Eigenlijk al jarenlang de oplossing bij het voetbal in Nederland. Mogelijkheid dat het mis kan gaan? Gewoon verbieden.quote:
Ik denk dat Caland vrij duidelijk was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik iets post wat misschien niet klopt, of een beeld wat niet correct is. Ik hoop dat mijn mede FOK! gebruikers dit aan mij mededelen zodat ik, zoals ik altijd doe als ik iets post wat niet correct is, een notitie kan maken of de beelden kan verwijderen? Dus als jij mij even zegt wat niet klopt dan pas ik dat met alle liefde aan, zo kunnen we het namelijk hebben over het echte probleem, de Jodenjacht in Amsterdam, en niet de spelfouten die ik maak.
Er is gejaagd op joden, niet op voetbalsupporters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:21 schreef skysherrif het volgende:
Als er individuele onschuldige fans zijn angevallen a ltijd walgelijk, maar de hooligans van maccabi waren zelf duidelijk uit op geweld.
Dat kan echt niet natuurlijk, mooi dat het ook is gefilmd want dan staat het domme volk er in volle glorie op en is opsporen makkelijker.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar zijn beelden van. Er zijn ook beelden van chats waarin op voorhand al een jodenjacht werd gepland. En er zijn beelden van mensen die op straat worden mishandeld, waarbij het verkeerde paspoort alleen al schijnbaar genoeg provocatie is.
Ame dan maar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:38 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Naar welk land moeten ze Geert? ze zijn hier geboren
Ja dat is walgelijk helaas. Dacht dat het op maccabi fans was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is gejaagd op joden, niet op voetbalsupporters.
bs, deze moslims waren dit al van planquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Walgelijke beelden. Maar het begon natuurlijk wel eergister met Maccabi fans die Palestina vlaggen van gebouwen aan het rukken waren en daarnaast ook taxi's aanvielen. Dat er reactie zou komen was natuurlijk wel te voorspellen.
Halsema had gewoon uitsupporters moeten verbieden voor deze wedstrijd.
Dit is onbegonnen werk, maar het zou Nederland natuurlijk wel meteen een véél beter land maken. De criminaliteit zou dalen, het gevaar voor terrorisme, de armoede, de staatskas zou een flink stuk voller geraken, noem het maar op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:41 schreef LXIV het volgende:
We zouden bijvoorbeeld alle moslims in Nederland kunnen deporteren om zo een safe haven voor Europese joden te maken.
Die moslims kunnen dan elders in Europa terecht, de joden die daar wonen naar Nederland.
Dit account even bekeken, het betreft een progressief linkse dame. Je verwacht het niet.quote:
Islamitisch geweld moet altijd vergeleken worden met voetbalrellen of pestgedrag. Mensen moeten eens snappen dat hier een hele andere achtergrond bij zit. Voetbalsupporters zijn veelal door gesnoven en bezopen tokkies die een kick willen en gaan rellen. Het is tuig van de richel, en die mogen ze van mij ook allemaal jaren vastzetten blijven ze rellen. Maar dat islamitisch tuig gaat niet door gesnoven de straat op om maar wat te rellen, het is ideologisch geïnspireerd, ze willen Joden afslachten, Joden belagen, er zit een ideologische haat achter. Voetbalsupporters willen niet je hele gezin uitroeien, je kinderen doden, je vrouw als sekslaaf gebruiken, dat is het verschil, dat willen die moslims wel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja ik gok ook dat er antisementisme achter zit.
Vergeet alleen niet dat supporters dit bijna standaard doen he.
Vaak genoeg meegemaakt dat ik na voetbalwedstrijd naar huis ging en groepjes supporters sistten, psst rusky, hollanda 😅
En bij uitwedstrijden van Feyenoord (daar ga ik zelden heen) andersom ook.
Dit zal niet veel verschillen met Marseille of Istanbul.
Alleen in Amsterdam waren het geen voetbalsupporters in mijn beleving.
Even zoeken en dan vind je dit:quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je daar ook beelden van? Of is dit iets wat je via via hebt gehoord of verzonnen?
Schandalig lijkt me een goed woord.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar over dat tuig geen woord, typisch hoor
Ik wou dat ik uit Israel kwam. Dan was ik met alle egards behandeld nadat ik een fonteintje in Rome wat had opgeleukt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:24 schreef Nielsch het volgende:
Dus Israëlische hooligans schoppen een taxichauffeur in elkaar, zingen liederen waarin hun oorlogsmisdaden worden verheerlijkt en plegen vandalisme om vervolgens keihard te gaan janken als er een reactie komt. Okee.
Toch nog deze kanttekening uit een ander topic herhalen:quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja dat is walgelijk helaas. Dacht dat het op maccabi fans was.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We hoeven het gedrag van hooligans die vernielingen aanrichten, mensen intimideren en walgelijke liederen zingen inderdaad niet goed te praten. Daar is geen excuus voor. Hun gedrag vergoelijkt geen eigenrichting door pro-Palestina 'demonstranten', maar moeten we wel blijven veroordelen.
Maar wat hebben alle andere mensen ermee te maken die misschien wel Joods lijken? Ik krijg buikpijn van de beelden. Serieus, een paspoort vragen om te kijken of je iemand wil mishandelen? Dan sta je per definitie aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
lekker pochen bij hun broedersquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ze weten dat ze toch geen hoge straf krijgen (of überhaupt gepakt worden).
Of gewoon te dom om hier overna te denken, kan ook.
Hoe krijg je het uit je strot. Walgelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:05 schreef Starhopper het volgende:
Jodenjacht? Voetbalrellen bedoel je
Wel handig zo'n groep extra vrijwilligers om de politietaken uit te voeren.quote:
Blijft vooral doorgaan met deze victim-blaming.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wou dat ik uit Israel kwam. Dan was ik met alle egards behandeld nadat ik een fonteintje in Rome wat had opgeleukt.
Osama de Amerikaan goh.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Middelpunt het volgende:
De berichtgeving is wel erg eenzijdig. Het gaat echt alleen maar over geweld tegen Israëliërs.
Dat geweld is natuurlijk afschuwelijk en belachelijk en ze moeten er alles aan doen om die daders te pakken.
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren van de Israëliërs echt nauwelijks genoemd wordt. M.i. moet dat net zo hard afgekeurd worden dan de rest.
Juist door dit soort eenzijdige berichtgeving groeit het probleem ook alleen maar, omdat velen hierin hun gelijk bevestigd zien als in "Joden komen overal mee weg en als je reageert wordt het meteen als anti semitisme gezien"
Waarmee ik overigens echt niet wil zeggen dat dit mijn mening is, maar je maakt het mensen die al een beetje in dit richting zaten alleen maar makkelijker om daar beeld te bevestigen waardoor de polarisatie alleen maar verder groeit.
Met alleen maar het (volledig terecht) veroordelen van het geweld, zonder verder te kijken waar het vandaan komt, los je ook niks op.
Zou het niet helpen als al die politici e.d. ook heel duidelijk stelling innemen dat dit soort zaken hier ook niet worden getolereerd? [ x ]
https://x.com/elashkar123(...)KkG0jKTKFGIoXnw&s=19
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.quote:Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten. En dan toevallig ook nog eens bij iemand met een opvallend Oekraïnse complexie.quote:
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meen je dit nou? In Amsterdam worden beide kanten juist steevast belicht: er is geen ruimte voor jodenhaat en ook niet voor islamofobie. Bij elk incident tegen joden wordt islamofobie er óók weer bijgehaald. Intussen kun je gerust met een Palestijnse vlag over straat, maar niet met een Israëlische.
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:41 schreef LXIV het volgende:
We zouden bijvoorbeeld alle moslims in Nederland kunnen deporteren om zo een safe haven voor Europese joden te maken.
Die moslims kunnen dan elders in Europa terecht, de joden die daar wonen naar Nederland.
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.quote:
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
Of alle gelovigen!quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
Er wordt een paar keer keer 'spasiba' geschreeuwd, wat zowel in het Oekraïens als Russisch 'dankjewel' betekend. Dat is dus iets anders dan vloeiend Russisch spreken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten.
Ik denk dat ik daar dan bij voorbaat al niet heen gegaan wasquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
Wij hebben geen last van Joden. Het zijn niet de Joden die jagen op anderen in de straten, die homo's aanvallen, vrouwen belagen, bejaarden overvallen, plofkraken plegen, woningen overvallen, mensen uit andere culturen in elkaar schoppen of aanslagen plegen. Dat komt maar uit één cultuur, en dat is te zien in het gehele westen. Joden en Christen gaan prima samen. Moslims kunnen met niemand samenleving, nog niet eens met andere moslims.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.
Alles in het nieuws en de reacties van politici gaan echt alleen over het geweld tegen de Joden en je moet echt goed zoeken als je ook iets wilt lezen over wat die Maccabi 'fans' hebben gedaan.
Nogmaals: daarmee zeg ik niet dat het geweld tegen Joden gerechtvaardigd is maar ik denk wel dat het beter zou zijn als er net zoveel aandacht voor beiden is.
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.
Gewoon
In een land waar je voorouders naar de gaskamers zijn gebracht, en daarna beloofden "nooit weer".quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Amsterdam wil minder toeristen dus zo erg is alle ophef niet.quote:
Ik zie de bus net met mensen die aangehouden zijn, daar zit geen voetbalsupporter tussen hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Nee dat zeg je niet maar ga toch niet in op zulke onzin. Daarmee lijkt het alsof hij een valide argument maakt.quote:
Waar zijn de dode Joden afgelopen jaren in Nederland? Door mensen die islam aanhangen? Ik zie ze niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.
Zijn gisteren zelfs mensen in de gracht gegooid omdat moslims dachten dat het Joden waren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.
En zijn trouwens ook nog altijd mensen vermist.
In België zijn ze niet meer welkom uit vrees voor rellen. De achterlijkheid is niet te snijden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.
Zo ver zijn we heen. Ze zien Nederland als een islamitisch land, wij worden enkel nog getolereerd omdat we ze nog - riant - in hun levensonderhoud voorzien.
Heel logisch dat je dan vlaggen gaat neerhalen, taxichauffeurs molesteren, etc en janken als er een tegenreactie komtquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
Wat hebben die daar überhaupt te zoeken, die gasten met een palli vlag? Het is niet dat die meevoetballen.quote:
Ook echt vreemd ja. Neem aan dat ook niet alle voetbalsupporters van die club dit gedaan hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:37 schreef Cruzinats het volgende:
Een voetbalsupporter kan zijn sjaaltje af doen of zijn shirt uit en het is klaar. Mensen dwingen om hun paspoort te laten zien om te controleren of ze uit Israël komen is walgelijk, mensen aanvallen omdat ze er 'Joods' uitzien is eveneens walgelijk, dan ben je van de pot gerukt.
Maarja, volgens de logica van sommige users hier waren de nazis ook louter een groepje Duitse voetbalhooligans.
Welk land is dat waar ze zomaar kinderen doodschieten? Schandalig!!quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.
Gewoon
Wisten ze wel boeit ze weinig. Als je vorige week of vorige maand of vorig jaar met een Joods kleppeltje op door de straten van Amsterdam zou lopen dan zou je minimaal 100 keer kanker jood naar je hoofd krijgen maar je zou ook kunnen rekenen op spuug en fysiek geweld. Zo gaat dat daar.quote:
Niets over het woord 'toeristen' natuurlijk nuquote:
quote:
Toch komt dit echt maar uit één hoek, ik vroeg je daar volgens mij gisteren ook al naar: zou men de influx van mensen uit zulke landen niet eens moeten verminderen? Maar daar ging je niet meer serieus op in.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Schandalig lijkt me een goed woord.
Nee hoor, Israël is uitstekend bezig met het zichzelf verdedigen nadat men weer voor de zoveelste keer is aangevallen door een groep barbaarse Arabische moslims. Als je vervolgens gaat jammeren over burgerslachtoffers begrijp je het niet helemaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar zijn de dode Joden afgelopen jaren in Nederland? Door mensen die islam aanhangen? Ik zie ze niet.
Ondertussen knalt Israel nog een kind omver in Gaza. En dan vermoorde onschuld spelen; ja maar zij begonnen uhuhuh. Hypocrisie kan niet erger zijn. Juist het volk dat WW2 heeft meegemaakt zou moeten weten hoe het voelt om onderdrukt te zijn, om je leven niet zeker te zijn om wie je bent. Dat jij je daar niet tegen uitspreekt is pas triest.
Je zou gewoon vrede moeten willen en een oplossing willen zoeken maar in plaats daarvan praat je killing spree van Israel elke keer goed.
Waar zijn die dode Palestijnen dan in NL?quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar zijn de dode Joden afgelopen jaren in Nederland? Door mensen die islam aanhangen? Ik zie ze niet.
Beetje extra slachtoffertjes, moet allemaal kunnen volgens HowardRoarkquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
Als je vervolgens gaat jammeren over burgerslachtoffers begrijp je het niet helemaal.
Fijn dat je je ware ik laat zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende: Als je vervolgens gaat jammeren over burgerslachtoffers begrijp je het niet helemaal.
Het is inderdaad ontzettend eng dat dit gebeurd, zeker omdat het wel heel erg doet denken aan de 2e wereld oorlog.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Reageren op onze vragen doet Tekaschi niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat is hier van gelogen dan?
Dit was ook respectloos.
Oh nee, de Palestijnen hebben met hun misdage gedrag hun eigen graf gegraven. Het is fantastisch om te zien dat Israël hard terugslaat. Misschien dat men dan eindelijk eens leert om geen terreurgroepering tot hun leiders te verkiezen, antisemitisme te omarmen en om de zoveel tijd een aanval in te zetten op Israël en diens burgers.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beetje extra slachtoffertjes, moet allemaal kunnen volgens HowardRoark
Zie post van F-a.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee, de Palestijnen hebben met hun misdage gedrag hun eigen graf gegraven. Het is fantastisch om te zien dat Israël hard terugslaat. Misschien dat men dan eindelijk eens leert om geen terreurgroepering tot hun leiders te verkiezen, antisemitisme te omarmen en om de zoveel tijd een aanval in te zetten op Israël en diens burgers.
Het is vooral jij die de ware kant laat zien. Terwijl er een halve pogrom is in Amsterdam jegens Joden, probeer jij in de bres te springen voor de Islam en Palestijnen. Alsof Palestijnen überhaupt iets met deze wedstrijd te maken hadden. Ga je schamen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Fijn dat je je ware ik laat zien.
Toeristenquote:
En het komt weer uit de voorspelbare hoek: de welbekende red–green alliance.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef Loverboii het volgende:
mooi dat de collaborateurs hier ook uit hun hol kruipen
En de veiligheid van de inwoners van Amsterdam. Conclusie: voetbalhooligans weren uit de stad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef Haags het volgende:
De enige juiste conclusie die je na gisteravond hebt kunnen trekken is dat je de veiligheid van je "gasten" niet hebt kunnen garanderen.
Ach Nederland ziet het weer, de wereld ziet het weer. Laat ze maar krijsen, rechts zal groeien en groeien totdat de onvermijdelijke dag komt dat we de islam in het westen gaan verbieden en radicale en criminele moslims massaal gaan uitzetten. Dat is onvermijdelijk, die richting gaan we al jaren op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral jij die de ware kant laat zien. Terwijl er een halve pogrom is in Amsterdam jegens Joden, probeer jij in de bres te springen voor de Islam en Palestijnen. Alsof Palestijnen überhaupt iets met deze wedstrijd te maken hadden. Ga je schamen.
Dit zijn geen voetbal hooligans, blinde.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de veiligheid van de inwoners van Amsterdam. Conclusie: voetbalhooligans weren uit de stad.
Dit inderdaad. Een vlag vernielen leidt tot mishandelen van onschuldige mensen, want het zijn niet degenen die die vlag vernielden die in elkaar getrapt zijn. Nee, willekeurige andere Israeli's.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:44 schreef Zoddie het volgende:
Ziek hoe veel het er zijn die dit allemaal goed praten.
Die er zelfs trots op zijn.
"Ja maar hun hebbuh iets geroepen en een vlagguhtje van muur gepakt!"
Nederland is niet meer veilig voor Joden dat is wel duidelijk.
Nee nu even niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zijn geen voetbal hooligans, blinde.
Het komt natuurlijk gewoon voort uit al het geweld van Israel na 7 oktober. Als jij die link niet kan leggen dan houdt het gewoon op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral jij die de ware kant laat zien. Terwijl er een halve pogrom is in Amsterdam jegens Joden, probeer jij in de bres te springen voor de Islam en Palestijnen. Alsof Palestijnen überhaupt iets met deze wedstrijd te maken hadden. Ga je schamen.
Hoe zou je 'dat volk hoort nier niet' anders willen beschrijven?quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van racisme is hier nergens sprake.
Israël is zelf (weer) aangevallen, dat het vervolgens hard terugslaat is niet meer dan terug en dat zou namelijk elk land doen. Dat dit überhaupt probeert te problematiseren is bespottelijk. Ook dat is weer victim-blaming.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het komt natuurlijk gewoon voort uit al het geweld van Israel na 7 oktober. Als jij die link niet kan leggen dan houdt het gewoon op.
Zie deze post:quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zijn geen voetbal hooligans, blinde.
Hoe zijn dit geen voetbalhooligans?quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Middelpunt het volgende:
De berichtgeving is wel erg eenzijdig. Het gaat echt alleen maar over geweld tegen Israëliërs.
Dat geweld is natuurlijk afschuwelijk en belachelijk en ze moeten er alles aan doen om die daders te pakken.
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren van de Israëliërs echt nauwelijks genoemd wordt. M.i. moet dat net zo hard afgekeurd worden dan de rest.
Juist door dit soort eenzijdige berichtgeving groeit het probleem ook alleen maar, omdat velen hierin hun gelijk bevestigd zien als in "Joden komen overal mee weg en als je reageert wordt het meteen als anti semitisme gezien"
Waarmee ik overigens echt niet wil zeggen dat dit mijn mening is, maar je maakt het mensen die al een beetje in dit richting zaten alleen maar makkelijker om daar beeld te bevestigen waardoor de polarisatie alleen maar verder groeit.
Met alleen maar het (volledig terecht) veroordelen van het geweld, zonder verder te kijken waar het vandaan komt, los je ook niks op.
Zou het niet helpen als al die politici e.d. ook heel duidelijk stelling innemen dat dit soort zaken hier ook niet worden getolereerd? [ x ]
[ x ]
Ik hoop dat jij gepermabanned word omdat je nu dreigt met geweld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat ik dadelijk de straat op ga en gewoon maar moslims ga belagen, kun jij het daarna goedpraten? Want moslims zorgen overal voor problemen, moslims vermoorden overal mensen, moslims onderdrukken overal anderen, en dat al 1400 jaar.
Man man man.
Op dit soort reacties zou een permaban moeten staan.
Dan nog ga je niet op Jodenjacht!! Gewoon niet. Dien een aanklacht in vanwege het vernielen van een vlag. Ga geen mensen opjagen en in elkaar trappen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:45 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Het is inderdaad ontzettend eng dat dit gebeurd, zeker omdat het wel heel erg doet denken aan de 2e wereld oorlog.
Maar eerlijk gezegd vind ik het wel ongeveer net zo schokkend dat er groepen door Amsterdam marcheren die leuzen zingen waar dit soort teksten in voor komen "there are no schools in Gaza because there are no children left" en er niemand ingrijpt.
Natuurlijk zit er aan beide kanten ongelofelijk tuig van de richel, en wellicht aan de kant van degenen die 'op jodenjacht' gingen verreweg het meeste.
Maar om het deel van de Israëliërs maar even af te doen als hooligan gedrag en het vervolgens alleen nog maar te hebben over de andere kant, gaat het polarisatie probleem volgens mij alleen maar erger maken.
Dit heeft weinig met voetbal te maken, het krijgt nu even de aandacht omdat Israel even het beestje bij de naam noemt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de veiligheid van de inwoners van Amsterdam. Conclusie: voetbalhooligans weren uit de stad.
Vreemd dat jij gebeurtenis van 7 oktober aangrijpt om meer dan een jaar lang geweld tegen Palestijnen goed te praten maar tegelijk ontkent dat geweld van de Palestijnen voortkomt uit tientallen jaren onderdrukking.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is zelf (weer) aangevallen, dat het vervolgens hard terugslaat is niet meer dan terug en dat zou namelijk elk land doen. Dat dit überhaupt probeert te problematiseren is bespottelijk. Ook dat is weer victim-blaming.
quote:Politie: relschoppers waren actief op zoek naar Israëlische supporters
In het centrum van Amsterdam zijn vannacht op meerdere plaatsen Israëlische voetbalsupporterts belaagd, mishandeld en met vuurwerk bekogeld, bevestigt de politie. In een verklaring spreekt de Amsterdamse driehoek van burgemeester, politie en hoofdofficier van justitie van geweld dat alle grenzen te buiten ging en op geen enkele manier te verdedigen is.
De ME moest meerdere keren ingrijpen, onder meer om Israëlische supporters te beschermen en naar hun hotel te begeleiden. Volgens de driehoek zijn relschoppers "actief op zoek gegaan naar Israëlische supporters om hen aan te vallen en te mishandelen". "Er is geen enkel excuus voor antisemitisch gedrag dat vannacht is vertoond."
Meerdere supporters raakten gewond, hoeveel wordt nog onderzocht. Ziekenhuizen in Amsterdam melden dat er zeven gewonden zijn behandeld na het geweld rond de wedstrijd. Zij zijn inmiddels allemaal weer ontslagen. De driehoek roept alle slachtoffers op om zich te melden bij politie en aangifte te doen.
Fans al op Schiphol
Vanochtend vroeg waren op Schiphol al veel fans aanwezig van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv. Daarbij is ook veel politie en marechaussee aanwezig.
Aan een verslaggever van de NOS vertelt een van de supporters vertelt hoe ze na de wedstrijd met de metro naar het Centraal Station van Amsterdam gingen. Daar werden ze opgewacht door een groep mensen. Omdat de fans nog allemaal sjaals en shirtjes aanhadden van Maccabi, waren ze duidelijk zichtbaar, zegt een supporter.
"Het waren veel mensen, moslims, die achter ons aankwamen en met ons wilden vechten. Ze schreeuwden naar ons, belaagden ons en riepen 'Free Palestine'. De politie was aanwezig en zei dat we snel naar ons hotel moesten. We hebben uiteindelijk moeten rennen."
'Laatste keer Amsterdam'
Andere supporters vertellen soortgelijke verhalen waarin ze zijn uitgescholden en bespuugd. "Wij hebben daar niet op gereageerd. Maar in het hotel kwamen andere supporters gewond terug. Zij zeiden dat ze waren geschopt. Eén van hen moest naar het ziekenhuis."
Op Schiphol melden zich ook supporters die eigenlijk morgen zouden terugvliegen, maar vanwege de situatie nu al willen vertrekken. "We voelen ons niet veilig. Dit was onze vierde keer in Amsterdam, maar ik weet zeker dat dit de laatste keer was."
"Je komt naar de wedstrijd om lol te hebben, maar ik kan niet geloven wat hier gebeurd is. Ik word constant gebeld vanuit Israël. Ik kom hier voor vakantie, maar het leek wel een oorlogsgebied."
Komende dagen extra beveiliging
De Israëlische premier Netanyahu zei dat Israël twee vliegtuigen stuurt om Israëliërs in veiligheid te brengen. El Al zegt dat het extra vliegtuigen stuurt om supporters op te halen. De eerste daarvan vertrekt om 14.00 uur.
Vanwege de ongeregeldheden is er de komende dagen extra politie op de been in Amsterdam. Daarnaast is er extra aandacht voor de extra beveiliging van Joodse instellingen en objecten.
Dit is standaard islamitisch gedrag: schiften van leden van de oemma en de niet-leden van de oemma. Let er maar eens op, eens in de zoveel tijd dringt er weer een berichtje door dat dit wordt toegepast ergens in een ver buitenland, Kenia oid, en dat bij gebleken niet-lid tot directe voltrekking van de doodstraf wordt overgegaan. Dat gaat hier ook gebeuren als we blijven wegkijken, de basis ('al qaida.') is immers overal identiek, nl het corpus van islamtisch denken en geschrift.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit heeft weinig met voetbal te maken, het krijgt nu even de aandacht omdat Israel even het beestje bij de naam noemt.
Ik ben alle andere incidenten niet vergeten, alleen de burgermeester kwam er altijd mee weg.
En dat zal nu niet anders zijn.
Wegkijken en met meel in de mond de problemen bagataliseren.
ik denk meer de hersenloze hoekquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En het komt weer uit de voorspelbare hoek: de welbekende red–green alliance.
Net zoals 99% van de berichten en beelden wat uit Gaza komt gelogen en onzin is geloven ze hier natuurlijk ook dat islamitisch tuig op hun woord, en als die zeggen dat de Joden zijn begonnen dan nemen ze dat blind aan, al ziet de hele wereld nu op de beelden wat voor een ellende de islam in het westen is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
Volgens een aantal vermeende kenners hier waren het toch de Israëliërs die begonnen? Niet dus.
[..]
We hebben het hier over moslimbarbaren die op jodenjacht gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.
Is dit jouw conclusie na vannacht? Nadat er actief gejaagd is op Israëliërs? Nadat er aan willekeurige mensen om hun paspoort is gevraagd?quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee, zelfs de politie zegt dus dat er groepen actief opzoek waren naar Israëlische supporters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |