Als ik het wist, vroeg ik het niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan continu de confrontatie opzoeken met mij? Het hoeft niet hè.
[..]
Als je zelf het antwoord al weet, hoef je de vraag ook niet te stellen dus.
Ik heb daar al antwoord op gegeven. Je blijft vragen naar de bekende weg. Verder heb ik het nergens gehad over een persoonlijke aanval.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:57 schreef r_one het volgende:
opzoeken met mij? Het hoeft niet hè.
[..]
Als je zelf het antwoord al weet, hoef je de vraag ook niet te stellen dus.
Als ik het wist, vroeg ik het niet.
Dus niet. Je enige antwoord was "wat denk je zelf?"quote:Op maandag 3 februari 2025 17:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb daar al antwoord op gegeven.
"de confrontatie met mij opzoeken"quote:Verder heb ik het nergens gehad over een persoonlijke aanval.
quote:Op maandag 3 februari 2025 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus niet. Je enige antwoord was "wat denk je zelf?"
quote:Op maandag 3 februari 2025 08:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik hoop dat de vrachtwagenchauffeur wordt ontslagen.
Je gaat toch niet een personenauto inhalen als vrachtwagen en dan naar rechts zonder rechterspiegel rechterschouder te doen
Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een persoonlijke aanval.quote:[..]
"de confrontatie met mij opzoeken"
Daar gaat een genoteerd kenteken echt niet bij helpenquote:
Natuurlijk wel.quote:[..]
Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een persoonlijke aanval.
Als iemand doorrijdt bij een ongeval helpt een kenteken welquote:Op maandag 3 februari 2025 17:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar gaat een genoteerd kenteken echt niet bij helpen
Nee dat vind ik niet. Met confrontatie bedoel ik meer van: je lokt een pietluttige discussie uit d ie off-topic is alleen maar om het discussiëren, om gelijk te hebben. Bij een persoonlijke aanval denk ik meer aan 'je bent een oen' of zo. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:[..]
Natuurlijk wel.
'confrontatie' = aanval
'met mij' = hoogstpersoonlijk opgevat
Dat was niet het geval dus je vraag was overbodig.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als iemand doorrijdt bij een ongeval helpt een kenteken wel
En dat is een open deur dus je vraag is dan ook overbodig.quote:En als de persoon wel de schade afhandelt noteer je dit toch ook?
Off-topic, pietluttig en uitlokken zijn jouw woorden.quote:[..]
Nee dat vind ik niet. Met confrontatie bedoel ik meer van: je lokt een pietluttige discussie uit d ie off-topic is alleen maar om het discussiëren, om gelijk te hebben.
Een persoonlijke aanval kan in veel gradaties voorkomen. Schelden is er slechts een van.quote:Bij een persoonlijke aanval denk ik meer aan 'je bent een oen' of zo. Dat zijn twee verschillende dingen.
Okquote:Op maandag 3 februari 2025 17:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat was niet het geval dus je vraag was overbodig.
[..]
En dat is een open deur dus je vraag is dan ook overbodig.
[..]
Off-topic, pietluttig en uitlokken zijn jouw woorden.
[..]
Een persoonlijke aanval kan in veel gradaties voorkomen. Schelden is er slechts een van.
quote:Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Een irritatie op de weg: als ik ergens rijd met een rotonde waarbij fietsers en voetgangers voorrang hebben, dan rem ik best wel af en ga ik terug naar 2 en kijk ik extra goed. Want op die punten gebeuren nogal eens aanrijdingen die zijn extra gevaarlijk voor zwakke weggebruikers.
Echter heb ik vaak dat mensen achter me gaan lopen toeterenDenk je nou echt dat ik keihard in zn 3 over zo een gevaarlijke rotonde ga knallen zodat jij 0,5 seconden sneller bent
doe rustig aan.
Hierin heb je gelijk. Maar als ik dan dit lees (het gaat om het dikgedrukte):quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Een irritatie op de weg: als ik ergens rijd met een rotonde waarbij fietsers en voetgangers voorrang hebben, dan rem ik best wel af en ga ik terug naar 2 en kijk ik extra goed. Want op die punten gebeuren nogal eens aanrijdingen die zijn extra gevaarlijk voor zwakke weggebruikers.
Je hebt net een blauwe maandag je rijbewijs. Als dikgedrukte je nu al vaak is overkomen, denk je dan niet, he, misschien doe ik iets afwijkends?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Echter heb ik vaak dat mensen achter me gaan lopen toeteren Denk je nou echt dat ik keihard in zn 3 over zo een gevaarlijke rotonde ga knallen zodat jij 0,5 seconden sneller bent doe rustig aan
Ja ik neem de tijd om een ongeval op een gevaarlijk kruispunt te voorkomen, de meeste mensen knallen gewoon in z'n 3 over zo'n rotonde heen. Dat is minder veilig.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:48 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hierin heb je gelijk. Maar als ik dan dit lees (het gaat om het dikgedrukte):
[..]
Je hebt net een blauwe maandag je rijbewijs. Als dikgedrukte je nu al vaak is overkomen, denk je dan niet, he, misschien doe ik iets afwijkends?
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in 1988, toen rotondes, ten opzichte van nu, zeldzaam waren. Toch heb ik het nog nooit meegemaakt dat iemand achter mij toeterde omdat ik in zijn/haar/het ogen het punt niet correct benaderde. Dus mijn punt blijft staan:quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja ik neem de tijd om een ongeval op een gevaarlijk kruispunt te voorkomen, de meeste mensen knallen gewoon in z'n 3 over zo'n rotonde heen. Dat is minder veilig.
En om de vraag te vervangen, vervang afwijkends door verkeerd?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:48 schreef Bargehassus het volgende:
Als dikgedrukte je nu al vaak is overkomen, denk je dan niet, he, misschien doe ik iets afwijkends?
Dit inderdaad. In principe (vind ik...) moet je rustig erop af rijden met de intentie om te... stoppen. Doe je dus goed. Er is een bepaald deel dat de intentie heeft om door te knorren en zo hard mogelijk op de rotonde af te rijden. En keihard te remmen indien nodig. Of er nog snel even voor te glippen zoals je ook vaak ziet. Je kunt als fietser er niet aan zien of ze de situatie überhaupt begrijpen. Tokkievolk. Dat zijn de veroorzakers van de vele ongelukken daar. Het is ze niet geleerd of het zit in het karakter, geen idee. Maar ze zijn dus levensgevaarlijk voor de zwakke verkeersdeelnemer.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Een irritatie op de weg: als ik ergens rijd met een rotonde waarbij fietsers en voetgangers voorrang hebben, dan rem ik best wel af en ga ik terug naar 2 en kijk ik extra goed. Want op die punten gebeuren nogal eens aanrijdingen die zijn extra gevaarlijk voor zwakke weggebruikers.
Echter heb ik vaak dat mensen achter me gaan lopen toeterenDenk je nou echt dat ik keihard in zn 3 over zo een gevaarlijke rotonde ga knallen zodat jij 0,5 seconden sneller bent
doe rustig aan.
Oh damn, idd dit. Toer je lekker zit er zo'n idioot in je knalpijp.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:25 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Irritatie als motorrijder: bumperklevers. En dan bedoel ik niet met een respectvolle afstand bumperkleven, nee, echt zowat in m'n fckng rugzag![]()
Ben maar even afgestapt bij het verkeerslicht en vriendelijk gevraagd of hij even wat ruimte wilde geven.
Eens, rete-irritant. Rustig is beter.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Mensen die te hard over rotondes rijden.
Ja hoor, nog wel met de auto, maar de volgende wellicht automaat (sowieso indien electrisch).quote:Met opmerkingen over 'in zn twee' en 'in zn drie'... Rijden er steeds nog mensen rond in schakelbakken?
Schakelbak beste bak.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Mensen die te hard over rotondes rijden.
Met opmerkingen over 'in zn twee' en 'in zn drie'... Rijden er steeds nog mensen rond in schakelbakken?
(fixed)quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Mensen die te hard als een slak heel krampachtig over rotondes rijden.
Eh ja.. we zijn tenslotte niet allemaal vrouw of bejaard.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Rijden er steeds nog mensen rond in schakelbakken?
Ja laatst stond er zo'n figuur stil midden op het kruispunt. Kon 'm nog net ontwijken want zoiets verwacht je niet, dat zo iemand plotseling stil gaat staan. Ik zeg hoog tijd voor een EMG-tje!quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:22 schreef r_one het volgende:
[..]
(fixed)
.... en niet in staat zijn om ´vooruit´ te kijken
quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eh ja.. we zijn tenslotte niet allemaal vrouw of bejaard.
Twee op de drie, ongeveer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Rijden er steeds nog mensen rond in schakelbakken?
Tsja, en buiten de reflex om moet je je afvragen of je zin hebt om aan de kant van de weg met een geirriteerde tokkie een schadeformulier in te vullen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zelfs toen ik reed in het grootste wrak dat ik het liefst total loss had rem je nog uit reflex. Ik denk dat als je een nieuwe auto hebt verzekerd tegen nieuwwaarde voor de eerste 3 jaar en na 2 jaar en 11 maanden zo'n actie krijgt je alsnog remt. Dat is toch wat je aangeleerd hebt al die jaren op de weg... de fouten oplossen van anderen.
En wat zei hij toen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:25 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Irritatie als motorrijder: bumperklevers. En dan bedoel ik niet met een respectvolle afstand bumperkleven, nee, echt zowat in m'n fckng rugzag![]()
Ben maar even afgestapt bij het verkeerslicht en vriendelijk gevraagd of hij even wat ruimte wilde geven.
Ja hoor. Suzuki swift, sportief pookje, 2016.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:48 schreef jakosi het volgende:
Mensen die te hard over rotondes rijden.
Met opmerkingen over 'in zn twee' en 'in zn drie'... Rijden er steeds nog mensen rond in schakelbakken?
Als je schakelen al veel moeite vindt maak ik me toch zorgen om je gezondheid. Fietsen, dát is veel moeite.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Deze attitude, kom op man
Automaat rijdt gewoon mega relaxt en makkelijk, en al helemaal in fileland Nederland.
En nee schakelen is heus niet "moeilijk" (niet voor mij iig) maar ik prefereer automaat altijd boven schakel puur om hoe chill en moeiteloos het rijdt.
Ga een ritje automaat rijden, dan weet je hoe lekker dat is, vooral in de file.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je schakelen al veel moeite vindt maak ik me toch zorgen om je gezondheid. Fietsen, dát is veel moeite.
Ik heb wel een tijdje les gehad in een automaat. Het voornaamste voordeel vind ik dat je snel kan optrekken zonder veel handelingen uit te voeren, maar al met al prefereer ik toch een sportief pookje.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ga een ritje automaat rijden, dan weet je hoe lekker dat is, vooral in de file.
Ik ben niet van de pookjes, iedereen zijn eigen dingquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb wel een tijdje les gehad in een automaat. Het voornaamste voordeel vind ik dat je snel kan optrekken zonder veel handelingen uit te voeren, maar al met al prefereer ik toch een sportief pookje.
Ik snap wel dat schakelen voor sommige mensen te moeilijk is hoor.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:01 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik ben niet van de pookjes, iedereen zijn eigen ding.
En inparkeren voor anderen ookquote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik snap wel dat schakelen voor sommige mensen te moeilijk is hoor.
Ja dat klopt, zeker met fileparkeren moet ik nog even oefenen. Dat is echt zo moeilijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:28 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
En inparkeren voor anderen ook
Is snel optrekken slecht voor je automaatversnellingsbak?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kleine benzineautos hebben vaak nog een handgeschakelde versnellingsbak.
een automatische versnellingsbak maakt de Dacia Sandero 2500 euro duurder, en is daarmee minder zuinig.
Ford Puma idem dito. Bij de Renault Captur is het prijsverschil groter en kan je de automaat niet eens bij de TCe90 motor krijgen.
Bij de middenklasser is de automatische versnellingsbak helaas de standaard, tegenwoordig.
Vergeet dat snelle optrekken nou maar, als je dat veelvuldig doet dan ben je op een dag gewoon aan de beurt.
Versnellingsbakspecialisten komen al om in het werk om zulke automaatbakken te reviseren. Met name van taxis.
Mijn Focus heeft ook een handbak. Heerlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kleine benzineautos hebben vaak nog een handgeschakelde versnellingsbak.
een automatische versnellingsbak maakt de Dacia Sandero 2500 euro duurder, en is daarmee minder zuinig.
Ford Puma idem dito. Bij de Renault Captur is het prijsverschil groter en kan je de automaat niet eens bij de TCe90 motor krijgen.
Bij de middenklasser is de automatische versnellingsbak helaas de standaard, tegenwoordig.
Vergeet dat snelle optrekken nou maar, als je dat veelvuldig doet dan ben je op een dag gewoon aan de beurt.
Versnellingsbakspecialisten komen al om in het werk om zulke automaatbakken te reviseren. Met name van taxis.
Over 10 jaar zal het grootste deel automaat zijn want er worden steeds minder nieuwe handbakken geproduceerd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef StateOfMind het volgende:
Het gros van alle auto's op de Nederlandse wegen is voorlopig nog altijd voorzien van een handbak.
Aangezien Nederland een van de oudste wagenparken van Europa heeft.
Nieuwe en jongere auto's hebben wel steeds vaker een automaat.
Een superauto is dat. het is alleen de vraag hoe lang Ford nog de Focus blijft maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mijn Focus heeft ook een handbak. Heerlijk.
Een automatische versnellingsbak bestaat uit meerdere koppelingen achter elkaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Is snel optrekken slecht voor je automaatversnellingsbak?
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Okl nou dan weet ik dus dat ik zo lang mogelijk de aankoop van een automaat ga uitstellen. Ik houd namelijk van redelijk snel optrekken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Een automatische versnellingsbak bestaat uit meerdere koppelingen achter elkaar.
door veelvuldig vanuit stilstand vol vermogen op te trekken 'verbrand' je feitelijk deze koppelingen.
Ter info; Bij een automaatbak op leeftijd is het raadzaam om de bak te laten spoelen. Dan komen de afvalstoffen los en komt er verse versnellingsbakolie in. zo verleng je de levensduur. kosten varieeren van 249 tot 335 euro.
dit helpt je niet meer als de automaatbak al problemen heeft. Heb je revisie nodig dan zit je op minstens 1000 euro, tot wel 3000 euro.
Bugatti's trekken toch redelijk vlot op met een automaatquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Okl nou dan weet ik dus dat ik zo lang mogelijk de aankoop van een automaat ga uitstellen. Ik houd namelijk van redelijk snel optrekken.
Te duur in aanschaf en wegenbelasting.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bugatti's trekken toch redelijk vlot op met een automaat
Dit jaar is het laatste jaar voor de Focus. De Fiesta ging in 2023 al op het hakblok.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Een superauto is dat. het is alleen de vraag hoe lang Ford nog de Focus blijft maken.
De Mondeo was trouwens de laatste jaren ook slechts automatisch leverbaar.
Oh sorry, ik wist niet dat je zulke lange tenen had.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Deze attitude, kom op man
Automaat rijdt gewoon mega relaxt en makkelijk, en al helemaal in fileland Nederland.
En nee schakelen is heus niet "moeilijk" (niet voor mij iig) maar ik prefereer automaat altijd boven schakel puur om hoe chill en moeiteloos het rijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |