Ik weet het niet.quote:
Misschien voor mij wel beter, maar nu geeft het daar aan denken al een golf van schuldgevoel en "ik ben slecht"quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:09 schreef Viv het volgende:
Sterkte!![]()
En wat de wettelijke kant van de familie betreft, is het misschien een optie om dat contact af te bouwen?
Hoi Radobe,quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:radobe, hoe is het nu met je? Gaat het beter met je gebit? Kwam er nog iets uit de echo?
Borrelnootjes gaat nog niet. Morgen eerst maar eens een gewone boterham mèt korstje en macaroni of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:22 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn!
Wat is het eerste dat je gaat eten?
Borrelnootjes nu ik teruglees. Dat is ‘snoepen’. 😎
Tandjes!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:21 schreef Radobe het volgende:
Tanden! Ze passen, het zit goed en staat goed. Nu flink oefenen en wennen. Kijken of ik weer een beetje vet kan kweken met gewoon weer kunnen eten!
Floaten is echt mijn lievelings (als autist). Helaas is het t*ringduur, hier in de buurtquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:33 schreef Essebes het volgende:
Ja, eindelijk floaten! Ik hoop dat je er superfijn van kan genieten. 😘
En je tandjes: moet je nu langzaam aan wennen, voordat je ermee kunt eten, of zit je nog in de ‘pas’fase? Ik gun het je zo, dat je weer normaal kan eten.
Hoe gaat het nu?quote:
Dit ja, zeg gewoon wat er in je opkomt qua wens..quote:Op maandag 1 juni 2026 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Radobe, welke wens zou je willen laten vervullen?
Als jij weet wat je wilt geeft het echt niet hoe je iets zegt. Sterkte en ik ben benieuwd naar je wensen (maar mag ook best privé zijn natuurlijk als je dat liever wilt)quote:Op maandag 1 juni 2026 12:18 schreef Radobe het volgende:
Ik ga even nadenken hoe ik dat beste kan verwoorden!
Ik krijg het bijna niet uit mn strot, maar omdat ik documentaires heb gezien hoe mensen hun laatste jaar beleven of wat er gebeurt als ze niet lang meer hebben, heb je wel eens gedacht aan een hospice? of gesproken met iemand van https://carend.nl/quote:Op zondag 7 juni 2026 18:35 schreef Radobe het volgende:
Het probleem zit vooral dat ik nog heel veel wil maar ik ook realistisch moet zijn. En waar ik vroeger altijd in mogelijkheden dacht en net zo lang probeerde of het op andere manier wel lukte, gaat dat nu niet meer. Dus ik wil wel een dag weg of op vakantie, het gaat niet meer. Of fysiek of psychisch zijn er zo veel beren op de weg dat het niet eens meer leuk gaat zijn.
Wat mij enorm veel rust gaat geven is een schoon en opgeruimd huis, wat niet lukt met de zorg en ondersteuning die ik nu krijg. Thuiszorg doet een beetje basis schoonmaken maar een deep clean en alle troep weg naar grof vuil of kringloop doen ze niet. En mijn woonbegeleiders heb ik hard nodig voor ondersteuning en mijn mantelzorgers doen wat ze kunnen.
En een onmogelijke wens is dat mijn buren allemaal tegelijk op vakantie gaan en mij wat rust gunnen. Of de fok! Knokploeg op de achterhand voor als ze weer naar gaan schreeuwen en dreigen of een volkszanger inhuren voor een te lang en luid feestje. Even wat manieren bij leren... nee grapje.
Maar het antwoord is eigenlijk, een veilig, schoon en rustig huisje. Wel dit huisje, op deze plek. Gewoon een plek waar ik nog een tijdje kan genieten. Maar hoe krijg je een stilteplek in een gewoon rijtjeshuis in een sociale huurwoningen.
En gewoon op pad kunnen, scootmobiel past niet in de kofferbak dus uitjes moeten gepland worden en als ik te moe ben voel ik me verplicht en voel ik me wel een dag goed, is het hopen dat de taxi plek heeft.
Het is een beetje warrig in mijn hoofd, zware gesprekken deze week en als toetje vandaag, schreeuwende buren,die me uitschelden en bedreigen en over me liegen. Heel naar allemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 07-06-2026 22:27:10 ]***
Wat betreft een hospice: je moet wel binnen 3 maanden overlijden anders verhuis je weer terug naar huis of door naar het volgende hospice: https://www.regelhulp.nl/(...)e-levensfase/hospicequote:Op maandag 8 juni 2026 02:18 schreef Radobe het volgende:
Ik heb zeker nagedacht over een hospice. Ik wil alleen zo graag in mijn eigen, veilige ruimte blijven. Opnames triggeren enorme trauma's. Maar ik kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met die organisatie om te kijken wat ze bieden en praten met iemand die misschien iets herkent van deze fase en gedachten in het leven. Dat zou ook fijn zijn.
Ja ik kan nog prima dirigeren wat wel weg kan en wat moet blijven. Wil het alleen zo graag zelf doen, boos dat het niet lukt. Terwijl ik ook weet dat het ergens logisch is dat het niet meer lukt.
Het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, als dat logistiek en financieel haalbaar is. Doodeng en ik voel me een knurft, maar de rust die het me gaat brengen... denk dat dat gevoel wint.
https://www.dreams4you.nl/quote:Wij vervullen wensen voor chronisch zieke kinderen én volwassenen.
Bij alle ziekten en in ieder stadium dus ook terminaal. Samen kunnen we ze weer kracht geven. Dankzij jouw hulp kunnen wij ze een geweldige dag geven. Een echte oppepper!
https://www.stichtingvaarwens.nl/quote:Stichting Dreams4You realiseert de laatste droomwens voor ernstig zieke volwassenen met een beperkte (12 maanden) Levensverwachting.
Op een dag verlaten we allemaal het leven. Voor sommige mensen komt die dag veel te vroeg en is er nog die ene onvervulde, speciale droomwens. Stichting Dreams4You wil er alles aan doen om deze speciale droomwens te realiseren. Met behulp van onze sponsoren en droomvervullers (vrijwilligers) kunnen wij dit waarmaken. Ken jij iemand die terminaal ziek is en nog zo’n onvervulde droomwens heeft? Stichting Dreams4You kan deze droomwens samen met jouw hulp realiseren.
Schroom je niet om je ergens aan te melden, die stichtingen zijn er voor mensen zoals jij en het zou toch mooi zijn als je nog wat moois kan doen voordat het te laat is. En als je een GoFundMe maakt, deel hem vooral ook hier, ik en vele anderen zouden meteen donerenquote:Stel... u hebt de slechte tijding gekregen dat u ongeneeslijk ziek bent.
Stel... u bent thuis om uw laatste zaken te regelen, of u bent in een ziekenhuis, in een hospice en u kunt er nog een dag uit om alleen met uw naasten een geheel verzorgde vaardag te maken op een heerlijk schip.
Stichting Vaarwens regelt de hele dag, de dag inclusief catering en geheel kosteloos.
Dit topic is natuurlijk ook prima. Bedoelde het ook niet slecht. Maar ik krijg de indruk dat met dit topic alleen al er wat opgezet kan worden.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:36 schreef Radobe het volgende:
Ik zelf kan niet zoveel meer regelen of doen. Het is gewoon op. Wil het ook graag bij dit topic houden.
Ik wil zo graag en ik wil geen slachtoffer zijn maar het enige wat ik nog kan is proberen niet dood te gaan. Want alles is nog niet op orde. Dus dat mag nog niet.
Morgen komt mijn biologische vader en ik moet nog mijn zusje en broertje leren kennen. En ik voel de tijd zo drukken.
Sorry het is even te overweldigend allemaal.
Ik wil eerst ff weten waar ts woont, heb alleen een brommer dus verder dan 20 km word lastig voor me. Ik stuur ts ff een dm, als het binnen mijn straal is kan ik verder plannenquote:Op maandag 8 juni 2026 19:52 schreef laziness het volgende:
Oke, ik wil zelf apart gaan omdat ik momenteel teveel mensen niet kan hebben wegens stress gerelateerde klachten maar als ik met Radobe uitzoek en opzij zet/verzamel dan kan het opgehaald door @:sigme en is er ruimte om schoon te maken door anderen.
Ik kan deze woensdag of donderdag als dat schikt @:Radobe ?
@:BE
@:Lucky_Strike
@:Ole
@:Doubledip
@:summer2bird
Het weekend een optie voor de anderen wellicht?
Het zal er om spannen denk ikquote:Op maandag 8 juni 2026 20:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil eerst ff weten waar ts woont, heb alleen een brommer dus verder dan 20 km word lastig voor me. Ik stuur ts ff een dm, als het binnen mijn straal is kan ik verder plannen
Oh dat zou fijn zijn! Voor mij zou woensdag het beste werken want ik heb afspraken donderdag.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Het zal er om spannen denk ik![]()
Ik zou je mee kunnen nemen. Kom langs jouw woonplaats er naar toe maar dan moet je maar net kunnen van de week.
Ik heb niet genoeg tijd dan voor gezelligheid, maar ik maak tijd voor een rit! Wo/do/vrij zijn voor mij kantoorwerkdagen, dus dan kan ik pas eind vanaf eind van de middag er zijn. Als dan wat afgevoerd moet worden klaarstaat is het volstouwen van een auto altijd zo gedaanquote:Op maandag 8 juni 2026 19:52 schreef laziness het volgende:
Oke, ik wil zelf apart gaan omdat ik momenteel teveel mensen niet kan hebben wegens stress gerelateerde klachten maar als ik met Radobe uitzoek en opzij zet/verzamel dan kan het opgehaald door @:sigme en is er ruimte om schoon te maken door anderen.
Ik kan deze woensdag of donderdag als dat schikt @:Radobe ?
@:BE
@:Lucky_Strike
@:Ole
@:Doubledip
@:summer2bird
Het weekend een optie voor de anderen wellicht?
quote:Op maandag 8 juni 2026 09:31 schreef Radobe het volgende:
Nou nou nou.
Nu moet ik even huilen. Van een goede emotie hoor.
Jullie zijn lief.
Ik weet ook niet hoe die emotie heet. Het maakt alles wat lichter, dan mensen willen helpen!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 00:39 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]![]()
Geen idee wat voor k#t emotion ik hier onder kan plakken?!![]()
Mijn gedachten en gebeden zijn bij je, ik weet niet wat ik voor je kan doen, maar ik heb het gevoel dat ik wel ergens mee wil helpen lieverd...
Helaas lukt het eten met tanden nog niet. Ga ook niet meer te veel druk op mezelf leggen, dat het moet lukken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:16 schreef laziness het volgende:
Hoe gaat het met eten eigenlijk momenteel? Kan je alweer van borrelnootjes genieten?
Jammer dat het niet lukt, maar dat is dan voor nu even niet anders. Weet niet hoe gevarieerd je nu kan eten, maar zijn er nog mogelijkheden om dat wat aangenamer te maken?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:35 schreef Radobe het volgende:
[..]
Helaas lukt het eten met tanden nog niet. Ga ook niet meer te veel druk op mezelf leggen, dat het moet lukken.
Eten kost al heel veel energie maar moet wel. Meer afvallen mag niet. En met die plastic bakjes met tandjes helpen niet. Ze staan wel erg mooi.
Eten is en was altijd een ding. Ik hou niet van bepaalde structuren.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jammer dat het niet lukt, maar dat is dan voor nu even niet anders. Weet niet hoe gevarieerd je nu kan eten, maar zijn er nog mogelijkheden om dat wat aangenamer te maken?
Falafel is idd lekker. Dat lukt vaak wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:46 schreef Masberum het volgende:
Zelf hou ik van falafel - edit ik meld het maar omdat het iets is wat gemakkelijk te eten is naar mijn idee en ik lekker vind. Niet klote bedoeld voor als je dat niet kan eten
Ik vind je trouwens een dapper persoon. Hoe je erover praat en mee omgaat. Je bent geestelijk heel sterk, jammer dat je deze lichamelijke pech hebt
Dit 100%quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:49 schreef sigme het volgende:
Hey, blijf maar mooi veel te lang doen over doodgaan
Dat heeft ons ook lekker de tijd om nog iets nuttigs voor jou te kunnen doen. Geen haast! Geen stress krijgen van een opruimplan! Wij hebben echt geen haast.
Dank je, zo fijn even geen oordelen!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit 100%
Radobe, wij hebben ook binnenkort afgesproken maar als het niet gaat dan gaat het niet. Voel je vrij om het af te zeggen, door te laten gaan, andere datum, je zegt het maar
Als je ook een keertje iets anders nodig hebt zoals bijvoorbeeld boodschappen of iets van een andere winkel ofzo, je roept maar en ik kan het voor je deur zetten zonder dat ik aanbel voor zo min mogelijk stress
Voel je echt niet schuldig, nergens nodig voor en uiteindelijk zit je er zelf meer mee dan wij, en dat is nergens voor nodig.
Dat van de buurvrouw is ontzettend naar, zo iets zeg je toch niet tegen iemand die heel ziek is, en dat de politie zo reageert ook. Helaas ook niet zeldzaam maar goed dat je wel melding doet. Fijn dat de andere buurvrouw wel lief is.
Heb je overigens hulp voor al die extra stress en angst die je nu hebt? Misschien kunnen ze iets met medicatie of ambulante hulp voor je betekenen?
Ik hoop voor je dat er meer zorg kan komen, kan me niet voorstellen eigenlijk dat ze dat gaan weigeren gezien je situatie.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:23 schreef Radobe het volgende:
[..]
Dank je, zo fijn even geen oordelen!
Jullie zijn allemaal goede mensen!
Er is wel hulp maar niet genoeg, mijn mentor gaat uitzoeken of de hulp om hoog kan en anders zodat er wel 24/7 goede zorg komt en ik niet eenn slaapwacht van een andere locatie moet bellen bij paniek in de avond of nacht. En dat er misschien ook mensen op zon- en feestdagen kunnen komen. Medicatie gebruik ik al, zeer verslavend dus ik ben er nog steeds voorzichtig mee. Het zijn geen tictacs.
Dit weekend dankzij die drugs wel veel aan het rusten. Dus daar geef ik me even volledig aan over.
De kat is wel lekker aanhankelijk na 13 jaar. Op schoot en dan lekker kammen en borstelen. Kat hard purren en me zo lief aankijken.
Helaas is mijn favoriete show even afgelopen maar ik denk dat ik alle seizoenen nog een keer ga kijken. Taskmaster heeft me echt uit duistere spiralen gered, omdat het nergens om gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |