Wat voor belang heeft Israël daar nou bij? Die doen juist hun best om die hooligans als onschuldige voetbalfans af te schilderen. Als ze dan gaan rellen bij de Kristallnacht herdenking dan backfired.dat flink.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker fanatici (de harde kern) kunnen er prima achter komen dat 'Een Anders Joods Geluid' iets organiseert en waar. Dat is in deze tijd van internet toch echt geen brug te ver meer. Ze zullen twee weken geleden vast niet geweten hebben wat EJG was, alleen kunnen dit soort lui prima actief op zoek gaan naar 'verraders' binnen de diaspora.
Maccabi had de Mossad mee, nota bene!
Dat hoeft natuurlijk niet op deze wijze zo in de media te komen hè? Het was ze nog bijna gelukt ook.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor belang heeft Israël daar nou bij? Die doen juist hun best om die hooligans als onschuldige voetbalfans af te schilderen. Als ze dan gaan rellen bij de Kristallnacht herdenking dan backfired.dat flink.
Dit gaat niet om de nationale Kristallnacht herdenking maar om een andere die jaarlijks door wat nogal linkse clubs wordt georganiseerd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar weten mensen niet dat de kristalnacht vanuit de overheid georganiseerd werd? Deze hit en run acties zijn toch totaal het tegenovergestelde daarvan.
Ik heb sowieso geen begrip voor het vernielen van eigendommen van anderen, publiek of niet, mij om het even wie dat doet. Maar ik begrijp dat je hoopt dat ik het alleen erg vind als Israëliers dat doen, want dat past in je narratief over moslims. Geheel in de stijl van Wilders.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, door het willekeurig bevragen van mensen naar hun paspoort.
Typisch trouwens hoe erg je het nu vindt: publiek eigendom vernielen, vlaggen verbranden, hate speech...
Het is ook echt steeds hetzelfde.
Maar je hebt gelukkig nog een hele brigade aan 'progressieven' achter je die ondanks deze selectieve verontwaardiging je met liters begrip zullen overladen.
Ik vind dit altijd zo typisch. Moskeeën zijn vogelvrij maar synagogen beveiligen we extra. Aanvallen op Rabbijnen blijken later niet waar te zijn (en werden geseponeerd).quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat geld kunnen we beter besteden aan de beveiliging van Joodse scholen en synagogen.
Bingo, daar zijn we weer.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso geen begrip voor het vernielen van eigendommen van anderen, publiek of niet, mij om het even wie dat doet. Maar ik begrijp dat je hoopt dat ik het alleen erg vind als Israëliers dat doen, want dat past in je narratief over moslims. Geheel in de stijl van Wilders.
Natuurlijk vermoed je dat.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo typisch. Moskeeën zijn vogelvrij maar synagogen beveiligen we extra. Aanvallen op Rabbijnen blijken later niet waar te zijn (en werden geseponeerd).
Het komt zelden in het nieuws maar er zijn zeker vele incidenten rondom moskeeën, altijd geweest ook. Ik heb zo een vermoeden dat dit vele malen erger is, en frequenter, dan wat rondom synagogen aan de hand is.
https://sargasso.nl/haati(...)istorisch-overzicht/
(een beetje zoals deze rellen worden verslagen... alleen het verhaal van de Joodse lobby telde tijdens de eerste halve dag... het is, zoals ik al zei, dat dit keer ook de buitenlandse media aan het werk zijn; anders was de beeldvorming gewoon zoals altijd geweest)
Tegengas?quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja vervelend he, tegengas van zo'n typische moslim. Wen er maar aan.
Het is moeilijk om door te gaan als die partij elke voortgang tegenhoudt. Maar ik snap ook niet waar je op doelt. Ik heb er prima vrede mee dat VVD en PVV veel zetels hebben. Waar ik ontevreden mee ben is wat daaruit voortkomt. Vooral vanuit de kant van NSC die beloofde dingen over bestaanszekerheid en rechtsstatelijkheid waar ook weer 0,0 mee wordt gedaan. Jij vindt dat als progressief telkens het verdedigen waard, ik niet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals de overwinning van een partij die je niet zint?
Wat ga je dan slecht met je eigen adviezen om.
Nee, uitsupporters moet je niet verbieden maar in deze was het wel een uitzonderlijke situatie waar je het zou kunnen overwegen. Denk alleen dat Halsema dat publicitair niet wilde.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja zou een goed idee zijn, Hanca zag ik het ook al een paar keer betogen. Net ook Maarten van Rossem. Doe gewoon geen uitsupporters meer bij voetbalwedstrijden. De beveiliging die voetbal telkens nodig heeft kost de maatschappij gewoon veel te veel. Ik vind dat ook van de zotten, waarom krijgen al die commerciele clubs zon gigantische sponsoring van gemeentegeld.
Ochjee, net als die woke complotten waarmee Gloria Wekker ons land in haar greep heeft?quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk vermoed je dat.
Past helemaal in je totaal doorgeslagen van complotten vergeven wereldbeeld.
Die machtige kongsi van Ayn Rand-adepten, Trumpisten, PVV'ers, liberalen en natuurlijk zionisten die het allemaal verpesten voor de arme verschoppelingen der aarde, vooral, natuurlijk onze 'gekleurde medemens', waar je oh zo veel begrip voor hebt.
Ja, daarom heb ik laatst nog de huidige GOP onder Trump totaal de grond in geschreven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is moeilijk om door te gaan als die partij elke voortgang tegenhoudt. Maar ik snap ook niet waar je op doelt. Ik heb er prima vrede mee dat VVD en PVV veel zetels hebben. Waar ik ontevreden mee ben is wat daaruit voortkomt. Vooral vanuit de kant van NSC die beloofde dingen over bestaanszekerheid en rechtsstatelijkheid waar ook weer 0,0 mee wordt gedaan. Jij vindt dat als progressief telkens het verdedigen waard, ik niet.
Ergens ook wel komisch hoe je telkens in de bres sprint voor conservatieve ideeën en partijen.
Dat zijn geen complotten, de links naar universiteiten die al jaren die ideologie implementeren heb ik je reeds gegeven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ochjee, net als die woke complotten waarmee Gloria Wekker ons land in haar greep heeft?
Synagogen zijn extra beveiligd omdat het bekend is dat daar aanslagen op worden gepland.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo typisch. Moskeeën zijn vogelvrij maar synagogen beveiligen we extra. Aanvallen op Rabbijnen blijken later niet waar te zijn (en werden geseponeerd).
Het komt zelden in het nieuws maar er zijn zeker vele incidenten rondom moskeeën, altijd geweest ook. Ik heb zo een vermoeden dat dit vele malen erger is, en frequenter, dan wat rondom synagogen aan de hand is.
https://sargasso.nl/haati(...)istorisch-overzicht/
(een beetje zoals deze rellen worden verslagen... alleen het verhaal van de Joodse lobby telde tijdens de eerste halve dag... het is, zoals ik al zei, dat dit keer ook de buitenlandse media aan het werk zijn; anders was de beeldvorming gewoon zoals altijd geweest)
Ik ben er ook niet op tegen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Synagogen zijn extra beveiligd omdat het bekend is dat daar aanslagen op worden gepland.
Dat is in andere landen ook.
Dat zou me verbazen aangezien de media overwegend links georiënteerd is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet op tegen.
Ik ben er alleen vrij zeker van dat de media grote blinde vlekken hebben, vlekken in het straatje van rechts.
Donderdagnacht is een goed voorbeeld daarvan (zoals gezegd: het helpt wanneer ook het buitenland wakker is)
Dacht het niet. De schuld ligt vooral bij Marokkanen en moslims in het algemeen toch? En de duivelse complotten die ze hebben om de wereld te veroveren en de maatschappij om te toveren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegengas?
Ik zie vooral weer de standaard riedel. PVV. Wilders. Islamofobie.
Daar ben ik ruimschoots aan gewend.
Naast natuurlijk de even zo voorspelbare reactie dat ondanks alles, de schuld voor problemen gezocht moet worden in:
1. De VS
2. Het Westen
3. Zionisme.
Of een combi daarvan, uiteraard.
Welke wappieverhalen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dacht het niet. De schuld ligt vooral bij Marokkanen en moslims in het algemeen toch? En de duivelse complotten die ze hebben om de wereld te veroveren en de maatschappij om te toveren.
Vandaar dat de grootste politieke partij moskeeën wenst te verbieden, de Koran wenst te verbieden,hoofddoeken wenst te verbieden, miljoenen moslims wenst te repatriëren. Lijkt me een stukje concreter dan de voorspelbare wappieverhalen die jij zo eng vindt.
https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/quote:Ik heb er wel vaker over geschreven, de taal is de kanarie in de kolenmijn. Door volstrekte subjectieve termen als ‘toerist’ versus ‘georganiseerd moslimtuig’ werd hier een frame neergezet dat precies past in de Israëlische propaganda. Sommige media kregen het zelfs voor elkaar om de gehele voetbalcontext maar over te slaan.
[...]
Ik weet niet precies hoe ervaren sommige journalisten zijn, maar het belagen van Amsterdamse taxichauffeurs is altijd een garantie op georganiseerd verzet. Die jongens komen namelijk nogal voor elkaar op. Lees vooral even wat er al kan gebeuren als ze collectief in actie komen tegen snorders, inclusief het klemrijden van auto’s. Het woord taxi-oorlog is ook al geen grap.
Wie die dynamiek niet ziet, heeft of geen enkele ervaring of wil het gewoon niet zien, waarschijnlijk omdat nuance niet scoort.
[...]
Zou het bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat als voetbalsupporters naar Tel Aviv reizen om de vreselijke gebeurtenissen op 7 oktober toe te juichen en Israëlische vlaggen van gebouwen te rukken en in de brand te steken, ze wellicht niet vriendelijk toe zullen worden gesproken? Ik durf hier wel te beweren dat dezelfde journalisten en politici die nu zo vol op het orgel gaan, dan niet zullen spreken van weerloze toeristen of een pogrom.
Nogmaals, ik ga hier op deze plek zeker niet ontkennen dat antisemitisme een rol heeft gespeeld bij de gebeurtenissen in Amsterdam. Maar dat onderdeel benoemen is iets heel anders dan de voetbalcontext en de rol van de supporters van Maccabi Tel Aviv volledig negeren, zoals zo veel mensen zo graag hebben gedaan en nog steeds doen.
[...]
Voorbeelden zijn er genoeg. Supporters van Hammarby IF openden in de zomer van 2023 een ware klopjacht op Nederlandse voetbalfans. Hammarby-fans riepen op om ‘actief op zoek te gaan’ naar Nederlandssprekende mensen, bij voorkeur mannen met zwarte of neutrale kleding aan. Er werd opgeroepen om auto’s met Nederlandse kentekens te volgen en te fotograferen.
‘Steek hun banden lek, want ze moeten zich geterroriseerd en opgejaagd voelen’, schreef een clubje supporters op social media.
Krekeltjes, krekeltjes. Het beeld van de pogroms moet blijven bestaan. Het waren zulke onschuldige lieve schatjes.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ar-amsterdam-gehaald
Prima stuk!
Maar ook:quote:“Wij dragen Jeruzalem allemaal in ons bloed en onze genen. Wij leven en ademen Jeruzalem, omdat de waarden van het oude Israël de waarden van het Westen zijn geworden. Wij zijn Israël en Israël zit in ons.”
quote:Zo rekent Wilders voor dat in 2025 één op de drie in Europa geboren baby’s een islamitische achtergrond heeft.
Chris Klomp, BNN VARA, praatdemocromaffia goed stukje. Want taxichauffeurs zijn ook geen lekkertjes.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ar-amsterdam-gehaald
Prima stuk!
Haha ja ik heb dat grappige PR stukje van de voetbalclubs inderdaad al gelezen. Totaal onrealistisch.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, uitsupporters moet je niet verbieden maar in deze was het wel een uitzonderlijke situatie waar je het zou kunnen overwegen. Denk alleen dat Halsema dat publicitair niet wilde.
Verder, misschien moeten voetbalclubs ook maar stoppen met belasting betalen dan als er geen gebruik mag worden gemaakt van politie. Misschien dit maar eens lezen.
Pogroms is sowieso onzin en belachelijk dat serieuze bestuurders dit in de mond nemenquote:Op zaterdag 9 november 2024 20:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Krekeltjes, krekeltjes. Het beeld van de pogroms moet blijven bestaan. Het waren zulke onschuldige lieve schatjes.
Wat wil je als de meest invloedrijke politicus van Nederland dit soort dingen roept:
[..]
Maar ook:
[..]
Daarbij haalt hij wat soorten taxichauffeurs door elkaar. Het soort chauffeurs waar hij het over heeft moet niets hebben van de kakkerlakken van vandeweek, integendeel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Chris Klomp, BNN VARA, praatdemocromaffia goed stukje. Want taxichauffeurs zijn ook geen lekkertjes.
Nee goed stuk.
Is standaard toch bij ratten als Chris Klomp?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daarbij haalt hij wat soorten taxichauffeurs door elkaar. Het soort chauffeurs waar hij het over heeft moet niets hebben van de kakkerlakken van vandeweek, integendeel.
Stemmingmakerij van een allesbehalve objectieve schrijver en het wordt gretig met beide handen aangegrepen om de schuld pogen om te draaien.
Chris Klomp is heel genuanceerd en maakt een prima punt over dat georganiseerde klopjachten op bezoekende voetbalfans niets nieuws zijn (helaas). Ajax kon hier over meepraten bij een bezoek aan het beschaafde Zweden - en de Ajax aanhang gedroeg zich daar tenminste nog. Iedere Hollander was niet meer veilig. Helemaal juist. Maccabi aanhang heeft een lang track record van extremisme, een blik op Wikipedia volstaat, zelfs naar Israëlische maatstaven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daarbij haalt hij wat soorten taxichauffeurs door elkaar. Het soort chauffeurs waar hij het over heeft moet niets hebben van de kakkerlakken van vandeweek, integendeel.
Stemmingmakerij van een allesbehalve objectieve schrijver en het wordt gretig met beide handen aangegrepen om de schuld pogen om te draaien.
Hoe volgt dit op dat ik vrede zou moeten hebben met overwinningen van die mensen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik laatst nog de huidige GOP onder Trump totaal de grond in geschreven.
Heb ik herhaaldelijk Wilders verworpen wegens diens 'minder'-uitspraak.
Heb ik nog geen dag geleden aangegeven dat ik gruw van conservatisme en dat, uiteindelijk, conservatieven van elke snit bij elkaar zullen kruipen om al dan niet met een heilig boek in de hand de rechten van vrouwen, homo's en andersdenkenden te vernietigen.
Waar ik verder de clowneske politiek van dit kabinet heb verdedigd, laat ik wederom aan jou over. Er is een zeer handige zoek-functie op fok. Wellicht lukt het ditmaal om met quotes te kunnen komen?
Goh wat raar, hoe zou dat nou komen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
, en de moslimhaat zit vrij diep bij de gemiddelde Nederlander.
Ik volg de beste man niet. Maar afgaande op het bijzonder matige stuk dat ik net las heb ik niet de behoefte me in te lezen in de heer Klomp.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is standaard toch bij ratten als Chris Klomp?
Ik denk dat jij vooral voor jezelf moet denken en niet voor mij. Verder ben jij wel de aller, allerlaatste persoon die over objectiviteit zou mogen beginnen, dunkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Chris Klomp is heel genuanceerd en maakt een prima punt over dat georganiseerde klopjachten op bezoekende voetbalfans niets nieuws zijn (helaas). Ajax kon hier over meepraten bij een bezoek aan het beschaafde Zweden - en de Ajax aanhang gedroeg zich daar tenminste nog. Iedere Hollander was niet meer veilig. Helemaal juist. Maccabi aanhang heeft een lang track record van extremisme, een blik op Wikipedia volstaat, zelfs naar Israëlische maatstaven.
Verder vermoed ik zo dat jij ook alles behalve objectief bent. De Hasbara is immers sterk, en de moslimhaat zit vrij diep bij de gemiddelde Nederlander.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
Altijd 'leuk' om te zien hoe een ruime meerderheid van de Fokkers nog verstandig denkt wanneer het om Trump gaat, maar binnenlands vol in de Wilders val trapt en het type raciale denken dat sinds Fortuyn al gewoon is. Baudet is er nog zo één (en doet nota bene zelf aan antisemitisme; zoals zoveel van Wilders vriendjes of zijn fractie vol met Mussolini fans).
Tabee!
Eh, ontkennen dat dit voetbalvandalisme is dat is waanzin. Er werd op de terror-supporters van die voetbalclub gejaagd. Zeker toeval dat het hele gebeuren plaatsvond precies toen er voetbalsupporters in de stad waren uit Israel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vooral voor jezelf moet denken en niet voor mij. Verder ben jij wel de aller, allerlaatste persoon die over objectiviteit zou mogen beginnen, dunkt me.
Wat hij zegt over taxichauffeurs is aantoonbaar incorrect en dit gebeuren afdoen als voetbalvandalisme is je reinste waanzin.
Zoals ik in een ander topic al zei ben ik gisteren een groot deel van de dag bezig geweest om een groep Joden veilig de stad uit te krijgen. Het is ongelooflijk dat ik het heb over 2024 en niet over 80 jaar geleden. Met je walgelijke insinuaties. Schaam je.
Gratis politie is geen recht? Sorry maar dat is bs.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haha ja ik heb dat grappige PR stukje van de voetbalclubs inderdaad al gelezen. Totaal onrealistisch.
Stoppen met belasting betalen, waar slaat dat dan op. Belasting betalen geeft je geen recht om voorzieningen op te eisen. Gratis politie-inzet is geen recht. Daarbij die impact wordt uiteraard maar zeer weinig kleiner als er geen uitsupporters meer zijn bij profwedstrijden. Profclubs zijn maar een miniem deel van die impact. De kosten voor de maatschappij als er veel minder politie-inzet nodig is zijn wel een stuk lager. Dat voetbal zo'n uitzonderingspositie heeft mag best wel eens stoppen. Andere sporten hebben niet veel minder impact zonder al die staatssteun. De voetbalfan paaien politici graag maar de voetbalfan zit permanent onterecht in de slachtofferrol. Als bij bijvoorbeeld een muziekfestival zoveel gezeik zou zijn als bij voetbalclubs krijgen ze gewoon geen vergunning meer.
Hoeveel Ajaxsupporters waren er betrokken bij de Jodenjacht? Precies. Stop eens met liegen. Noem het beestje bij de naam. Het was een onvervalste Jodenjacht door een horde barbaren bij wie vergeleken de F-side een toonbeeld van vrede en moraliteit is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eh, ontkennen dat dit voetbalvandalisme is dat is waanzin. Er werd op de terror-supporters van die voetbalclub gejaagd. Zeker toeval dat het hele gebeuren plaatsvond precies toen er voetbalsupporters in de stad waren uit Israel.
Nee, dan werden joden door een woedende menigte dood geslagen, of hun huizen in de fik gezet. Kinderen werden ook niet ontzien.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja in een vrij land gebeuren wel eens minder leuke dingen. Uithuilen en door. Bleef het bij die pogroms van jou ook bij een handvol gewonden?
Je gaat niet eens in op wat ik zeg. Ik weet niet hoeveel Ajax supporters er onder de daders zaten. Dat is allemaal nog onduidelijk. Je lijkt zelf lekker te gaan op je onderbuik bullshit. Maar ook jij kunt niet ontkennen dat dit allemaal samen hangt met het uitpubliek bij een wedstrijd van Ajax. Om dan te doen alsof voetbal er niets mee te maken heeft dat is liegen. Horde barbaren, dat is stemmingmakerij. Die fans van Maccabi gedroegen zich ook zo maar daar ga je voor het gemak aan voorbij. Past niet in je narratief.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoeveel Ajaxsupporters waren er betrokken bij de Jodenjacht? Precies. Stop eens met liegen. Noem het beestje bij de naam. Het was een onvervalste Jodenjacht door een horde barbaren bij wie vergeleken de F-side een toonbeeld van vrede en moraliteit is.
Precies die vergelijking loopt dus nogal mank met wat er gebeurde in Amsterdam. Waar de politie weliswaar tekort schoot maar wel hun best deed om iedereen veilig te houden. Waar niemand dood ging en geen huizen zijn platgebrand.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dan werden joden door een woedende menigte dood geslagen, of hun huizen in de fik gezet. Kinderen werden ook niet ontzien.
En er werd niks aan gedaan. De politie was dan in geen velden of wegen te bekennen, of deed zelfs mee.
Weer liegen. Niks onduidelijk; er waren geen Ajax-supporters bij betrokken. Hou die smerige insinuaties gewoon voor je.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je gaat niet eens in op wat ik zeg. Ik weet niet hoeveel Ajax supporters er onder de daders zaten. Dat is allemaal nog onduidelijk. Je lijkt zelf lekker te gaan op je onderbuik bullshit. Maar ook jij kunt niet ontkennen dat dit allemaal samen hangt met het uitpubliek bij een wedstrijd van Ajax. Om dan te doen alsof voetbal er niets mee te maken heeft dat is liegen. Horde barbaren, dat is stemmingmakerij. Die fans van Maccabi gedroegen zich ook zo maar daar ga je voor het gemak aan voorbij. Past niet in je narratief.
OK ouwe zouaaf. Zo kan ‘ie wel weerquote:Op zaterdag 9 november 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk vermoed je dat.
Past helemaal in je totaal doorgeslagen van complotten vergeven wereldbeeld.
Die machtige kongsi van Ayn Rand-adepten, Trumpisten, PVV'ers, liberalen en natuurlijk zionisten die het allemaal verpesten voor de arme verschoppelingen der aarde, vooral, natuurlijk onze 'gekleurde medemens', waar je oh zo veel begrip voor hebt.
Schoof doet hier vooral aan damage control en moet proberen een leider te acteren, want hij is, alweer, als een kleuter in de hoek gezet door Wilders.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:06 schreef capricia het volgende:
Schoof is er druk mee.
Kennelijk is het toch meer dan gewoon wat voetbalgeweld.
[ x ]
Pogrom is teveel, dat ben ik met je eens. Afdoen als voetbalrelletje is echter veel, en veel te weinig. Het is niet zomaar dat de hele wereld erover valt... en het is niet eens komkommertijd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie dit geheel meer als "Dronken en baldadige voetbal hooligans uit Israël raken slaags met lokaal scootertuig met een laag IQ dat denkt dat antisemitisme een goede manier is om je ongenoegen over Israël te uiten."
Allemaal zeer treurig en schandalig. Maar verre van pogroms. Dat soort grote woorden zijn volledig misplaatst.
Yes. Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Schoof doet hier vooral aan damage control en moet proberen een leider te acteren, want hij is, alweer, als een kleuter in de hoek gezet door Wilders.
Hoeveel Ajax-supporters trokken vlaggen van gevels, staken ze in brand, sloegen taxichauffeurs in elkaar en schreeuwden allerlei anti-Arabische teksten?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoeveel Ajaxsupporters waren er betrokken bij de Jodenjacht? Precies. Stop eens met liegen. Noem het beestje bij de naam. Het was een onvervalste Jodenjacht door een horde barbaren bij wie vergeleken de F-side een toonbeeld van vrede en moraliteit is.
Ik lieg niks. Kom maar met je bron dat er geen Ajax supporters bij waren. Makkelijk zat toch om dat even te bewijzen met een bron, als je zo stellig bent.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Weer liegen. Niks onduidelijk; er waren geen Ajax-supporters bij betrokken. Hou die smerige insinuaties gewoon voor je.
Je bent hier antisemitisch uitschot de hand boven het hoofd aan het houden. Ik heb geen verstopte Jodenjagers de stad uit moeten helpen gisteren. Wel Joden. Daar houdt alles op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |