Met welke ziekte ben je geboren als ik vragen mag?quote:Allereerst ben ik geboren met een ziekte waardoor ik een misvormd gezicht heb en doordoor mezelf in de loop der jaren ben gaan terug terugtrekken omdat ik altijd vanaf de zijlijn moest toekijken hoe mensen relaties en sociale contacten opbouwden. Verder ben ik ook geen leuk persoon om mee om te gaan. Operaties om mijn gezicht te fixen zijn niet mogelijk.
Ik leef nu ruim 12 jaar geïsoleerd en ben begin 30. Mijn twintiger jaren waren pure hel waarin ik alles heb overgeslagen en ik hoop nu meer rust te krijgen.
Inmiddels leef ik volledig geïsoleerd zonder contact met familie. In mijn geval is dit de beste oplossing om het lijden te beperken.
Sorry maar dit is gewoon niet waar, Ik lees hier vaak dat mensen zeggen: "Het is gewoon een slachtofferrol En dat is enorm onaantrekkelijk." Dit raakt mij diep, want het voelt alsof mijn ervaringen en emoties worden weggewuifd. Denken mensen nu echt dat ik al 28 jaar vrijwillig een slachtofferrol op mij neem? Dat ik in mijn meer dan veertigjarige bestaan nooit heb geprobeerd dit anders te zien of het achter me te laten?quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is gewoon een slachtofferrol
En dat is enorm onaantrekkelijk
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 05:44 schreef matthijst het volgende:
Ja, dat denken mensen. Je hebt hier een keer een foto gepost en je ziet er normaal uit.
Wat wil je van ons horen wat er nog niet geschreven is?quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?
Het voelt alsof er iets mis is met mij, maar ik weet niet precies wat. Ik probeer mezelf niet te hard te veroordelen maar het is moeilijk. Mijn uiterlijk speelt sowieso een rol. Het gevoel dat ik heb gefaald is zwaar. Ik kijk terug op mijn leven en vraag me af of ik ergens kansen heb gemist. Ik heb geprobeerd mezelf te verbeteren, meer open te staan maar het lijkt niet genoeg te zijn geweest. Ik vraag me af of ik iets anders doe of juist niet doe.
Kijkend naar de mensen die ik van vroeger ken, zie ik dat zij allemaal een partner en kinderen hebben en ik ben de enige die niet in dat plaatje past. Wat doe ik verkeerd? Ik begin te twijfelen aan mezelf en vraag me af of er iets echt mis is met mij.
Of is het allemaal heel simpel en is het gewoon alleen mijn gezicht? Het staat vast dat ik een anatomische afwijking heb aan mijn gezicht dat niet is te verhelpen door een operatie, zou dat de enige reden zijn?
Mijn beste vriend van vroeger kan over een paar jaar zelfs opa worden en ik heb nog steeds 0 ervaring. Wat is er mis met mij? Heb ik iets gemist? Is er iets fundamenteel verkeerd met mij dat dit allemaal niet is gebeurd?
https://www.destentor.nl/(...)e-reacties~a7f41565/quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?
Je bent de juiste persoon nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het voelt alsof er iets mis is met mij, maar ik weet niet precies wat. Ik probeer mezelf niet te hard te veroordelen maar het is moeilijk. Mijn uiterlijk speelt sowieso een rol. Het gevoel dat ik heb gefaald is zwaar. Ik kijk terug op mijn leven en vraag me af of ik ergens kansen heb gemist. Ik heb geprobeerd mezelf te verbeteren, meer open te staan maar het lijkt niet genoeg te zijn geweest. Ik vraag me af of ik iets anders doe of juist niet doe.
Kijkend naar de mensen die ik van vroeger ken, zie ik dat zij allemaal een partner en kinderen hebben en ik ben de enige die niet in dat plaatje past. Wat doe ik verkeerd? Ik begin te twijfelen aan mezelf en vraag me af of er iets echt mis is met mij.
Of is het allemaal heel simpel en is het gewoon alleen mijn gezicht? Het staat vast dat ik een anatomische afwijking heb aan mijn gezicht dat niet is te verhelpen door een operatie, zou dat de enige reden zijn?
Mijn beste vriend van vroeger kan over een paar jaar zelfs opa worden en ik heb nog steeds 0 ervaring. Wat is er mis met mij? Heb ik iets gemist? Is er iets fundamenteel verkeerd met mij dat dit allemaal niet is gebeurd?
Doe je momenteel iets om iemand te leren kennen?quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijker is om je af te vragen wat fundamenteel belangrijk is voor het aan kunnen gaan van een relatie.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Doe je momenteel iets om iemand te leren kennen?
Ik denk dat ik om andere redenen op deze wereld ben gezet. Misschien ben ik hier niet om te delen in de relaties en ervaringen die anderen hebben en dat is iets wat ik langzaam begin te accepteren. Het idee dat ik ooit iemand zal ontmoeten voelt steeds verder weg en ik begin te denken dat mijn pad heel anders is dan dat van de meeste mensen.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:18 schreef maily het volgende:
[..]
Je bent de juiste persoon nog niet tegengekomen.
Stel je zou wel een poging doen, wat zou je verwachten van een partner?quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.
Het voelt alsof ik al 25 jaar bevroren ben in de tijd terwijl het leven van anderen gewoon doorgaat. Daarnaast merkte ik dat ik vaak word afgerekend op mijn uiterlijk wat het extra moeilijk maakt om het vertrouwen of de motivatie te vinden om opnieuw contact te maken. Het idee om stappen te zetten voelt bijna onmogelijk en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik zou moeten beginnen. maar eerlijk gezegd voelt het alsof ik mijn leven heb verkloot. Het voelt alsof ik in een schemerwereld leef ergens tussen leven en dood, met overal mist om me heen. Soms lijkt het alsof er niets meer over is om naar te verlangen behalve rust.
En wie betaalt dit geintje voor jouw levensonderhoud?quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik leef nu al een half jaar lang alleen in het donker. Ik ga slapen voordat het licht wordt en sta pas op als het weer donker is. Om een of andere reden voelt dit prettig voor mij. Het is alsof ik me meer op mijn gemak voel in de stilte en duisternis van de nacht weg van de drukte en het leven dat overdag plaatsvindt.
Toch vraag ik me af waarom ik me juist in deze omgekeerde levensstijl zo comfortabel voel.
Dat hebben wel meer mensen hoor, het comfortable.quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik leef nu al een half jaar lang alleen in het donker. Ik ga slapen voordat het licht wordt en sta pas op als het weer donker is. Om een of andere reden voelt dit prettig voor mij. Het is alsof ik me meer op mijn gemak voel in de stilte en duisternis van de nacht weg van de drukte en het leven dat overdag plaatsvindt.
Toch vraag ik me af waarom ik me juist in deze omgekeerde levensstijl zo comfortabel voel.
Je maakt het echt veel groter dan het is, er was eens een gozer die dacht ook continue dat mensen die hij niet kon, met hem bezig waren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.
Het voelt alsof ik al 25 jaar bevroren ben in de tijd terwijl het leven van anderen gewoon doorgaat. Daarnaast merkte ik dat ik vaak word afgerekend op mijn uiterlijk wat het extra moeilijk maakt om het vertrouwen of de motivatie te vinden om opnieuw contact te maken. Het idee om stappen te zetten voelt bijna onmogelijk en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik zou moeten beginnen. maar eerlijk gezegd voelt het alsof ik mijn leven heb verkloot. Het voelt alsof ik in een schemerwereld leef ergens tussen leven en dood, met overal mist om me heen. Soms lijkt het alsof er niets meer over is om naar te verlangen behalve rust.
Mijn levensonderhoud wordt op dit moment geregeld op de manier die het beste werkt voor mijn situatie. Maar als er ooit oorlog uitbreekt ben ik bereid als eerste naar het front te trekken om zo mijn schulden af te lossen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
En wie betaalt dit geintje voor jouw levensonderhoud?
Ik begin steeds meer te accepteren dat ik beter functioneer in isolatie. Het lijkt alsof een solo leven voor mij is weggelegd omdat ik het gevoel heb dat ik niet in staat ben om een echte relatie aan te gaan. Mijn situatie voelt te zwaar en te ingewikkeld voor iemand anders om ermee om te gaan. Ik voel ik me steeds meer comfortabeler in mijn eigen wereld waar ik mezelf kan zijn zonder de druk van verwachtingen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Stel je zou wel een poging doen, wat zou je verwachten van een partner?
Heb je wel een beetje conditie dan?quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn levensonderhoud wordt op dit moment geregeld op de manier die het beste werkt voor mijn situatie. Maar als er ooit oorlog uitbreekt ben ik bereid als eerste naar het front te trekken om zo mijn schulden af te lossen.
Dat is niet wat ik vroeg.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te accepteren dat ik beter functioneer in isolatie. Het lijkt alsof een solo leven voor mij is weggelegd omdat ik het gevoel heb dat ik niet in staat ben om een echte relatie aan te gaan. Mijn situatie voelt te zwaar en te ingewikkeld voor iemand anders om ermee om te gaan. Ik voel ik me steeds meer comfortabeler in mijn eigen wereld waar ik mezelf kan zijn zonder de druk van verwachtingen.
enkel, in je eigen OP geef je aan dat dat 'idee' lang niet altijd zo werkt als je graag zou willen, en daar uit je juist een 'gemis' aan sociale contacten...quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:43 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik begin steeds meer te accepteren dat ik beter functioneer in isolatie. Het lijkt alsof een solo leven voor mij is weggelegd omdat ik het gevoel heb dat ik niet in staat ben om een echte relatie aan te gaan.
Wat is het nu?quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar op sommige dagen… komt het allemaal weer terug. Vooral nu, nu de winter eraan komt. Het wordt zo vroeg donker, en de eenzaamheid voelt dan nog zwaarder in die donkere, koude dagen. (zoals deze nacht en het tijdstip waarop ik dit topic open) Er is een diep, constant verlangen naar iets dat ik nog nooit heb ervaren, gewoon de simpele warmte van een ander persoon, de troost van iemand die echt om me geeft.
Wat was dan je punt of uberhaupt het nut om een topic openen?quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te accepteren dat ik beter functioneer in isolatie. Het lijkt alsof een solo leven voor mij is weggelegd omdat ik het gevoel heb dat ik niet in staat ben om een echte relatie aan te gaan. Mijn situatie voelt te zwaar en te ingewikkeld voor iemand anders om ermee om te gaan. Ik voel ik me steeds meer comfortabeler in mijn eigen wereld waar ik mezelf kan zijn zonder de druk van verwachtingen.
Je hebt geen schulden, tenzij je lichamelijk en/of psychisch niks mankeert en misbruik maakt van de bijstand.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn levensonderhoud wordt op dit moment geregeld op de manier die het beste werkt voor mijn situatie. Maar als er ooit oorlog uitbreekt ben ik bereid als eerste naar het front te trekken om zo mijn schulden af te lossen.
Hoe zie jij dat voor je in de oorlog?quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jaren geleden, toen ik zelfs nog een dertiger was, had ik online contact met een leuke vrouw.
Alleen liep het zo af:
[ afbeelding ]
Dat kwam abrupt ten einde omdat ik simpelweg weer begon te verlangen naar isolatie.
Begrijp je dat jouw fysieke verschijningsvorm niet het echte probleem is?quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jaren geleden, toen ik zelfs nog een dertiger was, had ik online contact met een leuke vrouw.
Alleen liep het zo af:
[ afbeelding ]
Dat kwam abrupt ten einde omdat ik simpelweg weer begon te verlangen naar isolatie.
ik bedoel het meer als een symbolische gedachte. Als het erop aankomt zou ik liever mijn leven riskeren om iets bij te dragen dan te blijven zitten met dit gevoel van schuld en betekenisloosheid. Ik bedoel het niet perse letterlijk maar meer als een reflectie van hoe ik mijn situatie zie.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:22 schreef maily het volgende:
Hoe
[..]
Hoe zie jij dat voor je in de oorlog?
Met 20 man in een loopgraaf?
Wat let je om t vliegtuig te pakken en naar Azie te trekken voor een periode.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:24 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
ik bedoel het meer als een symbolische gedachte. Als het erop aankomt zou ik liever mijn leven riskeren om iets bij te dragen dan te blijven zitten met dit gevoel van schuld en betekenisloosheid. Ik bedoel het niet perse letterlijk maar meer als een reflectie van hoe ik mijn situatie zie.
Er staat volgend jaar iets compleet te veranderen in mijn leven. Wat precies weet ik nog niet maar hoe dan ook zal het een volledige transformatie worden. Ik voel dat het tijd is voor een grote verandering een nieuw begin. De eerste stap zal zijn om mezelf te dwingen naar buiten te gaan. Dit zal het begin zijn van het doorbreken van de isolatie waarin ik zo lang heb geleefd.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat let je om t vliegtuig te pakken en naar Azie te trekken voor een periode.
Kost niet eens zo heel veel als je het een beetje slim doet.
Dan riskeer je iig iets voor jezelf en misschien bloei je er van op.
Sowieso ben je buiten geweest naar artsen toch dit jaar?quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er staat volgend jaar iets compleet te veranderen in mijn leven. Wat precies weet ik nog niet maar hoe dan ook zal het een volledige transformatie worden. Ik voel dat het tijd is voor een grote verandering een nieuw begin. De eerste stap zal zijn om mezelf te dwingen naar buiten te gaan. Dit zal het begin zijn van het doorbreken van de isolatie waarin ik zo lang heb geleefd.
De tijd gaat te snel, toen ik 40 werd had ik amper de tijd om eraan te wennen en toen was ik alweer 41, en het gaat alleen maar sneller en sneller.
Focus je op je innerlijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er staat volgend jaar iets compleet te veranderen in mijn leven. Wat precies weet ik nog niet maar hoe dan ook zal het een volledige transformatie worden. Ik voel dat het tijd is voor een grote verandering een nieuw begin. De eerste stap zal zijn om mezelf te dwingen naar buiten te gaan. Dit zal het begin zijn van het doorbreken van de isolatie waarin ik zo lang heb geleefd.
De tijd gaat te snel, toen ik 40 werd had ik amper de tijd om eraan te wennen en toen was ik alweer 41, en het gaat alleen maar sneller en sneller.
Alhoewel ik totaal niet op hem lijk vind ik dat mijn gezichtsstructuur op bepaalde punten overeenkomt met die van Magnus Carlsen: weinig lijnen, een vlakke uitstraling, dezelfde huidskleur, heel veel haar en vooral een onderkaak die iets naar voren staat. Bij hem lijkt dit echter totaal geen rol te spelen of hem te deren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Focus je op je innerlijk.
Echt ik gun het je van harte.
Maar dat focussen op je uiterlijk gaat je echt niets helpen en niemand zal ooit gestorven zijn en alleen aan zijn uiterlijk herinnerd worden.
En kijk naar Monica van Friends of Gwen Stefani, die hadden ook een verkeerd beeld van hun uiterlijk en dat is ook niet al te best afgelopen.
Ik wens je een fijne jaarwisseling toe.
Droopie: Focus je niet op het uiterlijk, maar op het innerlijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
Alhoewel ik totaal niet op hem lijk vind ik dat mijn gezichtsstructuur op bepaalde punten overeenkomt met die van Magnus Carlsen: weinig lijnen, een vlakke uitstraling, dezelfde huidskleur, heel veel haar en vooral een onderkaak die iets naar voren staat. Bij hem lijkt dit echter totaal geen rol te spelen of hem te deren.
YouTube Video
ik wo
quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Alhoewel ik totaal niet op hem lijk vind ik dat mijn gezichtsstructuur op bepaalde punten overeenkomt met die van Magnus Carlsen: weinig lijnen, een vlakke uitstraling, dezelfde huidskleur, heel veel haar en vooral een onderkaak die iets naar voren staat. Bij hem lijkt dit echter totaal geen rol te spelen of hem te deren.
Bekijk deze YouTube-video
newsflash: omdat het volstrekt onbelangrijk is. Aantrekkingskracht is volstrekt subjectiefquote:Op dinsdag 31 december 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Zou het ook niet een beetje kunnen dat zijn vriendin voor hem is gevallen vanwege zijn bankrekening met 8 nullen en zijn roemquote:Op dinsdag 31 december 2024 20:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
newsflash: omdat het volstrekt onbelangrijk is. Aantrekkingskracht is volstrekt subjectief
Eén en al uitsraling heeft die man op deze foto!quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zou het ook niet een beetje kunnen dat zijn vriendin voor hem is gevallen vanwege zijn bankrekening met 8 nullen en zijn roem?
Overigens ben ik niet helemaal eens dat het subjectief is, toevallig is Rooney in het nieuws en ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die hem aantrekkelijk vinden.
[ afbeelding ]
Hij heeft dan ook geen bdd.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Charisma, en dit is een alcoholkop.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zou het ook niet een beetje kunnen dat zijn vriendin voor hem is gevallen vanwege zijn bankrekening met 8 nullen en zijn roem?
Overigens ben ik niet helemaal eens dat het subjectief is, toevallig is Rooney in het nieuws en ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die hem aantrekkelijk vinden.
[ afbeelding ]
Ik ken heel wat mannen met een uiterlijk wat lijkt op Rooney, beetje dikke kop, teveel bbq met teveel bier. Maar de meesten hebben geen enkel probleem om een vriendin te vinden, sterker nog vaak nog een mooie vriendin ook. Uitstraling, interessant zijn voor de ander, humor, relativeringsvermogen en een beetje zelfverzekerdheid.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn voorspelling: je legt de lat (te) hoog, je voldoet niet aan je eigen wensen/dromen om een echte verandering door te maken, je valt terug in je negatieve zelfbeeld en herhaalt dezelfde zetten als de afgelopen 20 topics.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. Aantrekkelijkheid draait juist om charisma niet om statische perfectie zoals de foto van een model. Ik weet ook wel dat het gaat om details, de kleine dingen.... en het karakter. Adolf Hitler bijvoorbeeld was ook geen model maar wordt wel beschouwd als een van de meest charismatische mensen uit de geschiedenis.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:35 schreef Lenny77 het volgende:
Eén en al uitsraling heeft die man op deze foto!
Pretoogjes, een schattig spleetje tussen de tanden, een leuke glimlach.
Jawel ik denk dat meer mensen hem aantrekkelijk vinden dan dat je denkt.
Jij begrijpt het concept niet van aantrekkelijkheid of knapheid.
Dat zit namelijk niet in het statische, 'perfecte' zoals een foto van één of ander model.
Het zit in de details, in de kleine dingen, in het karakter,...
Als je mij vraagt wie ik echt een aantrekkelijke man vind... dan is dat deze man: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 31 december 2024 21:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eén en al uitsraling heeft die man op deze foto!
Pretoogjes, een schattig spleetje tussen de tanden, een leuke glimlach.
Jawel ik denk dat meer mensen hem aantrekkelijk vinden dan dat je denkt.
Jij begrijpt het concept niet van aantrekkelijkheid of knapheid.
Dat zit namelijk niet in het statische, 'perfecte' zoals een foto van één of ander model.
Het zit in de details, in de kleine dingen, in het karakter,...
IK wil ook niet beweren dat hij lelijk is, want zijn gezicht klopt anatomisch wel, hij ziet er alsnog beter uit dan ik.quote:Op dinsdag 31 december 2024 21:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Charisma, en dit is een alcoholkop.
Veroorzaakt door drank.
Ja die is idd lelijk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 01:55 schreef -Deluzion- het volgende:
Wat bedoel ik eigenlijk met een gezicht dat anatomisch niet klopt? Ik blijf erbij dat dit een onaantrekkelijk gezicht is en dat ik aan iets soortgelijks lijd. Echt onaantrekkelijke mensen bestaan, dus laten we niet doen alsof lelijkheid niet bestaat.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 januari 2025 01:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als je mij vraagt wie ik echt een aantrekkelijke man vind... dan is dat deze man:
Chris Sarandon, ziet er overigens nog steeds buitengewoon goed uit op zijn 80ste.
quote:IK wil ook niet beweren dat hij lelijk is, want zijn gezicht klopt anatomisch wel, hij ziet er alsnog beter uit dan ik.
quote:Wat bedoel ik eigenlijk met een gezicht dat anatomisch niet klopt? Ik blijf erbij dat dit een onaantrekkelijk gezicht is en dat ik aan iets soortgelijks lijd. Echt onaantrekkelijke mensen bestaan, dus laten we niet doen alsof lelijkheid niet bestaat.
[ afbeelding ]
quote:Alhoewel ik totaal niet op hem lijk vind ik dat mijn gezichtsstructuur op bepaalde punten overeenkomt met die van Magnus Carlsen: weinig lijnen, een vlakke uitstraling, dezelfde huidskleur, heel veel haar en vooral een onderkaak die iets naar voren staat. Bij hem lijkt dit echter totaal geen rol te spelen of hem te deren.
Deze vrouw die je hebt gepost en "onaantrekkelijk" vindt:quote:Overigens ben ik niet helemaal eens dat het subjectief is, toevallig is Rooney in het nieuws en ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die hem aantrekkelijk vinden.
Ja, maar er is een groot verschil. Tot mijn zestiende zag ik er gewoon normaal/goed uit. Het maakt me niet uit of mensen denken dat ik gek ben maar mijn gezicht is duidelijk vergroeid of er is op zijn minst iets ernstigs misgegaan. Inmiddels heb ik eindelijk antwoord op waarom dit is gebeurd, daar schrijf ik meer over in mijn andere topic.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:19 schreef Kerelx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Deze vrouw die je hebt gepost en "onaantrekkelijk" vindt:
[ afbeelding ]
Komt zo te zien buiten en isoleert haar zelf niet, komt interessanter en lief over, heeft zo te zien meer zelfzekerheid en vrienden, dan jij. Waarschijnlijk zit ze ook niet in de bijstand en heeft ze misschien wel een man en kinderen. Ik zou haar ook eerder bevrienden dan jij, gezien je obsessie met je uiterlijk en hoe je spreekt over die van anderen en die beoordeeld. Er is meer in het leven dan alleen die oppervlakkigheden en niemand is perfect. Je hebt mensen waarvan je dat denkt dat ze dat zijn en die alsnog hun gezicht laten verbouwen middels operaties of lagen make-up gebruiken, omdat ze zichzelf niet mooi vinden.
Hmm hmm.quote:
Het werd eens tijd.quote:Daarin zal ook een foto staan
Het is je eigen keuze geweest ... en nu is dat bevestigen van je eigen zieligheid ook vooral een poging je eigen keuze te rechtvaardigen, maar tegen wie eigenlijk?quote:Op maandag 24 februari 2025 08:54 schreef -Deluzion- het volgende:
Het is ook volkomen logisch dat ik mij ben gaan isoleren
Een beetje begrip voor een ander. Is dit werkelijk zo erg teveel gevraagd?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is je eigen keuze geweest ... en nu is dat bevestigen van je eigen zieligheid ook vooral een poging je eigen keuze te rechtvaardigen, maar tegen wie eigenlijk?
Ik vermoed dat je het vooral doet omdat je ook tegen jezelf je voortdurend wilt benadrukken dat alles zo is zoals je het wil zien, maar eigenljk dat komt omdat je misschien zelf ook een beetje onzeker bent of je het zelf goed aanpakt; waarop overigens het antwoord is dat je door je eigen aanpak vooral je eigen isolement versterkt.
leg uit?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:13 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Een beetje begrip voor een ander. Is dit werkelijk zo erg teveel gevraagd?
Een echte misvorming van je uiterlijk is niet alleen te wijten aan je eigen mindset hoor. Een misvorming kan superveel impact hebben op hoe anderen jou bezien en benaderen. Of jou juist niet willen benaderen. Er bestaat ook veel verschil in hoe mannen en vrouwen omgaan met misvormingen bij anderen. Als je het hebt over seksuele partnerkeuze. Mannen zijn vergeeflijker naar vrouwen toe die een fysieke misvorming hebben. Rn aangezien Deluzion een man is kan ik begrijpen dat dit voor hem moeilijker wordt.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:38 schreef Guanabana het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat jij doet alsof je de enige persoon op aarde bent met een abnormaal uiterlijk.
Dat is natuurlijk niet zo, genoeg mensen die een medisch probleem hebben of een ongeluk hebben gehad en gewoon meedoen in de maatschappij.
Als je even realistisch nadenkt snap je toch ook wel dat jouw isolatie- en miderwaardigheidsprobleem vooral ligt aan je eigen mindset? Vind jij dat alle mensen met bijvoorbeeld brandwonden en andere zaken maar binnen moeten blijven omdat ze niet om aan te zien zijn en nooit een partner zullen krijgen of vrienden?
Ik kan je nu allerlei boekentips en video's gaan sturen van bijvoorbeeld brandwondenslachtoffers en andere personen, maar ik zal me de moeite besparen.
Ik snap wat je bedoelt met een hogere seksdrive... maar dat onderdrukte ik altijd makkelijk met medicatie. Het was daar eigenlijk niet voor bedoeld, maar ik gebruikte het wel daarvoor, jarenlang.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Jeo_Boden het volgende:
Mannen hebben doorgaans een 7 keer hogere seksdrive dan de gemiddelde vrouw. Als je dan in de veertig bent en je hebt nog nooit ook maar een meisje geknuffeld, dan kan dit erg demoraliserend werken voor een man. Dat kan ik me voorstellen.
Ik betwijfel dat. Veel mensen denken alleen maar dat ze onaantrekkelijk zijn, terwijl ze er vaak gewoon minstens gemiddeld uitzien. Het wordt pas een probleem als je een anatomische afwijking hebt en een groeistoornis in de condylus plus een discusverplaatsing. Dit is eindelijk vastgesteld. Ik heb nu eindelijk een diagnose. Ik heb nu veel meer rust. Er worden nu niet meer constant labeltjes opgeplakt. De artsen zijn 180 graden gedraaid qua mening en vinden het ook oneerlijk dat het labeltje BDD altijd wordt opgeplakt terwijl er gewoon daadwerkelijk iets aan de hand is.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:51 schreef roos94 het volgende:
Ik ben echt objectief behoorlijk lelijk en ik ben getrouwd, heb een baan en een kind en een huis, en mensen die van mij houden , prima leven. Komt omdat ik niet de hele dag in een hoekje zit te kniezen dat ik niet ben geboren als Angela Schijf of Victor Reinier. Als we allemaal knap waren zou niemand dat ook meer boeiend vinden. Verschil moet er wezen. Geef jezelf eens een schop onder je hol.
Dat is ook heel moeilijk. Dat is een vorm van rouw over je uiterlijk en wat je verloren bent. Jij hebt dit nooit verwerkt en bent duidelijk blijven hangen in die eerste schok en bent daarna een pad opgegaan van trauma, isolatie, niet-helpende gedachten en daardoor 'faal'-ervaringen.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Veel mensen denken alleen maar dat ze onaantrekkelijk zijn, terwijl ze er vaak gewoon minstens gemiddeld uitzien. Het wordt pas een probleem als je een anatomische afwijking hebt en een groeistoornis in de condylus plus een discusverplaatsing. Dit is eindelijk vastgesteld. Ik heb nu eindelijk een diagnose. Ik heb nu veel meer rust. Er worden nu niet meer constant labeltjes opgeplakt. De artsen zijn 180 graden gedraaid qua mening en vinden het ook oneerlijk dat het labeltje BDD altijd wordt opgeplakt terwijl er gewoon daadwerkelijk iets aan de hand is.
Als kind zag ik er bovengemiddeld uit, en als vroege tiener was ik volgens mij best aantrekkelijk. Dat maakt het zo lastig om het te verwerken.
Precies dit is bijvoorbeeld een artikel over mijn diagnosequote:Op maandag 24 februari 2025 10:45 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Een echte misvorming van je uiterlijk is niet alleen te wijten aan je eigen mindset hoor. Een misvorming kan superveel impact hebben op hoe anderen jou bezien en benaderen. Of jou juist niet willen benaderen. Er bestaat ook veel verschil in hoe mannen en vrouwen omgaan met misvormingen bij anderen. Als je het hebt over seksuele partnerkeuze. Mannen zijn vergeeflijker naar vrouwen toe die een fysieke misvorming hebben. Rn aangezien Deluzion een man is kan ik begrijpen dat dit voor hem moeilijker wordt.
Dit klopt... ik ben de schok nooit te boven gekomen. Sindsdien heb ik me nooit meer normaal gevoeld. Het is alsof ik in een andere dimensie terechtkwam een dimensie die weg heeft van de hel.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat is ook heel moeilijk. Dat is een vorm van rouw over je uiterlijk en wat je verloren bent. Jij hebt dit nooit verwerkt en bent duidelijk blijven hangen in die eerste schok en bent daarna een pad opgegaan van trauma, isolatie, niet-helpende gedachten en daardoor 'faal'-ervaringen.
Ik heb je topics gelezen door de jaren heen, maar ben even vergeten of je hier therapie of hulp bij hebt gehad? Zo nee, doen, wat heb je te verliezen. Zo ja, ook doen, want het heeft duidelijk niet geholpen.
wees ook lief voor jezelfquote:Op maandag 24 februari 2025 10:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt met een hogere seksdrive... maar dat onderdrukte ik altijd makkelijk met medicatie. Het was daar eigenlijk niet voor bedoeld, maar ik gebruikte het wel daarvoor, jarenlang.
Ik zit er niet meer mee; het voelt als iets van het verleden. Ja, ik ben oud… en amper nog libido. Het is niet fijn om terug te denken aan de tijd dat ik wél naar vrouwelijke contacten verlangde maar ja, Ik moet niet blijven denken aan het feit dat ik nooit een jeugdliefde had, gewoon niet aan denken dus.
Er zijn bovendien veel mensen die al heel vroeg overlijden en nooit liefde hebben kunnen ervaren. Ik kan tenminste nog andere dingen ervaren. Maar toch voelt het vaak alsof ik een POS ben, een loser of iets in die richting. Ik vind alleen dat het niet mijn fout is; ik kan er niks aan doen dat vrouwen mij niet moeten. Qua innerlijk ben ik gewoon normaal… misschien zelfs te lief eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |