Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Op donderdag 14 november 2024 17:51 schreef Tussle266 het volgende: Ik zat vandaag lang in de auto, dus ik had vast 2 opgezet om in het ritme te komen. Het viel me op dat ze nog altijd van de ene Teddy de Zwemmer in de andere Ragebolman sukkelen. Ragebolman was alweer Topsong. Dus ik ga over 2 weken op Jacob Banks stemmen, dat zal ze leren!
Teddy zwemt momenteel nog drie keer in de Top 100, de laagste op 38, dus blijkbaar vinden WE dat gewoon echt heel goed.
[..] Teddy zwemt momenteel nog drie keer in de Top 100, de laagste op 38, dus blijkbaar vinden WE dat gewoon echt heel goed.
Lose Control vond ik ook prima. Human van de Ragebolman was ook prima. Maar iemand moet hier iets tegen doen, dus ik stem gewoon op Jacob. Ik heb ook de hele avond zitten verzinnen hoe die pipo daar weer voor ook alweer heette. Ik bedoelde Knul Sebastian. Die heeft ook nog in de lijst gestaan, het had daar ook kunnen stoppen.
Edit: ik kom er nu achter waarom ik er de hele avond over deed. Knul mocht alleen bij De Mol meespelen. Nou ja, weer wat geleerd.
Op vrijdag 15 november 2024 08:43 schreef Tussle266 het volgende: Hadden we vorig jaar nog een KKD op 2, Stenders heeft nu de promotie/degradatie play-offs ingevoerd voor de Rob 1000
Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Op vrijdag 15 november 2024 11:12 schreef Tussle266 het volgende: Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Ik had niet eens met zekerheid kunnen zeggen dat Leo die tot nu toe presenteerde, dus ik kan ermee leven
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op vrijdag 15 november 2024 11:12 schreef Tussle266 het volgende: Volgende nieuwtje: Don Leo wordt vervangen door Bartje in de previewshow. Zoals ik het lees mag hij lekker mixen in dit uurtje, naast de inkoppende artiesten uit eigen land die ook weer erbij gehaald moeten worden. Dus de mix om 0.00 zal verdwijnen, kan daar mooi nog wat meer reclame. https://www.nporadio2.nl/(...)npo-radio-2-top-2000
Nee, maar op zich erg jammer dat we dat hoogtepunt moeten missen natuurlijk.
Welke albumversies vinden jullie dat er eigenlijk gedraaid moeten worden dit jaar?
Mijn inbreng: The Cure - A Forest ( Dat intro, c'mon) UB40 - Red Red Wine (Die 'rap', c'mon) AC/DC - Whole Lotta Rosie (Dat vraag & antwoord gitaarstuk, c'mon)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ohja, en ze hebben 'm na 1 editie (2022) weer ingeruild voor de singleversie, maar Careless Whisper mag ook
Eerst maar eens zien of de singleversie de lijst haalt, uiteraard
Bij tijdgebrek mogen die best ingeruild worden tegen In a gadda da vida, Money for Nothing en Light My Fire. (daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn)
Mijn inbreng: The Cure - A Forest ( Dat intro, c'mon) UB40 - Red Red Wine (Die 'rap', c'mon) AC/DC - Whole Lotta Rosie (Dat vraag & antwoord gitaarstuk, c'mon)
Common People, omdat die knip zo lelijk is.
Light My Fire vind ik zelf prettiger in de albumversie, die andere 2 prima. Ik zou wel kunnen leven met Purple Rain 5:19
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Light My Fire vind ik zelf prettiger in de albumversie, die andere 2 prima. Ik zou wel kunnen leven met Purple Rain 5:19
Ik vind de orgelsolo echt wat te lang dus kan m missen. Bij Purple Rain vind ik de 2e helft van het nummer superieur aan de 1e helft, dus da's een no-go voor mij
[..] Today I Learned dat red red wine een rap heeft
Hoogtepunt van het nummer
[..] De albumversie van Don't Fear The Reaper, dus inclusief gitaarsolo interlude
D'oh, hoe kon ik die missen
Overigens zijn er dit jaar verschillende liederen in de (albumversie) gedraaid tijdens de doorsnee-uren. Meest recente voorbeeld is Dream On (albumversie) enkele dagen geleden. Het is een beetje veel om het hele jaar opnieuw door te bladeren, maar mocht je je vervelen de komende weken, dan kan je er misschien iets uit afleiden.
Op vrijdag 15 november 2024 12:11 schreef Tussle266 het volgende: Overigens zijn er dit jaar verschillende liederen in de (albumversie) gedraaid tijdens de doorsnee-uren. Meest recente voorbeeld is Dream On (albumversie) enkele dagen geleden. Het is een beetje veel om het hele jaar opnieuw door te bladeren, maar mocht je je vervelen de komende weken, dan kan je er misschien iets uit afleiden.
Volgens mij draaiden ze sowieso al de albumversie, de single die in 1994 opnieuw uitgebracht werd.