abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:51:23 #176
3542 Gia
User under construction
pi_215516675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:44 schreef Zoddie het volgende:
Ziek hoe veel het er zijn die dit allemaal goed praten.
Die er zelfs trots op zijn.

"Ja maar hun hebbuh iets geroepen en een vlagguhtje van muur gepakt!"

Nederland is niet meer veilig voor Joden dat is wel duidelijk.
Dit inderdaad. Een vlag vernielen leidt tot mishandelen van onschuldige mensen, want het zijn niet degenen die die vlag vernielden die in elkaar getrapt zijn. Nee, willekeurige andere Israeli's.
Ongewenste spreekkoren moeten beantwoord worden met geweld?
Een taxichauffeur die belaagd is door Israelische supporters! Daar stuur je de politie op af. Dat horen geen moslims op te lossen.

Niets, maar dan ook helemaal niets kan dit geweld goedpraten.
pi_215516676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit zijn geen voetbal hooligans, blinde.
Nee nu even niet natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:51:45 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215516679
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral jij die de ware kant laat zien. Terwijl er een halve pogrom is in Amsterdam jegens Joden, probeer jij in de bres te springen voor de Islam en Palestijnen. Alsof Palestijnen überhaupt iets met deze wedstrijd te maken hadden. Ga je schamen.
Het komt natuurlijk gewoon voort uit al het geweld van Israel na 7 oktober. Als jij die link niet kan leggen dan houdt het gewoon op.
pi_215516687
Al die reacties in de media,waar gaat dit over zeg :') Er zijn een paar vechtpartijen en vieze kopschoppers geweest,meer niet.
pi_215516693
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Van racisme is hier nergens sprake.
Hoe zou je 'dat volk hoort nier niet' anders willen beschrijven?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:52:51 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516694
El Al gaat reddingsvliegtuigen sturen

Het is nu maar te hopen dat die mensjes niet in de Bijlmer moeten worden opgehaald
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:00 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk gewoon voort uit al het geweld van Israel na 7 oktober. Als jij die link niet kan leggen dan houdt het gewoon op.
Israël is zelf (weer) aangevallen, dat het vervolgens hard terugslaat is niet meer dan terug en dat zou namelijk elk land doen. Dat dit überhaupt probeert te problematiseren is bespottelijk. Ook dat is weer victim-blaming.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:04 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit zijn geen voetbal hooligans, blinde.
Zie deze post:
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Middelpunt het volgende:
De berichtgeving is wel erg eenzijdig. Het gaat echt alleen maar over geweld tegen Israëliërs.
Dat geweld is natuurlijk afschuwelijk en belachelijk en ze moeten er alles aan doen om die daders te pakken.
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren van de Israëliërs echt nauwelijks genoemd wordt. M.i. moet dat net zo hard afgekeurd worden dan de rest.
Juist door dit soort eenzijdige berichtgeving groeit het probleem ook alleen maar, omdat velen hierin hun gelijk bevestigd zien als in "Joden komen overal mee weg en als je reageert wordt het meteen als anti semitisme gezien"
Waarmee ik overigens echt niet wil zeggen dat dit mijn mening is, maar je maakt het mensen die al een beetje in dit richting zaten alleen maar makkelijker om daar beeld te bevestigen waardoor de polarisatie alleen maar verder groeit.

Met alleen maar het (volledig terecht) veroordelen van het geweld, zonder verder te kijken waar het vandaan komt, los je ook niks op.
Zou het niet helpen als al die politici e.d. ook heel duidelijk stelling innemen dat dit soort zaken hier ook niet worden getolereerd? [ x ]

[ x ]
Hoe zijn dit geen voetbalhooligans?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215516698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Denk dat ik dadelijk de straat op ga en gewoon maar moslims ga belagen, kun jij het daarna goedpraten? Want moslims zorgen overal voor problemen, moslims vermoorden overal mensen, moslims onderdrukken overal anderen, en dat al 1400 jaar.

Man man man. :N

Op dit soort reacties zou een permaban moeten staan.
Ik hoop dat jij gepermabanned word omdat je nu dreigt met geweld.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:08 #185
3542 Gia
User under construction
pi_215516699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:45 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Het is inderdaad ontzettend eng dat dit gebeurd, zeker omdat het wel heel erg doet denken aan de 2e wereld oorlog.
Maar eerlijk gezegd vind ik het wel ongeveer net zo schokkend dat er groepen door Amsterdam marcheren die leuzen zingen waar dit soort teksten in voor komen "there are no schools in Gaza because there are no children left" en er niemand ingrijpt.

Natuurlijk zit er aan beide kanten ongelofelijk tuig van de richel, en wellicht aan de kant van degenen die 'op jodenjacht' gingen verreweg het meeste.
Maar om het deel van de Israëliërs maar even af te doen als hooligan gedrag en het vervolgens alleen nog maar te hebben over de andere kant, gaat het polarisatie probleem volgens mij alleen maar erger maken.
Dan nog ga je niet op Jodenjacht!! Gewoon niet. Dien een aanklacht in vanwege het vernielen van een vlag. Ga geen mensen opjagen en in elkaar trappen.
pi_215516701
Ik ben benieuwd hoe Halsema ook voor dit incident weer alle verantwoordelijkheid afschuift op anderen. Het ligt nooit aan haar eigen incompetente optreden.
pi_215516703
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En de veiligheid van de inwoners van Amsterdam. Conclusie: voetbalhooligans weren uit de stad.
Dit heeft weinig met voetbal te maken, het krijgt nu even de aandacht omdat Israel even het beestje bij de naam noemt.

Ik ben alle andere incidenten niet vergeten, alleen de burgermeester kwam er altijd mee weg.
En dat zal nu niet anders zijn.

Wegkijken en met meel in de mond de problemen bagataliseren.
Hell To The Liars
pi_215516705
We slaan internationaal een modderfiguur. Triest. Tijd om dit soort figuren echt keihard aan te pakken.
pi_215516708
Leuk dat mijn reactie door sommige hier belachelijk wordt gemaakt. Maar er waren genoeg beelden van afgelopen woensdag waarbij Maccabi supporters zich echt enorm provocatief hebben gedragen in de stad. Dezelfde walgelijke leuzen, vlaggen van gebouwen trekken en daarnaast ook een aantal taxi chauffeurs belaagd.

Daarmee praat ik absoluut niet goed wat er vannacht is gebeurd. Maar het verhaal is wel wat breder dan wat de media nu doet geloven.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:54:24 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215516709
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is zelf (weer) aangevallen, dat het vervolgens hard terugslaat is niet meer dan terug en dat zou namelijk elk land doen. Dat dit überhaupt probeert te problematiseren is bespottelijk. Ook dat is weer victim-blaming.
Vreemd dat jij gebeurtenis van 7 oktober aangrijpt om meer dan een jaar lang geweld tegen Palestijnen goed te praten maar tegelijk ontkent dat geweld van de Palestijnen voortkomt uit tientallen jaren onderdrukking.

Het ene past in je straatje en het andere niet.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:54:29 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516710
Volgens een aantal vermeende kenners hier waren het toch de Israëliërs die begonnen? Niet dus.
quote:
Politie: relschoppers waren actief op zoek naar Israëlische supporters

In het centrum van Amsterdam zijn vannacht op meerdere plaatsen Israëlische voetbalsupporterts belaagd, mishandeld en met vuurwerk bekogeld, bevestigt de politie. In een verklaring spreekt de Amsterdamse driehoek van burgemeester, politie en hoofdofficier van justitie van geweld dat alle grenzen te buiten ging en op geen enkele manier te verdedigen is.

De ME moest meerdere keren ingrijpen, onder meer om Israëlische supporters te beschermen en naar hun hotel te begeleiden. Volgens de driehoek zijn relschoppers "actief op zoek gegaan naar Israëlische supporters om hen aan te vallen en te mishandelen". "Er is geen enkel excuus voor antisemitisch gedrag dat vannacht is vertoond."

Meerdere supporters raakten gewond, hoeveel wordt nog onderzocht. Ziekenhuizen in Amsterdam melden dat er zeven gewonden zijn behandeld na het geweld rond de wedstrijd. Zij zijn inmiddels allemaal weer ontslagen. De driehoek roept alle slachtoffers op om zich te melden bij politie en aangifte te doen.

Fans al op Schiphol

Vanochtend vroeg waren op Schiphol al veel fans aanwezig van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv. Daarbij is ook veel politie en marechaussee aanwezig.

Aan een verslaggever van de NOS vertelt een van de supporters vertelt hoe ze na de wedstrijd met de metro naar het Centraal Station van Amsterdam gingen. Daar werden ze opgewacht door een groep mensen. Omdat de fans nog allemaal sjaals en shirtjes aanhadden van Maccabi, waren ze duidelijk zichtbaar, zegt een supporter.

"Het waren veel mensen, moslims, die achter ons aankwamen en met ons wilden vechten. Ze schreeuwden naar ons, belaagden ons en riepen 'Free Palestine'. De politie was aanwezig en zei dat we snel naar ons hotel moesten. We hebben uiteindelijk moeten rennen."

'Laatste keer Amsterdam'

Andere supporters vertellen soortgelijke verhalen waarin ze zijn uitgescholden en bespuugd. "Wij hebben daar niet op gereageerd. Maar in het hotel kwamen andere supporters gewond terug. Zij zeiden dat ze waren geschopt. Eén van hen moest naar het ziekenhuis."

Op Schiphol melden zich ook supporters die eigenlijk morgen zouden terugvliegen, maar vanwege de situatie nu al willen vertrekken. "We voelen ons niet veilig. Dit was onze vierde keer in Amsterdam, maar ik weet zeker dat dit de laatste keer was."

"Je komt naar de wedstrijd om lol te hebben, maar ik kan niet geloven wat hier gebeurd is. Ik word constant gebeld vanuit Israël. Ik kom hier voor vakantie, maar het leek wel een oorlogsgebied."

Komende dagen extra beveiliging

De Israëlische premier Netanyahu zei dat Israël twee vliegtuigen stuurt om Israëliërs in veiligheid te brengen. El Al zegt dat het extra vliegtuigen stuurt om supporters op te halen. De eerste daarvan vertrekt om 14.00 uur.

Vanwege de ongeregeldheden is er de komende dagen extra politie op de been in Amsterdam. Daarnaast is er extra aandacht voor de extra beveiliging van Joodse instellingen en objecten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215516711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Dit is standaard islamitisch gedrag: schiften van leden van de oemma en de niet-leden van de oemma. Let er maar eens op, eens in de zoveel tijd dringt er weer een berichtje door dat dit wordt toegepast ergens in een ver buitenland, Kenia oid, en dat bij gebleken niet-lid tot directe voltrekking van de doodstraf wordt overgegaan. Dat gaat hier ook gebeuren als we blijven wegkijken, de basis ('al qaida.') is immers overal identiek, nl het corpus van islamtisch denken en geschrift.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:54:36 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dit heeft weinig met voetbal te maken, het krijgt nu even de aandacht omdat Israel even het beestje bij de naam noemt.

Ik ben alle andere incidenten niet vergeten, alleen de burgermeester kwam er altijd mee weg.
En dat zal nu niet anders zijn.

Wegkijken en met meel in de mond de problemen bagataliseren.
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215516714
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En het komt weer uit de voorspelbare hoek: de welbekende red–green alliance.
ik denk meer de hersenloze hoek
pi_215516720
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
Volgens een aantal vermeende kenners hier waren het toch de Israëliërs die begonnen? Niet dus.
[..]

Net zoals 99% van de berichten en beelden wat uit Gaza komt gelogen en onzin is geloven ze hier natuurlijk ook dat islamitisch tuig op hun woord, en als die zeggen dat de Joden zijn begonnen dan nemen ze dat blind aan, al ziet de hele wereld nu op de beelden wat voor een ellende de islam in het westen is.

Laat ze maar lekker krijsen en schreeuwen, dat volk krijgt hun verdiende loon nog wel een keer, onvermijdelijk dit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215516722
:{
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215516724
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.
We hebben het hier over moslimbarbaren die op jodenjacht gaan.
pi_215516726
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En de veiligheid van de inwoners van Amsterdam. Conclusie: voetbalhooligans weren uit de stad.
Is dit jouw conclusie na vannacht? Nadat er actief gejaagd is op Israëliërs? Nadat er aan willekeurige mensen om hun paspoort is gevraagd?
Types als jij zijn de kern van het probleem.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:56:15 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516727
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee, zelfs de politie zegt dus dat er groepen actief opzoek waren naar Israëlische supporters.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:56:20 #200
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215516728
Duiken steeds meer walgelijke beelden op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')