https://www.rtvutrecht.nl(...)chter-met-hoofddoek]quote:Utrecht - Een oliebollenkraam in Leidsche Rijn heeft te maken gekregen met bedreigingen en online woede. Op sociale media circuleert een filmpje, waaruit zou blijken dat de eigenaar van de oliebollenkraam een meisje niet wil aannemen, omdat zij een hoofddoek draagt.
Een filmpje op de socials toont een teleurgestelde moeder. Haar dochter wil werken in een oliebollenkraam op het Brusselplein in Utrecht, maar wordt geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt. De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Steff Rouleaux, de eigenaar van de oliebollenkraam in Leidsche Rijn vertelt dat het niet zo zwart-wit is als het lijkt. Eergisteren kreeg hij een appje van een 15-jarig meisje dat graag bij zijn kraam wil werken. Hij nodigde haar uit voor een kennismakingsgesprek. Als ze gistermiddag langskomt bij de kraam, ziet hij dat ze een hoofddoek draagt. "Toen viel ik meteen met de deur in huis en vroeg ik: meisje, als je hier komt werken, blijft je hoofddoekje om of gaat-ie af?"
Veiligheidsvoorschriften
Het meisje geeft aan dat zij haar hoofddoek wil blijven dragen. “Dan houdt het heel snel op, zei ik toen", gaat Rouleaux verder. "Ik heb het misschien te bruut naar het meisje geformuleerd. Maar niet omdat ik geen buitenlandse mensen hier laat werken."
Een dag later zegt hij tegen RTV Utrecht dat het hem om de kledingvoorschriften gaat die hij in zijn kraam wil naleven voor de veiligheid. Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte. “Ik werk met apparatuur waar motoren in zitten, zoals een deegklopper, en die machines zijn oersterk.” Daarom mag het personeel van Rouleaux ook geen sjaals of truien met wijde mouwen aan die vast kunnen komen.
Naar eigen zeggen discrimineert Rouleaux niet en heeft hij vrienden met diverse achtergronden. “Ik heb daar helemaal geen bezwaar tegen", zegt hij. "Ik zou mijn excuses willen aanbieden, desnoods naar de moskee gaan met onze oliebollen.”
Bedreigingen
Het College van de Rechten van de Mens stelt dat het expliciet uitsluiten van vrouwen die een hoofddoek dragen uiteraard discriminerend is. Maar het College kan pas ingaan op een specifiek voorval als het onderzoek heeft kunnen doen.
Op sociale media hebben mensen geen onderzoek nodig om hun oordeel te vellen. De oliebollenkraamhouder wordt overspoeld met bedreigingen en de politie rijdt extra rondjes langs het plein.
Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein.
Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”
Goed gesprek
Als de moeder van het meisje het verhaal van haar dochter hoort, raakt het haar diep. "Mijn dochter had zich voorbereid op een sollicitatiegesprek. Ze had vragen verwacht over haar competenties, kwaliteiten en zwakke punten. Maar ze kreeg maar één vraag: over haar hoofddoek."
De moeder zit even verderop te lunchen en is verrast dat haar dochter al na vijf minuten voor haar neus staat. Vervolgens stapt ze naar de oliebollenkraam om verhaal te halen. Ze neemt de woordenwisseling op.
Ze deelt het filmpje via WhatsApp met familie en vrienden. Zo laat ze zien waar ze naar eigen zeggen vaker mee te maken krijgt. "Ik wilde laten zien aan mijn kind: ik sta achter jou. Want we moeten dit niet accepteren, discriminatie is níét normaal. Ik wil dat mijn kinderen zich ook Utrechter voelen." Vervolgens heeft iemand het filmpje op TikTok en Facebook geplaatst en gaat het viraal. Dat was helemaal niet de bedoeling, vertelt ze.
Als de moeder hoort dat de oliebollenkraameigenaar wordt bedreigd, raakt ze hevig geëmotioneerd. “Ik wil absoluut niet dat deze man iets overkomt." Ze is ontzettend geschrokken van de enorme haat die hij over zich heen krijgt. "Ik wens hem niets ellendigs toe. Blijf van hem en zijn kraam af", roept ze op. "Hij moet ook zijn brood verdienen."
De moeder hoopt binnenkort met een goed gesprek dit achter zich te kunnen laten. "Zonder wrijving geen glans", stelt ze. "Ik sta open voor een gesprek met de kraameigenaar."
Pardon?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:40 schreef 111210 het volgende:
Treurig maar deze kraam kan je nu helaas wel afschrijven, zeker in kanaleneiland 2.0 Leidsche Rijn.
Voed je kind dan ook op tot een normale Utrechtse meid. Die draagt geen hoofddoek want dat ding is IMO de discriminatie ten top.quote:. Want we moeten dit niet accepteren, discriminatie is níét normaal. Ik wil dat mijn kinderen zich ook Utrechter voelen.
Morgen komt iemand van zijn andere personeel met die capuchonkoordjes in de machine ...quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus deze meneer had het meisje met hoofddoek maar gewoon moeten aannemen. Machine grijpt hoofddoek, einde van het meisje. Kan de eigenaar van de oliebollenkraam weer op zoek naar een nieuwe werknemer.
Zou de moskee graag willen verven, blauw en wit zijn hun favoriete kleuren tochquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:43 schreef maily het volgende:
Kan me voorstellen dat wijde kleding niet veilig is ..... maar wat ze hieronder dragen met die veters is dat ook niet
[ afbeelding ]
Wat is SJWquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou de moskee graag willen verven, blauw en wit zijn hun favoriete kleuren toch
Haha nee zeker niet. Tis in sommige stukken echt Kanaleneiland 2.0.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Pardon?
In Leidsche Rijn wonen alleen juppen.
Even vertaald:quote:
Mijn reactie was ook een tikje cynischquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan moet ze zelf maar thuis oliebollen bakken en die proberen te verkopen.
Psstquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Even vertaald:
95% van fok geeft reacties waar jij het niet mee eens bent.
95% van fok geeft reacties waar logica gebruikt word en niet meteen slachtofferolquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Even vertaald:
95% van fok geeft reacties waar jij het niet mee eens bent.
Deden ze toch ook wel eens bij Franse docenten?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:54 schreef Twiitch het volgende:
Dat stiekem filmen ook echt. Rattenstreek.
Je zit er weer eens een keer helemaal naast met je juppen. Er wonen inmiddels meer dan 47.000 mensen in Leidsche Rijn, waarvan 22.7% een Marokkaanse achtergrond heeft, 13.5% een Turkse, en 8% een Surinaamse.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Pardon?
In Leidsche Rijn wonen alleen juppen. Maatje van mij heeft daar op een appartementje flinke overwaarde op geboekt in een paar jaar tijd.
Overigens zou ik er niet willen wonen. Veel nieuwbouw en erg rustig. Was er toevallig gisteren nog
Mensen vandaag de dag willen maar al te graag slachtoffer zijn. En grijpen elke gelegenheid aan om ophef te schreeuwen. Vervolgens pakt de media het op en moeten we er allemaal iets van vindenquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, schijnbaar zijn er hier kledingvoorschriften vanwege veiligheidsredenen. Dit meisje kan haar hoofddoek toch afdoen?
Het is dan ook onduidelijk waarom er hier ophef over is, maar het blijkt dat de red-green alliance dit natuurlijk meteen weer als een belediging richting hun favoriete religie ziet. En die vrouw van TikTok die meteen weer over racisme begint, man man man. Nee, kledingvoorschriften zijn niet racistisch.
Omdat de kraam nu bedreigingen ontvangt. Toch...?quote:De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Het gefabriceerde slachtofferschap van moslims wordt als uniek gezien in bepaalde kringen en levert daardoor altijd extra felle reacties op. Als dit ging om een Christen of Jood, hadden diezelfde mensen er geen probleem van gemaakt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mensen vandaag de dag willen maar al te graag slachtoffer zijn. En grijpen elke gelegenheid aan om ophef te schreeuwen. Vervolgens pakt de media het op en moeten we er allemaal iets van vinden
Weet je, ik pas gewoon deze keer
En ja hoor, gelijk gaan klagen bij de lokale D66. In plaats van aangeven dat de veiligheid nu eenmaal leidend is gaat die D66 miep nog mee in het racisme verhaalquote:Hij vraagt verantwoordelijk wethouder Susanne Schilderman (D66) om de vergunning in te trekken. Sungur stelt dat zij dit kan doen op grond van ‘slecht levensgedrag’ of vanwege veiligheidsrisico‘s, omdat veel mensen woest zijn op de oliebollenbakker.
Schilderman laat in een reactie weten dat ze staat voor een stad zonder discriminatie en met werk voor iedereen.
Wat is er mis met stiekem filmen? Terecht geweigerd overigens..quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:54 schreef Twiitch het volgende:
Het is ze weer gelukt: de oliebollenkraam is vernield, zijn Utrechtse klanten hebben geen oliebollen dit jaar en de bakker moet stoppen. En om het dan helemaal schandalig te maken roept de politie Utrecht dat het maar beter is dat deze man gedwongen gestopt is.quote:Ondertussen is zijn oliebollenkraam vrijdag aan het einde van de middag alsnog gesloten. Dat gebeurde nadat een raam was ingegooid, bevestigt een woordvoerder van de politie. Die benadrukt dat de kraam niet onder dwang van de politie gesloten is. Over de sluiting na alle tumult voegt hij toe: ,,Soms is het beter om een keuze als deze te maken.”
Bron?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zit er weer eens een keer helemaal naast met je juppen. Er wonen inmiddels meer dan 47.000 mensen in Leidsche Rijn, waarvan 22.7% een Marokkaanse achtergrond heeft, 13.5% een Turkse, en 8% een Surinaamse.
Met 25.8% zijn de Nederlanders niet eens de grootste groep in die wijk, die gaat naar 'overig' met 27.9%. Het is dus gewoon een smeltpot, vergelijkbaar met Overvecht en Kanaleneiland.
Schade verhalen op dat takkewijf met haar stiekeme gefilm en dat meteen op social media flikkeren, het is mij wel duidelijk wat haar intenties waren, die krokodillentranen achteraf smeert ze maar in der haar. Al die ophef, bedreigingen en nu die steen door de ruit zijn puur en alleen aan haar acties te danken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is ze weer gelukt: de oliebollenkraam is vernield, zijn Utrechtse klanten hebben geen oliebollen dit jaar en de bakker moet stoppen. En om het dan helemaal schandalig te maken roept de politie Utrecht dat het maar beter is dat deze man gedwongen gestopt is.
Goeie genade kerel, met je eeuwige gezever over een bron. Zoek maar even op inwoner statistieken Leidsche Rijn, en alles zal zich voor je ogen ontvouwen. Als ik het kan vinden, kan jij het ook, hup ga zoeken.quote:
Verzonnen dusquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goeie genade kerel, met je eeuwige gezever over een bron. Zoek maar even op inwoner statistieken Leidsche Rijn, en alles zal zich voor je ogen ontvouwen. Als ik het kan vinden, kan jij het ook, hup ga zoeken.
Daarnaast ken ik de wijk wel, ik kom er regelmatig, mijn moeder woont er.
Hier luie flikker, want ik wist wel dat je zo zou reageren.quote:
Yep, daarom ben ik ook oprecht blij dat 95% van de usersbase hier dwars door de bs heen zietquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gefabriceerde slachtofferschap van moslims wordt als uniek gezien in bepaalde kringen en levert daardoor altijd extra felle reacties op. Als dit ging om een Christen of Jood, hadden diezelfde mensen er geen probleem van gemaakt.
'Dan doe je dat kruisje/keppeltje toch gewoon af? Big deal'
Maar als het om moslims gaat:
'RACISME!'
'ISLAMOFOBIE!'
'BOYCOT DE OLIEBOLLENKRAAM!'
quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gezeik om helemaal niks. En een bepaalde groep, met zeer korte lontjes, is direct weer op hun pik getrapt.
social justice warriarquote:
Hij heeft kledingvoorschriften, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie niet wat het probeem is met een hoofddoekdragende oliebollenverkoopster, dus derhalve is die vent gewoon een lul.
ook niet handig. En zal ook een deel van de woede verklaren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:35 schreef Paul het volgende:
"Ik heb het misschien te bruut naar het meisje geformuleerd.
Dacht het niet.. Er wordt een tsunami van klanten verwacht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:40 schreef 111210 het volgende:
Treurig maar deze kraam kan je nu helaas wel afschrijven, zeker in kanaleneiland 2.0 Leidsche Rijn.
Omdat er een hoofddoek in de fik gevlogen is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie niet wat het probeem is met een hoofddoekdragende oliebollenverkoopster, dus derhalve is die vent gewoon een lul.
Zou wel een helm opzetten als je daar oliebollen gaat kopen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dacht het niet.. Er wordt een tsunami van klanten verwacht.
Veel mensen gaan hem nu steunen lees ik in lokale groepen.
Nee niet "daarnaast". Als je medewerkers weigert puur op basis van een hoofddoek is dat je reinste discriminatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Hathor het volgende:
Daarnaast is het zijn toko, zijn regels.
Ah niet goed gelezenquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat er een hoofddoek in de fik gevlogen is.
Racisme dusquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat er een hoofddoek in de fik gevlogen is.
Het leed is al geschied, raam eruit, toko dicht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee niet "daarnaast". Als je medewerkers weigert puur op basis van een hoofddoek is dat je reinste discriminatie.
Maar dat lijkt dus in dit voorbeeld niet het geval te zijn.
Dan moeten die klanten bij die man thuis komen, want de beste man is gestopt met zijn oliebollenkraam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:01 schreef Viesdik het volgende:
Er wordt een tsunami van klanten verwacht.
Veel mensen gaan hem nu steunen lees ik in lokale groepen.
En over hoeveel werkuren hebben we het eigenlijk? Want volgens mij mag je op je 15e geen volledig betaalde baan hebben?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
"Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”"
Ontzettend lieve man.
Lijkt me gewoon een bijbaantje. Maar medewerkers zijn overal moeilijk te krijgen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
En over hoeveel werkuren hebben we het eigenlijk? Want volgens mij mag je op je 15e geen volledig betaalde baan hebben?
Wat treurig weer.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moeten die klanten bij die man thuis komen, want de beste man is gestopt met zijn oliebollenkraam.
Dit na een reeks bedreigingen en nadat zijn kraam vernield is.
Progressief links zou hier natuurlijk weer alle begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moeten die klanten bij die man thuis komen, want de beste man is gestopt met zijn oliebollenkraam.
Dit na een reeks bedreigingen en nadat zijn kraam vernield is.
Als die hoofddoek vrijwillig gedragen wordt, wat ze altijd beweren, dan kan ze die toch voor een paar uur toch afdoen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
"Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”"
Ontzettend lieve man.
De linkse kliek...quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef Luckyseven het volgende:
Zijn redenatie is compleet begrijpelijk. Hopelijk wordt hij niet gelyncht door de grootste slachtoffers van Nederland..
Dat klopt:quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Progressief links zou hier natuurlijk weer alle begrip voor kunnen opbrengen.
En de Utrechtse politie vind het ook allemaal begrijpelijk en verstandig dat die man gestopt is met zijn kraamquote:Hij vraagt verantwoordelijk wethouder Susanne Schilderman (D66) om de vergunning in te trekken. Sungur stelt dat zij dit kan doen op grond van ‘slecht levensgedrag’ of vanwege veiligheidsrisico‘s, omdat veel mensen woest zijn op de oliebollenbakker.
Schilderman laat in een reactie weten dat ze staat voor een stad zonder discriminatie en met werk voor iedereen.
quote:Ondertussen is zijn oliebollenkraam vrijdag aan het einde van de middag alsnog gesloten. Dat gebeurde nadat een raam was ingegooid, bevestigt een woordvoerder van de politie. Die benadrukt dat de kraam niet onder dwang van de politie gesloten is. Over de sluiting na alle tumult voegt hij toe: ,,Soms is het beter om een keuze als deze te maken.”
De moslims vooral, die schuwen geen geweld en bedreigingen:quote:
Het narrarief is vooral dat het vermeende racisme fout is. Maar de bedreigingen staan ergens halverwege het artikel verstopt. Ook andere oliebollenkramen zijn er niet van gevrijwaard ondanks dat ze hier niets mee te maken hebben.quote:Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein
Een nostalgische term dat door extreemrechts vervangen is door "woke".quote:
Na Joden zijn de oliebollenbakkers aan de beurt?quote:Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein
Dat is altijd het probleem met die geloofsrakkers. Mond vol over respect en tolerantie, maar dat moet dan alleen in hun richting zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als die hoofddoek vrijwillig gedragen wordt, wat ze altijd beweren, dan kan ze die toch voor een paar uur toch afdoen?
Waarom toegeven aan die mensen?
zeg dat wel. God wat haat ik sociale media tochquote:Op sociale media hebben mensen geen onderzoek nodig om hun oordeel te vellen.
Niet volledig. Hij is later zelf met een oplossing gekomen waardoor er wel met een hoofddoek gewerkt kan worden. Jammer dat hij daar niet eerder mee is gekomen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus om volledig legitieme en niet-racistische redenen wijst deze man haar af om te komen werken in zijn kraam.
Vervolgens wordt racisme en discriminatie geroepen.
Wordt zijn kraam vernield.
Wordt er gedreigd.
En is het eindpunt dat het deze man is die op gesprek moet met moskee en dame in kwestie en een D66'er zijn tent wil sluiten.
Waarom de PVV zo groot is?
Hierom.
Ook alleen al al die bedreigingen aan willekeurige oliebollenkramen.....te triest voor woorden dit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Na Joden zijn de oliebollenbakkers aan de beurt?
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet volledig. Hij is later zelf met een oplossing gekomen waardoor er wel met een hoofddoek gewerkt kan worden. Jammer dat hij daar niet eerder mee is gekomen.
volgens mij is het andersom, hij had al swag waaronder een flexibele hoofddoek. Maar de man kreeg niet de kans om dat uit te leggen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet volledig. Hij is later zelf met een oplossing gekomen waardoor er wel met een hoofddoek gewerkt kan worden. Jammer dat hij daar niet eerder mee is gekomen.
Oliebollen zijn een geliefde en typische Nederlandse traditie. Hier konden we op wachten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook alleen al al die bedreigingen aan willekeurige oliebollenkramen.....te triest voor woorden dit.
Zie #3quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Feit is dat je qua veiligheid daar dus toch gewoon met een hoofddoek kan werken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Hij had gewoon standaard rekening moeten houden met de eisen van een dame die verwacht dat iedereen haar religieuze keuzes per direct en automatisch accepteert.
Misschien had deze oproerkraaister ook eerst kunnen nagaan waarom ze geweigerd werd; dan had ze geweten dat dat niets met racisme te maken had.
Maar iets zegt me dat het de bedoeling was dat ze met haar filmpje lekker wat kon stoken bij haar 'broeders en zusters'. En natuurlijk meelopers als die Michelle, die D66'er en jij.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Feit is dat je qua veiligheid daar dus toch gewoon met een hoofddoek kan werken.
Als hij haar dan toch weigert is dat pure discriminatie en moet dat aangepakt worden. Dat kan echt niet.
onjuist. de gewone hoofddoek kan uit veiligheidsredenen niet. De man zegt het niet zomaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Feit is dat je qua veiligheid daar dus toch gewoon met een hoofddoek kan werken.
Als hij haar dan toch weigert is dat pure discriminatie en moet dat aangepakt worden. Dat kan echt niet.
Zie je hun eigen bedrijfskleding? #3quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
Als iemand gewond zou raken die een hoofddoek/capuchon/petje draagt dan is het wel de schuld van de eigenaar....
Een gewone lange hoofddoek inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
onjuist. de gewone hoofddoek kan uit veiligheidsredenen niet. De man zegt het niet zomaar.
maar we weten het tegenwoordig allemaal beter. En als het ooit fout gaat dan stap je naar een rechter.
Bingo.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
Als iemand gewond zou raken die een hoofddoek/capuchon/petje draagt dan is het wel de schuld van de eigenaar....
Precies.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een gewone lange hoofddoek inderdaad.
Hij komt zelf aanzetten met een strakkere versie. Had dat dan meteen gedaan.
Kun je nagaan hoe weinig echte racisme er is dat dit, wat al een misverstand is, zo groot in het nieuws komt.quote:
In dat filmpje van de moeder hoor ik hem niks zeggen over een alternatief hoofddeksel, lijkt me eerder dat hij láter is gekomen met die opmerkingquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
Ontzettend lieve man.
Komt ook voor in ziekenhuizen. Op bepaalde afdelingen mag je niet met lange mouwen werken. Ook al een probleem voor ze, schijnbaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe weinig echte racisme er is dat dit, wat al een misverstand is, zo groot in het nieuws komt.
Het staat deze dame vrij aangifte te doen. Maar nee, de moslimgemeenschap ontbrandt weer eens in woede en razernij. En zet maar weer geweld in om hun woede te uiten. En dat moeten wij dan normaal vinden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:41 schreef maily het volgende:
[..]
Zie je hun eigen bedrijfskleding? #3
Zo te zien wel een capuchon ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:41 schreef maily het volgende:
[..]
Zie je hun eigen bedrijfskleding? #3
Het meisje had ook kunnen vragen wat de reden is dat ze geen hoofddoek mag dragen. Waarom meteen uitgaan van racisme?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:44 schreef Flow3r het volgende:
[..]
In dat filmpje van de moeder hoor ik hem niks zeggen over een alternatief hoofddeksel, lijkt me eerder dat hij láter is gekomen met die opmerking
Waarom niet meteen zeggen dat hij het meisje graag in dienst had genomen met een alternatief hoofddeksel maar dat ze te snel weggelopen was ? Geen woord daarover
Hij staat daar in Utrecht, niet in een of ander achtergesteld boerengat waar 0 moslims wonen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
Misschien had hij ook meteen een gebedsruimte in zijn kraam moeten hebben.
Lazer toch op
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij staat daar in Utrecht, niet in een of ander achtergesteld boerengat waar 0 moslims wonen.
Je weet gewoon van te voren dat daar allerlei verschillende mensen bij je willen werken. Daar moet je op voorbereid zijn, of als dat niet het geval is naar een passende oplossing zoeken.
Dan zou de oliebollenbakker voor racist uitgemaakt zijn omdat hij geen rekening hield met de veiligheid van zijn medewerkster met hoofddoek.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
Met touwtjes er aan ook nog.quote:
Die reden had hij meteen kunnen geven, waarom afwachten als toch al gebleken is dat je niet welkom bent met je hoofddoek?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het meisje had ook kunnen vragen wat de reden is dat ze geen hoofddoek mag dragen. Waarom meteen uitgaan van racisme?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Moederenkind het volgende:
In eerste instantie dacht ik dat de kraamhouder een logische reden had. Maar na het bekijken van het filmpje en zijn woorden gehoord te hebben, kan je niet anders dan concluderen dat hij keihard aan het discrimineren was.
Hij zij meermaals tegen de moeder over de hoofddoek “dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”. Hij zei geen woord over de veiligheid of wat dan ook. Het was puur de hoofddoek wat hem tegen stond. En typisch voor elke racist om aan te halen dat ze echt echt geen racisten zijn omdat ze zoveel vrienden/collega’s/ buurman hebben die buitenlands zijn.
Uiteraard is het zijn goed recht om een meisje met hoofddoek af te wijzen puur vanwege dat feit, echter is dit de consequentie van openlijk en zoals hij het noemt “eerlijk” discriminatie.
Heel dapper van de moeder trouwens dat ze hem confronteerde en het heft in eigen handen neemt
Dit dusquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Moederenkind het volgende:
In eerste instantie dacht ik dat de kraamhouder een logische reden had. Maar na het bekijken van het filmpje en zijn woorden gehoord te hebben, kan je niet anders dan concluderen dat hij keihard aan het discrimineren was.
Hij zij meermaals tegen de moeder over de hoofddoek “dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”. Hij zei geen woord over de veiligheid of wat dan ook. Het was puur de hoofddoek wat hem tegen stond. En typisch voor elke racist om aan te halen dat ze echt echt geen racisten zijn omdat ze zoveel vrienden/collega’s/ buurman hebben die buitenlands zijn.
Uiteraard is het zijn goed recht om een meisje met hoofddoek af te wijzen puur vanwege dat feit, echter is dit de consequentie van openlijk en zoals hij het noemt “eerlijk” discriminatie.
Heel dapper van de moeder trouwens dat ze hem confronteerde en het heft in eigen handen neemt
Helemaal niet. Door het filmen juist, is het voor velen duidelijk wat de ware intenties zijn van die kraamhouder. Discriminatie op grond van geloof.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:54 schreef Twiitch het volgende:
Grapjas, volgens mij mag die eigenaar vooralsnog helemaal zelf weten wie hij wel of niet aanneemt. Als hij niemand in z'n kraam wil met hoofddoek dan is dat zijn goed recht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij staat daar in Utrecht, niet in een of ander achtergesteld boerengat waar 0 moslims wonen.
Je weet gewoon van te voren dat daar allerlei verschillende mensen bij je willen werken. Daar moet je op voorbereid zijn, of als dat niet het geval is naar een passende oplossing zoeken.
Dat is aangeleerd gedrag. En aangezien het keer op keer werkt gaat men ermee door.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het meisje had ook kunnen vragen wat de reden is dat ze geen hoofddoek mag dragen. Waarom meteen uitgaan van racisme?
Dus dan is het geoorloofd om ruiten in te gooien en mensen te bedreigen, zelfs van andere oliebollenkramen. Ok.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:51 schreef maily het volgende:
[..]
En die koordjes.
Die kunnen ook zomaar in een machine terechtkomen.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dus dan is het geoorloofd om ruiten in te gooien en mensen te bedreigen, zelfs van andere oliebollenkramen. Ok.
Waar lees je dit?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Moederenkind het volgende:
Hij zij meermaals tegen de moeder over de hoofddoek “dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”. Hij zei geen woord over de veiligheid of wat dan ook.
Een hoofddoek is zelf een uiting van discriminatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Moederenkind het volgende:
Nee eigenlijk zou de overheid en politie wat aan die discriminerende oliebollenbakker moeten doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dus dan is het geoorloofd om ruiten in te gooien en mensen te bedreigen, zelfs van andere oliebollenkramen. Ok.
Geldt dat dan niet ook andersom? Dat als je weet dat je in een gebied woont met veel verschillende geloofsovertuigingen, dat je je misschien moet aanpassen als je ergens gaat solliciteren?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Verkas gewoon naar Saudi-Arabië.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk zou de overheid en politie wat aan die discriminerende oliebollenbakker moeten doen.
Nederland heeft een oliebollenbakkersprobleem (48 scrabble pnt.) ipv een integratieprobleem?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk zou de overheid en politie wat aan die discriminerende oliebollenbakker moeten doen.
Nee ik zit hier heerlijk. Ik vind het alleen jammer dat bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig gediscrimineerd worden, zoals hier ook lijkt te zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verkas gewoon naar Saudi-Arabië.
Welnee, je zult veel beter aarden daar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik zit hier heerlijk. Ik vind het alleen jammer dat bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig gediscrimineerd worden, zoals hier ook lijkt te zijn gebeurd.
Dat is wel vaker zo. Mensen die er niets mee te maken hebben maar wel een zeer uitgesproken mening hebben omdat ze of heel erg voor of heel erg tegen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap beide kanten wel. Het lijkt me heel vervelend voor het meisje dat ze het idee kreeg dat ze werd geweigerd vanwege haar geloof. Zo te horen heeft de eigenaar dat niet handig gecommuniceerd en heeft hij daar spijt van. Deze partijen komen er samen wel uit. Jammer dat de rest van de wereld zich er nu mee bemoeit.
Dan heb je weer van die totaalidioten die tot bedreiging overgaan. Daar snap ik weinig van, dat je het ene onrecht meent met een ander onrecht te moeten bestrijden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo. Mensen die er niets mee te maken hebben maar wel een zeer uitgesproken mening hebben omdat ze of heel erg voor of heel erg tegen zijn.
Tribalisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je weer van die totaalidioten die tot bedreiging overgaan. Daar snap ik weinig van, dat je het ene onrecht meent met een andere onrecht te moeten bestrijden.
Dat er gewone burgers zijn met zo'n uitgesproken mening is onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo. Mensen die er niets mee te maken hebben maar wel een zeer uitgesproken mening hebben omdat ze of heel erg voor of heel erg tegen zijn.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:08 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een walgelijk reacties hier, in lijn met de verwachtingen
Maar wel klagen dat de integratie mislukt is en afvragen waarom mensen met een niet-westerse migratieachtergrond of religie zich geen Nederlander voelen
Als je tot aan je ellebogen in een bepaalde fuik zit is dat nou eenmaal de enige manier om dat in je hoofd werkbaar te houder. Immers - iets wat ik niet leuk vind = bad.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je weer van die totaalidioten die tot bedreiging overgaan. Daar snap ik weinig van, dat je het ene onrecht meent met een ander onrecht te moeten bestrijden.
Die moeten niet voor hun beurt spreken en dat de politie het verstandig vind is natuurlijk helemaal om te gieren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er gewone burgers zijn met zo'n uitgesproken mening is onvermijdelijk.
Maar wat vind je van die Utrechtse D66' er die het racisme vind of die woordvoerder van de Utrechtse politie
die het wel verstandig vind dat de bakker zijn kraam gesloten heeft?
Precies je hebt het filmpje niet bekeken maar je hebt een oordeel al klaarliggen. In het filmpje kreeg hij uitgebreid de kans om uit te leggen waarom hij tegen een 15 jarig meisje zo brutaal is geweest om haar af te wijzen vanwege haar hoofddoek. Die beste man kwam niet verder dan “dat wil ik hier gewoon niet”. Echt waar, de moeder heeft hem op allerlei manieren gevraagd waarom een hoofddoek niet wenselijk is en hij bleef enkel maar herhalen dat hij het “gewoon niet wil”.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
volgens mij is het andersom, hij had al swag waaronder een flexibele hoofddoek. Maar de man kreeg niet de kans om dat uit te leggen.
ik heb overigens het bewuste filmpje niet voorbij zien komen. wellicht kwam dat op Cestmocro ofzo.
laat maar zien dat filmpje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:11 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Precies je hebt het filmpje niet bekeken maar je hebt een oordeel al klaarliggen. In het filmpje kreeg hij uitgebreid de kans om uit te leggen waarom hij tegen een 15 jarig meisje zo brutaal is geweest om haar af te wijzen vanwege haar hoofddoek. Die beste man kwam niet verder dan “dat wil ik hier gewoon niet”. Echt waar, de moeder heeft hem op allerlei manieren gevraagd waarom een hoofddoek niet wenselijk is en hij bleef enkel maar herhalen dat hij het “gewoon niet wil”.
Voor mij zijn normen en waarden belangrijk en ik ben nota bene een atheïst. Klaarblijkelijk slaagt religie er niet al te best in mensen in het gareel te houden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je tot aan je ellebogen in een bepaalde fuik zit is dat nou eenmaal de enige manier om dat in je hoofd werkbaar te houder. Immers - iets wat ik niet leuk vind = bad.
Ja de betrokken partijen zijn een stuk milder en genuanceerd naar het zich laat aanzien dan de schreeuwlelijken hier.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij zijn normen en waarden belangrijk en ik ben nota bene een atheïst. Klaarblijkelijk slaagt religie er niet al te best in mensen in het gareel te houden.
Wel mooi om te lezen dat de moeder van het meisje de bedreigingen veroordeelt. Stiekem vond ik het een feel good-artikel.
Hallo heb je het filmpje bekenen? De moeder vroeg hem meermaals en zijn antwoord was duidelijk. Jullie roepen van alles zonder de feiten te kennenquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Tokkies, vetkwabben, lelijkerds worden ook regelmatig voor representatieve functies terecht afgewezen. Het is aan een ondernemer om te bepalen hoe zijn bedrijf gerund wordt, zeker een semi-publieke oliebollenkraam waar uitstraling een grote rol speelt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:11 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Precies je hebt het filmpje niet bekeken maar je hebt een oordeel al klaarliggen. In het filmpje kreeg hij uitgebreid de kans om uit te leggen waarom hij tegen een 15 jarig meisje zo brutaal is geweest om haar af te wijzen vanwege haar hoofddoek. Die beste man kwam niet verder dan “dat wil ik hier gewoon niet”. Echt waar, de moeder heeft hem op allerlei manieren gevraagd waarom een hoofddoek niet wenselijk is en hij bleef enkel maar herhalen dat hij het “gewoon niet wil”.
Dit dus en je wil niet weten hoe vaak dat dus ook gebeurt.. om de meest triviale redenen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:15 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tokkies, vetkwabben, lelijkerds worden ook regelmatig voor representatieve functies terecht afgewezen. Het is aan een ondernemer om te bepalen hoe zijn bedrijf gerund wordt, zeker een semi-publieke oliebollenkraam waar uitstraling een grote rol speelt.
In dit geval was de man gewoon te eerlijk, hij had tegen dat kind moeten zeggen dat hij nog een paar andere gesprekken gepland heeft staan en haar een dag later moeten afwijzen.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je weer van die totaalidioten die tot bedreiging overgaan. Daar snap ik weinig van, dat je het ene onrecht meent met een ander onrecht te moeten bestrijden.
Niet goed te praten, maar wel prima 'te snappen'. Het is geen geïsoleerd incident. Mensen met een vergelijkbare achtergrond hebben vergelijkbare situaties meegemaakt en voelen zich daardoor verbonden met het slachtoffer in kwestie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Filmpje staat in de OPquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
laat maar zien dat filmpje.
Ik heb het filmpje gezien van het gesprek tussen de moeder en de kraamhouder. Jullie allemaal niet zo te lezen maar toch een mening hebben wat gewoon niet klopt als je het filmpje had gezien.quote:
quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Niet goed te praten, maar wel prima 'te snappen'. Het is geen geïsoleerd incident. Mensen met een vergelijkbare achtergrond hebben vergelijkbare situaties meegemaakt en voelen zich daardoor verbonden met het slachtoffer in kwestie.
Onrecht kan veel losmaken bij mensen, zeker als ze het zelf ook herkennen. Kennis van me is ook vaker afgewezen bij sollicitaties vanwege het dragen van een hoofddoek. Tijdens gesprek werd gevraagd of ze interesse heeft in een andere functie waarbij ze "niet in contact hoeft te komen met klanten"... Dat soort mensen voelen zich geraakt door dit soort verhalen.
Sta je daar als 15-jarig meisje, geconfronteerd met zoiets heftigs...
Ik snap goed dat de moeder daar over de pis van is hoor en dat het meisje dat niet leuk vindt ook, maar de betrokken partijen staan elkaar niet uit te schelden en uit te dagen en de mensen die hier een mening over hebben wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Niet goed te praten, maar wel prima 'te snappen'. Het is geen geïsoleerd incident. Mensen met een vergelijkbare achtergrond hebben vergelijkbare situaties meegemaakt en voelen zich daardoor verbonden met het slachtoffer in kwestie.
Onrecht kan veel losmaken bij mensen, zeker als ze het zelf ook herkennen. Kennis van me is ook vaker afgewezen bij sollicitaties vanwege het dragen van een hoofddoek. Tijdens gesprek werd gevraagd of ze interesse heeft in een andere functie waarbij ze "niet in contact hoeft te komen met klanten"... Dat soort mensen voelen zich geraakt door dit soort verhalen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
En geen woord over dat alternatieve hoofddeksel tegen die moeder, daar kwam hij pas later mee in zijn verklaringquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:18 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien van het gesprek tussen de moeder en de kraamhouder. Jullie allemaal niet zo te lezen maar toch een mening hebben wat gewoon niet klopt als je het filmpje had gezien.
Je kunt kledingvoorschriften toch prima in de vacature zetten of kenbaar maken in een sollicitatiegesprek?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:18 schreef deedeetee het volgende:
Het verstandigste is tegenwoordig nog geen sollicitanten met een niet Europese naam laten komen. Dat voorkomt een hoop narigheid. Zeggen dat je geen hoofddoek op je werk wilt zien mag hier nu eenmaal niet.
Oké dus hij had haar op een nettere manier moeten discrimineren? Got it !quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:15 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Tokkies, vetkwabben, lelijkerds worden ook regelmatig voor representatieve functies terecht afgewezen. Het is aan een ondernemer om te bepalen hoe zijn bedrijf gerund wordt, zeker een semi-publieke oliebollenkraam waar uitstraling een grote rol speelt.
In dit geval was de man gewoon te eerlijk, hij had tegen dat kind moeten zeggen dat hij nog een paar andere gesprekken gepland heeft staan en haar een dag later moeten afwijzen.
Het is wachten op een jacht op oliebollenkramen(houders). Laten we vast meeleven met de slachtoffers, die arme jongens die zich genoodzaakt voelden een oliebollenkraam(houder) te slopen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef Luckyseven het volgende:
Zijn redenatie is compleet begrijpelijk. Hopelijk wordt hij niet gelyncht door de grootste slachtoffers van Nederland..
Die figuren worden al getriggerd bij de woorden hoofddoek en afwijzing...quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:21 schreef gwn_een_user het volgende:
wat een opgeblazen kulverhaal en een gedoe om helemaal niets weer, zeg. ik heb niets tegen vrouwen die een hoofddoek willen dragen maar die man heeft gwn helemaal gelijk.
het enige serieuze hieraan is dat deze man wordt bedreigd
[..]
zeg dat wel. God wat haat ik sociale media toch
Ik heb inderdaad alleen die lap tekst gelezen, en versta die oliebollenkerel in dat filmpje nauwelijks.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:18 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien van het gesprek tussen de moeder en de kraamhouder. Jullie allemaal niet zo te lezen maar toch een mening hebben wat gewoon niet klopt als je het filmpje had gezien.
Je zou bijna kunnen zeggen dat dat gedrag in de cultuur zit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deden ze toch ook wel eens bij Franse docenten?
Precies dat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En geen woord over dat alternatieve hoofddeksel tegen die moeder, daar kwam hij pas later mee in zijn verklaring
Hij had rekening moeten houden met haar gevoelens omdat zij een volwaardig mens is en haar moeten respecteren en op een nette manier behandelen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Oké dus hij had haar op een nettere manier moeten discrimineren? Got it !
'quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus deze meneer had het meisje met hoofddoek maar gewoon moeten aannemen. Machine grijpt hoofddoek, einde van het meisje. Kan de eigenaar van de oliebollenkraam weer op zoek naar een nieuwe werknemer.
Dat gebeurt helaas ook al jaren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:18 schreef deedeetee het volgende:
Het verstandigste is tegenwoordig nog geen sollicitanten met een niet Europese naam laten komen. Dat voorkomt een hoop narigheid. Zeggen dat je geen hoofddoek op je werk wilt zien mag hier nu eenmaal niet.
Overigens gebeurt dat zelden met jongeren van deze leeftijd door werkgevers. Mijn zoon is even oud en de manier waarop er met hem om wordt gegaan bij sollicitatieprocedures is niet oké.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Hij had rekening moeten houden met haar gevoelens omdat zij een volwaardig mens is en haar moeten respecteren en op een nette manier behandelen.
dan is die heater wel heel erg racistisch bezig, vind je ook niet?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
'
Uit het artikel :
"Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte."
Ja, hij kan haar alsnog aannemen maar dan op eigen verantwoordelijkheid. Dat zou ik dan ook zwart op wit laten zetten.
Daar zou je dit soort situaties niet mee kunnen voorkomen toch?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt kledingvoorschriften toch prima in de vacature zetten of kenbaar maken in een sollicitatiegesprek?
En het mag duidelijk zijn dat de eigenaar van de oliebollenkraam in dit opzicht tekort is geschoten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar zou je dit soort situaties niet mee kunnen voorkomen toch?
Je kan kledingvoorschriften hebben als bedrijf, maar daar zit altijd veel speling in.
De rechtbank had recent nog geoordeeld dat de RET niet mocht eisen van tatoeages niet zichtbaar moesten zijn, want dat zou te veel een inbreuk zijn op de persoonlijke levenssfeer.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHDHA:2021:2552
Bij een hoofddoek komt daar ook nog eens bij dat er hele zwaarwegende redenen moeten zijn waarom je die niet toe wil staan. Bewijslast ligt bij de werkgever en die moet ook kunnen aantonen dat er is gekeken naar een alternatief
Het gaat natuurlijk om de combinatie "afwijzing *vanwege* hoofddoek"quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die figuren worden al getriggerd bij de woorden hoofddoek en afwijzing...
Nee,, ik zou als ik die eigenaar van die oliebollenkraam was gewoon een soort van contract op laten maken dat het op eigen risico is als die dame daar toch wil werken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dan is die heater wel heel erg racistisch bezig, vind je ook niet?
Dat is wettelijk niet mogelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, hij kan haar alsnog aannemen maar dan op eigen verantwoordelijkheid. Dat zou ik dan ook zwart op wit laten zetten. Door een advocaat of zo.
Dan zou je net als MikeyTT ook moeten "snappen" dat er mensen zijn die helemaal niets meer met die bepaalde groepen te maken willen hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gebeurt helaas ook al jaren.
Maar diezelfde mensen klagen vaak dat er iets hogere werkloosheidscijfers onder bepaalde groepen zijn. Dan moeten die ook gewoon hun bek dicht houden.
Nou, dat de werkgever simpelweg voor een veilige werkomgeving kan zorgen met een hoofddoek.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dan weet ik gewoon geen oplossing.
Als je geweld en bedreigingen snapt dan heb je hier niks te zoeken het hele probleem in een notendop.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
het woord racisme en racist heeft geen lading meer. het is een uiting van ongenoegen geworden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Loverboii het volgende:
Is een samenleving waarin men continue angst heeft om voor racist uitgemaakt te worden een racistische samenleving?
het is een drukmiddelquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het woord racisme en racist heeft geen lading meer. het is een uiting van ongenoegen geworden.
Heb je het artikel helemaal gelezen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, dat de werkgever simpelweg voor een veilige werkomgeving kan zorgen met een hoofddoek.
Je hebt prima alternatieven zoals een strak model dat dezelfde functie heeft als een haarnetje.
Deze eigenaar laat zo te zien wel meer onveilige voorschriften toe:
[ afbeelding ]
Ik zat ooit een keer met mijn piemel in een veel te krappe Albaanse hoer. Toen ik met mijn gekneusde lul ging klagen bij de pooier wilde hij nog niet eens mijn geld terug geven maar dreigde me om me in elkaar te slaan. Ik weet ook wel wat het is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee,, ik zou als ik die eigenaar van die oliebollenkraam was gewoon een soort van contract op laten maken dat het op eigen risico is als die dame daar toch wil werken.
De rest is dan voor de verzekering. Mocht er iets gebeuren.
Anders krijgt hij elke keer als er iemand met een hoofddoek komt solliciteren, naar zijn hoofd dat hij een racist is.
Ik heb zelf ook wel eens een bedrijfsongeval meegemaakt op mijn vakantiewerk waarbij iemand zijn haar niet had vastgezet en toen tussen zo een machine kwam. Bijna gescalpeerd. Nog net op de noodknop kunnen drukken. Dus ik weet wel wat het is.
Ja dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zou je net als MikeyTT ook moeten "snappen" dat er mensen zijn die helemaal niets meer met die bepaalde groepen te maken willen hebben.
Het loopt de laatste tijd aardig uit de hand, ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Loverboii het volgende:
Is een samenleving waarin men continue angst heeft om voor racist uitgemaakt te worden een racistische samenleving? ( of een vrije samenleving)
Als dat zo is van een strakke hoofddoek kan je daar toch gewoon een normaal gesprek over hebben?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zat ooit een keer met mijn piemel in een veel te krappe Albaanse hoer. Toen ik met mijn gekneusde lul ging klagen bij de pooier wilde hij nog niet eens mijn geld terug geven maar dreigde me om me in elkaar te slaan. Ik weet ook wel wat het is.
Los van eigen ervaringen, als je op de foto in post 3 kijkt is het toch eigenlijk raar dat je daar geen hoofddoek op mag vanwege veiligheid.
Ik snap de vergelijking niet helemaal.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zou je net als MikeyTT ook moeten "snappen" dat er mensen zijn die helemaal niets meer met die bepaalde groepen te maken willen hebben.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als dat zo is van een strakke hoofddoek kan je daar toch gewoon een normaal gesprek over hebben?
Ja, dat alternatieve model kwam niet ter sprake tijdens het gesprek met het meisje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Heb je het artikel helemaal gelezen?
gouden tijden voor mensen die anderen willen onderdrukken, allah akbar!quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het loopt de laatste tijd aardig uit de hand, ja.
De politiek heeft de afgelopen jaren ook nauwelijks tegengas gegeven, dus racisme schreeuwen, bedreigen en geweld gebruiken is aardig effectief gebleken. Hopelijk zal dat de komende tijd iets anders gaan.
Ja dat je dan als volwassen personen rustig naar een oplossing gaat zoeken.quote:
Dit is niet heftig. Schouders ophalen en door.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Dat heeft helemaal niets te maken met de afwijzing van een 15-jarig meisje bij een oliebollenkraam, maar met een totaal mislukte integratie en assimilatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gebeurt helaas ook al jaren.
Maar diezelfde mensen klagen vaak dat er iets hogere werkloosheidscijfers onder bepaalde groepen zijn. Dan moeten die ook gewoon hun bek dicht houden.
Wellicht moet men zich daar maar bij neerleggen dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de combinatie "afwijzing *vanwege* hoofddoek"
Dat klopt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat je dan als volwassen personen rustig naar een oplossing gaat zoeken.
Ja, hele bevolkingsgroepen uitsluiten van werk met andere Nederlanders zal inderdaad bijdragen aan de mislukking van de integratie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:44 schreef HowardRoark het volgende:
Dat heeft helemaal niets te maken met de afwijzing van een 15-jarig meisje bij een oliebollenkraam, maar met een totaal mislukte integratie en assimilatie.
Zich maar neerleggen bij racisme en discriminatie? Wat is dit voor gepriviligeerde take?quote:Wellicht moet men zich daar maar bij neerleggen dan.
De vrouw zit veel te hoog in haar emotie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar die oliebollenkraambakker ging pas naar een oplossing zoeken na allerlei bedreigingen en een ingegooid raam.
In het filmpje zie je die moeder keurig een gesprek voeren maar dat heeft blijkbaar tot niets geleid.
Er is hier geen sprake van discriminatie laat staan racisme. Er zijn kledingvoorschriften en het meisje in kwestie wil zich daar niet aan houden. Het is namelijk een keus over zij een hoofddoek draagt of niet. Een hoofddoek is ook geen onveranderlijk kenmerk van de mens. Het had net zo goed over een bepaalde opdruk op een t-shirt kunnen gaan of een kruisje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, hele bevolkingsgroepen uitsluiten van werk met andere Nederlanders zal inderdaad bijdragen aan de mislukking van de integratie.
[..]
Zich maar neerleggen bij racisme en discriminatie? Wat is dit voor gepriviligeerde take?
In dat gesprek kwamen ze niet verder dan "maar we willen geen hoofddoek". Dit is gewoon pure discriminatie dus.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar die oliebollenkraambakker ging pas naar een oplossing zoeken na allerlei bedreigingen en een ingegooid raam.
In het filmpje zie je die moeder keurig een gesprek voeren maar dat heeft blijkbaar tot niets geleid.
Ik zeg dit niet om te kutten, maar ik hoor de argumenten van de eigenaar van de oliebollenkraam niet op dat filmpje. Dan bedoel ik dus die die in het artikel wel staan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik vind die makeup ook maar haram. Mag dat allemaal van de imamquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ergens een bullshitverhaal van de oliebollenverkoper dat het met veiligheid te maken heeft.
Zijn kan ook een strak hoofddoekje gaan dragen i.p.v. een losse. Dat had hij kunnen voorstellen i.p.v. gelijk afwijzen.
Dus:
[ afbeelding ]
ipv
[ afbeelding ]
Toch krijgt de ondernemer het voordeel van de twijfel. Het is aan hem hoe hij zijn zaak wil runnen. Als hij een bepaald beeld wil uitstralen met zijn oliebollenkraam dan dient hij daar de vrijheid voor te hebben.
Dit is zo oneerlijk en echt superzielig voor dat meisje. Ze had zich vast heel erg verheugd om haar eerste baantje te krijgen, een beetje geld verdienen en ervaring opdoen. En dan krijg je zoiets... dat je meteen wordt beoordeeld op je hoofddoek en niet eens op wie je bent of wat je kan. Dat is gewoon pure discriminatie! Ik kan me niet voorstellen hoe ze zich voelde toen die man alleen maar over haar hoofddoek begon. Echt zo pijnlijk en vernederend, ik word er gewoon boos en verdrietig van. Niemand verdient zoiets!quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:35 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)chter-met-hoofddoek]
[ x ]
Michelle snapt er ook weinig van
[ x ]
[poll=8053]
Je hebt het volledige filmpje niet gezien omdat het filmpje in de OP niet de originele is. Heel grappig dat een onvolledige filmpje gepost wordt op FOk waar de racisme van die man niet helemaal te zien isquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
filmpje gekeken. de man krijgt geen enkele kans om weerwoord te bieden. En als de man dan de vrouw uitnodigd in de kraam - dan eindigt daar de video.
het is alleen maar schreeuwen. discriminatie111111
het lijkt mij heel sterk dat de man van de oliebollenkraam toevallig net na het gesprek meteen een hoofddoek heeft laten maken voor zijn personeel.
Hij ging tenminste nog zoeken naar een oplossing.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ze kan haar hoofddoek natuurlijk gewoon afdoen, lekker aan het werk en dan kan ze haar kwaliteiten alsnog tentoonspreiden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is zo oneerlijk en echt superzielig voor dat meisje. Ze had zich vast heel erg verheugd om haar eerste baantje te krijgen, een beetje geld verdienen en ervaring opdoen. En dan krijg je zoiets... dat je meteen wordt beoordeeld op je hoofddoek en niet eens op wie je bent of wat je kan. Dat is gewoon pure discriminatie! Ik kan me niet voorstellen hoe ze zich voelde toen die man alleen maar over haar hoofddoek begon. Echt zo pijnlijk en vernederend, ik word er gewoon boos en verdrietig van. Niemand verdient zoiets!
Ja, maar ik begrijp niet dat alle argumenten dan in dat artikel ineens wel staan. Die veiligheidsvoorschriften.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je hebt het volledige filmpje niet gezien omdat het filmpje in de OP niet de originele is. Heel grappig dat een onvolledige filmpje gepost wordt op FOk waar de racisme van die man niet helemaal te zien is
Dit is het volledige filmpje
[ tiktok ]
0:30 kraamhouder: “ik heb het gewoon heel eerlijk gezegd weetje, en heel netjes ik wil je niet met een hoofddoek”
0:40 moeder: “je wil haar dus niet in je kraam omdat ze een hoofddoek draagt”
Kraamhouder: “Ja”
Moeder: oké maar je wil wel als ik elke week oliebollen koop. Je wil wel mijn centen hebben….
Kraamhouder: dat moet jij zelf weten…
2:50; de kraamhouder begint te vertellen over zijn buitenlandse medewerkers maar zegt vervolgens tegen de moeder “ik wil dát gewoon niet!”
Moeder: maar kan je me uitleggen wat de hoofddoek zo weerzinwekkend maakt
Kraamhouder “dat ik dat niet wil. Dat is de enigste reden. Ik wil het gewoon niet”
3:20 moeder “maar je wijst haar af op basis van haar hoofddoek. Snap je dat?”
Kraamhouder : “ja, dat snap ik”
Dus dat zijn de woorden van de kraamhouder. Vervolgens gaat ie verder over zijn multi culturele vriendenkring om zijn discriminatie jegens dat meisje te bagataliseren.
Ik heb het volledige filmpje gepost hierboven. Judge for yourself.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad alleen die lap tekst gelezen, en versta die oliebollenkerel in dat filmpje nauwelijks.
Maar als hij letterlijk dit zegt zoals je claimt:
“dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”
dan is dat natuurlijk foute boel.
Zo zie je maar dat het meisje goed geïntegreerd isquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oliebollen mogen helemaal niet van de Islam.
Oliebollen kunnen haram zijn, afhankelijk van de ingrediënten die worden gebruikt
Gist: Als de oliebollen gemaakt zijn met gist, kunnen ze haram zijn omdat de consumptie van gegist voedsel in sommige interpretaties van de islam verboden is.
Varkensvet: Als de oliebollen worden gebakken in varkensvet, zijn ze haram omdat varkensvlees en producten daaruit verboden zijn in de islam
Eieren: Sommige mensen zeggen dat eieren haram maken, terwijl anderen van mening zijn dat ze toegestaan zijn
De veiligste optie is om oliebollen te vermijden die ingrediënten bevatten die mogelijk haram kunnen zijn, zoals gist of varkensvet.
Omdat de kraam geschrokken is en nu hun discriminatie aan het goedpraten is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik begrijp niet dat alle argumenten dan in dat artikel ineens wel staan. Die veiligheidsvoorschriften.
Wat een vergelijking. Je vergelijkt een tokkie met iemand die een hoofddoek draagt? Op welke wijze is dat met elkaar verglijkbaar? Je wil zeker ook geen zwarten om je heen heel de dag?? Wat een straf zeg!quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Hij had rekening moeten houden met haar gevoelens omdat zij een volwaardig mens is en haar moeten respecteren en op een nette manier behandelen.
Echter speelt ondernemersvrijheid een grote rol. Ik moet er niet aan denken om omringd te worden door allerlei tokkies op mijn werk omdat mijn werkgever niet de vrijheid heeft om naar eigen inzicht te handelen.
Zoals @:straatcommando. aangeeft, mensen worden op de meest triviale zaken afgewezen, van een flinke verse puist op het voorhoofd tot slechte kledingkeuze.
Frituren in varkensvetquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Varkensvet: Als de oliebollen worden gebakken in varkensvet, zijn ze haram omdat varkensvlees en producten daaruit verboden zijn in de islam
En dan geen woord over de bedreigde oliebollenbakker wiens kraam vernield isquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is zo oneerlijk en echt superzielig voor dat meisje. Ze had zich vast heel erg verheugd om haar eerste baantje te krijgen, een beetje geld verdienen en ervaring opdoen. En dan krijg je zoiets... dat je meteen wordt beoordeeld op je hoofddoek en niet eens op wie je bent of wat je kan. Dat is gewoon pure discriminatie! Ik kan me niet voorstellen hoe ze zich voelde toen die man alleen maar over haar hoofddoek begon. Echt zo pijnlijk en vernederend, ik word er gewoon boos en verdrietig van. Niemand verdient zoiets!
dat zou je wel denken maar in Belgie is het 1 op de 3 die in ossewit en andere dierlijke frituurt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Frituren in varkensvet(smout noem je dat volgens mij) gebeurt nog zelden denk ik.
Oliebollen frituur je meestal in olie.
Met dank aan DENKquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:04 schreef Lemmeb het volgende:
Achja, geen opzienbarend nieuws. Weer een aantal PVV-stemmers erbij.
Dat zou haar eigen keuze moeten zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hij ging tenminste nog zoeken naar een oplossing.
Ik mis toch de "Ok dan werk ik zonder hoofddoek" als oplossing. Oftewel het bekende eenrichtingsverkeer als het op aanpassingen doen komt vanwege geloof.
Dus wel want je zult voor dit werk een machine moeten bedienen waar in het verleden al eerder een gevaarlijk ongeval mee is geweest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zou haar eigen keuze moeten zijn.
Haar doek heeft in elk geval geen invloed op de kwaliteit van oliebollen. En daar gaat het om.
De kwaliteit van de oliebollen gaat achteruit als je hoofddoek vlam vat.quote:Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte. “Ik werk met apparatuur waar motoren in zitten, zoals een deegklopper, en die machines zijn oersterk.” Daarom mag het personeel van Rouleaux ook geen sjaals of truien met wijde mouwen aan die vast kunnen komen.
Dat geloof ik ook meteen, en dat verbaast me eigenlijk ook niets.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zou je wel denken maar in Belgie is het 1 op de 3 die in ossewit en andere dierlijke frituurt.
Sorry hoor, maar de echte slachtoffer is dat meisje, niet die oliebollenbakker. Zij werd afgewezen alleen maar omdat ze een hoofddoek draagt. Hoe oneerlijk is dat? Dat is gewoon discriminatie, klaar. Ja, het is niet goed dat hij bedreigd wordt, maar dat maakt zijn gedrag niet ineens goed. Hij had haar gewoon normaal moeten behandelen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dan geen woord over de bedreigde oliebollenbakker wiens kraam vernield is
En als ik met een witte puntmuts ga solliciteren bij de shoarmaboer?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de echte slachtoffer is dat meisje, niet die oliebollenbakker. Zij werd afgewezen alleen maar omdat ze een hoofddoek draagt. Hoe oneerlijk is dat? Dat is gewoon discriminatie, klaar. Ja, het is niet goed dat hij bedreigd wordt, maar dat maakt zijn gedrag niet ineens goed. Hij had haar gewoon normaal moeten behandelen.
Wat maakt het verschil of hij eerst een heel gesprek hield en dan vroeg of ze die hoofddoek af wilde laten of dat hij dat meteen deed? Het laatste is politiek correcter maar niet een andere resultaatquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de echte slachtoffer is dat meisje, niet die oliebollenbakker. Zij werd afgewezen alleen maar omdat ze een hoofddoek draagt. Hoe oneerlijk is dat? Dat is gewoon discriminatie, klaar. Ja, het is niet goed dat hij bedreigd wordt, maar dat maakt zijn gedrag niet ineens goed. Hij had haar gewoon normaal moeten behandelen.
Ze kan toch een strakkere hoofddoek dragen? Waarom heeft hij dat niet voorgesteld?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dus wel want je zult voor dit werk een machine moeten bedienen waar in het verleden al eerder een gevaarlijk ongeval mee is geweest.
[..]
De kwaliteit van de oliebollen gaat achteruit als je hoofddoek vlam vat.
Een witte puntmuts staat voor haat en racisme, een hoofddoek niet, dus die vergelijking slaat echt nergens op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En als ik met een witte puntmuts ga solliciteren bij de shoarmaboer?
Hij mag toch zelf bepalen wie hij geschikt vindt?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze kan toch een strakkere hoofddoek dragen? Waarom heeft hij dat niet voorgesteld?
Dit dacht ik in het begin van het topic ook, maar deze vlieger gaat niet meer op, want hij komt zelf achteraf met een hoofddoekoplossing die wel veilig is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dus wel want je zult voor dit werk een machine moeten bedienen waar in het verleden al eerder een gevaarlijk ongeval mee is geweest.
[..]
De kwaliteit van de oliebollen gaat achteruit als je hoofddoek vlam vat.
Ze kan toch ook zonder hoofddoek werken? Waarom heeft ze dat niet voorgesteld?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze kan toch een strakkere hoofddoek dragen? Waarom heeft hij dat niet voorgesteld?
racistquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook meteen, en dat verbaast me eigenlijk ook niets.![]()
We zitten gelukkig niet in Belgie.
Maar zijn de losse haren niet gevaarlijk dan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze kan toch ook zonder hoofddoek werken? Waarom heeft ze dat niet voorgesteld?
Je bent getuige de woedende menigte van extreemlinkse sjw’s online en de moslimfundi’s die de oliebollenkraam slopen, niet de enige die voorbarige conclusies trok op een half verhaal.quote:
Nee hoor, in tegendeel. Dit meisje kan die hoofddoek afdoen en dan is er niets aan de hand. Deze oliebollenbakker zit met financiële schade en constante onveiligheid vanwege de red-green alliance die voor eigen rechter proberen te spelen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Nooit in een oliebollenkraam gewerkt zeker?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar zijn de losse haren niet gevaarlijk dan?
Haarelastiekjesquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oke dus de eigenaar mag zelf beslissen wie hij aanneemt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een witte puntmuts staat voor haat en racisme, een hoofddoek niet, dus die vergelijking slaat echt nergens op.
Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zal sowieso wel niet mogen ivm eten enz.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
mss wel maar het hypocriet geleuter komt m'n nek uitquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is enigszins voorbij: zonder toelichting ‘racist’ roepen.
Je mag zelf weten wie je aanneemt maar het is niet verstandig om bij een afwijzing iemands hoofddoek als reden te geven, ook al kan je het onderbouwen. Persoonlijk denk ik.. had dat kind gewoon meteen aangenomen. Zij blij, wat extra moslimklantjes erbij, toonbeeld van integratie. Maar helaasquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oke dus de eigenaar mag zelf beslissen wie hij aanneemt.
Tenzij het gaat om een hoofddoek.
Werk je met voedsel dan heb je je haren gewoon vastgebonden in een staart of vlecht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou. Dan is een hoofddoek toch geen probleem?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Werk je met voedsel dan heb je je haren gewoon vastgebonden in een staart of vlecht.
Evt een haarnetje of petje/muts/whatever voor een hoofddeksel.
"de slachtoffer"quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de echte slachtoffer is dat meisje, niet die oliebollenbakker.
Een hoofddoek staat voor de radicale islam. En dus voor haat, racisme, criminaliteit tegen en onderdrukking van andersdenkenden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een witte puntmuts staat voor haat en racisme, een hoofddoek niet, dus die vergelijking slaat echt nergens op.
Een hoofddoekje staat ook voor een haatdragend, intrinsiek racistisch geloof. Wat dat betreft kunnen de KKK en moslims elkaar de hand schudden. Dus heel logisch dat je net als een puntmuts dan geen hoofddoekje in je oliebollenkraam wilt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
mijn filmpje in de op bestaat uit 2 delenquote:
En als ik ga soliciteren bij de lokale kebabzaak met een vergiet op mijn hoofd?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou de beste oplossing zijn geweest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je mag zelf weten wie je aanneemt maar het is niet verstandig om bij een afwijzing iemands hoofddoek als reden te geven, ook al kan je het onderbouwen. Persoonlijk denk ik.. had dat kind gewoon meteen aangenomen. Zij blij, wat extra moslimklantjes erbij, toonbeeld van integratie. Maar helaas
Een hoofddoek staat voor vrouwenonderdrukking.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja inderdaad... Die heeft de oliebollenkraam opgeblazen met haarzelf erbij.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:20 schreef Lemmeb het volgende:
Sorry hoor, maar dat meisje is geen slachtoffer, maar een gevaarlijke islamoradicale heks. En je ziet weer wat ervan komt. Gewoon het land uit met zulk radicaal tuig!
Van mij mag jequote:Op zaterdag 16 november 2024 14:23 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En als ik ga soliciteren bij de lokale kebabzaak met een vergiet op mijn hoofd?
Tegen een 15-jarig meisje durf je wel, he.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"de slachtoffer"
Sorry hoor, maar dat meisje is geen slachtoffer, maar een gevaarlijke islamoradicale heks. En je ziet weer wat ervan komt. Gewoon het land uit met zulk radicaal tuig!
Ik zou het bij de italiaan proberen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:23 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En als ik ga soliciteren bij de lokale kebabzaak met een vergiet op mijn hoofd?
Of, hear me out here, zij en haar viswijf van een moeder stellen zich niet zo aan, en gaan gewoon over tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je mag zelf weten wie je aanneemt maar het is niet verstandig om bij een afwijzing iemands hoofddoek als reden te geven, ook al kan je het onderbouwen. Persoonlijk denk ik.. had dat kind gewoon meteen aangenomen. Zij blij, wat extra moslimklantjes erbij, toonbeeld van integratie. Maar helaas
Dat is niet wat ik zeg. Ik schets een doemscenario wat zich zou kunnen voordoen als de overheid zich gaat bemoeien met ondernemersvrijheid. Dat is wat jij feitelijk voorstelt. Ik ben principieel tegen overheidsbemoeienis en het inperken van vrijheden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:02 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat een vergelijking. Je vergelijkt een tokkie met iemand die een hoofddoek draagt? Op welke wijze is dat met elkaar verglijkbaar? Je wil zeker ook geen zwarten om je heen heel de dag?? Wat een straf zeg!
Moet gewoon kunnen die mensen te weren….
Iets van hoofdbedekking zou dan misschien een oplossing kunnen zijn.quote:
Ik heb deel 2 niet gezien in je OP. Juist in het laatste gedeelte van het filmpje doet de kraamhouder uitspraken die bevestigen dat de afwijzing puur met de hoofddoek te maken had en niet met kledingvoorschriften zoals in het artikel staat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:23 schreef Paul het volgende:
[..]
mijn filmpje in de op bestaat uit 2 delen
ok zal hem ff toevoegenquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:29 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik heb deel 2 niet gezien in je OP. Juist in het laatste gedeelte van het filmpje doet de kraamhouder uitspraken die bevestigen dat de afwijzing puur met de hoofddoek te maken had en niet met kledingvoorschriften zoals in het artikel staat.
Je haalt van alles erbij wat er niets mee te maken heeft. Blijf ajb bij de feiten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:28 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik schets een doemscenario voor mij wat zich zou kunnen voordoen als de overheid zich gaat bemoeien met ondernemersvrijheid. Dat is wat jij feitelijk voorstelt. Ik ben principieel tegen overheidsbemoeienis en het inperken van vrijheden.
Waar houdt het op? Tegenwoordig hebben wij allerlei groepen die hun incompetentie proberen te maskeren en op allerlei manieren goedpraten. Transgenders, dikke mensen, lelijke mensen, domme mensen, PVV tokkies, liberals, linksen, pseudo-rechtsen, klimaatdrammers, iedereen heeft tegenwoordig een lobbygroepje en wil andermans rechten en vrijheden inperken en afpakken.
De ondernemer is in dit geval laakbaar omdat hij het kind op deze schofterige manier heeft behandeld en gekwetst. Daar is de moeder waarschijnlijk bozer over dan het niet toestaan van een hoofddoek in een of ander oliebollenkraampje.
Ik word in het dagelijkse leven graag omringd door mensen die competent zijn, ongeacht huidskleur.
Mooi en goed.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:34 schreef RotatoR het volgende:
De islamofascisten hebben weer een excuusje om op jacht te gaan.
Ik heb nog nooit zo'n redelijke oliebolverkoper gezien to be honest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:33 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je haalt van alles erbij wat er niets mee te maken heeft. Blijf ajb bij de feiten.
Waar het hier om gaat is dat de olliebollenbakker dat meisje afwijst omdat ze een hoofddoek draagt en zegt letterlijk “DAT WIL IK GEWOON NIET”. Daar is terecht ophef over ontstaan want wat die man doet is discriminatie.
Vervolgens kom jij hier klagen over bemoeienis van de overheid en over tokkies.
Ja, en ik stel dat overheidsbemoeienis op de lange termijn schadelijker zal zijn voor iedereen. Vrijheid staat nu eenmaal onder druk door de genoemde groepen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:33 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je haalt van alles erbij wat er niets mee te maken heeft. Blijf ajb bij de feiten.
Waar het hier om gaat is dat de olliebollenbakker dat meisje afwijst omdat ze een hoofddoek draagt en zegt letterlijk “DAT WIL IK GEWOON NIET”. Daar is terecht ophef over ontstaan want wat die man doet is discriminatie.
Vervolgens kom jij hier klagen over bemoeienis van de overheid en over tokkies.
Het probleem is dat het de schijn heeft dat zogenaamde veiligheid als smoes wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is nou toch het hele probleem. Het goede nieuws is; het meisje is aangenomen.
Er is een kledingvoorschrift. Er is al een incident geweest met de heater. Alle andere werknemers van buitenlandse komaf kunnen wel voldoen aan het kledingvoorschrift.
ik denk zomaar dat mevrouw blij is dat de oliebollenkraam bekogeld is, en dat meneer nonstop bedreigingen krijgt.
klopt ik ben aangestuurd deze topic te starten (grapje dus)quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:41 schreef Nyamuk het volgende:
Weer zo'n non-issue wat groter gemaakt wordt om het volk te verdelen.
Trap er niet in.
Newsflash: Een private onderneming mag ook niet discrimineren. Dat is tegen de grondwet. Jammer he?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:37 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Ja, en ik stel dat overheidsbemoeienis op de lange termijn schadelijker zal zijn voor iedereen. Vrijheid staat nu eenmaal onder druk door de genoemde groepen.
De ondernemer mag in een private onderneming naar eigen inzicht handelen. Hij heeft het onhandig verwoord en benadrukt dat het om een hoofddoekje draait. Door zijn woorden te verbieden zorg je er niet voor dat hij de volgende keer een meisje met een hoofddoek aanneemt. Hij zal zijn woorden beter kiezen waardoor het probleem van disciminatie beter verborgen blijft. Maar je lost het daarmee niet op.
'Groter gemaakt om het volk te verdelen'?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:41 schreef Nyamuk het volgende:
Weer zo'n non-issue wat groter gemaakt wordt om het volk te verdelen.
Trap er niet in.
Er zijn voorbeelden te noemen van buitenlandse ondernemers die bewust 'excuus-Nederlanders' aannemen in horecazaken om Nederlands publiek aan te trekken. De ondernemer handelt vanuit de gedachte 'wat is goed voor mijn zaak'. Dat zegt niet altijd iets over zijn persoonlijke mening. Voor de rest blijf ik bij mijn eerste post:quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:47 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Newsflash: Een private onderneming mag ook niet discrimineren. Dat is tegen de grondwet. Jammer he?
Wat je daarna schrijft is absurd. Je suggereert dat mensen het maar moeten accepteren omdat het anders stiekem tóch gebeurt. Het gebeurt nu helaas ook stiekem. M.i. moeten dat soort figuren en vooral ondernemers of bedrijven aan de schandpaal worden genageld. Zodra ze het in hun zakken gaan voelen, draaien ze bij en willen ze het heel graag weer goed maken.
Ik ben het niet met je oneens hoor. Maar vergeleken met al het andere wat er allemaal in Europa gaande is, is het echt een non-issue om de aandacht af te leiden. En zonder al die media aandacht had het dit waarschijnlijk ook gebleven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Groter gemaakt om het volk te verdelen'?
Denk je niet dat die moeder een klein incidentje enorm opblaast? Of al die moslims die deze oliebollenbakker bedreigen en tevens willekeurige andere oliebakkers in Utrecht? Of die moslim die de kraam van deze bakker vernield heeft? Of die truus van D66 die gelijk racisme gaat schreeuwen?
Nou ja, die bedreigingen kwamen nadat de moeder het verhaal op social media geplaatst had enquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:01 schreef Nyamuk het volgende:
En zonder al die media aandacht had het dit waarschijnlijk ook gebleven.
Die vrouw is er mede schuldig aan hoor. Ze had beter moeten weten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou ja, die bedreigingen kwamen nadat de moeder het verhaal op social media geplaatst had en
dat gemeenteraadslid van D66 kwam ook al met haar beschuldigingen voordat er enige aandacht in de media was.
De eerste media aandacht kwam er nadat de oliebollenbakker al een tijdje bedreigt werd en ongeveer gelijktijdig met de vernieling van zijn kraam. Daarna barstte het inderdaad los en werd er oa hier een topic over geopend.
Eensquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou de beste oplossing zijn geweest.
Alleen dat automatisme dat de aanpassing of oplossing altijd van de niet religieuze kant moet komen want anders is het racisme of discriminatie... daar moeten we vanaf.
En dan denk jij dat de mening van een oliebollenkraamhouder daardoor veranderd?quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:47 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Newsflash: Een private onderneming mag ook niet discrimineren. Dat is tegen de grondwet. Jammer he?
Wat je daarna schrijft is absurd. Je suggereert dat mensen het maar moeten accepteren omdat het anders stiekem tóch gebeurt. Het gebeurt nu helaas ook stiekem. M.i. moeten dat soort figuren en vooral ondernemers of bedrijven aan de schandpaal worden genageld. Zodra ze het in hun zakken gaan voelen, draaien ze bij en willen ze het heel graag weer goed maken.
Daar hebben het meisje en haar moeder niets mee te maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:17 schreef PrivacyKoning het volgende:
@:Moederenkind De Marokkaanse gemeenschap had een veel sterker punt gemaakt door een flyeractie voor de oliebollenkraam te organiseren en eventuele kopers bewust te maken van het feit dat de verkoper een 15-jarig meisje op deze manier heeft behandeld. Aangezien ik voor vrijheid, voor burgerinitiatief en tegen overheidsbemoeienis ben, zou ik daar niks op tegen hebben.
Echter zijn nu strafbare feiten gepleegd als bedreiging, vandalisme en verstoring van de openbare orde...
Schijnbaar vindt men dat tegenwoordig normaal?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
De moeder heeft die beste man ter verantwoording geroepen en toen hij bij zijn standpunt bleef dat hij gewoon geen hoofddoekjes in zijn kraam wil, heeft de moeder hem terecht exposed op social media.
Wat is er terecht aan om iemand te 'exposen op social media?'quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Daar hebben het meisje en haar moeder niets mee te maken.
Je hebt altijd rellers die dit soort fratsen uithalen.
De moeder heeft die beste man ter verantwoording geroepen en toen hij bij zijn standpunt bleef dat hij gewoon geen hoofddoekjes in zijn kraam wil, heeft de moeder hem terecht exposed op social media.
Ik denk niet dat dat het doel is geweest hiervan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dan denk jij dat de mening van een oliebollenkraamhouder daardoor veranderd?
Laat ik maar een moslima aannemen want anders wordt mijn kraam vernield.
Goede oplossing.
Ja. Een racist moet je sowieso aan de schandpaal nagelen. Niet?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Schijnbaar vindt men dat tegenwoordig normaal?
Terecht exposed? Meen je dit serieus?
Vandaar dat de man zelf een hoofddoek heeft laten maken voor zijn personeel?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Daar hebben het meisje en haar moeder niets mee te maken.
Je hebt altijd rellers die dit soort fratsen uithalen.
Niemand praat het goed dat er vernielingen zijn en bedreigingen richting die meneer. Echter, wanneer je je zo discriminerend opstelt omdat je onder de veronderstelling bent dat je enkel te maken hebt met een weerloos meisje die je toch niets aan kan doen, dan zal je daarmee heel veel woede opwekken bij mensen.
Het enige wat hiermee wordt bereikt is dat de vrijheid weer ingeperkt wordt omdat er anders een kans bestaat dat je toko gesloopt wordt (eender door wie).quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:32 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het doel is geweest hiervan.
Ik betwijfel ten zeerste dat een moslima nu nog in die kraam zou wil werken.
Wat hiermee echter wél wordt bereikt, is het vergroten van bewustwording over discriminatie in alle lagen op de arbeidsmarkt. Het laat zien dat mensen nog steeds worden afgewezen vanwege hun afkomst of religieuze achtergrond, een realiteit die door sommige groepen zoals extreem rechts, vaak wordt ontkend.
Wanneer deze feiten aan het licht komen, proberen sommigen dit te bagatelliseren met argumenten zoals: “Er moet geen ophef van worden gemaakt, anders wordt het erger” of “Als het niet openlijk gebeurt, zal het toch wel stiekem gebeuren.” Dit type redenering toont hoe diepgeworteld en complex de houding ten aanzien van discriminatie kan zijn. Het blootleggen hiervan is daarom essentieel om de discussie op gang te brengen en verandering te stimuleren.
Ik zou graag willen weten welke ondernemers discrimineren en racistisch zijn zodat ik daar me centen niet aan uitgeef.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is er terecht aan om iemand te 'exposen op social media?'
Maar deze man is helemaal geen racist maar dat maak je er maar al te graag van begrijp ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:33 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ja. Een racist moet je sowieso aan de schandpaal nagelen. Niet?
Ik zou het ook willen weten, dan weet ik waar ik mijn oliebollen moet halen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:35 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten welke ondernemers discrimineren en racistisch zijn zodat ik daar me centen niet aan uitgeef.
Maar jij vind het blijkbaar geen probleem om zulke ondernemingen te blijven supporten
Jullie blijven vrijheid benoemen maar er is helemaal geen vrijheid om te discrimineren. Dat is in dit land verboden. Is dat jullie ontgaan? Of bedoel je dat je graag ziet dat men ‘vrij mag discrimineren’ ?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het enige wat hiermee wordt bereikt is dat de vrijheid weer ingeperkt wordt omdat er anders een kans bestaat dat je toko gesloopt wordt (eender door wie).
Het schiet helemaal niks op om mensen te exposen, wat op zichzelf al gewoon ronduit verachterlijk is. Het draagt alleen maar bij aan een steeds groter wordend probleem.
Nou ik ben niet de enige hoor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar deze man is helemaal geen racist maar dat maak je er maar al te graag van begrijp ik.
"Jullie" ?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Jullie blijven vrijheid benoemen maar er is helemaal geen vrijheid om te discrimineren. Dat is in dit land verboden. Is dat jullie ontgaan? Of bedoel je dat je graag ziet dat men ‘vrij mag discrimineren’ ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |