Dan zullen we het snel weten.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ding schijnt mach 20 te kunnen halen.
dat is wel heel veel?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de Russische ratten dat op Kyiv bombarderen wordt het tijd dat de Russische ambassade een paar molotovcocktails krijgt te verwerken.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:15 schreef capricia het volgende:
Er staat iets groots te gebeuren voor Kyiv?
[ x ]
Van de US ambassade in Kyiv:
[..]
https://ua.usembassy.gov/mascot-update-u-s-embassy-kyiv-ukraine/
De ambassades van de VS, Griekenlandz Spanje en Italië zijn ieg gesloten uit voorzorg.
[ x ]
De hypersonische Kinzhal was zogenaamd ook niet te onderscheppen. Blijkt geen probleem te zijn voor de Patriot.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/RS-26_Rubezhquote:Op woensdag 20 november 2024 13:36 schreef LiptonLemon het volgende:
Ala dat ding geen Noeks vervoerd, wat voor lading kan daar dan inzitten? Hoeveel ton explosie? En stel er zitten wel H Noeks in, wat is de maximale megaton die er dan in kan zitten?
Waarschuwing en weer ene stap op de nucleaire escalatieladder.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:36 schreef LiptonLemon het volgende:
Ala dat ding geen Noeks vervoerd, wat voor lading kan daar dan inzitten? Hoeveel ton explosie? En stel er zitten wel H Noeks in, wat is de maximale megaton die er dan in kan zitten?
4 dial-a-yield bommen in MIRVs. Instelbaar tussen de 1 en 300kt dacht ik. Dus vergelijkbaar met de B61 die op Volkel liggen.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:36 schreef LiptonLemon het volgende:
Niet voordat die neerkomt..quote:Op woensdag 20 november 2024 13:50 schreef byah het volgende:
Hoe kan men weten dat er géén nucleaire lading in zo'n ICBM zit?
Surprise surprise.quote:
RS-26 Rubezhquote:
Klopt maar die topt op mach 10.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De hypersonische Kinzhal was zogenaamd ook niet te onderscheppen. Blijkt geen probleem te zijn voor de Patriot.
Wellicht kunnen ze wat gissen a.d.h.v. live satellietbeelden?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:50 schreef byah het volgende:
Dat zal op het stukje dat 'ie buiten de dampkring vliegt zijn gok ik zo. Maar goed, das nog steeds snel en het verkort de tijd je hebt om te reageren aanzienlijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
RS-26 Rubezh
Maximum speed:over Mach 20 (24,500 km/h; 15,200 mph; 6.81 km/s)
[..]
Klopt maar die topt op mach 10.
Dus mocht dat ding naar XX km hoogte gaan dan gaat de VS waarschijnlijk wel reageren.. gezellig hoor.quote:
Dat denk ik ook, of in de baan terug naar zijn doel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal op het stukje dat 'ie buiten de dampkring vliegt zijn gok ik zo. Maar goed, das nog steeds snel en het verkort de tijd je hebt om te reageren aanzienlijk.
De RS-28 sarmat kan over grote afstand meerdere malen van koers/doel veranderen. Deze variant is ook met GLONASS guidance uitgerust dus dan verwacht ik wel een goede nauwkeurigheid.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:00 schreef Ulx het volgende:
Het zal wel random worden als ze die MIRVs van conventionele explosieven gaan voorzien. Het is voor een nuke tenslotte niet zo extreem belangrijk om op de meter nauwkeurig in te slaan. Ze zullen niet heel precies zijn.
Het geluk daar weer van is dat dat veel (kinetische) energie kost, waardoor de snelheid afneemt en je weer wat meer tijd hebt om te reagerenquote:Op woensdag 20 november 2024 14:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De RS-28 sarmat kan over grote afstand meerdere malen van koers/doel veranderen. Deze variant is ook met GLONASS guidance uitgerust dus dan verwacht ik wel een goede nauwkeurigheid.
Nauwkeurig als in "ze hebben de stad geraakt waarop gemikt werd" geloof ik ook wel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De RS-28 sarmat kan over grote afstand meerdere malen van koers/doel veranderen. Deze variant is ook met GLONASS guidance uitgerust dus dan verwacht ik wel een goede nauwkeurigheid.
Veel van de russische wapens blijken op papier beter te zijn dan in de praktijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:57 schreef BEFEM het volgende:
Volgens wiki ja, in de,praktijk een stuk minder.
Overigens worden niet al die kinzhals neergehaald. Zal ook mee te maken hebben wat er waar allemaal afgeschoten wordt of die neergehaald wordt of niet.
Dit is de samenvatting van Rusland, de papieren tijger.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Veel van de russische wapens blijken op papier beter te zijn dan in de praktijk.
Welke?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sommige ambassades gaan alweer open. Gezeik om niks weer.
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lbf326l6is2r
Germany has delivered fresh military aid to Ukraine, including four self-propelled Panzerhaubitze 2000 howitzers, three Gepard anti-aircraft guns, and more, the German government said on Nov. 20.
Kom nou eens over de brug met die Taurus. Er is een parlementaire meerderheid voor maar angsthaas Scholz legt dat gewoon naast zich neer.quote:
@ExTec, je wordt geroepen!quote:Op woensdag 20 november 2024 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom nou eens over de brug met die Taurus. Er is een parlementaire meerderheid voor maar angsthaas Scholz legt dat gewoon naast zich neer.
Joehoe?quote:
Ik weet niet in hoeverre het serieus is, maar dit gaat alsnog volledig voorbij aan de soevereiniteit van Oekraïne.quote:
Waar is die user die altijd schermt met het bUdApEsT mEmOrAnDuM?quote:
Hier.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar is die user die altijd schermt met het bUdApEsT mEmOrAnDuM?
@phpmystylequote:Op woensdag 20 november 2024 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar is die user die altijd schermt met het bUdApEsT mEmOrAnDuM?
Net zo onrealistisch als de eisen van het Kremlin, zeg maar?quote:Op woensdag 20 november 2024 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier.
Onzinnig voorstel, komt waarschijnlijk ook helemaal niet van het Kremlin af. Totaal niet realistisch en denkbaar. Weer Poetin ook wel.
Jawel, dit is een bekende onderhandelingstactiek uit de Sovjet tijd.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier.
Onzinnig voorstel, komt waarschijnlijk ook helemaal niet van het Kremlin af. Totaal niet realistisch en denkbaar. Weer Poetin ook wel.
Ja lijkt me vrij duidelijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Jawel, dit is een bekende onderhandelingstactiek uit de Sovjet tijd.
[ x ]
De Polen en de Baltics hebben dit principe wel goed in het snotje. De rest loopt nog te jammeren over “Poetin een gouden brug bieden” en snapt er dus geen flikker van.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Kan het mij niet voorstellen, zou dan wel benieuwd zijn waarom dit dan uitlekt.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Poetin niet vernederen en tegemoet komen is key voor langdurige veiligheid voor de EU.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Polen en de Baltics hebben dit principe wel goed in het snotje. De rest loopt nog te jammeren over “Poetin een gouden brug bieden” en snapt er dus geen flikker van.
Nee. Rusland dient tot op het bot vernederd te worden. Er is geen enkele reden om ook maar een duimbreed toe te geven aan de eisen van Rusland.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het mij niet voorstellen, zou dan wel benieuwd zijn waarom dit dan uitlekt.
[..]
Poetin niet vernederen en tegemoet komen is key voor langdurige veiligheid voor de EU.
Alle partijen moeten met opgeheven hoofd het slagveld kunnen verlaten.
Vernedering is het stomste wat we kunnen doen. We kunnen het ons niet eens permitteren met ons gebroken geweertje en beperkte nucleaire mogelijkheden.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Rusland dient tot op het bot vernederd te worden. Er is geen enkele reden om ook maar een duimbreed toe te geven aan de eisen van Rusland.
O ja? En waarom dan wel? Waarom zouden we Rusland ook maar een centimeter tegemoet komen?quote:Op woensdag 20 november 2024 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vernedering is het stomste wat we kunnen doen. We kunnen het ons niet eens permitteren met onze gebroken geweertje en beperkte nucleaire mogelijkheden.
Misschien is het alternatief anders bespreekbaarquote:Op woensdag 20 november 2024 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar gaan de Oekraïeners echt niet mee akkoord.
Omdat jij het niet wil horen betekent niet dat Rusland hoeft te accepteren dat Oekraiene bij de navo en eu gaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O ja? En waarom dan wel? Waarom zouden we Rusland ook maar een centimeter tegemoet komen?
Rusland heeft nergens recht op. Maar dat wil jouw soort nooit begrijpen.
Medvedev was weer dronken zeker.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien is het alternatief anders bespreekbaar
[ afbeelding ]
Dat bepaalt Rusland niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat jij het niet wil horen betekent niet dat Rusland hoeft te accepteren dat Oekraiene bij de navo en eu gaat.
Kan, het is maar hoe je het bekijkt.quote:
Je kan inderdaad beter op minder directe wijze de imperialist uithangen anno 2024.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Medvedev was weer dronken zeker.
De Russen denken echt met een potlood en een kaart even de grenzen opnieuw te kunnen intekenen. Het is geen 1850 meer
Rusland en Oekraïne bepalen dat wel. Het is maar wie toegeeft bij de onderhandelingen. Als de eis van Rusland is dat Oekraïne niet bij de NAVO komt dan bestaat de mogelijkheid dat ze dat accepteren. Aan de andere kant zal Rusland het misschien ook accepteren afhankelijk van wat er aan de onderhandelingstafel gebeurd.quote:
Rusland moet ophouden te janken. Elk land met een regering met meer dan één hersencel kiest sowieso liever voor NAVO/EU dan voor zo'n eng regime als Rusland. Als een land er voor kiest om zijn hele bevolking op te offeren voor de grillen van een gewetenloze dictator en dito vriendjes zou je als land wel gek zijn om dat ook te willen.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat jij het niet wil horen betekent niet dat Rusland hoeft te accepteren dat Oekraiene bij de navo en eu gaat.
Dat, laat ze dat onderling overleggen. Ik heb geen zin in een grote oorlog met Rusland.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rusland en Oekraïne bepalen dat wel. Het is maar wie toegeeft bij de onderhandelingen. Als de eis van Rusland is dat Oekraïne niet bij de NAVO komt dan bestaat de mogelijkheid dat ze dat accepteren. Aan de andere kant zal Rusland het misschien ook accepteren afhankelijk van wat er aan de onderhandelingstafel gebeurd.
Maar Rusland heeft wel zin in oorlog met jou.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat, laat ze dat onderling overleggen. Ik heb geen zin in een grote oorlog met Rusland.
Hebben ze niet, ze hebben al moeite genoeg met Oekraiene. Als ze er meer ambities zijn, zou nu duidelijk zijn dat die op deze manier niet haalbaar zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Rusland heeft wel zin in oorlog met jou.
Ze hebben geduld.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben ze niet, ze hebben al moeite genoeg met Oekraiene. Als ze er meer ambities zijn, zou nu duidelijk zijn dat die op deze manier niet haalbaar zijn.
Geduld waarvoor?quote:
Ik zal bewonderende kreten slaken als ie met Mach 20 in het Kremlin in slaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zie je snel genoeg nadat ie is ingeslagen.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:50 schreef byah het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dan vier ik de hele week feest.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zal bewonderende kreten slaken als ie met Mach 20 in het Kremlin in slaat.
Als ik de topics zo volg dan zijn er nauwelijks nog jonge mannen over, en bijna alle tanks kapot.quote:
Papierquote:Op woensdag 20 november 2024 14:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Veel van de russische wapens blijken op papier beter te zijn dan in de praktijk.
Teveel red alert gespeeld vroeger?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze kunnen dreigen met atoomwapens. Wil je dat riskeren?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ik de topics zo volg dan zijn er nauwelijks nog jonge mannen over, en bijna alle tanks kapot.
Zonde van het gebouw, niet persé van wat zich in het gebouw bevindt.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin mag met afgehouwen hoofd het strijdtoneel verlaten.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het mij niet voorstellen, zou dan wel benieuwd zijn waarom dit dan uitlekt.
[..]
Poetin niet vernederen en tegemoet komen is key voor langdurige veiligheid voor de EU.
Alle partijen moeten met opgeheven hoofd het slagveld kunnen verlaten.
Ja.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze kunnen dreigen met atoomwapens. Wil je dat riskeren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Rusland kan naar de klote gaan.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien, de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, het is maar hoe je het bekijkt.
Maar dan "nemen" ze het gewoon.
Niet handig, die dingen kunnen je tegenwerken met bewegingen aan het front, ook het later opruimen is geen pretje.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:03 schreef Ulx het volgende:
Biden stuurt nu ook antipersoonsmijnen. We zo handig tegen meatwaves.
Je kan ze gewoon opruimen met vijandelijke krijgsgevangenen.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Niet handig, die dingen kunnen je tegenwerken met bewegingen aan het front, ook het later opruimen is geen pretje.
Nee?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze kunnen dreigen met atoomwapens. Wil je dat riskeren?
Natuurlijk niet. De volgende keer hebben wij onze grenzen beter dicht en voldoende wapens, maar we gaan ook preventiever werken: de Russen niet meer provoceren en tegen het hoofd stoten.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moeten we ons maar overgeven. Het is niet anders.
Zodat de Russen wel lekker ongestoord kunnen provoceren en andere landen binnenvallen?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De volgende keer hebben wij onze grenzen beter dicht en voldoende wapens, maar we gaan ook preventiever werken: de Russen niet meer provoceren en tegen het hoofd stoten.
Sommige lieden hier zijn al begonnen aan een cursus Ruski voor dummies.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zodat de Russen wel lekker ongestoord kunnen provoceren en andere landen binnenvallen?
We zijn toch geen slappe dweilen, of wel?
Die zijn heel snel getriggerd, we hebben nog wat te goed van ze doordat we ze in een slecht daglicht hebben gezet met MH17, weet je nog? Nee, afwachten is er niet bij. Straf verdienen we.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De volgende keer hebben wij onze grenzen beter dicht en voldoende wapens, maar we gaan ook preventiever werken: de Russen niet meer provoceren en tegen het hoofd stoten.
quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Handig zo'n klein containertje waar acht mensen 1 dag in kunnen overleven.quote:
Maar vier daarvan zitten er als proviand voor de andere vier.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Handig zo'n klein containertje waar acht mensen 1 dag in kunnen overleven.
Ondergronds zou ik logischer vinden maar goed wie ben ik.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Handig zo'n klein containertje waar acht mensen 1 dag in kunnen overleven.
Nuclear-resistant hebben ze in het filmpje niet over? Hooguit shrapnel en fires.quote:
Net alsof dit serieus is. Zo'n bericht is gewoon bedoeld om de paar broekepoepers in het Westen online te mobiliseren.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ondergronds zou ik logischer vinden maar goed wie ben ik.
Bveetje de vraag wie dat post.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Net alsof dit serieus is. Zo'n bericht is gewoon bedoeld om de paar broekepoepers in het Westen online te mobiliseren.
Zo'n bericht zegt geen reet. 'Mass production', misschien bedoelen ze er 100 per jaar, 1000 per jaar, 1 miljoen per jaar. Geen idee. Uit niks blijkt wat voor bunker het is.
Wij hebben al Rusland voor het hoofd gestoten omdat er een reeks ex-USSR landen zijn die nu NAVO en/of EU lid zijn geworden. Rusland is duidelijk, ze wil deze landen weer terug onder haar hoede/invloedsfeer. Dus wat nu dan?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ikea bunker zou ik het eerder willen noemenquote:Op woensdag 20 november 2024 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nuclear-resistant hebben ze in het filmpje niet over? Hooguit shrapnel en fires.
Lijkt me ook stug dat zo'n veredelde zeecontainer tegen een middelgrote kernbom is opgewassen.
Dat zeg ik, al die berichten zeggen geen reet zonder dat er details bij zitten en het ook getoetst kan worden op de werkelijkheid. En aangezien dat er nooit bij zit is het allemaal bangmakerij.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bveetje de vraag wie dat post.
Met 100 containers begin je niks.
Ik ben geen broekpoeper, maar ik schat de risico's in zoals ze zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zeg ik, al die berichten zeggen geen reet zonder dat er details bij zitten en het ook getoetst kan worden op de werkelijkheid. En aangezien dat er nooit bij zit is het allemaal bangmakerij.
Mensen zoals jij trappen er altijd mooi in.
Risico's inschatten op basis waarvan? Een paar tweets, een paar Russische tv programma's en een dronken vice-president?quote:Op woensdag 20 november 2024 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben geen broekpoeper, maar ik schat de risico's in zoals ze zijn.
Ik ben op tijd vertrokken uit Europa als het zo doorgaat.
[..]
de Russen niet meer provoceren en tegen het hoofd stoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |