Een vreemde frame om een lage btw als subsidie neer te zetten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is ook wel breder dan kinderboeken natuurlijk.
Zakelijke (boek)aankopen zijn aftrekbaar voor de belasting en er is niet echt een goede reden te bedenken waarom we 50 shades of grey moeten subsidieren.
Volgens mij mag je er van alles van vinden, maar iemand in elkaar slaan, in de gracht goooien of aanrijden alleen omdat iemand een Israeli is is wel een ander verhaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Rusland als agressor wordt overal geweerd en geïsoleerd, maar Israël, dat hetzelfde soort agressie toont met het binnenvallen van een autonoom gebied en het uitroeien van de bevolking, blijft overal welkom en wordt aan alle kanten beschermd en kan zich overal verstoppen achter 'antisemitisme' als er mensen zijn die er iets van vinden?
Er zijn zelfs al 62 aanhoudingen gedaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Alsof er ook maar 1 iemand wordt opgepakt hiervoor.
Cultuurbarbaren grijpen elke strohalm aan om cultuur de nek om te draaien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een vreemde frame om een lage btw als subsidie neer te zetten.
De definitie volgens de Wereldhandelsorganisatie (WTO) voor subsidies is als volgt: Een “financiële bijdrage van een overheid of een publieke organisatie” of “elke vorm van inkomen of prijs steun” die een “voordeel” oplevert. Dit omvat directe subsidies - geldstromen die worden overgemaakt naar bedrijven én indirecte subsidies - kortingen of vrijstellingen wat vaak fiscale regelingen zijn, maar ook andere manieren van stimuleren kan zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een vreemde frame om een lage btw als subsidie neer te zetten.
I stand corrected, ik ben benieuwd hoelang ze de cel in gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn zelfs al 62 aanhoudingen gedaan.
Heeft ze Timmermans al de schuld gegeven?quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef Beathoven het volgende:
Yesilgoz is alvast brandjes aan het blussen met benzine in het radio interview. Echt leiders die we momenteel nodig hebben in de meest gepolariseerde tijden.
Precies ja. Maar dit komt onze fascistische regering uiteraard perfect uit. Kunnen ze hun PR momentjes weer pakken. Schoof zou zich dood moeten schamen dat we zo onze oren laten hangen naar een terreurstaat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Rusland als agressor wordt overal geweerd en geïsoleerd, maar Israël, dat hetzelfde soort agressie toont met het binnenvallen van een autonoom gebied en het uitroeien van de bevolking, blijft overal welkom en wordt aan alle kanten beschermd en kan zich overal verstoppen achter 'antisemitisme' als er mensen zijn die er iets van vinden?
Het is geen belastingkorting naar een laag tarief. Het is een verhoging naar een hoger tarief.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De definitie volgens de Wereldhandelsorganisatie (WTO) voor subsidies is als volgt: Een “financiële bijdrage van een overheid of een publieke organisatie” of “elke vorm van inkomen of prijs steun” die een “voordeel” oplevert. Dit omvat directe subsidies - geldstromen die worden overgemaakt naar bedrijven én indirecte subsidies - kortingen of vrijstellingen wat vaak fiscale regelingen zijn, maar ook andere manieren van stimuleren kan zijn.
'
Belasting korting naar een laag tarief = subsidie, die conclusie was hetzelfde bij "fossiele brandstoffen discussie" of alle anderen.
Ah ja, dan is jodenjacht heel normaal natuurlijk. Dat is 'ergens wat van vinden' .quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja het is een flauw woordspelletje maar ik erger me eraan dat afhankelijk van de gewenste uitkomst er wordt gesproken over een verhoging van de btw of het stopzetten van subsidies.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen belastingkorting naar een laag tarief. Het is een verhoging naar een hoger tarief.
En wie bepaalt welke boeken wel tegen een lager tarief zouden kunnen, en welke, zoals 50 shades of grey, niet?
nog niet, maar ik vind dat Cohen het veel beter duidt en die is Joods. Misschien wordt er wel verlangd dat men zich 'stevig uitspreekt' door "het volk" maar de drempel naar de uitspraak 'met wortel en tak uitroeien' ligt er nu en dat is niet bepaald een lat die ik toejuich.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft ze Timmermans al de schuld gegeven?
Geert heeft waarschijnlijk ook nog wat mee-gespint in welke hyperbolen en aanduidingen hier moeten worden gebruikt, gezien zijn nauwe relaties.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:09 schreef koemleit het volgende:
het gaat precies volgens Geerts draaiboek nu.
(ja ik ga hieronder heel erg genariliseren).
Geert roept voor de verkiezingen: "moslims zijn een probleem!!!!, ik ga dat oplossen!!"
Moslims worden hier kwaad van, zijn kwaad om nog veel meer dingen (gaza etc).
Moslims gaan rellen/joden slaan.
Geert roept: "zie je wel!!! TUIG!!!!" .
Mensen denken: "geert heeft gelijk!!! wat die moslims deden is belachelijk".
allemaal waar, echter.
Geert gaat het dus niet oplossen alleen erger maken, en iedere keer dat ie het erger maakt groeit z'n aanhang. En dat is hoe hij rolt.
Praten met en beter opnmen in de gemeenschap van vluchtelingen/buitenlanders/moslims is altijd de oplossing geweest, maar moeilijker uit te leggen.
Bij de volgende verkiezingen zal het "buitenlander probleem" groter zijn dan nu, en zal Geert daar garen bij spinnen. Terwijl, Geert zou het toch oplossen? Toch zullen zijn stemmers denken, Geert is de enige die er wat aan doet.
Ach kom op als iemand op twitter iets zegt over jodenjacht is er nog geen jodenjacht. Het kabinet is als ze een kritische vraag altijd heel goed om te zeggen dat ze niet reageren op twitterberichten. Die komen dan van partijleiders. Maar komt het van een random hooligan, dan is het opeens afschuwelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ah ja, dan is jodenjacht heel normaal natuurlijk. Dat is 'ergens wat van vinden' .
Het probleem met dit soort redenaties is dat, als je consequent bent, extreem rechts op dezelfde manier redeneert.
Dan is iedereen uitzetten ook maar 'iets van vinden' van homo intolerantie, voetballen met 4 mei kransen en belagen van kinderen bij opening museum.
https://nos.nl/artikel/25(...)raelische-supportersquote:Politie: relschoppers waren actief op zoek naar Israëlische supporters
Ja, alleen hellen die enorm één kant op (voor Youtube is dat aantoonbaar) en dat is in de VS niet minder. Daarom vind ik wat @Hexagon zegt ook een rare suggestie. Als het allemaal niet in de VS lukt en kan dan hier ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was er maar zoiets als internet en podcasts en YouTube
Ik denk dat veel Nederlanders met gezinnen, ondanks dat iedereen wel een mening heeft, aan een heleboel kanten geen trek hebben in een conflict en zeker niet aan duidingen als 'tweede kristallnacht' en 'jodenjacht' en politici die het vuurtje nog even verder opstoken. Brandjesblussen zal wel niet meer bij het takenpakket horen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach kom op als iemand op twitter iets zegt over jodenjacht is er nog geen jodenjacht. Het kabinet is als ze een kritische vraag altijd heel goed om te zeggen dat ze niet reageren op twitterberichten. Die komen dan van partijleiders. Maar komt het van een random hooligan, dan is het opeens afschuwelijk.
Ergens wel grappig natuurlijk. Dat wij als Nederland, Israel ons op het matje laten roepen over geweld tegen mensen.
Het gaat mij om de redenatie. Vergelijking met Rusland slaat nergens op, en dit afdoen als 'iets van vinden' ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach kom op als iemand op twitter iets zegt over jodenjacht is er nog geen jodenjacht. Het kabinet is als ze een kritische vraag altijd heel goed om te zeggen dat ze niet reageren op twitterberichten. Die komen dan van partijleiders. Maar komt het van een random hooligan, dan is het opeens afschuwelijk.
Ergens wel grappig natuurlijk. Dat wij als Nederland, Israel ons op het matje laten roepen over geweld tegen mensen.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)raelische-supporters
De politie zegt hier toch ook duidelijk dat het niet over Joden gaat maar Israelische supporters. Israel zou al niet mee moeten doen in die competitie. En Feijenoord- Ajax moet al vaak zonder supporters. Had dit dan ook zo gedaan.
Dat voetbalgeweld is altijd kut. Nu extra kut omdat het wordt gebruikt om te polariseren. Wilders gebruikt het voor zijn moslimhaat. Maar het was makkelijk te voorkomen geweest. Nu lijkt me dat Halsema trouwens ook wel wat kwalijk te nemen valt, waarom trok ze niet aan de bel dat het idioot is om zon wedstrijd met Israelische supporters te laten plaatsvinden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders met gezinnen, ondanks dat iedereen wel een mening heeft, aan een heleboel kanten geen trek hebben in een conflict en zeker niet aan duidingen als 'tweede kristallnacht' en 'jodenjacht' en politici die het vuurtje nog even verder opstoken. Brandjesblussen zal wel niet meer bij het takenpakket horen.
Daar heb je gelijk in, publiekelijk kan je beste geen olie op het vuur gooien. Tegelijkertijd is het ook geen incident en mag je verwachten dat er ondertussen wel een aanpak komt om het toenemende antisemitisme een halt toe te roepenquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders met gezinnen, ondanks dat iedereen wel een mening heeft, aan een heleboel kanten geen trek hebben in een conflict en zeker niet aan duidingen als 'tweede kristallnacht' en 'jodenjacht' en politici die het vuurtje nog even verder opstoken. Brandjesblussen zal wel niet meer bij het takenpakket horen.
Beetje de omgedraaide wereld niet?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat voetbalgeweld is altijd kut. Nu extra kut omdat het wordt gebruikt om te polariseren. Wilders gebruikt het voor zijn moslimhaat. Maar het was makkelijk te voorkomen geweest. Nu lijkt me dat Halsema trouwens ook wel wat kwalijk te nemen valt, waarom trok ze niet aan de bel dat het idioot is om zon wedstrijd met Israelische supporters te laten plaatsvinden.
De precedent van Ajax-Feijenoord zonder publiek lijkt me toch prima passen. Maar ik meen me genoeg 'incidenten' te herinneren met leipe hooligans uit Ierland ofzo waar de politiek niet over elkaar heen buitelde om hun stokpaardjes van stal te halen.
Ja, uit veiligheidsoverwegingen had je best een wedstrijd zonder publiek kunnen houden. Had denk ik ook tot enorme reacties van rechts geleid. 'zwichten voor..' etc. Maar goed het valt eigenlijk ook niet meer te ontkennen dat we als maatschappij niet meer om kunnen gaan met anders denkendenquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat voetbalgeweld is altijd kut. Nu extra kut omdat het wordt gebruikt om te polariseren. Wilders gebruikt het voor zijn moslimhaat. Maar het was makkelijk te voorkomen geweest. Nu lijkt me dat Halsema trouwens ook wel wat kwalijk te nemen valt, waarom trok ze niet aan de bel dat het idioot is om zon wedstrijd met Israelische supporters te laten plaatsvinden.
De precedent van Ajax-Feijenoord zonder publiek lijkt me toch prima passen. Maar ik meen me genoeg 'incidenten' te herinneren met leipe hooligans uit Ierland ofzo waar de politiek niet over elkaar heen buitelde om hun stokpaardjes van stal te halen.
Doelpalen verplaatsenquote:Op vrijdag 8 november 2024 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
I stand corrected, ik ben benieuwd hoelang ze de cel in gaan.
De vergelijking met Rusland past juist perfect. Omdat het dezelfde situatie is, een land is de agressor en wij moeten daar wat mee. In geval van Rusland reageren we correct en leggen sancties op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het gaat mij om de redenatie. Vergelijking met Rusland slaat nergens op, en dit afdoen als 'iets van vinden' ook.
Ook bij een Feyenoord - Ajax zou dit geweld afdoen als 'iets van vinden' ook niet worden geaccepteerd.
Dat Israël daarna zo reageert kan je alles van vinden, maar is niet van belang over hoe je naar het geweld kijkt imo.
Ik bedoel op die manier provoceren is natuurlijk niet echt handig he als je een uitwedstrijd speelt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geweld rechtvaardigt maar het toont wel dat het ook niet zo is zoals de spin wordt gespind dat er sprake is van een soort eenzijdige jodenjacht.quote:In het centrum van Amsterdam waren er daarnaast spreekkoren van Maccabi-fans, waarbij leuzen als "We'll fuck the Arabs," en "Fuck you Palestine" werd gescandeerd. Ook werd er eerder al een Palestijnse vlag door supporters van de gevel getrokken.
Wat is omgekeerd? Dat dit type geweld vrij normaal is bij voetbalhooligans?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beetje de omgedraaide wereld niet?
De politie bevestigd zelf dat het ging om mensen die bewust de hele stad door gingen opzoek naar Israëlische supporters. Dat heeft niks te maken met gewoon voetbalgeweld maar is politiek gemotiveerd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De vergelijking met Rusland past juist perfect. Omdat het dezelfde situatie is, een land is de agressor en wij moeten daar wat mee. In geval van Rusland reageren we correct en leggen sancties op.
In geval van Israel staan we aan de verkeerde kant want we steunen ze in hun agressie.
Geweld is vrijwel altijd te betreuren ook nu natuurlijk. Maar het is niet anders dan binnenlands voetbal geweld wat mij betreft. Bij die hooligans is het ook bijna altijd zo dat beide zijden zich misdragen.
[..]
Ik bedoel op die manier provoceren is natuurlijk niet echt handig he als je een uitwedstrijd speelt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geweld rechtvaardigt maar het toont wel dat het ook niet zo is zoals de spin wordt gespind dat er sprake is van een soort eenzijdige jodenjacht.
Onze fans krijgen volgens mij ook regelmatig tikken als ze zich misdragen in Rome of Madrid of weet ik veel waar. Dan is het geen PR momentje voor onze politici. Dat gebrul over antisemitisme is zwaar overtrokken, de politie geeft al aan dat het niet daarom ging. Daarbij gebruikt Wilders, zogenaamd antisemitisme al jaar en dag om haat te zaaien tegen moslims. Als je meer van dit soort polarisatie wil moet je zo te werk gaan. Alleen maar de haat naar de ander voeden.
Ja dit zie je wel vaker met hooligans dat ze met auto's elkaar proberen te vermoorden?quote:Dat dit type geweld vrij normaal is bij voetbalhooligans?
Eens dat het niks met geloof te maken heeft, dit is puur racisme / discriminatie.quote:Het is niet normaal om voetbalgeweld te gebruiken om bevolkinsgroepen weg te zetten. Ja voetbalfans. Maar doen alsof het met geloof te maken heeft is niet de norm.
Maar Maccabi fans maakten het toch zelf politiek? Door Palestijnse vlaggen weg te rukken, verbranden enzovoorts. Ook het joelen door de minuut stilte heen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:36 schreef Lichtloper het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen het ‘gebruikelijke’ voetbalgeweld en wat we gisteren zagen. Dit waren geen supporters van Club A die het gevecht aan gingen met de supporters van Club B. Dit waren groepen Arabische jongeren die op jacht gingen naar op straat lopende Israëliërs, politiek gemotiveerd geweld.
Nee als ze op zoek waren naar Israelische supporters duidt dat niet op een politieke motivatie. Dat zou zijn als ze op zoek waren naar Israeliërs. Maar dat waren ze blijkbaar niet. Het duidt nog minder op antisemitisme zoals Geert kraait. Israelische supporters hoeven niet joods te zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De politie bevestigd zelf dat het ging om mensen die bewust de hele stad door gingen opzoek naar Israëlische supporters. Dat heeft niks te maken met gewoon voetbalgeweld maar is politiek gemotiveerd.
Het vergelijk met Rusland gaat mank omdat het in deze wordt gebruikt om geweld goed te praten. De link met Rusland leggen versterkt alleen maar dat het politiek gemotiveerd geweld is.
Het waren geen supporters die onderling aan het knokken waren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee als ze op zoek waren naar Israelische supporters duidt dat niet op een politieke motivatie. Dat zou zijn als ze op zoek waren naar Israeliërs. Maar dat waren ze blijkbaar niet. Het duidt nog minder op antisemitisme zoals Geert kraait. Israelische supporters hoeven niet joods te zijn lijkt me.
Supporters van de tegenstander opzoeken om in elkaar te slaan gebeurt heel vaak door heel Europa. Ik vind dat walgelijk. Maar meestal wordt het niet gepolitiseerd.
De vergelijking met Rusland gaat op omdat het een goede reden is om de sportclub en supporters al niet toe te laten zodat het probleem niet ontstaat. Daarom vergeleek ik ook met binnenlandse wedstrijden die zonder supporters worden afgedaan om geweld te voorkomen.
Okay, nou als je je claims zo stevig onderbouwt moet ik je wel gelijk geven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het waren geen supporters die onderling aan het knokken waren.
Het waren geen ajax fans die op de vuist gingen.
Dit had bar weinig met voetbal/hooligans te maken.
Er is zelfs een amsterdams raadslid dat het geweld prima vindt vanwege de politieke situatie. En ook de eerste comment waarop ik reageer gaat over de politieke vergelijking van het beleid tav Rusland. Dat heeft allemaal niks te maken met voetbal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee als ze op zoek waren naar Israelische supporters duidt dat niet op een politieke motivatie. Dat zou zijn als ze op zoek waren naar Israeliërs. Maar dat waren ze blijkbaar niet. Het duidt nog minder op antisemitisme zoals Geert kraait. Israelische supporters hoeven niet joods te zijn lijkt me.
Supporters van de tegenstander opzoeken om in elkaar te slaan gebeurt heel vaak door heel Europa. Ik vind dat walgelijk. Maar meestal wordt het niet gepolitiseerd.
De vergelijking met Rusland gaat op omdat het een goede reden is om de sportclub en supporters al niet toe te laten zodat het probleem niet ontstaat. Daarom vergeleek ik ook met binnenlandse wedstrijden die zonder supporters worden afgedaan om geweld te voorkomen.
Wat een raar woordenspel. Op jacht gaan naar Israëliërs die gewoon rustig op straat lopen, ze naar de grond slaan / neerschoppen en dan dwingen om ‘free palestine’ te zeggen is gewoon politiek gemotiveerd. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat zo hard probeert te ontkennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ajax supporters zijn over het algemeen gewoon goed met Maccabi fans.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, nou als je je claims zo stevig onderbouwt moet ik je wel gelijk geven.
Ik heb hier wel vragen bij. Als het geen supporters waren wat waren het dan? Waarom spreekt de politie wel over supporters? Hoe weet je dat het geen Ajax fans waren? Waarop baseer je dat het niet met voetbal of hooligans te maken had? Die laatste is het meest bizar, die supporters waren er enkel omdat er een voetbalwedstrijd plaatsvond...
Van welke club waren de personen dan die geweld hebben gebruikt tegen maccabi?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb hier wel vragen bij. Als het geen supporters waren wat waren het dan? Waarom spreekt de politie wel over supporters? Hoe weet je dat het geen Ajax fans waren? Waarop baseer je dat het niet met voetbal of hooligans te maken had? Die laatste is het meest bizar, die supporters waren er enkel omdat er een voetbalwedstrijd plaatsvond...
Lees dit even doorquote:Op vrijdag 8 november 2024 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eens wat dat betreft. Maar het wordt hier zo langzamerhand een langzame of snelle golf tot loslaten van nuance en steeds meer geforceerde kleurbekenning.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, publiekelijk kan je beste geen olie op het vuur gooien. Tegelijkertijd is het ook geen incident en mag je verwachten dat er ondertussen wel een aanpak komt om het toenemende antisemitisme een halt toe te roepen
Ja oké alles is politiek. De beslissing om een Feyenoord-Ajax zonder supporters te laten spelen is dat ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er is zelfs een amsterdams raadslid dat het geweld prima vindt vanwege de politieke situatie. En ook de eerste comment waarop ik reageer gaat over de politieke vergelijking van het beleid tav Rusland. Dat heeft allemaal niks te maken met voetbal.
Ook jouw redenatie tav Rusland is een politiek, je zegt immers dat de club maar geweigerd had moeten worden zoals bij Rusland want dan had je het geweld niet gehad. Ik kan dat niet anders zien dan politiek gemotiveerd, meer dan enkel voetbalgeweld. Er is ook helemaal geen issue tussen Ajax en Macabbi, het geweld kwam ook niet van voetbalsupporters. Ik durf ook te wedden dat dit geweld van mensen is die je nog nooit bij voetbalgeweld hebt gezien.
Overigens had je best een casus kunnen maken om de supporters te verbieden. Niet omdat er dreiging is tussen Ajax en maccabi, maar ivm het niet kunnen garanderen van veiligheid door dreiging van niet voetbalsupporters.
Ik lees gewoon officiele bronnen en die hebben het consequent over geweld tegen supporters. Bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl wat me net werd aangeraden. "Hoofdcommissaris Peter Holla: "De afgelopen 36 uur hebben mij geschokt. Supporters uit Israël zijn doelbewust aangevallen."quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:16 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat een raar woordenspel. Op jacht gaan naar Israëliërs die gewoon rustig op straat lopen, ze naar de grond slaan / neerschoppen en dan dwingen om ‘free palestine’ te zeggen is gewoon politiek gemotiveerd. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat zo hard probeert te ontkennen.
Nou fijn dat jij het precies weet. Goede bronvermelding ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ajax supporters zijn over het algemeen gewoon goed met Maccabi fans.
Dit waren mensen met Palestijnse sjaaltjes en letterlijk op jodenjacht. Lijkt mij weinig met voetbal te maken hebben.
Ik neem aan van Ajax? Heb ik claims gemaakt daarover dan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Van welke club waren de personen dan die geweld hebben gebruikt tegen maccabi?
Een Nederlandse joodse vriendin zat gisteren in de taxi terwijl de chauffeur zat te zeggen hoe mooi het was dat die joden werden aangepakt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De vergelijking met Rusland past juist perfect. Omdat het dezelfde situatie is, een land is de agressor en wij moeten daar wat mee. In geval van Rusland reageren we correct en leggen sancties op.
In geval van Israel staan we aan de verkeerde kant want we steunen ze in hun agressie.
Geweld is vrijwel altijd te betreuren ook nu natuurlijk. Maar het is niet anders dan binnenlands voetbal geweld wat mij betreft. Bij die hooligans is het ook bijna altijd zo dat beide zijden zich misdragen.
[..]
Ik bedoel op die manier provoceren is natuurlijk niet echt handig he als je een uitwedstrijd speelt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geweld rechtvaardigt maar het toont wel dat het ook niet zo is zoals de spin wordt gespind dat er sprake is van een soort eenzijdige jodenjacht.
Onze fans krijgen volgens mij ook regelmatig tikken als ze zich misdragen in Rome of Madrid of weet ik veel waar. Dan is het geen PR momentje voor onze politici. Dat gebrul over antisemitisme is zwaar overtrokken, de politie geeft al aan dat het niet daarom ging. Daarbij gebruikt Wilders, zogenaamd antisemitisme al jaar en dag om haat te zaaien tegen moslims. Als je meer van dit soort polarisatie wil moet je zo te werk gaan. Alleen maar de haat naar de ander voeden.
Hahaquote:Op vrijdag 8 november 2024 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou als het alleen voetbalgeweld is, dan is het toch van de ene club tegen de ander?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja oké alles is politiek. De beslissing om een Feyenoord-Ajax zonder supporters te laten spelen is dat ook.
Dat het geweld niet door supporters zou zijn kan. Dat weet ik niet.
[..]
Ik lees gewoon officiele bronnen en die hebben het consequent over geweld tegen supporters. Bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl wat me net werd aangeraden. "Hoofdcommissaris Peter Holla: "De afgelopen 36 uur hebben mij geschokt. Supporters uit Israël zijn doelbewust aangevallen."
Ik heb niks gelezen over random Israeli's. Als dat type politiek geweld gebeurt is dat te betreuren. Maar een incident zoals je hier noemt is natuurlijk uiteraard te betreuren maar normaal geen groot nieuws.
Ik ben niet zo van het onderbuiken. Dus ik ga niet direct mee in onbewezen claims. Zouden meer moeten doen.
[..]
Nou fijn dat jij het precies weet. Goede bronvermelding ook.
[..]
Ik neem aan van Ajax? Heb ik claims gemaakt daarover dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |