Van der Plas vindt dit niet leuk hahahaquote:
Ah, een paar pro-Palestijnse activisten geven de schuld aan de Israëliërs, dus ligt aan het aan.quote:
De berichtgeving is tot op heden eigenlijk vooral feitelijk geweest. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Daarom is het ook vreemd dat je dit probeert te bagatelliseren en het beeld wordt getrokken dat een puber met een video van een kwartier en wat random takes een beter beeld zou geven van de situatie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders gooit er een tweet uit, Telegraaf vol op het orgel, NOS met vele pushberichten vrijdagochtend en de kermis is open. Pogrom, Kristallnacht.
Yesilgöz, Elian puur en alleen bezig met rassenpolitiek bedrijven en race baiting. Yesilgöz was volledig stil toen de dag er voor taxichauffeurs werden aangevallen. Elian zegt nul komma nul over de Maccabi kant.
Zo gaat het momenteel. Met als resultaat een PR-ramp van grote proporties voor Nederland (met 'maar' vijf gewonden; laten we ajb niet doen alsof er 30 doden zijn gevallen).
Met dit soort ophitsende politici gaat het helemaal fout met het land.
Voorkomen dat de Randstad mogelijk permanent onder water ligt in 2100 minder belangrijk vinden dan 5 Israëlische gewondenquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof gaat nu ook niet naar klimaattop komende week...
Het is alsof er een totale oorlog is uitgebroken en Nederland op dit moment wordt aangevallen.
Wat een ontzettend ruggengraatloze flapdrol is die vent toch.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is alsof er een totale oorlog is uitgebroken en Nederland op dit moment wordt aangevallen.
Hmm, nee hoor, de Randstad ligt niet permanent onder water in 2100.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Voorkomen dat de Randstad mogelijk permanent onder water ligt in 2100 minder belangrijk vinden dan 5 Israëlische gewonden.
Slechte beurt van Schoof
Het zal vooral ook zijn om verder gezichtsverlies te voorkomen. Nederland is hier in de rest van het Westen niet bepaald goed mee voor de dag gekomen en dit zou voor landen als Frankrijk of België niet anders zijn als dit daar was gebeurd. Of wat denk je van Duitsland? Nou, dan waren de reacties nog veel erger geweest.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja, belachelijk. Ga gewoon aan je werk en dan is die klimaattop essentieel. Al heb ik niet het idee dat Schoof hard zou vechten voor het halen van de klimaatdoelen...quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekker boeiend, wat zou er gebeuren als hij gewoon door ging waar die mee bezig was. Geen land gaat ons nu sancties opleggen ofzo.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor, de Randstad ligt niet permanent onder water in 2100.
[..]
Het zal vooral ook zijn om verder gezichtsverlies te voorkomen. Nederland is hier in de rest van het Westen niet bepaald goed mee voor de dag gekomen en dit zou voor landen als Frankrijk of België niet anders zijn als dit daar was gebeurd. Of wat denk je van Duitsland? Nou, dan waren de reacties nog veel erger geweest.
Dat is wel heel overdreven, de zeespiegelstijging wordt momenteel op 50cm geschat, de dijken kunnen 3 meter aan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Voorkomen dat de Randstad mogelijk permanent onder water ligt in 2100 minder belangrijk vinden dan 5 Israëlische gewonden.
Slechte beurt van Schoof
Ja joh. Bij Amsterdam Centraal ren je zomaar even de binnenstad in met staven, knuppels en uit de grond getrokken lantaarnpalen. Op een tijdstip dat er, volgens de politie, nog niks was gebeurd (het was nog voor de nacht in ging). De NOS knalt er in de vroege ochtend zo maar even vier pushmeldingen uit zonder dat ze zelf weten wat er precies is gebeurd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is niet waar, maar sommigen denken in deze video meer dingen te zien die bij hun onderbuikgevoelens aansluiten. Zoals onder meer een groep Maccabi fans, die uit een tram rent met een aantal staven in hun handen wordt vertaald naar dat zij wel begonnen moeten zijn. Maar dit is uit die video helemaal niet op te maken.
Jaja weer de mantel der liefde. Het was maar een voorbeeld. Maar goed, Ben je de overstromingen in West Europa van 2021 vergeten? 234 doden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wel heel overdreven, de zeespiegelstijging wordt momenteel op 50cm geschat, de dijken kunnen 3 meter aan.
Ik weet het niet hoor. Ze kon het allemaal beperken maar dan was haar positie ook penibel geworden. 'Joden niet meer welkom in Mokum'. Ze stond al enorm onder druk en is al tijden een mikpunt van Telegraaf-haat.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik de rol van Femke Halsema ook behoorlijk dubieus. Mevrouw heeft weer eens een kapitale inschattingsfout gemaakt door zuipend voetbalvolk uit een conflict gebied gewoon in het centrum te laten rondbanjeren. En nu dat helemaal met is gegaan is, met een persco alles nog verder dramatiseren alsof ze dit niet had kunnen zien aankomen. Om haar eigen vel te redden.
Het begon inderdaad niet na de wedstrijd, zoals ik aangaf werd er ruim 24 uur vóór de wedstrijd al in groepen op Telegram en andere sociale media opgeroepen voor een Jodenjacht. Het daarom opmerkelijk hoe je dit probeert te negeren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja joh. Bij Amsterdam Centraal ren je zomaar even de binnenstad in met staven, knuppels en uit de grond getrokken lantaarnpalen. Op een tijdstip dat er, volgens de politie, nog niks was gebeurd (het was nog voor de nacht in ging). De NOS knalt er in de vroege ochtend zo maar even vier pushmeldingen uit zonder dat ze zelf weten wat er precies is gebeurd.
'Wie begon' gaat het mij niet eens om maar laten we niet doen alsof de tijdlijn pas na de wedstrijd begint. Maccabi supporters kwamen naar Nederland, hebben een geschiedenis hierin (waar jij, de massa-deporteur, natuurlijk blind voor bent), en begonnen direct met provocaties en openbare vernielingen. Dat moet je bij taxichauffeurs dus niet proberen. Taxichauffeurs zijn al heel lang zo.
Ook gefilmd bij Centraal Station - Maccabi Tel Aviv tuig begon direct in het wilde weg erop los te meppen. Dit komt gewoon overeen met wat Bender heeft gefilmd (en hij moest zijn camera uit zetten, van de Maccabi supporters - zegt ook al iets). Het vloeit in elkaar over.
https://x.com/iAnnetnl/status/1855058911918739484
Overigens zijn er meerdere ooggetuigenverslagen dan dat jongetje.
[ x ]
De Nederlandse media is kneiterrechts geworden (bedoeld en onbedoeld) en ik vraag me af of ze niet nu al zijn half-Georbaniseerd of zoals net als in Israel dat alleen Haaretz nog de oppositie vormt.
Maar goed, met een deportatie-fantast ga ik niet in discussie verder. Die staan gewoonweg niet open voor de werkelijkheid en feiten.
Overstromingen zijn er altijd al geweest, dit is geen recent fenomeen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Jaja weer de mantel der liefde. Het was maar een voorbeeld. Maar goed, Ben je de overstromingen in West Europa van 2021 vergeten? 234 doden.
Wat ze ook gedaan had, het was fout geweest.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik de rol van Femke Halsema ook behoorlijk dubieus. Mevrouw heeft weer eens een kapitale inschattingsfout gemaakt door zuipend voetbalvolk uit een conflict gebied gewoon in het centrum te laten rondbanjeren. En nu dat helemaal met is gegaan is, met een persco alles nog verder dramatiseren alsof ze dit niet had kunnen zien aankomen. Om haar eigen vel te redden.
Vooral omdat de taxichauffeurs zich er mee gingen bemoeien, nadat hun club en eigendom was aangevallen. Wat denk je dat zo een vernielde taxi kost? (waar een chauffeur zelf voor op draait). Het was al even aan de gang. De buitenlandse media, en dan zelfs het Britse Skynews, is lang niet zo blind en eenzijdig hier.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het begon inderdaad niet na de wedstrijd, zoals ik aangaf werd er ruim 24 uur vóór de wedstrijd al in groepen op Telegram en andere sociale media opgeroepen voor een Jodenjacht. Het daarom opmerkelijk hoe je dit probeert te negeren.
Sneue victim blaming.quote:De vrouw uit die tweet had de politie moeten bellen als zij zich geïntimideerd voelde en zich tevens afvragen waarom ze een poster aan de muur heeft van een groep mensen waar hele nare tendensen zoals terreurzucht en antisemitisme diep in de samenleving geworteld zijn.
Zou wat in dit artikel staat beschreven er niet mee te maken kunnen hebben? Wilders probeerde mogelijk Schoofs positie te ondermijnen door de Israëlische minister eerder te ontvangen dan Schoof, of in dit geval uiteindelijk Van Weel. Dat zou ook aansluiten bij het feit dat Schoof altijd zelf de ministerraad wil voorzitten om muiterij te voorkomen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vind ik niet, ze wordt niet in de positie gebracht om succesvol te zijn. Het is de fout van de politiek dat ze de supporters uit Israel niet kon weren. Ze heeft toch voor maximale politie inzet gekozen, dat onze politie en NCTV vrij incompetent zijn is haar moeilijk te verwijten. Wat haar nog minder te verwijten is dat we van een mug een olifant maken. Het was allemaal niet fraai maar het is met een sisser afgelopen dus tijd om ons met serieuze zaken bezig te houden zoals klimaat. Oh nee dat kan niet want we hebben een kabinet dat dit weer maximaal wil uitmelken zodat er geen aandacht ligt op hun complete incompetentie op vrijwel elk beleidsterrein. Op deze manier sneeuwt weer volledig onder dat Faber al maanden uit haar neus zit te vreten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef Hexagon het volgende:
Nee, er was nu ook maar sprake van één kant die het probleem was, dus die kant wordt veroordeeld.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooral omdat de taxichauffeurs zich er mee gingen bemoeien. Het was al even aan de gang.
Ik vind gewoon beide groepen tuig en ik vind dat zowel antisemitisme als andere vormen van racisme niet moeten kunnen. Politici (Elian, Yesilgoz), media en beleidsmakers zijn echter al tijden bezig om vooral naar één kant te kijken, één kant te beschermen, en het land uit elkaar te spelen en te splijten.
Dankzij Yesilgoz en Bikker hebben we nu een speciaal coordinator antisemitisme bestrijding met dito beleid en aandachtsverdeling; ik vind dat je alle vormen van racisme met dezelfde prioriteit en aandacht moet bestrijden. Dat niet doen is gewoonweg Apartheid en institutioneel racisme. Het land bewust tegen elkaar op zetten.
Dit is nogal een non-sequitur. Het aantal vermeende slachtoffers in confrontaties tussen Palestijnen en Israël ontkracht niet mijn post over de sentimenten die er leven in de Palestijnse samenleving. Ondanks het aantal slachtoffers, zijn de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog en het langer slepende conflict.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sneue victim blaming.
[ afbeelding ]
Daarom ga ik ook niet meer in discussie met jou verder, de massa-deporteur.
Als burgemeester moet je impopulaire dingen doen, dus ook zeggen dat het geen strak plan is om nu bezopen voetbalvolk uit Israël in de stad los te laten. Die wedstrijd had dan zonder publiek, met een combiregeling of in een ander stadion kunnen plaatsvinden. Knappe jongen die haar dan zou wegsturen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ze kon het allemaal beperken maar dan was haar positie ook penibel geworden. 'Joden niet meer welkom in Mokum'. Ze stond al enorm onder druk en is al tijden een mikpunt van Telegraaf-haat.
Halsema heeft vooraf navraag gedaan bij de Nationale Politie en NCTV (met hun 'politiek sensitieve' ambtenaren). Als die dan de facto groen licht geven, en je zegt toch nee, wordt het wel heel lastig. 'Halsema bestuurt niet maar bedrijft politiek', klinkt het dan.
En ze stond ook onder grote druk om snel met een ferme reactie te komen. Dat kan niet even wachten (helaas). Haar positie was iig niet te benijden.
Verder lijkt het er enorm op dat de Politieeenheid Amsterdam veel steken heeft laten liggen (dit twitter account volgt alleen Baudet, lol) en ik weet niet of je dat de burgemeester kan aanrekenen. Misschien wat meer in de tijd van de politiekorpsen en korpschefs.
Nee, als ze had besloten om geen zuipend voetbalvolk uit Israël in de stad te laten rondbanjeren, dan was het prima geweest volgens haar verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ze ook gedaan had, het was fout geweest.
Palestijnen zijn niet degenen die in 48 bedachten laten we een stuk land gebruiken om een volk/religieuze groep te huisvesten omdat dat wel kan vanwege wat er in de Tora staat en vanwege wat dat volk is aangedaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er was nu ook maar sprake van één kant die het probleem was, dus die kant wordt veroordeeld.
Er zijn geen Israëliërs die geweest op 'moslimjacht' zijn gegaan, moslims in de grachten hebben gegooid of gretig willekeurige voorbijgangers stopten om te vragen of het moslims waren. Nederlandse moslims deden dit wél met Israëlische Joden.
[..]
Dit is nogal een non-sequitur. Het aantal vermeende slachtoffers in confrontaties tussen Palestijnen en Israël ontkracht niet mijn post over de sentimenten die er leven in de Palestijnse samenleving. Ondanks het aantal slachtoffers, zijn de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog en het langer slepende conflict.
Zo was natuurlijk Duitsland in de Tweede Wereldoorlog de grote aanstichter, maar de Duitsers leden wel veel meer verliezen dan de geallieerden. Je kunt dus niet naar het aantal slachtoffers kijken en op basis daarvan baseren wie er goed of fout was, anders krijg je dus hele rare conclusies over de geschiedenis, die haaks staan op de realiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |