abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221142041
Aardig dat je je druk maakt om de thuiszorg, maar zij redden zich wel ook met 30 graden. Ook al zullen ze het niet al te prettig vinden, dat is niet jouw zorg. Wel netjes dat je je om haar bekommert hoor, maar ik zou me er niet druk over maken, dat hoort gewoon bij hun werk soms
pi_221145751
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:45 schreef Radobe het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk pittig. Hart moet hard werken, longen maken het me lastig. Maar ik probeer kalm te blijven, het is ruim 30 graden in huis.
Wel een voordeel van mager zijn, minder boobsweat.
En ik maak me druk over de thuiszorg morgen, kan die mevrouw toch niet in verduisterde huis in ruim 30 graden laten stofzuigen en dweilen, ik lig zelf te zuchten en te kreunen op de stoel, grond of bed..en op het heetst van de dag.

En ik denk dat ik niet uniek ben in last van de warmte hebben. Dus succes iedereen :*
Als het echt niet gaat zal ze dat zelf aangeven. Neem aan dat haar werkgever daar ook beleid voor heeft. Beter zorg je voor jezelf.
pi_221160491
Ik wil gewoon niemand tot last zijn, zelfs niet als ze er worden voor betaald :')
Het was echt te warm om iets te doen, dus als er aankomende week een plekje vrij is wordt gister ingehaald.
Het voelt momenteel of ik al 4 dagen de cooper test moet rennen. En dat kon ik op de mavo al niet..

En vandaag was het 32,2 graden in huis. Dat vond ik best pittig, maar ook deze dag is weer voorbij en dan nog even volhouden.
pi_221162131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:50 schreef Radobe het volgende:
Ik wil gewoon niemand tot last zijn, zelfs niet als ze er worden voor betaald :')
Het was echt te warm om iets te doen, dus als er aankomende week een plekje vrij is wordt gister ingehaald.
Het voelt momenteel of ik al 4 dagen de cooper test moet rennen. En dat kon ik op de mavo al niet..

En vandaag was het 32,2 graden in huis. Dat vond ik best pittig, maar ook deze dag is weer voorbij en dan nog even volhouden.
Pittig zeg. Dat trekt haast niemand denk ik. Vandaag hopelijk wat afgekoeld?

En je bent niemand tot last he, als zij volgens protocol niet mag werken met 30+ graden zal ze dat zelf aangeven. Wel lief dat je aan haar denkt trouwens. Maar haar werkgever hoort hiervoor te zorgen in beginsel en niet jij als cliënt. Tenminste ik neem aan dat zij in loondienst is en jij hulp krijgt via de Wmo?
pi_221162236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:50 schreef Radobe het volgende:

Heb je airco?

Ik zou je idd niet zoveel zorgen maken om de zorg, tis lief maar besef je dat de zorg in nog veel kortere omstandigheden moeten werken (bejaarden die alles potdicht laten, ook snachts, klagen over tocht bij airco of ventilator en soms nog de verwarming aanzetten met dit weer (ja echt) en dan gaan eisen dat ze uitgebreid gedouched worden)

Je zou misschien om je schuldgevoel te verlichten de zorg kunnen aanbieden dat ze een glas water of limonade voor zichzelf kunnen indoen, dat vinden ze vaak ook al heel erg fijn.

Maar maak je echt niet te druk :*
Twiddel
pi_221172502
Ik denk altijd tot ik last ben, ik vermoed omdat dat de boodschap is die ik altijd kreeg. Jij bent lastig, moeilijk, jij mag er niet zijn. Te veel lawaai, te aanwezig. Wat ik ook deed, het was en is nooit goed.
En ik heb met de zon ook alles potdicht en ik heb verduisteringsgordijnen. Dus ik was vooral bang dat die open moesten van de hulp, kreeg er kortsluiting van want voor mezelf opkomen pakt vaak niet goed uit.

Zoals laatst toen ik nee zei tegen vlaggetjes voor mijn huis. Dan word ik zo uitgescholden en geïntimideerd. Ik snap dat gewoon niet dus ga ik dat soort sociale contacten uit de weg.. ook met hulpverleners.

En ik vind het vervelend om mensen met zulke hitte te laten werken. Anderen zeiden; had ze maar ander werk moeten zoeken maar dat vind ik erg onaardig. Ze is ook gewoon een mens. Geen schoonmaakrobot. Zou zo graag willen dat mijn brein niet zo moet denken en overwegen of zo bang is. Zou het zo veel simpeler maken...

En helaas geen airco. Of helaas, de koelte is fijn maar in auto's met airco krijg ik vaak last van mijn longen. En ik heb eigenlijk geen idee of dat in een huis ook zo is ;)
pi_221173907
De hulp gaat echt niet jouw luiken open zetten met ruim 30 graden. En vlaggetjes kunnen leuk zijn maar vooral als je van voetbal houdt. Zo niet dan is het onzin.
pi_221377312
Ik ben er nog!
Het is erg lastig allemaal, zorg loopt niet goed en niet alleen omdat het vakantie is. Blijkbaar moet ik heel onbeschoft gaan doen voor ze gaan luisteren. En dat wil ik niet want de schuld ligt bij bezuinigingen binnen het zorgdomein. En nou zou ik best stennis willen trappen bij de 2e kamer maar ik hoef niet zo nodig met mijn doorleefde hoofd op tv of you tube.

En deze hulp heeft inderdaad niet alle ramen opengegooid. Maar door slechte ervaringen in het verleden ben ik dan heel bang.
1 hulp gooide wel alle ramen open omdat ze allergisch zou zijn voor katten, mijn kat is een binnenkat dus bepaalde ramen moesten daar door dicht blijven in verband met ontsnapping en andere katten die naar binnen kwamen. En ze weigerde 1 kamer schoon te maken want die rook naar kat. De enige kamer waar de kat niet kwam...
Of de 17 jarige die me vlak na een nieuwe diagnose zei dat als ik me verveelde ook wel even kon gaan opruimen.

Deze hulp van nu(een fijne) hoop ik nu 1x in de week een uur te krijgen in plaats van 1x in de 2 weken, 2 uur.

Het gedonder met de vlaggetjes-buren heeft mijn angst voor buiten weer aangewakkerd. De tuin is sociaal gezien al een nachtmerrie, zoveel denken. Stom brein.
En de hitte was fijn voor de gewrichten. Voor de rest lag ik als een dweil gedrapeerd over een stoel.
pi_221381359
Een hulp hoort gewoon haar werk te doen. Als ze een kattenallergie heeft sturen ze maar een ander. Opruimen is niet de taak van de hulp, maar wel lomp want niet iedereen kan dat zelf.

Hopelijk scheelt het in huis nu het wat koeler is. Na komende week wordt het weer heet, maar zou er maar van genieten zolang je niet geroosterd wordt thuis. Sterkte.
pi_221401486
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:46 schreef Radobe het volgende:

Of de 17 jarige die me vlak na een nieuwe diagnose zei dat als ik me verveelde ook wel even kon gaan opruimen.

:r Je hebt wel pech met de mensen die je ontmoet naar mijn idee, mijn God
pi_221402604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
:r Je hebt wel pech met de mensen die je ontmoet naar mijn idee, mijn God
Daar kom ik ook steeds meer achter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')