Als ik het me goed herinner kon je bij dat Hajérestaurant in Joure in een winkeltje betalen met die punten.quote:Op maandag 11 november 2024 14:50 schreef SEMTEX het volgende:
Vroeger had je nog DE-winkels met alleen maar de spaarproducten van DE. Allemaal nog rendabel blijkbaar. Herinner me dat mijn moeder met haar volgespaarde DE-blik dan langsging en iets meenam. Zij een nieuwe kopjesset, ik een theeserviesje.
Klopt, herinner ik me ook nog.quote:Op maandag 11 november 2024 14:50 schreef SEMTEX het volgende:
Vroeger had je nog DE-winkels met alleen maar de spaarproducten van DE. Allemaal nog rendabel blijkbaar. Herinner me dat mijn moeder met haar volgespaarde DE-blik dan langsging en iets meenam. Zij een nieuwe kopjesset, ik een theeserviesje.
Ja klopt.quote:Op maandag 11 november 2024 14:50 schreef SEMTEX het volgende:
Wie had jou in vredesnaam een Blokker cadeaubon gegeven?quote:Op maandag 11 november 2024 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oef! dat scheelde weinig.... zit ik hier te posten in een topic over failliete winkels, vergeet ik bijna dat ik nog een Blokker cadeaukaart heb..![]()
Vanochtend gelukkig gauw nog ingewisseld![]()
Het bleek trouwens dat die Douw Egberts zegels sinds vrijdag WEL weer ingewisseld konden worden. Dus dat hele item in 'Even Tot Hier' klopte helemaal niet...
Die is ook inmiddels mijn exquote:Op maandag 11 november 2024 21:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wie had jou in vredesnaam een Blokker cadeaubon gegeven?
Ik kan het nu wel vertellen want immers verjaart, maar mijn vriendjes en ik waren vroeger al Nerds, die ik meen Freebees stonden op een kaart die vrij makkelijk te kopieren/backupen was, dus wij hadden een vrij volle Freebees kaart die we elke keer weer aanvulden en kochten daar allemaal elektronica mee bij de Kijkshop, eigenlijk met name troep, achteraf bedenk ik me dat we beter gewoon gouden sieraden hadden moeten kopen, maar goed we waren nerds, geen criminelenquote:Op maandag 11 november 2024 15:42 schreef SEMTEX het volgende:
Dat schiet ook niet echt meer op qua sparen, Airmiles. Zal met Freebees net zo zijn.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 05:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan het nu wel vertellen want immers verjaart, maar mijn vriendjes en ik waren vroeger al Nerds, die ik meen Freebees stonden op een kaart die vrij makkelijk te kopieren/backupen was, dus wij hadden een vrij volle Freebees kaart die we elke keer weer aanvulden en kochten daar allemaal elektronica mee bij de Kijkshop, eigenlijk met name troep, achteraf bedenk ik me dat we beter gewoon gouden sieraden hadden moeten kopen, maar goed we waren nerds, geen criminelen
De Appie vraagt bij het afrekenen bij de zelfscan altijd of ik een korting wil als ik ze inlever.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:
Iedere keer dat ik airmiles hoor denk ik "bestaat dat nog?"
Welkom bij de Fok! Biechtstoelquote:Op dinsdag 12 november 2024 05:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan het nu wel vertellen want immers verjaart, maar mijn vriendjes en ik waren vroeger al Nerds, die ik meen Freebees stonden op een kaart die vrij makkelijk te kopieren/backupen was, dus wij hadden een vrij volle Freebees kaart die we elke keer weer aanvulden en kochten daar allemaal elektronica mee bij de Kijkshop, eigenlijk met name troep, achteraf bedenk ik me dat we beter gewoon gouden sieraden hadden moeten kopen, maar goed we waren nerds, geen criminelen
Daarom is ie failliet....quote:Op dinsdag 12 november 2024 05:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk niet alles, niet alle bedrijven laten het tot een faillissement komen, sommige trekken zelf de stekker er uit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:36 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/RechtspraakNL/status/1856268385400856999
Faillissementscijfers
Hoeveel faillissementen spreekt een rechter uit? Op deze pagina vind u de meest recente faillissementscijfers per maand. Ook kunt u de faillissementscijfers downloaden als open data.
https://www.rechtspraak.n(...)ssementscijfers.aspx
zal dit dan nog blokkers laatste strohalm zijn?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:56 schreef Mylene het volgende:
De Belgische speelgoedketen ToyChamp mag branchegenoot Intertoys overnemen. Volgens de Autoriteit Consument & Markt blijft er voldoende concurrentie over.
https://retailtrends.nl/n(...)-intertoys-overnemen
Bijvoorbeeld: Ierse keten Smyths Toys opent grote speelgoedwinkel in Hoog Catharijne in Utrecht
https://www.duic.nl/retai(...)atharijne-in-utrecht (oud artikel)
Zolang ze die winkels niet grondig moderniseren is het vooral uitstel van executie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
zal dit dan nog blokkers laatste strohalm zijn?
RIP aan de nabestaanden.quote:Blokker failliet verklaard, winkels blijven voorlopig open
Winkelketen Blokker is failliet verklaard. Eerder kreeg Blokker uitstel van betaling, maar het bedrijf stopt nu definitief.
De winkels blijven voorlopig open. Blokker heeft bijna 400 winkels in Nederland waar 3500 medewerkers werken.
Concurrentie
Het ging al langer niet goed bij Blokker. In de winkelstraat is er grote concurrentie van koopjeswinkels en andere zaken met huishoudelijke artikelen.
Ook online heeft Blokker nooit serieus kunnen meekomen. In de laatste jaren kampte het bedrijf met een forse belastingschuld, opgebouwd in de coronaperiode.
Imperium
Het bedrijf stamt uit 1896. Dat jaar opent het echtpaar Blokker de Goedkoope IJzer en Houtwinkel. Kleinzoon Jaap Blokker zal de grote man van het bedrijf worden: hij bouwt de zaak vanaf 1975 uit tot een imperium.
In de daaropvolgende decennia is Blokker niet meer weg te denken uit de winkelstraat. Als Jaap Blokker in 2011 overlijdt, zijn er ruim 25.000 werknemers en bijna 3000 winkels Daaronder vallen ook de aangesloten winkels van Bart Smit, Leen Bakker, Xenos en Marskramer.
En Xenos heeft vergelijkbare dingen, alleen is het daarbinnen duidelijk gezelliger. Hoger snuffelgehalte.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Casa is de volgende, leuk spul maar duur kan je ook goedkoper bij Action krijgen.
Die hebben eerder dit jaar al vestigingen geslotenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Casa is de volgende, leuk spul maar duur kan je ook goedkoper bij Action krijgen.
Nog zo'n nietszeggende winkel inderdaad.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Alleen Leen Bakker en Xenos staan nog overeind van dat rijtje. Leen Bakker zal het nog wel even uitzingen.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ijven-voorlopig-open
[..]
RIP aan de nabestaanden.
Leen Bakker mag van mij wel weg ja. Doe maar Jysk voor in de plaats.quote:Op donderdag 14 november 2024 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen Leen Bakker en Xenos staan nog overeind van dat rijtje. Leen Bakker zal het nog wel even uitzingen.
Jysk is echt troep van Action niveau.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Leen Bakker mag van mij wel weg ja. Doe maar Jysk voor in de plaats.
Jysk heeft echt niets boeiends in het assortiment.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wij hebben hier beide winkels op zo'n 200 meter van elkaar zitten en alhoewel ik beide winkels troep vind kies ik, om in de posts hierboven genoemde redenen, toch voor Leen Bakker.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het is allebei troep, maar goedkoop.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Leen Bakker is wel semi moderner geworden de laatste jaren hoor. Meer IKEA achtige woonhoekjes met recnte meubelen en accesoires, maar ik kom er nog steeds niet erg vaak.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:30 schreef Mylene het volgende:
Leen Bakker is oubollig, suffe winkels, chagrijnig personeel en kwaliteit/prijsverhouding is ver te zoeken. Wat een ellende.
Wat is er mis met de Action trouwens? Fijne hotelkwaliteit handdoeken, heb ik al jaren, beste geteste producten en ook andere A merken. Leuk houten speelgoed ook nog gekocht. Opladers en kabels laat ik wel links leggen. Het zal niet lang duren voor Brabantia daar in de schappen ligt, overpriced, plastic is plastic, maar met Brabantia stickertje hoor.
Opvallen dat bij de Action steeds meer Swiffer producten te koop zijn. Een grote doos navuldoekjes van 18 stuks kost daar een tientje en bij Blokker het dubbele.
Ik hou het zelf bij het huismerk Spargo.
Mee eens, prima gordijnservice die beter is dan bijvoorbeeld bij Karwei.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Jysk is echt ellendig ja, Leen Bakker heeft bijvoorbeeld een prima gordijnenservice.
Ik koop daar al mijn slaapspullen (hoofdkussens, dekbedden, etc.), daar zijn ze heel goed in. Heb er ook een toffe spiegel gescoord.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jysk heeft echt niets boeiends in het assortiment.
Het is dat je die zaak hier nu noemt, maar die was me tot nu toe dus nooit opgevallen.... Terwijl er in mijn dorp er wel eentje blijkt te zitten. Dat zegt dus genoeg...quote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Ik ben ook wel tevreden met de gordijnen van Kwantum. Leuke winkel op zich, maar alles staat er zo oninteressant bij.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Jysk is echt ellendig ja, Leen Bakker heeft bijvoorbeeld een prima gordijnenservice.
Ik koop Swiffers ook bij Action, en ik heb een stel voorraadbussen van Curver daar gekocht. Had eerst merkloos, maar die bleef niet goed dicht.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:30 schreef Mylene het volgende:
Leen Bakker is oubollig, suffe winkels, chagrijnig personeel en kwaliteit/prijsverhouding is ver te zoeken. Wat een ellende.
Wat is er mis met de Action trouwens? Fijne hotelkwaliteit handdoeken, heb ik al jaren, beste geteste producten en ook andere A merken. Leuk houten speelgoed ook nog gekocht. Opladers en kabels laat ik wel links leggen. Het zal niet lang duren voor Brabantia daar in de schappen ligt, overpriced, plastic is plastic, maar met Brabantia stickertje hoor.
Opvallen dat bij de Action steeds meer Swiffer producten te koop zijn. Een grote doos navuldoekjes van 18 stuks kost daar een tientje en bij Blokker het dubbele.
Ik hou het zelf bij het huismerk Spargo.
Wij kregen er een ipv Xenos. Bij de Xenos was het altijd druk, bij Casa vooral *krekels*quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is dat je die zaak hier nu noemt, maar die was me tot nu toe dus nooit opgevallen.... Terwijl er in mijn dorp er wel eentje blijkt te zitten. Dat zegt dus genoeg...
Hier is van Xenos -> Casa - Xenos gegaan in hetzelfde pandquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wij kregen er een ipv Xenos. Bij de Xenos was het altijd druk, bij Casa vooral *krekels*
En de geurquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb echt niks met de Xenos. Zenuwachtige winkel
Zelfde maatschappij/moederbedrijfquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook wel tevreden met de gordijnen van Kwantum. Leuke winkel op zich, maar alles staat er zo oninteressant bij.
Ooit de vergissing gemaakt een bak te kopen bij Leenbakker. Een van de grootste miskopen ooit.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is allebei troep, maar goedkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |