Met je ziek melden schiet ook niemand op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Nu de storm wat over gewaaid is, bij mij althans, vind het toch wel opmerkelijk dat ze ontslag genomen heeft. Bedoel, zij had als taak het rechtsherstel van de toeslagenouders. En al deze mensen zijn nu dus weer in de steek gelaten.
Haar loyaliteit lag kennelijk niet bij de gedupeerde ouders.
Wellicht had zij dit ook anders kunnen aanpakken.
Het is gewoon de politieke strategie. Dat zien we toch ook keer op keer bij de live-debatten. De ministers komen met niks en vragen meer tijd. En als er dan even niks gebeurt zorgt Wilders weer voor een rel, die alle aandacht terugbrengt naar geneuzel over racisme of asielzoekers.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, we zijn inmiddels op het punt dat ook dit gewoon de schuld is van de buutnlander. Waar POL meets NWS.
Maar hoe zit het met hoe ze gemuilkorfd is eigenlijk? Wat mag ze wel en niet zeggen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Met je ziek melden schiet ook niemand op.
Volgens mij nu ze geen deel meer van het kabinet uitmaakt mag ze zeggen wat ze wil.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat mag ze wel en niet zeggen.
Volgens mij zeiden mensen hier dat wat in de ministerraad besproken is verklappen een ambtsmisdrijf is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij nu ze geen deel meer van het kabinet uitmaakt mag ze zeggen wat ze wil.
Misschien als je er letterlijk uit citeert, maar ik denk dat je best de vuile was mag buitenhangen als je geen deel meer van het kabinet meer uitmaakt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden mensen hier dat wat in de ministerraad besproken is verklappen een ambtsmisdrijf is.
Ik denk dat je wel wat geheimhoudingsclausules moet tekenen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien als je er letterlijk uit citeert, maar ik denk dat je best de vuile was mag buitenhangen als je geen deel meer van het kabinet meer uitmaakt.
Dat kan helemaal niet. Er is geen objectieve maatstaf van racisme, in communicatie ben je afhankelijk van enerzijds de zender en anderzijds de ontvanger. Als de ontvanger een zekere boodschap ervaart als racistisch dan is dat per definitie zo. En als de zender geen racistische intentie had met die boodschap dan is dat ook per definitie zo. Je kunt hooguit objectief vaststellen dat beide opvattingen niet met elkaar overeenstemmen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:00 schreef capricia het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies is gezegd.
Schoof zegt dat het niet racistisch was. Hij is de premier.
Zeg het maar...staat die man daar glashard te liegen?
Ik weet het niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ago-dat-wel-a4873397quote:In haar ontslagbrief schrijft staatssecretaris Achahbar van Toeslagen dat ze vertrekt om „de polariserende omgangsvormen van de afgelopen weken”. Die hadden een „zodanige impact” op haar gehad dat ze haar werk als staatssecretaris „niet meer effectief” kon en wilde doen. Achahbar schrijft niets over racisme.
NSC heeft een heel groot geloofwaardigheidsprobleem.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet. Er is geen objectieve maatstaf van racisme, in communicatie ben je afhankelijk van enerzijds de zender en anderzijds de ontvanger. Als de ontvanger een zekere boodschap ervaart als racistisch dan is dat per definitie zo. En als de zender geen racistische intentie had met die boodschap dan is dat ook per definitie zo. Je kunt hooguit objectief vaststellen dat beide opvattingen niet met elkaar overeenstemmen.
Het meest treurige aan de hele kwestie vind ik dat andere NSC bewindspersonen niet solidair zijn met Achahbar. Als Achahbar bepaalde boodschappen als racistisch heeft ervaren dan is dat een ernstige situatie, altijd. Ik vind het in schokkende mate oncollegiaal van de andere NSC bewindspersonen dat zij niet om Achahbar heen zijn gaan staan.
Ik denk niet dat je wat hoeft te tekenen, je bent namelijk gewoon al bij wet gebonden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel wat geheimhoudingsclausules moet tekenen.
Ook als je geen deel meer uitmaakt van het kabinet?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je wat hoeft te tekenen, je bent namelijk gewoon al bij wet gebonden.
Hoef je je toch niks van aan te trekken. Christenen houden volgens mij wel van een martelaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je wat hoeft te tekenen, je bent namelijk gewoon al bij wet gebonden.
Mark Rutte kan nu ook niet opeens gaan verklaren uit de notulen van zijn regeerperiode.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook als je geen deel meer uitmaakt van het kabinet?
Ik neem aan van wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn verschillende manieren om toch wel kenbaar te maken wat er ongeveer gezegd is, jammer dat ze zo weinig losliet in haar verklaring.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoef je je toch niks van aan te trekken. Christenen houden volgens mij wel van een martelaar.
Precies ik vind dat echt zo bizar. Dat mensen opeens proberen te doen alsof ze dan wel lichtgeraakt zou zijn. Dan was ze hier toch nooit aan begonnen en had ze het toch niet zo lang uitgehouden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:33 schreef Kowloon het volgende:
En Achahbar zal echt wel wat haar op de tanden hebben. Ze is advocaat, officier van justitie en rechter geweest. Dan ben je echt wel een goede dwarsdoorsnede van de samenleving tegengekomen, inclusief alle uitwassen. Ze zal echt niet snel van haar apropos raken, en dat dat nu wel is gebeurd toont de ernst van de situatie. Nog los van het feit dat het hier om de regering van Nederland gaat.
misschien volgend jaar in Zomergastenquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn verschillende manieren om toch wel kenbaar te maken wat er ongeveer gezegd is, jammer dat ze zo weinig losliet in haar verklaring.
Ik heb wel mooi gelijk gekregen bij het geluk wensen van de mods dit weekend. Al was dit niet de manier waaropquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:58 schreef Hanca het volgende:
Het hier aanvallen van degene die wat zegt over uitspraken (te emotioneel, laat toeslagenouders in de steek) in plaats van degene die de uitspraken doet vind ik echt zeer, zeer schokkend.
Ik snap de connectie niet helemaal.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welicht ontkennen de NSC-collega's ook liever dat een uitspraak van Faber racistisch is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:20 schreef Kowloon het volgende:
Het meest treurige aan de hele kwestie vind ik dat andere NSC bewindspersonen niet solidair zijn met Achahbar. Als Achahbar bepaalde boodschappen als racistisch heeft ervaren dan is dat een ernstige situatie, altijd. Ik vind het in schokkende mate oncollegiaal van de andere NSC bewindspersonen dat zij niet om Achahbar heen zijn gaan staan.
Zo'n iemand kan uiteindelijk toch beter bij de GL/SP terecht? Uiteindelijk draait de NSC toch (bijna) alleen maar om de ideeën van Omzigt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ik vind dat echt zo bizar. Dat mensen opeens proberen te doen alsof ze dan wel lichtgeraakt zou zijn. Dan was ze hier toch nooit aan begonnen en had ze het toch niet zo lang uitgehouden.
Maar als ik haar was zou ik ook flinke rancune richting NSC voelen, die delen nu een lezing waar Achahbar gewoon een aansteller is? Terwijl van Vroonhoven vroeg op de avond nog zei dat het ze aan het hart ging en een dag later was er niets aan de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |