abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215645857
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_215645891
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:33 schreef Tracksmith het volgende:
Ik denk dat dorsal niet "rug" of "ruggengraat" betekent maar wel "rugnummer" ;)
Ik zal maar niet vertellen hoe lang ik erover deed om dit te snappen nee :+ :')

Oh, en deze kans qua TT kon ik niet laten gaan, sorry :@ wist niet of je doorhad dat je de lapo had ;)
pi_215647417
Wat zouden jullie qua training nog aanraden. Over 10 dagen loop ik een marathon. Ik heb vanavond een rustige training gedaan met 10x 400m versnellen (maar 30 sec langzamer dan mn marathontempo) en ik wil zondag en woensdag nog lopen.
Ik denk nog 2x 10 max. Zou je dan nog een paar x een kilometer op marathontempo doen, of nog een paar x een kilometer sneller dan dat? Of gewoon nog 2x heel langzaam en rustig?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215647853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:49 schreef kalinhos het volgende:
Wat zouden jullie qua training nog aanraden. Over 10 dagen loop ik een marathon. Ik heb vanavond een rustige training gedaan met 10x 400m versnellen (maar 30 sec langzamer dan mn marathontempo) en ik wil zondag en woensdag nog lopen.
Ik denk nog 2x 10 max. Zou je dan nog een paar x een kilometer op marathontempo doen, of nog een paar x een kilometer sneller dan dat? Of gewoon nog 2x heel langzaam en rustig?
Het schema wat ik 2 keer gebruikt hebt (met tweede keer hogere mileage), heeft dit als de woensdag voor de race:

Dress rehearsal
Bijv. 8 miles (13 km) with 2 miles (3 km) at marathon pace

Marathon week is all easy recovery with the exception of Wednesday. Wednesday is a dress rehearsal for the marathon. Wear the shoes, socks, shorts, and so on that you’ll wear in the marathon. This is your last chance to check that everything is right for the race. After an easy 3 miles (5 km), run 2 miles (3 km) at marathon race pace, then 2 more miles easy. You should feel reasonably fresh but will probably not yet feel fully rested. If you have any tight muscles, there’s still time to get a massage, stretch, or see a physical therapist to get your legs ready for race day.

En tijdens die 3km denk ik altijd "omg dit is zo zwaar dit lukt me nooit voor 42km" :P
pi_215652488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:06 schreef twist02 het volgende:

[..]
Ik zal maar niet vertellen hoe lang ik erover deed om dit te snappen nee :+ :')

Oh, en deze kans qua TT kon ik niet laten gaan, sorry :@ wist niet of je doorhad dat je de lapo had ;)
Lapo is laatste post veronderstel ik ? Wat is TT dan ?
pi_215652504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:49 schreef kalinhos het volgende:
Ik zou zondag nog 2X2 of 2x3km op marathontempo doen, echt nog effe wennen aan het tempo.
Woensdag nog 2km marathontempo, 1 km HMtempo en de rest rustig.
pi_215653474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 15:36 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Lapo is laatste post veronderstel ik ? Wat is TT dan ?
Ja klopt, dat is de laatste post. Na 300 posts sluit een topic automatisch en bij een reeks is het gebruikelijk dat degene met de laatste post een nieuw deel opent, vandaar :)

TT is de topic titel, in dit geval het stukje na het nummer. Ik was dus ongeduldig én zag een mooie optie qua TT ;)
pi_215660911
Ben eindelijk weer aan het hardlopen *O* het stelt nog weinig voor, vanochtend 8x 1 minuut lopen en 2 minuten wandelen haha. Eerste keer na zeven weken was een beetje onwennig nog maar mn quadriceps voelt ok. Lekker rustig opbouwen nu voordat de trainingen weer wat intensiever kunnen worden.
pi_215673375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 10:53 schreef twist02 het volgende:
Op zich vind ik hardlopen in de regen niet eens zo erg :) de eerste 5-10 minuten zijn kut, maar daarna heeft het wel iets bevrijdends ofzo :D

Heb alleen wel een hekel aan wind :{ en net toen ik me daar ook bij neergelegd had en het bij de 4e versnelling ook nog ging hagelen, heb ik wel even gevloekt }:|

Maar nu (na een warme douche) ga ik mezelf de rest van de dag vertellen dat ik toch maar mooi gegaan ben *) :+
Dit dus. Warm en droog vandaag, maar ontzettende grafwind.
pi_215675077
Die wind was echt bizar. Normaal denk ik mwah ik ga er mn rondje niet op wijzigen maar heb wel bewust t vandaag zo gedaan dat ik 5k naar het zuiden liep en 5k eindigend naar het noorden.

En dan is het wel lekker zeg, zon op je bol, rivier er naast en gewoon 18 graden ofzo
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215675094
Hebben er trouwens mensen ervaring met het rennen met een hond of met een kinderwagen?

Ik heb een hond van 7 maanden; nu istie nog te jong om deze afstanden te doen maar over een jaartje kan het wel en dan wil ik wel met hem gaan rennen.

Tevens komt er een baby in februari en volgens mij heb je daar speciale kinderwagens voor. Eerst dacht ik je loopt voor lul, maar met zo’n ding kan je wel nog net wat vaker weg om te rennen.
pi_215675574
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef kalinhos het volgende:
Hebben er trouwens mensen ervaring met het rennen met een hond of met een kinderwagen?

Ik heb een hond van 7 maanden; nu istie nog te jong om deze afstanden te doen maar over een jaartje kan het wel en dan wil ik wel met hem gaan rennen.

Tevens komt er een baby in februari en volgens mij heb je daar speciale kinderwagens voor. Eerst dacht ik je loopt voor lul, maar met zo’n ding kan je wel nog net wat vaker weg om te rennen.
Ik heb geen speciale hardloopbuggy (want geen ruimte hier in huis voor), maar gebruik onze Joolz Geo3 ook gewoon voor duurloopjes met de kleine man.
Gaat prima moet ik zeggen, alleen je loopt natuurlijk wel iets minder technisch netjes zeg maar.
pi_215676085
Vandaag het rondje van 37km maar ingekort, de eerste 13km op easy tempo ging prima, vervolgens kwam er 13km marathon pace en ik draaide toevallig ook meteen vol in de wind. Tempo aanpassen naar 4:30 ging ook niet, na 7km 'marathon pace' was ik het zat en ben chagrijnig :( naar huis gelopen in rustig tempo.
Wel jammer want dit was de laatste (en langste) duurloop.

Meteen ook een nieuw horloge getest de Garmin Fenix 7 Pro S Sapphire Solar, echt een top ding ! De oude was alweer uit 2018 en aan vervanging toe met name de batterij.

Nu taperen. Oh ja , ik ga mn vlucht omboeken. Paar dagen eerder weg , heb nog wat vakantiedagen over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 24-11-2024 23:11:33 ]
  maandag 25 november 2024 @ 11:18:27 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215678849
quote:

Hier wel ervaring met een hond. Ook voor honden geldt dat ze hun conditie moeten opbouwen. Die van ons kan prima 5km lopen maar daarna begint het tempo toch echt wel te zakken. Als ze los lopen kan je ook niet echt steeds lekker lopen want je moet wel blijven opletten, die van ons snuffelt nog wel eens en kan mij dan kwijt zijn.

Aan de riem wilt die van ons nog wel eens opeens stilstaan omdat ze echt moet plassen. Ik weet nu ongeveer wel de stukjes waar ze wil plassen dus dan stop ik even.

edit: met warm weer neem ik haar nooit mee. 20 graden is echt al heel warm voor een hond omdat ze niet kunnen zweten. Zorg na afloop ook dat het bakje met water vol zit :)

[ Bericht 10% gewijzigd door xzaz op 25-11-2024 11:40:51 ]
pi_215678888
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:55 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ik heb geen speciale hardloopbuggy (want geen ruimte hier in huis voor), maar gebruik onze Joolz Geo3 ook gewoon voor duurloopjes met de kleine man.
Gaat prima moet ik zeggen, alleen je loopt natuurlijk wel iets minder technisch netjes zeg maar.
:o afhankelijk van het tempo dat je loopt zou ik dat wel spannend vinden. eea wel in perspectief met het tempo en leeftijd van de kleine

Een stoepje / oneffenheid / takje is zo gemist. Het risico is klein maar de gevolgen kunnen wel heel groot zijn. Deze papa zou het niet aandurven in ieder geval
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 25 november 2024 @ 12:21:59 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215679361
35 min aan één stuk en in de regen, check w/ Had dit huiswerk maar voor mezelf verzonnen voordat ik woensdag in een groepje bij de AV instroom.

Trots op mezelf :)
  maandag 25 november 2024 @ 12:22:51 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215679375
Heb mezelf trouwens een koptelefoon van Shokz met bone conduction kado gedaan. Dit was tevens een testrondje en die is meer dan goedgekeurd.
pi_215679499
Ik heb een Thule Chariot Sport waarmee ik weleens met de kinderen hardloop. Baby's zou ik er niet in vervoeren bij het hardlopen, maar peuters/kleuters gaat prima en mijn ervaring is dat ze na een paar km in slaap vallen.
Langste afstand dat ik ermee gelopen heb is 15km. Heb m ook weleens achter de racefiets gehangen maar dat was minder een succes.
pi_215679552
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:22 schreef Quoi het volgende:
Heb mezelf trouwens een koptelefoon van Shokz met bone conduction kado gedaan. Dit was tevens een testrondje en die is meer dan goedgekeurd.
Nice, die heb ik toevallig ook net gister besteld (ook omdat mn gewone koptelefoon net stuk was gegaan en het waarschijnlijk twee maanden duurt voor ie terug komt uit de garantie :P). Ben benieuwd hoe dat loopt, ik moet dan alleen nog even bedenken waar ik de muziek laat, ik weet niet of ik die op mn horloge kan zetten of telefoon mee moet nemen.
pi_215679615
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hier wel ervaring met een hond. Ook voor honden geldt dat ze hun conditie moeten opbouwen. Die van ons kan prima 5km lopen maar daarna begint het tempo toch echt wel te zakken. Als ze los lopen kan je ook niet echt steeds lekker lopen want je moet wel blijven opletten, die van ons snuffelt nog wel eens en kan mij dan kwijt zijn.

Aan de riem wilt die van ons nog wel eens opeens stilstaan omdat ze echt moet plassen. Ik weet nu ongeveer wel de stukjes waar ze wil plassen dus dan stop ik even.

edit: met warm weer neem ik haar nooit mee. 20 graden is echt al heel warm voor een hond omdat ze niet kunnen zweten. Zorg na afloop ook dat het bakje met water vol zit :)
Thanks. Was ook van plan het rustig op te bouwen idd, zeker komende 12 maanden nog niet, maar het is uiteindelijk een jachthond (kooiker) dus hij zou 5k wel aan moeten kunnen denk ik dan. En idd tot max 19 graden ofzo.
  maandag 25 november 2024 @ 13:38:17 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215679806
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:52 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Nice, die heb ik toevallig ook net gister besteld (ook omdat mn gewone koptelefoon net stuk was gegaan en het waarschijnlijk twee maanden duurt voor ie terug komt uit de garantie :P). Ben benieuwd hoe dat loopt, ik moet dan alleen nog even bedenken waar ik de muziek laat, ik weet niet of ik die op mn horloge kan zetten of telefoon mee moet nemen.
Je voelt m echt niet zitten en hoort ook nog omgevingsgeluid, dus dat zijn echt pluspunten.

Ik gebruikte mijn telefoon (bluetooth) in flipbelt.

Benieuwd hoe hij bevalt!
  maandag 25 november 2024 @ 14:20:24 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215680068
quote:

Wij hebben een hardloopkinderwagen. Het is wel wennen want vergt iets aangepaste techniek en planning waar je loopt, maar is wel handig ^O^. Wel even opletten welke je koopt, die van ons was pas geschikt toen de kleine zelfstandig kon gaan zitten.

Maar uiteindelijk gebruiken we ‘m niet zo vaak, was stiekem toch wat gedoe qua moment (icm slapen/eten etc).

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:22 schreef Quoi het volgende:
Heb ik ook! Echt top dingen O+
pi_215681728
Shokz _O_
  maandag 25 november 2024 @ 22:43:35 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215684549
Ingeschreven voor 20km Sallandtrail *O* Heb daar heel vaak aangemoedigd, nu eindelijk zelf lopen. Ofja, zou in 2020 daar ook lopen, tot de eerste lockdown werd aangekondigd de avond ervoor (weet je nog @Quoi :D)
  maandag 25 november 2024 @ 23:12:34 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215684735
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 22:43 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor 20km Sallandtrail *O* Heb daar heel vaak aangemoedigd, nu eindelijk zelf lopen. Ofja, zou in 2020 daar ook lopen, tot de eerste lockdown werd aangekondigd de avond ervoor (weet je nog @:Quoi :D)
Dat zal ik niet snel vergeten :D :D

Supertof dat je gaat lopen!
pi_215695522
Oeh, goed onderwerp: koptelefoons/oortjes! O+

Mijn oortjes begaven het vorige week na die regel-/hagelbui :') na een nacht in een bak rijst doen ze het weer, maar is de vraag voor hoe lang natuurlijk :{

Vertel, wat is er zo fijn aan die Shokz? Welk model wel/juist niet? Hoor je muziek wel echt goed?
Andere merken of tips zijn ook van harte welkom! :)

Net promotie gemaakt, dus een kerstcadeautje voor mezelf moet kunnen O-)
pi_215695543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:56 schreef twist02 het volgende:
Vertel, wat is er zo fijn aan die Shokz? Welk model wel/juist niet? Hoor je muziek wel echt goed?
Heb sinds begin dit jaar de Shokz openrun mini en ben daar super tevreden over. Zeer lichtgewicht dus je voelt ze eigenlijk niet meer als je eenmaal aan het lopen bent en de kwaliteit van de muziek is echt meer dan prima. Het is veilig(er) dan met in-ear oortjes en het kan echt tegen zweet en regen en heeft een vrij lange batterijduur. Het fijnste, geen geklooi meer met oortjes die door het zweten toch uit je oor wiebelen of last van pijn in het oor als je ze langdurig in hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215695984
quote:
Andere merken of tips zijn ook van harte welkom!
Als er een vrachtwagen (of peniscompensatiemobiel) langsrijdt dan mis ik nog weleens een zinnetje van de podcast.

Voor de rest hoor je alles goed. Enige nadeel wat ik ondervindt is wanneer ik ze veel op kantoor gebruik ik na het werk wel koppijn heb. ik heb de shokz openrun
  woensdag 27 november 2024 @ 12:14:20 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215696419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heb sinds begin dit jaar de Shokz openrun mini en ben daar super tevreden over. Zeer lichtgewicht dus je voelt ze eigenlijk niet meer als je eenmaal aan het lopen bent en de kwaliteit van de muziek is echt meer dan prima. Het is veilig(er) dan met in-ear oortjes en het kan echt tegen zweet en regen en heeft een vrij lange batterijduur. Het fijnste, geen geklooi meer met oortjes die door het zweten toch uit je oor wiebelen of last van pijn in het oor als je ze langdurig in hebt.
Precies dit. En een persoonlijk voordeel: Eindelijk geen gedoe met oordopjes die niet passen door een oorpiercing :+. En nee ik draag liever geen zweterige over-ear koptelefoon tijdens het rennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 27-11-2024 18:13:14 ]
pi_215696615
Ik heb sowieso geen koptelefoonprobleem met hardlopen. Ik heb altijd en overal muziek aan, en als ik vijf minuten moet fietsen pak ik al mijn oordopjes. Maar met hardlopen vind ik muziek dus heel irritant en loop dus altijd zonder.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215696733
Hier ook de shokz openrun mini. Met als grote voordeel inderdaad waterdicht (ander model van hun was dat niet). En dat je het verkeer om je heen goed hoort. Aangezien ik vaak op achteraf wegen loop zonder fietspad (en ondanks goede verlichting ook in het donker) vind ik het fijn verkeer aan te horen komen (zelfs als ik links loop merk ik dat de auto’s op de achteraf wegen niet altijd netjes uiterst rechts rijden :{ )

Voor gewoon heb ik andere oortjes (gekregen) die vind ik wel fijner voor gewoon al gebruik ik ze niet heel vaak, maar als ik die gebruik wil ik me juist afsluiten van alles om me heen ;)

Ik vind ze ook erg prettig zitten en de geluidskwaliteit is oké. Als je voor perfect geluid wil gaan kan je beter iets anders kiezen. Maar echt meer dan prima voor het hardlopen hoor, zeker omdat je je omgeving dan dus mee wil krijgen.
pi_215697437
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:34 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Als er een vrachtwagen (of peniscompensatiemobiel) langsrijdt dan mis ik nog weleens een zinnetje van de podcast.
Ik moest hardop lachen _O-

Dank voor de toelichting allemaal _O_ het feit dat je het omgevingsgeluid nog goed kunt horen is inderdaad wel prettig :Y heb nu expres ook geen noisecancelling oortjes en zet m'n muziek vrij zacht, maar heel af en toe schrik ik toch nog wel eens van een scooter die 'opeens' naast me opduikt ofzo :@

En hoewel m'n (in-ear) oortjes eigenlijk altijd prima zitten, heb ik het nu in de regen inderdaad ook wel 2x gehad dat ze toch gaan wiebelen/draaien/schuiven...

Vanmorgen een snelle duurloop (70min) gedaan, waarvan 55 minuten op beoogd halve marathon-tempo; ging best lekker! :)
(Durf nog niet zo goed een echt doel te stellen qua tijd, omdat ik al snel bang ben dat ik mezelf overschat :@ )
pi_215697735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:07 schreef twist02 het volgende:
(Durf nog niet zo goed een echt doel te stellen qua tijd, omdat ik al snel bang ben dat ik mezelf overschat )
Wel doen, heel blijven en leren *O*
pi_215700969
Je weet niet wat je limiet is tot je er tegenaan botst.
  woensdag 27 november 2024 @ 21:41:43 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215702045
De dood of de gladiolen ja.

Vanavond in mijn nieuwe loopgroep 7x 4 min tegen de wind in gewerkt, lettend op houding enzo. Wat heerlijk om "gewoon weer een training" af te werken.
pi_215710761
quote:

Andere merken of tips zijn ook van harte welkom! :)
Sonume, de Sport Pro om precies te zijn. Nederlands merk. Voor mij de beste oortjes die ik ooit gehad heb.
pi_215711168
Ja hier de Openrun Pro 2 maar gekocht want mn oude koptelefoon was net kapot gegaan. Het was even wennen hoe ze om je oren zitten maar je vergeet het snel genoeg. En het geluid, vooral bij muziek, is echt verrassend goed, valt me echt ontzettend mee. Podcasts soms iets minder goed maar ook prima te doen. Als het hard waait of veel autoverkeer hoor je het soms wat minder goed ja. Tot nu toe erg tevreden ^O^
pi_215716564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:52 schreef valleilijn het volgende:
Ja hier de Openrun Pro 2 maar gekocht want mn oude koptelefoon was net kapot gegaan. Het was even wennen hoe ze om je oren zitten maar je vergeet het snel genoeg. En het geluid, vooral bij muziek, is echt verrassend goed, valt me echt ontzettend mee. Podcasts soms iets minder goed maar ook prima te doen. Als het hard waait of veel autoverkeer hoor je het soms wat minder goed ja. Tot nu toe erg tevreden ^O^
Als er veel auto's zijn inderdaad, of als je onder een brug door loopt. Verder heb ik deze ook al twee jaar en dik tevreden erover. Kan volgens mij ook niet stuk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_215716746
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:50 schreef Evangelion het volgende:
Shokz _O_
Gaan bij mij aan de lopende band kapot... Binnen een paar weken/maanden begint het al, eerst begint 1 kant te klikken/bonken (speaker gaat intern los zitten) en dan kapt het geluid er na een paar dagen mee... Heb het vier keer achter elkaar gehad en elke keer weer de garantie (2 jaar geloof ik) aangesproken en weer een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar was dat gezeik na de vierde keer wel zat toen ik het geld terug kreeg. Heb nu een Golden Sound.Bone Conduction en die houdt het een stuk beter vol. Enige nadeel is is dat het geluid aan de zachte kant is maar met Volume Booster is dat prima op te voeren.

En oh ja, volledig waterdicht.
pi_215717676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gaan bij mij aan de lopende band kapot... Binnen een paar weken/maanden begint het al, eerst begint 1 kant te klikken/bonken (speaker gaat intern los zitten) en dan kapt het geluid er na een paar dagen mee... Heb het vier keer achter elkaar gehad en elke keer weer de garantie (2 jaar geloof ik) aangesproken en weer een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar was dat gezeik na de vierde keer wel zat toen ik het geld terug kreeg. Heb nu een Golden Sound.Bone Conduction en die houdt het een stuk beter vol. Enige nadeel is is dat het geluid aan de zachte kant is maar met Volume Booster is dat prima op te voeren.

En oh ja, volledig waterdicht.
Da's minder :{ al werkt het garantie proces dus wel :+

Ik heb mezelf ook getrakteerd op een Shokz :s) net al springend uitgeprobeerd in de woonkamer :P
Morgen lange duurloop als test, ben benieuwd! Vind het nu nog wel even wennen, omdat-ie aan de achterkant wel 'uitsteekt' wat ik niet gewend ben. Maar zit verder wel lekker, dus we gaan het zien :)

Oh, en in het kader van doelen stellen: half februari halve marathon onder de 2 uur! 8-)
pi_215717729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:16 schreef twist02 het volgende:

Da's minder :{ al werkt het garantie proces dus wel :+

Ik heb mezelf ook getrakteerd op een Shokz :s) net al springend uitgeprobeerd in de woonkamer :P
Morgen lange duurloop als test, ben benieuwd! Vind het nu nog wel even wennen, omdat-ie aan de achterkant wel 'uitsteekt' wat ik niet gewend ben. Maar zit verder wel lekker, dus we gaan het zien :)

Oh, en in het kader van doelen stellen: half februari halve marathon onder de 2 uur! 8-)
Het schijnt bij de Shokz wel een redelijk algemeen probleem te zijn.

Google Shokz rattling noise
pi_215718241
Oh, ik geloof meteen dat ze niet perfect zijn, of iedereens favoriet.
Maar vond de gemiddelde review-score die ik tegen kwam wel indrukwekkend genoeg om het een kans te geven :)
pi_215723793
Gaat er nog iemand voor de Novablast 5?
pi_215724252
Uit reviews begrijp ik dat ie een nieuw bovenwerk heeft dat wat wijder valt dan de Novablast 4, helaas. Ik ben zelf erg benieuwd naar de Adidas Adizero Evo SL, lekker licht en met dezelfde zool maar dan zonder plaat als de Adios Pro 3, en als het goed is voor 150 euro.
pi_215724897
Vandaag na 2 weken niet gelopen te hebben weer lekker getraind! 7/23/7 gedaan! Was even pittig die 23 minuten maar, we hebben het weer volbracht! Nu op naar de 30 minuten aan een stuk. *O* *O*
pi_215724954
M'n Shokz beviel goed vanmorgen! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw rondje geprobeerd, maar dat viel helaas wat tegen. Drukker dan verwacht, ondergrond minder lekker dan ik dacht, etc.
Maar wel 'ff' lekker 80 minuten aangetikt O+ volgende week een relatieve rustweek en dan weer verder opbouwen 8-)
pi_215737122
Bah ik voel een verkoudheid opkomen :{
pi_215739461
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:37 schreef valleilijn het volgende:
Bah ik voel een verkoudheid opkomen :{
Oh da's balen! Beterschap
Fake it till you make it...
  maandag 2 december 2024 @ 13:44:56 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215747078
Eerste loopje sinds 21 november weer gedaan *O* Ik had een misstap gemaakt tijdens dat loopje wat een onwijs zere heup veroorzaakte. Nu al paar dagen geen last gehad dus het werd tijd voor een laaaangzaam, kort testloopje.

De Garmin suggestie van vandaag was 27 minuten op 8:45 min/km, dus dat gedaan (maar dan 8:00 min/km). Wel geprobeerd een actieve knie inzet te hanteren (ik neig naar geen enkele knie inzet), dat ging prima. Heup hield zich okay, wat gevoelig maar dat is niet gek. Dus: *O*
pi_215747096
Ik hoop dat mijn verkoudheid nu weer eens klaar is (ik sta al bijna twee weken stil). Dat vind ik niet leuk.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215747258
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2024 13:46 schreef pipster het volgende:
Ik hoop dat mijn verkoudheid nu weer eens klaar is (ik sta al bijna twee weken stil). Dat vind ik niet leuk.
Dat is waardeloos! Ik kon 1 week niet hardlopen, daarna wilde dat wel weer. Al hoest ik nog steeds af en toe en is ook de snot nog niet helemaal weg.
Fake it till you make it...
  maandag 2 december 2024 @ 14:43:48 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215747555
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:14 schreef GotC het volgende:

[..]
Precies dit. En een persoonlijk voordeel: Eindelijk geen gedoe met oordopjes die niet passen door een oorpiercing :+. En nee ik draag liever geen zweterige over-ear koptelefoon tijdens het rennen.
Oh zelfde issue hier (heb een daith en twee conches). Deze passen mij wel en zitten fijn. Zijn ook IPX7 waterdicht
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 2 december 2024 @ 15:13:35 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215747799
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh zelfde issue hier (heb een daith en twee conches). Deze passen mij wel en zitten fijn. Zijn ook IPX7 waterdicht
[ afbeelding ]

Ah ja die lijken me ook goed zitten! Ik heb meer last van die losse oordopjes, zonder stukje achter de oorschelp.
Ik heb overigens een tragus en een anti tragus. 😋
pi_215752623
Zo, Valencia is gedaan!

In de zomer ingeschreven voor Valencia, best wel serieus getraind en de laatste maand al gestopt met voetbal. Tot 2 weken geleden stiekem gehoopt op een verkoudheid of hoestje (omdat ik er daarna maanden vanaf zou zijn normaal gesproken) maar toen dat niet kwam de laatste 10 dagen juist mensenmassa’s vermeden en bb zelfs op kantoor mn adem inhouden in de lift met anderen…

Maar uiteindelijk topfit in Valencia gekomen, met de landing was het vrijdagmiddag 22 graden: dit komt wel goed.

Allereerst die expo: allememachies wat hebben ze dat ongekend bizar geregeld. We komen daar aan (rond 1130 zaterdag) en er staat een rij die ze in de Efteling zelfs overdreven vinden. Ik ben 4x in Rotterdam geweest. Die hebben 17k deelnemers ipv 36k deelnemers maar in Rotterdam sta je in 10min weer buiten, hier was de rij serieus 1,5 uur. Ik ben er met Strava aan langsgewandeld: minstens een kilometer. Mijn loopmaat gelukkig had een bekende die toevallig nét binnen was en onze spullen kon halen. Scheelde enorm veel tijd, maar dit beloofde wat voor zondag…

Zondagochtend 6u het wekkertje, ontbijt met pannenkoeken, ff rondje wandelen in de omgeving, terugkomen, omkleden, wc-tje en op de fiets naar de start. Die start heeft een strengere controle dan de gedemilitariseerde zone in Korea, maar na 3 checkpoints stondenwe in ons vak. De 1e wave vertrok om 0815 onder begeleiding vh volkslied en mijn wave om 0845. Na wat praatjes over DANA, al de renners een hartje makend met hun handen en nog wat muziek mochten we om 0845 weg.

Temperatuur graad of 12, strakblauw, zon kwam rustig op en toch wat gespannen dus een hartslag van 92 bij de start. Ons plan was: weg op 4:20 en als alles fantastisch gaat halverwege naar 4:15, zodat misschien 2:59:59 haalbaar is.
Ik liep met mijn loopmaat en een maat van hem, J. Wat ze niet vertellen: aan die start is het enorm druk en dat duurt echt kilometers. In Rotterdam duurt dit 30 meter, dan komt de brug en trekt die alles uit elkaar. Valencia is zo plat als een pannekoek, dus t bleef druk. Ik met J rustig weg op 4:20 maar direct mn loopmaat kwijt na 10 seconden. Ik ff achter me gekeken, daar liep die, duimpje omhooog: komt goed
3 km later en hij is er nog niet bij. Ik blijf maar omkijken tot J zegt: ja waarschijnlijk ziet hij ons makkelijker dan wij hem: ook weer waar. Na 8km een u-bocht en we zien mn loopmaat een meter of 300 achter ons maar we zien elkaar en denken oke, dit kan hij wel goedmaken. Maar dat gebeurt niet. Km 10,13,15,18…hij komt maar niet. Dus nja wat doe je dan; ik twijfel, moet ik wachten of wat? Tegelijkertijd hadden we afgesproken: joh we proberen samen maar uiteindelijk je eigen race. Dus ik lopen, na 22 km raak ik J uit het zicht en moet ik het zelf doen. De zon wordt sterker, Valencia bestaat echt uit stukken van 2-3km zonder 1 bocht (op zich vind ik dat heerlijk lopen) en ik kom halverwege door op 1:30:49, dan weet ik al dat 2:59:59 lastig wordt. Tussen km 23 en 28 heb ik het het zwaarst voor mn gevoel, tot ik ga aftellen: een gelletje op km 30 en dan is t nog maar 6 tot mn volgende gel en daarna nog maar 6 en dan mag ik stoppen! Hey km 34…nog maar 8km: iedereen kan 8km rennen! Hey km 35,9, ik mag mn gelletje alvast pakken…km 38: 4 is echt wel te doen…zo praat je jezelf er maar doorheen en rond km 39 had ik door van 3:05 zou goed mogelijk zijn. Vanaf km 40 weer aangezet en uiteindelijk over dr finish in 3:04:47! Niet gewonnen, maar toch bij de beste 6600 vd 36000. Enorm tevreden, al heb ik vandaag een stuk minder last waardoor ik tocj denk: heb ik wel alles gegeven???

Mijn loopmaat finishte uiteindelijk in 3:07. Het bleek dat hij na 600meter bij de eerste beste rotonde een stuk wilde omlopen buiten het parcours om. Hij verstapte zich echter in een put, viel, en tot zijn geluk precies tegen een auto vd organisatie die daar geparkeerd stond en zijn val brak. Hij had wel pijn en last en kon niet versnellen tot 4:16/km, maar hij kon wel verder en daardoor uiteindelijk maar 3 minuten achter me finishen. Ik heb vanaf km 30 vaak gedacht (ik wist natuurlijk niet van zijn val) stel hij heeft zijn race goed opgebouwd en hij komt me nu voorbij dan ben ik gezien, ik mag leien dat dat niet gebeurt😂. Daar bleek uiteindelijk geen sprake van. Alsnog hebben we beiden ons PR verbeterd. Die stond gezamenlijk op 3:16:09 en nu is er dus 11,5(ik) en 8,5(hij) minuten van af. Hopelijk lukt ooit die 2:59:59 nog maar ik denk dat het kan. Ik ben begonnen op 4:14, toen 3:33, 3:22, 3:16 en nu 3:04. Het kleinste gat is nu nog nodig.

Verder: wat een enorme aanrader is deze marathon en wat is t goed geregeld, afgezien van die expo. De start: ja die is druk; maar toch voelde het niet zo massaal als Rotterdam of de CPC, vanwege al die waves.
Ook de start: enorm veel wc’s en geen rij
Ook: enorm veel drinkposten (om de 4km ofzo, zelfs nog 1 op km 41!) en het meest ideale: drinkflesjes 0,3L met dop! Dit scheelde mij 4x de hik en ik kon gewoon drinken en lopen.
Tevens: leuk publiek
Ook belangrijk: lekker weer. Tijdens de loop werd het net te warm met 19-20 graden om 11:30, maar naderhand voel je je de koning te rijk
Apart: de uitloop na de finish is serieus nog een kilometer of 2, waar je vol wordt gestopt met water, fruit, goodiebags en wat niet meer.

Wat ik wel heel apart vond: vandaag liepen er nog enorm veel mensen met hun medaille om. Ik was - en ben - ook trots en hem m gisteren omgehouden maar als je daarna gaat douchen, slapen, nog eens douchen, aankleden: dan vind ik het toch wel een beetje gek dat je weer je medaille om doet. Leuk voor op de basisschool, maar je bent nu een volwassen man. Maargoed, dat kan ook aan mij liggen.

Anyway enorm verhaal, tldr: pr van 3:04 gelopen, volgend jaar weer meedoen
pi_215752643
En qua tips met oortjes: ik loop mijn trainingen met deze:
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9300000049922535/
Kosten bij de Action ¤17 ofzo. Ik gebruik ze eigenlijk vooral voor podcasts en dan is t geluid prima, wellicht voor echte bass muziek stuk minder. Vallen niet uit mn oren, ook niet bij regen, en batterij gaat echt uren mee. Enige nadeel: 1x touch op je oren is pauze/play, 2x korte touch is: bel je laatst gekozen nummer. Regelmatig dat ik op tijdens een loop mn oortjes in mn zak doe en ik daarna ineens iemand 28x gebeld blijk te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')