abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216612797
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:41 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Oh, mooie vanochtend - de 30km zones in Amsterdam. Irritant? Ja. Toch netjes op de cruise control. En dan bumperklevers die sneller willen.

Wat dacht je van NEE?
Jouw cruise control werkt onder de 40 km/h? Goh. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216612852
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dit jaar is het laatste jaar voor de Focus. De Fiesta ging in 2023 al op het hakblok.
Klopt helaas, in februari de laatste begreep ik van mijn garage. Over een week krijg ik mijn nieuwe tweedehands Focus, ik ga van een 2015 model naar een 2023 ^O^
pi_216613129
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Yup, enige "voorwaarde" is dat de auto niet te laag in toeren zit. Dus, 33/34 km/h in z'n drie, keurig 1600-1700 toeren, cruise control aan, gaat prima.
  zondag 9 februari 2025 @ 22:24:38 #254
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216613701
quote:

[..]
De mijne begint bij 30.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_216649134
Irritant als mensen met 120 km/u willen inhalen terwijl de maximumsnelheid toch echt 100 km/u is. Ik rijd gewoon op de middelste baan (als er meer dan 2 rijstroken zijn wat hier in de randstad veelal het geval is) met de cruise control op 102 km/u ongeveer. Soms zelfs 105 km/u dan ben ik al continu het risico aan het lopen op een bekeuring, maar alsnog wil Achmed erlangs met 120 km/u . Overdag.

Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole. Veel te veel moeite. Dat heb ik althans geleerd om het zo te doen
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:40:29 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216649632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Irritant als mensen met 120 km/u willen inhalen terwijl de maximumsnelheid toch echt 100 km/u is. Ik rijd gewoon op de middelste baan (als er meer dan 2 rijstroken zijn wat hier in de randstad veelal het geval is) met de cruise control op 102 km/u ongeveer. Soms zelfs 105 km/u dan ben ik al continu het risico aan het lopen op een bekeuring, maar alsnog wil Achmed erlangs met 120 km/u . Overdag.

Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole. Veel te veel moeite. Dat heb ik althans geleerd om het zo te doen
Als goed autorijden te veel moeite kost moet je gaan lopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:41:00 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216649645
quote:

[..]
Mijne vanaf 30.
pi_216649721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Jij bent er de oorzaak van dat ze je met 120 moeten inhalen. Zou helemaal mooi worden als ze je met 105 inhalen. Als jij gewoon netjes rechts gaat rijden is er een baan extra vrij. Als je niet van baan wilt wisselen moet je rechts blijven en het dan maar op de koop toenemen dat je soms langzamer dan 100 moet rijden.
pi_216649759
quote:

[..]
Adaptive werkt gewoon tot stilstand.
pi_216650362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als goed autorijden te veel moeite kost moet je gaan lopen.
Het is verboden om op de autosnelweg te lopen, Wist je dat niet?
pi_216650388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij bent er de oorzaak van dat ze je met 120 moeten inhalen. Zou helemaal mooi worden als ze je met 105 inhalen. Als jij gewoon netjes rechts gaat rijden is er een baan extra vrij. Als je niet van baan wilt wisselen moet je rechts blijven en het dan maar op de koop toenemen dat je soms langzamer dan 100 moet rijden.
Op een autosnelweg met 3 rijstroken of meer kan Achmed ook helemaal naar links om in te halen natuurlijk. Op de zeldzame snelwegen met slechts 2 rijstroken (zoals de A44) houd ik zo veel mogelijk rechts.

En waarom moet Achmed überhaupt met 120 inhalen als ik reeds 5 km/u boven de maximumsnelheid rijd? Het is verboden de maximumsnelheid te overschrijden.
pi_216650480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Op een autosnelweg met 3 rijstroken of meer kan Achmed ook helemaal naar links om in te halen natuurlijk. Op de zeldzame snelwegen met slechts 2 rijstroken (zoals de A44) houd ik zo veel mogelijk rechts.

En waarom moet Achmed überhaupt met 120 inhalen als ik reeds 5 km/u boven de maximumsnelheid rijd? Het is verboden de maximumsnelheid te overschrijden.
Mss heeft Achmed wel een goede reden om het risico op een bon te nemen? Wie ben jij om te bepalen dat iemand niet harder dan Vmax mag? Zolang die persoon anderen daarbij niet hindert en het een beetje binnen de perken houd, zie ik het probleem niet als de linker baan vrij is. Wat heb jij er last van dat iemand je inhaalt?

Bovendien vind ik met 120 inhalen nog altijd beter dan met 2 km verschil. Zeker als je daarna je snelheid wat terug laat zakken. Hoe korter * de inhaal manoeuvre, hoe veiliger.

* met uiteraard wel enig verstand

Je moet nog een hoop leren. Jouw snelheidsmeter is die van een ander ook weer niet. Je kunt over het algemeen prima Vmax + 10 doen zonder een boete te krijgen op de snelweg. Met Vmax + 20 loop je kans op een kleine boete.
pi_216650542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:45 schreef alpeko het volgende:

[..]
Mss heeft Achmed wel een goede reden om het risico op een bon te nemen?
Nee hoor. Achmet heeft namelijk geen optische- en geluidssignalen (sirene, zwaailichten) en is derhalve geen voorrangsvoertuig. Derhalve heeft Achmed zich gewoon te houden aan de maximumsnelheid, en die is overdag op de autosnelweg tussen 6 uur 's ochtends en 19 u 's avonds 100 km/u maximaal.

quote:
Wie ben jij om te bepalen dat iemand niet harder dan Vmax mag?
Dat heb ik dan ook niet bepaald, dat mag simpelweg niet.

quote:
Zolang die persoon anderen daarbij niet hindert en het een beetje binnen de perken houd, zie ik het probleem niet als de linker baan vrij is. Wat heb jij er last van dat iemand je inhaalt?
Links inhalen is niet zo erg maar heel vaak haalt Achmed ook rechts in hoor. En dat mág niet.

quote:
Bovendien vind ik met 120 inhalen nog altijd beter dan met 2 km verschil. Zeker als je daarna je snelheid wat terug laat zakken. Hoe korter * de inhaal manoeuvre, hoe veiliger.

* met uiteraard wel enig verstand

Je moet nog een hoop leren.
Hoezo? Ik haal meestal met nét iets boven de 100 km/u in, bijvoorbeeld een vrachtwagen op de rechterbaan.

Alleen als er slechts 2 rijstroken per richting zijn zoals op de A44 rijd ik iets harder dat heb ik geleerd met rijles. Maar ook met rijles zei de instructeur je kan wel gewoon een boete krijgen. Dus dat is eigenlijk al linke soep want Achmed gaat mijn boete niet betalen die is voor mij. De boetes zijn zó boven de 100 euro.

Bedenk dat ik in de randstad woon en dus veelal op autosnelwegen rijd met 3 of meer rijstroken per richting.
pi_216650584
Ik doe nou vaak cruise control en dan wel iets vaker van baan wisselen, dat is alsnog minder moeite dan steeds afremmen en weer gas geven. Dus ik cruise dan overal met 102-105 tussendoor bijvoorbeeld op de A4 of op de A2, brede wegen met 4 of 5 rijstroken per richting.
pi_216650600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik doe nou vaak cruise control en dan wel iets vaker van baan wisselen, dat is alsnog minder moeite dan steeds afremmen en weer gas geven. Dus ik cruise dan overal met 102-105 tussendoor bijvoorbeeld op de A4 of op de A2, brede wegen met 4 of 5 rijstroken per richting.
Je weet dat je maximaal 100 mag? Ik denk namelijk niet dat je optische- en geluidssignalen (sirene, zwaailichten) hebt en derhalve dus geen voorrangsvoertuig bent. Derhalve heeft pedaalemmerzak zich gewoon te houden aan de maximumsnelheid, en die is overdag op de autosnelweg tussen 6 uur 's ochtends en 19 u 's avonds 100 km/u maximaal.

Zo zie je maar... eenieder zoekt voor zichzelf een bepaalde grens op. Zolang je anderen respecteert is daar niks aan de hand. Handhaven overlaten aan de politie.
pi_216650667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:55 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je weet dat je maximaal 100 mag? Ik denk namelijk niet dat je optische- en geluidssignalen (sirene, zwaailichten) hebt en derhalve dus geen voorrangsvoertuig bent. Derhalve heeft pedaalemmerzak zich gewoon te houden aan de maximumsnelheid, en die is overdag op de autosnelweg tussen 6 uur 's ochtends en 19 u 's avonds 100 km/u maximaal.

Zo zie je maar... eenieder zoekt voor zichzelf een bepaalde grens op. Zolang je anderen respecteert is daar niks aan de hand. Handhaven overlaten aan de politie.
Ja maar ik kijk op de snelheidsmeter, die geeft altijd wat hoger aan dan de daadwerkelijke snelheid.
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:13:32 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216650828
130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee hoor. Achmet heeft namelijk geen optische- en geluidssignalen (sirene, zwaailichten) en is derhalve geen voorrangsvoertuig. Derhalve heeft Achmed zich gewoon te houden aan de maximumsnelheid, en die is overdag op de autosnelweg tussen 6 uur 's ochtends en 19 u 's avonds 100 km/u maximaal.
[..]
Dat heb ik dan ook niet bepaald, dat mag simpelweg niet.
[..]
Links inhalen is niet zo erg maar heel vaak haalt Achmed ook rechts in hoor. En dat mág niet.
[..]
Hoezo? Ik haal meestal met nét iets boven de 100 km/u in, bijvoorbeeld een vrachtwagen op de rechterbaan.

Alleen als er slechts 2 rijstroken per richting zijn zoals op de A44 rijd ik iets harder dat heb ik geleerd met rijles. Maar ook met rijles zei de instructeur je kan wel gewoon een boete krijgen. Dus dat is eigenlijk al linke soep want Achmed gaat mijn boete niet betalen die is voor mij. De boetes zijn zó boven de 100 euro.

Bedenk dat ik in de randstad woon en dus veelal op autosnelwegen rijd met 3 of meer rijstroken per richting.
130 op de afsluitdijk nu toch?
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:15:56 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216650863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het is verboden om op de autosnelweg te lopen, Wist je dat niet?
Dan er ergens naast toch?
pi_216650872
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
130
[..]
130 op de afsluitdijk nu toch?
Daar ben ik nog nooit geweest. Ik reed wel op het stukje bij Urk dat 130 zou moeten worden maar ik zag nergens borden. Misschien niet goed opgelet?
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:18:10 #270
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216650902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Daar ben ik nog nooit geweest. Ik reed wel op het stukje bij Urk dat 130 zou moeten worden maar ik zag nergens borden. Misschien niet goed opgelet?
Dat je niet goed oplet zou me niets verbazen.

Vind je het nou zelf niet genant om toe te geven dat je de regels niet goed kent?
pi_216651289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat je niet goed oplet zou me niets verbazen.

Vind je het nou zelf niet genant om toe te geven dat je de regels niet goed kent?
Ik zie niet in welke irritatie op de weg je hier nu beschrijft?
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:44:26 #272
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216651364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Welke handhaving? :')

Zo'n gare mobiele flitser langs de weg zeker die van tevoren wordt aangegeven op Waze? :')
Nee, van de handhaving heb ik geen hoge pet op...

Maar goed, als 90% sneller rijdt dan toegestaan zegt dat wellicht ook iets over het achterlijke beleid van de groene fascisten in dit land.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_216651415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:44 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Welke handhaving? :')

Zo'n gare mobiele flitser langs de weg zeker die van tevoren wordt aangegeven op Waze? :')
Nee, van de handhaving heb ik geen hoge pet op...

Maar goed, als 90% sneller rijdt dan toegestaan zegt dat wellicht ook iets over het achterlijke beleid van de groene fascisten in dit land.
Wordt echt alles aangegeven op waze/flitsmeister? Ik vind het toch link om de maximumsnelheid te overschrijden hoor. Als echt alles op waze/flitsmeister staat dan kan ik overal met 130 doorheen knallen overdag.

Ik gebruik flitsmeister die draait prettiger op de achtergrond in combinatie met google maps navigatie. De ingebouwde navigatie van flitsmeister zelf werkt voor geen ene meter. Waze werkt op zich wel maar niet als ik mijn telefoon overdekop houd, en dat doe ik graag in mijn houder dan steekt het kabeltje er aan de bovenkant uit vind ik handig.
  woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:29 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216651799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik zie niet in welke irritatie op de weg je hier nu beschrijft?
Jij als chauffeur…
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 17:13:09 #275
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216651840
Ok voordat men hier weer eindeloos doorgaat met het kinderachtige gebash op elkaar... De irritatie is omschreven, men mag het daar niet mee eens zijn en daar laten we het nu bij, ok? Dank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')