abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215531225
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als burgemeester moet je impopulaire dingen doen, dus ook zeggen dat het geen strak plan is om nu bezopen voetbalvolk uit Israël in de stad los te laten. Die wedstrijd had dan zonder publiek, met een combiregeling of in een ander stadion kunnen plaatsvinden. Knappe jongen die haar dan zou wegsturen.

Maar Femke heeft al vaker laten zien dat ze haar politieke prioriteiten en haar verantwoordelijkheden als burgemeester door elkaar heen laat lopen. En als ze dit besluit nam uit angst voor wat de Telegraaf schrijf dan is ze eigenlijk totaal ongeschikt.
Je hebt het zelf over de persco. Waar Halsema aangaf dat ze de mogelijkheid niet had de wedstrijd zonder publiek te laten spelen. Omdat dat Maccabi werd aangeduid als laag risico publiek.
Bekijk deze YouTube-video
Moet je naar 53 minuten gaan.

Nouja misschien heb je gelijk dat ze dat op persoonlijke titel zou kunnen doen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat Wilders dan ook om haar hoofd had geschreeuwd dat Halsema haar boekje volledig te buiten gaat want onze vrienden uit Israel, antisemitisme dit dat.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:49:14 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215531240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, als ze had besloten om geen zuipend voetbalvolk uit Israël in de stad te laten rondbanjeren, dan was het prima geweest volgens haar verantwoordelijkheid.
Dat denk ik écht niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:49:59 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215531247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof gaat nu ook niet naar klimaattop komende week...

Het is alsof er een totale oorlog is uitgebroken en Nederland op dit moment wordt aangevallen.
Extreem rare beslissing. Wat heeft Schoof er überhaupt mee te maken? Het is gebeurd, nu is het aan de politie om de daders op te sporen en aan de burgemeester om het in de toekomst te voorkomen. De landelijke politiek heeft hier niks mee te maken, in tegenstelling tot zo'n VN-klimaattop, dat wel heel belangrijk en relevant is voor het kabinet.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:51:22 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215531257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je hebt het zelf over de persco. Waar Halsema aangaf dat ze de mogelijkheid niet had de wedstrijd zonder publiek te laten spelen. Omdat dat Maccabi werd aangeduid als laag risico publiek.
Bekijk deze YouTube-video
Moet je naar 53 minuten gaan.

Nouja misschien heb je gelijk dat ze dat op persoonlijke titel zou kunnen doen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat Wilders dan ook om haar hoofd had geschreeuwd dat Halsema haar boekje volledig te buiten gaat want onze vrienden uit Israel, antisemitisme dit dat.
Oke dat is dan nog te verdedigen.

Ben dan wel benieuwd welke idioot dit geen risico wedstrijd vond.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:51:55 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215531261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als burgemeester moet je impopulaire dingen doen, dus ook zeggen dat het geen strak plan is om nu bezopen voetbalvolk uit Israël in de stad los te laten. Die wedstrijd had dan zonder publiek, met een combiregeling of in een ander stadion kunnen plaatsvinden. Knappe jongen die haar dan zou wegsturen.

Maar Femke heeft al vaker laten zien dat ze haar politieke prioriteiten en haar verantwoordelijkheden als burgemeester door elkaar heen laat lopen. En als ze dit besluit nam uit angst voor wat de Telegraaf schrijf dan is ze eigenlijk totaal ongeschikt.
Kan een burgemeester nog steeds een combiregeling opleggen? Sorry: spelen in een andere stad betekent echt een enorme rel. Ook dan is ze gewoon weg. Zonder publiek betekent een foto in alle outlets met als onderschrift: Israelis niet meer veilig in Amsterdam.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 16:52:03 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215531263
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Extreem rare beslissing. Wat heeft Schoof er überhaupt mee te maken? Het is gebeurd, nu is het aan de politie om de daders op te sporen en aan de burgemeester om het in de toekomst te voorkomen. De landelijke politiek heeft hier niks mee te maken, in tegenstelling tot zo'n VN-klimaattop, dat wel heel belangrijk en relevant is voor het kabinet.
Het is vooral relevant om zich eraan te kunnen onttrekken, want dat is een beetje het beleid

*Hier speld artikel met titel kabinet stopt met aanpak invoegen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215531267
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Palestijnen zijn niet degenen die in 48 bedachten laten we een stuk land gebruiken om een volk/religieuze groep te huisvesten omdat dat wel kan vanwege wat er in de Tora staat en vanwege wat dat volk is aangedaan.

Het blijft een heel lastig conflict waar veel gebeurt is, en nog veel gebeurt en er zeker vraagtekens te zetten zijn bij hoe Israël nu hun reactie op een terroristise gebeurtenis vormgeeft en de zwaarte van die reactie.
In 1948 waren er al honderduizenden Joden in het Britse Mandaatgebied, Joden zijn daar ook nooit weggeweest. Het concept van de Palestijnen daarentegen bestond toen nog niet. Beide groepen leefden daar (dat wil zeggen Joden en Arabieren) en beide kregen een staat aangeboden, de Arabieren weigerden dit echter en begonnen een burgeroorlog.

Het heeft trouwens niet per definitie veel met religieuze geschriften te maken, veel Joden die naar het Britse Mandaatgebied vluchten waren seculier, maar Joden zijn simpelweg de inheemse bewoners van dit gebied. Voor Arabieren gaat dit argument minder goed op, al hebben ook zij zich door de tijd heen natuurlijk ook vermengd met mensen in de regio.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:52:36 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215531268
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het is vooral relevant om zich eraan te kunnen onttrekken, want dat is een beetje het beleid
Ja, dat gevoel heb ik dus ook.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:53:16 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215531276
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oke dat is dan nog te verdedigen.

Ben dan wel benieuwd welke idioot dit geen risico wedstrijd vond.
Ze heeft navraag gedaan bij de Nationale Politie, NCTV e.d. Dan is het echt lastig om te weigeren. Dan bedrijf je als burgemeester politiek en handhaaf je niet meer de openbare orde.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215531281
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Palestijnen zijn niet degenen die in 48 bedachten laten we een stuk land gebruiken om een volk/religieuze groep te huisvesten omdat dat wel kan vanwege wat er in de Tora staat en vanwege wat dat volk is aangedaan.

Het blijft een heel lastig conflict waar veel gebeurt is, en nog veel gebeurt en er zeker vraagtekens te zetten zijn bij hoe Israël nu hun reactie op een terroristise gebeurtenis vormgeeft en de zwaarte van die reactie.

Wel bijzonder om te zien dat een klassieke minderheid die jaren lang een minderheid was en daar de extreme gevolgen van heeft gezien nu ze zelf een meerderheid zijn minderheden niet beter behandelen.
Je moet wel blijven bedenken dat wij “het westen” en met name UK Israël heeft toegelaten in het M-O. (Ook gesticht door de VS/UK destijds)
Dat gaf per direct een oorlog daar.
Je moet dus die mensen blijven beschermen die je daar hebt gepositioneerd.
Ook al is het oneerlijk voor de Palestijnen. Die keuze is nou eenmaal gemaakt.
Of je moet massaal tegen zijn maar dan moet je Israël opheffen.

Je moet blijven kijken naar je eigen verantwoordelijkheid.
De keuze om moslims destijds en nog steeds te zien als minderwaardig volk, en wapens te leveren aan joden om die grond te behouden, had ons (de eu) het feit moeten tonen dat we niet dezelfde mensen vredig kunnen binnenlaten en naast elkaar wonen en werken.

Dat dat niet kan en nooit mogelijk is is nu meer dan ooit duidelijker en zal ook steeds duidelijker worden.
Vakman pur sang
pi_215531293
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:13 schreef Falco het volgende:

[..]
Jaja weer de mantel der liefde. Het was maar een voorbeeld. Maar goed, Ben je de overstromingen in West Europa van 2021 vergeten? 234 doden.
Nee, geen mantel der liefde. Gewoon je aan de feiten houden. Klimaatverandering is verschrikkelijk en de gevolgen zullen enorm zijn, maar de Randstad is de komende 200 jaar echt nog wel veilig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 16:56:20 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215531296
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet wel blijven bedenken dat wij “het westen” en met name UK Israël heeft toegelaten in het M-O.
Dat gaf per direct een oorlog daar.
Je moet dus die mensen blijven beschermen die je daar hebt gepositioneerd.
Ook al is het oneerlijk voor de Palestijnen. Die keuze is nou eenmaal gemaakt.
Of je moet massaal tegen zijn maar dan moet je Israël opheffen.
Precies het blijft een soort van bedachte constructie en dat maakt het zo raar, we hadden gewoon een Israëlische staat in Europa moeten maken. Er waren genoeg plekken waar voldoende joden woonden om dat te doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215531302
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Blijkbaar is er angst voor meer rellen, als gevolg?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:27 #139
375570 crew  Cyan9
pi_215531303
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof gaat nu ook niet naar klimaattop komende week...

Het is alsof er een totale oorlog is uitgebroken en Nederland op dit moment wordt aangevallen.
Klimaat is natuurlijk ook helemaal niet belangrijk.

Groetjes van de BBB.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215531309
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies het blijft een soort van bedachte constructie en dat maakt het zo raar, we hadden gewoon een Israëlische staat in Europa moeten maken. Er waren genoeg plekken waar voldoende joden woonden om dat te doen.
De Joden hadden geen enkele andere plek dan het beloofde land rondom de Tempelberg geaccepteerd.
pi_215531311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, dat je ergens verzamelt en dan met een bus/trein naar het stadion komt. En anders kom je er niet in. Daar kun je dan ook gewoon een vliegtuig charter aan verbonden.
Dat is nog nooit gedaan vanuit een vliegtuig. En terecht.
pi_215531314
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar we waren destijds ook wel klaar met de Joden en dachten er zo goed vanaf te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 09-11-2024 17:13:14 ]
Vakman pur sang
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:59:01 #143
12221 Tijn