Ik denk dat de clue hem zit in je verwachtingspatroon. Degene die je aanhaald kan ergens een bepaalde trigger hebben die een man voor diegene onaantrekkelijk maakt. Maar als dat al zo lang zo is zul je toch zelf water bij de wijn moeten gaan doen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:37 schreef Ed1234 het volgende:
Het klinkt wel heftig hoe je het beschrijft in je post, dat verlangen naar liefde en naar genegenheid. Ik ken meerdere mensen (ja, ook vrouwen) die op hogere leeftijd ongewenst vrijgezel zijn. Ik heb een vriendin die ondertussen ook alweer 40 is en de liefde nog niet is tegen gekomen, zonder duidelijke reden. Zij heeft geen afwijkend uiterlijk, rare persoonlijkheid of wat dan ook.
Ik ken ook mensen die juist wel een afwijkend uiterlijk hebben, qua persoonlijkheid wat rafeltjes en toch succes in de liefde. Je uiterlijk zegt op dat vlak niet zoveel.
Mijn advies zou zijn om eens om tafel te gaan met een serieus relatiebureau. Eentje die echt met jou meedenkt en die een aantal dates voor je kan regelen. Een tinderprofiel of iets in die trant zou ik je dan weer niet aanraden, ik denk dat je wat meer begeleiding nodig hebt.
Sommige mensen denken misschien dat ik te hoge eisen stel maar dat is helemaal niet het geval. Ik zou het echt geen probleem vinden om met iemand te daten die minder dan gemiddeld uitziet. Het gaat voor mij niet om uiterlijke perfectie. Het is gewoon zo moeilijk om iemand te vinden die echt bij je past vooral als je altijd al moeite hebt gehad om uberhaupt een vriendschappelijk contact met vrouwen te maken, zelfs dat is compleet onbereikbaar.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
. Misschien verder kijken dan het hoofd, TS?
Hoe denk je dat mensen naar mij kijken dan? En ja de hele buurt hier weet dat ik volledig teruggetrokken leef en zelden buiten kom.quote:Op donderdag 21 november 2024 01:18 schreef kun_bbongal het volgende:
hoe je behandeld wordt ligt vaak niet aan uiterlijk maar hoe je overkomt. Als je al overkomt als iemand die compleet teruggetrokken is is het niet gek dat mensen anders naar je kijken.
Ik bedoel kijk maar Trump, die lekt oranje, heeft tauge voor haar en kan amper normale zinnen vormen, maar omdat hij zelfverzekerd overkomt behandelen mensen hem anders.
Dat geldt voor alles, bijna niemand wil samen zijn met iemand die constant zichzelf zielig vind en depressief is.
Maar dan is dat het probleem. Als je gaat zoeken naar een vrouw die uiterlijk totaal niet belangrijk vindt, die het wel ziet zitten om te deren met een man met een heel laag zelfbeeld die ook nog eens amper buiten komt en geen vrienden heeft en ook nog wat mentale issues heeft….. dan kun je lang zoeken.quote:Op donderdag 21 november 2024 01:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen naar mij kijken dan? En ja de hele buurt hier weet dat ik volledig teruggetrokken leef en zelden buiten kom.
Soms heb ik maanden of zelfs jaren waarin ik echt het gevoel heb dat ik eroverheen ben. Maar nu ben ik op een leeftijd waarop er geen weg meer terug is. Dit is mijn lot, en ik heb geen andere keuze dan het te accepteren. Toch blijft er ergens diep van binnen een klein sprankje hoop hoe vaak ik mezelf ook probeer wijs te maken dat ik er niet meer op moet rekenen. Ik wil dat dat sprankje hoop verdwijnt want zolang het er is kan ik nooit helemaal verder. En ondertussen vraag ik me af hoe abnormaal ik wel niet moet zijn dat het bij mij zo anders loopt dan bij anderen.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:01 schreef Puzzie het volgende:
Maar goed , je bent dus niet overheen en de enige die daar iets in kan veranderen ben jij TS.
Om echt heel eerlijk te zijn. Ik ben het met je eens. Het is de harde waarheid maar wel een waarheid waar ik niet omheen kan. Als ik eerlijk ben begrijp ik dat iemand zoals ik met al deze uitdagingen en beperkingen weinig te bieden heeft in een relatie. Het is confronterend maar het helpt me ook inzien waarom de situatie is zoals die is.quote:Op donderdag 21 november 2024 07:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dan is dat het probleem. Als je gaat zoeken naar een vrouw die uiterlijk totaal niet belangrijk vindt, die het wel ziet zitten om te deren met een man met een heel laag zelfbeeld die ook nog eens amper buiten komt en geen vrienden heeft en ook nog wat mentale issues heeft….. dan kun je lang zoeken.
Heel simpel gesteld; wat heb jij een vrouw dan te bieden?
Misschien is dat precies waarom ik niemand kan krijgen. Ik merk dat ik op die vlakken ook tekortschiet door mijn mentale problemen, mijn lage zelfbeeld en mijn beperkte sociale leven. Daardoor ontbreekt het aan die aantrekkingskracht en dat maakt het voor mij bijna onmogelijk om iemand te vinden. Bovendien word ik altijd meteen aan de buitenkant afgewezen waardoor ik niet eens de kans krijg om te laten zien wie ik werkelijk ben.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:35 schreef Ygritte het volgende:
Ik heb je foto’s jaren geleden gezien. Het ligt niet aan je uiterlijk.
Aantrekkingskracht ervaren en voelen heeft maar deels met het uiterlijk te maken. Ik vind het minstens net zo belangrijk, dan wel niet belangrijker of iemand een beetje inhoud, sociaal vermogen en intellect heeft. In een groep moet ik denken ‘die is interessant’ en dat heeft niet altijd wat met uiterlijk te maken. Ja, het oog wil ook wat, maar beauty is in the eye of the beholder, je wordt ouder, je verlept, je krijgt ongelukken, operaties, littekens… ja boeien.
Daar ben ik me van bewust, maar ik ben ervan overtuigd dat ik behoor tot een zeldzaam klein percentage waarbij het uiterlijk het grootste probleem is.quote:Op donderdag 21 november 2024 02:27 schreef Cupfighter het volgende:
Geen enkele vrouw zit te wachten op een kerel die erg veel medelijden met zichzelf heeft en zich in een slachtofferrol duwt
Dit klinkt heel bot maar zo is het wel.
Het probleem is niet je uiterlijk maar de manier hoe je je gedraagt en overkomt
Je praat jezelf iets aan wat niet klopt, wat niet waar is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Soms heb ik maanden of zelfs jaren waarin ik echt het gevoel heb dat ik eroverheen ben. Maar nu ben ik op een leeftijd waarop er geen weg meer terug is. Dit is mijn lot, en ik heb geen andere keuze dan het te accepteren. Toch blijft er ergens diep van binnen een klein sprankje hoop hoe vaak ik mezelf ook probeer wijs te maken dat ik er niet meer op moet rekenen. Ik wil dat dat sprankje hoop verdwijnt want zolang het er is kan ik nooit helemaal verder. En ondertussen vraag ik me af hoe abnormaal ik wel niet moet zijn dat het bij mij zo anders loopt dan bij anderen.
Nee dus niet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, maar ik ben ervan overtuigd dat ik behoor tot een zeldzaam klein percentage waarbij het uiterlijk het grootste probleem is.
Het is gewoon een slachtofferrolquote:Op vrijdag 22 november 2024 14:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee dus niet.
Want je bent niet lelijk.
Je denkt dat je lelijk bent.
Jouw grootste probleem is niet je uiterlijk.
Maar wel makkelijk om het daarop te steken
Maar ook triest.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is gewoon een slachtofferrol
En dat is enorm onaantrekkelijk
Iemand kan toch gewoon lelijk zijn? Niks persoonlijks naar TS hoor, maar zo is de wereld nu eenmaal verdeeld. De wereld is markt en strijd en wanneer je qua uiterlijk minder bent bedeeld dan heb je minder kans op de mooie dingen in het leven tenzij je dit kan compenseren met iets zoals intelligentie of een dikke portemonnee.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee dus niet.
Want je bent niet lelijk.
Je denkt dat je lelijk bent.
Jouw grootste probleem is niet je uiterlijk.
Maar wel makkelijk om het daarop te steken
Maar dat is hier niet aan de ordequote:Op vrijdag 22 november 2024 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Iemand kan toch gewoon lelijk zijn? Niks persoonlijks naar TS hoor, maar zo is de wereld nu eenmaal verdeeld. De wereld is markt en strijd en wanneer je qua uiterlijk minder bent bedeeld dan heb je minder kans op de mooie dingen in het leven tenzij je dit kan compenseren met iets zoals intelligentie of een dikke portemonnee.
Ah ok, dan zou er toch wel tenminste één wanhopige Fokster zijn lokroep hebben moeten gehoord zou ik denken, maar helaas.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar dat is hier niet aan de orde
TS heeft al meerdere malen foto’s op FOK! gepost
Als je daar nu eens mee stopt?quote:Op donderdag 21 november 2024 01:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen naar mij kijken dan? En ja de hele buurt hier weet dat ik volledig teruggetrokken leef en zelden buiten kom.
Ook ik heb een foto gezien.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Iemand kan toch gewoon lelijk zijn? Niks persoonlijks naar TS hoor, maar zo is de wereld nu eenmaal verdeeld. De wereld is markt en strijd en wanneer je qua uiterlijk minder bent bedeeld dan heb je minder kans op de mooie dingen in het leven tenzij je dit kan compenseren met iets zoals intelligentie of een dikke portemonnee.
Misschien moeten we TS dan opgeven voor First Dates, hup, in het diepe ermeequote:Op vrijdag 22 november 2024 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ook ik heb een foto gezien.
TS is absoluut niet lelijk
Met welke ziekte ben je geboren als ik vragen mag?quote:Allereerst ben ik geboren met een ziekte waardoor ik een misvormd gezicht heb en doordoor mezelf in de loop der jaren ben gaan terug terugtrekken omdat ik altijd vanaf de zijlijn moest toekijken hoe mensen relaties en sociale contacten opbouwden. Verder ben ik ook geen leuk persoon om mee om te gaan. Operaties om mijn gezicht te fixen zijn niet mogelijk.
Ik leef nu ruim 12 jaar geïsoleerd en ben begin 30. Mijn twintiger jaren waren pure hel waarin ik alles heb overgeslagen en ik hoop nu meer rust te krijgen.
Inmiddels leef ik volledig geïsoleerd zonder contact met familie. In mijn geval is dit de beste oplossing om het lijden te beperken.
Sorry maar dit is gewoon niet waar, Ik lees hier vaak dat mensen zeggen: "Het is gewoon een slachtofferrol En dat is enorm onaantrekkelijk." Dit raakt mij diep, want het voelt alsof mijn ervaringen en emoties worden weggewuifd. Denken mensen nu echt dat ik al 28 jaar vrijwillig een slachtofferrol op mij neem? Dat ik in mijn meer dan veertigjarige bestaan nooit heb geprobeerd dit anders te zien of het achter me te laten?quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is gewoon een slachtofferrol
En dat is enorm onaantrekkelijk
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 05:44 schreef matthijst het volgende:
Ja, dat denken mensen. Je hebt hier een keer een foto gepost en je ziet er normaal uit.
Wat wil je van ons horen wat er nog niet geschreven is?quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?
Het voelt alsof er iets mis is met mij, maar ik weet niet precies wat. Ik probeer mezelf niet te hard te veroordelen maar het is moeilijk. Mijn uiterlijk speelt sowieso een rol. Het gevoel dat ik heb gefaald is zwaar. Ik kijk terug op mijn leven en vraag me af of ik ergens kansen heb gemist. Ik heb geprobeerd mezelf te verbeteren, meer open te staan maar het lijkt niet genoeg te zijn geweest. Ik vraag me af of ik iets anders doe of juist niet doe.
Kijkend naar de mensen die ik van vroeger ken, zie ik dat zij allemaal een partner en kinderen hebben en ik ben de enige die niet in dat plaatje past. Wat doe ik verkeerd? Ik begin te twijfelen aan mezelf en vraag me af of er iets echt mis is met mij.
Of is het allemaal heel simpel en is het gewoon alleen mijn gezicht? Het staat vast dat ik een anatomische afwijking heb aan mijn gezicht dat niet is te verhelpen door een operatie, zou dat de enige reden zijn?
Mijn beste vriend van vroeger kan over een paar jaar zelfs opa worden en ik heb nog steeds 0 ervaring. Wat is er mis met mij? Heb ik iets gemist? Is er iets fundamenteel verkeerd met mij dat dit allemaal niet is gebeurd?
https://www.destentor.nl/(...)e-reacties~a7f41565/quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
45 jaar en mijn hele leven single. Wat is er mis met mij, behalve mijn uiterlijk of toch alleen mijn uiterlijk?
Je bent de juiste persoon nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het voelt alsof er iets mis is met mij, maar ik weet niet precies wat. Ik probeer mezelf niet te hard te veroordelen maar het is moeilijk. Mijn uiterlijk speelt sowieso een rol. Het gevoel dat ik heb gefaald is zwaar. Ik kijk terug op mijn leven en vraag me af of ik ergens kansen heb gemist. Ik heb geprobeerd mezelf te verbeteren, meer open te staan maar het lijkt niet genoeg te zijn geweest. Ik vraag me af of ik iets anders doe of juist niet doe.
Kijkend naar de mensen die ik van vroeger ken, zie ik dat zij allemaal een partner en kinderen hebben en ik ben de enige die niet in dat plaatje past. Wat doe ik verkeerd? Ik begin te twijfelen aan mezelf en vraag me af of er iets echt mis is met mij.
Of is het allemaal heel simpel en is het gewoon alleen mijn gezicht? Het staat vast dat ik een anatomische afwijking heb aan mijn gezicht dat niet is te verhelpen door een operatie, zou dat de enige reden zijn?
Mijn beste vriend van vroeger kan over een paar jaar zelfs opa worden en ik heb nog steeds 0 ervaring. Wat is er mis met mij? Heb ik iets gemist? Is er iets fundamenteel verkeerd met mij dat dit allemaal niet is gebeurd?
Doe je momenteel iets om iemand te leren kennen?quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijker is om je af te vragen wat fundamenteel belangrijk is voor het aan kunnen gaan van een relatie.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Doe je momenteel iets om iemand te leren kennen?
Ik denk dat ik om andere redenen op deze wereld ben gezet. Misschien ben ik hier niet om te delen in de relaties en ervaringen die anderen hebben en dat is iets wat ik langzaam begin te accepteren. Het idee dat ik ooit iemand zal ontmoeten voelt steeds verder weg en ik begin te denken dat mijn pad heel anders is dan dat van de meeste mensen.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:18 schreef maily het volgende:
[..]
Je bent de juiste persoon nog niet tegengekomen.
Stel je zou wel een poging doen, wat zou je verwachten van een partner?quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.
Het voelt alsof ik al 25 jaar bevroren ben in de tijd terwijl het leven van anderen gewoon doorgaat. Daarnaast merkte ik dat ik vaak word afgerekend op mijn uiterlijk wat het extra moeilijk maakt om het vertrouwen of de motivatie te vinden om opnieuw contact te maken. Het idee om stappen te zetten voelt bijna onmogelijk en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik zou moeten beginnen. maar eerlijk gezegd voelt het alsof ik mijn leven heb verkloot. Het voelt alsof ik in een schemerwereld leef ergens tussen leven en dood, met overal mist om me heen. Soms lijkt het alsof er niets meer over is om naar te verlangen behalve rust.
En wie betaalt dit geintje voor jouw levensonderhoud?quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik leef nu al een half jaar lang alleen in het donker. Ik ga slapen voordat het licht wordt en sta pas op als het weer donker is. Om een of andere reden voelt dit prettig voor mij. Het is alsof ik me meer op mijn gemak voel in de stilte en duisternis van de nacht weg van de drukte en het leven dat overdag plaatsvindt.
Toch vraag ik me af waarom ik me juist in deze omgekeerde levensstijl zo comfortabel voel.
Dat hebben wel meer mensen hoor, het comfortable.quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik leef nu al een half jaar lang alleen in het donker. Ik ga slapen voordat het licht wordt en sta pas op als het weer donker is. Om een of andere reden voelt dit prettig voor mij. Het is alsof ik me meer op mijn gemak voel in de stilte en duisternis van de nacht weg van de drukte en het leven dat overdag plaatsvindt.
Toch vraag ik me af waarom ik me juist in deze omgekeerde levensstijl zo comfortabel voel.
Je maakt het echt veel groter dan het is, er was eens een gozer die dacht ook continue dat mensen die hij niet kon, met hem bezig waren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 05:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niets om iemand te leren kennen. Ik voel me enorm aangetrokken tot extreme isolatie en leef nu al zes jaar volledig afgesloten van de buitenwereld.
Het voelt alsof ik al 25 jaar bevroren ben in de tijd terwijl het leven van anderen gewoon doorgaat. Daarnaast merkte ik dat ik vaak word afgerekend op mijn uiterlijk wat het extra moeilijk maakt om het vertrouwen of de motivatie te vinden om opnieuw contact te maken. Het idee om stappen te zetten voelt bijna onmogelijk en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik zou moeten beginnen. maar eerlijk gezegd voelt het alsof ik mijn leven heb verkloot. Het voelt alsof ik in een schemerwereld leef ergens tussen leven en dood, met overal mist om me heen. Soms lijkt het alsof er niets meer over is om naar te verlangen behalve rust.
Mijn levensonderhoud wordt op dit moment geregeld op de manier die het beste werkt voor mijn situatie. Maar als er ooit oorlog uitbreekt ben ik bereid als eerste naar het front te trekken om zo mijn schulden af te lossen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
En wie betaalt dit geintje voor jouw levensonderhoud?
Ik begin steeds meer te accepteren dat ik beter functioneer in isolatie. Het lijkt alsof een solo leven voor mij is weggelegd omdat ik het gevoel heb dat ik niet in staat ben om een echte relatie aan te gaan. Mijn situatie voelt te zwaar en te ingewikkeld voor iemand anders om ermee om te gaan. Ik voel ik me steeds meer comfortabeler in mijn eigen wereld waar ik mezelf kan zijn zonder de druk van verwachtingen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Stel je zou wel een poging doen, wat zou je verwachten van een partner?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |