Begrijpelijk, maar dat er mensen zijn die zeggen 'niet van geslapen' omdat ze 10 euro korting of een gratis mok mislopen....quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zolang je zelf niet een van die werknemers bent, zijn die spaarzegels waar je je drukt over maakt toch? Dat raakt een spaarder persoonlijk. Een ontslag niet.
Klinkt hard, maar that's life.
Ik denk dat die mensen eerder bang waren dat het sparen an sich zou stoppen, niet zozeer de korting, dat sparen is toch een bepaalde bezigheid en gewoonte voor mensen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dat er mensen zijn die zeggen 'niet van geslapen' omdat ze 10 euro korting of een gratis mok mislopen....
Dat wisten die mensen terwijl ze wakker lagen waarschijnlijk nog niet.quote:En het is niets eens waar, de punten blijven hun waarde houden. Douwe Egberts heeft dit al gecommuniceerd.
Er is genoeg werkquote:3500 mensen zijn dadelijk wel hun baan kwijt.
Dit verbaast me echt helemaal niets.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:43 schreef Zipportal het volgende:
Stella Fietsen failliet verklaard, medewerkers geïnformeerd
https://www.ad.nl/economi(...)informeerd~a41d2357/
Dat hele geen prijskaartje principe vind ik ook schijtirritant en dat is een van de redenen dat ik nooit serieus naar een Stella fiets gekeken heb.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:46 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit verbaast me echt helemaal niets.
Ooit bij een van de fysieke locaties binnen geweest. Ongeïnteresseerd personeel en nog te beroerd om een prijskaartje aan de fiets te hangen. Was een erg kort bezoek.
Om vervolgens de showroom experience te laten bestaan uit een handvol fietsen in een veel te grote ruimte met 3 personeelsleden die gezellig aan het kletsen zijn en geen oog hebben voor de klanten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:28 schreef monkyyy het volgende:
Tsja, het Stella verkoopmodel, vaag zijn over prijzen aan de voorkant hou ik ook niet van. Ze wilden je gewoon die winkel intrekken en je de "showroom experience" laten beleven, hopend dat je enthousiast een vorstelijk bedrag voor een fiets zou neertellen + nog een service contract + verzekering + accessoires.
Als je wil mag je wel even een rondje over het parkeerterrein proberen hoor!quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:51 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Om vervolgens de showroom experience te laten bestaan uit een handvol fietsen in een veel te grote ruimte met 3 personeelsleden die gezellig aan het kletsen zijn en geen oog hebben voor de klanten.
https://www.outofhome-sho(...)-blijft-in-nederlandquote:AMSTERDAM – Dunkin’ Donuts, de donut- en koffieketen die begin oktober failliet werd verklaard, blijft toch in ons land. De curator heeft een akkoord bereikt over een doorstart.
quote:Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:
2015
• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen: Bestaat nog/weer als webshop: https://vd.nl/
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij: Bestaat nog/weer: https://www.da.nl/
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding: Bestaat nog/weer: https://broekman.store/
• Taft - Schoenen: Bestaat nog/weer: https://www.taft.nl/
2014
• Mexx - Kleding: Bestaat nog/weer: https://www.mexx.com/nl/
• Halfords - Auto & Fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen: Bestaat nog/weer: https://www.siebeljuweliers.nl/
• Maison de Bonneterie - Kleding
2013
• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen: Bestaat nog/weer: https://www.oad.nl/
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen
2012
• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica: Bestaat nog/weer: https://nl.sabon.com/
• Expo - Wenskaarten en cadeaus: Twee winkels zijn zelfstandig voortgezet: https://expoenschede.nl/ https://www.kkec.nl/expo/
2011
• Hans Textiel - Kleding
Mjah, V&D is alleen qua naam nog aanwezig. Heeft niets te maken met de OG V&D... Dan telt het niet echt vind ik.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:55 schreef Viv het volgende:
Ik was benieuwd naar de failliete winkelketens in de OP, hoeveel daarvan toch niet (volledig) verdwenen zijn. Zie hieronder mijn bevindingen van 2011 t/m 2015, daarna had ik geen zin meer.
[..]
Pas als mijn boxershorts van de V&D echt op zijn, is het echt over met de V&D....quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, V&D is alleen qua naam nog aanwezig. Heeft niets te maken met de OG V&D... Dan telt het niet echt vind ik.
Ik heb nog een Vendex boor, die blijft het maar doen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pas als mijn boxershorts van de V&D echt op zijn, is het echt over met de V&D....
Ik heb nog Vendex kleurpotloden van de middelbare school (midden jaren 80) die ik onlangs weer uit een la heb opgediept omdat Symph wilde gaan kleuren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:22 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb nog een Vendex boor, die blijft het maar doen.
Zie vanaf post #250 uit het vorige topic.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze zag ik hier nog niet voorbij komen:
The Body Shop in Nederland failliet, winkels blijven voorlopig open
De Nederlandse tak van cosmeticaketen The Body Shop is failliet. De winkels blijven voorlopig open..
Ik heb nog een campingstoel van de V&D die nog prima werkt. En pas een paar jaar geleden was ik door mijn V&D-gum heen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pas als mijn boxershorts van de V&D echt op zijn, is het echt over met de V&D....
Dat is in principe geen faillissement.quote:2021
• Deen - Supermarkten (bewust gestopt en overgenomen)
Ik heb nog een hele fijne sjaal van de V&Dquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb nog een campingstoel van de V&D die nog prima werkt. En pas een paar jaar geleden was ik door mijn V&D-gum heen.
Nee, die hebben alleen de naam (en het klantenbestand ) gekocht en hebben een online platform.quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, V&D is alleen qua naam nog aanwezig. Heeft niets te maken met de OG V&D... Dan telt het niet echt vind ik.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Weet ik, maar had het er toch bij gezet voor de volledigheid.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die hebben alleen de naam (en het klantenbestand ) gekocht en hebben een online platform.
Ze gingen vooral failliet omdat ze zelfs in de betere jaren geen winst wisten te maken. Het verkopen van de panden was een gevolg, V&D was toen al in handen gekomen van "investeerders" die de boel kwamen uitkleden.quote:Wat op zich wel grappig is, want een van de redenen dat V&D failliet ging (naast het feit dat ze alle panden verkocht hadden en de winkels ineens in dure huurpanden zaten), was dat ze hopeloos achterliepen op het webshop gebeuren, die boot hebben ze echt gemist.
Ah ok, ik zag hem niet in de OPquote:Op zaterdag 9 november 2024 10:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zie vanaf post #250 uit het vorige topic.
Ik heb nog meerdere sjaals van de V&D.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog een hele fijne sjaal van de V&D
Moet de ACM zo'n overname niet nog goedkeuren?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:03 schreef Akkerdjie het volgende:
Intertoys is verkocht door Mirage aan Toychamp (Belgisch bedrijf). Dit om de Blokker mogelijk nog heel even boven te houden. Anders is Blokker next wsl.
Geen idee, lijkt op internet te staan als voldongen feit en financieel dagblad berichtte er in hun dagelijkse podcast ook al zo over.quote:Op zondag 10 november 2024 16:00 schreef W00fer het volgende:
[..]
Moet de ACM zo'n overname niet nog goedkeuren?
Tot die tijd staat er geen poen op de rekening lijkt me.
Eind oktober kwam het naar buiten, overname onder voorbehoud van goedkeuring ACM.quote:Op zondag 10 november 2024 16:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt op internet te staan als voldongen feit en financieel dagblad berichtte er in hun dagelijkse podcast ook al zo over.
Dat zegt helemaal niets. Een contract tekenen wil nog niet zeggen dat alle assets zijn overgedragen, de boekhouding is geverifieerd door accountants en de ACM akkoord is.quote:Op zondag 10 november 2024 16:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt op internet te staan als voldongen feit en financieel dagblad berichtte er in hun dagelijkse podcast ook al zo over.
Dat zal wel goed komen, Toychamp heeft al meerdere overnames gedaan (en die winkels weer in zwarte cijfers gekregen) en lijkt het nieuwe speelgoedimperium te worden. Maar thanks voor de duiding.quote:Op zondag 10 november 2024 22:27 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets. Een contract tekenen wil nog niet zeggen dat alle assets zijn overgedragen, de boekhouding is geverifieerd door accountants en de ACM akkoord is.
Ja ik ben niet in de positie om er veel van te vinden, want ik heb geen kinderen die speelgoed willen.quote:Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat zal wel goed komen, Toychamp heeft al meerdere overnames gedaan (en die winkels weer in zwarte cijfers gekregen) en lijkt het nieuwe speelgoedimperium te worden. Maar thanks voor de duiding.
Hoezo moet je kinderen hebben om naar de Intertoys te gaan?quote:Op maandag 11 november 2024 02:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ja ik ben niet in de positie om er veel van te vinden, want ik heb geen kinderen die speelgoed willen.
Ik vraag me wel af of het Intertoys model (hoge huren, in de stadscentra met betaald parkeren enzovoorts) dat dat werkt met 2 jengelende kinderen.
Toychamp zit meestal op bedrijventerreinen of aan de rand van de stad. Niet de meest gezellige tripjes of locaties maar qua omzet wel beter te verantwoorden. Ik bedoel een autootje of bromtol verkoop je geen 20 per dag. En het duurdere speelgoed moet sowieso voor gespaard worden.
Het speelgoed voor in de tuin (een glijbaan, een wip, een huisje) dat zag je vroeger nog wel bij de Toys R Us maar dat is al helemaal uit die winkels verdwenen.
Wij hebben hier in Dordrecht een boekendiscounter die het logo van free record shop gebruikt voor de verkoop van cd’s. Dus dat merk is ook niet helemaal weg blijkbaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 00:55 schreef Viv het volgende:
Ik was benieuwd naar de failliete winkelketens in de OP, hoeveel daarvan toch niet (volledig) verdwenen zijn. Zie hieronder mijn bevindingen van 2011 t/m 2015, daarna had ik geen zin meer.
[..]
Boekenvoordeel heeft het merk FRS overgenomen.quote:Op maandag 11 november 2024 07:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wij hebben hier in Dordrecht een boekendiscounter die het logo van free record shop gebruikt voor de verkoop van cd’s. Dus dat merk is ook niet helemaal weg blijkbaar.
Aww Hansje zou zich omdraaien in zijn graf.quote:Op maandag 11 november 2024 07:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wij hebben hier in Dordrecht een boekendiscounter die het logo van free record shop gebruikt voor de verkoop van cd’s. Dus dat merk is ook niet helemaal weg blijkbaar.
Dat speelgoed voor in de tuin past ook niet in de gemiddelde auto.quote:Op maandag 11 november 2024 02:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ja ik ben niet in de positie om er veel van te vinden, want ik heb geen kinderen die speelgoed willen.
Ik vraag me wel af of het Intertoys model (hoge huren, in de stadscentra met betaald parkeren enzovoorts) dat dat werkt met 2 jengelende kinderen.
Toychamp zit meestal op bedrijventerreinen of aan de rand van de stad. Niet de meest gezellige tripjes of locaties maar qua omzet wel beter te verantwoorden. Ik bedoel een autootje of bromtol verkoop je geen 20 per dag. En het duurdere speelgoed moet sowieso voor gespaard worden.
Het speelgoed voor in de tuin (een glijbaan, een wip, een huisje) dat zag je vroeger nog wel bij de Toys R Us maar dat is al helemaal uit die winkels verdwenen.
Ik loop er ook nog weleens naar binnen jaquote:Op maandag 11 november 2024 05:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoezo moet je kinderen hebben om naar de Intertoys te gaan?
Wat koop jij bij een speelgoedwinkel dan?quote:Op maandag 11 november 2024 05:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoezo moet je kinderen hebben om naar de Intertoys te gaan?
Bordspellen, Lego, videogames, knuffels...quote:Op maandag 11 november 2024 11:05 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat koop jij bij een speelgoedwinkel dan?
Douwe Egberts is toch niet failliet, daar kun je toch die zegels inleveren?quote:Op maandag 11 november 2024 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oef! dat scheelde weinig.... zit ik hier te posten in een topic over failliete winkels, vergeet ik bijna dat ik nog een Blokker cadeaukaart heb..
Vanochtend gelukkig gauw nog ingewisseld
Het bleek trouwens dat die Douw Egberts zegels sinds vrijdag WEL weer ingewisseld konden worden. Dus dat hele item in 'Even Tot Hier' klopte helemaal niet...
Een typisch jaren 90-relikwie.quote:Op maandag 11 november 2024 13:34 schreef nostra het volgende:
DE-zegels, dat zijn toch die dingen waar je moeilijk moet gaan doen met een schaar en na 6.000 liter koffie te hebben gedronken 5 euro korting krijgt op een kopje van 20?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |