SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterretjes worden geen onderdeel van het logo maar komen er wel boven op het shirt (aldus Menno Geelen).quote:Op zondag 17 november 2024 09:10 schreef Urquhart het volgende:
Mooi nieuws! Hopelijk houden ze ‘m ook lekker klassiek en laten ze die sterretjes erboven lekker weg
Dus eigenlijk veranderd netto alleen het logo.quote:Op zondag 17 november 2024 09:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sterretjes worden geen onderdeel van het logo maar komen er wel boven op het shirt (aldus Menno Geelen).
De sterren hebben toch verder ook niks met een logo te maken dus wel logisch dan ook lijkt mequote:Op zondag 17 november 2024 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk veranderd netto alleen het logo.
Op het shirt dan.
Nou ja het is een optelsom van al die jaren '90 veranderingen, van het logo, via de idioot onpersoonlijke Arena van het begin (met de rare kleuren van de stoeltjes en de gigantische grachten rondom) tot de beursgang. De club was de club niet meer. Dat heeft veel kwaad bloed gezet.quote:Op zondag 17 november 2024 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Het emo-gehalte bij supporters van middelbare leeftijd over een logo vind ik wel boeiend altijd. Benieuwd hoe @:Caland en @:PowerLoungen hierover denken.
Oh ja dit bedoel ik jaquote:Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja het is een optelsom van al die jaren '90 veranderingen, van het logo, via de idioot onpersoonlijke Arena van het begin (met de rare kleuren van de stoeltjes en de gigantische grachten rondom) tot de beursgang. De club was de club niet meer. Dat heeft veel kwaad bloed gezet.
Ik ben net niet oud genoeg om dit logo bewust meegemaakt te hebben, dus geen idee. Vind beide logo’s afgrijselijk eerlijk gezegd.quote:Op zondag 17 november 2024 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Het emo-gehalte bij supporters van middelbare leeftijd over een logo vind ik wel boeiend altijd. Benieuwd hoe @:Caland en @:PowerLoungen hierover denken.
Klopt. Maar een klein beetje nuance:quote:Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja het is een optelsom van al die jaren '90 veranderingen, van het logo, via de idioot onpersoonlijke Arena van het begin (met de rare kleuren van de stoeltjes en de gigantische grachten rondom) tot de beursgang. De club was de club niet meer. Dat heeft veel kwaad bloed gezet.
Oke kakkerlak.quote:Op zondag 17 november 2024 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk een foeilelijk logo.
Van een afstandje lijkt het net op een inktvlek. Hier is geen designbureau aan te pas gekomen @JR-Style-93quote:Op zondag 17 november 2024 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk een foeilelijk logo.
Laat een 3-jarige het huidige logo inkleuren met grijs en je krijgt dit.quote:Op zondag 17 november 2024 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Van een afstandje lijkt het net op een inktvlek. Hier is geen designbureau aan te pas gekomen @:jr-style-93
Ook niet na de revolutionaire aanpassing van afgelopen jaar?quote:
Oh ja sorry die was ik even vergetenquote:Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook niet na de revolutionaire aanpassing van afgelopen jaar?
Gelukkigquote:Op zondag 17 november 2024 11:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh ja sorry die was ik even vergeten
Nu is hij wel mooi
Ik wist niet dat Fitz Jim zo’n bos haar hadquote:Op zondag 17 november 2024 12:29 schreef Lt.Bookman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet oprecht niet wie dat wel isquote:Op zondag 17 november 2024 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Fitz Jim zo’n bos haar had
Het is een vrij lelijk logo inderdaad. Anatomisch klopt het ook voor geen meter.quote:Op zondag 17 november 2024 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Van een afstandje lijkt het net op een inktvlek. Hier is geen designbureau aan te pas gekomen @:jr-style-93
Met de huidige selectie had je dit beter gewoon niet kunnen doen (of 4x Klaassen).quote:
JIJ BENT ERGER DAN LELYSTAD.quote:Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nu begin ik te begrijpen hoe dit topic altijd zo ontspoort.
Dit gaat te ver, maat.quote:Op zondag 17 november 2024 13:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
JIJ BENT ERGER DAN LELYSTAD.
ZO DIE ZIT.
Hier schrik ik vanquote:Op zondag 17 november 2024 13:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
JIJ BENT ERGER DAN LELYSTAD.
ZO DIE ZIT.
Is onze nieuwe linksbuiten, aangetrokken alvast.quote:Op zondag 17 november 2024 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Fitz Jim zo’n bos haar had
Ik heb het krantje nog van de F-side waar opgeroepen werd om actie te gaan voeren.quote:Op zondag 17 november 2024 11:09 schreef MadMaster het volgende:
Het heeft even geduurd, hiermee startte het allemaal in 2005...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet wat als je flink moet bezuinigen.quote:Op zondag 17 november 2024 11:44 schreef Abrikozentaart het volgende:
beetje een doorzichtige actie om meer geld in het laatje te krijgen. Al die sukkels die weer nieuwe merch kopen met het nieuwe oude logo erop.
quote:Op zondag 17 november 2024 11:09 schreef MadMaster het volgende:
Het heeft even geduurd, hiermee startte het allemaal in 2005...
[ afbeelding ]
Wout is al aan dansen rond het graf van zijn overgrootmoeder.quote:Op zondag 17 november 2024 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Er zijn vele variaties van het logo geweest, nog meer dan je hierboven laat zien.quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om even dat stukje aan te halen: persoonlijk zie ik hier geen "trots, arrogantie en onoverwinnelijkheid", maar een man die op de koffie is bij z'n moeder en zich opeens bedenkt dat hij 10 kilometer verderop het fornuis heeft laten branden. Z'n hoofd staat ook zeker 90 graden gedraaid ten opzichte van z'n borst, alsof ie verschrikt achterom kijkt.
Het is een mooier logo, maar ik zou het persoonlijk toch nog ietsje retoucheren nou je de kans hebt. Maak in elk geval dat rood/witte schildje iets kleiner zodat het niet tegen z'n helm komt, da's gewoon amateuristisch.
Nou schijnt er vanaf '31 een aantal jaar een ander logo gebruikt te zijn in het clubblad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind die wel aardig eigenlijk, in elk geval de figuur zelf (de letters zijn beroerd geplaatst), die kijkt al een stuk meer zoals die beschrijving. Het houdt ook net een beetje het midden tussen het onpraktisch gedetailleerde origineel en het overdreven abstracte van nu. En de anatomie is domweg beter.
Enfin, deze ietsjes doorzichtige knieval loopt op pure nostalgie, dus drastisch aanpassen zal wel een gotspe zijn.
Als ze nou slim waren geweest hadden ze in '91 die illustratie als basis voor een nieuw embleem gebruikt. Relatief strak en schaalbaar, dus beter geschikt voor de moderne tijd, maar veel minder extreem dan de 11 lijntjes én er was een eerdere historie. Had ze 100% zeker minder gezeik gegeven.
Ik heb er met 4 anderen destijds aardig wat tijd, geld en moeite in gestoken.quote:Op zondag 17 november 2024 14:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb het krantje nog van de F-side waar opgeroepen werd om actie te gaan voeren.
Ik wist niet dat jij daar bij betrokken was. Ik las hem eind jaren 90. Collega nam hem altijd mee. Zag er professioneel uit voor een fanzine. Net als het Vera krantje. Maar die kregen veel subsidie vanuit stad Groningen.quote:Op zondag 17 november 2024 16:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb er met 4 anderen destijds aardig wat tijd, geld en moeite in gestoken.
Later hebben anderen het overgenomen en nu wordt het weer zoals het was.
Mooi…
De Ajax Ster…quote:Op zondag 17 november 2024 16:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij daar bij betrokken was. Ik las hem eind jaren 90. Collega nam hem altijd mee. Zag er professioneel uit voor een fanzine. Net als het Vera krantje. Maar die kregen veel subsidie vanuit stad Groningen.
quote:Op zondag 17 november 2024 16:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Ajax Ster…
Heb jaren de website er van onderhouden.
Daarna hebben we het afgesloten met het boek 'F-Side is niet makkeijk!' en toen was het voor ons klaar…
[ afbeelding ]
Dat geloof ik. Ik kom bijvoorbeeld deze ook weleens tegen:quote:Op zondag 17 november 2024 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er zijn vele variaties van het logo geweest, nog meer dan je hierboven laat zien.
Tja, traditie. Heel begrijpelijk, maar ik vind het altijd wat bijzonder om dan ook meteen niets meer aan te willen passen zelfs al is het objectief gaar. Terwijl men er in de periode vlak daarna een stuk meer voor open stond. Het was natuurlijk op dat moment ook niet eens het logo, dat was al vervangen. Die Sparta lookalike. Vraag me af of dáár iemand toen moeilijk om deed.quote:Er is ook in 2005 als reactie op de actie 'Geef Ajax z'n gezicht terug!' nog een ander logo door Ajax zelf gecreëerd, maar dat hebben we toen afgewezen en is nooit openbaar gemaakt.
Het was het logo van 1928 of niks, gewoon uit traditie…
Veel 'net niet' logo's zijn afgeleid van het origineel, omdat daar copyright op zat en je een claim kon krijgen als je het onrechtmatig gebruikte…quote:Op zondag 17 november 2024 16:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat geloof ik. Ik kom bijvoorbeeld deze ook weleens tegen:
[ afbeelding ]
Geen idee wanneer en in welke hoedanigheid die gebruikt is (of zou het een fanmade ding zijn?), maar ook dit bevalt me persoonlijk beter dan '28.
Tot 1991 was het officiële logo van Ajax ongewijzigd. Toen hebben ze het door een vriendje laten wijzigen naar die 11 lijntjes, onder het mom dat het modern was en beter te gebruiken op o.a. merchandise van de club. Complete onzin, ondanks het copyright hebben we het logo overal op gebruikt en geprint.quote:Tja, traditie. Heel begrijpelijk, maar ik vind het altijd wat bijzonder om dan ook meteen niets meer aan te willen passen zelfs al is het objectief gaar. Terwijl men er in de periode vlak daarna een stuk meer voor open stond. Het was natuurlijk op dat moment ook niet eens het logo, dat was al vervangen. Die Sparta lookalike. Vraag me af of dáár iemand toen moeilijk om deed.![]()
"Wat is dit voor één vreemden houtgravure, potjandikkie? Dit lijkt wel een Rijksdaalder! Mijn traditie!"
Zat jij achter DAS ja? Fenomenaal goed fanzine was datquote:Op zondag 17 november 2024 16:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Ajax Ster…
Daarna hebben we het afgesloten met het boek 'F-Side is niet makkeijk!' en toen was het voor ons klaar…
[ afbeelding ]
DAS.quote:Op zondag 17 november 2024 16:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Ajax Ster…
[ afbeelding ]
Ja, met 4 anderen en enkele wisselende personen die een bijdrage leverden…quote:Op zondag 17 november 2024 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zat jij achter DAS ja? Fenomenaal goed fanzine was dat.
Tijdens de Europese avonturen in de jaren '90 was het in met name de Zuid-Europese landen altijd mooi om op wedstrijdshawls, speldjes e.d. te zien dat daar wel het oude logo nog op aanwezig was. Simpelweg omdat men daar dat logo altijd al gebruikte…quote:Zelf nooit zo anti het nieuwe logo geweest. Het stond symbool voor die klote periode rond de eeuwwisseling, maar dat altijd gek gevonden omdat het er ook al was tijdens de glorietijd van een paar jaar eerder.
Super goeie timing ook vooral na toch al best een lange periode van kommer en kwel. Nu het met Farioli langzaam weer de goede kant op lijkt te gaan en de supporters er weer achter gaan staan en dan deze lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan. Ja dan snap je het. Benieuwd naar de rest van de verrassingen voor het jubileumjaar.quote:Op maandag 18 november 2024 09:16 schreef Houniet het volgende:
Wat een lekker nieuws was dat gistermorgen.
Je zag idd de laatste jaren steeds meer komen, gokje dat het significant meer verkocht is.quote:Op zondag 17 november 2024 08:05 schreef BEFEM het volgende:
Er is de laatste jaren ook steeds meer merchandise met oude logo, misschien blijkt dat die beter verkopen dan met nieuwe.
Er komt nog een speciaal 3de shirt begin dit jaar. De rest zullen we moeten afwachten.quote:Op maandag 18 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Super goeie timing ook vooral na toch al best een lange periode van kommer en kwel. Nu het met Farioli langzaam weer de goede kant op lijkt te gaan en de supporters er weer achter gaan staan en dan deze lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan. Ja dan snap je het. Benieuwd naar de rest van de verrassingen voor het jubileumjaar.
Siem die zijn goal nog altijd op dezelfde manier viertquote:Op maandag 18 november 2024 12:44 schreef Houniet het volgende:
Gisteren met die benefiet wedstrijd zo genoten van de lichaamsbewegingen / motoriek. Ze zijn zo herkenbaar, Litmanen, van der Vaart, de Boer, Seedorf. Die loopjes en bewegingen ga je nooit meer vergeten.
Tahamata.quote:Op maandag 18 november 2024 12:44 schreef Houniet het volgende:
Gisteren met die benefiet wedstrijd zo genoten van de lichaamsbewegingen / motoriek. Ze zijn zo herkenbaar, Litmanen, van der Vaart, de Boer, Seedorf. Die loopjes en bewegingen ga je nooit meer vergeten.
jaa mooi middagjequote:Op maandag 18 november 2024 12:44 schreef Houniet het volgende:
quote:
Niet doorvertellen maar ik heb gehoord dat ze als grote verrassing voor het jubileumjaar de Europa League gaan winnenquote:Op maandag 18 november 2024 09:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
Er komt nog een speciaal 3de shirt begin dit jaar. De rest zullen we moeten afwachten.
En dan over 25 jaar keihard klappen voor Ajax Legends als Anton Gaaei, Chuba Akpom en Wout Weghorstquote:Op maandag 18 november 2024 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet doorvertellen maar ik heb gehoord dat ze als grote verrassing voor het jubileumjaar de Europa League gaan winnen
Ik blijf hopen op een echte spelmaker, creatieve middenvelder.quote:Op maandag 18 november 2024 23:19 schreef Schanulleke het volgende:
Goede geluiden uit Amsterdam de afgelopen dagen. Logo en Godts is mooi. Nog een paar weken tot het winter transferwindow. Hopelijk een of twee breedte transfers er bij. Echte kwaliteitsinjectie zal er wel niet inzitten helaas. Maar een mens kan hopen.
laten we maar eens met buitenspelers beginnenquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:25 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik blijf hopen op een echte spelmaker, creatieve middenvelder.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
laten we maar eens met buitenspelers beginnen
Dat kan je alleen doen als je dubbele bezetting hebt op de vleugels. Hij is nog wel best nuttig laatste tijd. Ik zou liever Rasmussen en Tahirovic weg doen. Het moet wel echt een parel zijn als je in winter geld wil uitgeven aan een nieuwe speler.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:25 schreef manny het volgende:
[..]lijkt me wel ja.
En niet onbelangrijk: ook nog proberen 2,3 spelers alsnog te verkopen / verhuren. Akpom?
Lijkt me handig om voorzichtig te zijn met spelers die op de vleugels uit de voeten kunnen weg te doen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:25 schreef manny het volgende:
[..]lijkt me wel ja.
En niet onbelangrijk: ook nog proberen 2,3 spelers alsnog te verkopen / verhuren. Akpom?
Eens hoor, De gedachte is meer dat meneer Akpom de enige (denk ik) waarvoor realistisch een hoog bod zou kunnen binnenkomen EN die je evt kan wegdoen. Daar moet dan wel de huur van een fatsoenlijke optie voor de vleugels tegenover staan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me handig om voorzichtig te zijn met spelers die op de vleugels uit de voeten kunnen weg te doen.
Huren is niks. Dan liever Akpom in de zomer verkopenquote:Op dinsdag 19 november 2024 13:08 schreef manny het volgende:
[..]
Eens hoor, De gedachte is meer dat meneer Akpom de enige (denk ik) waarvoor realistisch een hoog bod zou kunnen binnenkomen EN die je evt kan wegdoen. Daar moet dan wel de huur van een fatsoenlijke optie voor de vleugels tegenover staan.
Wat is een hoog bod?quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:08 schreef manny het volgende:
[..]
Eens hoor, De gedachte is meer dat meneer Akpom de enige (denk ik) waarvoor realistisch een hoog bod zou kunnen binnenkomen EN die je evt kan wegdoen. Daar moet dan wel de huur van een fatsoenlijke optie voor de vleugels tegenover staan.
Ja, alsof er 40 miljoen voor zou komenquote:
Een linksbuiten.quote:Op maandag 18 november 2024 23:19 schreef Schanulleke het volgende:
Goede geluiden uit Amsterdam de afgelopen dagen. Logo en Godts is mooi. Nog een paar weken tot het winter transferwindow. Hopelijk een of twee breedte transfers er bij. Echte kwaliteitsinjectie zal er wel niet inzitten helaas. Maar een mens kan hopen.
Eenvoudig is dat integreren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:59 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Zo'n Ryan Kent zou toch best haalbaar voor ons moeten zijn? Uiteraard complete lunch-op-schoot name dropping.
Ervaring, geroemd om zijn werklust, 2 benig, kan links, rechts en op 10 volgens mij. Transfervrij. Engels paspoort dus waarschijnlijk nog wel ergens in Engeland te slijten als we er vanaf moeten. En met Hendo en Akpom zal die vrij snel inburgeren lijkt me.
Dat lijkt me erg veel. We hebben 10 ofzo betaald. Hij scoort eigenlijk vrij aardig, Hij is zo een homegrown speler en speelt regelmatig. Lijkt me dat ie wel wat waard is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |