Stand #3372quote:
Polyester ?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef Starflyer het volgende:
Van schaatspakken naar zwempakken.
Tussen 2000 en 2010 werd er gezwommen in de zogenaamde snelle pakken. Wat was het voornaamste materiaal (zeker in de latere jaren) waaruit die pakken bestonden?
Closequote:
Nope!quote:
Helaas! Zo oud is Van Zweden nog niet.quote:Op maandag 18 november 2024 17:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Een enige dirigent die ik ken heet Van Zweden. Dus gokje daarop.
Ook niet.quote:
Dolf Berk ?quote:Op maandag 18 november 2024 22:41 schreef Starflyer het volgende:
Dolf is goed.
En de achternaam is meer een bepaald type bomen. Of een plaats in Brabant of België.
Dolf van der Linden?quote:
quote:
Dan zaten we in dezelfde zaalquote:Op dinsdag 19 november 2024 19:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Avond van de Filmmuziek was inderdaad geweldig; wij zijn zaterdagavond gegaan, en zondag alvast tickets gekocht voor volgend jaar
Angelo Badelamenti ?quote:Op dinsdag 19 november 2024 23:07 schreef slaveloos het volgende:
Welke componist werd beroemd dankzij David Lynch?
Hoppaaaaaquote:
Stand #3372quote:Op woensdag 20 november 2024 19:23 schreef FireFox1 het volgende:
Carel Struycken (Lurch van The Addams Family)
Klopt helemaal.quote:
80 kilo ?quote:Op woensdag 20 november 2024 22:24 schreef thabit het volgende:
[ afbeelding ]
De noordkaper is een walvissoort met een gemiddelde penislengte van ongeveer 2m72. Wat wegen z'n kloten gemiddeld per stuk? Je mag er 10% naast zitten.
Gemiddeld tussen de 450 en 500 kilo, per stuk.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:32 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
2,72m, dat is een hele unit
Gokje op 450 kilo, echt fantastisch
in 1986, toch?quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:51 schreef thabit het volgende:
Voor Uranus en Neptunus maakt het voor de volgorde geloof ik uit of je massa of volume bedoelt. Als kind was ik bezeten van space shuttles en planeten, maar moet bekennen dat ik die interesse vrij snel verloor toen de Challenger verongelukte.
Correct. Ruimtevaart was toen helemaal hip in Nederland dankzij Wubbo Ockels. Er was ook een ruimtevaarttentoonstelling in de Jaarbeurs, kan ik me nog herinneren.quote:
klopt. Space 86. Was ook Coca Cola blikje vanquote:Op vrijdag 22 november 2024 18:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Correct. Ruimtevaart was toen helemaal hip in Nederland dankzij Wubbo Ockels. Er was ook een ruimtevaarttentoonstelling in de Jaarbeurs, kan ik me nog herinneren.
Weet je zeker live? Ik herinner me het moment doordat Frits Spits het in z'n programma bracht. Ik kan het mis hebben. Maar zoals de moord op JFK. Veel mensen denken dat rechtstreeks gezien te hebben.quote:
Stand #3372quote:
Je brengt me aan het twijfelen. Januari 1986, ik zat toen in 6 VWO. Zoals ik het me herinner was het laat in de middag, vroeg in de avond. Maar ook ik kan het mis hebben. Misschien dan in het 8 uur Journaal. Het heeft in ieder geval een diepe indruk achter gelaten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je zeker live? Ik herinner me het moment doordat Frits Spits het in z'n programma bracht. Ik kan het mis hebben. Maar zoals de moord op JFK. Veel mensen denken dat rechtstreeks gezien te hebben.
Ja zat aan de eettafel en mijn vader luisterde via radio het nieuws van 18uur. Toen hoorden we van de explosie van The Challenger.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je brengt me aan het twijfelen. Januari 1986, ik zat toen in 6 VWO. Zoals ik het me herinner was het laat in de middag, vroeg in de avond. Maar ook ik kan het mis hebben. Misschien dan in het 8 uur Journaal. Het heeft in ieder geval een diepe indruk achter gelaten.
De moord op JFK heb ik zeker niet live gezien want toen was ik nog niet geboren.
Louisiana, South Dakota en Iowa zijn de anderen :-)quote:
quote:Op zondag 24 november 2024 23:55 schreef DTF het volgende:
[..]
Louisiana, South Dakota en Iowa zijn de anderen
Stand #3372
Starflyer 1
slaveloos 1
tong80 1
FireFox1 1
Thabit 1
Opzoeknaarvrienden 1
DTF 1
pipster 1
Yesquote:
Pep en Sjors. Ik was abonnee op de Sjors. Heb toen nog meegedaan aan de wedstrijd om een nieuwe naam te verzinnen. Deze won terecht.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:34 schreef slaveloos het volgende:
Uit welke 2 tijdschriften ontstond de Eppo?
Inderdaad. Wat had jij verzonnen?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Pep en Sjors. Ik was abonnee op de Sjors. Heb toen nog meegedaan aan de wedstrijd om een nieuwe naam te verzinnen. Deze won terecht.
Ha ha. Weet ik niet meer.quote:Op woensdag 27 november 2024 23:19 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat had jij verzonnen?
Stand #3372
Starflyer 1
slaveloos 2
tong80 2![]()
FireFox1 1
Thabit 1
Opzoeknaarvrienden 1
DTF 1
pipster 1
Klare lijnquote:Op donderdag 28 november 2024 07:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha. Weet ik niet meer.
Hoe noemt met de tekenstijl van o.a. Hergé en Joost Swarte?
Stand #3372quote:
Inderdaad kan daaaagen durenquote:
Titel van het nummer wordt niet genoemd in de tekstquote:Op maandag 2 december 2024 23:42 schreef DTF het volgende:
Jullie mogen doorgaan als het te lang duurt hoor
Net gehoord in de plaatselijke quiz;
Wat linkt de volgende nummers?
4 Non Blondes - What's Up?
The Bloodhound Gang - The Bad Touch
Drs P - Dodenrit
System of a Down - Chop Suey!
Stand #3372quote:Op dinsdag 3 december 2024 00:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Titel van het nummer wordt niet genoemd in de tekst
Je mag een nieuwe vraag stellen H_Tquote:Op dinsdag 3 december 2024 00:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Titel van het nummer wordt niet genoemd in de tekst
Stand #3372quote:
Holwerdquote:Op donderdag 5 december 2024 15:21 schreef Bargehassus het volgende:
Bij welke plaats vertrekt de boot naar Ameland?
(Hopelijk zonder Powned journalisten).
Snel en correct!quote:
Stukje Wikipedia, waar gaat dit over?quote:Het diende als decor voor de Amerikaanse film Mindhunters (uitgebracht 2004), de Nederlandse film Ver van familie (opnames in 2007) en de 42e editie van Kinderen voor Kinderen. Ook figureerde het als snoepfabriek in de jeugdfilm Mega Mindy en de Snoepbaron. Daarnaast werden er diverse videoclips opgenomen, waaronder Sorry van Kensington, Kijk omhoog van Nick & Simon en Onderweg naar later van Suzan & Freek. Het gebouw dient vooral als locatie voor evenementen.
Radio Kootwijk klopt, maar de polder was in 1918 nog niet droog. Het ligt op de Veluwe bij Apeldoornquote:
Prachtige omgeving ook om een wandeling te maken, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:04 schreef Berkery het volgende:
[..]
Radio Kootwijk klopt, maar de polder was in 1918 nog niet droog. Het ligt op de Veluwe bij Apeldoorn
Stand #3372
Starflyer 1
slaveloos 3
tong80 2
FireFox1 2![]()
Thabit 1
Opzoeknaarvrienden 1
DTF 2
pipster 1
H_T 1
Bargehassus 1
Berkery 1
Ik was er een keer met een bedrijfsuitje, wandelend in een dichte mist. Gaf een mooi effect om dat gebouw ineens te zien opdoemen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:28 schreef Bargehassus het volgende:
Prachtige omgeving ook om een wandeling te maken, maar dat terzijde.
Amerika ?quote:Op maandag 9 december 2024 17:58 schreef FireFox1 het volgende:
Antwoord is Albert Hofmann
Nieuwe vraag:
Door welk land werd het WK voetbal in 1994 georganiseerd?
Dat is volgens mij correct. Ik vierde toen mijn verjaardag tijdens de kwartfinale NED-BRA.quote:
Stand #3372quote:
Stand #3372quote:
ZZ Leiden inderdaad!quote:
Worden ze weer kampioen of bedoel je dat niet?quote:
Een schaker ?quote:
Nee, een biljonair.quote:
Stand #3372quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:54 schreef Berkery het volgende:
[..]
Larry Page, of die andere van Google
Stand #3372quote:
Yes Sir!quote:
Yes Sir!quote:
Sexcrime gaf het weg?quote:
Wat isquote:Devormt een onderdeel van de scheikunde en omvat de studie van de ruimtelijke opbouw van (vooral organische) verbindingen, de moleculaire symmetrie en de gevolgen daarvan op de manier hoe stoffen met elkaar reageren. Naast de manier waarop atomen in een molecule aan elkaar gekoppeld zijn, is ook de ruimtelijke oriëntatie van de atomen belangrijk bij de studie van de
![]()
Stand #3372quote:Op woensdag 18 december 2024 22:54 schreef slaveloos het volgende:
stereometrie dacht ik, maar het zal dan wel stereochemie zijn. Is toch dat gedoe over linksdraaiend melkzuur enzo
Klopt!quote:
Onze sywert van Lienden de grote filantroopquote:Op maandag 23 december 2024 11:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Bernd Damme, Camille van Gestel en xxx
Wie is de derde musketier?
Hehequote:Op maandag 23 december 2024 16:27 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Onze sywert van Lienden de grote filantroop
Nee en ja hahahquote:Op maandag 23 december 2024 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:
Crostini?
Ben je het kerstmenu aan het voorbereiden?
Ook nietquote:
Bruschetta?quote:Op maandag 23 december 2024 19:22 schreef slaveloos het volgende:
Watt is het?
Het bestaat uit gegrild brood (kan zowel wit als meergranenbrood zijn), ingesmeerd met knoflook en besprenkeld met extra vergine olijfolie, zout en peper. Er kan gevarieerd worden met rode peper, tomaat, worst, groenten en/of kaas (mozzarella). In sommige gevallen wordt de olijfolie vooraf vermengd met Italiaanse kruiden zoals basilicum en oregano.
Zeker!! Heerlijkquote:
Nou je hebt me geïnspireerd om ook crostini te gaan maken voor kerst.quote:
Oh crostini ook even opgezocht en inderdaad zoek de verschillenquote:Op dinsdag 24 december 2024 12:35 schreef Quyxz_ het volgende:
Geen idee. Zal wel niet Winston Bogarde zijn.
[..]
Nou je hebt me geïnspireerd om ook crostini te gaan maken voor kerst.![]()
(Crostini is praktisch hetzelfde als bruschetta blijkt)
George Harrison?quote:Op dinsdag 24 december 2024 18:46 schreef Berkery het volgende:
De man die ik zoek leeft niet meer, maar speelde gitaar en zong bij een heel bekende band.
Stand #3372quote:
quote:Op zondag 29 december 2024 00:55 schreef slaveloos het volgende:
Misschien Tjeenk Willink al was die meer informateur als ik me goed herinner
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben..quote:Op zondag 29 december 2024 09:59 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]![]()
Bekijk deze YouTube-video
Hij was inderdaad informateur. Ik geloof wel dat deze informatiefase een onderdeel is van de algehele kabinetsformatie.
Stand #3372
Starflyer 1
slaveloos 7
tong80 3
FireFox1 3
Thabit 1
Opzoeknaarvrienden 1
DTF 2
pipster 2
H_T 1
Bargehassus 3
Berkery 1
Quyxz_ 2
Hoi lubje25, welkom terug.quote:Op maandag 30 december 2024 01:19 schreef lubje25 het volgende:
👋 Hoi allemaal! Aan de stand te zien zijn er nog veel oude bekenden hier.🥰😃
Juiste land we moeten naar het noorden...quote:
Nu naar t oosten..quote:
Ipswich?quote:Op zondag 29 december 2024 18:34 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben..
In welke stad staat een enorm standbeeld van Earl Grey, inderdaad die van de thee
Stuk noordelijkerquote:
Zekerquote:
Meteen de 2 bekendstequote:
quote:Op maandag 30 december 2024 01:19 schreef lubje25 het volgende:
👋 Hoi allemaal! Aan de stand te zien zijn er nog veel oude bekenden hier.🥰😃
Zeker!quote:
De zoon van diens opaquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:31 schreef Starflyer het volgende:
Wie is de vader van de (reserve)keeper van Almere City?
Die speelt bij Telstar.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:10 schreef DTF het volgende:
Ik heb geen idee wie de reservekeeper van Almere City is natuurlijk.
Ik weet het amper van ajax of psv.
Maar ik weet wel dat de zoon van Ronald Koeman keeper is. Zou hij het kunnen zijn?
Zijn jas zal wel een hint zijn, maar behalve Toto Wolff (en die is het niet) ken ik weinig Oostenrijkers die wat voor Mercedes doen. Dit lijkt me ook geen Berger of Lauda, dus geen ideequote:
Dat is een Nederlander die in de jaren '80 reed.quote:
quote:
quote:
Correct! Er wonen ongeveer 150 miljoen mensen. Tot de jaren 80 was Honshu goed geweest, maar daar is de groei er allang uit, op Java nog steeds niet!quote:
Geit?quote:
Geit is goed en mits goed bereid eigenlijk het lekkerst!quote:
quote:
Octaangetal, niet -gehaltequote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Waarvoor staan de getallen in de namen van Euro 95 en Euro 98 (benzine)?
Ik ben hier streng.![]()
Precies correct! Octaan heeft juist een heel laag (negatief) octaangetal, dus octaangehalte is zeker fout.quote:
quote:
Die is wel goed!quote:
Nee, de Ojos del Salado. De Chimborazo staat pas op P15 in de lijst.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Mauna Kea te snel gezegd.![]()
Is de hoogste van Zuid Amerika de Chimborazo?
[..]
quote:
Romanesco?quote:Op maandag 6 januari 2025 16:29 schreef pipster het volgende:
Wat is de officiéle naam van deze groene torentjes bloemkool?
[ afbeelding ]
Juistquote:
Een Kneukfilmquote:Op woensdag 8 januari 2025 20:53 schreef H_T het volgende:
Ik moet mezelf toch weer aanleren hier weer wat vaker te kijken
Welke term bedachten Van Kooten en De Bie voor een film waarin horizontaal gesport wordt, maar ook mensen met elkaar op de vuist gaan?
(Ik zou overigens geen goed voorbeeld kunnen noemen in dit genre)
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:53 schreef H_T het volgende:
Ik moet mezelf toch weer aanleren hier weer wat vaker te kijken
Welke term bedachten Van Kooten en De Bie voor een film waarin horizontaal gesport wordt, maar ook mensen met elkaar op de vuist gaan?
(Ik zou overigens geen goed voorbeeld kunnen noemen in dit genre)
Over welk radioprogramma gaat dit?quote:hanteerde bij het dateren van de uitzending sinds 1 mei 1985 de zogenaamde apriltelling. Hierbij werd na 30 april verdergegaan als 31 april, 32 april, 33 april tot oneindig door. Hierbij kon een datum ook negatief zijn zoals bijvoorbeeld -4 december. Het jaar werd wel gewoon aangegeven zodat 1 januari 1986 werd aangegeven als 276 april 1985 en 1 januari 1990 als 1737 april 1985. Daarnaast was er ook nog sprake van de oktobertelling en de februaritelling. Een
-uitzending werd door
bijvoorbeeld aangekondigd als "941 oktober 1984, 746 april 1985, 431 februari 1986, oftewel 6 mei 1987.", hetgeen dan overigens weer vol telfouten zat.
Opgezocht, en volgens mij correct. Je ook maar even het punt toebedeeld.quote:
Ronflonflon met Jaques Plafond?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:29 schreef Berkery het volgende:
[..]
Over welk radioprogramma gaat dit?
En door...quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ronflonflon met Jaques Plafond?
De tandjes. Dat is snel. Maar wel helemaal goed!quote:
Zeker, de aubergenius.quote:
Wustquote:Op zaterdag 11 januari 2025 23:38 schreef Starflyer het volgende:
Nu het EK schaatsen allround en sprint bezig is, welke schaatser (m/v) heeft de meeste medailles in het eindklassement behaald?
Excuus.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:31 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Zeker, de aubergenius.![]()
Mijn punten waren wel verdwenen!Even corrigeren.
Stand #3372
Starflyer 4
slaveloos 9
tong80 3
FireFox1 3
Thabit 1
Opzoeknaarvrienden 1
DTF 3
pipster 3
H_T 4
Bargehassus 5
Berkery 2
Quyxz_ 6
Nee, die heeft er 11quote:
Ritsma?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 23:38 schreef Starflyer het volgende:
Nu het EK schaatsen allround en sprint bezig is, welke schaatser (m/v) heeft de meeste medailles in het eindklassement behaald?
Die heeft er 10.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |