Persoonlijk zou ik een verkoopstatus op een derde commerciële site niet aanhouden als informatie die 100% klopt.quote:Op zondag 24 november 2024 19:42 schreef Faraday01 het volgende:
Goudsbloemlaan nog steeds onder bod op funda en de update door Collin wachten we ook al maanden op. Wat is daar allemaal aan de hand?
Ik vind die indicatoren ook niet heel erg handig van CCF, ik zou het wat neutraler houden dan "zeer goed" of "minimaal risico". Mensen gooien het er dan gewoon blind in heb ik het idee. Hun risico uiteindelijk hoor, maar toch.quote:Op maandag 25 november 2024 11:35 schreef boertje2024 het volgende:
V
[..]
Volgens mij is dit geen vastgoedbubbel (welke er inderdaad zou kunnen zijn), maar meer een overschot aan geld. Mensen willen niet meer sparen en niet alles in stenen, aandelen of obligaties stoppen, dus dan in crowdfunding. Er lijkt dan niet heel kritisch naar de projecten gekeken te worden.
Mooie alliteratie!quote:Op maandag 25 november 2024 12:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
...In plaats van funda te F5-en....
Nu nog helemaal realtimequote:Op maandag 25 november 2024 12:37 schreef Collin63 het volgende:
Het geld van de verzamelbetaling staat ook al in de wallet bij GvE.
Eerder was dat 1 of 2 dagen later.
Of het is toeval, of Collin leest inderdaad mee. Zojuist een nieuwe update ontvangen:quote:Op zondag 24 november 2024 19:42 schreef Faraday01 het volgende:
Goudsbloemlaan nog steeds onder bod op funda en de update door Collin wachten we ook al maanden op. Wat is daar allemaal aan de hand?
quote:Voor het laatst hebben wij u op 17 oktober jl. geïnformeerd over het dossier DTG Beheer met leningnummer 45673. Inmiddels hebben wij van een notaris documenten ontvangen waaruit blijkt dat de passering van de woning aan de Goudsbloemlaan 110 te ’s-Gravenhage begin december gaat plaatsvinden. Bij de notaris hebben wij de volledige vordering inclusief achterstallige rente ingediend. In de aangeleverde vordering hebben wij de rente met ingang van 11-07-2024 verhoogt met 1% naar 10%.
Wij wachten de ontwikkelingen met betrekking tot de passering af en verwachten dat wij begin december de lening volledig kunnen aflossen door de verkoop van het onroerend goed gelegen aan de Goudsbloemlaan 110 te ’s-Gravenhage.
Ik heb ze vanmorgen ook maar even om een update gevraagd. Het eea heeft ze in ieder geval in beweging doen komen.quote:Op maandag 25 november 2024 13:16 schreef probablyunsure het volgende:
[..]
Of het is toeval, of Collin leest inderdaad mee. Zojuist een nieuwe update ontvangen:
[..]
quote:Op maandag 25 november 2024 10:29 schreef zeeland6 het volgende:
Hcn
Er is een betaling van Ind*an del. ontvangen. Andere achterstand van project dezelfde leningnemer nog niet.
En nu heeft hij bij GVE zijn betaling niet gedaan.
Het lijkt op schrapen.Het is natuurlijk duidelijk dat hier een liquiditeitsprobleem is bij deze ondernemer. Wat er dan gebeurd is dat waar de druk het hoogst is er een betaling volgt. Tot het tij ten goede of ten kwade gekeerd is. Laten we in ieder geval maar hopen dat het ten goede keert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wit niet.quote:Op maandag 25 november 2024 13:45 schreef Ricky86 het volgende:
Maar als ik kijk naar de Verlies & Winst is het geen verpot het runnen van een Cafetaria.
Daar dacht ik ook al aanquote:
Denk ik ook, heb er een paar honderd in gegooid. Die originele keet was qua marktwaarde misschien wel beter.quote:Op maandag 25 november 2024 14:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aanDe frites hoeven niet per se aangebrand te zijn om een bepaalde donkere kleur te hebben.
De overwaarde is redelijk safe op haar bedrijfspandje en manlief verdient ook een salaris dus komt wel goed denk ik.
Die is weg, jonguh!quote:Op maandag 25 november 2024 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Denk ik ook, heb er een paar honderd in gegooid. Die originele keet was qua marktwaarde misschien wel beter.
Ja dat heb ik ze ook gevraagd.quote:Op maandag 25 november 2024 11:24 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Zou bij gve er dan geen depot betaling moeten zijn? Of was die al leeg, ik zie namelijk geen updates staat bij dit project.
Volgens mij zitten ze daar niet hard achteraan. Ga er maar vanuit dat het depot niet is aangezuiverd. Volgens mij is er altijd een update bij aanzuivering. Meestal gebeurd dit vlak na een gemiste termijn.quote:Op maandag 25 november 2024 16:51 schreef Bobby100 het volgende:
Hoor je bij GVE altijd een update te krijgen als het depot weer is aangezuiverd? Ik zat even wat oude updates te bekijken en zag bijvoorbeeld een lening waarbij in maart een betaling vanuit het depot is verricht maar ik zie geen updates over dat dit weer is aangezuiverd. Je zou denken dat dat na 8 maanden wel een keer ingelopen zou zijn.
Die 2e B.V. is net opgericht en de 1e B.V. is denk ik eind 2022 opgericht als ik kijk naar het resultaat 2023 en het eigen vermogen ultimo 2023. Dus dat is per definitie verhoogd risico. De dame heeft er wel kijk op getuige de resultaten, maar ik vind het wel een zwaar minpunt dat er geen hypothecaire zekerheid is.quote:Op maandag 25 november 2024 13:59 schreef nostra het volgende:
Knetterende Concepten ziet er dan wel weer aardig uit, snap niet zo snel hoe D&B tot een verhoogd risico komt? Vorderingen op aandeelhouder/verkapt dividend?
Kloptquote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Lening QI Services gaat begin volgende week nog niet afgelost worden. Zal nog wel een week of 2 duren, waarschijnlijk obv dagrente
Ik moet toegeven dat je in mijn optiek wel een punt hebt, crowdfunding bij gebrek aan beter (zeker nu de rentes weer dalen) en jezelf voorhouden dat je spreid door in verschillende sectoren te investerenquote:Op maandag 25 november 2024 11:35 schreef boertje2024 het volgende:
V
[..]
Volgens mij is dit geen vastgoedbubbel (welke er inderdaad zou kunnen zijn), maar meer een overschot aan geld. Mensen willen niet meer sparen en niet alles in stenen, aandelen of obligaties stoppen, dus dan in crowdfunding. Er lijkt dan niet heel kritisch naar de projecten gekeken te worden.
idem Brabants erfgoed moeten we in ere houden,quote:Op maandag 25 november 2024 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Denk ik ook, heb er een paar honderd in gegooid. Die originele keet was qua marktwaarde misschien wel beter.
Wie is hier nou de snackbar, gij of ik?quote:Op maandag 25 november 2024 14:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die is weg, jonguh!
https://www.omroepbrabant(...)gelijk-wordt-gemaakt
En vol!!!quote:Op maandag 25 november 2024 17:42 schreef zeeland6 het volgende:
Slimme marketing van ccf deze mededeling. Springt gelijk een ton omhoog.
Minder slim is dat er geen sanctie staat op te laat aflossen. Das dan weer slechte marketing naar investeerders. Dat doet SIG wel weer beter, gelijk het dubbele.
Ccf is er wat dat betreft niet voor investeerders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een vaag verhaal. Feitelijk is het een verzoek om extra uitstel van 3 maanden zonder concrete onderbouwing.
Terwijl de lening, als het goed is, al is opgezegd, in juli.Pecunia non olet
Ze moe(s)ten ook ergens van leven...dus dat inlopen kan best wel een tijdje gaan duren...quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:29 schreef Red_arrow het volgende:
Die meneer van Just die had volgens mij een tijdje in het ziekenhuis gelegen en daardoor geen inkomsten meer als ZZP-er, volgens zijn linkedin is meneer weer aan het werk en zou dus vanuit die inkomsten weer moeten kunnen inlopen. Bij zo'n onvoorziene situatie hoef je ook niet gelijk zo'n familie het faillissement in te trekken.
De recensies van Just zijn goed.
Deze zes termijnen zijn wel gebaseerd op het gegeven dat de ondernemers jaarlijks 10% boetevrij mogen aflossen. Zo blijft er niet heel veel boeterente over, maar toch fijn dat de lening is afgelost. Zeker omdat het bedrijf waarvoor de lening ooit was aangevraagd al een tijd geleden is gestaakt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:02 schreef boriq het volgende:
CCF WY*NSHOP (38958) zojuist vervroegd afgelost, incl zes extra rentetermijnen
Je kan bij je achterburen een beha tje halen. https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:07 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe 12 maanden SiG projectfinanciering:
Liebergerweg 54-56 LIVE 28 nov 15.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Liebergerweg 54-56 in Hilversum. Je kunt vanaf 28 november 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 12 maanden. De LTV van het pand is 90% van ¤ 1.220.000 van de verhuurde staat waarde na verbouwing.
Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,25% ¤ 610.000
Rentevergoeding schijf 1B 7,70% ¤ 244.000
Rente vergoeding schijf 2 8,25% ¤ 183.000
Rente vergoeding schijf 3 8,50% ¤ 61.000
https://investeren.sameni(...)m-liebergerweg-54-56
Het betreft een zakelijke aanvrager.
Wordt morgen betaald, Of dit uit depot is of niet wordt vaag gehouden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.update. Is een normale betaling.
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 26-11-2024 16:28:43 ]
schijf 1A voor 5,59% na kosten. Doe maar niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:07 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe 12 maanden SiG projectfinanciering:
Liebergerweg 54-56 LIVE 28 nov 15.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Liebergerweg 54-56 in Hilversum. Je kunt vanaf 28 november 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 12 maanden. De LTV van het pand is 90% van ¤ 1.220.000 van de verhuurde staat waarde na verbouwing.
Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,25% ¤ 610.000
Rentevergoeding schijf 1B 7,70% ¤ 244.000
Rente vergoeding schijf 2 8,25% ¤ 183.000
Rente vergoeding schijf 3 8,50% ¤ 61.000
https://investeren.sameni(...)m-liebergerweg-54-56
Het betreft een zakelijke aanvrager.
Moet je wel opschietenquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je kan bij je achterburen een beha tje halen. https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
quote:Gelegen naast het Hünkemöller-terrein, dat herontwikkeld gaat worden naar het Liebergpark.
Daar bij nog een hoog bla-bla-bla gehalte.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
schijf 1A voor 5,59% na kosten. Doe maar niet.
Die man heeft straks nog de helft van al het onroerend goed achter de IJssel in handen. De miljoenen vliegen om de oren. Ik heb bij deze leningnemer soms het gevoel dat ik als crowdfunder gebruikt wordt, om - gelokt met mooie rentepercentages - het hoogste risico te lopen. Er zijn zoveel banken bij zijn vastgoedonderneming betrokken, en toch heeft hij ons nodig voor het (kortdurend) financieren van de meest uiteenlopende projecten, van stadions tot en met vakantieparken. Op de eerste paar financieringen die hij bij CCF aanvroeg na, zijn het geen reguliere woningen. Die kan hij wel elders financieren.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:31 schreef boertje2024 het volgende:
nieuwe investering. Heeft al wel veel leningen lopen, maar is aardig bezig.
https://www.collincrowdfu(...)92c32da96ea55fc3aa31
Ik zit al in andere investeringen, dus sla deze denk ik even over.
Ik heb er ook een paar van hem, maar neem deze toch wel basis mee. Het project ziet er solide uit en de organisatie van Len**f is natuurlijk zeer professioneel.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:31 schreef boertje2024 het volgende:
nieuwe investering. Heeft al wel veel leningen lopen, maar is aardig bezig.
https://www.collincrowdfu(...)92c32da96ea55fc3aa31
Ik zit al in andere investeringen, dus sla deze denk ik even over.
Die IT'er, is een Knabbel&Babbel project. Niet dat dat het kansloos maakt maar het zijn wel altijd projecten met een verhoogde kans op stemrondes.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:56 schreef Jaco078 het volgende:
• Het festival: mooie zekerheden
• l*nferink: eens met DJTiesto
• dan de IT-er die denk ik straks om 11 uur opengaat. Ik snap niks van het werk wat hij doet en het enige positieve is zijn overwaarde.
Maar een een magistraal mooi plekje zeg: https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Professioneel, maar weinig conservatief. Dat kan heel lang goed gaan en heel snel afgelopen zijn. Ik vind het persoonlijk te riskant.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:53 schreef obligataire het volgende:
Len**f is natuurlijk zeer professioneel
Natuurlijk ieder bedrijf kan vroeg of laat kapot, maar Lenf*** had de laatste keer dat ik keek nog 300 miljoen aan balanstotaal en met een aanzienlijk werknemersaantal. Dus dan durf ik het wel aan, ik heb er van hem nu 3 lopen (inclusief deze) dat is te overzien.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:03 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Professioneel, maar weinig conservatief. Dat kan heel lang goed gaan en heel snel afgelopen zijn. Ik vind het persoonlijk te riskant.
Kijk voor de gein eens (een van de Duitse) documentaires over de Oostenrijkse Rene Benko.
Los van de track record van de intermediairs is de kans natuurlijk groot dat zo’n nieuw product het niet haalt. Een product verkopen is ook iets heel anders dan jezelf uitverhuren. Maar hij kan wel iets en zal zijn plekje waarschijnlijk wel koesteren, dus ik heb hem meegenomen.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die IT'er, is een Knabbel&Babbel project. Niet dat dat het kansloos maakt maar het zijn wel altijd projecten met een verhoogde kans op stemrondes.
Heeft iemand misschien een lijstje van de projecten die hij momenteel heeft lopen bij CCF? Dat zou het voor mij wat makkelijker maken om te checken hoeveel projecten ik al van hem hebquote:Op woensdag 27 november 2024 10:53 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb er ook een paar van hem, maar neem deze toch wel basis mee. Het project ziet er solide uit en de organisatie van Len**f is natuurlijk zeer professioneel.
Hij kiest er voor om voor dit soort projecten een flexibele projectfinanciering op te starten. Ik denk dat via Collin snel en soepel loopt, zonder een groot deel van de bureaucratie die de banken opwerpen.
Ik heb zelf deze:quote:Op woensdag 27 november 2024 11:32 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Heeft iemand misschien een lijstje van de projecten die hij momenteel heeft lopen bij CCF? Dat zou het voor mij wat makkelijker maken om te checken hoeveel projecten ik al van hem heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat zijn respectievelijk de volgende leningovereenkomsten:
Leningovereenkomst 00050000
Leningovereenkomst 00049448
Leningovereenkomst 00049003
Leningovereenkomst 46332
Leningovereenkomst 45246
Leningovereenkomst 45093
Leningovereenkomst 44032
[Leningovereenkomst 39801]
[Leningovereenkomst 44816]
[Leningovereenkomst 45803]
die tussen haakjes zijn afgelost.
Dit zijn de leningnemers respectievelijk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun jij hier iets mee?
Ik dénk dat ik in (bijna) alle zit van de laatste tijd van deze LENF group. Dan zouden er dus nog 8 lopen
Met zóveel projecten zou ik even wachten tot er wat oudere projecten wegvallen. Áls het mis gaat, gaat het dan ook gelijk goed mis natuurlijk, even los van de zekerheden die er natuurlijk ook zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Kun jij hier iets mee?
Ik dénk dat ik in (bijna) alle zit van de laatste tijd van deze LENF group. Dan zouden er dus nog 8 lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jaco078 op 27-11-2024 13:17:41 ]
Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.quote:
Ik durf m mee te nemen, niet o.g.v. de cijfers, maar wel o.g.v. zekerheden.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:38 schreef boertje2024 het volgende:
Hier nog een linkje, heb hier wel eerder in geinvesteerd, dat ging prima. Vind nu de cijfers echter niet echt positief, wel voldoende zekerheid.
https://www.collincrowdfu(...)20c59c54ab3f0f9215d7
Ze konden waarschijnlijk kiezen tussen Collin en een vracht aan deurwaarders.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.
quote:Op woensdag 27 november 2024 11:59 schreef Jaco078 het volgende:
10-maands lening van de gebroeders op collin:Vader & zoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 27 november 2024 12:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze konden waarschijnlijk kiezen tussen Collin en een vracht aan deurwaarders.
Laten we niet allemaal prive filmpjes gaan posten.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dat is een simpele keuze.
Voor die rente zijn er mooiere (vastgoed)projecten. In plaats van teren op een failliete boedel waarin je straks kan wachten op het uitwinnen van de hypotheek, met zo'n balans blijf ik er toch ver van weg.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.
Beetje raadselachtig. In mijn administratie is geen achterstand bekend. Of zouden ze bedoelen dat ze in het algemeen van enkele projecten te late betalingen ontvangen hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veranderd is naarDaar zal binnenkort dan wel een mailtje over komen?quote:80 - Minnelijke schuldsanering
De Pier op Scheveningen, snel naar de volgende.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Weer een grote bij NLI: RE:BORN De Pier
3.5 M¤, 36 mnd (waarschijnlijk 18 mnd), 10.25%, aflossingsvrij
Waar ken ik die naam RE:BORN van? Volgens mijn e-mailarchief eerder projecten gehad bij Collin (2020) en OPC (2021).
De exploitatie van de Pier van Schevingen is eigenlijk nooit echt rendabel geweest. Als het erop aankomt vindt iedereen dat het iconisch en gezichtsbepalend is en moet blijven maar niemand heeft er echt ¤ voor over.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:40 schreef nostra het volgende:
[..]
De Pier op Scheveningen, snel naar de volgende.
Als alles volgens plan verloopt is het inderdaad na 18 mnd klaar maar hoewel ik als geboren en getogen Hagenaar sympathie heb voor de Pier acht ik het geheel dermate gecompliceerd dat het eerder langer dan 36 maanden zal gaan duren dan korterquote:Op woensdag 27 november 2024 18:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Weer een grote bij NLI: RE:BORN De Pier
3.5 M¤, 36 mnd (waarschijnlijk 18 mnd), 10.25%, aflossingsvrij
Waar ken ik die naam RE:BORN van? Volgens mijn e-mailarchief eerder projecten gehad bij Collin (2020) en OPC (2021).
Dat is het moment dat zo'n debiteur denkt, 'laten we nu Knabbel & Babbel van Collin eens bellen'.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dat is een simpele keuze.
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:13 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
GVE:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje raadselachtig. In mijn administratie is geen achterstand bekend. Of zouden ze bedoelen dat ze in het algemeen van enkele projecten te late betalingen ontvangen hebben?
Verder zie ik dat de Flanderijn status voorLijkt een extra aflossing die iets heeft getriggerd. Als je naar het betaalschema kijkt zie je op datum 25-11 ineens een groot bedrag terug. Ik maak mij geen zorgen, als het al mis zou zijn zit er een dikke 1e hypotheek op, maar volgens mij is het een foutjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veranderd is naar
[..]
Daar zal binnenkort dan wel een mailtje over komen?
Dit is juist de financiering tot aan de bouw. Stoppen er behoorlijk veel eigen vermogen en achtergestelde lening in.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:00 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Als alles volgens plan verloopt is het inderdaad na 18 mnd klaar maar hoewel ik als geboren en getogen Hagenaar sympathie heb voor de Pier acht ik het geheel dermate gecompliceerd dat het eerder langer dan 36 maanden zal gaan duren dan korter
quote:Als gevolg van een aanpassing in ons systeem is per ongeluk de incasso van bovenstaand project niet op tijd uitgevoerd. Hierdoor zult u zien, dat de betaling van dit project niet bij de maandelijkse uitbetaling aan u zit. De betaling komt echter nog deze maand wel binnen.
De bedoeling was dat dit project deze maand in zijn geheel zou worden afgelost. Hierover sturen we u ook deze week nog een bericht over de status daarvan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 november 2024 10:34 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Linkje ccf: Of*o & Co Kpprs 2
Leuk projectje, heb ik wel vertrouwen in met die cijfers en een relatief kleine lening.Ik ook wel, haar balans ziet er gezond uit, geen overdreven schulden en een positief eigen vermogen, en op de hypotheek privé hebben ze ook al aardig afgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff verder gezocht, vond hem niet meer op linkedin, maar blijkbaar nog wel mng dir.
https://rtl-g.com/blog/se(...)er-het-hoofd-ziet-2/
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 28-11-2024 12:13:11 ]
quote:Op donderdag 28 november 2024 10:34 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Leuk projectje, heb ik wel vertrouwen in met die cijfers en een relatief kleine lening.Dank! Ik mis in de pitch de link naar de vorige lening, of kijk ik verkeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.collincrowdfund.nl/ofzo-co-kappers/quote:Op donderdag 28 november 2024 11:34 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dank! Ik mis in de pitch de link naar de vorige lening, of kijk ik verkeerd?
Leuk projectje, heb ik wel vertrouwen in met die cijfers en een relatief kleine lening.Helaas geen hypotheek, maar als ik zo naar de reviews en foto kijk én de winst over 2024/prognose 2025 heb ik er wel vertrouwen in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.google.nl/sea(...)ezXw&sclient=gws-wiz
Minimale inleg i.p.v. geen inleg.
Zit ook in een aardig buurtje van Breda, Ginnekenweg is de Bredase PC zeg maarquote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Helaas geen hypotheek, maar als ik zo naar de reviews en foto kijk én de winst over 2024/prognose 2025 heb ik er wel vertrouwen in.
https://www.google.nl/sea(...)ezXw&sclient=gws-wiz
Minimale inleg i.p.v. geen inleg.
Dit project is met maximaal 7 maanden verlengd en zou uiterlijk gisteren afgelost zijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Groencentrum WvjG gaat niet aflossen als ik dit bericht goed lees
[..]
Mocht het tot een verlengingsvoorstel komen dan hoop ik wel dat WvjG ook de rente verhoogt.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ook de straat waar HCN Tante Lein zat, van Marjolein Rigter die op slinkse wijze haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:10 schreef peterc het volgende:
[..]
Zit ook in een aardig buurtje van Breda, Ginnekenweg is de Bredase PC zeg maar
Hoe zat dat ook al weer?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Ook de straat waar HCN Tante Lein zat, van Marjolein Rigter die op slinkse wijze haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 13:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje C*lk*su R*al Es*ate B.V."De marktwaarde in verhuurde staat bedraagt ¤ 1.295.000,- conform een taxatierapport d.d. 4 november 2024. Het verschil tussen aankoopbedrag en getaxeerde waarde komt volgens de kopers doordat het pand in eigendom is van erfgenamen welke het pand snel willen verkopen en laten passeren."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me wel iets om te controleren, anders is het nogal raar om 345k onder de waarde te verkopen.
Koopprijs = marktwaarde is het anders in de regel meestal.
[ Bericht 1% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 28-11-2024 14:47:27 ]
Hierover heeft het platform het volgende gecommuniceerd:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de pitch werd ook de relatie met de immens*s groep en andere ondernemingen in die straat genoemd,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat bleek niets op te leveren. Misschien dat zij die inventaris voor een prikkie hebben overgenomen, wie zal het zeggen.
https://www.vandenboschma(...)rg-laarstraat-39-41/quote:Op donderdag 28 november 2024 14:35 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
"De marktwaarde in verhuurde staat bedraagt ¤ 1.295.000,- conform een taxatierapport d.d. 4 november 2024. Het verschil tussen aankoopbedrag en getaxeerde waarde komt volgens de kopers doordat het pand in eigendom is van erfgenamen welke het pand snel willen verkopen en laten passeren."
Dit lijkt me wel iets om te controleren, anders is het nogal raar om 345k onder de waarde te verkopen.
Koopprijs = marktwaarde is het anders in de regel meestal.
Thanks, ja toch mooi hè. Object heeft 5 maanden openbaar te koop gestaan voor 1,05 mln. Wordt voor 950k gekocht en de taxatiewaarde is 1,3 mln.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:54 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
https://www.vandenboschma(...)rg-laarstraat-39-41/
Pfff, voor een tikkeltje minder rente heb je ook al projecten met een dekkende hypotheek. En dan is de rente bij GvE ook nog eens effectieve rente dus minder.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:48 schreef boertje2024 het volgende:
Nieuw linkje, vind het niet echt een overtuigend verhaal, maar wellicht denken jullie daar anders over
https://www.geldvoorelkaa(...)=30737&code=LA30737i
quote:Op donderdag 28 november 2024 18:42 schreef Slingervinger het volgende:
voor de liefhebber: linkje naar een MCF-achtig prroject bij KoMDit project wordt begeleid door een intermediairSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet het goedkomen😆
1e vier hebben er vertrouwen in en leggen vast een ton in.
quote:Op donderdag 28 november 2024 21:09 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de mensen die het netjes samen delen ;-) S*m-S*m:Komt vooral door 1 van die 4 met 94.500SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e vier hebben er vertrouwen in en leggen vast een ton in.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/gain-helptquote:Voor 2024 e.v. is het volgens GAiN erg moeilijk om een prognose af te geven. De hulp die geboden moet worden bij rampen is een belangrijke bron van inkomsten. Onverwachte gebeurtenissen kunnen zorgen voor een enorme toename van de inkomstenstroom.
open om 10.00 u maar gaat nog niet hardquote:Op donderdag 28 november 2024 10:17 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Dit is juist de financiering tot aan de bouw. Stoppen er behoorlijk veel eigen vermogen en achtergestelde lening in.
Volgens mij zit hij al half vol.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:51 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
open om 10.00 u maar gaat nog niet hard
Glas.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:31 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Volgens mij zit hij al half vol.
Status op funda is nu "Verkocht"quote:Op maandag 25 november 2024 13:16 schreef probablyunsure het volgende:
[..]
Of het is toeval, of Collin leest inderdaad mee. Zojuist een nieuwe update ontvangen:
[..]
Strakke hedge voor onze CF en aandelen porto's 😉 😉quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Project dat afhankelijk is van rampen in de wereld is weer eens wat nieuws
[..]
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/gain-helpt
Die indruk ga ik de laatste tijd ook steeds meer krijgen. De informatie betreffende je investeringen die je krijgt is onduidelijk. Ze vertellen niet waar het om gaat. Ik ben inmiddels zeer terughoudend met investeren bij deze club.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:13 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Komt vast wel goed allemaal, maar ik krijg wel de indruk dat @:oranjeblauw vooral oog heeft voor de belangen van de ondernemers, en niet voor de investeerders.
Hij leest mee.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:24 schreef Vioolblok het volgende:
[..]
Die indruk ga ik de laatste tijd ook steeds meer krijgen. De informatie betreffende je investeringen die je krijgt is onduidelijk. Ze vertellen niet waar het om gaat. Ik ben inmiddels zeer terughoudend met investeren bij deze club.
Linkje:quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:39 schreef Collin63 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/kinderdagverblijf-soof-b-v/
Mooi project met borgstelling van Waarborgfonds Kinderopvang.
De betalingen zijn wel verwerkt in het overzicht en geeft aan dat ze bij zouden zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:41 schreef obligataire het volgende:
CRP/mdb Lo**co heeft in een gekke bui maar weer eens een (substantieel) bedrag overgemaakt. Dat lost niet alle achterstand op maar geeft wel weer hoop op een goede eindafloop. Een update heb ik nog niet gezien maar dat zal wel een keer komen.
Op het tweede en derde gezicht is het nog steeds onnavolgbaar.... Na MAX en KOM is Crowdpartners het allerslechtste CF-platform. Er wordt hier vaak geklaagd over CRE maar CRP is nog veel erger.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:25 schreef ML45 het volgende:
[..]
De betalingen zijn wel verwerkt in het overzicht en geeft aan dat ze bij zouden zijn.
Het is een combinatie van rentebedragen en een aantal aflossingen, op het eerste gezicht komt het rommelig over maar ik heb geen zin om het in detail na te kijken gezien het voor mij lage bedrag.
Jokers, kan ik mijn excel sheet weer gaan terugboeken.quote:Op zondag 1 december 2024 12:02 schreef peterc het volgende:
CCF 43529 Haval S app P Potterstraat 17b , gisteren wel aflossing vandaag weer terugbk van ¤ hiervan . Herfinan blijkbaar (nog) niet gelukt, want staat sinds 29nov24 ook op funda , of vanwege box3 gewoon i d sale maar dan had ie wel eerder kunnen beginnen..
https://www.funda.nl/deta(...)traat-17-b/43723335/
Lening 180k / woz 197k / vraagprijs 250k > dit zal wel goedkomen
Ik zie dat er inmiddels een aangepast aflosschema beschikbaar is en dat er nu 28 december afgelost zou gaan worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
quote:Hierover sturen we u ook deze week nog een bericht over de status daarvan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update
Er wordt gewerkt aan een nieuw uitbetaalschema en deze zal vandaag beschikbaar zijn in jouw account.
[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 02-12-2024 11:24:31 ]
quote:Op maandag 2 december 2024 14:39 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Fysiotherapie praktijkSnap niet dat die met aan de lippen staande zekerheden zoveel harder loopt dan Winvest, ik laat hem wel schieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost. Als het een beetje tegenzit dan staat ie spoedig weer op de stoep bij Collin.quote:Op maandag 2 december 2024 15:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Snap niet dat die met aan de lippen staande zekerheden zoveel harder loopt dan Winvest, ik laat hem wel schieten.
Ik laat deze projecten voor dit rentepercentage beide schieten.quote:Op maandag 2 december 2024 16:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost. Als het een beetje tegenzit dan staat ie spoedig weer op de stoep bij Collin.
Bij de fysiotherapeut krijg ik het gevoel (voor wat het waard is) dat deze wel goed zal komen zonder stemrondes. In ieder geval een wat stabielere minder conjunctuurgevoelige activiteit, zeker met de vergrijzing.
Qua verdiensten hebben ze nu 86K per jaar winst en t.z.t. 90K. Daar zou een echtpaar van rond moeten kunnen komen. De rentelast is daar al van af en de aflossing loopt voor een deel gelijk met de afschrijvingskosten dus dat is er ook al van af. De aflossing had van mij wat meer gemogen. De rente % is niet overdreven hoog idd maar er gaan weinig kosten af , geen CD.quote:Op maandag 2 december 2024 16:42 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Qua fysiotherapie staat het verdienmodel echter al jarenlang enorm onder druk. Er wordt daar nou eenmaal niet veel verdiend in die sector, omdat de verzekeraars niet in beweging willen komen. Hierdoor vind ik het geen interessante investering tegen dit % en de gehele casus bekijkend.
quote:Stemronde 16-10-2024 Rood-Groen B.V. 44410
Van: Collin Crowdfund Beheer < beheer@collincrowdfund.nl >
16-10-2024 12:01
Beste investeerder,
In maart 2023 heeft u geïnvesteerd Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens (leningnummer: 44150). De heer R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling hebben de verhypothekeerde woning gelegen aan de Waterhoen 4 te Pijnacker verkocht.
De heer R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling verzoeken u om akkoord te geven op de doorhaling van de tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 325.000,- op de Waterhoen 4 te Pijnacker. De woning is voorbelast met een eerste hypotheek ter hoogte van ¤ 1.000.000,- met een openstaande schuld van ¤ 717.000,- ten tijden van de pitch. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.400.000,- op basis van de taxatie met waardepeildatum 23-02-2023.
Wij ondersteunen dit verzoek onder voorwaarden dat een tweede hypothecaire inschrijving wordt verkregen op het aan te kopen woonhuis gelegen aan de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 850.000,- ten behoeve van Rabobank. De taxatiewaarde van de woning bedraagt ¤ 1.200.000,- na verbouwing per 04-07-2024. Conform de aangeleverde offerte houdt Rabobank de kosten voor de verbouwing aan in één depot.
Concreet betekent dit voor u dat:
1. Er royement wordt verleend voor de tweede hypothecaire inschrijving van
¤ 325.000,- op de Waterhoen 4 te Pijnacker;
2. Er een tweede hypothecaire inschrijving van¤ 325.000,- wordt verkregen
op het woonhuis gelegen aan de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet, welke
is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 850.000,-
ten behoeve van Rabobank. De taxatiewaarde van de woning bedraagt
¤ 1.200.000,- na verbouwing per 04-07-2024.
Wij leggen het verzoek met een positief advies aan u voor, zoals hiervoor geformuleerd en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.
Via de links hieronder kunt u uw stem uitbrengen.
Klik voor eens
Klik voor oneens
De uitgebrachte stemmen worden gewogen naar rato van de investering. Zodra de stemronde is afgerond zullen wij u informeren over de uitkomst en de vervolgstappen. Voor een akkoord is een (pro rata) meerderheid van de uitgebrachte stemmen benodigd.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Gezien de business waarin-ie opereert, is dat op het eerste oog niet zo heel vreemd (kapitaalintensieve jachten(af)bouw tegen voorschotten). Dat is dan dus gewoon gratis projectfinanciering en prima. Blijkt alleen verder niet uit de stukken.quote:Op maandag 2 december 2024 16:32 schreef obligataire het volgende:
Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost.
Nee, omstreeks 15.00 uur overgeboekt maar nog niet ontvangen.quote:Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef zeeland6 het volgende:
Vraagje heeft er iemand saldo opgenomen bij SIG vanmiddag na de maandstortingen dat al op de bank is bijgeschreven?
Er lijkt een probleem te zijn met de tijd van opnames. Iets met zomer/wintertijd.
Ligt misschien bij OPP. Gisteren opname gedaan bij CCF, maar vandaag niets ontvangen.quote:Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef zeeland6 het volgende:
Vraagje heeft er iemand saldo opgenomen bij SIG vanmiddag na de maandstortingen dat al op de bank is bijgeschreven?
Er lijkt een probleem te zijn met de tijd van opnames. Iets met zomer/wintertijd.
Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen.quote:Op maandag 2 december 2024 20:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, omstreeks 15.00 uur overgeboekt maar nog niet ontvangen.
Overigens heb ik gisteren ook een overboeking gedaan vanaf Collin en die heb ik ook nog niet ontvangen (beide naar ING).
Even nagekeken.quote:Op maandag 2 december 2024 20:22 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen.
Ik deed een opname om 14.53 en die is geboekt 15 regels lager tussen 13.50 en 13.55..... Vandaar mijn vermoeden van een wintertijd issue.
Oke ik vraag het na bij SIG.
Oke.quote:Op maandag 2 december 2024 20:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even nagekeken.
Bij mij staat de boekregel wel gewoon bovenaan (15.28 uur).
Nee, ook hier nog geen update ontvangen van Collin.quote:Op maandag 2 december 2024 18:30 schreef KrekelJapie het volgende:
1 november sloot deze stemming, heeft iemand al wat gehoord?
[..]
Niets gezien.....iemand iets gehoord over de aflossing van Nieuwe Markt?quote:Op donderdag 28 november 2024 00:23 schreef Jaco078 het volgende:
Morgen aflossing - als het goed is - van Nieuwe Markt te Nijmegen.
NewFunding was een leuk platform op zich, maar na de overname is er niets meer van over...Helaas.
Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 december 2024 19:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien de business waarin-ie opereert, is dat op het eerste oog niet zo heel vreemd (kapitaalintensieve jachten(af)bouw tegen voorschotten). Dat is dan dus gewoon gratis projectfinanciering en prima. Blijkt alleen verder niet uit de stukken.
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP.quote:Op maandag 2 december 2024 21:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Oke.
De laatste bijboeking was bij mij 14.22 dus dat klopt dan die bij jouw bovenaan staat. Anders was die op 14.28 geplaatst, en dan staat die nog bovenaan.
De achterstand in opnames bij Collin is ingelopen maar van SIG nog niets.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP.
Overigens bij mij nog geen bijschrijving van opnames.
helemaal eens, je kan je afvragen waarom Collin dit soort projecten aanbiedt. Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik niet meedoe in hun MKB-fondsenquote:Op dinsdag 3 december 2024 08:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.
Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat er in de eerste 9 maanden voor144K is afgeschreven op goodwill. Daar zou je uit kunnen opmaken dat er minimaal voor een miljoen aan goodwill op de balans staat. Oftewel, het daarmee gecorrigeerde eigen vermogen is dus zwaar negatief. En dan lees ik ook nog iets over faillissementen bij gelieerde ondernemingen. Ik zou er met een enorme boog omheen lopen, maar goed dat is aan eenieder natuurlijk.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP.
Overigens bij mij nog geen bijschrijving van opnames.
Ik heb de opnames van beide platforms inmiddels op mijn rekening.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
De achterstand in opnames bij Collin is ingelopen maar van SIG nog niets.
Als het een beetje tegenzit, en de boel wordt in 4 maanden afgelost, dan heb je nog een negatief rendement ookquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:22 schreef FokkerCF het volgende:
Linkje Zw*rt
https://www.collincrowdfu(...)7ea914989f8eec0c67b6
Financiering uitlopen splitsing pand
Niet als je het geld aansluitend weer herbelegt. Daar heb je dan nog 8 maanden de tijd voor.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:11 schreef quepos het volgende:
[..]
Als het een beetje tegenzit, en de boel wordt in 4 maanden afgelost, dan heb je nog een negatief rendement ook
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-507181.htmlquote:Gemeente Tilburg heeft een beslissing genomen op de aanvraag van een omgevingsvergunning, ontvangen op 4 april 2024, geregistreerd onder zaak(nummer) Z2024-00001146, aangaande:
Omschrijving/naam: Het realiseren van 7 appartementen in een Rijksmonument.
Locatie/adres: Goirkestraat 82, 5046GN Tilburg
Besloten is de aangevraagde vergunning te verlenen.
Vergunning ligt in ieder geval nog 6 weken ter inzage alvorens hij onherroepelijk is, dus dit jaar wordt het niets meer.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:17 schreef GereDathan het volgende:
Nu hopen dat de boel snel rond komt met de verkoop
Zover ik het kan beoordelen zal er weinig bezwaar mogelijk zijn, de vergunning is bekeken door hogere overheidsorganen die hun fiat hebben gegeven. De gemeente heeft het vervolgens ook nog getoetst aan allerlei voorwaarden. Deze vergunning is al heel grondig bekeken voor hij verleend werd. De 6 weken is een formaliteit ga ik vanuit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:53 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Vergunning ligt in ieder geval nog 6 weken ter inzage alvorens hij onherroepelijk is, dus dit jaar wordt het niets meer.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:55 schreef Jaco078 het volgende:
Lening met 1e hypotheek, stevige rente, maar ook een trackrecord dat ietwat hobbelig lijktHet is zeer zeker geen saai bedrijf. Maar laat ik nou het liefst in saaie voorspelbare bedrijven investerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er wordt weer met een prachtige taxatie gestrooid maar erg courant is dat vastgoed natuurlijk niet.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand.
Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.
Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
kern is dat ze de actuele stroomprijs in rekening brengen (met een bepaalde opslag). Dat is overigens niet uniek, er zijn/waren meerdere van dat soort maatschappijtjes. Minstens 1 ervan kwam in de problemen toen destijds ineens 's-winters de energieprijzen piekten, ik krijg de indruk dat ze juist met het oog daarop nu extra liquiditeit zoekenquote:Op dinsdag 3 december 2024 12:55 schreef boertje2024 het volgende:
Nog een kortlopend project 3-6 maanden 12%
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Next_Energy
Weinig tot geen dekking, maar daar is het rentepercentage ook naar.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:22 schreef impact9 het volgende:
Ik vind het een erg karig bericht. Waarom zouden de abonnementen na die doorontwikkeling wel omhoog gaan? Wat is er dan zoveel beter? Het is niet voor niks dat investeerders geen aanvullend kapitaal wilde verstrekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand.
Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.
Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
Zo pand is inderdaad lastig te verkopen maar beter nu dan wachten. Trekken aan een dood paard.
Dat deze wijziging gaat plaatsvinden is echt te bizar voor woorden..quote:Op maandag 2 december 2024 18:30 schreef KrekelJapie het volgende:
1 november sloot deze stemming, heeft iemand al wat gehoord?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |