Je hebt gelijk, asociale mensen zullen hun eigen fouten nooit toegeven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:37 schreef Isengrimus het volgende:
Tijdens 50 jaar motorrijden heb ik het afgeleerd om me te ergeren aan anderen in het verkeer. Ik probeer te anticiperen en de fouten van anderen op te vangen : je leeft er langer door...
Klopt ja, even wat langzamer rijden omdat je een bepaald adres of straatnaam zoekt, sorry dat ik geen wandelende Google maps ben, doet soms bij de mensen achter me al de stoppen doorslaan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:20 schreef Ridocar het volgende:
"Hebben jullie ook wel eens te maken gehad met boosheid in het verkeer, zonder je echt wat fout deed?" Ik zie het dagelijks om mij heen gebeuren: niemand gunt een ander een beetje ruimte. En dat geeft wrijving.
Inzicht van pinda's en opgevoed als stront.quote:Op zaterdag 16 november 2024 03:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt ja, even wat langzamer rijden omdat je een bepaald adres of straatnaam zoekt, sorry dat ik geen wandelende Google maps ben, doet soms bij de mensen achter me al de stoppen doorslaan.
Zelfde als vrachtwagens in de binnenstad (die van de Albert Heijn, Action etc), niet even 30 seconden de tijd geven om even achteruit te parkeren.
Dat gebrek aan geduld, of rekening houden met elkaar is wel irritant.....
Maar, was ze knap?quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
Sorry ik wil dit toch even van mij afschrijven.
Ik merk dat ik deze situatie over analyseer en ik voel mij hier dagen slecht door, krijg het niet uit m'n kop..
Vorige week reed ik op vrijdagmiddag in Rotterdam over een enkelbaans weg met meerdere stoplichten achter elkaar.
Voor mij stond een grijze VW Polo op het groene licht te wachten, eenmaal op groen bleef de Polo staan.
Ik zag door de achterruit van de auto dat de dame niet voorruit keek, maar naar 'beneden'.
Vermoedelijk dus gewoon op het mobieltje aan het kijken. Ik dacht 'laat maar, ik wacht wel even'.
Later toen het stoplicht alweer op oranje sprong zag ze het, en stoof ze weg, op weg naar het volgende verkeerslicht.
Bij dit verkeerslicht opnieuw dezelfde situatie, sprong op groen, dame bleef staan en keek naar beneden.
Omdat dit nu de tweede keer gebeurde, drukte ik op de toeter (erg kort).
Dit heeft schijnbaar een woede bij de dame opgewekt, want ze bleef staan, keek in de achteruitkijkspiegel, en ik kreeg eerst een slaand gebaar, en toen reed ze langzaam weer voort, met nog een middelvinger in de lucht.
Hier bleef het niet bij, want ze bleef langzaam rijden, en er volgende uit de ruit een blikje redbull, A-drink , en nog wat rotzooi.
Dit kwam niet tegen mijn auto aan, maar wel bijna....
Toen de weg naar 2 rijstroken ging kon ik eindelijk inhalen, toen ik naar binnen keek zag ik dat ze aan het filmen was, want ze had de telefoon in haar hand, en ik zag zo'n fel licht branden....
Ik heb dus alleen 1 keer op de toeter gedrukt, en dit omdat ze meermaals bleef staan voor een groen licht.
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat ze hier zo ontzettend boos door is geworden.
Als iemand voor een groen licht wacht met de fiets, en ik druk even 'tring' op de fietsbel, dan gaat iemand toch ook niet met blikjes gooien en je filmen![]()
Wat gebeurt er toch dat mensen in een auto veel sneller boos worden, dan als ze op straat, of op de fiets zijn.
Ze was denk ik 18 hoogstens 20 , want ze reed erg 'stoterig' kon schijnbaar nog niet goed schakelen.
En dan al zo'n grote mond, iedereen moet schijnbaar wachten tot ze uit ge-appt is, en als je er wat van zegt krijg je dus een oorlog.... Wat voor karakter hebben sommige mensen![]()
Ik word er zo verdrietig van, het is al niet altijd leuk, deze wereld.. En dan gaan we ook nog zo met elkaar om.
Ik vind het raar gedrag, zeker voor iemand van zo'n jonge leeftijd..
Hebben jullie ook wel eens te maken gehad met boosheid in het verkeer, zonder je echt wat fout deed?
Ze keek gewoon naar de pook, want het valt nog lang niet mee met zo'n handbak.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
Sorry ik wil dit toch even van mij afschrijven.
Ik merk dat ik deze situatie over analyseer en ik voel mij hier dagen slecht door, krijg het niet uit m'n kop..
-knippie-
Keer je mistachterlicht aandoen. 9 van de 10 keer leren ze het wel af. Ook dan even van je gas af gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:28 schreef MisterFox het volgende:
Mensen zijn echt compleet van de pot gerukt. Ik snap echt niet hoe je met nat wegdek en harde regen kan bumperkleven...
Ik rij op Uniroyals maak je niet druk.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:28 schreef MisterFox het volgende:
Mensen zijn echt compleet van de pot gerukt. Ik snap echt niet hoe je met nat wegdek en harde regen kan bumperkleven...
Och, ik zal nooit vergeten, jaren terug dat ik in zeer dichte mist (oprecht 50/75 meter zicht ofzo) reed op de rechterbaan met een km of 80 per uur wat ik soort van de beste middenweg vond tussen niet te langzaam gaan rijden maar ook weer niet te hard zodat ik nog een kans maak bij een mogelijke noodstop.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:28 schreef MisterFox het volgende:
Het is verboden om onnodig links te rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 05:34 schreef MisterFox het volgende:
Ik had gisteravond echt een walgelijke bloedbak achter me zitten op de A4 zeg. Ik reedt gedwongen op de meest linkerbaan omdat ik niet naar rechts kon. Dure auto achter me bumperkleven en mistlampen aanzetten waardoor ik niks meer kon zien. Dit soort mensen verdienen een celstraf...
Gewoon op de rem trappen. Het gezeik met schade en de verzekering is het niet waard.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed laatst op de rotonde (en had dus voorrang) en toen gooide een achterlijke hem gewoon de rotonde op, zonder voorrang. Ik reed gewoon door. Mn instructeur greep in en trapte op de rem maar ik was gewoon doorgereden hoor, de schade is in dit geval voor de persoon die geen voorrang verleent.
Wat zou jij doen in zo een situatie? Het gaat gewoon om een kleine rotonde binnen de bebouwde kom dus geen hoge snelheden. Kan je daar een whiplash van krijgen dan kan je beter wel remmen denk ik.
Ah ja, blame the victim.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is verboden om onnodig links te rijden.
Bij rijles leer ik dat als je wel op de linkerbaan rijdt, je best 10 km/u boven de maximumsnelheid mag rijden op de teller. Dus 110 op de A4 overdag. In je verhaal staat helaas niet hoe hard je reed dus of deze dikke BMW een punt had weet ik natuurlijk niet.
Je weet dat een lesauto een afwijkende verzekering heeft, met bijbehorend absurd hoog premiebedrag?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed laatst op de rotonde (en had dus voorrang) en toen gooide een achterlijke hem gewoon de rotonde op, zonder voorrang. Ik reed gewoon door. Mn instructeur greep in en trapte op de rem maar ik was gewoon doorgereden hoor, de schade is in dit geval voor de persoon die geen voorrang verleent.
Wat zou jij doen in zo een situatie? Het gaat gewoon om een kleine rotonde binnen de bebouwde kom dus geen hoge snelheden. Kan je daar een whiplash van krijgen dan kan je beter wel remmen denk ik.
Ik zou in jouw geval stoppen met lessen en een ov kaart aanschaffen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Maar als ik dan stop, zeggen ze van 'ja je hebt voorrang op de rotonde he, theorie niet op orde, gezakt'.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:25 schreef boertie het volgende:
verzekering is het niet waard.
Bovendien wordt er tijdens het examen wel degelijk gekeken of je wel anticipeert op het overige verkeer en dus op de juiste manier reageert op fouten van overige verkeersdeelnemers. Niemand rijdt foutloos.
Als je gewoon jouw gram wil halen verzeker ik je e
Reed je minder dan de maximumsnelheid?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is verboden om onnodig links te rijden.
Bij rijles leer ik dat als je wel op de linkerbaan rijdt, je best 10 km/u boven de maximumsnelheid mag rijden op de teller. Dus 110 op de A4 overdag. In je verhaal staat helaas niet hoe hard je reed dus of deze dikke BMW een punt had weet ik natuurlijk niet.
Ah ja, blame the victim.
Je hebt het stuk "omdat ik niet naar rechts kon" gemist? Rechtvaardigt dit het hinderlijk gedrag van dikke autorijder? Ik denk van niet.
Ja maar die betaal ik niet want ik betaal al voor de rijles.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je weet dat een lesauto een afwijkende verzekering heeft, met bijbehorend absurd hoog premiebedrag?
Dat is feitelijk onjuist. Verkeer op de rotonde heeft wel degelijk voorrang. Er staat immers verkeersbord B06 (omgekeerde driehoek ) bij het oprijden van de rotonde.quote:Los daarvan: je hebt geen voorrang,
Dat klopt maar als je al op de rotonde rijdt en er komt een achterlijke zomaar voor je terwijl dat niet mag wat doe je dan?quote:Voorrang is geen recht, laat staan een aanrijding. Voorrang is iets dat kan worden verleend. Iemand moet voorrang verlenen. Klein verschil, maar je instructeur kan dat prima uitleggen.
Wie gaat dit bewijzen en hoe?quote:Als je dan toch besluit om de lesauto in te zetten als vergelding voor de voorrangsfout van de andere bestuurder, zeg dat dan ook tegen oom agent of vermeld dat op het aanrijdingsformulier.
Schelden hoeft natuurlijk niet hè. Houd het netjes.quote:Als je dan toch de klootzak wilt zijn, wees dan de hele klootzak.
En om je vraag te beantwoorden: Ik zou remmen. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan.
Nee dat zou je niet doen want jij gaat ook gewoon met de auto.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval stoppen met lessen en een ov kaart aanschaffen.
Je hebt geen voorrang. Een ander hoort jou voorrang te geven.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Verkeer op de rotonde heeft wel degelijk voorrang. Er staat immers verkeersbord B06 (omgekeerde driehoek ) bij het oprijden van de rotonde.
Anticiperen om een ongeluk te voorkomen.quote:Dat klopt maar als je al op de rotonde rijdt en er komt een achterlijke zomaar voor je terwijl dat niet mag wat doe je dan?
Jij natuurlijk. Je gaat natuurlijk op het schadeformulier aangeven dat JIJ dat ongeluk had kunnen voorkomen maar niet gedaan hebt .quote:Wie gaat dit bewijzen en hoe?
Als ik jou was zou ik het examen uitstellen totdat het in je knar opkomt dat veiligheid in het verkeer niet alleen van regels afhangt.quote:Op het examen zal ik remmen, ze gooien hem er wel vaker voor. Mag je dan wel toeteren ?
Als je op een voorrangsweg rijdt heb je toch voorrangquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:35 schreef boertie het volgende:
[..]
Je hebt geen voorrang. Een ander hoort jou voorrang te geven.
Als ik op de rotonde rijd en er komt in de verte iemand anders oprijden kan ik natuurlijk afremmen, maar als ze hem er gewoon recht voor gooien kan je toch moeilijk anticiperen?quote:[..]
Anticiperen om een ongeluk te voorkomen.
Lijkt me niet heel erg slim nee om jezelf in de vingers te snijden.quote:[..]
Jij natuurlijk. Je gaat natuurlijk op het schadeformulier aangeven dat JIJ dat ongeluk had kunnen voorkomen maar niet gedaan hebt .
Ga ik niet uitstellen, maar dank voor de suggestie.quote:[..]
Als ik jou was zou ik het examen uitstellen totdat het in je knar opkomt dat veiligheid in het verkeer niet alleen van regels afhangt.
Mag je wel toeteren als een achterlijke hem ervoor gooit terwijl jij op de rotonde rijdt?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je moet voorrang krijgen, maar je mag geen voorrang nemen.
Je hebt wel voorrang. De voorrangsregels vertellen namelijk wie voorrang heeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:35 schreef boertie het volgende:
[..]
Je hebt geen voorrang. Een ander hoort jou voorrang te geven.
Alleen als er een dreigende situatie is en je het het idee hebt dat het verkeerd gaat als je niet toetert.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mag je wel toeteren als een achterlijke hem ervoor gooit terwijl jij op de rotonde rijdt?
Ja als iemand die voorrang moet verlenen hem ervoor gooit is dat wel gevaarlijk natuurlijkquote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen als er een dreigende situatie is en je het het idee hebt dat het verkeerd gaat als je niet toetert.
Kijk de RVV1990 maar na, Er staat alleen wie voorrang moet verlenen, niet wie voorrang heeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je hebt wel voorrang. De voorrangsregels vertellen namelijk wie voorrang heeft.
De verzekering van bestuurder die voorrang had moeten verlenen zal de schade moeten betalen van de tegenpartij. Wie er fout is hangt af van de omstandigheden.quote:Dat je vervolgens voorrang verleend moet krijgen, in plaats van het te nemen, is een andere discussie.
Mocht het tot een aanrijding komen, dan ligt de fout in de regel bij de partij die geen voorrang verleende waar dat wel had gemoeten.
Wat vindt je instructeur daar van?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja maar die betaal ik niet want ik betaal al voor de rijles.
Heb ik net uitgelegd, maar je leest maar half wat ik (en andere users) hebben gepost.quote:Dat is feitelijk onjuist. Verkeer op de rotonde heeft wel degelijk voorrang. Er staat immers verkeersbord B06 (omgekeerde driehoek ) bij het oprijden van de rotonde.
Remmen. En dan gewoon doorgaan met de rest van m'n leven. Zo moeilijk is het niet.quote:Dat klopt maar als je al op de rotonde rijdt en er komt een achterlijke zomaar voor je terwijl dat niet mag wat doe je dan?
Jij natuurlijk, in het Engels zeggen ze het ook: You want to be the bitch? Then be the whole bitch.quote:Wie gaat dit bewijzen en hoe?
Maak ik zelf wel uit. Wat wilde je doen dan? Toeteren en een post zetten op FOK!?quote:Schelden hoeft natuurlijk niet hè. Houd het netjes.
Alleen als het zin heeft. De claxon is geen frustratieknop.quote:Op het examen zal ik remmen, ze gooien hem er wel vaker voor. Mag je dan wel toeteren ?
Die greep dus inquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat vindt je instructeur daar van?
Ok zal ik doen maar ik zie nu al gebeuren dat ik dan zak voor het rijexamen. Dan zeggen ze 'je had daar voorrang maar dat wist je niet he? Gezakt'.quote:[..]
Heb ik net uitgelegd, maar je leest maar half wat ik (en andere users) hebben gepost.
[..]
Remmen. En dan gewoon doorgaan met de rest van m'n leven. Zo moeilijk is het niet.
Dat is een kwestie van bewoording natuurlijk. In het alledaagse taalgebruik zeggen we dat je voorrang hebt als de ander vorrang moet verlenen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kijk de RVV1990 maar na, Er staat alleen wie voorrang moet verlenen, niet wie voorrang heeft.
[..]
Geloof me, Ook al rij je als een natte krant tijdens het examen, de examinator zal je beter matsen als je een aanrijding weet te voorkomem met remmen, ook al sta je in je "recht".quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die greep dus in
[..]
Ok zal ik doen maar ik zie nu al gebeuren dat ik dan zak voor het rijexamen. Dan zeggen ze 'je had daar voorrang maar dat wist je niet he? Gezakt'.
Als ik mn rijbewijs heb zal ik wel remmen ja want ik hoef geen whiplash.
[..]
Dat is een kwestie van bewoording natuurlijk. In het alledaagse taalgebruik zeggen we dat je voorrang hebt als de ander vorrang moet verlenen.
Dat lijkt me een onzekere bestuurder met rijangst. Als je niet kan/mag inhalen is de enige optie afstand houden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Vandaag achter iemand, die was of scheel of nachtblind. Reed al langzaam maar dat vond ik prima.
Maar bij elke tegenligger ging ze vol op de rem. Terwijl er meters ruimte was en je gewoon door kon rijden op de brede weg.
Ik vind dat heel gevaarlijk als mensen plotsklaps remmen.
En hoeveel ongelukken heb je in die 20 jaar gehad?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geloof me, Ook al rij je als een natte krant tijdens het examen, de examinator zal je beter matsen als je een aanrijding weet te voorkomem met remmen, ook al sta je in je "recht".
Het is niet alleen een kwestie van bewoording. Het is een mindset, de grondbeginselen van defensief rijden.
Defensief rijden is niet alleen de regeltjes opvolgen. Het is het verkeer lezen, voorbereid zijn op het onverwachte.
Neem het maar aan van ondergetekende met 20+ jaar rij-ervaring en een nagenoeg volle kaart categorieën op z'n rijbewijs.
Ja heb ingehaald en ineens rijd je weer normaal zonder steeds vol op de rem te moeten.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onzekere bestuurder met rijangst. Als je niet kan/mag inhalen is de enige optie afstand houden.
Het is verboden om in te halen als er een doorgetrokken streep loopt of als er een bord F01 (inhaalverbod) staat aangegeven. Heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja heb ingehaald en ineens rijd je weer normaal zonder steeds vol op de rem te moeten.
Maar tijdens een inhalen zie je dat mens kijken van: “gevaarlijke idioot”
Eén, In 2002. Met een Citroën ZX achterop een auto gereden die voorgesorteerd stond om af te slaan. De ZX was total loss, tegenpartij kon iig doorrijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En hoeveel ongelukken heb je in die 20 jaar gehad?
He? Denk je dat ik dat niet weet ofzo?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is verboden om in te halen als er een doorgetrokken streep loopt of als er een bord F01 (inhaalverbod) staat aangegeven. Heb je dat gedaan?
Dus dat was jouw schuld....quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eén, In 2002. Met een Citroën ZX achterop een auto gereden die voorgesorteerd stond om af te slaan. De ZX was total loss, tegenpartij kon iig doorrijden.
Je vermeldt allerlei details over je verhaal, behalve of je dit hebt gedaan of niet. Vandaar dat ik het even vraag.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
He? Denk je dat ik dat niet weet ofzo?
Ja, tegenpartij stond stil, ik reed 50 en lette niet op.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus dat was jouw schuld....
Achterop iemand rijden is altijd jouw schuld, ook als degene voor je iets doms doet.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus dat was jouw schuld....
Ik vind dit dus zo eng he, maar dan op de snelweg zeker. Tijdens rijles had ik iemand die voor me een noodstop maakte. Ik had het idee dat er voldoende afstand was dus ik remde maar rijinstructeur greep alsnog in en zette me op de linkerbaan. Hij zei je remde wel maar in deze situatie kan je dit niet met enkel remmen oplossen dan klap je er alsnog op.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, tegenpartij stond stil, ik reed 50 en lette niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |