abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219890977
Heel veel sterkte in ieder geval!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220068686
Hey @Radobe, hoe gaat het met je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220081969
quote:
5s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:23 schreef sigme het volgende:
Hey @:radobe, hoe gaat het met je?
Ik weet het niet.

Ben wel druk aan het oefenen met bitjes voor nieuwe tanden! En dat is best hoopvol. Waar de vorige praktijk elke keer zei, dat gaat niet lukken, dat wordt kaak breken en botcement en allerlei andere enge dingen, hebben ze bij deze praktijk dat nog niet een keer benoemd en toen ik het benoemde keek hij me verbaasd aan. Nee joh, dit gaan we eerst zo proberen en ik zie een kaakbot was de reactie.

Volgende week een buikecho om naar de stents te kijken. Vind ik spannend want mijn biologische familie heeft nogal vaatproblemen.

En psychisch. Tja ik weet het echt niet. De wettelijke kant is negatief en doet pijn. Er komt ineens zo veel boven. Vooral wijzen naar hoe ik was en deed in mijn jeugd. Alleen maar negatief en bij zus geen enkele zelfreflectie.
Biologisch voelt goed maar ook weer niet? Is dat mijn traumabrein die me wil beschermen of is het iets anders. Ik weet het gewoon niet.

Wat ik nu doe is niet eens meer overleven. Wat het wel is, weet ik niet.
Loodzwaar. Dat weet ik wel.
pi_220084740
Sterkte Radobe!
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 februari 2026 @ 15:09:27 #205
269689 crew  Viv
pi_220085887
Sterkte! :*

En wat de wettelijke kant van de familie betreft, is het misschien een optie om dat contact af te bouwen? :@
pi_220094817
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:09 schreef Viv het volgende:
Sterkte! :*

En wat de wettelijke kant van de familie betreft, is het misschien een optie om dat contact af te bouwen? :@
Misschien voor mij wel beter, maar nu geeft het daar aan denken al een golf van schuldgevoel en "ik ben slecht"
Wat betreft mijn ouders dan..

Met mijn zussen had ik voor dit hele gebeuren al weinig tot geen contact. Dus voorlopig bel ik ze ook niet nog een keer. En dat voelt eigenlijk best oké.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:41:47 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220388284
@Radobe, hoe is het nu met je? Gaat het beter met je gebit? Kwam er nog iets uit de echo?
Spoilers!
pi_220390085
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:radobe, hoe is het nu met je? Gaat het beter met je gebit? Kwam er nog iets uit de echo?
Hoi Radobe,
kom vandaag per toeval hier terecht.
Wat een ongelofelijk leven tot nu toe.
Ben zeer onder de indruk hoe je zo nuchter over je ziekte en alle ellende daaruit voortkomend kunt vertellen.

Om daarbovenop nog gelijk te krijgen in je gevoel dat je een vreemde was in het gezin is te bizar.

Zit op mijn werk en kon het niet laten om dit topic door te lezen tot pag 9 zo geboeid ben ik en zo benieuwd hoe het met je gaat. Vind je een hele stoere, sterke vrouw.

Zie de dalen maar ook de kleine lichtpuntjes door heel het verhaal. Hoop dat het goed met je gaat en alle geluk toegewenst aan jou en je poes

oscar
pi_220390155
Zo moe! En koud. Typen is vaak al een hele opgave..

Echo was goed. Geen verstopping of vernauwing.
En volgende week vrijdag krijg ik tanden. Kijk er naar uit. Eten zal echt nog wel wennen zijn, maar dat mijn kaken straks eindelijk weer eens op elkaar kunnen.. ik wist niet dat het zo'n verschil zou maken, de laatste keer bij de tandarts paste ik de proefprothese en ineens had ik minder spanning in mijn nek. Zo raar. De tandarts legde toen uit dat de kaakspier ontspant als je kaken op elkaar zijn, bijvoorbeeld als je slikt. Zonder tanden is daar te veel ruimte voor. En nek- en kaakpier zijn natuurlijk verbonden.
En en en, ik krijg mijn eigen lach terug. De tanden zijn gemodelleerd naar een oude foto.
Mijn hoofd heeft straks gewoon weer een beetje vorm?
En de borrelnootjes liggen al klaar om over na goed testen en oefenen straks allemaal opgegeten te worden.

Maar dat moe zijn en elke dag meer moeten inleveren valt me zwaar. Ik hoop dat normaal eten me weer wat laat opknappen.

Familieperikelen zijn op dit moment even een; ik heb het er liever niet over. Te ingewikkeld.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:34:01 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220390184
Fijn van de echo, dat scheelt alweer wat.

Borrelnootjes :9~
Spoilers!
pi_220446310
Tanden! Ze passen, het zit goed en staat goed. Nu flink oefenen en wennen. Kijken of ik weer een beetje vet kan kweken met gewoon weer kunnen eten!
pi_220446317
Wat fijn!
Wat is het eerste dat je gaat eten?
Borrelnootjes nu ik teruglees. Dat is ‘snoepen’. 😎
  vrijdag 27 maart 2026 @ 18:58:27 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220446499
*O*
pi_220446594
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:22 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn!
Wat is het eerste dat je gaat eten?
Borrelnootjes nu ik teruglees. Dat is ‘snoepen’. 😎
Borrelnootjes gaat nog niet. Morgen eerst maar eens een gewone boterham mèt korstje en macaroni of iets dergelijks.
Moet echt opnieuw leren eten met tanden.
En ik denk dat mijn maag ook weer moet wennen aan meer en goed gekauwd eten.

Ik heb wel goede hoop hoor maar het is helaas niet magisch genoeg dat ik vandaag rauwe wortels knaag.
Ooh straks ook weer normale wortels en geen te gare wortels en andere snotgroente.
pi_220447049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:21 schreef Radobe het volgende:
Tanden! Ze passen, het zit goed en staat goed. Nu flink oefenen en wennen. Kijken of ik weer een beetje vet kan kweken met gewoon weer kunnen eten!
Tandjes!

Laat nu de lente maar komen :Y
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220639383
Ik kan nog niet eten met de tandjes maar het staat wel mooi! Zie er wat gezonder en jonger uit. Kan weer lachen naar mensen!

Oeh en ik ga eindelijk gebruik maken van mijn met kerst gekregen waardebon! Lekker floaten en in een infrarood sauna. Mijn woonbegeleider heeft het ingepland want het lukte me niet meer. Stom brein.

Voor de rest gaat het prut. Lichaam wil niet, brein wil niet. Ik wil wel van alles dat veroorzaakt nog meer verdiet en pijn omdat ik nog steeds te veel doe.
Ik ben bezig met een mentor, die kan straks medische beslissingen maken voor mij, namens mij. Ik blijf de baas maar zo hoef ik mijn naasten niet te belasten en wordt mijn wil toch gevolgd.
Ook bezig met mijn levensverhaal te vertellen in een podcast vorm. Best pittig want ik wil liever niet herinneren wat er allemaal gebeurd is. Het is zo veel. En dan is het laatste hoofdstuk nog niet eens besproken. Wat een kutleven is dit zeg.

Maar ik heb wel weer een merelnest. Helaas geen camera in de boomstruik maar ik kijk lekker met de koolmezen hier!
Dus naast alle ellende geniet ik vooral van de mooie dingen. Bloembolletjes die overal bovenkomen, viooltjes die besluiten overal te bloeien, spontaan vissen in de vijver. Daar ligt mijn focus, niet op zielig of verdriet of negatieve dingen. Rot lekker op met je ellende.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:59:57 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220642274
Geniet van je merelnest O+ . En fijn dat je een mentor krijgt, minder druk.
Resistance is futile.
pi_220642522
Ademloos het hele topic gelezen. Wow, wát een verhaal, joh. Diep, diep respect voor jou! O+
Mon 'en!
pi_220643582
Ja, eindelijk floaten! Ik hoop dat je er superfijn van kan genieten. 😘

En je tandjes: moet je nu langzaam aan wennen, voordat je ermee kunt eten, of zit je nog in de ‘pas’fase? Ik gun het je zo, dat je weer normaal kan eten.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_220643809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:33 schreef Essebes het volgende:
Ja, eindelijk floaten! Ik hoop dat je er superfijn van kan genieten. 😘

En je tandjes: moet je nu langzaam aan wennen, voordat je ermee kunt eten, of zit je nog in de ‘pas’fase? Ik gun het je zo, dat je weer normaal kan eten.
Floaten is echt mijn lievelings (als autist). Helaas is het t*ringduur, hier in de buurt O+
Mon 'en!
pi_220643817
Jaaa, heb zin in floaten. De sauna klinkt eng maar ik laat het maar gewoon over me heenkomen. Leuke spanning!

Tandjes is wennen, het past goed, al moet het met eten wel vast geplakt worden. Ben ook nog aan het zoeken naar de kleefpasta, ze hebben tot nu toe allemaal een bijsmaak ook al staat er op geen smaak. En ik ben constant overprikkeld dus ik blijf voelen dat ik 2 enorme stukken plastic in mijn smoel heb. Het eet ook raar, zit geen gevoel in dat plastic dus ik heb soms geen idee waar eten of drinken zit. Dat was al lastig door beperkingen die mijn autisme horen.
Wat blijkbaar op mijn 11e al gediagnosticeerd was, die fysieke beperkingen. Dat ik überhaupt kan veterstrikken blijkt een wonder. Geen wonder dat ik later faalde op de SPW/AB met breien en haken.
Kreeg ik 2 weken geleden een verslag van, uit 1990/1991.

( ik hoop dat het allemaal te volgen is, typfouten en taalfouten, woorden vergeten. Mijn brein doet zo stom en ik zie het niet of veel te laat. Sorry)
pi_220932591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:22 schreef Radobe het volgende:
Hoe gaat het nu?

Vraag het omdat het om een serieus topic gaat en je elke keer uitgebreid reageert maar nu een maand niks van je gehoord heb vandaar
pi_220933063
Ik ben er nog!
Typen wordt steeds lastiger. Dikke trommelstokvingers, slechte ogen en weinig energie maken het niet makkelijker.

Weer een onderzoek gehad voor de longen. Plekje is verschrompeld en er zijn geen nieuwe plekjes bij. Dat is positief.
De longinhoud is wel enorm gedaald dus nu heb ik wel copd en niet alleen longemfyseem. Longinhoud is nog steeds groter dan gemiddeld maar met een longfunctie onder de 33% ben ik er slecht aan toe.
Mentorschap is geregeld en deze week heb ik een gesprek met haar en mijn huisarts bij mij thuis. Dan gaan we van alles vastleggen. Niet reanimeren en niet behandelen als de kans op overleven klein is of verlies van ledematen groot is.
En ik was pas jarig, dus het is heel dubbel. Bezig zijn met dood gaan, daar rekening mee houden en ondertussen wordt je gefeliciteerd met nog vele jaren erbij. Hiepderpiep.
Jarig zijn is ook het jubileum van de verwisseling.
En als dat niet was gebeurd was ik misschien nu niet zo ziek en beschadigd.

Ik heb niet zoveel leuks meer te vertellen dus zeg ik maar weinig, behalve als iemand er direct naar vraagt. Want dan ga ik er van uit dat je het wil horen. Wat ook niet altijd zo is en ook vaak een weg is om over hun zelf te praten. Raar.

We waren ook bezig met een laatste wens, maar de meeste stichtingen zijn voor gezinnen of kinderen.
Alleenstaande, zieke mensen vinden leuke dingen blijkbaar niet leuk? Of ze verdienen het niet, geen idee.
En voor de wensambulance ben ik te gezond en ik wil niet vastgeknupt worden op een brancard door psychisch trauma.
Dan was er nog een optie voor een gofundme. Maar ik ga niet bedelen, want zo voelt dat.

Het klinkt allemaal zo negatief en dat is het ook, maar ik probeer naar de krenten in de pap te kijken. Mensen die spontaan aan me denken en dan op een forum even checken, de cadeautjes op mijn verjaardag, ( een keer niet alleen maar nuttige bonnen of cadeaus maar LEGO)een prachtige tuin, speciaal voor mij gemaakt. (Er zitten spontaan vissen in de vijver en ik kan wel janken van geluk) Wezen floaten.

Het gaat fysiek en psychisch steeds zwaarder en nog zwaarder worden. Mijn lijf kan en wil niet meer,mijn brein staat op kraken maar mijn spirit/ziel whatever is nog niet helemaal klaar.
Ofzo.
Het is moeilijk om het uit mijn hoofd in goede woorden uit mijn mond of vingers te krijgen. Hoop dat het te snappen is en anders gewoon doorvragen hoor.
Lief dat je even incheckt!
  maandag 1 juni 2026 @ 06:52:00 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220933275
Radobe, welke wens zou je willen laten vervullen?
Spoilers!
pi_220933985
Jeetje wat heftig Radobe. Ik hoop dat je ondanks alles nog kunt genieten van kleine dingen.

En inderdaad heel terechte vraag hierboven: wat zou je graag nog willen doen of meemaken?
  maandag 1 juni 2026 @ 09:19:17 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220934162
Weer eens teruggelezen vanmorgen. Blijft een bijzonder verhaal.
Veel sterkte nog, Radobe.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 1 juni 2026 @ 10:01:59 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220934490
*aansluit bij de vraag over wat je graag nog zou doen...
pi_220935253
Ik ga even nadenken hoe ik dat beste kan verwoorden!
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 17:50:06 #229
38824 crew  Droopie
pi_220959762
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Radobe, welke wens zou je willen laten vervullen?
Dit ja, zeg gewoon wat er in je opkomt qua wens..

Waar droom je nog wel eens van, kan ook bv een huwelijk zijn.
Maar ik zie de meest diverse wensen bij mensen, soms willen ze simpel naar het strand of iets groots een grote vakantie.

En dan heb je nog heel veel er tussen in.

Verder hoop ik dat je ook nog goede momenten heb in je leven, dat is mijn wens voor jou.
Hell To The Liars
pi_220959804
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:18 schreef Radobe het volgende:
Ik ga even nadenken hoe ik dat beste kan verwoorden!
Als jij weet wat je wilt geeft het echt niet hoe je iets zegt. Sterkte en ik ben benieuwd naar je wensen (maar mag ook best privé zijn natuurlijk als je dat liever wilt)
pi_220981201
Het probleem zit vooral dat ik nog heel veel wil maar ik ook realistisch moet zijn. En waar ik vroeger altijd in mogelijkheden dacht en net zo lang probeerde of het op andere manier wel lukte, gaat dat nu niet meer. Dus ik wil wel een dag weg of op vakantie, het gaat niet meer. Of fysiek of psychisch zijn er zo veel beren op de weg dat het niet eens meer leuk gaat zijn.
Wat mij enorm veel rust gaat geven is een schoon en opgeruimd huis, wat niet lukt met de zorg en ondersteuning die ik nu krijg. Thuiszorg doet een beetje basis schoonmaken maar een deep clean en alle troep weg naar grof vuil of kringloop doen ze niet. En mijn woonbegeleiders heb ik hard nodig voor ondersteuning en mijn mantelzorgers doen wat ze kunnen.

En een onmogelijke wens is dat mijn buren allemaal tegelijk op vakantie gaan en mij wat rust gunnen. Of de fok! Knokploeg op de achterhand voor als ze weer naar gaan schreeuwen en dreigen of een volkszanger inhuren voor een te lang en luid feestje. Even wat manieren bij leren... nee grapje.

Maar het antwoord is eigenlijk, een veilig, schoon en rustig huisje. Wel dit huisje, op deze plek. Gewoon een plek waar ik nog een tijdje kan genieten. Maar hoe krijg je een stilteplek in een gewoon rijtjeshuis in een sociale huurwoningen.
En gewoon op pad kunnen, scootmobiel past niet in de kofferbak dus uitjes moeten gepland worden en als ik te moe ben voel ik me verplicht en voel ik me wel een dag goed, is het hopen dat de taxi plek heeft.

Het is een beetje warrig in mijn hoofd, zware gesprekken deze week en als toetje vandaag, schreeuwende buren,die me uitschelden en bedreigen en over me liegen. Heel naar allemaal.
pi_220982169
Kunnen we dan niet gewoon de Fok! Poetsploeg sturen om de boel eens aan te pakken?

Dan vragen we gelijk aan de Fok! Knokploeg of ze je buren stil kunnen krijgen.

Wat een stomme buren trouwens dat ze geen rekening met je houden. :(
  Moderator zondag 7 juni 2026 @ 21:11:28 #233
38824 crew  Droopie
pi_220982193
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 18:35 schreef Radobe het volgende:
Het probleem zit vooral dat ik nog heel veel wil maar ik ook realistisch moet zijn. En waar ik vroeger altijd in mogelijkheden dacht en net zo lang probeerde of het op andere manier wel lukte, gaat dat nu niet meer. Dus ik wil wel een dag weg of op vakantie, het gaat niet meer. Of fysiek of psychisch zijn er zo veel beren op de weg dat het niet eens meer leuk gaat zijn.
Wat mij enorm veel rust gaat geven is een schoon en opgeruimd huis, wat niet lukt met de zorg en ondersteuning die ik nu krijg. Thuiszorg doet een beetje basis schoonmaken maar een deep clean en alle troep weg naar grof vuil of kringloop doen ze niet. En mijn woonbegeleiders heb ik hard nodig voor ondersteuning en mijn mantelzorgers doen wat ze kunnen.

En een onmogelijke wens is dat mijn buren allemaal tegelijk op vakantie gaan en mij wat rust gunnen. Of de fok! Knokploeg op de achterhand voor als ze weer naar gaan schreeuwen en dreigen of een volkszanger inhuren voor een te lang en luid feestje. Even wat manieren bij leren... nee grapje.

Maar het antwoord is eigenlijk, een veilig, schoon en rustig huisje. Wel dit huisje, op deze plek. Gewoon een plek waar ik nog een tijdje kan genieten. Maar hoe krijg je een stilteplek in een gewoon rijtjeshuis in een sociale huurwoningen.
En gewoon op pad kunnen, scootmobiel past niet in de kofferbak dus uitjes moeten gepland worden en als ik te moe ben voel ik me verplicht en voel ik me wel een dag goed, is het hopen dat de taxi plek heeft.

Het is een beetje warrig in mijn hoofd, zware gesprekken deze week en als toetje vandaag, schreeuwende buren,die me uitschelden en bedreigen en over me liegen. Heel naar allemaal.
Ik krijg het bijna niet uit mn strot, maar omdat ik documentaires heb gezien hoe mensen hun laatste jaar beleven of wat er gebeurt als ze niet lang meer hebben, heb je wel eens gedacht aan een hospice? of gesproken met iemand van https://carend.nl/

sorry dat ik het opper, maar soms moet je dingen ook gewoon maar eens voorstellen, hoe hard het ook klinkt.
een gesprek met iemand van Carend, waar ik hele mooie en geruststellende dingen over gelezen heb (door het lijden van mijn moeder).. wil ik je die organisatie wel bekent maken.
Hell To The Liars
  zondag 7 juni 2026 @ 22:19:37 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220982577
+1 voor de poetsploeg...
Ik kan alleen zelf helemaal niks toezeggen anders dan 'als ik kan, dan kom ik' maar ik zou het zo doen als er iets gepland wordt en ik zou kunnen. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 07-06-2026 22:27:10 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 22:35:08 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220982684
Ik kan deze week nog komen en mijn auto volladen met af te voeren zooi als je wilt :Y

Kan je er bij zitten en vertellen wat wel en niet weg mag?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220983285
Ik heb zeker nagedacht over een hospice. Ik wil alleen zo graag in mijn eigen, veilige ruimte blijven. Opnames triggeren enorme trauma's. Maar ik kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met die organisatie om te kijken wat ze bieden en praten met iemand die misschien iets herkent van deze fase en gedachten in het leven. Dat zou ook fijn zijn.

Ja ik kan nog prima dirigeren wat wel weg kan en wat moet blijven. Wil het alleen zo graag zelf doen, boos dat het niet lukt. Terwijl ik ook weet dat het ergens logisch is dat het niet meer lukt.
Het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, als dat logistiek en financieel haalbaar is. Doodeng en ik voel me een knurft, maar de rust die het me gaat brengen... denk dat dat gevoel wint.
  Moderator / Miss SHO maandag 8 juni 2026 @ 02:20:43 #237
22592 crew  Ole
pi_220983286
Ik kom zeker helpen!

Ik ga later meer reageren.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 8 juni 2026 @ 06:16:50 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220983374
In welke regio woon je Radobe?
Spoilers!
pi_220983490
Overijssel, bij Zwolle.
pi_220983670
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 02:18 schreef Radobe het volgende:
Ik heb zeker nagedacht over een hospice. Ik wil alleen zo graag in mijn eigen, veilige ruimte blijven. Opnames triggeren enorme trauma's. Maar ik kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met die organisatie om te kijken wat ze bieden en praten met iemand die misschien iets herkent van deze fase en gedachten in het leven. Dat zou ook fijn zijn.

Ja ik kan nog prima dirigeren wat wel weg kan en wat moet blijven. Wil het alleen zo graag zelf doen, boos dat het niet lukt. Terwijl ik ook weet dat het ergens logisch is dat het niet meer lukt.
Het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, als dat logistiek en financieel haalbaar is. Doodeng en ik voel me een knurft, maar de rust die het me gaat brengen... denk dat dat gevoel wint.
Wat betreft een hospice: je moet wel binnen 3 maanden overlijden anders verhuis je weer terug naar huis of door naar het volgende hospice: https://www.regelhulp.nl/(...)e-levensfase/hospice

Wat ik zo lees hier gaat die hulp er komen, dat zou geweldig zijn!
pi_220983819
Hey Radobe. Heb even snel voor je gezocht en in ieder geval 3 stichtingen gevonden die kunnen helpen met een laatste wens die wat ruimer zijn in hun kriteria.
https://www.oppepper4all.nl/
quote:
Wij vervullen wensen voor chronisch zieke kinderen én volwassenen.
Bij alle ziekten en in ieder stadium dus ook terminaal. Samen kunnen we ze weer kracht geven. Dankzij jouw hulp kunnen wij ze een geweldige dag geven. Een echte oppepper!
https://www.dreams4you.nl/
quote:
Stichting Dreams4You realiseert de laatste droomwens voor ernstig zieke volwassenen met een beperkte (12 maanden) Levensverwachting.

Op een dag verlaten we allemaal het leven. Voor sommige mensen komt die dag veel te vroeg en is er nog die ene onvervulde, speciale droomwens. Stichting Dreams4You wil er alles aan doen om deze speciale droomwens te realiseren. Met behulp van onze sponsoren en droomvervullers (vrijwilligers) kunnen wij dit waarmaken. Ken jij iemand die terminaal ziek is en nog zo’n onvervulde droomwens heeft? Stichting Dreams4You kan deze droomwens samen met jouw hulp realiseren.
https://www.stichtingvaarwens.nl/
quote:
Stel... u hebt de slechte tijding gekregen dat u ongeneeslijk ziek bent.
Stel... u bent thuis om uw laatste zaken te regelen, of u bent in een ziekenhuis, in een hospice en u kunt er nog een dag uit om alleen met uw naasten een geheel verzorgde vaardag te maken op een heerlijk schip.
Stichting Vaarwens regelt de hele dag, de dag inclusief catering en geheel kosteloos.
Schroom je niet om je ergens aan te melden, die stichtingen zijn er voor mensen zoals jij en het zou toch mooi zijn als je nog wat moois kan doen voordat het te laat is. En als je een GoFundMe maakt, deel hem vooral ook hier, ik en vele anderen zouden meteen doneren :)

Overigens woon ik ook in jouw regio dus kan ook komen helpen met schoonmaken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door summer2bird op 08-06-2026 09:26:59 ]
Twiddel
pi_220983956
Nou nou nou.
Nu moet ik even huilen. Van een goede emotie hoor.
Jullie zijn lief.
pi_220985531
Dit zijn nou de dingen die Fok de moeite waard maken
pi_220986757
Oh, we kunnen wat *doen*? Dat is ja geweldig :Y
Ik was toch al van plan om langs te komen, mijn plan was met OV maar ik heb een bestelwagen. Dus ik kan ook heel goed zooi afvoeren.

Dit kunnen we, als fok! zijnde, weet ik, uit ervaring. @Radobe, dit is een vervulbare wens :Y
Is er iemand die de organisatie op zich wil nemen? Vooral dus dat er de juiste mensen op het juiste moment op de juiste plaats zijn? Dat is niet mijn talent ;)

Opruimen, sjouwen en schoonmaken zijn wel taken die ik goed kan uitvoeren. En ik kan dus een bestelwagen vol spul afvoeren, naar tweedehandswinkels en/of stort. Die kennen me :')
pi_220987002
@Radobe zou het een idee zijn om een oproepje te plaatsen in FHF? Iemand anders kan dat ook voor jou doen.
pi_220987306
Ik zelf kan niet zoveel meer regelen of doen. Het is gewoon op. Wil het ook graag bij dit topic houden.
Ik wil zo graag en ik wil geen slachtoffer zijn maar het enige wat ik nog kan is proberen niet dood te gaan. Want alles is nog niet op orde. Dus dat mag nog niet.

Morgen komt mijn biologische vader en ik moet nog mijn zusje en broertje leren kennen. En ik voel de tijd zo drukken.

Sorry het is even te overweldigend allemaal.
pi_220987564
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:36 schreef Radobe het volgende:
Ik zelf kan niet zoveel meer regelen of doen. Het is gewoon op. Wil het ook graag bij dit topic houden.
Ik wil zo graag en ik wil geen slachtoffer zijn maar het enige wat ik nog kan is proberen niet dood te gaan. Want alles is nog niet op orde. Dus dat mag nog niet.

Morgen komt mijn biologische vader en ik moet nog mijn zusje en broertje leren kennen. En ik voel de tijd zo drukken.

Sorry het is even te overweldigend allemaal.
Dit topic is natuurlijk ook prima. Bedoelde het ook niet slecht. Maar ik krijg de indruk dat met dit topic alleen al er wat opgezet kan worden.
  maandag 8 juni 2026 @ 19:52:12 #248
244125 laziness
pi_220987931
Oke, ik wil zelf apart gaan omdat ik momenteel teveel mensen niet kan hebben wegens stress gerelateerde klachten maar als ik met Radobe uitzoek en opzij zet/verzamel dan kan het opgehaald door @sigme en is er ruimte om schoon te maken door anderen.
Ik kan deze woensdag of donderdag als dat schikt @Radobe ?

@BE
@Lucky_Strike
@Ole
@DoubleDip
@summer2bird

Het weekend een optie voor de anderen wellicht?
pi_220988048
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 19:52 schreef laziness het volgende:
Oke, ik wil zelf apart gaan omdat ik momenteel teveel mensen niet kan hebben wegens stress gerelateerde klachten maar als ik met Radobe uitzoek en opzij zet/verzamel dan kan het opgehaald door @:sigme en is er ruimte om schoon te maken door anderen.
Ik kan deze woensdag of donderdag als dat schikt @:Radobe ?

@:BE
@:Lucky_Strike
@:Ole
@:Doubledip
@:summer2bird

Ik wil eerst ff weten waar ts woont, heb alleen een brommer dus verder dan 20 km word lastig voor me. Ik stuur ts ff een dm, als het binnen mijn straal is kan ik verder plannen :)
Twiddel
  maandag 8 juni 2026 @ 20:10:07 #250
244125 laziness
pi_220988088
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:05 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik wil eerst ff weten waar ts woont, heb alleen een brommer dus verder dan 20 km word lastig voor me. Ik stuur ts ff een dm, als het binnen mijn straal is kan ik verder plannen :)
Het zal er om spannen denk ik ;)
Ik zou je mee kunnen nemen. Kom langs jouw woonplaats er naar toe maar dan moet je maar net kunnen van de week.
pi_220988123
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:10 schreef laziness het volgende:

[..]
Het zal er om spannen denk ik ;)
Ik zou je mee kunnen nemen. Kom langs jouw woonplaats er naar toe maar dan moet je maar net kunnen van de week.
Oh dat zou fijn zijn! Voor mij zou woensdag het beste werken want ik heb afspraken donderdag.
Maar als je niet kan kar ik dit weekend zelf wel naar ts, heb net haar woonplek gekregen en is op rijafstand.

Edit: net ff gechecked en donderdag kan ik na 12 uur ongeveer
Twiddel
pi_220988270
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 19:52 schreef laziness het volgende:
Oke, ik wil zelf apart gaan omdat ik momenteel teveel mensen niet kan hebben wegens stress gerelateerde klachten maar als ik met Radobe uitzoek en opzij zet/verzamel dan kan het opgehaald door @:sigme en is er ruimte om schoon te maken door anderen.
Ik kan deze woensdag of donderdag als dat schikt @:Radobe ?

@:BE
@:Lucky_Strike
@:Ole
@:Doubledip
@:summer2bird

Ik heb niet genoeg tijd dan voor gezelligheid, maar ik maak tijd voor een rit! Wo/do/vrij zijn voor mij kantoorwerkdagen, dus dan kan ik pas eind vanaf eind van de middag er zijn. Als dan wat afgevoerd moet worden klaarstaat is het volstouwen van een auto altijd zo gedaan :Y.
pi_220988325
Ik ga nu even offline. Het was weer een dag, morgen ook weer serieuze gesprekken over onder andere de buren en in de middag komt mijn biologische vader, wat fijn en toch ook spannend is. En dubbel. Ik probeer te focussen op fijn.
  maandag 8 juni 2026 @ 20:44:19 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220988344
Ik heb momenteel even geen vervoer. Mijn auto is te onbetrouwbaar om er zo veel uur mee te gaan rijden. Dat was ik even vergeten in alle enthousiasme. Ik kijk aan hoe het gaat met jullie plannen en dan zie ik of ik iets kan regelen.

Radobe, als dit allemaal te snel gaat voor je, geef je het aan he? Zorg dat je niet te overdonderd raakt ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 08-06-2026 20:57:11 ]
Spoilers!
pi_220988909
Het is voor mij te ver, maar ik wens iedereen die gaat veel succes
  maandag 8 juni 2026 @ 22:21:33 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220989794
Sorry, het is voor mij momenteel niet te doen ivm werk in combi met de afstand. Iig niet deze week.

Ik heb Radobe iig een bestand gestuurd met een heel uitgebreide informatiemap mbt laatste levensfase-planning en mocht ik anderszins nog nuttig kunnen zijn mbt advies of informatie, anytime.

Mocht iemand gesponsord willen worden voor benzine ofzo dan mag een tikkie in mijn DM! :Y
  maandag 8 juni 2026 @ 22:53:34 #257
244125 laziness
pi_220990513
Er werd mij gevraagd iets te organiseren dus ik heb spijkers met koppen geslagen wat betreft wanneer ik de eerste aanzet kan geven. Betekent niet dat het schoonmaken niet volgende week of over twee weken als nog gedaan kan worden natuurlijk als dat voor mensen beter uit komt.

Ik ben al eerder bij Radobe geweest trouwens. Wij kennen elkaar dus vandaar dat ik ook voortvarend durfde te zijn meteen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 08-06-2026 23:02:12 ]
pi_220990847
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:31 schreef Radobe het volgende:
Nou nou nou.
Nu moet ik even huilen. Van een goede emotie hoor.
Jullie zijn lief.
-O-

Geen idee wat voor k#t emotion ik hier onder kan plakken?! :'(

Mijn gedachten en gebeden zijn bij je, ik weet niet wat ik voor je kan doen, maar ik heb het gevoel dat ik wel ergens mee wil helpen lieverd... B:)B
  dinsdag 9 juni 2026 @ 07:16:36 #259
244125 laziness
pi_220991150
Hoe gaat het met eten eigenlijk momenteel? Kan je alweer van borrelnootjes genieten?
pi_220991188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 00:39 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
-O-

Geen idee wat voor k#t emotion ik hier onder kan plakken?! :'(

Mijn gedachten en gebeden zijn bij je, ik weet niet wat ik voor je kan doen, maar ik heb het gevoel dat ik wel ergens mee wil helpen lieverd... B:)B
Ik weet ook niet hoe die emotie heet. Het maakt alles wat lichter, dan mensen willen helpen!
pi_220991201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 07:16 schreef laziness het volgende:
Hoe gaat het met eten eigenlijk momenteel? Kan je alweer van borrelnootjes genieten?
Helaas lukt het eten met tanden nog niet. Ga ook niet meer te veel druk op mezelf leggen, dat het moet lukken.
Eten kost al heel veel energie maar moet wel. Meer afvallen mag niet. En met die plastic bakjes met tandjes helpen niet. Ze staan wel erg mooi.
pi_220997828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 07:35 schreef Radobe het volgende:

[..]
Helaas lukt het eten met tanden nog niet. Ga ook niet meer te veel druk op mezelf leggen, dat het moet lukken.
Eten kost al heel veel energie maar moet wel. Meer afvallen mag niet. En met die plastic bakjes met tandjes helpen niet. Ze staan wel erg mooi.
Jammer dat het niet lukt, maar dat is dan voor nu even niet anders. Weet niet hoe gevarieerd je nu kan eten, maar zijn er nog mogelijkheden om dat wat aangenamer te maken?
pi_220997981
Zelf hou ik van falafel - edit ik meld het maar omdat het iets is wat gemakkelijk te eten is naar mijn idee en ik lekker vind. Niet klote bedoeld voor als je dat niet kan eten

Ik vind je trouwens een dapper persoon. Hoe je erover praat en mee omgaat. Je bent geestelijk heel sterk, jammer dat je deze lichamelijke pech hebt

[ Bericht 41% gewijzigd door Masberum op 09-06-2026 23:52:45 ]
pi_220998491
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Jammer dat het niet lukt, maar dat is dan voor nu even niet anders. Weet niet hoe gevarieerd je nu kan eten, maar zijn er nog mogelijkheden om dat wat aangenamer te maken?
Eten is en was altijd een ding. Ik hou niet van bepaalde structuren.
Maar ik zorg dat ik zo veel mogelijk eet. En zo aangenaam mogelijk.
pi_220998501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:46 schreef Masberum het volgende:
Zelf hou ik van falafel - edit ik meld het maar omdat het iets is wat gemakkelijk te eten is naar mijn idee en ik lekker vind. Niet klote bedoeld voor als je dat niet kan eten

Ik vind je trouwens een dapper persoon. Hoe je erover praat en mee omgaat. Je bent geestelijk heel sterk, jammer dat je deze lichamelijke pech hebt
Falafel is idd lekker. Dat lukt vaak wel.
En dank je.
pi_221024351
Hoe gaat het @Radobe? Nog mensen langsgeweest voor het poetsen en opruimen of staat er nog iets op de planning?
pi_221026767
Nou wat een helse week. Vorige week was al pittig met een gesprek met de huisarts en de mentor, verjaardag, jubileum verwisseling.
Afgelopen week begon zondag met een buurvrouw die tegen me begon te schreeuwen en schelden. Hard, onbeschoft en gemeen. Ze beschuldigd mij van hele rare dingen die ik absoluut niet doe of gedaan heb, daarna hebben ze nog flink geroddeld over me en ik doe te lang over dood gaan, daar is het in het kort waar het op neer komt.
Ik zei nee tegen vlaggetjes voor mijn huis.

Maandag was mijn fijnste woonbegeleider ziek dus kon ik niet mijn ei kwijt zonder oordeel of iemand die zegt; zet je er gewoon over heen.
Toch woningbouw gebeld en na veel dubben een andere, onbekende woonbegeleider voor wat ondersteuning, ging niet zoals het moet.
Ook melding gemaakt bij de politie want deze buurvrouw pest mij al langer omdat ik anders ben. Politie begon met is dat autisme echt of een smoesje. Ik hoorde het wel maar ben het ondertussen zo gewend om niet serieus genomen te worden. De goede buurvrouw die mee was ter ondersteuning merkte het wel op en merkt steeds vaker op dat je als mens met psychische problemen heel anders wordt behandeld. Gelukkig nam de politie het wel hoog op en hebben we een persoonlijk nummer en mag ik 112 bellen als ze weer zo tegen me gaan schreeuwen.
Helaas is mijn veilige woonbegeleider nog steeds ziek, ben ik heel wiebelig en is de stress ongenadig toegeslagen op mijn lijf. De straatvrees en mensenvrees is terug en ik krijg mezelf niet rustig. Dus lang verhaal kort, gaat niet goed. Er is door deze gebeurtenissen nog niemand geweest, want dat moest ik afzeggen (zwaar teleurgesteld in mezelf, boos. Wel energie steken in stomme mensen en daardoor de goede moeten teleurstellen)

Het bezoek van mijn vader was zwaar maar fijn. Die man prikt door al mijn maskers. Wat mooi is maar ook echt doodeng. Hij wil me binnenkort ophalen zodat ik hun leven daar kan zien en misschien zelfs de zee.
pi_221027426
Misschien moeten we toch de Fok! Knokploeg eens vragen of ze een bezoekje aan je buurvrouw willen brengen.

Wat klote dat dit nu zo gaat, sommige mensen sporen echt niet.

Kan je hier met je vader nog goed over praten? Fijn dat jullie elkaar binnenkort weer zien. In elk geval iets om naar uit te kijken.
pi_221027431
Hey, blijf maar mooi veel te lang doen over doodgaan :Y
Dat heeft ons ook lekker de tijd om nog iets nuttigs voor jou te kunnen doen. Geen haast! Geen stress krijgen van een opruimplan! Wij hebben echt geen haast.
pi_221027973
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:49 schreef sigme het volgende:
Hey, blijf maar mooi veel te lang doen over doodgaan :Y
Dat heeft ons ook lekker de tijd om nog iets nuttigs voor jou te kunnen doen. Geen haast! Geen stress krijgen van een opruimplan! Wij hebben echt geen haast.
Dit 100%

Radobe, wij hebben ook binnenkort afgesproken maar als het niet gaat dan gaat het niet. Voel je vrij om het af te zeggen, door te laten gaan, andere datum, je zegt het maar :)
Als je ook een keertje iets anders nodig hebt zoals bijvoorbeeld boodschappen of iets van een andere winkel ofzo, je roept maar en ik kan het voor je deur zetten zonder dat ik aanbel voor zo min mogelijk stress :*
Voel je echt niet schuldig, nergens nodig voor en uiteindelijk zit je er zelf meer mee dan wij, en dat is nergens voor nodig.

Dat van de buurvrouw is ontzettend naar, zo iets zeg je toch niet tegen iemand die heel ziek is, en dat de politie zo reageert ook. Helaas ook niet zeldzaam maar goed dat je wel melding doet. Fijn dat de andere buurvrouw wel lief is.

Heb je overigens hulp voor al die extra stress en angst die je nu hebt? Misschien kunnen ze iets met medicatie of ambulante hulp voor je betekenen?
Twiddel
pi_221035677
-dit gaan we hier niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door Lenny77 op 14-06-2026 08:29:36 ]
pi_221036985
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dit 100%

Radobe, wij hebben ook binnenkort afgesproken maar als het niet gaat dan gaat het niet. Voel je vrij om het af te zeggen, door te laten gaan, andere datum, je zegt het maar :)
Als je ook een keertje iets anders nodig hebt zoals bijvoorbeeld boodschappen of iets van een andere winkel ofzo, je roept maar en ik kan het voor je deur zetten zonder dat ik aanbel voor zo min mogelijk stress :*
Voel je echt niet schuldig, nergens nodig voor en uiteindelijk zit je er zelf meer mee dan wij, en dat is nergens voor nodig.

Dat van de buurvrouw is ontzettend naar, zo iets zeg je toch niet tegen iemand die heel ziek is, en dat de politie zo reageert ook. Helaas ook niet zeldzaam maar goed dat je wel melding doet. Fijn dat de andere buurvrouw wel lief is.

Heb je overigens hulp voor al die extra stress en angst die je nu hebt? Misschien kunnen ze iets met medicatie of ambulante hulp voor je betekenen?
Dank je, zo fijn even geen oordelen!
Jullie zijn allemaal goede mensen!

Er is wel hulp maar niet genoeg, mijn mentor gaat uitzoeken of de hulp om hoog kan en anders zodat er wel 24/7 goede zorg komt en ik niet eenn slaapwacht van een andere locatie moet bellen bij paniek in de avond of nacht. En dat er misschien ook mensen op zon- en feestdagen kunnen komen. Medicatie gebruik ik al, zeer verslavend dus ik ben er nog steeds voorzichtig mee. Het zijn geen tictacs.
Dit weekend dankzij die drugs wel veel aan het rusten. Dus daar geef ik me even volledig aan over.
De kat is wel lekker aanhankelijk na 13 jaar. Op schoot en dan lekker kammen en borstelen. Kat hard purren en me zo lief aankijken.
Helaas is mijn favoriete show even afgelopen maar ik denk dat ik alle seizoenen nog een keer ga kijken. Taskmaster heeft me echt uit duistere spiralen gered, omdat het nergens om gaat.
pi_221037645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:23 schreef Radobe het volgende:

[..]
Dank je, zo fijn even geen oordelen!
Jullie zijn allemaal goede mensen!

Er is wel hulp maar niet genoeg, mijn mentor gaat uitzoeken of de hulp om hoog kan en anders zodat er wel 24/7 goede zorg komt en ik niet eenn slaapwacht van een andere locatie moet bellen bij paniek in de avond of nacht. En dat er misschien ook mensen op zon- en feestdagen kunnen komen. Medicatie gebruik ik al, zeer verslavend dus ik ben er nog steeds voorzichtig mee. Het zijn geen tictacs.
Dit weekend dankzij die drugs wel veel aan het rusten. Dus daar geef ik me even volledig aan over.
De kat is wel lekker aanhankelijk na 13 jaar. Op schoot en dan lekker kammen en borstelen. Kat hard purren en me zo lief aankijken.
Helaas is mijn favoriete show even afgelopen maar ik denk dat ik alle seizoenen nog een keer ga kijken. Taskmaster heeft me echt uit duistere spiralen gered, omdat het nergens om gaat.
Ik hoop voor je dat er meer zorg kan komen, kan me niet voorstellen eigenlijk dat ze dat gaan weigeren gezien je situatie.
Goed dat je lekker aan het uitrusten bent, heb je zo te lezen wel nodig, en blijkbaar vind je kat dat ook.

Doe lekker rustig aan vandaag :*
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')