Fijn dat het makkelijk gaat en bevaltquote:Op donderdag 7 november 2024 16:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Helemaal geen trek, voor ons is het veel meer en vaker eten dan we ooit gedaan hebben 😄
Veel gevarieerder ook
Lactosevrij hoort ook bij het 'dieet'?quote:Op donderdag 7 november 2024 16:34 schreef golfer het volgende:
Mijn laatste post in het vorige deel:
Tussendoor: een glas (lactosevrije) melk en een peer.
Vanavond: eiernoedels met gebakken stukken kippendijfilet met gewokte groentes en een teriyaki woksaus.
quote:Op donderdag 7 november 2024 16:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond: eiernoedels met gebakken stukken kippendijfilet met gewokte groentes en een teriyaki woksaus.
Nee, g is (al jaren) lactose-intolerantquote:Op donderdag 7 november 2024 18:07 schreef Kanaroe het volgende:
Lactosevrij hoort ook bij het 'dieet'?
En terecht.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:10 schreef Mikeytt het volgende:
ik ga een kaasplankje maken![]()
heb heel veel nieuwe vegan kazen gevonden... vegan blauwschimmel, oude kaas, roodflora, "pjer robert" omdat ze het geen pierre robert mogen noemen
Nee voorgesneden frietquote:
Dan moet je wel even een kuurtje halen hoor als het er zo uit zietquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:31 schreef golfer het volgende:
Avondeten: gebakken kabeljauwhaasjes met aardappelpuree en tuinerwten en met een dillesaus.
Oh, dat is Pools.quote:Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef Molo het volgende:
Vergeten bij het avondeten klaar te maken dus bak net een lading pierogi met varkensvlees die al ontdooid waren
Zag de zak in de keuken liggen toen ik op weg naar bed was, oeps![]()
Zo maar eentje als nachtelijk snackje nemen en dan toch op bed aan
Gaat niets boven ‘s nachts snackenquote:Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef Molo het volgende:
Vergeten bij het avondeten klaar te maken dus bak net een lading pierogi met varkensvlees die al ontdooid waren
Zag de zak in de keuken liggen toen ik op weg naar bed was, oeps![]()
Zo maar eentje als nachtelijk snackje nemen en dan toch op bed aan
ja dat is ook heerlijkquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh, ik ga zondigen vandaag van mijn vegan-regels. Soms heb ik dat even nodig. En ik heb snert in huis gehaald
verheug me er nu al op
Met rookworstquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:07 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja dat is ook heerlijkmet spek, karbonade en rookworst?
maja ik snap je standpunt wel om vegan te zijn
Gezien het smelten ervan, bedoel je vegankaas?quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:16 schreef Blues het volgende:
Lunch was heerlijk!
Ik maakte een plaattaart (van PG) van bladerdeeg met daarop een laagje sojayoghurt/pesto puntpaprika/rode ui/courgette, Italiaanse kruiden en (vega-)kaas.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijk, enjoy!quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh, ik ga zondigen vandaag van mijn vegan-regels. Soms heb ik dat even nodig. En ik heb snert in huis gehaald
verheug me er nu al op
Dat klinkt allemaal buitengewoon verrukkelijk weerquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Gaat niets boven ‘s nachts snacken.
Gisteravond lekker spaghetti gegeten in chipotle roomsaus met veel knoflook.
Vanavond red beans & rice.
Yups vegankaas. Nnetje erbij gezetquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien het smelten ervan, bedoel je vegankaas?
Welke rol speelt de sojayoghurt hier in dit gerecht trouwens, is dat om de pesto te verdunnen ofzo?
Lekker.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net een kalfsmuis gebraden, tot een kerntemperatuur van 55o C . Deze af laten koelen en staat nu in de koelkast. Zo tonijnmayo maken, vanavond Vitello Tonato.
si, staat nu te prutellen, gooi er ook nog wat eerpels en spek bij, dus niet geheel volgens traditioneel recept.quote:
quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net een kalfsmuis gebraden, tot een kerntemperatuur van 55o C . Deze af laten koelen en staat nu in de koelkast. Zo tonijnmayo maken, vanavond Vitello Tonato.
krijg je bezoek of zuip je die alleen op?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:23 schreef Mikeytt het volgende:
Mijn 2 favoriete wijnen uit de wijnkelder gehaaldnu even een kaasplankje maken
[ afbeelding ]
Samen met partner, maar ik drink wel 2/3de van beiden flessen leeg denk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:52 schreef Karzai het volgende:
[..]
krijg je bezoek of zuip je die alleen op?
quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:26 schreef golfer het volgende:
Avondeten: gekookte krielaardappels, gebakken schnitzel zonder paneer en gegrilde, met misoboter ingesmeerde spitskool.
Zijn dit de vegan kaasjes/vegetarische kaasjes?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Samen met partner, maar ik drink wel 2/3de van beiden flessen leeg denk.![]()
Dit is t kaasplankje geworden
[ afbeelding ]
De 'pjer robert' is vegan. De rest nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zijn dit de vegan kaasjes/vegetarische kaasjes?
Okee, die witte kaas is dat denk ik, lijkt op kaas van koemelk gemaakt....quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De 'pjer robert' is vegan. De rest niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren bloemkool, ovenfrietjes en een ribkarbo.
Vandaag een Chinees buffetje omdat het kan
Morgen ga ik snert maken, nu nog even niet aan denken maar morgen wel te eten. Met rookworst, saucijzen, schouderkarbonade, krabbetjes en een halve kipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spoiler
quote:Op zondag 10 november 2024 16:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: paddenstoelen-risotto met ui, knoflook, paddenstoelenbouillon, zongedroogte tomaten, spinazie en geraspte kaas.
quote:Samen met Nederlandse boeren werken we aan een “Wilder Land”. Om de biodiversiteit op de weilanden en akkers te stimuleren, worden lokale en inheemse kruiden aangeplant om vervolgens de lekkerste thee van te maken. Zo wordt de natuur hersteld.
Niet heel spannend ; babi pangang, foe yong hai en kip kerrie.quote:Op zondag 10 november 2024 18:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekkerwat heb je besteld?
Klinkt als 'maand'menuquote:Op maandag 11 november 2024 08:55 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Niet heel spannend ; babi pangang, foe yong hai en kip kerrie.
Nu koffie.
Lekker rijp fruitquote:Op maandag 11 november 2024 09:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Griekse yoghurt met kiwi,peer en honing.
Ik heb mijn 2 stuks fruit per dag binnen 😉.
Idd een van de maandmenus....die al 30 jaar hetzelfde zijnquote:Op maandag 11 november 2024 15:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt als 'maand'menu
[..]
Lekker rijp fruit![]()
Ik had ook al een appel en een peer. Net 4kg sinaasappels gehaald voor deze week
quote:Op maandag 11 november 2024 15:18 schreef golfer het volgende:
En vanavond wordt het een macaronischotel met gehakt in een saus met ui, knoflook, cherrytomaten, bleekselderij, courgette, tomatenpuree, winterpeen, groentebouillon, sambal, paprika en wat kookroom.
De mise en place:
[ link | afbeelding ]
Klinkt heerlijk inderdaad!quote:Op maandag 11 november 2024 19:05 schreef Kanaroe het volgende:
Rendang gemaakt van rundvlees, sajoer boontjes en gebakken rijst met kurkuma en uitjes en atjar erbij
Was een lekker maal, al zeg ik het zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |