Ondertussen, in het Russische leger...quote:Op donderdag 7 november 2024 20:17 schreef LXIV het volgende: [..] Al zou Rusland geen enkele moraal kennen (wat niet zo is), dan nog zouden ze niet hun gewonden aan hun lot overlaten.
Natuurlijk kan ik niet aantonen dat de overheid van Polen nu bereid is om delen van Oekraine te annexeren. We zitten hier ook niet in een rechtszaal. Maar Polen maakt wel degelijk aanspraak op territoria die ooit hebben toebehoord aan het Pools-Litouwse Gemenebest. Die regios die ik noemde waren ooit even Pools als Warshau of Krakau. Als je jezelf verdiept in de territoriale evolutie van Polen, zul je zien wat ik bedoel. Nogmaals, geschiedenis leert dat Oost-Europeanen erg pragmatisch kunnen zijn als het op grenzen aankomt.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt precies dat Polen het anno 2024 prima vindt om een deel van Oekraïne te krijgen.
Even los van wat de inwoners van dat deel van Oekraïne daarvan vinden, en hoe andere buurlanden aankijken tegen deze onvrijwillige opheffing van Oekraïne.
Half Europa bestaat uit gebieden die zich in een ander land bevinden dan bijvoorbeeld 100 jaar geleden.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:05 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik niet aantonen dat de overheid van Polen nu bereid is om delen van Oekraine te annexeren. We zitten hier ook niet in een rechtszaal. Maar Polen maakt wel degelijk aanspraak op territoria die ooit hebben toebehoord aan het Pools-Litouwse Gemenebest. Die regios die ik noemde waren ooit even Pools als Warshau of Krakau. Als je jezelf verdiept in de territoriale evolutie van Polen, zul je zien wat ik bedoel. Nogmaals, geschiedenis leert dat Oost-Europeanen erg pragmatisch kunnen zijn als het op grenzen aankomt.
Tot de WW2 hadden die regios een aanzienlijke Poolse bevolking... totdat de Oekrainse UPA besloot om al die Polen uit te moorden en te verjagen...![]()
Niets. Want er is nog steeds geen betere plek om je geld te stallen dan in het westen.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:46 schreef PrivacyKoning het volgende:
Wat denk jij wat er met de waarde van de euro gebeurt als de EU andermans geld gaat uitgeven.
Dat zou niet alleen om Oekraïne gaan. Wij hebben al ingezien dat wij nooit meer afhankelijk moeten worden in wat dan ook van Rusland. Hetzelfde zouden wij ook moeten doen met China en Amerika (en eventuele andere landen/grootmachten).quote:Op donderdag 7 november 2024 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar is Oekraïne niet belangrijk genoeg voor.
Leuk verhaal maar dan heeft Polen ook een enorme claim liggen op Wit-Rusland de puppet van Rusland. Oost-Europeanen zijn helemaal niet zo pragmatisch maar hebben vooral eerst onder het jeuk van de Russische Tsaar geleefd en later in de Sovjet-Unie. Voor de rest zijn er veel verdragen getekend na het uit een vallen van de Sovjet-Unie dat landen afzien van de claims die ze nog hebben. Anders zou Duitsland nog een claim hebben op west Polen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:05 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik niet aantonen dat de overheid van Polen nu bereid is om delen van Oekraine te annexeren. We zitten hier ook niet in een rechtszaal. Maar Polen maakt wel degelijk aanspraak op territoria die ooit hebben toebehoord aan het Pools-Litouwse Gemenebest. Die regios die ik noemde waren ooit even Pools als Warshau of Krakau. Als je jezelf verdiept in de territoriale evolutie van Polen, zul je zien wat ik bedoel. Nogmaals, geschiedenis leert dat Oost-Europeanen erg pragmatisch kunnen zijn als het op grenzen aankomt.
Tot de WW2 hadden die regios een aanzienlijke Poolse bevolking... totdat de Oekrainse UPA besloot om al die Polen uit te moorden en te verjagen...![]()
Gereageerd door wie? Uiteindelijk leven wij in een jungle en het is het recht van de sterkste. Als zij het kunnen en mogen maken van de VS en China, doen zij het. Wat het klootjesvolk @Straatcommando. betreft, de grote nationale mediazenders maken een paar mooie items om het wit te wassen, overvloeden het internet met eigen narratief en het gros van de bevolking kijkt toch niet verder dan één week geleden of een week vooruit.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Half Europa bestaat uit gebieden die zich in een ander land bevinden dan bijvoorbeeld 100 jaar geleden.
Hoe denk je dat er gereageerd wordt als Polen met Rusland samenspant om voormalig grondgebied in Oekraïne terug te krijgen..
En wat is daar pragmatisch aan.
De meeste van de G7 landen staan gewoon achter Oekraïne natuurlijk. En zullen bereid zijn om extra bij te dragen als Amerika weg valt. En voor zover ik begreep heeft Amerika slechts een heel klein deel van die 300 miljard in bezit.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:46 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Slechts 206 miljard van de 300 miljard bevroren tegoeden bevinden zich in de EU. De rest van het geld bevindt zich in andere G7 landen.
Denk jij niet dat er een reden is dat de EU (en andere landen) niet aan de tegoeden komen?Het zijn niet zomaar oligarchen jachten of appartementen. Het zijn monetaire reserves van de Russische centrale bank in euro's, yen's, dollars, canadeze dollars. Wat denk jij wat er met de waarde van de euro gebeurt als de EU andermans geld gaat uitgeven. Ik denk dat Arjen Lubach weer heel erg beroemd gaat worden met een van zijn grappen die uitkomen.
![]()
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
Het is een wel heel simplistische voorstelling van zaken.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Gereageerd door wie? Uiteindelijk leven wij in een jungle en het is het recht van de sterkste. Als zij het kunnen en mogen maken van de VS en China, doen zij het. Wat het klootjesvolk @:Straatcommando. betreft, de grote nationale mediazenders maken een paar mooie items om het wit te wassen, overvloeden het internet met eigen narratief en het gros van de bevolking kijkt toch niet verder dan één week geleden of een week vooruit.
"International community"? Ethiopië, Myanmar en Uruguay maken zich net zo druk om Oekrainers, als andersom.
Oh ffs we zijn er in getrapt.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Van wie ben je eigenlijk een kloon. Want je account is wel al 2 hele dagen geregistreerd.
Voor de inval van Rusland in Oekraïne waren Polen en Oekraïne ook niet bepaald vrienden. Het was altijd een stroeve relatie. Maar sinds de oorlog is dat compleet veranderd. Iedereen die wat Poolse mensen kent weet dat Rusland intens gehaat wordt in Polen. Volgens mij komen ook de meeste buitenlandse soldaten die meevechten in Oekraïne uit Polen. Toen de oorlog begon wou de PIS partij ook geen vluchtelingen uit Oekraïne toestaan maar is al snel onder druk van de bevolking veranderd van mening en nu hebben ze de grootste aantal vluchtelingen van alle Europese landen. Dus ja Polen die samen met Rusland ten strijden trekt in Oekraïne op iets van een pragmatische claim op te halen is compleet kolder.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een wel heel simplistische voorstelling van zaken.
Zoals hier al door anderen is aangegeven: hoe gaan andere landen die ook gebieden hebben die je historisch bij Polen kunt rekenen daarop reageren.
En landen die gebieden aan Polen zijn kwijtgeraakt.
En het is je vast niet opgevallen, maar Oekraïne ontvangt behoorlijk veel steun van verschillende landen in hun strijd tegen Rusland.
Dus die bladiebla dat niemand om Oekraïne zou geven raakt kant noch wal.
Uruguay etc daarbij noemen is al helemaal kolder.
Uit The Timesquote:Op donderdag 7 november 2024 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dit echt? Want dan is het einde verhaal voor Oekraïne.
En als ze het niet accepteren wordt het gewoon doodvechten. En dat wint Rusland gewoon naarmate de tijd vordert.
Die man staat al meer dan 2,5 jaar onder een flinke druk logisch dat het zijn tol kost. Maar ik begrijp dat jij je graag vermaakt om het leed van een andere. Geen probleem tot dat je zelf aan de beurt ben kijken of je dan nog steeds lacht.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:34 schreef Nyamuk het volgende:
Zelenski begint er fysiek ook echt steeds slechter uit te zien
Toeval?
https://www.lemonde.fr/en(...)eat_6484631_156.htmlquote:EU agrees on new ¤50 billion aid package for Ukraine, as Hungary drops veto threat
https://www.yahoo.com/new(...)stern-175450391.htmlquote:US and European aid to Ukraine to the tune of ¤50 billion ($54 billion) that’s already been agreed is now an “open question” following the election victory of Donald Trump, Hungarian Prime Minister Viktor Orban said.
Alleen Orban zegt dat tot zover Orban...quote:Op donderdag 7 november 2024 23:12 schreef PrivacyKoning het volgende:
Het steunpakket van 50 miljard waarmee Orban schoorvoetend akkoord ging in feb 2024, staat nu ter discussie.
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)eat_6484631_156.html
[..]
https://www.yahoo.com/new(...)stern-175450391.html
Tot zover de Europese vuist.
Trump gaat niet over eu politiek, kloon.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:12 schreef PrivacyKoning het volgende:
Het steunpakket van 50 miljard waarmee Orban schoorvoetend akkoord ging in feb 2024, staat nu ter discussie.
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)eat_6484631_156.html
[..]
https://www.yahoo.com/new(...)stern-175450391.html
Tot zover de Europese vuist.
De EU is zo ingericht dat hij de uitgaven ook daadwerkelijk kan tegenhouden. Anders wat dit ook geen nieuws geweest... Alles moet unaniem besloten worden. Hij hield de goedkeuring van het steunpakket tot feb 2024 ook maandenlang tegen.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen Orban zegt dat tot zover Orban...
Er zijn genoeg andere geitenpadjes. Of de EU dreigt gewoon weer met geld in houden voor Hongarije dan gaat Orban zo weer overstag zoals in het begin van de oorlog. Ik neem Orban daarom ook totaal niet serieus.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De EU is zo ingericht dat hij de uitgaven ook daadwerkelijk kan tegenhouden. Alles moet unaniem besloten worden. Hij hield de goedkeuring van het steunpakket tot feb 2024 ook maandenlang tegen.
Nee, puur jouw perceptie.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:34 schreef Nyamuk het volgende:
Zelenski begint er fysiek ook echt steeds slechter uit te zien
Toeval?
Het is al unaniem besloten.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De EU is zo ingericht dat hij de uitgaven ook daadwerkelijk kan tegenhouden. Anders wat dit ook geen nieuws geweest... Alles moet unaniem besloten worden. Hij hield de goedkeuring van het steunpakket tot feb 2024 ook maandenlang tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |