abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:42:10 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215519577

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215519606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Een Nederlandse joodse vriendin zat gisteren in de taxi terwijl de chauffeur zat te zeggen hoe mooi het was dat die joden werden aangepakt.

Maar verder heeft het niks met antisemitisme te maken :')
Als die taxichauffeur dat zegt is dat antisemtisch ja. Maar deze anekdote zegt verder natuurlijk niet veel over de gebeurtenissen gisteren. Dat er antisemitisme is in Nederland zal ik zeker niet ontkennen. Natuurlijk is dat er. Aangewakkerd door het aanhoudende geweld door de staat Israel. Aangewakkerd door polarisatie in de politiek.
Het vervangen door moslimhaat zoals de PVV graag wil is alleen van de regen in de drup.
pi_215519628
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou als het alleen voetbalgeweld is, dan is het toch van de ene club tegen de ander?
Er was geen enkele Ajax supporter betrokken bij het geweld tegen maccabi. Alleen maar mensen die het vanuit politieke redenen goed vonden om mensen aan te vallen die zowel supporter als israelisch zijn. Juist vanwege het politieke element. Maar blijkbaar is de vergelijking met Rusland wel goed, maar dat als politiek duiden dan weer niet.
Geen enkele Ajax supporter. Dat lijkt me extréém onwaarschijnlijk. Als we alleen maar anekdotes gaan vertellen of gewoon dingen gaan verzinnen heeft discussie weinig nut.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 13:46:56 #54
236264 crew  capricia
pi_215519638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:42 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Ja. Ik zag op X ook alle wereldleiders die hier over berichten en zich uitspreken.
En Schoof is gewoon weg.
Maar die man is sws geen leider.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:47:23 #55
38496 Perrin
pi_215519644
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik zag op X ook alle wereldleiders die hier over berichten en zich uitspreken.
En Schoof is gewoon weg.
Maar die man is sws geen leider.
Die hoopt dat het een beetje zonder hem overwaait. We worden bestuurd door accountants.
pi_215519651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geen enkele Ajax supporter. Dat lijkt me extréém onwaarschijnlijk. Als we alleen maar anekdotes gaan vertellen of gewoon dingen gaan verzinnen heeft discussie weinig nut.
Jij vind het extreem onwaarschijnlijk maar anderen moeten geen gebruik maken van anekdotes ofzo :') .

Er is genoeg beeldmateriaal, raadsleden zijn er open over op Twitter en de persco zojuist was vrij helder. Maar dat zijn maar anekdotes. In tegenstelling tot de aanname dat Ajax supporters maccabi supporters aanviel. Daar is alleen nergens enige vorm van bewijs te vinden. Ajax en maccabi fans organiseren zelfs vriendschappelijke reisjes naar elkaar.

Maar goed, dit is normaal voetbalgeweld. Wat interessant dat die er een Palestijnse dimensie bij heeft gekregen. AFC gaza.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2024 13:51:08 ]
pi_215519652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:42 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
:') Zegt meer over de Wall Street journal dan over Schoof. Jezus wat een overtrokken reacties.
Paar Israelische voetbalfans gewond bij voetbalrellen. Voorpagina Wall-street journal. Israels misdaden tegen de menselijkheid, krekels.
pi_215519657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als die taxichauffeur dat zegt is dat antisemtisch ja. Maar deze anekdote zegt verder natuurlijk niet veel over de gebeurtenissen gisteren. Dat er antisemitisme is in Nederland zal ik zeker niet ontkennen. Natuurlijk is dat er. Aangewakkerd door het aanhoudende geweld door de staat Israel. Aangewakkerd door polarisatie in de politiek.
Het vervangen door moslimhaat zoals de PVV graag wil is alleen van de regen in de drup.
Ik snap dat een anekdote n=1 is maar ben niet naïef.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 13:48:42 #59
236264 crew  capricia
pi_215519660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die hoopt dat het een beetje zonder hem overwaait. We worden bestuurd door accountants.
Zelfs onze Koning is opgetrommeld. Omdat Schoof het niet af kan.

twitter

https://x.com/koninklijkh(...)-6Zwiul3HHIhxmw&s=19
.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 13:51:56 #60
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215519697
Zou niet weten Schoof dan per direct terug zou moeten keren naar Nederland eigenlijk. Meer dan een "Ja, het is vreselijk kut allemaal" kan hij eigenlijk toch niet doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215519699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Zegt meer over de Wall Street journal dan over Schoof. Jezus wat een overtrokken reacties.
Paar Israelische voetbalfans gewond bij voetbalrellen. Voorpagina Wall-street journal. Israels misdaden tegen de menselijkheid, krekels.
Dat ben ik met je eens. Israël melkt dit enorm uit, lijkt mij ook geen wereldnieuws. Leuke voor de Amsterdamse gemeenteraad.
pi_215519707
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
Zou niet weten Schoof dan per direct terug zou moeten keren naar Nederland eigenlijk. Meer dan een "Ja, het is vreselijk kut allemaal" kan hij eigenlijk toch niet doen.
Maar wat moet hij doen dan?
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 13:56:44 #63
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215519749
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Maar wat moet hij doen dan?
Wat kan hij doen? Volgens mij op het moment niet zo heel erg veel eigenlijk.
pi_215519759
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
Stampvoetende mensen willen daadkracht nu!
Heb ook genoeg kritiek op Schoof maar het lijkt me ook volledig zinloos om meteen op het vliegtuig te stappen. Juist goed dat hij niet meteen in een Pavlovreactie schiet.
Veel beter om de verantwoordelijken dit te laten regelen. Ongetwijfeld komt er een debat waar hij wel gewoon aanwezig kan zijn.
  vrijdag 8 november 2024 @ 13:57:49 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215519765
Waarom zouden we Dick Schoof nodig hebben voor een hooligan rel. Je kan het ook te groot maken.
pi_215519781
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat kan hij doen? Volgens mij op het moment niet zo heel erg veel eigenlijk.
Denk ik ook. Als hij speciaal hierom terugvliegt verondersteld dat ook directe actie vanuit hem. Regie nemen. Maar op wat. Als er nog meer wedstrijden gepland zouden zijn ofzo kan ik het mij voorstellen. Dan kan je in de voorbereiding een coördinerende rol pakken. Nu zou het imo een beetje een overreactie zijn.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:03:15 #67
38496 Perrin
pi_215519825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Zelfs onze Koning is opgetrommeld. Omdat Schoof het niet af kan.

[ x ]
https://x.com/koninklijkh(...)-6Zwiul3HHIhxmw&s=19
.
Chanant allemaal.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:03:38 #68
38496 Perrin
pi_215519833
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:57 schreef Hexagon het volgende:
Waarom zouden we Dick Schoof nodig hebben voor een hooligan rel. Je kan het ook te groot maken.
We zijn overal voorpaginanieuws.
pi_215519848
Wel zonde dat de Koning de gelegenheid niet meteen heeft aangegrepen om Israel op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Ja ons land staat er even wat minder op. Maar Israel moet geen krokodillentranen huilen, dat type geweld door henzelf is dagelijkse kost.
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:09:07 #70
38496 Perrin
pi_215519891
Buitenlandse leiders geven wel acte de présence.
twitter
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 14:09:32 #71
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215519895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
We zijn overal voorpaginanieuws.
Maar wat veracht je van Schoof op het moment dan? Hij kan toch echt gewoon vrij weinig doen. En voor de dingen die hij wel kan doen kan hij gewoon zijn telefoon pakken.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 14:11:37 #72
236264 crew  capricia
pi_215519909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:57 schreef Hexagon het volgende:
In de woorden van Halsema:
quote:
Halsema: 'De geschiedenis van onze stad is diep beschadigd'
De oorlog in het Midden-Oosten bedreigt nu ook de vrede in Amsterdam, zegt burgemeester Femke Halsema tijdens een persconferentie. "Gisteren was er een uitbarsting van antisemitisme zoals we die niet meer hoopten te zien."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)s-van-onze-stad-diep

Ik vind dat heel heftig. En zo reageert de wereld er ook op.
Als zelfs een krant als de wall Street Journal het als hoofdpaginanieuws heeft, nog voor nieuws over Trump, is er wat aan de hand.

Maar ik ben het met je eens: Wat kan Schoof doen? Überhaupt. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-11-2024 15:41:04 ]
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 8 november 2024 @ 14:13:14 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215519920
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ajax supporters zijn over het algemeen gewoon goed met Maccabi fans.

Dit waren mensen met Palestijnse sjaaltjes en letterlijk op jodenjacht. Lijkt mij weinig met voetbal te maken hebben.
Dit hebben deze supporters toch gewoon zelf uitgelokt? Maccabi supporters rukten Palestijnse vlaggen weg en zeiden nog tegen elkaar "door gaan, de politie doet toch niks". De politie reed er inderdaad voorbij en drukte hun snor.

Maccabi heeft al eerder huisgehouden in oorden zoals Griekenland.

Ik vind dat er wel erg eenzijdig naar één kant op word gekeken én dat alle VVDers lekker stil waren op alle voorgaande dagen.

Zo een account als Michael Vis ook... triest mannetje is dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215520007
Zouden we dan eindelijk een keer kunnen praten over het boycotten van Israel? Het is sinds Israels terreurexplosie dat het antisemitisme hier oplaait.

Je ziet wel alle racisten uit hun holletjes komen bij dit soort berichten. Daarom ook nieuws overal. Verkoopt goed bij de extreem-rechtsjes wat fophef over migranten die kut zijn ofzo. De cultuurstrijd :')
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 14:26:22 #75
236264 crew  capricia
pi_215520069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zouden we dan eindelijk een keer kunnen praten over het boycotten van Israel? Het is sinds Israels terreurexplosie dat het antisemitisme hier oplaait.

Je ziet wel alle racisten uit hun holletjes komen bij dit soort berichten. Daarom ook nieuws overal. Verkoopt goed bij de extreem-rechtsjes wat fophef over migranten die kut zijn ofzo. De cultuurstrijd :')
Niets staat jou in de weg om Israëlische producten te boycotten.
Oplaaiend antisemitisme ligt voornamelijk bij de antisemieten zelf.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')