SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
Hmm alleen de loop van de achtervork kan ik me bedenken. Wat zou nog meer in de weg zitten?quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef Z het volgende:
Wat zijn de redenen dat er een maximum grootte is voo reen kettingblad bij een frame?
"CHAINRING: 48T max chainring size (single or double)."
zal wel samen hangen met de breedte van de achterbrug voor er steeds bredere gravelbanden in te kunnen duwen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:10 schreef Z het volgende:
Wat zijn de redenen dat er een maximum grootte is voo reen kettingblad bij een frame?
Liggende achtervork (of chain stay), komt steeds verder naar buiten, bij een te groot tandwiel raak je die dan. Vandaar dat je tegenwoordig ook al hele rare constructies ziet daar.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:10 schreef Z het volgende:
Q-factor, wielbasis, kettinglijn, steek achteras, wielmaat en bandbreedte.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef Z het volgende:
Zoek je nog een leuke nieuwe "fietstechnieker-die-dingen-in-heldere-taal-kan-uitleggen" baan ?quote:Op dinsdag 19 november 2024 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
Q-factor, wielbasis, kettinglijn, steek achteras, wielmaat en bandbreedte.
Vroeger hadden raceframes achter een steek van 135mm en voor 2 of zelfs 3 kettingbladen zat het grootste kettingblad meer naar buiten omdat het slechts een deel van de cassette bediende van het opzichzelf smallere cassette.
En een maximale bandenmaat van 23 tot 25 mm
Door schijfremmen bredere banden bredere cassette met meer tandwielen en een single voor verschuift alles in negatieve zin
142steek is standaard om schijfremmen en en grotere cassettes kwijt te kunnen.
Waar 25mm banden vroeger de bovengrens was is het nu de ondergrens. En singel voorblad lijkt ook steeds meer de standaard te worden. (Moet meer naar binnen om de ketting lijn geschikt te maken om de hele cassette te bedienen)
Het enige wat we wel gelijk proberen te houden is de Q factor (Afstand van crank tot crank), en de wielbasis.
Een grotere Q of wielbasis zouden wat extra ruimte kunnen creëren.
quote:Op woensdag 20 november 2024 10:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zoek je nog een leuke nieuwe "fietstechnieker-die-dingen-in-heldere-taal-kan-uitleggen" baan ?
En beenstukken dan? Ik moet echt niet aan blote benen denken met dit weer.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Teringjantje. Dacht ik kan nog wel een threshold training buiten doen. Natuurlijk wel wat frisjes, maar de weg was redelijk droog en binnen fietsen is gewoon kut. Dus let's go. Kom ik met m'n korte broek (mijn knie verdraagt lange fietsbroeken niet zo best) in een sneeuwbui terecht... daarna ik nat, de weg nat, modder, alles.
IJskoud brrrrrrrr, kreeg ook geen vermogen meer uit m'n poten geperst. Leuk man, fietsen.
#liefdagboek
Korte broek? Ben je gek in je hoofd.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Teringjantje. Dacht ik kan nog wel een threshold training buiten doen. Natuurlijk wel wat frisjes, maar de weg was redelijk droog en binnen fietsen is gewoon kut. Dus let's go. Kom ik met m'n korte broek (mijn knie verdraagt lange fietsbroeken niet zo best) in een sneeuwbui terecht... daarna ik nat, de weg nat, modder, alles.
IJskoud brrrrrrrr, kreeg ook geen vermogen meer uit m'n poten geperst. Leuk man, fietsen.
#liefdagboek
Die gozer is natuurlijk de local legend van Doesburg/Dieren en kan het niet hebben dat er ineens a new kid in town is. Dus die moest jou even op je plek zetten. met je smalle kutbandjes.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:43 schreef Tommeke het volgende:
Ik had trouwens iets doms. Ik fietste lekker rustig een klim op, het bos in en ik haalde al vrij snel een mountainbiker in. Was zelf op m’n gravelbike. Ik groette en hij groette niet echt terug.
Na een tijdje hoor ik hem in m’n wiel zitten. Blijkbaar was hij naar me toegefietst. Dat vond ik al een beetje irritant. Laa me gewoon ff, maar goed. Op een iets steiler stukje ga ik altijd eventjes staan om tempo te houden en dat deed ik nu ook weer. Daarna ging ik weer zitten en nam ik een slokje water.
Ineens, vlak voor de top, haalt die kerel me sprintend in terwijl hij me recht in m’n ogen aankeekToen dacht ik wel ‘ja, daaaag’ en ben ik weer langs hem gegaan. Op z’n Strava zag ik dat hij daarna meteen afsloeg en dat z’n hartslag nergens zo hoog was als daar en dat hij z’n ritje ‘relax’ noemde
#liefdagboek
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Twee weken geleden vader geworden van een zoontje
Ik ga Grippers gravelrit overslaan denk ik maar
Proficiat.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Van harte!quote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Gefeliciteerd nu wordt het nooit meer zoals het was.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:56 schreef Fretwork het volgende:
Thanks allemaal! Mn FTP heb ik al uitgewuifd, vanaf nu moet het op bluf en gogme.
Oneens. Ik ben pas weer echt gaan fietsen na de geboorte van mijn dochter.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En RIP aan je FTP.
Mooi manquote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Gefeliciteerd 🥳quote:Op donderdag 28 november 2024 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Verschilt per merk type fiets.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:25 schreef Z het volgende:
Moeten de kabels naar de derailleurs intern ook in een buitenkabel/case/hoes? Of kunnen ze daar "naakt" doorheen?
Waarom raad je dat af?quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:04 schreef dop het volgende:
[..]
Verschilt per merk type fiets.
Een liner is meestal wel aan te raden.
https://www.mantel.com/jagwire-slick-lube-liner.
Buitenkabel in het frame zou ik afraden.
Niet flexibel genoeg, past vaak niet, bespaar jezelf veel gedoe.quote:
AXS is wel de shit qua schakelen. En clean opbouwenquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:50 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw project gekocht, 34 cm stuur gemonteerd, stuur niet geslammed, zit een 2mm spacer onder. Wielen zijn onderweg, kan ik binnenkort mooi ritjes doen van 25 gemiddeld
Mooi strak ogende fiets Andy! Wat is dat voor stuur en stuurpen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:50 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw project gekocht, 34 cm stuur gemonteerd, stuur niet geslammed, zit een 2mm spacer onder. Wielen zijn onderweg, kan ik binnenkort mooi ritjes doen van 25 gemiddeld
Als je nergens kabel stops hebt zal het vast lukken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:10 schreef Z het volgende:
Ik heb het idee dat het bij mijn op te bouwen gravelaar prima gaat met buitenkabel. Grote in- en uitgangen (en geen cable-stops meen ik).
Bekijk deze YouTube-video
Wd40 is geen smeermiddelquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:32 schreef Tommeke het volgende:
+1 voor Jagwire idd! En voordat je de binnenkabel erin doet hem ff inspuiten met wat WD40.
Water displacement, doet dat een lampje gaan branden?quote:
WD40 droogt snel weg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:39 schreef dop het volgende:
[..]
Water displacement, doet dat een lampje gaan branden?
Zipp stuurpen, 130mm met zwarte tape op de logo’s. Vond het te schreeuwerig.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooi strak ogende fiets Andy! Wat is dat voor stuur en stuurpen?
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zipp stuurpen, 130mm met zwarte tape op de logo’s. Vond het te schreeuwerig.
Stuur is een 34 cm stuur van BikeDoc op aliexpress, zag het op Weightweenies voorbij komen en wilde graag een smal stuur.
Ja vind ik wel, maar het went snel..merk het vooral als ik regelmatig switch tussen fiets met 41cm en 38cm bovenop de shifters.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?
Ik vind 38cm al smal. 34cm...waarom zou je dat willen? Ja het is aero, dat snap ik...maar zo lang je geen koersen rijdt lijkt het me niet echt nodig. En voor wel koersen, het is een stuk minder wendbaar staande sprinten gaat ruk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:50 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik reed al met 38 en shifters naar binnen gedraaid. Dus effectief verandert er niet zoveel aan mn houding. Kwam er net wel achter dat het 28cm tops en 34 drops is… iets smaller dan ik had verwacht. Maar nog geen echt ritje mee gedaanquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?
https://weightweenies.sta(...)hp?t=175347&start=15quote:Op maandag 6 januari 2025 20:37 schreef McM77 het volgende:
Heb je een linkje naar he ttopic op WW? En eventueel een linkje naar de ali pagina?
Parktool HPG-1quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:25 schreef Tommeke het volgende:
Wat zou je dan aanraden? Ik gebruik ook wel eens Brunox Turbo Spray.
Shimano gebuikt doorgaansquote:Op maandag 20 januari 2025 13:00 schreef Stansfield het volgende:
Om de hoeveel jaar update shimano zijn groepsets? De 105 Di2 komt uit 2022 las ik. Is het dan zo dat er ergens dit jaar of misschien volgend jaar een nieuwe versie van de 105 Di2 aankomt? Of duurt dat nog wel wat langer?
ik weet het niet helemaal zeker maar die knopjes zaten op grx 11speed, maar zijn op de 12 speed verdwenen volgens mij . Semi draadloos en 12 speed was daar de laatste verandering.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. Het gaat ook nergens over. Mijn racefiets begint toch wel wat meer aan vervanging toe re raken en ik vind de schijfremmen van ultegra wat mooier dan van 105 en bij Ultegra heb je de optie met de knopjes op de shifters om te wisselen van scherm op je wahoo/garmin. Wat ook wel een grappige feature is.
Dus wat ik zeg niks groots maar wel jammer als ik nu net iets koop en in de zomer komt er een nieuwe 105 di2 met deze opties er wel op.
Hmm, ik dacht dat een vriend met 105 di2 wel zn Garmin kon bedienen ermee.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. Het gaat ook nergens over. Mijn racefiets begint toch wel wat meer aan vervanging toe re raken en ik vind de schijfremmen van ultegra wat mooier dan van 105 en bij Ultegra heb je de optie met de knopjes op de shifters om te wisselen van scherm op je wahoo/garmin. Wat ook wel een grappige feature is.
Dus wat ik zeg niks groots maar wel jammer als ik nu net iets koop en in de zomer komt er een nieuwe 105 di2 met deze opties er wel op.
https://www.canyon.com/nl(...)rahmenfarbe=R107_P01quote:Op maandag 20 januari 2025 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Dan ga ik daar mijn zoektoch niet vanaf laten hangen.
Nu ik hier toch ben. Mensen tips voor een nieuwe racefiets.
Wensen:
Carbon Frame
Carbon Wielen (die geschikt zijn voor een rijder van boven de 100 kilo)
Elektronisch schakalen
Kabels intern
Powermeter
Budget onder de 5k.
Tot nu toe gezien:
Giant TCR Advanced Pro 1 Di2 - voldoet aan alle eisen zelfs een goede dealer in mijn woonplaats die het verkoopt. Wielen kunnen 130 kilo dragen. Mist wel een beetje de wow factor.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-1-di2-2025
Sensa Giulia Evo Integrale Matt Black & Hologram - wat "dikkere" fiets dan de giant. Nadeel geen dealer in de buurt en de wielen hebben of max 100 of max 120 kilo draaggewicht. Van sensa zelf kreeg ik als reactie 100 kilo en van 12gobiking 120 kilo. Optie zou nog zijn goedkoopste wielen eronder en dan handgespaakte wielen apart kopen en de standaard wielen weer proberen te verkopen. Nadeel veel gedoe.
https://www.sensabikes.co(...)ogram/s25cd597eimb50
Wat zou jullie voorkeur zijn van deze 2? Of mogelijk nog andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ben niet merk gebonden, meer zoveel mogelijk waar voor mijn geld.
Ook gezien maar zowel wit als dat groene vind ik echt niet mooi...quote:Op maandag 20 januari 2025 14:08 schreef En1gma het volgende:
[..]
https://www.canyon.com/nl(...)rahmenfarbe=R107_P01
Supermooie fiets!quote:Op maandag 20 januari 2025 15:54 schreef Z het volgende:
M'n gravelaar is nagenoeg klaar. Paar kleine dingetjes nog. De geometrie is me nog wel een beetje een raadsel, geen idee nog hoe ik het best op dat ding kan zitten.
[ afbeelding ]
Helaas geen zonnetje vandaag om het paars te laten shinen.
Dank!quote:Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Supermooie fiets!
Wat is het probleem met de geometrie? Te hoog vooraan?
Heb je de website van geometriegeeks al eens bekeken? Daar staan echt heel veel fietsen in qua geometrie. Het heeft mij heel erg goed geholpen bij het uitkiezen en afstellen van m’n gravelbike afgelopen najaar.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:10 schreef Z het volgende:
[..]
Dank!
Ik heb er nog niet in fietskleren op gezeten en ook nog niet echt op gefietst. Het zit wat anders dan m'n andere fietsen. Maar heb nog geen echte afstellingen gedaan etc.
Die Giant heeft wel een sportieve zit, moet je ook maar net zin in hebben.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Dan ga ik daar mijn zoektoch niet vanaf laten hangen.
Nu ik hier toch ben. Mensen tips voor een nieuwe racefiets.
Wensen:
Carbon Frame
Carbon Wielen (die geschikt zijn voor een rijder van boven de 100 kilo)
Elektronisch schakalen
Kabels intern
Powermeter
Budget onder de 5k.
Tot nu toe gezien:
Giant TCR Advanced Pro 1 Di2 - voldoet aan alle eisen zelfs een goede dealer in mijn woonplaats die het verkoopt. Wielen kunnen 130 kilo dragen. Mist wel een beetje de wow factor.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-1-di2-2025
Sensa Giulia Evo Integrale Matt Black & Hologram - wat "dikkere" fiets dan de giant. Nadeel geen dealer in de buurt en de wielen hebben of max 100 of max 120 kilo draaggewicht. Van sensa zelf kreeg ik als reactie 100 kilo en van 12gobiking 120 kilo. Optie zou nog zijn goedkoopste wielen eronder en dan handgespaakte wielen apart kopen en de standaard wielen weer proberen te verkopen. Nadeel veel gedoe.
https://www.sensabikes.co(...)ogram/s25cd597eimb50
Wat zou jullie voorkeur zijn van deze 2? Of mogelijk nog andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ben niet merk gebonden, meer zoveel mogelijk waar voor mijn geld.
Gaan we onze stadsfiets straks ook afstellen als of het een racefiets is?quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:08 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn racer (wit) en graveler (zwart). Moet toch niet al te lastig zijn om m'n gravelaar af te stellen. Omdat ik knetterende griep heb gehad, heb ik en nog niet echt op kunnen fietsen. Alleen een klein stukje door de stad zojuist. Lekkere fiets! De grote banden voelen wel wat lomp vergeleken met m'n racer maar dat lijkt me normaal. Ik ga denk ik op zoek naar een tweede wielset die ik tubeless ga maken met banden met noppen et cetera.
@:Lospedrosa : heb jij die Orbea nog gekocht. Ben ik wel benieuwd naar.
Heb jij dat dan niet?quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:02 schreef dop het volgende:
[..]
Gaan we onze stadsfiets straks ook afstellen als of het een racefiets is?
Die Orbea Gravel? Euhm nee die staat nog steeds in de winkelwagen. Was erg druk en fiets meer binnen dan buiten momenteel ivm onmeunig schijtweer continue.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:08 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn racer (wit) en graveler (zwart). Moet toch niet al te lastig zijn om m'n gravelaar af te stellen. Omdat ik knetterende griep heb gehad, heb ik en nog niet echt op kunnen fietsen. Alleen een klein stukje door de stad zojuist. Lekkere fiets! De grote banden voelen wel wat lomp vergeleken met m'n racer maar dat lijkt me normaal. Ik ga denk ik op zoek naar een tweede wielset die ik tubeless ga maken met banden met noppen et cetera.
@:Lospedrosa : heb jij die Orbea nog gekocht. Ben ik wel benieuwd naar.
Welk merk fiets heb je dan? Vaak kun je via de website van je merk de tools kopen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:07 schreef Tommeke het volgende:
Toevallig trouwens dat jij ook gedoe had met een T47 bracket. M’n gravelbike heeft een T47a bracket (asymmetrisch) en die bleek na 2.000 al verrot te zijn. Op zich niet gek, want heb er dit najaar heel veel mee in de modder gefietst en ik heb geen zin in drie keer per week poetsen, dus schoonmaken gaat meestal met de hogedruk.
Had bij Hollandbikeshop nieuwe lagers en een tool gekocht, maar die tool bleek dus te ruim te zijn. De enige plek waar ik zo snel een passende kon vinden was AliExpress, dus ik heb nog 2 weken met een verrot bottombracket gefietst. Dat Ali-ding past dan wel weer perfect in een sleutel voor Shimano BSA-lagers. Hebben ze slim gemaakt!
Overigens waren de goedkoopste lagers die ik kon vinden alsnog 99 euro, dus ik moet maar ff wat voorzichtiger gaan schoonmaken
Icetoolz M099 is de juiste volgens mij.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:07 schreef Tommeke het volgende:
Toevallig trouwens dat jij ook gedoe had met een T47 bracket. M’n gravelbike heeft een T47a bracket (asymmetrisch) en die bleek na 2.000 al verrot te zijn. Op zich niet gek, want heb er dit najaar heel veel mee in de modder gefietst en ik heb geen zin in drie keer per week poetsen, dus schoonmaken gaat meestal met de hogedruk.
Had bij Hollandbikeshop nieuwe lagers en een tool gekocht, maar die tool bleek dus te ruim te zijn. De enige plek waar ik zo snel een passende kon vinden was AliExpress, dus ik heb nog 2 weken met een verrot bottombracket gefietst. Dat Ali-ding past dan wel weer perfect in een sleutel voor Shimano BSA-lagers. Hebben ze slim gemaakt!
Overigens waren de goedkoopste lagers die ik kon vinden alsnog 99 euro, dus ik moet maar ff wat voorzichtiger gaan schoonmaken
Ik heb een Felt, maar die bieden dat volgens mij niet aan. Die M099 had ik ook al besteld, maar die is te ruim. T47A heeft eentje met een doorsnee van zo’n 48mm nodig. SRAM DUB is qua diameter ook goed, alleen heeft die dan weer 12 tandjes ipv. 16. Echt handig joh, die fabrikanten met al hun standaardenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 08:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welk merk fiets heb je dan? Vaak kun je via de website van je merk de tools kopen.
Tenminste bij Orbea bv kan dat tegen schappelijke prijzen.
Ja om gek van te worden al die afwijkende “standaarden” heb hier hele kasten vol speciaal gereedschap wat je na 3 keer nooit weer gebruiktquote:Op vrijdag 24 januari 2025 09:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een Felt, maar die bieden dat volgens mij niet aan. Die M099 had ik ook al besteld, maar die is te ruim. T47A heeft eentje met een doorsnee van zo’n 48mm nodig. SRAM DUB is qua diameter ook goed, alleen heeft die dan weer 12 tandjes ipv. 16. Echt handig joh, die fabrikanten met al hun standaarden![]()
Mantel heeft er wel eentje die zo op het oog leek te passen, maar die was niet op voorraad en kost 35 euro. Dus toen maar voor een paar euro eentje van Ali besteld. Werkt top. En idd, zulk spul uit China is vaak van prima kwaliteit.
Mocht iemand hier ooit zo’n M099 ding nodig hebben, stuur me maar een DM!
@:Flip: cool om zoiets zelf te printen!
oh ja, jij zit hier ook he!quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Dat is het ook met dat soort tools, die heb je maar echt zeer zelden nodig..
Dan is zo'n ali tooltje echt dikke prima.
@:tommeke, ik heb het zelf niet geprint hoor haha.. een handige buurman heeft zo'n ding en tekent voor zijn werk ook veel mallen voor kunststof verpakkingen. Hij had een bestaande tekening ook zo aangepast.
Hij heeft nu ook alweer een opdracht te pakken voor @:Patroon zijn fiets ;-)
idd! al post ik niet zo veel hier. Lees wel altijd meequote:
Precies. Echt heel irritant.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja om gek van te worden al die afwijkende “standaarden” heb hier hele kasten vol speciaal gereedschap wat je na 3 keer nooit weer gebruikt
Daarom ook gewoon losse kogels gebruiken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Precies. Echt heel irritant.
Ik had eerst een Specialized Venge en die had precies dezelfde maat balhoofd en achterpatje als m’n crosser en de racefiets van m’n vriendin. Nu heb ik een Tarmac met een ander balhoofd en achterpat en m’n gravelbike wijkt dus ook af.
Die balhoofdlagers kocht ik altijd per 5 stuks in zodat ik een voorraadje had, maar dat heeft nu geen zin meer helaas.
Gravelbikes vreten idd balhoofdlagers als je veel over wortelpaden fietst. Continue die klappen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Precies. Echt heel irritant.
Ik had eerst een Specialized Venge en die had precies dezelfde maat balhoofd en achterpatje als m’n crosser en de racefiets van m’n vriendin. Nu heb ik een Tarmac met een ander balhoofd en achterpat en m’n gravelbike wijkt dus ook af.
Die balhoofdlagers kocht ik altijd per 5 stuks in zodat ik een voorraadje had, maar dat heeft nu geen zin meer helaas.
Ja, goed planquote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daarom ook gewoon losse kogels gebruiken.
Mantel heeft niet eens M-frame. Allemaal Sutro of anderen. Is M frame niet een wat ouder ontwerp?quote:Op zondag 26 januari 2025 15:06 schreef Tommeke het volgende:
Giro Atmos en Oakley M-Frame
Nu heeft MvdP een Abus en daarom is dat hip! Ik zou overigens gewoon passen. Had de afgelopen jaren altijd zo’n Lazer Z1 en heb nu zo’n MET Trenta die Pogiboy ook heeft. Puur omdat die goed ventileert en mij lekker zit.
Qua brillen stap ik nooit meer van Oakley af hoor
Bestaat al eventjes ja. Maar prima brilletjes.quote:Op zondag 26 januari 2025 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mantel heeft niet eens M-frame. Allemaal Sutro of anderen. Is M frame niet een wat ouder ontwerp?
Jep. M-Frame is uit de tijd van Lance. Zo rond 2005 was dat de bril. En droegen ze allemaal een Atmos van Giro. Je ziet nog wel eens een schaatser met een M-Frame omdat die aerodynamisch is. Later werd de Radar populair. Die heeft inmiddels ook al een opvolger: de Radar EV. En die Sutro dingen zijn tegenwoordig ook de shit. Zitten ook fijn met zo’n grote lens!quote:Op zondag 26 januari 2025 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mantel heeft niet eens M-frame. Allemaal Sutro of anderen. Is M frame niet een wat ouder ontwerp?
Dapper op zo'n dag dat er flink gestrooid is maar wel een hele gave fietsquote:Op zondag 26 januari 2025 23:20 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Aliexpress wielen erin gezeten eerste ritje gedaan vandaag op de nieuwe fiets. Wel weer wennen aan het fietsen, maar de fiets voelt goed
quote:Op zondag 26 januari 2025 21:29 schreef Z het volgende:
Nu mijn gravelaar af is, had ik eigenlijk bedacht mijn allereerste en nu winterfiets na ruim 45.000 km uit de roulatie te halen. Maar heb daar wat moeite mee. Het is niet meer de mooiste, maar fiets wel nog wel steeds lekker. Er is ook nog een mtb onderweg dus vanwege de ruimte moet er eigenlijk wel iets gebeuren. Toestanden.
Welke wielen zijn dat?quote:Op zondag 26 januari 2025 23:20 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Aliexpress wielen erin gezeten eerste ritje gedaan vandaag op de nieuwe fiets. Wel weer wennen aan het fietsen, maar de fiets voelt goed
BMC dat is Mien Mark.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:20 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
DT swiss Carbon smoelt mooi bij zo’n fiets ja. Ook goede wielen, lekker breed.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:40 schreef Gripper het volgende:
Ja ik vind eigenlijk ook wel dat er DT Swiss in moet Andy, ipv neppe princetons. Of Zipp 303 Firecrest of een EDCO setje - (maar dan wel die met donkere decals, niet van dat schreeuwende rood wit zwart in de zwitserse kleuren.)
Net alsof je tegen de scherpe kant van een Samuraizwaard aan kijkt, zo klieft ie door de wind.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:54 schreef McM77 het volgende:
En heb je een vooraanzicht, ben benieuw hoe dat smalle stuurtje smoelt
https://nl.aliexpress.com/item/1005008250388814.htmlquote:Op maandag 27 januari 2025 13:54 schreef McM77 het volgende:
Doe is een linkje naar die ali wielen dan? Ik vind dit serieus wel wat hebben.
En heb je een vooraanzicht, ben benieuw hoe dat smalle stuurtje smoelt
Ik vind de Princeton/Zipp NSW/Campagnolo Shamal/Fulcrum Sharq wielen wel gaaf eruit zien, maar heb geen 3k over wat looks. Het BMC/DT Swiss setje wat erbij kwam weegt 300 gram meer en is ook vrij smal (25mm). Voor nu tevreden mee, zijn lekker licht (1321 gram gewogen) en de banden (28 voor en 30 achter) vallen er mooi inquote:Op maandag 27 januari 2025 11:40 schreef Gripper het volgende:
Ja ik vind eigenlijk ook wel dat er DT Swiss in moet Andy, ipv neppe princetons. Of Zipp 303 Firecrest of een EDCO setje - (maar dan wel die met donkere decals, niet van dat schreeuwende rood wit zwart in de zwitserse kleuren.)
Stond ooit bekend als AeroAndy bij de studentenwielerverenigingquote:Op maandag 27 januari 2025 15:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Net alsof je tegen de scherpe kant van een Samuraizwaard aan kijkt, zo klieft ie door de wind.
Zo zou ik m noemen Andy! "De Katana van Leidsche Rijn"
Ik vind het mooie wielen hoor, mijn zadel van mijn Elves is ook een Ryet. Nog niet getest maar ziet er wel degelijk uit.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://nl.aliexpress.com/item/1005008250388814.html
Verkoper staat vooral bekend om de lichtgewicht zadels, ze bieden 3 jaar garantie op de velgen dus durfde het wel aan. Volgende keer even over wat kasseien raggen :p
[ afbeelding ]
[..]
Ik vind de Princeton/Zipp NSW/Campagnolo Shamal/Fulcrum Sharq wielen wel gaaf eruit zien, maar heb geen 3k over wat looks. Het BMC/DT Swiss setje wat erbij kwam weegt 300 gram meer en is ook vrij smal (25mm). Voor nu tevreden mee, zijn lekker licht (1321 gram gewogen) en de banden (28 voor en 30 achter) vallen er mooi in
[..]
Stond ooit bekend als AeroAndy bij de studentenwielervereniging![]()
[ afbeelding ]
Wat maakt zo’n 3D zadel eigenlijk fijner dan een gewoon zadel?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:11 schreef Z het volgende:
Ik heb ook Ryet zadel op m'n winterfiets (3d geprint). Dat is een uitstekend zadel!
Ik moet je zeggen dat ik dat niet weet. Het zijn vooral dure zadels. Die 3d-geprinte mesh op het zadel geeft een prettig beetje demping. Op m'n reguliere fiets heb ik een Specialized-zadel, de 3d-print versie daarvan kost 300 piek. Dat zou ik er nooit aan uitgeven.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat maakt zo’n 3D zadel eigenlijk fijner dan een gewoon zadel?
Die prijzen gaan sowieso nergens over. Een paar jaar terug kostte de Pro versie van Specialized zo’n 150 euro. Dan had je een volledig carbon zadel. Nu zit die op 220 ofzo. Voor 180 heb je nu de versie met titanium rails, die was altijd 120 ongeveer. En nu krijg je voor 120 euro de instapversie, die je in 2017 ofzo nog voor 80 had.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:13 schreef Z het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik dat niet weet. Het zijn vooral dure zadels. Die 3d-geprinte mesh op het zadel geeft een prettig beetje demping. Op m'n reguliere fiets heb ik een Specialized-zadel, de 3d-print versie daarvan kost 300 piek. Dat zou ik er nooit aan uitgeven.
bedragen gaan idd nergens over.. Ik zal je mijn ervaring laten weten van het voorjaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die prijzen gaan sowieso nergens over. Een paar jaar terug kostte de Pro versie van Specialized zo’n 150 euro. Dan had je een volledig carbon zadel. Nu zit die op 220 ofzo. Voor 180 heb je nu de versie met titanium rails, die was altijd 120 ongeveer. En nu krijg je voor 120 euro de instapversie, die je in 2017 ofzo nog voor 80 had.
Ik heb op m’n racefiets de Power en op m’n crosser de Power Mimic. Eigenlijk wou ik ook op m’n gravelbike zetten, maar het zadel dat daar opzit is ook gewoon prima. Zo’n 3D zadel lijkt me ook wel eens wat, maar ze zijn een beetje duur om eventjes uit te proberen.
Ik heb er nog eentje liggen met zo'n 3d mesh (geen carbon wel Chinees), die mag je wel hebben als je wil.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die prijzen gaan sowieso nergens over. Een paar jaar terug kostte de Pro versie van Specialized zo’n 150 euro. Dan had je een volledig carbon zadel. Nu zit die op 220 ofzo. Voor 180 heb je nu de versie met titanium rails, die was altijd 120 ongeveer. En nu krijg je voor 120 euro de instapversie, die je in 2017 ofzo nog voor 80 had.
Ik heb op m’n racefiets de Power en op m’n crosser de Power Mimic. Eigenlijk wou ik ook op m’n gravelbike zetten, maar het zadel dat daar opzit is ook gewoon prima. Zo’n 3D zadel lijkt me ook wel eens wat, maar ze zijn een beetje duur om eventjes uit te proberen.
Ja, als je er niks meer mee doet! Ik stuur je ff DM!quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:35 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb er nog eentje liggen met zo'n 3d mesh (geen carbon wel Chinees), die mag je wel hebben als je wil.
Als je 4 keer tussendoor kan opladenquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:04 schreef Alaianaya het volgende:
Als ultieme leek heb ik een vraag, niet geheel wielrengerelateerd maar wellicht dat jullie mij hier toch mee verder kunnen helpen.
Mijn vader is een wielrenfanaat. Nu heeft hij een fietsvakantie in Italië op het oog, maar omdat hij het niet zo ziet zitten om alleen te gaan wil ik hem verrassen om dit samen voor ons te boeken.
Echter, ik heb nog nooit op een racefiets gezeten en een nieuwe fiets met alle benodigdheden aanschaffen voor één vakantie vind ik een beetje zonde.
Nu bedacht ik mij het volgende: kan ik niet mee op een e-bike? Het gaat om routes tot 115 km per dag met hoogtemeters tot 1400 hm. Is dit uberhaupt mogelijk met een ebike? Zoals al gezegd: ik ben een ultieme leek, dus geen idee of ik iets belachelijks vraag
Beetje een inkopper, maar dat ligt een beetje aan z’n niveau. Op het vlakke zal hij misschien 30 rijden en dat gaat je op een niet-opgevoerde e-bike niet lukken. Bergop zul je een stuk sneller zijn waarschijnlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:04 schreef Alaianaya het volgende:
Als ultieme leek heb ik een vraag, niet geheel wielrengerelateerd maar wellicht dat jullie mij hier toch mee verder kunnen helpen.
Mijn vader is een wielrenfanaat. Nu heeft hij een fietsvakantie in Italië op het oog, maar omdat hij het niet zo ziet zitten om alleen te gaan wil ik hem verrassen om dit samen voor ons te boeken.
Echter, ik heb nog nooit op een racefiets gezeten en een nieuwe fiets met alle benodigdheden aanschaffen voor één vakantie vind ik een beetje zonde.
Nu bedacht ik mij het volgende: kan ik niet mee op een e-bike? Het gaat om routes tot 115 km per dag met hoogtemeters tot 1400 hm. Is dit uberhaupt mogelijk met een ebike? Zoals al gezegd: ik ben een ultieme leek, dus geen idee of ik iets belachelijks vraag
Je kunt er bij rentals een e-roadbike huren. Zag er al wat in de Dolomieten die allemaal de specialized Creo 2 verhuren. Deze kan 190km op papier en dat zal 100km in de praktijk zijn. Bij een koffiestop even bijladen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:04 schreef Alaianaya het volgende:
25 km is toch prima bergop? Worst case is dat pa effe rustig moet doen op het vlakke. Voor een zoon/vader weekend een klein offer me dunkt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt er bij rentals een e-roadbike huren. Zag er al wat in de Dolomieten die allemaal de specialized Creo 2 verhuren. Deze kan 190km op papier en dat zal 100km in de praktijk zijn. Bij een koffiestop even bijladen.
Alleen normaal loopt deze 28 mph (45kmh) maar in Nl en Italië moet deze begrenst worden op 25kmh.
De vraag is of die daar wel of niet begrensd zijn want 25kmh is te langzaam.
In theorie of in de praktijk?quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:01 schreef Gripper het volgende:
Hoho er bestaan gewoon (stads)ebikes die op 1 volle acculading rond de 120-140 km in heuvelachtig gebied halen hoor, ik kan je zelfs vertellen wat je moet kopen 😇
Deze praktijk test bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 31 januari 2025 01:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In theorie of in de praktijk?
Mjah. On de route zitten meer daalmeters dan hoogtemeters. Sterker nog, alle hoogtemeters zitten tussen km 116 en 141 van de route.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze praktijk test bijvoorbeeldnieuwe fiets met een behoorlijk potente batterij van 800 Ah en daarmee 189 km in de Alpen afgelegd
https://www.cannondale.com/nl-nl/blog/one-ride-away
In het buitenland, de berggebieden, zie je ze veel meer. Eens op vakantie in Bayern en was vlg mij de enige mtber die zaterdag zonder E-motor.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:55 schreef dop het volgende:
Op de racefiets zie je elektrische ondersteuning weinig, maar bij mtb toertochten zie je ze wel vaak.
Als niet gemotoriseerde fietser vind ik ze meestal bloed irritant omdat ze je omhoog vaak inhalen om vervolgens op de meer technische stukken in de weg te zitten.
Bedenk je dus ook dat je voor andere fietsers juist heel irritant kan zijn zeker als je niet heel stuurvaardig bent.
Klopt in Italië ook, heb je je helemaal omhoog geploeterd naar een chalet hoog in de bergen, voor een lunchstop, staat het helemaal vol met e-mtb.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het buitenland, de berggebieden, zie je ze veel meer. Eens op vakantie in Bayern en was vlg mij de enige mtber die zaterdag zonder E-motor.
Die Duitsers keken me ook aan of ik gek was.
Ja klopt haha. Ik ben in Duitsland ook wel eens heel raar aangekeken. In die landen worden amper nog mtb’s zonder ondersteuning verkocht.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het buitenland, de berggebieden, zie je ze veel meer. Eens op vakantie in Bayern en was vlg mij de enige mtber die zaterdag zonder E-motor.
Die Duitsers keken me ook aan of ik gek was.
#tubeless.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:57 schreef Z het volgende:
Ik had vandaag vuer keer lek. Ik kon de oorzaak niet vinden. Ben maar mer de trein naar huis gegaan. Net vind ik een enorm stuk glas in m'n band. Verstopt in m'n band moet ik zeggen. Stak niet uit dus eerst niet gevonden. Leermomentje (goed voelen in gravelbanden). Kreeg wel een lift. Vertrouwen in de mensheid weeer wat gegroeid.
[/dagboek]
Is binnen. Alles geïnstalleerd. Loopt de ketting scheefquote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:06 schreef Halcon het volgende:
Wahoo Kick Core met dat Zwift frame besteld.
Oh kut, frame krom dan? Kan bijna niet toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is binnen. Alles geïnstalleerd. Loopt de ketting scheef
Toen de DPD-bus hier op de oprit stond, hoorde ik die tokkie van DPD ook al met dozen smijten in z'n bus.
Een ketting loopt zelden recht toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is binnen. Alles geïnstalleerd. Loopt de ketting scheef
Toen de DPD-bus hier op de oprit stond, hoorde ik die tokkie van DPD ook al met dozen smijten in z'n bus.
Houdt e-commerce proof onder andere in dat je ermee kan gooien?quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh kut, frame krom dan? Kan bijna niet toch?
Zit zelf in de verpakkingsbranche en heb toch wel het idee dat dit allemaal enorm e-commerce proof was.
Jaquote:Op donderdag 6 februari 2025 13:04 schreef Z het volgende:
[..]
Houdt e-commerce proof onder andere in dat je ermee kan gooien?
Een knikje, zeg maar, erin is toch niet de bedoeling.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een ketting loopt zelden recht toch?
Frame zelf niet volgens mij.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh kut, frame krom dan? Kan bijna niet toch?
Zit zelf in de verpakkingsbranche en heb toch wel het idee dat dit allemaal enorm e-commerce proof was.
Ik heb echt geen idee wat je bedoeld.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een knikje, zeg maar, erin is toch niet de bedoeling.
Slag in het voorblad zeg maar, zo ziet het er een beetje uit.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat je bedoeld.
Ah, dat is een stuk duidelijker inderdaad. Uiteraard kun je makkelijk zelf zien of het inderdaad een slag in het blad is. Eraf halen en op een vlakke ondergrond leggen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Slag in het voorblad zeg maar, zo ziet het er een beetje uit.
Zie bv hier: https://www.reddit.com/r/(...)ird_chain_at_riding/
Dit maakt toch niks uit?quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Slag in het voorblad zeg maar, zo ziet het er een beetje uit.
Zie bv hier: https://www.reddit.com/r/(...)ird_chain_at_riding/
Zoals in het filmpje is gewoon kut. Bij hoge rpm zou de ketting er ook wel eens af kunnen liggen en op zijn minst als een zaag gaan klinken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit maakt toch niks uit?
Denk dat het blad standaard niet recht is.
Even met een bahco rechtbuigen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:49 schreef dop het volgende:
[..]
Zoals in het filmpje is gewoon kut. Bij hoge rpm zou de ketting er ook wel eens af kunnen liggen en op zijn minst als een zaag gaan klinken.
Nu is het natuurlijk een extra straf voor al die binnen fietsers 😁, eigenlijk zou dat natuurlijk verboden moeten worden 😅
Zou ook een eigen topic moeten hebben ergens diep verstopt in VER
Als enkel het blad krom is ja, als cranckarm of bracket-as dan neequote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Even met een bahco rechtbuigen?
Maar goed als het een transportklap is dan moet dat opgelost worden.
Het geeft een irritant geluid en het is ook gewoon niet goed voor de ketting natuurlijk. Zeker met meer RPM en kracht erop.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit maakt toch niks uit?
Denk dat het blad standaard niet recht is.
Eigenlijk moet je een beschadigd pakket niet aannemen en je wenden tot de verkoper.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het geeft een irritant geluid en het is ook gewoon niet goed voor de ketting natuurlijk. Zeker met meer RPM en kracht erop.
Ik ga zelf niks recht buigen. Als het nu een gewone fiets was, dan zou ik zelf wel ff aan de slag gaan, maar dit is verkocht en wordt gepresenteerd als kant-en-klaar.
Het ziet er op zich allemaal prima uit. Het was ook redelijk verpakt. Maar als DPD-tokkies er mee gaan gooien en zo...
Eens, enkel was dit pakket van buiten niet beschadigd. Toen die DPD-bus hier stond, hoorde ik de DPD-tokkie in de bus wel met pakketjes en dozen smijten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een beschadigd pakket niet aannemen en je wenden tot de verkoper.
Breedte van het zadel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:55 schreef Z het volgende:
Als een zadel bijveerbeeld 143mm is. Wat is dan 143mm?
De breedte op het breedste deel?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:52 schreef dop het volgende:
[..]
Breedte van het zadel.
Verhoud zich tot de breedte van je zitbotjes
Zelfde bij Fizik zadels.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:37 schreef Tommeke het volgende:
Ja, 143 millimeter op het breedste deel. En dan eigenlijk het effectieve zadeldek, want de zijkanten lopen een beetje scheef weg.
Het gaat in dit geval om een Specialized Power.
Laat je je vriendin je zitbotjes opmeten?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef Z het volgende:
Het effectieve zadeldek is wel wat subjectief. Bij mij gaat het ook om Specialized Power-zadel.
Of m'n vrouw?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat je je vriendin je zitbotjes opmeten?
Of juist welquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou ze i.i.g. niet allebei tegelijk vragen.
De totale breedte is iets breder. Denk 1,5 cm. Maar de randen lopen dus wat taps toe.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef Z het volgende:
Het effectieve zadeldek is wel wat subjectief. Bij mij gaat het ook om Specialized Power-zadel.
Staat soms gewoon onderop het zadel.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:17 schreef Z het volgende:
Ik heb er een maar ik.weet niet meer welke breedte.
Velgremmen zijn ong van 1993quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:23 schreef Z het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor de Alsacienne.
En woensdag voor het eerst over het strand gefietst. Dat was te gek want er was bijna niemand. Niet zo goed voor je fiets alleen, lijkt me.
En in de markt voor nieuwe wielen. Carbon velgremmen. Ik kan maar geen keuze maken.
In Zuid-Limburg wordt het anders warmer dan in Siena morgen, dus daar wordt ik iets minder blij van.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is i.i.g. weer heerlijk fietsweer waar je blij van word.![]()
Veel te heet om te fietsen daar.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg wordt het anders warmer dan in Siena morgen, dus daar wordt ik iets minder blij van.
Ik overweeg een setje Elitewheels (Marvel). Die zijn de helft goedkoper dan de andere opties die ik overweeg. Vind het toch spannend zo'n Chinese wielset.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een tijdje terug een setje carbon CSC wielen via Ali gekocht. Ook voor velgremmen dus. Bevallen goed!
Tijdje terug had ik nog een kerel achter me in een afdaling. Hij kon m’n wiel niet houden en complimenteerde me er mee toen ‘ie weer bij me was. Dat ik ondanks m’n velgremmen best hard naar beneden ging. Ik zei: de crux is je remmen vooral niet te gebruiken
Ik heb nu 3 ritten gemaakt op mijn Elitewheels Edge. Ze wegen 1339 gram en zijn 50mm hoog.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:58 schreef Z het volgende:
[..]
Ik overweeg een setje Elitewheels (Marvel). Die zijn de helft goedkoper dan de andere opties die ik overweeg. Vind het toch spannend zo'n Chinese wielset.
Ik heb vandaag m'n eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe DT Swiss wielen. Wat een verademing die wielen!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:04 schreef Z het volgende:
Mantel verkoop ook Elitewheels. Dat is wel zo lekker voor eventuele service.
Ik twijfel een beetje tussen:
https://www.parcours.cc/products/passista
https://www.ffwdwheels.co(...)_fid=98960b105&_ss=c
https://www.duke-racingwh(...)8c-dt-swiss-350.html
https://www.mantel.com/elitewheels-marvel-50v-racefiets-wielen
Komoot al op je Garmin gezet via connect iq?quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb vandaag m'n eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe DT Swiss wielen. Wat een verademing die wielen!
Ik ben nu al een paar dagen ruzie aan het maken met mijn Garmin Edge 1040. Op de een of andere manier krijg ik Komoot-routes niet in de Garmin. Iemand nog tips?
Ja, Komoot staat op mijn Garmin.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:54 schreef dop het volgende:
[..]
Komoot al op je Garmin gezet via connect iq?
Doorzetten van waar?quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Komoot staat op mijn Garmin.
Maar... als ik vervolgens een route door wil zetten, dan verwijst 'ie me door naar Connect IQ en daar zegt 'ie vervolgens dat bluetooth uit staat (wat niet zo is).
Kwamen goed uit testen! Ben benieuwd, wilde je nog dingen aanraden maar toen zag ik dat het velgrem moest zijn en daar weet ik niks van verderquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:17 schreef Z het volgende:
Ik ben voor Parcours gegaan. Die zijn onderweg zonder dat ik betaald heb. Wonderlijk. Uiteraard zal ik ze er op wijzen als dat zo blijft.
Komoot gpx exporteren naar garmin connect (webbrowser) en daar route uploaden naar je Garmin aanzetten, zo lastig is het niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb vandaag m'n eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe DT Swiss wielen. Wat een verademing die wielen!
Ik ben nu al een paar dagen ruzie aan het maken met mijn Garmin Edge 1040. Op de een of andere manier krijg ik Komoot-routes niet in de Garmin. Iemand nog tips?
Schandalig hoe slecht Garminsoftware werkt eigenlijk…quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Komoot gpx exporteren naar garmin connect (webbrowser) en daar route uploaden naar je Garmin aanzetten, zo lastig is het niet.
Kun je waarschuwingen voor niet bestaande gaten in het wegdek ook uitzetten of is dat een verplichting vanuit de EU?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schandalig hoe slecht Garminsoftware werkt eigenlijk…
Hoe is Komoot, Garmin software?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schandalig hoe slecht Garminsoftware werkt eigenlijk…
Dan moet je dus met de laptop aan de slag? Zo doe ik het nu ook, maar dat vind ik gedoe.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Komoot gpx exporteren naar garmin connect (webbrowser) en daar route uploaden naar je Garmin aanzetten, zo lastig is het niet.
Ik denk dat ik het ook wel eens op de gsm heb gedaan. Daar kun je toch ook een gpx exporteren uit Komoot en importeren in Garmin Connect?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je dus met de laptop aan de slag? Zo doe ik het nu ook, maar dat vind ik gedoe.
Geen idee ik heb geen 1040, maar op de 530 & 830 die wij hebben werkt het prima.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het lijkt ook meer aan Garmin te liggen dan aan Komoot, toch?
Dit hoef ik niet uit tevleggen toch?quote:
Enige toelichting is misschien handig, ik. Weet echt niet wat er zo slecht is aan de huidige garminsquote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit hoef ik niet uit tevleggen toch?
Ja, dat zei de fietsenmaker ook. Die doet het ook zo blijkbaar, omdat het via de knop die ervoor bedoeld is blijkbaar niet werkt...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:34 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het ook wel eens op de gsm heb gedaan. Daar kun je toch ook een gpx exporteren uit Komoot en importeren in Garmin Connect?
Jawel, het is wel beter geworden. En veel anders is er eigenlijk ook niet op de markt.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:39 schreef dop het volgende:
[..]
Geen idee ik heb geen 1040, maar op de 530 & 830 die wij hebben werkt het prima.
Uiteindelijk zijn het verschillende stukjes software en hardware die samenwerken. (Telefoon, Garmin, Komoot)
Het kan aan vanalles liggen.
Er is heus wel wat aan te merken op Garmin software maar in mijn ervaring is dat het door de jaren heen wel is verbeterd.
Meerdere apps nodig, slechte connectiviteit tussen telefoon en garmin, tov wahoo totaal niet inititief. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:17 schreef dop het volgende:
[..]
Enige toelichting is misschien handig, ik. Weet echt niet wat er zo slecht is aan de huidige garmins
Ini-wat?quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meerdere apps nodig, slechte connectiviteit tussen telefoon en garmin, tov wahoo totaal niet inititief. Dat soort dingen.
Titi-Voecklerproofquote:
Intuïtief, Het werkt inderdaad net even anders als Wahoo (heb ook een bolt). Dat je meerdere apps nodig hebt is slechts gedeeltelijk waar.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meerdere apps nodig, slechte connectiviteit tussen telefoon en garmin, tov wahoo totaal niet inititief. Dat soort dingen.
Mijn Garmin is volledig geflipt. Continu aan en uit gaan uit zichzelf, niet meer te bedienen, etc. Ben nu naar een versie zonde touchscreen en dat bevalt veel beter.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:56 schreef Fretwork het volgende:
Ik merk vooral dat mensen om mij heen met een Wahoo veel sneller toe zijn aan een nieuwe.
Mooi klote, heb er inderdaad ook een zonder touchscreen en dat werkt als een tiet. Na de vorige die ik tweedehands had gekocht en 15 jaar zn ding deed.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mijn Garmin is volledig geflipt. Continu aan en uit gaan uit zichzelf, niet meer te bedienen, etc. Ben nu naar een versie zonde touchscreen en dat bevalt veel beter.
Mijn Garmin Edge 1040 reboot zichzelf bij lange ritten nog weleens. Geen idee waarom.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mijn Garmin is volledig geflipt. Continu aan en uit gaan uit zichzelf, niet meer te bedienen, etc. Ben nu naar een versie zonde touchscreen en dat bevalt veel beter.
Fietsen van een jaar of 10-15 terug zijn wel weer mooi om te zien. Van die goed onderhouden fietsen met een heel dun frame, velgremmen en smalle bandenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
Memory lane voor mij, 52 jaar inmiddels.
Zondag fietsen Delft naar skiffhead A'dam. Lang niet gereden, in ene keer 140 km :-) mar geen haast, hopelijk redelijk weer. Nog op 21 mm bandjes met 8 bar, begrijp dat dat al een paar jaar meer/minder is geworden.
Ik vind dat niet zo mooi eigenlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fietsen van een jaar of 10-15 terug zijn wel weer mooi om te zien. Van die goed onderhouden fietsen met een heel dun frame, velgremmen en smalle banden
Waar moeten we precies voor oppassen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nederlandse wielrenner overleden tijdens wielerronde in België, landgenoot onwel
Passen jullie op...
Lekke bandenquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar moeten we precies voor oppassen?
Zelfoverschatting.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar moeten we precies voor oppassen?
Dat is gelijk een mooi voorbeeld, mensen met zo'n instelling als jij overschatten zichzelf.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hartfalen heeft weinig met overschatting te maken.
Ja gewoon thuisblijven op de bank, zak chips eten.quote:Op zondag 6 april 2025 00:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is gelijk een mooi voorbeeld, mensen met zo'n instelling als jij overschatten zichzelf.
Hoe dom kun je zijn
Dat je 200km in de week fietst in de voorbereiding betekent niet dat je hartfalen voorkomt.quote:Op zondag 6 april 2025 00:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is gelijk een mooi voorbeeld, mensen met zo'n instelling als jij overschatten zichzelf.
Hoe dom kun je zijn
Marmotte en Maratona niet in ieder gevalquote:Op zondag 6 april 2025 13:02 schreef Z het volgende:
Ik weet niet of dat voor alle cyclo's geldt maar voor de Alsacienne kan je ook zelf een vragenlijst invullen als alternatief voor een keuring. Wonderlijk.
Zoek even op wat hartfalen is, en waarom dat niks met overschatting te maken heeft.quote:Op zondag 6 april 2025 00:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe dom kun je zijn
Nee. Voor de Strade Bianche heb je een officiëel getekend papier van je huisarts nodig. En dat controleren ze ook nog daadwerkelijk.quote:Op zondag 6 april 2025 13:02 schreef Z het volgende:
Ik weet niet of dat voor alle cyclo's geldt maar voor de Alsacienne kan je ook zelf een vragenlijst invullen als alternatief voor een keuring. Wonderlijk.
Zo'n keuring kan natuurlijk nooit kwaad.quote:Op zondag 6 april 2025 12:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat je 200km in de week fietst in de voorbereiding betekent niet dat je hartfalen voorkomt.
En dan, mensen die serieus hard trainen en dan bij de sportarts geen vinkje krijgen vanwege hartafwijkingen.
Ik had voor de Marmotte serieus goed getraind, maar dan is zo'n laatste klim in de volle hitte wel echt een risico als je hartafwijkingen hebt.
Het is wat dat betreft goed dat ze voor cyclo's in Frankrijk en Italië een sportmedische keuring verplicht stellen, hoe onhandig ook.
Nee inderdaad, maar dat is denk ik ook wat Bizkit bedoelde.quote:Op maandag 7 april 2025 07:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n keuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar denk dat je je ook wel moet realiseren dat je het niet voorkomt. Het gebeurt ook niet alleen bij fietsen. Het gebeurt ook bij recreantenvoetbal, mensen die voor zichzelf wat joggen, wandelaars, mensen die de hele dag op de bank hangen, etc.
In Nederland sterven er per dag blijkbaar 20 tot 25 mensen aan hartfalen. Bron: https://www.hartstichting(...)-hart-en-vaatziekten
Daarvan was er dit weekend dus eentje bij een toertocht. En zeg maar 19 tot 24 elders.... Om het maar even in perspectief te plaatsen.
Risico op te gek doen is er bij die Vlaamse heuvels ook wel natuurlijk. Voor veel wielertoeristen zal het aanpoten zijn om fatsoenlijk boven te komen op die heuvels. Het is vroeg in het seizoen, niet iedereen zal de hele winter getraind hebben zeg maar.
Hartfalen is niet iets wat ontstaat door sporten. Daar gaat het om.quote:Op maandag 7 april 2025 07:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n keuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar denk dat je je ook wel moet realiseren dat je het niet voorkomt. Het gebeurt ook niet alleen bij fietsen. Het gebeurt ook bij recreantenvoetbal, mensen die voor zichzelf wat joggen, wandelaars, mensen die de hele dag op de bank hangen, etc.
In Nederland sterven er per dag blijkbaar 20 tot 25 mensen aan hartfalen. Bron: https://www.hartstichting(...)-hart-en-vaatziekten
Daarvan was er dit weekend dus eentje bij een toertocht. En zeg maar 19 tot 24 elders.... Om het maar even in perspectief te plaatsen.
Risico op te gek doen is er bij die Vlaamse heuvels ook wel natuurlijk. Voor veel wielertoeristen zal het aanpoten zijn om fatsoenlijk boven te komen op die heuvels. Het is vroeg in het seizoen, niet iedereen zal de hele winter getraind hebben zeg maar.
Je kunt op zo'n klim wel over je limiet gaan. Zeker op die steile Vlaamse klimmetjes waar niet geweldige getrainde wielertoeristen echt wel in het rood gaan om boven te komen. Onderliggend is er dan inderdaad wel een probleem.quote:Op maandag 7 april 2025 08:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar dat is denk ik ook wat Bizkit bedoelde.
Nou zijn ze beide onwel geworden op een klim, dus het zal bijdragen. Maar goede kans dat er dus wat miszat.
Meer training had denk ik niet geholpen, dan waren ze net zo diep gegaan.
Tsja.quote:Op zondag 6 april 2025 13:02 schreef Z het volgende:
Blijkt uiteindelijk een van hen een ex-prof te zijnquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk dat het bij zo’n Ronde van Vlaanderen net zo gaat als bij marathons. Ongetrainde deelnemers die het zwaar onderschatten en zichzelf flink overschatten.
Maakt het niet minder erg natuurlijk.
Dat zegt ook niet alles natuurlijk. Niet gezegd dat hij goed getraind was. Al 20 jaar prof af.quote:Op maandag 7 april 2025 14:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Blijkt uiteindelijk een van hen een ex-prof te zijn
Dan fiets je niet met 'n Danny Nelissen of zo.quote:Op maandag 7 april 2025 16:20 schreef Z het volgende:
Ik fiets met enige regelmaat met een matig getrainde ex-prof. Dat is nog steeds flink afzien.
John den Braberquote:Op maandag 7 april 2025 16:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan fiets je niet met 'n Danny Nelissen of zo.
Die fietst nog wel regelmatig.quote:
Las de Telegraaf en daarin zegt een cardioloog die zelf ook amateur fietser is er dingen over.quote:Op maandag 7 april 2025 08:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hartfalen is niet iets wat ontstaat door sporten. Daar gaat het om.
En je weet zeker dat dat over hartfalen gaat? Hartfalen is namelijk iets wat zich over jaren ontwikkeld en niet plotseling ontstaat.quote:Op maandag 7 april 2025 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Las de Telegraaf en daarin zegt een cardioloog die zelf ook amateur fietser is er dingen over.
Sporten en vooral duursporten zorgen wel voor een hoger risico, getraind ook. Omdat er op oudere leeftijd ongemerkt wat aderverkalking kan optreden en losschiet tijdens zware inspanning en dan door de lengte een hartfalen oplevert.
Maar hij zegt ook de kans is heel klein en sporters zijn gezonder dan niet sporters.
Zelf zou ik er geen tred minder om doen, als je gaat dan ga je. Sterf je i.i.g. in het harnas.
Disclaimer:
Ik las de Telegraaf omdat ik moest wachten bij mijn autogarage en hij lag daar als enige leesvoer.
Vervang hartfalen door hartinfarct, stop de tijd!quote:Op maandag 7 april 2025 20:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En je weet zeker dat dat over hartfalen gaat? Hartfalen is namelijk iets wat zich over jaren ontwikkeld en niet plotseling ontstaat.
Dit in tegenstelling tot een hartaanval, hartstilstand of hartinfarct.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou vind ik dit een beetje een onzinnige opmerking:
“Het is goed je tijdens het sporten bewust te zijn van de risico’s”
Moet je dan continue denken, ik kan dood neervallen?Vakman pur sang
quote:Op maandag 7 april 2025 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang hartfalen door hartinfarct, stop de tijd!
Voor de geïnteresseerden het artikel;Nee, thuis op de bank zitten verhoogt ook de kans op allerlei ziektes. Gewoon lekker leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou vind ik dit een beetje een onzinnige opmerking:
Moet je dan continue denken, ik kan dood neervallen?![]()
https://www.rtl.nl/boulev(...)p-64-jarige-leeftijdquote:Op zondag 6 april 2025 00:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe dom kun je zijn
Tsjahquote:Op maandag 7 april 2025 14:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Blijkt uiteindelijk een van hen een ex-prof te zijn
dat klopt en hij weet ook wel wat hij niet meer kan.quote:
Nelissen en den Braber zijn midden 50 ten dam halverwege de 40 en veel fitter dan John en Danny op die zelfde leeftijd, ook al reed den Braber op die leeftijd nog wel eens een club koersje.quote:Niet dat het dan iemand niet kan overkomen.
Je hebt ze in allerlei soorten en maten, de ex-profs. Van het type Laurens ten Dam tot het type Danny Nelissen en veel daar tussenin.
quote:Op maandag 7 april 2025 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang hartfalen door hartinfarct, stop de tijd!
Voor de geïnteresseerden het artikel;Blijkbaar. Maar dat zou je ook moeten denken als je je van de bank sleept om weer wat frikandellen in de vetpan te mikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou vind ik dit een beetje een onzinnige opmerking:
Moet je dan continue denken, ik kan dood neervallen?
Precies en helemaal niet na een winter waarin amper is getraind in de zin van het zonnetje schijnt, dus meteen volle bak die Vlaamse heuveltjes op. Ik zeg niet dat het zo is gegaan, maar gewoon als voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 april 2025 04:53 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt en hij weet ook wel wat hij niet meer kan.
Zou geen Rvv moeten gaan rijden om het snelst
[..]
Nelissen en den Braber zijn midden 50 ten dam halverwege de 40 en veel fitter dan John en Danny op die zelfde leeftijd, ook al reed den Braber op die leeftijd nog wel eens een club koersje.
Prof of geen prof, iedereen komt op een gegeven moment op een leeftijd dat je niet meer het zelfde kunt doen als toen je een jonge god was. (Slecht of ongetraind)
Let er ook even op dat een Gran Fondo geen normale toertocht is, maar eentje met wedstrijdelement.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef Waterbed het volgende:
Beste mede-fietsers,
Even kort vraagje; 24 mei doe ik mee aan de toertocht bij de Schleck Gran Fondo en ben benieuwd of er op de route bepaalde punten zijn om te bevoorraden?
Kan dit nergens op de site terug vinden dus wellicht iemand hier die in het verleden hieraan heeft meegedaan.
Qua eten kan ik wel genoeg meenemen, echter drinken wordt wel een dingetje.
Als er niks is dan de familie maar op pad sturen naar bepaalde punten met proviand.
Ben ik mij van bewust.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Let er ook even op dat een Gran Fondo geen normale toertocht is, maar eentje met wedstrijdelement.
Ah, dat wist ik dan weer niet. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:28 schreef Waterbed het volgende:
[..]
Ben ik mij van bewust.
Je hebt bij de Schleck Gran Fondo ook een aparte keuze voor de Leisure ride.
Daar heb ik mij voor ingeschreven, heb geen ambitie voor het WK Gran Fondo
Maat?quote:Op donderdag 17 april 2025 21:24 schreef Z het volgende:
Als een echte grootstedelijke hipster die ik ben, ben ik een vintage mtb aan het opknappen. Ik wilde eigenlijk een Rockhopper of een GT Zaskar maar het is een RIH Rockfever geworden. Ik kom er niet helemaal uit welk balhoofdstel ik moet hebben. Is dit een EC-balhoofdstel? External cup?
[ afbeelding ]
Ik wordt niet helemaal wijs uit de S.H.I.S. toewijzing.
https://www.bol.com/nl/nl(...)-4-draad-chr-chroom/quote:Op donderdag 17 april 2025 23:09 schreef Z het volgende:
Ik ben dus ook op zoek wat ik precies moet meten. Maar op een rubbertje staat 22.2. Dat is de diameter van de vorkbuis lijkt me. Verder is het threaded.
Goed bezig, je komt er wel. Bijna elke renner heeft wel een gênante val gemaakt door niet uit te kunnen klikken. Ik zeker 2 stuks, en 1 keer vol in de kramp toen ik er niet uit kwam.quote:Op zondag 27 april 2025 23:17 schreef Alaianaya het volgende:
Vandaag voor de tweede keer op mijn racefiets gefietst en ik ben direct 2 (bijna 3...) keer gevallen
Ik struggle soms om op tijd mijn voet te ontkoppelen bij onvoorziene situaties of 'onhandige' verkeerssituaties (zoals een druk kruispunt direct na een klim waarbij je op een helling moet stoppen).
Hebben meer mensen hier op het begin last van gehad of is wielrennen niets voor mij?
Hier ook in 1 van de eerste ritjes omgevallen bij een verkeerslicht, gebeurt je maar 1x. (in jou geval misschien 2xquote:Op zondag 27 april 2025 23:17 schreef Alaianaya het volgende:
Vandaag voor de tweede keer op mijn racefiets gefietst en ik ben direct 2 (bijna 3...) keer gevallen
Ik struggle soms om op tijd mijn voet te ontkoppelen bij onvoorziene situaties of 'onhandige' verkeerssituaties (zoals een druk kruispunt direct na een klim waarbij je op een helling moet stoppen).
Hebben meer mensen hier op het begin last van gehad of is wielrennen niets voor mij?
Ik gisteren nog. Gelukkig wel in het zand gevallen. Gebeurd iedereen en in het begin kan het wat vaker voorkomen.quote:Op zondag 27 april 2025 23:17 schreef Alaianaya het volgende:
Ja, allereerste keer dat ik op de racefiets met klikpedalen fietste, ook zo gevallen. Daarna is het niet meer gebeurd.quote:Op zondag 27 april 2025 23:17 schreef Alaianaya het volgende:
Tegen een muurtje oefenen of zo, kan ook.quote:Op maandag 28 april 2025 13:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
Mijn vrouw heb ik laten oefenen met klikpedalen op een grasveld, ging 10x goed met in en uitklikken.
Gaan we weer richting huis, valt ze om midden in de brandnetels.. vergeten uit te klikken
Ben maar 1 keer gevallen wegens te laat uitklikken maar wel voor een vol terras, en een wave over het hele terras.quote:Op maandag 28 april 2025 20:08 schreef Felagund het volgende:
Ben in het begin ook wel eens bij een stoplicht gevallen omdat ik te laat was met uitklikken. Het meest vervelende is dat je het voelt aankomen.
Het is net als met neuken. De eerste keer lijkt het nergens op en daarna gaat het nooit meer mis.quote:Op maandag 28 april 2025 13:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
Mijn vrouw heb ik laten oefenen met klikpedalen op een grasveld, ging 10x goed met in en uitklikken.
Gaan we weer richting huis, valt ze om midden in de brandnetels.. vergeten uit te klikken
De eerste keer lijkt het nergens op en daarna is het klaar voordat je er erg in hebt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het is net als met neuken. De eerste keer lijkt het nergens op en daarna gaat het nooit meer mis.
en toen ben je maar gaan wielrennen?quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De eerste keer lijkt het nergens op en daarna is het klaar voordat je er erg in hebt.
Ik moest weg van het hoongelach thuisquote:Op dinsdag 29 april 2025 09:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
en toen ben je maar gaan wielrennen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |