Zeg maar wat ze moeten doen, met een linkse Trump komen?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Veel zorgwekkender is trouwens het volgende:
Doorgaans diepblauwe staten als California, Illinois en New York zijn behoorlijk naar rechts opgeschoven. Aangezien de Blue Wall dat al lang niet meer is, moet er echt wat werk verzet worden willen de Democraten dit recht trekken.
Nee, Buttigiegquote:Op donderdag 7 november 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeg maar wat ze moeten doen, met een linkse Trump komen?
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kwam een aardige analyse tegen in de NY Times: How Trump Connected With So Many Americans. Een passage die de lading dekt:
[..]
Ik denk dat veel mensen buiten de VS, vooral in Europa, niet werkelijk aan de vraag toekomen hoe het kan dat Trump zo populair is dat hij overtuigend de verkiezingen heeft gewonnen. Ze zijn volkomen overtuigd dat zij de waarheid in pacht hebben en anderen worden verblind door desinformatie, alsof het onmogelijk is dat ze zelf een narratief voorgeschoteld krijgen dat wellicht bezijden de waarheid is. Ik vind het hooghartig.
Pechtold legde gisteren in Bar Laat uit dat het volgens hem juist die hautaine houding is waardoor politieke bewegingen kiezers van zich vervreemden. Ik ben dat met hem eens. Doe liever aan zelfreflectie.
Dit zijn inderdaad de doorgaans wat actiever geïnformeerde lezers en luisteraars. Je ziet NRC en Volkskrant journalisten overigens zelden aanschuiven bij de TV of radio: dat is toch vooral Telegraaf en AD.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog steeds niet beseffen dat dit dedain de reden is dat je kiezers wegjaagt.
Wat is 'high information' verder? Niveau Oneworld? Joop.nl? NRC? Volkskrant?
Dat hoop ik ook, maar hij is gay. In de ogen van normalen is dat geen issue, maar in een land dat voor een groot deel bestaat uit refogekkies weet ik het nog zo niet. Voordeel is wel dat hij kind aan huis is bij FOX.quote:
Vette: laat me niet lachen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad de doorgaans wat actiever geïnformeerde lezers en luisteraars. Je ziet NRC en Volkskrant journalisten overigens zelden aanschuiven bij de TV of radio: dat is toch vooral Telegraaf en AD.
NRC lezers lezen meer verschillende bronnen en achtergronden dan de gemiddelde Telegraaf en Elsevier lezer. Daar zijn ook wel feiten van. Hetzelfde patroon zien we in de VS.
Joop.nl is trouwens veel en veel kleiner dan Geenstijl.
Misschien dat die Josh Shapiro wat kan presteren. Maar het zal eigenlijk iemand moeten worden die we nu niet kennen.quote:
Dit is inderdaad een weinig benadrukt punt, tussen al dat "deplorables" en "garbage" gezeik.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.
Voor zover ik kan nagaan hebben de critici eerder gelijk, want Trump ís een serieleugenaar dat is moeilijk te betwisten. Dat hij een staatsgreep heeft geprobeerd is moeilijk te betwisten. Dan is het verweer maar hij begrijpt de gewone man zo goed ook nog extreem hol. Hij weet de gewone man inderdaad blijkbaar goed te bereiken, maar hij kijkt er ook overduidelijk gígantisch op neer want hij scheept ze af met de meest blatante leugens.
Denk je dat conservatief Amerika al klaar is voor een openlijke gay president? Ze zijn niet eens klaar voor een vrouw. Ik vind Pete Buttigieg ook erg sterk, maar ik woon in het (nog enigszins) progressieve Nederland.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een weinig benadrukt punt, tussen al dat "deplorables" en "garbage" gezeik.
Trump kijkt gigantisch neer op het gewone voetvolk, laat staan mensen 'lager' in de hiërarchie (de gehandicapten, die hij belachelijk maakt).
Het is framing, meer niet.
Dat zal wel verdwijnen wanneer hij een bedreiging wordt voor de GOP.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar hij is gay. In de ogen van normalen is dat geen issue, maar in een land dat voor een groot deel bestaat uit refogekkies weet ik het nog zo niet. Voordeel is wel dat hij kind aan huis is bij FOX.
Ik hoop dat Trump het niet begeeft de komende 4 jaarquote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe Vice president?
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zal wel verdwijnen wanneer hij een bedreiging wordt voor de GOP.
Zijn functie en nut voor Fox is nu een andere. Fox geeft hem niet zomaar deze ruimte, zit een bedoeling achter.
Oh, ik trek me dat zeker aan. Daarom volg ik naast X dit topic en blijf ik reguliere kranten lezen. Ik wil begrijpen waar de Trumphaat vandaan komt. Indrukwekkend vond ik een serie podcasts van This American Life waarin mensen die nauw met hem hebben samengewerkt een boekje opendeden. Zij vrezen oprecht en ik denk ook terecht voor hun veilige bestaan in de VS omdat ze niet weten wat Trump uit rancune bereid is te doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.
Ik stem geen SP, ik vind AOC wat te extreem, dus kap nou maar met dat Mao gelul.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Zoals anderen dan weer het gewone voetvolk nazi's noemen, omdat ze iets ter rechterzijde van Mao denken.
Dat je niet inziet dat dit een spel met twee spelers is blijft me verbazen.
Eensquote:Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Denk je dat conservatief Amerika al klaar is voor een openlijke gay president? Ze zijn niet eens klaar voor een vrouw. Ik vind Pete Buttigieg ook erg sterk, maar ik woon in het (nog enigszins) progressieve Nederland.
Wil je Nederland nog rechtser hebben, moet je vooral meer woke inzetten.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik stem geen SP, ik vind AOC wat te extreem, dus kap nou maar met dat Mao gelul.
Ik ben wel een trotse wokist meer woke is nodig in de maatschappij. Gezien de dalende acceptatie voor biseksuelen en andere minderheden is dat hard nodig.
Buttigieg zijn functie bij Fox is om de Democraten als geheel als geschift neer te zetten. Daarnaast is hij openlijk homo.quote:
Ik denk dat hij Vance mede daarom heeft uitgekozen. Geen stropop als VP, maar iemand voor de toekomst.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump het niet begeeft de komende 4 jaar
Niet helemaal natuurlijk, dat men weer graag wil deporteren heeft niets te maken met woke. Misschien toch maar de WOII-lessen uitbreiden op scholen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je Nederland nog rechtser hebben, moet je vooral meer woke inzetten.
Mensen laten zich namelijk niet zomaar en continu aanleunen dat het hatende extreem-rechtse racisten zijn omdat ze kritiek hebben op islam, doorgeslagen genderideologie of, nog erger, gewoon een wit velletje hebben en daarom op cursus moeten om 'bewust' te worden en meer 'tolerant'.
Al helemaal niet met dat domineesvingertje en die tenenkrommend oppervlakkige 'moraal' erachter.
Islam is de religie van vrede. Zo woke ben ik al!quote:Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen laten zich namelijk niet zomaar en continu aanleunen dat het hatende homofobe extreem-rechtse racisten zijn omdat ze kritiek hebben op islam, doorgeslagen genderideologie of, nog erger, gewoon een wit velletje hebben en daarom op cursus moeten om 'bewust' te worden en meer 'tolerant'.
Al helemaal niet met dat domineesvingertje en die tenenkrommend oppervlakkige 'moraal' erachter.
Totdat over 4 jaar zijn zoon gaat meedoen of zijn dochter. Of Jared.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Vance mede daarom heeft uitgekozen. Geen stropop als VP, maar iemand voor de toekomst.
Ik heb het niet over de daadwerkelijke neo-nazi's en racisten, ik heb het over de doodnormale Amerikaan/Nederlander die geen zin meer heeft continu gepolitiseerd te worden met de zware zelfverheven dogma's van Klopkoek en co.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet helemaal natuurlijk, dat men weer graag wil deporteren heeft niets te maken met woke. Misschien toch maar de WOII-lessen uitbreiden op scholen.
Gelukkig zal het westen nooit oorlogen starten.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Islam is de religie van vrede. Zo woke ben ik al!
Of DeSantis. Als de combinatie Trump/Vance succesvol is, denk ik dat Vance over 4 jaar goede kans maakt.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Totdat over 4 jaar zijn zoon gaat meedoen of zijn dochter. Of Jared.
Totaal nietszeggende en incoherente post.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig zal het westen nooit oorlogen starten.
Ooh, wacht....
De VVD doet al jarenlang aan PVV corvee net zoals dat de Republikeinen al heel lang hardcore racisten zijn. Wat Oom Toms in je eigen gelederen opnemen doet daar niks aan af.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de daadwerkelijke neo-nazi's en racisten, ik heb het over de doodnormale Amerikaan/Nederlander die geen zin meer heeft continu gepolitiseerd te worden met de zware zelfverheven dogma's van Klopkoek en co.
En ja, als zelfs de VVD al een 'neger-hatende' partij is, zoals onlangs hier gesteld, dan snap ik dat men in dat bubbeltje zit waarin al heel snel overal nazi's opduiken.
zuchtquote:Op donderdag 7 november 2024 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VVD doet al jarenlang aan PVV corvee net zoals dat de Republikeinen al heel lang hardcore racisten zijn. Wat Oom Toms in je eigen gelederen opnemen doet daar niks aan af.
Misschien is het gemakkelijk. Natuurlijk het argument omdraaien is vaak niet zo moeilijk. Maar wat dat betreft als je dat regelmatig doet bekijk je iets toch van meerdere zijdes.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik trek me dat zeker aan. Daarom volg ik naast X dit topic en blijf ik reguliere kranten lezen. Ik wil begrijpen waar de Trumphaat vandaan komt. Indrukwekkend vond ik een serie podcasts van This American Life waarin mensen die nauw met hem hebben samengewerkt een boekje opendeden. Zij vrezen oprecht en ik denk ook terecht voor hun veilige bestaan in de VS omdat ze niet weten wat Trump uit rancune bereid is te doen.
Ik roep niet op tot alles wat een ander vindt of doet geweldig vinden. Ik ben geen moreel relativist. En je hebt gelijk dat het andere kamp óók aan zelfreflectie zou kunnen en moeten doen. Maar vind je het ook niet wat gemakkelijk om mijn commentaar van je af te laten glijden en te kaatsen?
Nou, dat zal je van mij niet horen. Het valt mij wel op dat er juist veel 'normale' mensen nu ook voor deportaties zijn en als ze er niet voor zijn is het natuurlijk net zo erg om op zo'n partij te stemmen met als smoes of argument 'mensen noemen mij racist of Nazi, laat ik dan gaan stemmen op een partij die hard roept dat we deportaties nodig hebben. Het is blijkbaar ook niet zo zwart/wit als jij het wil stellen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de daadwerkelijke neo-nazi's en racisten, ik heb het over de doodnormale Amerikaan/Nederlander die geen zin meer heeft continu gepolitiseerd te worden met de zware zelfverheven dogma's van Klopkoek en co.
En ja, als zelfs de VVD al een 'neger-hatende' partij is, zoals onlangs hier gesteld, dan snap ik dat men in dat bubbeltje zit waarin al heel snel overal nazi's opduiken.
Deze bingokaart heb je echt te vaak afgespeeld. Als er mensen op links iets doen of zeggen waar je het niet mee eens bent is dat helemaal geen reden om dan maar te zeggen logisch dat mensen rechts stemmen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen laten zich namelijk niet zomaar en continu aanleunen dat het hatende homofobe extreem-rechtse racisten zijn omdat ze kritiek hebben op islam, doorgeslagen genderideologie of, nog erger, gewoon een wit velletje hebben en daarom op cursus moeten om 'bewust' te worden en meer 'tolerant'.
Jij wordt wel graag Nazi genoemd?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, dat zal je van mij niet horen. Het valt mij wel op dat er juist veel 'normale' mensen nu ook voor deportaties zijn en als ze er niet voor zijn is het natuurlijk net zo erg om op zo'n partij te stemmen met als smoes of argument 'mensen noemen mij racist of Nazi, laat ik dan gaan stemmen op een partij die hard roept dat we deportaties nodig hebben. Het is blijkbaar ook niet zo zwart/wit als jij het wil stellen.
Sinds ik weet dat je BIJ1 hebt gestemd, weet ik dat het totaal nutteloos is om hierover nog in discussie te gaan. Je zit zelf in dat ijzeren harnas van intersectioneel denken.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Deze bingokaart heb je echt te vaak afgespeeld. Als er mensen op links iets doen of zeggen waar je het niet mee eens bent is dat helemaal geen reden om dan maar te zeggen logisch dat mensen rechts stemmen.
In geen enkele stroming ben je het overal mee eens. Je zegt nou nooit logisch dat meer mensen links stemmen als Trump beweert dat mensen katten en honden eten.
Precies en als je dan met de waarheid komt of dit bloot wil leggen, dan gaat het niets uitmaken. Zodra je de kranten neerlegt en andere journalisten als leugenaars gaat zien en YT-kanalen als waarheid, dan maakt geen enkele vorm van reality check meer uit. We vragen ons wel eens af hoe Hitler zo zijn gang kon gaan of hoe dictators in het begin zo populair zijn en dat we zoiets nooit meer gaan zien in het Westen, maar blijkbaar zit je er nooit ver vanaf.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien is het gemakkelijk. Natuurlijk het argument omdraaien is vaak niet zo moeilijk. Maar wat dat betreft als je dat regelmatig doet bekijk je iets toch van meerdere zijdes.
Ik keek bijvoorbeeld ook het hele interview met Trump door Forbes. Dat bevestigt mijn beeld van hem dan weer, Trump lult maar wat als ik comments lees bevestigt dat ook weer mijn beeld. De Trumpstemmer verklaart dan dat Trump een prachtig college gaf over tarieven, wat feitelijk totaal niet klopt. Trump ontwijkt de vragen liegt in zijn antwoorden en lijkt ook werkelijk niet te begrijpen waar hij het over heeft. Als de Trumpstemmer dat dan interpreteert als hij bewijst het ongelijk van die domme Forbes mensen die niet aan Trumps tegenwerpingen hebben gedacht, zie ik daar in dat Trump stemmers weinig rationeel zijn. Ik ben niet geweldig op de hoogte van een Forbes, dat is zeker niet mijn medium of choice en volgens mij vrij rechts en feitelijk. Maar ik zie gewoon een gigantische discrepantie tussen de werkelijkheid die Trumpfans graag willen en die er te zien is. Nou zijn youtube comments uiteraard een extreem slechte graadmeter maar het is een voorbeeld. Daarbij is wat Trump die voor zoveel mensen geweldig is uiteraard het meest relevante en het gebrek aan inzicht dat hij tentoonspreid stuitend.
Bekijk deze YouTube-video
Op die manier zie ik bijna constant dat er een groot verschil zit in de werkelijkheid van een Trumpfan en realiteit.
Het is voornamelijk aan de hand van wat Trump zegt en doet dat ik mijn afkeer voor hem heb. Dat is niet geleid door een mediadieët van mensen die mij vertellen wat ik graag wil horen. Wat dat betreft zou ik ook liever zien dat de Maarten van Rossems van deze wereld ongelijk hebben over Trump. Het zou een stuk beter zijn als de critici van Trump meestal ongelijk hebben. Maar de realiteit is dat de meeste kritiek niet onterecht is. Voor zover ik kan zien is het ook voornamelijk wensdenken dat Trump geweldige kwaliteiten heeft die de criticasters missen.
John Stewart (wel in mijn politiek straatje) had daar wel een mooi item over. De Trumpfan projecteert allemaal geweldige eigenschappen op de man, die totáál los staan van de realiteit. Bekijk deze YouTube-video
Daarom vind ik het verwijt criticasters zitten in een bubbel en snappen het niet extreem hol. Voor zover ik kan nagaan zelfs met de meest positieve interpretatie voor Trumps acties doen zijn supporters grotendeels aan extreem wensdenken. Het enige wat daar voor spreekt is dat Trump zo wispelturig is dat je niks wat hij zegt serieus kan nemen. Dus vrijwel alles zou uit de hoge hoed komen, het kan dat hij werk maakt van een belofte het kan even goed dat hij het tegenovergestelde doet. Maar ik zie er geen kwaliteit in, voor zon functie. Totale onvoorspelbaarheid.
Ze worden niet allemaal Nazi genoemd, maar als je graag mensen wil deporteren naar aanleiding van leugens als 'ze eten je huisdieren en zijn het vergif van de samenleving' dan is de stap kleiner lijkt mij zo.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij wordt wel graag Nazi genoemd?
Ik volg de vergelijking tussen Hitler en Trump niet. Waar staat Trump voor dat vergelijkbaar is met waar Hitler voor stond? Ik vind dit nogal een uitspraak. En nee, ik ben geen Trump-fan. Maar je kunt niet zomaar iemand met Hitler vergelijken.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies en als je dan met de waarheid komt of dit bloot wil leggen, dan gaat het niets uitmaken. Zodra je de kranten neerlegt en andere journalisten als leugenaars gaat zien en YT-kanalen als waarheid, dan maakt geen enkele vorm van reality check meer uit. We vragen ons wel eens af hoe Hitler zo zijn gang kon gaan of hoe dictators in het begin zo populair zijn en dat we zoiets nooit meer gaan zien in het Westen, maar blijkbaar zit je er nooit ver vanaf.
I beg to differ.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik volg de vergelijking tussen Hitler en Trump niet. Waar staat Trump voor dat vergelijkbaar is met waar Hitler voor stond? Ik vind dit nogal een uitspraak. En nee, ik ben geen Trump-fan. Maar je kunt niet zomaar iemand met Hitler vergelijken.
Ik weet niet of je de standaard linksgeoriënteerde media hebt gevolgd, maar die riepen allemaal dat Harris zou winnen. Hebben die ook geen reality check nodig? Is het geen teken van het feit dat zij onbetrouwbaar zijn, en dat mensen dus geen andere keuze hebben dan zich tot alternatieve media keren voor hun informatiewinning? Ik vind dat je dit niet zomaar kunt bagatelliseren, alsof mensen maar moeten slikken dat hen constant verkeerde informatie wordt gegeven, alsof we je dat moet verwachten en aanvaarden van gevestigde media en dat je een soort nitwit bent als je daarom je informatie bij andere bronnen gaat zoeken. Ik zie daar de logica niet van in.
Onzin, nu doe jij weer de andere kant. Eigenlijk doe je hier hetzelfde, maar dan blijkbaar vind je het prima.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mensen die rechts stemmen zijn suspect op z'n mildst, hardcore racist op z'n ergst. Dat is een beetje het standaard denken binnen die contreien, zoals hier ook steeds weer blijkt.
Uhm nee, dit baseer ik letterlijk op een post van Klopkoek in deze draad.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, nu doe jij weer de andere kant. Eigenlijk doe je hier hetzelfde, maar dan blijkbaar vind je het prima.
1 persoon - niet elk persoon.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, dit baseer ik letterlijk op een post van Klopkoek in deze draad.
En zo geloof ik niet dat alle personen die rechts, VVD, PVV of Republikeins stemmen gung ho voor deportaties zijnquote:
Het gaat om het willen deporteren van mensen die als vergif van de samenleving worden bestempeld. Jij hebt ook geschiedenisles gehad toch?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik volg de vergelijking tussen Hitler en Trump niet. Waar staat Trump voor dat vergelijkbaar is met waar Hitler voor stond? Ik vind dit nogal een uitspraak. En nee, ik ben geen Trump-fan. Maar je kunt niet zomaar iemand met Hitler vergelijken.
Ik weet niet of je de standaard linksgeoriënteerde media hebt gevolgd, maar die riepen allemaal dat Harris zou winnen. Hebben die ook geen reality check nodig? Is het geen teken van het feit dat zij onbetrouwbaar zijn, en dat mensen dus geen andere keuze hebben dan zich tot alternatieve media keren voor hun informatiewinning? Ik vind dat je dit niet zomaar kunt bagatelliseren, alsof mensen maar moeten slikken dat hen constant verkeerde informatie wordt gegeven, alsof je dat moet verwachten en aanvaarden van gevestigde media en dat je een soort nitwit bent als je daarom je informatie bij andere bronnen gaat zoeken. Ik zie daar de logica niet van in.
En waar zijn mensen die links stemmen allemaal wel niet voor uitgemaakt over de jaren? Want daar wordt ik als centrum linkse nou ook allemaal niet zo blij van.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sinds ik weet dat je BIJ1 hebt gestemd, weet ik dat het totaal nutteloos is om hierover nog in discussie te gaan. Je zit zelf in dat ijzeren harnas van intersectioneel denken.
Mensen die rechts stemmen zijn suspect op z'n mildst, hardcore racist op z'n ergst. Dat is een beetje het standaard denken binnen die contreien, zoals hier ook steeds weer blijkt.
Dat weet ik, want ik ben links.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En waar zijn mensen die links stemmen allemaal wel niet voor uitgemaakt over de jaren? Want daar wordt ik als centrum linkse nou ook allemaal niet zo blij van.
Zo werkt dat op links, als je geen goede argumenten meer in kunt brengen kun je de ander altijd nog uitmaken voor nazi/Hitler.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed zou zijn als iedereen zou stoppen met een ander voor wat dan ook uitmaken omdat men anders denkt.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En waar zijn mensen die links stemmen allemaal wel niet voor uitgemaakt over de jaren? Want daar wordt ik als centrum linkse nou ook allemaal niet zo blij van.
Je bedoelt illegalen? En dan vooral criminele illegalen?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat om het willen deporteren van mensen die als vergif van de samenleving worden bestempeld. Jij hebt ook geschiedenisles gehad toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |