Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Op donderdag 14 november 2024 17:51 schreef Tussle266 het volgende: Ik zat vandaag lang in de auto, dus ik had vast 2 opgezet om in het ritme te komen. Het viel me op dat ze nog altijd van de ene Teddy de Zwemmer in de andere Ragebolman sukkelen. Ragebolman was alweer Topsong. Dus ik ga over 2 weken op Jacob Banks stemmen, dat zal ze leren!
Teddy zwemt momenteel nog drie keer in de Top 100, de laagste op 38, dus blijkbaar vinden WE dat gewoon echt heel goed.
[..] Teddy zwemt momenteel nog drie keer in de Top 100, de laagste op 38, dus blijkbaar vinden WE dat gewoon echt heel goed.
Lose Control vond ik ook prima. Human van de Ragebolman was ook prima. Maar iemand moet hier iets tegen doen, dus ik stem gewoon op Jacob. Ik heb ook de hele avond zitten verzinnen hoe die pipo daar weer voor ook alweer heette. Ik bedoelde Knul Sebastian. Die heeft ook nog in de lijst gestaan, het had daar ook kunnen stoppen.
Edit: ik kom er nu achter waarom ik er de hele avond over deed. Knul mocht alleen bij De Mol meespelen. Nou ja, weer wat geleerd.
Op vrijdag 15 november 2024 08:43 schreef Tussle266 het volgende: Hadden we vorig jaar nog een KKD op 2, Stenders heeft nu de promotie/degradatie play-offs ingevoerd voor de Rob 1000
Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Op vrijdag 15 november 2024 11:12 schreef Tussle266 het volgende: Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Ik had niet eens met zekerheid kunnen zeggen dat Leo die tot nu toe presenteerde, dus ik kan ermee leven
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op vrijdag 15 november 2024 11:12 schreef Tussle266 het volgende: Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Nee, maar op zich erg jammer dat we dat hoogtepunt moeten missen natuurlijk.
Welke albumversies vinden jullie dat er eigenlijk gedraaid moeten worden dit jaar?
Mijn inbreng: The Cure - A Forest ( Dat intro, c'mon) UB40 - Red Red Wine (Die 'rap', c'mon) AC/DC - Whole Lotta Rosie (Dat vraag & antwoord gitaarstuk, c'mon)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ohja, en ze hebben 'm na 1 editie (2022) weer ingeruild voor de singleversie, maar Careless Whisper mag ook
Eerst maar eens zien of de singleversie de lijst haalt, uiteraard
Bij tijdgebrek mogen die best ingeruild worden tegen In a gadda da vida, Money for Nothing en Light My Fire. (daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn)
Mijn inbreng: The Cure - A Forest ( Dat intro, c'mon) UB40 - Red Red Wine (Die 'rap', c'mon) AC/DC - Whole Lotta Rosie (Dat vraag & antwoord gitaarstuk, c'mon)
Common People, omdat die knip zo lelijk is.
Light My Fire vind ik zelf prettiger in de albumversie, die andere 2 prima. Ik zou wel kunnen leven met Purple Rain 5:19
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Light My Fire vind ik zelf prettiger in de albumversie, die andere 2 prima. Ik zou wel kunnen leven met Purple Rain 5:19
Ik vind de orgelsolo echt wat te lang dus kan m missen. Bij Purple Rain vind ik de 2e helft van het nummer superieur aan de 1e helft, dus da's een no-go voor mij
[..] Today I Learned dat red red wine een rap heeft
Hoogtepunt van het nummer
[..] De albumversie van Don't Fear The Reaper, dus inclusief gitaarsolo interlude
D'oh, hoe kon ik die missen
Overigens zijn er dit jaar verschillende liederen in de (albumversie) gedraaid tijdens de doorsnee-uren. Meest recente voorbeeld is Dream On (albumversie) enkele dagen geleden. Het is een beetje veel om het hele jaar opnieuw door te bladeren, maar mocht je je vervelen de komende weken, dan kan je er misschien iets uit afleiden.
Op vrijdag 15 november 2024 12:11 schreef Tussle266 het volgende: Overigens zijn er dit jaar verschillende liederen in de (albumversie) gedraaid tijdens de doorsnee-uren. Meest recente voorbeeld is Dream On (albumversie) enkele dagen geleden. Het is een beetje veel om het hele jaar opnieuw door te bladeren, maar mocht je je vervelen de komende weken, dan kan je er misschien iets uit afleiden.
Volgens mij draaiden ze sowieso al de albumversie, de single die in 1994 opnieuw uitgebracht werd.
[..] Dat zou best kunnen. Dat komt wel vaker voor, er is dan zeker iemand ijverig om dat allemaal bij te werken.
Er staan wel meer overbodige (albumversie) toevoegingen in, zoals Spirit of Radio, Nothing Else Matters of Africa.
Op vrijdag 15 november 2024 11:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Bij tijdgebrek mogen die best ingeruild worden tegen In a gadda da vida, Money for Nothing en Light My Fire. (daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn)
In A Gadda Da Vida is inderdaad gigantisch langdradig in de albumversie. De kortere versie kan ik wel prima hebben. Purple Rain is inderdaad ook een goed voorbeeld daarvan.
[..] In A Gadda Da Vida is inderdaad gigantisch langdradig in de albumversie. De kortere versie kan ik wel prima hebben. Purple Rain is inderdaad ook een goed voorbeeld daarvan.
Ik heb IAGDV leren kennen op een verzamelaar genaamd Pop Classics - The Long Versions. Daar stond niet de single- noch de albumversie op, maar een tussenversie mét drumsolo, maar zonder de orgelsolo. Die heeft mijn voorkeur, waarschijnlijk ook omdat ik die versie het eerste kende.
[..] Ik heb IAGDV leren kennen op een verzamelaar genaamd Pop Classics - The Long Versions. Daar stond niet de single- noch de albumversie op, maar een tussenversie mét drumsolo, maar zonder de orgelsolo. Die heeft mijn voorkeur, waarschijnlijk ook omdat ik die versie het eerste kende.
Dat kan ik me voorstellen!
Heel ander voorbeeld, maar als ik trance opzet ga ik ook meestal voor de 'tussenversies'. Meestal is er een radio edit waar elke vorm van opbouw is uitgesloopt, en een club mix die ook neigt naar langdradigheid, maar als je geluk hebt vind je soms zo'n tussenversie. Mijn favoriete trancenummer aller tijden, Komodo van Mauro Picotto, draai ik ook eigenlijk altijd in de versie van 5 minuten.
Die Purple Rain haat hier is wel iets waar we niet van kunnen wegkijken. Kleine mensen zijn ook mensen en lange nummers zijn ook nummers.
Over trance gesproken. Als we Bartjes mixtijd mogen invullen kan het natuurlijk ook 1 van de Tijs-nummers in de driekeerhetzelfdenummer edit worden. Silence 11.34 of Adagio for Strings 9.33 of zo.
Op vrijdag 15 november 2024 13:10 schreef Tussle266 het volgende: Die Purple Rain haat hier is wel iets waar we niet van kunnen wegkijken. Kleine mensen zijn ook mensen en lange nummers zijn ook nummers.
Over trance gesproken. Als we Bartjes mixtijd mogen invullen kan het natuurlijk ook 1 van de Tijs-nummers in de driekeerhetzelfdenummer edit worden. Silence 11.34 of Adagio for Strings 9.33 of zo.
Enigszins in dezelfde hoek is de lange versie van Children van Robert Miles wel een goede optie.
Ja, idd, zijn we geljk van die lelijke fade out af..oh wacht..
nee, maar albumversie heeft idd meer lekkere gitaar
Technisch gezien niet onderdeel van het nummer zelf, maar wat mij betreft zou Out of Touch van Hall & Oates er best in mogen met de onofficiele 'Dance on Your Knees' intro
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Light my fire is eigenlijk nutteloos om te draaien in de korte versie imo Verder zal er bij mij altijd een woede blijven wanneer de gitaarsolo van Smoke on the water wordt afgekapt
[..] Light my fire is eigenlijk nutteloos om te draaien in de korte versie imo Verder zal er bij mij altijd een woede blijven wanneer de gitaarsolo van Smoke on the water wordt afgekapt
[..] You can’t always get what you want en I want you.
Voor mijn gevoel draaien ze die toch al?
[..] Light my fire is eigenlijk nutteloos om te draaien in de korte versie imo
Ik zal wel iets tegen orgelsolo's hebben. Zie eerdere post over In a gadda da vida.
Half november en nog steeds geen nieuws over een extra 500 of de djs. Ik vind daar wat van.
[..] Het koortje zit er nooit in en oh my baby baby etc. ook niet
Schandalig
[..] Het koortje zit er nooit in en oh my baby baby etc. ook niet
Even vorig jaar teruggeluisterd. Klopt vwb I Want You, maar You Can't..was al Albumversie incl intro Meende dat ook al gecontroleerd te hebben ttv m'n Albumafsluiters in de Top 2000 playlist.
[..] Even vorig jaar teruggeluisterd. Klopt vwb I Want You, maar You Can't..was al Albumversie incl intro Meende dat ook al gecontroleerd te hebben ttv m'n Albumafsluiters in de Top 2000 playlist.
Ah oké, goede zaak. Dan heb ik die vorig jaar gemist en had ik eerdere jaren nog in mijn hoofd.
When I was a child I had a fever. My hands felt just like two balloons.
[..] Even vorig jaar teruggeluisterd. Klopt vwb I Want You, maar You Can't..was al Albumversie incl intro Meende dat ook al gecontroleerd te hebben ttv m'n Albumafsluiters in de Top 2000 playlist.
Net 2022 teruggeluisterd en daar zit het intro ook gewoon in. Kortom, ik praat onzin blijkbaar.
When I was a child I had a fever. My hands felt just like two balloons.
Nice! Ik heb Porcupine Tree ook ontdekt dankzij Fok, en ga zeker op Arriving Somewhere stemmen dit jaar. Hopelijk kan die zich handhaven ook zonder speciale stemactie
[..] Nice! Ik heb Porcupine Tree ook ontdekt dankzij Fok, en ga zeker op Arriving Somewhere stemmen dit jaar. Hopelijk kan die zich handhaven ook zonder speciale stemactie
Ik ook. Die maakt ook de grootste kans denk ik. Al past Lazarus ook prima in de lijst (en is een stuk korter )
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op maandag 18 november 2024 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende: Marco B maakt in de Evergreen een comeback. Die verwacht ik ook wel met enige bonus in de Top 2000
Ik zie dat de eerste quiz en de eerste untold weer net een paar dagen voor de stemweek worden uitgezonden. Dus alle voorspellingen kunnen de prullenbak in, want alles wat daar voorbijkomt gaat in de bonus.
Ander nieuws: ik dacht het een grap was, maar al dat gebluesky van de afgelopen weken heeft dus echt geleid tot een Mr. Blue Sky actie. Hopelijk inclusief een leuk weetje aan het eind.
Ik ga sowieso wel weer op Arriving Somewhere But Not Here stemmen. Die mensen van die actie op Facebook zullen vast ook wel weer meedoen.
Even iets heel anders: moeten we ook bang zijn dat Ushuaia binnenkomt? Daar was laatst nog een stukje over bij Lubach, bovendien is Russo een producer van meerdere Bankzitters-nummers dus die zit in dezelfde doelgroep.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Nul kans. Internationale popzangeressen die niet Swift of Eilish heten zie ik nooit zonder keuzelijst binnenkomen. Betwijfel zelfs of het met keuzelijst volgend jaar wel lukt. Gelikte vrouwelijke popmuziek van bijv Dua Lipa, Ariana Grande, Tate McRae, Ava Max, etc doet het nooit erg goed in dit soort stemlijsten.
Op dinsdag 19 november 2024 13:16 schreef Ama het volgende: Mag toch hopen dat dit jaar Simon & Garfunkel weer hoger staan dan Disturbed met The Sound of Silence.
Dat zal ijdele hoop zijn, is al jaren niet meer zo.
Het kan natuurlijk zo zijn dat of Simon of Carmiggelt de aankomde 2, 5 week stopt met roken, dan is er hoop.
Op dinsdag 19 november 2024 13:16 schreef Ama het volgende: Mag toch hopen dat dit jaar Simon & Garfunkel weer hoger staan dan Disturbed met The Sound of Silence.
Dit is nagenoeg onmogelijk met de enorme boost voor Disturbed dit jaar. Je mag blij zijn als die niet al aan het einde van de stemweek direct wordt opgesomd.
Is het trouwens raar om een sprankje hoop te hebben op top-10 voor In The End?
Linkin Park zal sowieso een flinke concert/reüniebonus krijgen, zeker gezien de voorgeschiedenis. Sinds de dood van Chester staan ze rond plek 40-50, misschien dat nu het stapje naar de absolute top gezet kan worden.
Het is te hopen dat Diederik nog tijd heeft voor de a Go Go's als 'ie ook weer Kiespijn moet doen straks
Linkin Park zal sowieso een flinke concert/reüniebonus krijgen, zeker gezien de voorgeschiedenis. Sinds de dood van Chester staan ze rond plek 40-50, misschien dat nu het stapje naar de absolute top gezet kan worden.
Op dinsdag 19 november 2024 20:38 schreef TLC het volgende: Vorig jaar begonnen ze ergens rond 2500 al of zo, is dat dit jaar niet meer ?
Lijkt mij niet, vorig jaar was het de 25e keer dat de top 2000 werd uitgezonden. Al bestaat het dit jaar voor 25 jaar, dus je weet maar nooit.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Dit is nagenoeg onmogelijk met de enorme boost voor Disturbed dit jaar. Je mag blij zijn als die niet al aan het einde van de stemweek direct wordt opgesomd.
Zo te horen heb ik iets gemist
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Nul kans. Internationale popzangeressen die niet Swift of Eilish heten zie ik nooit zonder keuzelijst binnenkomen. Betwijfel zelfs of het met keuzelijst volgend jaar wel lukt. Gelikte vrouwelijke popmuziek van bijv Dua Lipa, Ariana Grande, Tate McRae, Ava Max, etc doet het nooit erg goed in dit soort stemlijsten.
Als Olijfje het 2 keer kan dan zou je Sabrina nog een kans geven. Maar ze heeft wel ook een spreiding tussen Espresso, Please, Taste en Juno dus dat wordt moeilijk
[..] Nul kans. Internationale popzangeressen die niet Swift of Eilish heten zie ik nooit zonder keuzelijst binnenkomen. Betwijfel zelfs of het met keuzelijst volgend jaar wel lukt. Gelikte vrouwelijke popmuziek van bijv Dua Lipa, Ariana Grande, Tate McRae, Ava Max, etc doet het nooit erg goed in dit soort stemlijsten.
Dua Lipa heeft inmiddels wel een niveau bereikt dat ze in het lijstje met Taylor Swift en Billie Eilish zou kunnen komen. Heeft ook al een notering (niet de meest logische, maar dat maakt niet zoveel uit). Afhankelijk van wat er dit jaar bij komt (of juist af gaat) in de keuzelijst zou zij best een of enkele noteringen erbij kunnen krijgen.
[..] Dua Lipa heeft inmiddels wel een niveau bereikt dat ze in het lijstje met Taylor Swift en Billie Eilish zou kunnen komen. Heeft ook al een notering (niet de meest logische, maar dat maakt niet zoveel uit). Afhankelijk van wat er dit jaar bij komt (of juist af gaat) in de keuzelijst zou zij best een of enkele noteringen erbij kunnen krijgen.
Deze versie van Love Again alsjeblieft, alvast bedankt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Q is weer begonnen met hun lijst! Enkele hoogtepunten en trends die ook relevant kunnen zijn voor de Top 2000.
Hoogste nieuwen: 28 Terug In De Tijd - Yves B 69 Europapa - Joost 149 For You - Liam Payne & Rita Ora 200 A Bar Song (Tipsy) - Shaboozey 207 Hier Mag Alles - Donnie & Marco S 221 Die With A Smile - Lady & Bruno 232 Waterdicht - Hannah Mae 251 Houdini - Dua Lipa 256 Carry You Home - Alex Warren 269 Birds Of A Feather - Billie Eilish 274 Beautiful Things - Benson Boone 278 Sugardaddy - Roxy Dekker 310 Belong Together - Mark Ambor 314 Stick Season - Noah Kahan 322 Stukje Van Mij - Meau 382 The Door - Teddy Swims
One Direction: 14 (vanaf 106) Story Of My Life 127 What Makes You Beautiful 235 Best Song Ever 442 History En nog 5
Enige andere overlijdensbonus lijk ik te zien voor Def Rhymz die in de top 500 binnenkomt.
Andere opvallendheden: 18 (vanaf 16) The Sound Of Silence - Disturbed (maar de remix komt op 738 binnen en dat zal bij 2 niet gebeuren) 42 (vanaf 95) Engelbewaarder 109 (346) Unwritten - Natasha Bedingfield (veel grotere hitbonus dan SEB) 122 (279) Tonight - Son Mieux 167 (594) Lose Control - Teddy Swims Alles van Marco Borsato stijgt en ik zie geen bonus voor Linkin Park
[..] Dua Lipa heeft inmiddels wel een niveau bereikt dat ze in het lijstje met Taylor Swift en Billie Eilish zou kunnen komen. Heeft ook al een notering (niet de meest logische, maar dat maakt niet zoveel uit). Afhankelijk van wat er dit jaar bij komt (of juist af gaat) in de keuzelijst zou zij best een of enkele noteringen erbij kunnen krijgen.
Dua Lipa heeft niveau Rihanna / Beyoncé / Madonna. Veel hits, veel stemmenspreiding, niet een absolute consensus over favorieten, veel in de bubbling under
Op donderdag 21 november 2024 10:36 schreef Cassa95 het volgende: Q is weer begonnen met hun lijst! Enkele hoogtepunten en trends die ook relevant kunnen zijn voor de Top 2000.
Hoogste nieuwen: 28 Terug In De Tijd - Yves B 69 Europapa - Joost 149 For You - Liam Payne & Rita Ora 200 A Bar Song (Tipsy) - Shaboozey 207 Hier Mag Alles - Donnie & Marco S 221 Die With A Smile - Lady & Bruno 232 Waterdicht - Hannah Mae 251 Houdini - Dua Lipa 256 Carry You Home - Alex Warren 269 Birds Of A Feather - Billie Eilish 274 Beautiful Things - Benson Boone 278 Sugardaddy - Roxy Dekker 310 Belong Together - Mark Ambor 314 Stick Season - Noah Kahan 322 Stukje Van Mij - Meau 382 The Door - Teddy Swims
One Direction: 14 (vanaf 106) Story Of My Life 127 What Makes You Beautiful 235 Best Song Ever 442 History En nog 5
Enige andere overlijdensbonus lijk ik te zien voor Def Rhymz die in de top 500 binnenkomt.
Andere opvallendheden: 18 (vanaf 16) The Sound Of Silence - Disturbed (maar de remix komt op 738 binnen en dat zal bij 2 niet gebeuren) 42 (vanaf 95) Engelbewaarder 109 (346) Unwritten - Natasha Bedingfield (veel grotere hitbonus dan SEB) 122 (279) Tonight - Son Mieux 167 (594) Lose Control - Teddy Swims Alles van Marco Borsato stijgt en ik zie geen bonus voor Linkin Park
Nu de sluizen openstaan voor hollandse hits vrees ik ook voor Berendse in de Top 2000. En Marco B zag ik al wel aankomen ja.
Op donderdag 21 november 2024 10:36 schreef Cassa95 het volgende: Q is weer begonnen met hun lijst! Enkele hoogtepunten en trends die ook relevant kunnen zijn voor de Top 2000.
Engelbewaarder genot.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Dua Lipa heeft niveau Rihanna / Beyoncé / Madonna. Veel hits, veel stemmenspreiding, niet een absolute consensus over favorieten, veel in de bubbling under
Houdini mag nu toch wel echt een keer in de lijst? Vorig jaar een gigantische hit diep in het najaar, maar de vorige Top 2000 kwam nog net te vroeg. Tenminste, ik ging ervan uit dat dat de reden was.
Joost, Noah Kahan, en helaas ook Yves Berendse en Roxy Dekker lijken me zekerheidjes voor de Top 2000 dit jaar. Hopelijk blijft de rest van die vage Nederlandstalige meuk ons bespaard.
[..] Houdini mag nu toch wel echt een keer in de lijst? Vorig jaar een gigantische hit diep in het najaar, maar de vorige Top 2000 kwam nog net te vroeg. Tenminste, ik ging ervan uit dat dat de reden was.
Joost, Noah Kahan, en helaas ook Yves Berendse en Roxy Dekker lijken me zekerheidjes voor de Top 2000 dit jaar. Hopelijk blijft de rest van die vage Nederlandstalige meuk ons bespaard.
Vergeet Bankzitters niet. En die ene met Roxy Dekker.
Isn't it ironic, don't you think Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Bij de onderste 100 van die Qanon-lijst stonden Michael Bolton en Mr. Worldwide. Wel spijt dat ik mijn tijd heb verspild aan Frank Sinatra en Dusty Springfield nu.
Maar ik zie wel dat Piano Knul daar flink onderuit gaat. Dat is wel hoopgevend.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Benieuwd of Slayer weer bij Jasper de Vries landt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
[..] Ik vind Terug in de Tijd wel een lekker liedje
Volgens Gretzl krijgt die sowieso een Even tot hier-bonus
[..] Nu de sluizen openstaan voor hollandse hits vrees ik ook voor Berendse in de Top 2000. En Marco B zag ik al wel aankomen ja.
Aan de andere kant hebben Hollandsche kroegbangers zoals Heb je even voor mij, Als de morgen is gekomen in de 00s in de hogere regionen van de Top gestaan om er binnen een paar jaar gewoon weer uit te donderen, en Leef van AH jr. is ook lekker aan het wegzakken.
Kortom, geef het 5-ish jaar en Yves, Engelbewaarder c.s. zijn dan al lang weer vervangen door de grote meezinghit van 2028.
Mevrouw Pippen verspreidt volgende week in de Noord Hollandse media een oproep om Skotwal in de Top 2000 te krijgen. Hopelijk ten koste van de amateurs van Oos Joos.
Dat u het vast weet en straks niet allemaal vraagt.. wie is Skotwal en waarom staat in de Top 2000?
[..] Aan de andere kant hebben Hollandsche kroegbangers zoals Heb je even voor mij, Als de morgen is gekomen in de 00s in de hogere regionen van de Top gestaan om er binnen een paar jaar gewoon weer uit te donderen, en Leef van AH jr. is ook lekker aan het wegzakken.
Kortom, geef het 5-ish jaar en Yves, Engelbewaarder c.s. zijn dan al lang weer vervangen door de grote meezinghit van 2028.
Das wel 4/5 jaren doorbijten nog he. En dan ook nog een hoop bankzitters/Roxy Dekker in die regionen
Op donderdag 21 november 2024 12:42 schreef PippenScottie het volgende: Mevrouw Pippen verspreidt volgende week in de Noord Hollandse media een oproep om Skotwal in de Top 2000 te krijgen. Hopelijk ten koste van de amateurs van Oos Joos.
Dat u het vast weet en straks niet allemaal vraagt.. wie is Skotwal en waarom staat in de Top 2000?
Ik denk dat die amateurs heel wat meer geld verdienen
Op donderdag 21 november 2024 12:42 schreef PippenScottie het volgende: Mevrouw Pippen verspreidt volgende week in de Noord Hollandse media een oproep om Skotwal in de Top 2000 te krijgen. Hopelijk ten koste van de amateurs van Oos Joos.
Ik zet de gifjes alvast klaar.
SPOILER
[..] Aan de andere kant hebben Hollandsche kroegbangers zoals Heb je even voor mij, Als de morgen is gekomen in de 00s in de hogere regionen van de Top gestaan om er binnen een paar jaar gewoon weer uit te donderen, en Leef van AH jr. is ook lekker aan het wegzakken.
Als De Morgen Is Gekomen is nog wel beetje een guilty pleasure, die had van mij best nog op plek 1700 ofzo mogen staan
[..] Als De Morgen Is Gekomen is nog wel beetje een guilty pleasure, die had van mij best nog op plek 1700 ofzo mogen staan
Het zou beter zijn als de Nederlandse grootverdieners (dood of levend)er een paar minder hadden. Als dan Jan, Jeroen en Fransie die gaten zouden opvullen zou dat niet ideaal, maar wel minder erg zijn.
de dames zien er wel erg fijn uit in dat filmpje hoor, soww
Ik wil even een lans breken voor Robert Cray Band, niet alleen een geweldige zanger maar ook een van de beste gitaristen ooit. Met het nummer Right Next Door (Because of Me) staan ze al sinds de allereerste editie in de lijst. Hoogste notering 967 in het jaar 2000, daarna altijd tussen de 1000 en 2000 blijven hangen.
Naast dat bovenstaand nummer wel een flinke boost kan gebruiken verdient deze band gewoon meer noteringen dan slechts één notering in de onderste regionen. De volgende nummers zouden zeker niet misstaan in de lijst:
Moet er niet ondertussen al een topic voor de 2024 editie worden geopend?
Dat is al jaren mijn taak geweest, maar ik wil het stokje dit jaar graag aan een ander overdragen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Das wel 4/5 jaren doorbijten nog he. En dan ook nog een hoop bankzitters/Roxy Dekker in die regionen
Ik vind Bankzitters samen met Kris Kros Amsterdam wel bovenaan de berg van smakeloosheid staan. De Bankzitters kunnen geen noot houden, Kris Kros heeft nog nooit een originele noot geproduceerd.
Dan kunnen Yves Berendse en Roxy Dekker je smaak niet zijn, maar die kunnen in ieder geval nog zingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
[..] Dat is al jaren mijn taak geweest, maar ik wil het stokje dit jaar graag aan een ander overdragen!
Ik wil er vanavond wel even naar kijken. Maar heb jij, of iemand anders, ook het origineel van deze OP? Want als ik die quote, dan veranderen er een miljoenmiljard plaatjes in links, die je niet zo heel makkelijk weer terug kan zetten. En het gaat me wat te ver om dat allemaal grotendeels handmatig te doen.
[..] Ik wil er vanavond wel even naar kijken. Maar heb jij, of iemand anders, ook het origineel van deze OP? Want als ik die quote, dan veranderen er een miljoenmiljard plaatjes in links, die je niet zo heel makkelijk weer terug kan zetten. En het gaat me wat te ver om dat allemaal grotendeels handmatig te doen.
Ook niet als je de OP eerst quote en dan kopieert? Dan zou hij die tags ook moeten weergeven.
[..] Ik wil er vanavond wel even naar kijken. Maar heb jij, of iemand anders, ook het origineel van deze OP? Want als ik die quote, dan veranderen er een miljoenmiljard plaatjes in links, die je niet zo heel makkelijk weer terug kan zetten. En het gaat me wat te ver om dat allemaal grotendeels handmatig te doen.
Even testen:
SPOILER
Kunnen ze niet een alternatieve lijst maken voor stomme initiatieven, kunnen ze allemaal naar hun "grappige" of dialectnummers luisteren en elkaar geweldig vinden,
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Op vrijdag 22 november 2024 15:13 schreef Berkery het volgende: Er moeten juist meer van dit soort stomme initiatieven komen, dan raken de stemmen veel meer verspreid en is de kans kleiner dat ze de top 2000 halen.
Mijn pushplaat voor de Top2000: Elvis Presley - If I can dream
Ik denk dat het met alle ellende in deze wereld een prima plaat is.
There must be lights burning brighter somewhere Got to be birds flying higher in a sky more blue If I can dream of a better land Where all my brothers walk hand in hand Tell me why, oh why, oh why can't my dream come true Oh why There must be peace and understanding sometime Strong winds of promise that will blow away the doubt and fear If I can dream of a warmer sun Where hope keeps shining on everyone Tell me why, oh why, oh why won't that sun appear We're lost in a cloud With too much rain We're trapped in a world That's troubled with pain But as long as a man Has the strength to dream He can redeem his soul and fly Deep in my heart there's a trembling question Still I am sure that the answer, answer's gonna come somehow Out there in the dark, there's a beckoning candle, yeah And while I can think, while I can talk While I can stand, while I can walk While I can dream Oh, please let my dream Come true Right now Let it come true right now Oh yeah
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
207 Hier Mag Alles - Donnie & Marco S
Eindelijk een waardige opvolger voor Het Land Van… (die we nooit meer gaan terugzien)
Dasha - Austin op #445 moeten we denk ik ook niet uitvlakken? Helemaal grijsgedraaid op Radio 2.
[..] Als Olijfje het 2 keer kan dan zou je Sabrina nog een kans geven. Maar ze heeft wel ook een spreiding tussen Espresso, Please, Taste en Juno dus dat wordt moeilijk
Maar Espresso heeft toch aardig wat airplay gekregen op Radio 2. Keuzelijst zou volgend jaar net het verschil kunnen maken