abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215487873

De (ongeveer) huidige cast:

...Soms geluk, en soms verdriet... ;(

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant

[ Bericht 4% gewijzigd door PeterKelder op 06-11-2024 09:40:22 ]
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_215489948
We houden hoop dat ze een verhaallijn moesten dumpen voor een hele spannende nieuwe verhaallijn
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 6 november 2024 @ 01:08:59 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215489989
Marwan nog langer vast laten zitten terwijl er al aangetoond was dat er geen contact meer was tussen de echte dieven kon ook niet meer. en die actrice van Tamara zou wel niet meer beschikbaar geweest zijn. Sowie voelde de eerste twist (ze is een dievegge)al heel erg geforceerd aan en niet passend. Alsof ze Marwan eerst wat met een getrouwde vrouw lieten hebben een keer anders wilde afsluiten ipv van de standaard doorgedraaide echtgenoot en toen pas het einde zijn gaan schrijven.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_215493793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 01:00 schreef RaymanNL het volgende:
We houden hoop dat ze een verhaallijn moesten dumpen voor een hele spannende nieuwe verhaallijn
Eentje waarbij Janine weer aan d'r met Garnier geverfde haren wordt bijgesleurd omdat ze tegenwoordig podcasts maakt? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 01:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Marwan nog langer vast laten zitten terwijl er al aangetoond was dat er geen contact meer was tussen de echte dieven kon ook niet meer. en die actrice van Tamara zou wel niet meer beschikbaar geweest zijn. Sowie voelde de eerste twist (ze is een dievegge)al heel erg geforceerd aan en niet passend. Alsof ze Marwan eerst wat met een getrouwde vrouw lieten hebben een keer anders wilde afsluiten ipv van de standaard doorgedraaide echtgenoot en toen pas het einde zijn gaan schrijven.
Maar echt, die hele plottwist in de zomercliff met Tamara met d'r oortje die in de lift iemand uitschakelde kwam zo uit het niets dat het erg geforceerd aanvoelde. Hadden ze nog beter voor die standaard optie kunnen gaan waarin haar jaloerse echtgenoot een moord op zijn vrouw in de schoenen van Marwan probeerde te schuiven.
pi_215495856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Eentje waarbij Janine weer aan d'r met Garnier geverfde haren wordt bijgesleurd omdat ze tegenwoordig podcasts maakt? :P
Het zal er vast op uitdraaien dat Ludo aan matchfixing doet. Past helemaal bij hem.

quote:
[..]
Maar echt, die hele plottwist in de zomercliff met Tamara met d'r oortje die in de lift iemand uitschakelde kwam zo uit het niets dat het erg geforceerd aanvoelde. Hadden ze nog beter voor die standaard optie kunnen gaan waarin haar jaloerse echtgenoot een moord op zijn vrouw in de schoenen van Marwan probeerde te schuiven.
Bovendien past dat veel beter in de huidige tijd met de aandacht voor femicide.
pi_215531527
In seizoen 14 (nu op Videoland): wat een vre-se-lijk personage is die Tracy toch. Waarom is ze eigenlijk vlak na haar entree verdwenen om vervolgens weken later als het nichtje van Sjors terug te keren? Wat een draak van een rol (en actrice).
pi_215531837
En nog wat… Lieke van Lexmond en Inge Schrama hadden in deze periode toch ontzettende ruzie met elkaar? Weet iemand de details nog? Of viel het allemaal wel mee?
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:19:14 #8
268260 Dr.Mikey
pi_215532083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:18 schreef GTST2021 het volgende:
In seizoen 14 (nu op Videoland): wat een vre-se-lijk personage is die Tracy toch. Waarom is ze eigenlijk vlak na haar entree verdwenen om vervolgens weken later als het nichtje van Sjors terug te keren? Wat een draak van een rol (en actrice).
Wij zitten thuis ook die periode te kijken en in retrospectief vind ik dat wel meevallen althans ze is niet erger als Geert Morris en Lieke Charlie.
Zag je gisteren goed Milan heeft net zijn vader van het dak gehaald die zelfmoord wilde plegen en alleen Sjors reageerde daar normaal volwassen op.
De overige waren allemaal met zichzelf bezig.
R.I.P DTS.
  zaterdag 9 november 2024 @ 21:25:30 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_215534422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:18 schreef GTST2021 het volgende:
Klopt inderdaad, ze had een vreselijke rol. Volgens mij was de actrice die Tracy speelt vroeger ook actief op FOK.
pi_215536065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, ze had een vreselijke rol. Volgens mij was de actrice die Tracy speelt vroeger ook actief op FOK.
Klopt dit is haar profiel
Yoka
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:58:21 #11
268260 Dr.Mikey
pi_215536151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Tijdens dat ze in gtst te zien was ja.
R.I.P DTS.
  zondag 10 november 2024 @ 17:28:14 #12
179002 GwaiLow
pi_215542401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:47 schreef laracroftonline het volgende:

[..]
Klopt dit is haar profiel
Yoka
Ze kreeg ook hier net ff teveel shit over dr heen, geloof ik. :{
  dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:02 #13
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_215562603
Wat slecht! Net gezien wat hier al eerder voorbij kwam in de spoilers. Ik had nog niet gelezen over deze rare wending, maar de inspiratie is zonet tot een nieuw dieptepunt gezonken bij GTST. Op het moment vind ik de verhaallijnen echt zwaar ondermaats en haast een reden om te stoppen met kijken. Een kleuter van 6 kan een interessanter einde schrijven dan deze zogenaamde professionele schrijvers. Heb hier al vaak over geschreven hier, dus vooruit... Nog maar eens een zuur stukje over het kladje dat ze daar als script gebruiken.

Ze hadden gewoon geen zin om de actrice achter Tamara terug in te huren om het verhaal netjes af te maken. Dat zie je vaker bij GTST en dat stoort mateloos. Dan sleuren we na weken Merel even in een busje en dan hebben we dat ook weer gehad? Alles om te besparen. Geen confrontatie tussen Marwan en Tamara, geen spannende afloop of een nasleep die tot een nieuw verhaal kan leiden. Dit is net zo afgeraffeld als het verhaal rondom Willem Roest, waarin de makers ook weglieten wat ze konden. Alles toevallig buiten beeld, alles per telefoon of berichtjes, geen interactie tussen de kijker en het verhaal. Je moet maar aannemen wat er gezegd wordt, omdat het zo zou zijn. Zo bouw je geen verhaal! Als kijker moet je worden meegenomen in wat er gebeurd en dat lukt niet als je niets ervan ziet. Vervolgens ook raar: Merel gaat niet naar Stefano ondanks de afspraak, ondanks dat ze het heel normaal leek te vinden om in een busje gesleurd te worden. Voor iedereen is dat een trauma, maar voor Merel is het slechts dinsdag. Net als Janine die na haar ontvoering meteen weer door kon en nergens last van had. Een hele rare opvolging: ontvoerd vóór de reclame, blij in het café ná de reclame. Volstrekt onlogisch en belachelijk! Vervolgens stort Stefano zich maar op Amber of Rosie of Sira of Juliette. Ware liefde...

Wat een broddelwerk! Ik wil niet negatief zijn, maar waar is de kwaliteit? Het gemiddelde opstel van een brugklasser zit beter in elkaar dan dit verhaal. Daarnaast ben ik die podcasts van Janine ook spuugzat. Leidt tot de matigste verhaallijnen ooit! Nu ook weer met dat blonde mens waar Linda (uiteraard) jaloers op is. Gaat ook weer nergens heen. Alles om Linda, Janine en Luuk maar iets te doen te geven, maar hetzelfde geëmmer gaat ook nog gewoon door. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dit gezeur leuk vind. Wie keurt deze matige verhalen goed voor op TV?! Kan Linda dan tenminste gewoon Linda worden, in plaats van de onnozele muts die ze nu is?

Wat hebben we verder nog? Die nieuwe huisgenote was net zo snel weer weg, als dat ze er plotseling was? Steef raakt verslaafd aan gezond doen? Die Bart zal ook nog wel iets van plan zijn met Laura of het schilderwerk? Boze Rik. Zieke Nola. Het is allemaal niet zo spannend nu, dus ik ben benieuwd wat voor spannends Marwan nu gaat beleven. Dan hebben we nog de kapstok, de lamp, stoelen en Elisa. Eerste vraag die je jezelf als schrijver moet stellen: hoe gaat het verder en waar gaat het verhaal heen? Zeker als ze verhalen vaker buiten beeld oplossen, zoals vandaag. Ze doen het al vaker, dus wie zegt dat deze verhalen niet net zo afgeraffeld eindigen? Ze hadden geen flauw idee en hebben zichzelf in een hoek geschreven. Eerder klaagde ik dat de slechterik eerder al zo snel mogelijk moest worden afgevoerd (neergeschoten door Jack, Aysen, etc.), maar nu? Ze stoppen het verhaal abrupt en geven je een excuusreden waarom!

De makers slopen hier de reden om te kijken. Echt, ik wil niet negatief reageren of klagen, maar als zo'n lange en uitgebreide verhaallijn zo kan worden afgedankt, wat heeft het dan voor nut om er als kijker tijd in te steken? Het is goed om dat niet onder stoelen of banken of Elisa te steken. Van een soapserie verwacht ik geen meesterlijke verhaallijnen, maar dit is ver onder het peil van de serie. Alsof ze hun ambitie om er iets van te maken nu echt kwijt zijn. Misschien is het tijd voor nieuwe schrijvers, die wel nog vol goede ideeën zitten. Alweer of nog steeds?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-11-2024 21:54:55 ]
pi_215563701
Nou, als aanvulling op deze rant kwam ik erachter waar ik het 'komische muziekje' wat ze vaak gebruiken onder luchtige scènes van herken; het Sinterklaasjournaal gebruikt dezelfde vingerknip-achtige drum geluiden. Misschien moeten ze daar ook eens inspiratie opdoen qua verhaal; het Sinterklaasjournaal weet namelijk wel een boeiend verhaal te vertellen
't Echte en 't ware!
  dinsdag 12 november 2024 @ 23:25:49 #15
268260 Dr.Mikey
pi_215563720
quote:
Volstrekt onlogisch en belachelijk! Vervolgens stort Stefano zich maar op Amber of Rosie of Sira of Juliette. Ware liefde...
_O-

Moest hier hardop om lachen en verder ben ik het volledig eens.
R.I.P DTS.
  donderdag 14 november 2024 @ 18:16:07 #16
268260 Dr.Mikey
pi_215579922
Wat ik ook niet snap Janine was bijna dood deze cliffhanger omdat ze in dingen dook die niet zo handig waren met die podcast en nog geen paar maanden later duikt ze in de volgende gevaarlijke zaak.
R.I.P DTS.
pi_215580495
tiktok

Spannend
  donderdag 14 november 2024 @ 19:51:22 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215580762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 19:31 schreef laracroftonline het volgende:
[ tiktok ]
Spannend
Net zo vaag als die Willem Roest-verhaallijn.
pi_215582181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ik ook niet snap Janine was bijna dood deze cliffhanger omdat ze in dingen dook die niet zo handig waren met die podcast en nog geen paar maanden later duikt ze in de volgende gevaarlijke zaak.
Dat is omdat ze de onverschrokken journaliste van de serie is, die zullen ze niet snel in een verhaallijn schrijven waar een kat vast zit in een boom. Hoewel dat laatste waarschijnlijk nog spannender kan worden neergezet dan wat ze er nu van maken :')
  donderdag 14 november 2024 @ 21:44:57 #20
346653 Ceviche
pi_215582461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 21:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is omdat ze de onverschrokken journaliste van de serie is, die zullen ze niet snel in een verhaallijn schrijven waar een kat vast zit in een boom. Hoewel dat laatste waarschijnlijk nog spannender kan worden neergezet dan wat ze er nu van maken :')
20 afleveringen over die kat in de boom, en dan een scène waarin Janine in 1 zin vertelt dat de kat vanzelf naar beneden is geklommen en dan is die verhaallijn ook weer netjes afgerond.
pi_215594062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze hebben Miss Righteousness van haar gemaakt. Vrij irritant.
  maandag 18 november 2024 @ 18:48:00 #22
268260 Dr.Mikey
pi_215618732
Kan het zijn dat Laura of Nola tegelijkertijd in het ziekenhuis komen en de een de ander kan redden of werkt dat niet met de ziektes die ze hebben.
R.I.P DTS.
pi_215619904
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kan het zijn dat Laura of Nola tegelijkertijd in het ziekenhuis komen en de een de ander kan redden of werkt dat niet met de ziektes die ze hebben.
Kanker en Parkinson; volgens mij staat dat compleet los van elkaar
't Echte en 't ware!
  maandag 18 november 2024 @ 20:36:09 #24
268260 Dr.Mikey
pi_215619961
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:31 schreef Japepk het volgende:

[..]
Kanker en Parkinson; volgens mij staat dat compleet los van elkaar
Ja dat lijkt mij ook maar ze spiegelen ze wel aan elkaar in sommige afleveringen.
R.I.P DTS.
  dinsdag 19 november 2024 @ 03:52:29 #25
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_215621631
Oh ik had dus geen foute aflevering en zo hebben ze de Tamara verhaallijn echt afgerond?

Die hele secret agent / bewaker twist was al een duidelijke revisie van de originele verhaallijn met de affaire, maar okay daar kon ik met hoe die actrice Tamara wegzette nog wel in komen (voor GTST termen logica dan) maar dit hele stiekem gewoon beroepscrimineel die Marwan zo keihard laat vallen ohnee toch niet is echt klinkklare onzin.

De verhaallijn van Laura mag wel eens naar het einde ook, het is juist accuraat om iemand met deze ziekte tergend langzaam te zien kapot gaan maar de lucht is er wel uit aan het raken. Wel lijkt die Bart misschien toch niet te deugen, we zullen het zien.

Gezin Nina-Bing vind ik nog okay, natuurlijk gaat dat zoontje meteen grafitti spuiten ipv teveel gamen als zijn aandachtsschreeuw maar dat blijft GTST voor je. Geef rick nu eens een partner die qua leeftijd wel klopt en geef Steef ook maar iets te doen.

Hoe de acteur de rol van Marwan doet blijf ik wel leuk vinden maar het enige wat ik nu "logisch" voor hem vind is een soort ereherstel-en-promotie verhaallijn, heeft de Rozenboom set ook weer wat te doen.
Schapen zijn relax.
  dinsdag 19 november 2024 @ 08:57:30 #26
179002 GwaiLow
pi_215622307
Bij de Classics op Videoland zijn er weer meerdere afleveringen overgeslagen. Opeens zijn we op het punt dat Robert vertelde over het ongeluk met Charlie, en dat Stefano heeft gehoord dat ie de broer van Ludo is. En Sjors net verkracht door Nick (?). Denk dat er wel een week is overgeslagen..
pi_215622458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 08:57 schreef GwaiLow het volgende:
Bij de Classics op Videoland zijn er weer meerdere afleveringen overgeslagen. Opeens zijn we op het punt dat Robert vertelde over het ongeluk met Charlie, en dat Stefano heeft gehoord dat ie de broer van Ludo is. En Sjors net verkracht door Nick (?). Denk dat er wel een week is overgeslagen..
Toen verhaallijnen in het seizoen ook nog knetterende hoogtepunten kenden O+
't Echte en 't ware!
pi_215622602
quote:
Lijkt erop dat er 1 aflevering is overgeslagen, namelijk de dubbele aflevering op Kerstavond. Nu staat aflevering 2649 er in plaats van 2648.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:44:09 #29
268260 Dr.Mikey
pi_215623020
quote:
Kut kijk al dagen uit naar die kerst aflevering.
R.I.P DTS.
pi_215623425
Toen die afleveringen op RTL Lounge werden uitgezonden werd er ook gerotzooid met de volgorde, toen hoogstwaarschijnlijk omdat de kerstaflevering een dubbelaflevering is en anders niet overeenkwam met het tijdslot. Mogelijk dat ie daarom nu per ongeluk ook is overgeslagen bij het uploaden op Videoland en dat ie morgen alsnog online komt.
pi_215623986
Denk nu toch dat er langzaamaan gewerkt wordt naar het afscheid van Laura. Die operatie die ze moet ondergaan zal wel niet lukken of allerlei complicaties geven waar ze aan bezwijkt, zo iets. Denk dat daarom Katja en Wilbert Gieske terugkomen om daarna weer zo snel mogelijk te wieberen na een paar afleveringen. Dus die hype dat Katja terug komt wordt ook wel groter gemaakt dan het in werkelijkheid gaat zijn allemaal. Of ze verzinnen nog iets van een wederom opbloeiende romance tussen Jullian en Jessica, dan zou ze nog wat langer kunnen blijven.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:10:37 #32
346653 Ceviche
pi_215625612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 12:47 schreef freaky40 het volgende:
Denk nu toch dat er langzaamaan gewerkt wordt naar het afscheid van Laura. Die operatie die ze moet ondergaan zal wel niet lukken of allerlei complicaties geven waar ze aan bezwijkt, zo iets. Denk dat daarom Katja en Wilbert Gieske terugkomen om daarna weer zo snel mogelijk te wieberen na een paar afleveringen. Dus die hype dat Katja terug komt wordt ook wel groter gemaakt dan het in werkelijkheid gaat zijn allemaal. Of ze verzinnen nog iets van een wederom opbloeiende romance tussen Jullian en Jessica, dan zou ze nog wat langer kunnen blijven.
Wilbert Gieske of Bartho Braat?
Ik denk dat die operatie toch geen optie is of niet goed gaat en ze dan in Frankrijk haar dagen zal slijten bij Jef.
  dinsdag 19 november 2024 @ 16:06:40 #33
268260 Dr.Mikey
pi_215626078
Het personage van Katja heeft toch nooit veel met Laura te maken gehad?
R.I.P DTS.
  woensdag 20 november 2024 @ 13:32:22 #34
179002 GwaiLow
pi_215634312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:44 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Kut kijk al dagen uit naar die kerst aflevering.
Ze hebben de kerstaflevering er ook vandaag niet opgezet :(
  woensdag 20 november 2024 @ 13:40:36 #35
268260 Dr.Mikey
pi_215634395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 13:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ze hebben de kerstaflevering er ook vandaag niet opgezet :(
Wij gaan voorlopig niet kijken tot ie er wel opstaat wil mijn partners reactie zien op die aflevering.
R.I.P DTS.
pi_215651285
Gisteren stond hij erop onder 2650 en nu is hij weer weg.
pi_215656590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:37 schreef laracroftonline het volgende:
Gisteren stond hij erop onder 2650 en nu is hij weer weg.
Hij staat er nu als 2648. Dus de volgorde is ook goed.
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:28:09 #38
268260 Dr.Mikey
pi_215657190
Ja hij staat er eindelijk kunnen kijken _O_
R.I.P DTS.
  maandag 25 november 2024 @ 09:21:01 #39
179002 GwaiLow
pi_215677934
Die invaller die nu tijdelijk de rol van meneer Harmsen op Videoland speelt is wel echt heel matig, toch? Zijn acteerwerk is toch gewoon slecht, of ben ik nou gek? Niek Pancras is zijn naam.
pi_215679012
Ik vind het momenteel helemaal niks. Saaie verhaallijn met dat fitfluencer gebeuren, weer hetzelfde ongeloofwaardige gezeik met Linda en haar dokter, die lijn met Rik en Elisa is nu al uit te tekenen..
Ik vind het eigenlijk altijd wel prima, zo lang het lekker wegkijkt, maar dit is gewoon echt troep.
  dinsdag 26 november 2024 @ 18:10:35 #41
268260 Dr.Mikey
pi_215689377
Nola en Laura samen in het ziekenhuis.
R.I.P DTS.
  dinsdag 26 november 2024 @ 23:04:19 #42
179002 GwaiLow
pi_215693213
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:46 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik vind het momenteel helemaal niks. Saaie verhaallijn met dat fitfluencer gebeuren, weer hetzelfde ongeloofwaardige gezeik met Linda en haar dokter, die lijn met Rik en Elisa is nu al uit te tekenen..
Ik vind het eigenlijk altijd wel prima, zo lang het lekker wegkijkt, maar dit is gewoon echt troep.
Ja, het is heel slecht. Dat fit-boy gedoe is echt verschrikkelijk...echt waanzin. Elisa die tegen een jonge gast zonder geld (Steef) zegt: ''Ik weet wel een goede Personal Trainer voor je. Ik regel het wel'', En dan is het gewoon iemand die 80 euro per uur wil hebben _O- .

Dit schrijversteam kan toch niet? Af en toe hebben ze wel iets aardigs, maar kom op jongens..
  woensdag 27 november 2024 @ 00:02:37 #43
346653 Ceviche
pi_215693556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 23:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, het is heel slecht. Dat fit-boy gedoe is echt verschrikkelijk...echt waanzin. Elisa die tegen een jonge gast zonder geld (Steef) zegt: ''Ik weet wel een goede Personal Trainer voor je. Ik regel het wel'', En dan is het gewoon iemand die 80 euro per uur wil hebben _O- .

Dit schrijversteam kan toch niet? Af en toe hebben ze wel iets aardigs, maar kom op jongens..
Die hele verhaallijn over die roof werd in een halve onzichtbare scène afgerond, maar hoeveel minuten hebben ze nu al wel niet gespendeerd aan die onzinnige fitfluenceronzin? Ziet er uit als een geldkwestie, lekker goedkope verhaallijn. Maar wellicht ben ik te cynisch.
  woensdag 27 november 2024 @ 00:07:30 #44
346653 Ceviche
pi_215693580
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 november 2024 @ 00:10:05 #45
346653 Ceviche
pi_215693592
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215696484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:10 schreef Ceviche het volgende:
SPOILER
Dit was ook zo dom ja :')

Ook dom: Stefano die ineens helemaal hoteldebotel is van de serveerster en met haar op date gaat in de kroeg van zijn nét-ex-schoonvader.
pi_215699538
quote:

[..]

Kun je nagaan dat er users waren (waaronder mijzelf) die dat al vonden in de tijd van Rohan en Jantien als hét schrijversduo, inmiddels ruim 15 (!!!) jaar geleden... en het is er eigenlijk nooit écht beter op geworden sindsdien.

Maar ja, deze schrijvers blijven er ook gewoon zitten omdat ze niks anders kunnen. In de hoogtijdagen van het genre (of zelfs ScriptStudio als bedrijf) konden schrijvers doorschuiven/groeien naar andere projecten, maar inmiddels is GTST het enige wat er nog gemaakt wordt. En in plaats van gaan schrijven voor het lokale sufferdje of in de zorg gaan werken of bij de zelfscankassa van de Jumbo gaan staan, blijven ze lekker zitten en leveren ze puur broddelwerk af, zelfs tot aan hun pensioen. En wat maakt het uit, immers zijn ze zo 'ervaren' (niet gek als je al twintig jaar niet verder komt dan een personage tijdens een meningsverschil "GA WEG!" te laten roepen) en RTL is tevreden met de koers van de serie en de marktaandelen die het haalt, dus blijven ze gewoon lekker doorgaan met de serie voor de zoveelste keer te vernaggelen.

Creative producer Idse Grotenhuis zei aan de start van dit seizoen nog zo mooi: “Zelfs wie onder een steen leeft, zal komend jaar van GTST horen!” Al komt dat waarschijnlijk omdat GTST zelf haast weer onder een steen ligt, want inhoudelijk is het op sterven na dood.
pi_215708403
Snap niet dat die scene van de diefstal van Manu niet in de uitzending zat, wat is dat voor slechte storytelling van heb ik jou daar. Of mag dat weer niet van de deugpolitie omdat dit anders aan zou zetten tot diefstal of iets anders van die onzin.
Kees Boot dus weer exit bij GTST, begon eigenlijk net aan zijn personage te wennen eigenlijk.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 28 november 2024 @ 20:18:12 #49
268260 Dr.Mikey
pi_215710090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef freaky40 het volgende:
Snap niet dat die scene van de diefstal van Manu niet in de uitzending zat, wat is dat voor slechte storytelling van heb ik jou daar. Of mag dat weer niet van de deugpolitie omdat dit anders aan zou zetten tot diefstal of iets anders van die onzin.
Kees Boot dus weer exit bij GTST, begon eigenlijk net aan zijn personage te wennen eigenlijk.
Ja net als toen de ontvoering van Merel slechte zaak eigenlijk de meeste interessante dingen laten ze niet meer zien. En Jammer dat ze Kees Bot zijn personage bijna alleen maar met dat Linda gezeik hebben laten meemaken. Toen met Bing en Stanley had hij even een verhaallijn buiten Linda om en dat was gelijk het meest interessante van heel het personage toch jammer hadden ze meer mee kunnen doen. Lijkt er trouwens in de spoilers op dat Merel ook exit is ik hoop het niet.
R.I.P DTS.
pi_215710272
Neuh. En de ontmoeting tussen Rik en Elisa had ik beter gedaan, gewoon face to face en niet zo sneaky er tussenuit glippen nadat ze wist om wie het ging. Was in basis best een grappig verhaallijntje maar dan weer zo'n einde, echt, gemiste kans!
Allemaal cabaretteketet!
pi_215712757
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:39 schreef freaky40 het volgende:
Neuh. En de ontmoeting tussen Rik en Elisa had ik beter gedaan, gewoon face to face en niet zo sneaky er tussenuit glippen nadat ze wist om wie het ging. Was in basis best een grappig verhaallijntje maar dan weer zo'n einde, echt, gemiste kans!
Het is alleen wel een gebbetje wat al 3x in de serie is voorgekomen en wat denk ik al 20 jaar achterhaald is om te daten via chatrooms met schuilnamen. Wat doet Elisa tegenwoordig nog? Maar goed, dat kun je je van meer karakters afvragen. Stefano, Merel, Henk. En Rik gaat ook weer aardig die kant op. Het begint weer een beetje los zand te worden en er wordt niet bijgestuurd.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 29 november 2024 @ 01:36:20 #52
433862 Mr.Pomtip
pi_215712841
Er is zoveel los zand dat alle verhaallijnen onderuit glijden momenteel. Waar hebben we nu weer naar zitten kijken? Linda die Luuk om bevestiging vraagt, vervolgens aan die matige actrice nóg meer bevestiging vraagt en dan alsnog dezelfde zeikconclusie trekt. Hoe kunnen die makers in godsnaam denken dat iemand dit interessant vindt?! Cursus tegen jaloezie trouwens? Dat zeggen ze, maar daar hebben we niks van gezien. Ik geloof er niks van, dat Linda naar een cursus is geweest. Zelfde als met al die andere dingen die je maar moet geloven, omdat ze dat zeggen. Zoals bij Willem Roest of het busje met Tamara (sorry, maar ik blijf me verbazen over hoe ze dat hebben afgeraffeld). Weglaten voelt als niet gebeurd en ze laten heel wat weg de laatste tijd. Geloof jij het nog?

Getrouwd of niet, het blijft steeds hetzelfde liedje tussen Linda en Luuk. Doe eens iets nieuws! We zijn niet veeleisend, maar zelfs bij de Teletubbies zien we minder "nog een keer, nog een keer" dan in GTST momenteel. Waarom is Linda zo labiel en jaloers geworden? Oja, omdat dat grappig moet voorstellen. Het enige wat grappig is, is dat Luuk z'n reactie op haar dezelfde is als die van het publiek. Steeds opnieuw. Vermoeiende personages. Let op: uiteindelijk blijkt natuurlijk dat die Benthe wel degelijk achter Luuk aan zit, al weten we dat nu nog niet. Of is dat te voorspelbaar? Zoals het daten tussen Elisa en Rik: twee saaie personages die samen waarschijnlijk nog saaier zijn, maar die beide niks meer te doen hebben (totdat Shanti weer terug is). Ze daten alleen omdat alle anderen bezet zijn. Vervelend maar Elisa werkt niet als personage. Het ligt niet aan de actrice.

Wat bezielt Stefano? Een paar keer ruzie en hij is verliefd op de assistente van Dr. Tinus. Zomaar. Alsof een man in een rolstoel de dames zo voor het uitkiezen heeft. Nogal ongeloofwaardig hoe dat eigenlijk niks uit lijkt te maken. De schrijvers zijn weer fijn aan het schuiven met poppetjes. Die kan wel daarbij en die daarbij. Wat maakt het uit dat het eerder werkte, vreemd genoeg? Moet toch wat gebeuren? Er kwam een busje aangereden en na de reclame was alles weer anders..

Vrees dat deze manier van een 'verhaal' vertellen de makers wel bevalt. Het is goedkoop, het is los en als je het beu bent pleur je alles weg. Waar zijn ze toch mee bezig? Goede vraag. Dit nodigt niet echt uit om verder te kijken. De beste verhaallijnen nu zijn de ziektes van Nola en Laura, maar dat is gelijk weer tweemaal zware kost. Mogen hopen dat ze deze verhaallijnen wel tot een conclusie weten te brengen. Dus niet: Nola krijgt met kerst ineens een brief waarin staat dat ze helemaal beter is. Dus niet: Laura vertrekt binnenkort naar het buitenland en is daar ineens overleden. Het is een jubileumseizoen. Maak er eens wat van!

En toen kwam er een olifant met een hele grote snuit en die blies het verhaaltje toen u... Ja, laat maar! :N

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Pomtip op 29-11-2024 01:56:40 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:50:42 #53
346653 Ceviche
pi_215715056
Waar is die schoonmaakneuroot eigenlijk gebleven? Is die weggegaan toen?
pi_215715214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Ceviche het volgende:
Waren weer 2 mooie dagen idd :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215715927
Ik loop inmiddels 2 weken achter met kijken en voel niet echt de behoefte om dat in te halen. Op videoland zitten we ondertussen 5 afleveringen voor de 7000e, en ik begrijp dat er eigenlijk geen enkele spanning te vinden is? Krijgen we wat halfbakken ziekenhuisscènes met Laura? Komt er in een week nog een podcastplan op tafel? Of loopt er over een week gewoon iemand onder de tram?
't Echte en 't ware!
pi_215717053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Ceviche het volgende:
Haha, nu je het zegt! Dat sloeg ook helemaal nergens op.
pi_215742044
Die inval-Harmsen die nu te zien is op GTST Classics... Sorry, maar dit is echt niet om aan te gluren.

Ik weet dat niet de allerbeste acteurs in GTST spelen, waar hebben ze dit non talent vandaan getrokken? Is dat niemand bij de casting opgevallen? Was dit echt de beste vervanger die ze konden vinden?! Het is echt verschrikkelijk pijnlijk om te zien hoe elke scène als een soort robot wordt opgelezen.
De beste man leeft niet meer, over de doden niets dan goeds, maar ik moest het toch ff kwijt...

[ Bericht 5% gewijzigd door GTST2021 op 01-12-2024 22:20:24 ]
pi_215742081
Also, wel heerlijk om die verhaallijn van Martine/Ludo op gang te zien komen. Jammer dat ze Hafkamps comeback in 2017 zo vern**kt hebben, vindt Inge Ipenburg nu zelf ook: https://gtstcourant.com/g(...)-teleurgesteld-gtst/
  maandag 2 december 2024 @ 00:51:34 #59
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215743003
Ik had echt gehoopt op een verhaallijn die een half jaar zou duren, met een geweldige spanningsopbouw. Maar het was allemaal slappe hap. Echt jammer van dit resultaat na ruim 10 hoopvolle jaren.

Ook erg jammer dat ze niet het oude decor van Sanders Inc. hebben opgebouwd in het begin van die verhaallijn, toen er eigenaardigheden waren aangetroffen in de financiële boeken. En dat het een goedkoop decor was in plaats van het protserige kantoor die we in seizoen 16 zagen.

Ook de rol van Tiffany was lachwekkend te noemen. Opeens bleek zij een hacker te zijn. _O-

Wel wat anders interessants, of misschien ook niet: De Siemens-oven in het huis van Nina en Bing is eindelijk goed ingesteld. Normaal zag je altijd te standaard instelling om de tijd in te stellen. Maar nu zie je het hoofdmenu, en hebben ze alle 12 instellingen doorgelopen *O*

Uiteraard is het vast wel duidelijk dat na werktijd de stroom van de set afgaat, en dat de oven elke keer opnieuw in de reset-stand staat. :P
pi_215743253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:18 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ja net als toen de ontvoering van Merel slechte zaak eigenlijk de meeste interessante dingen laten ze niet meer zien. En Jammer dat ze Kees Bot zijn personage bijna alleen maar met dat Linda gezeik hebben laten meemaken. Toen met Bing en Stanley had hij even een verhaallijn buiten Linda om en dat was gelijk het meest interessante van heel het personage toch jammer hadden ze meer mee kunnen doen. Lijkt er trouwens in de spoilers op dat Merel ook exit is ik hoop het niet.
Nooit geweten dat Stanley een comeback had gemaakt.

Vond hem 1 van de betere acteurs uit de jaren 2000.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 december 2024 @ 15:10:00 #61
433862 Mr.Pomtip
pi_215747754
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:14 schreef GTST2021 het volgende:
Also, wel heerlijk om die verhaallijn van Martine/Ludo op gang te zien komen. Jammer dat ze Hafkamps comeback in 2017 zo vern**kt hebben, vindt Inge Ipenburg nu zelf ook: https://gtstcourant.com/g(...)-teleurgesteld-gtst/
Dat was echt een aanfluiting van een verhaallijn. Ik had gisteren het interview met Inge Iepenburg uit de Linda ook online gelezen. Er werd uitgebreid ingegaan op Martine's comeback, haar relatie met Inge/Sjors en hoe het daarna verliep. Mensen die hier wel eens lezen weten dat ik een zwak heb voor Inge Schrama en haar versie van Sjors. Deze verhaallijn was daar het einde van en de schrijvers hebben er gewoon met de pet naar gegooid. Het gebeurd niet vaak dat een acteur of actrice daarmee naar buiten komt, maar het lijkt mij iets om serieus te nemen! Als je niks weet, laat zo'n klassiek personage als Martine dan pas terugkomen als je een goed verhaal hebt bedacht! Ook als het daardoor nooit gebeurd!

Toen Martine in beeld kwam was het verhaal inderdaad al klaar. Over mijn ongenoegen daarover heb ik jaren terug al eens geschreven hier, maar moet je zien: het is intussen op een nog slechter niveau gekomen qua schrijfwerk. Als dat verhaal nu werd gemaakt, was er geen scene met een helikopter. Dan was Sjors na weken niks een busje ingetrokken, had ze na de reclame buiten beeld met Martine gesproken en was alles weer goed. Het mag gezegd worden: De comeback van Martine in 2017 was een verhaal van het level "Dennis Tuinbroek is als baby omgewisseld met Arnie" en met recht één van de slechtste verhaallijnen ooit! Het heeft twee langlopende favoriete personages compleet verkloot, omdat ze geen idee hadden wat die personages moesten gaan doen.

Begon ook met een wedstrijd voor de kijkers. Zij konden stemmen uit drie verhaalopties, toen Wiet de serie verliet: Ze werd ontvoerd en de kijker mocht beslissen wie de dader was. Het kon Pim Wessels zijn, de vriend van actrice Pip Pellens in het echte leven, die Wiet als zijn ware liefde had ontvoerd. Het kon die gestoorde sprookjesfanaat Seger zijn, die blijkbaar niet dood was gegaan in Ierland. De gewonnen optie was dat Jack Wiet had ontvoerd, omdat hij informatie had over Martine Hafkamp in Rusland. Dat was nog een enigszins aardige aanzet. De ontmoeting tussen Sjors en Martine was het enige hoogtepunt van de verhaallijn. Verder hadden die schrijvers het nog niet verzonnen. Geen confrontatie met Ludo zelfs Dat zou het eerste zijn waar kijkers over zouden schrijven, als ze de kans kregen! De schrijvers niet, hoor...

Mogelijk had de verhaallijn meer impact gehad als met Martine's terugkeer ook de rol van Sjors werd beëindigd. Inge Schrama liep volgens het artikel al langer met mentale klachten rond. Had Sjors laten meegaan met haar moeder, zodat het Melissa Drost-tijdperk van Sjors nooit was gebeurd. Nu werd niet alleen Martine afgedankt, maar Sjors ook. Onder Melissa Drost was het nauwelijks nog hetzelfde personage en had bijna alleen binding met die lompe Amir en verschrikkelijke Lana. Melissa Drost had geen vast contract, zoals Inge. Dit was voor de schrijvers dus het moment om de rol van Sjors te laten ontsporen en uit de serie te werken. Ze ging naar Duitsland en er is nooit meer iets van Sjors vernomen. Van Inge Schrama ook niet.

Ik vond het pijnlijk om te lezen dat Inge Iepenburg na afloop nog contact probeerde te zoeken met Inge Schrama, maar dat ze alleen een emoticon-hartje terugkreeg. Het was dan wel een professionele relatie, maar het laat ook zien hoe ver Ingmar op dat moment mogelijk in haar burn-out verstrikt zat. Zoiets kan ook erg zwaar zijn, maar ik verwacht niet dat we Inge Schrama ooit nog in de media zullen zien. Ik vind dat erg, zeker omdat haar laatste verhaallijn door het gemakzucht van die snertschrijvers zo tegenviel. Misschien heeft het verhaal ook bij Inge Schrama een slechte indruk achtergelaten, waardoor de zin om terug te keren ook wat verdween. Zij haar best gedaan op een zwakke verhaallijn en vervolgens met een burn-out thuis daarvoor. Ik las ook iets over persoonlijke druk, omdat Inge naast Sjors eigenlijk nooit verdere vaste rollen heeft gespeeld. Kan me voorstellen dat zoiets gaat knagen naarmate je ouder wordt, al was ze echt wel een uitstekende actrice! Misschien werd de twijfel haar te groot. Geen leuk einde voor die verhaallijn, actrice, haar loopbaan of het personage. :(

Ik vind het jammer dat een actrice die ruim veertien jaar in de serie rondliep niet eens een afscheid kon krijgen. Dat is zeker binnen soap echt heel lang! De rol werd overgenomen, maar Sjors was het eigenlijk niet meer. Vergelijkbaar met hoe Lieke-Charlie heel anders was dan Aukje-Charlie. Ik vond Lieke-Charlie geen leuk personage, maar haar laatste aflevering was wel de Lieke-show. Melissa Drost deed het op zich goed, maar gaf meermaals aan dat ze het geen leuke rol vond. Teveel de was opvouwen en janken, wat onder Inge niet zo gebruikelijk was (al was over de buik wrijven, denkend aan 'kindsjes' ook niet zo'n geweldige periode voor het personage). De ideeën waren gewoon op.

En nu is het 2024 en zitten we weer in zo'n zelfde inspiratieloze dip. Ze weten niks meer? Dan schrijven ze niks meer en komt Tamara wel even in een busje om Merel de waarheid te vertellen. Het blijft zo'n bespottelijke belachelijke wending! Daar kijk je toch niet voor naar een serie?! Een paar jaar terug was de serie zo netjes teruggekomen, met de terugkeer van Julian en zijn gezin, de buurtsuper, rommel op tafel, enzovoorts. Intussen zitten we weer op het niveau dat de serie in gevaar bracht, in een jubileumjaar nog wel! Schrijven met afkappen en doorgaan met iets anders is onder deze hoofdschrijfster altijd een probleem geweest. Als je je baan niet meer leuk vindt, geef iemand anders dan die positie of doe beter je best!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Pomtip op 02-12-2024 16:12:45 ]
pi_215748206
Doet de politie eigenlijk nog onderzoek naar die hele bende van Tamara die dat sieraad heeft gestolen of is het met de vrijlating van die jongen en terugkeer naar z'n werk opeens allemaal opgelost? of heb ik iets gemist?
pi_215748909
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:10 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]
Dat was echt een aanfluiting van een verhaallijn. Ik had gisteren het interview met Inge Iepenburg uit de Linda ook online gelezen. Er werd uitgebreid ingegaan op Martine's comeback, haar relatie met Inge/Sjors en hoe het daarna verliep. Mensen die hier wel eens lezen weten dat ik een zwak heb voor Inge Schrama en haar versie van Sjors. Deze verhaallijn was daar het einde van en de schrijvers hebben er gewoon met de pet naar gegooid. Het gebeurd niet vaak dat een acteur of actrice daarmee naar buiten komt, maar het lijkt mij iets om serieus te nemen! Als je niks weet, laat zo'n klassiek personage als Martine dan pas terugkomen als je een goed verhaal hebt bedacht! Ook als het daardoor nooit gebeurd!

Toen Martine in beeld kwam was het verhaal inderdaad al klaar. Over mijn ongenoegen daarover heb ik jaren terug al eens geschreven hier, maar moet je zien: het is intussen op een nog slechter niveau gekomen qua schrijfwerk. Als dat verhaal nu werd gemaakt, was er geen scene met een helikopter. Dan was Sjors na weken niks een busje ingetrokken, had ze na de reclame buiten beeld met Martine gesproken en was alles weer goed. Het mag gezegd worden: De comeback van Martine in 2017 was een verhaal van het level "Dennis Tuinbroek is als baby omgewisseld met Arnie" en met recht één van de slechtste verhaallijnen ooit! Het heeft twee langlopende favoriete personages compleet verkloot, omdat ze geen idee hadden wat die personages moesten gaan doen.

Begon ook met een wedstrijd voor de kijkers. Zij konden stemmen uit drie verhaalopties, toen Wiet de serie verliet: Ze werd ontvoerd en de kijker mocht beslissen wie de dader was. Het kon Pim Wessels zijn, de vriend van actrice Pip Pellens in het echte leven, die Wiet als zijn ware liefde had ontvoerd. Het kon die gestoorde sprookjesfanaat Seger zijn, die blijkbaar niet dood was gegaan in Ierland. De gewonnen optie was dat Jack Wiet had ontvoerd, omdat hij informatie had over Martine Hafkamp in Rusland. Dat was nog een enigszins aardige aanzet. De ontmoeting tussen Sjors en Martine was het enige hoogtepunt van de verhaallijn. Verder hadden die schrijvers het nog niet verzonnen. Geen confrontatie met Ludo zelfs Dat zou het eerste zijn waar kijkers over zouden schrijven, als ze de kans kregen! De schrijvers niet, hoor...

Mogelijk had de verhaallijn meer impact gehad als met Martine's terugkeer ook de rol van Sjors werd beëindigd. Inge Schrama liep volgens het artikel al langer met mentale klachten rond. Had Sjors laten meegaan met haar moeder, zodat het Melissa Drost-tijdperk van Sjors nooit was gebeurd. Nu werd niet alleen Martine afgedankt, maar Sjors ook. Onder Melissa Drost was het nauwelijks nog hetzelfde personage en had bijna alleen binding met die lompe Amir en verschrikkelijke Lana. Melissa Drost had geen vast contract, zoals Inge. Dit was voor de schrijvers dus het moment om de rol van Sjors te laten ontsporen en uit de serie te werken. Ze ging naar Duitsland en er is nooit meer iets van Sjors vernomen. Van Inge Schrama ook niet.

Ik vond het pijnlijk om te lezen dat Inge Iepenburg na afloop nog contact probeerde te zoeken met Inge Schrama, maar dat ze alleen een emoticon-hartje terugkreeg. Het was dan wel een professionele relatie, maar het laat ook zien hoe ver Ingmar op dat moment mogelijk in haar burn-out verstrikt zat. Zoiets kan ook erg zwaar zijn, maar ik verwacht niet dat we Inge Schrama ooit nog in de media zullen zien. Ik vind dat erg, zeker omdat haar laatste verhaallijn door het gemakzucht van die snertschrijvers zo tegenviel. Misschien heeft het verhaal ook bij Inge Schrama een slechte indruk achtergelaten, waardoor de zin om terug te keren ook wat verdween. Zij haar best gedaan op een zwakke verhaallijn en vervolgens met een burn-out thuis daarvoor. Ik las ook iets over persoonlijke druk, omdat Inge naast Sjors eigenlijk nooit verdere vaste rollen heeft gespeeld. Kan me voorstellen dat zoiets gaat knagen naarmate je ouder wordt, al was ze echt wel een uitstekende actrice! Misschien werd de twijfel haar te groot. Geen leuk einde voor die verhaallijn, actrice, haar loopbaan of het personage. :(

Ik vind het jammer dat een actrice die ruim veertien jaar in de serie rondliep niet eens een afscheid kon krijgen. Dat is zeker binnen soap echt heel lang! De rol werd overgenomen, maar Sjors was het eigenlijk niet meer. Vergelijkbaar met hoe Lieke-Charlie heel anders was dan Aukje-Charlie. Ik vond Lieke-Charlie geen leuk personage, maar haar laatste aflevering was wel de Lieke-show. Melissa Drost deed het op zich goed, maar gaf meermaals aan dat ze het geen leuke rol vond. Teveel de was opvouwen en janken, wat onder Inge niet zo gebruikelijk was (al was over de buik wrijven, denkend aan 'kindsjes' ook niet zo'n geweldige periode voor het personage). De ideeën waren gewoon op.

En nu is het 2024 en zitten we weer in zo'n zelfde inspiratieloze dip. Ze weten niks meer? Dan schrijven ze niks meer en komt Tamara wel even in een busje om Merel de waarheid te vertellen. Het blijft zo'n bespottelijke belachelijke wending! Daar kijk je toch niet voor naar een serie?! Een paar jaar terug was de serie zo netjes teruggekomen, met de terugkeer van Julian en zijn gezin, de buurtsuper, rommel op tafel, enzovoorts. Intussen zitten we weer op het niveau dat de serie in gevaar bracht, in een jubileumjaar nog wel! Schrijven met afkappen en doorgaan met iets anders is onder deze hoofdschrijfster altijd een probleem geweest. Als je je baan niet meer leuk vindt, geef iemand anders dan die positie of doe beter je best!
Er klopte ook een hoop niet meer aan deze verhaallijn. Ineens wist Sjors niet meer dat Karel zelfmoord had gepleegd, terwijl Martine dat toch echt tegen haar had gezegd. En Janine wist niet meer wat Ludo Martine had aangedaan, pijnlijk, want dit wist ze dus wel. Ook werd in 2017 steeds gesproken dat Martine verantwoordelijk was voor de verdwijning van Nina, terwijl Isabella Nina had ontvoerd. Slordig en rommelig schrijfwerk.
  maandag 2 december 2024 @ 17:24:16 #64
268260 Dr.Mikey
pi_215749061
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:57 schreef RipCity het volgende:
Doet de politie eigenlijk nog onderzoek naar die hele bende van Tamara die dat sieraad heeft gestolen of is het met de vrijlating van die jongen en terugkeer naar z'n werk opeens allemaal opgelost? of heb ik iets gemist?
Marwan is vrij dus is niet meer belangrijk.
R.I.P DTS.
pi_215749579
GTSTCourant wijst steeds naar Pia Blanco als 'dader' voor de huidige koers. Ik neem aan dat er toch meer mensen verantwoordelijk zijn, zoals de creative? Die heeft er toch uiteindelijk het meest over te zeggen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 17:42:54 #66
268260 Dr.Mikey
pi_215758240
Arme Nick
R.I.P DTS.
pi_215760628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Arme Nick
Heerlijke scène
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:14:19 #68
268260 Dr.Mikey
pi_215760785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:03 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Heerlijke scène
Ja wel subliem gespeeld maar hoe Ludo en Stefano altijd tegen hem gedaan hebben :N.
R.I.P DTS.
pi_215761367
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:11 schreef GTST2021 het volgende:
GTSTCourant wijst steeds naar Pia Blanco als 'dader' voor de huidige koers. Ik neem aan dat er toch meer mensen verantwoordelijk zijn, zoals de creative? Die heeft er toch uiteindelijk het meest over te zeggen?
Het is een combinatie, want ook de creative (Idse Grotenhuis) zit mee in het schrijfteam voor het uitstippelen van de lange lijnen. Uiteindelijk is Pia Blanco als hoofdschrijver verantwoordelijk voor de uitwerking daarvan in scriptvorm.

Maar buiten dat valt niet te ontkennen dat Blanco niet de juiste persoon op de juiste positie is. Dat bewees ze al in haar vorige periode als hoofdschrijver, waarin de serie inhoudelijk zwalkte (die achterlijke sprongen in het verhaal door alle afleveringen heen) en de focus teveel ging naar Postbus 51-lijntjes (zelfbeschadiging, slutshaming, diabetes, frontotemporale dementie) die dan ook niet goed werden uitgewerkt.
En als je naar de huidige staat van de verhaallijnen kijkt is haar stempel opnieuw waarneembaar: de leukemieverhaallijn van Nola (hoi Postbus 51), het lijntje van Steef als fitfluencer (want de vorige twee influencer-lijntjes met Job als kookvlogger en het groepje met Valentijn/Rover als prankers waren al zo'n groot succes, not) of het uitgekauwde verhaal rond Motormuis en Sunshine die niet weten dat ze online met elkaar aan het flirten zijn (het GTST uit 2001 wil deze verhaallijn rond Anita en Gijs terug) tonen aan dat ze er niet de feeling voor heeft. Misschien is ze een heel goede dialoogschrijver of een fantastische storyliner, maar als hoofdschrijver levert ze niet. Dus dat ze na de vorige periode, waarin de serie inhoudelijk en qua cijfers op een absoluut dieptepunt kwam, opnieuw op die positie kan komen is onbegrijpelijk.

Nu, wat betreft Idse Grotenhuis: die zit er inmiddels ook al weer te lang. Oorspronkelijk was hij aangesteld als tussenpaus om een definitieve nieuwe creative producer aan te stellen, maar Harm van der Sanden heeft met moeite één seizoen meegedraaid voordat die terugkeerde op zijn post als regisseur. En ik geef alle credits aan Idse voor het hoognodig vernieuwen van het productiemodel, maar hij zit er al langer dan in zijn vorige periode (1999-2002) waarin hij zelfs dit aangaf in een interview:

quote:
“Ik vind dat je als producer niet langer dan drie jaar ergens moet blijven zitten. Dan wordt het weer tijd voor iemand anders. Er moet een frisse wind blijven waaien. Dat vind ik overigens van alle creatieve functies.”
Soms hoop je dat ze meelezen, daar in Amsterdam-Duivendrecht...
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 13:27:53 #70
367000 roos94
pi_215766241
Weet iemand vanaf welke aflevering angela schijf begon in gtst? Wil dat graag terugkijken ik vind alleen jaartal maar niet precies wanneer
pi_215766307
On a positive note: die nieuwe verhaallijn met Bart/Henk/Ludo lijkt wel leuk te worden, vind ik :)
pi_215767741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:27 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand vanaf welke aflevering angela schijf begon in gtst? Wil dat graag terugkijken ik vind alleen jaartal maar niet precies wanneer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kim_Verduyn

kennelijk 1103.
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 16:37:57 #73
367000 roos94
pi_215767943
quote:
Merci!!
pi_215769489
Vandaag op Videoland is jammer genoeg het karakter Merel vertrokken 😔
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 22:32:55 #75
367000 roos94
pi_215771941
Ik zit nu dus seizoen van 1996 te kijken( voor het eerst) en het valt me op dat ze zo grof tegen elkaar praten en met elkaar omgaan? :P het hart flink op de tong zegmaar. Weinig vriendelijke filters.
pi_215772151
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:34 schreef laracroftonline het volgende:
Die keert over 6 maanden wel weer terug, dat werd wel erg benadrukt.
  woensdag 4 december 2024 @ 23:48:49 #77
268260 Dr.Mikey
pi_215772376
quote:
Maar echt? Even dronken aanpappen met iemand en je zit bij interpol ?
R.I.P DTS.
pi_215772556
quote:
Ik weet het niet, kan nog een adertje onder het gras zitten. Zien we morgen denk ik. Zou wel een aderlating zijn want de hele familie Verduin wordt eruit geschreven zo lijkt het.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215772559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 22:55 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Die keert over 6 maanden wel weer terug, dat werd wel erg benadrukt.
Waar bleek dat uit?
Allemaal cabaretteketet!
pi_215773420
Spoilertekst voor aflevering 7000:

SPOILER: Aflevering 7000
SPOILER
pi_215773889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 00:57 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Waar bleek dat uit?
Merel had het zelf over een periode van 6 maanden. Juliette van Ardenne spreekt ook van ‘even’: “Ik denk dat het eerder andersom was, dat schrijvers dachten van Sophie gaat weg voor even, dus dan moeten we daar iets mee en Stefano.” https://www.shownieuws.nl(...)e-gaat-gtst-verlaten
pi_215773899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:37 schreef PeterKelder het volgende:

SPOILER
Apart… we gaan het zien
pi_215775166
Dan is Sophie vanwege de flexwet er even uit, of ze heeft een ander TV project.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215775345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Maar echt? Even dronken aanpappen met iemand en je zit bij interpol ?
Heerlijk toch, die realiteit van GTST. Niks geen wekenlang wachten na het indienen van een sollicitatiebrief, nee hoor, ze mag meteen naar Lyon. Het politiekorps in Meerdijk heeft er ook geen probleem mee als een van hun krachten op stel en sprong vertrekt, desnoods gaat Alex de Boer wel rondes lopen in een politiepakkie _O-

Dit is ook alleen maar interessant als het een staartje krijgt bij de comeback van Jessica, die Julian destijds in Frankrijk heeft laten vallen voor een Fransman. Wat als dat nou een crimineel is en Jessica richting Meerdijk (en Julian) vlucht omdat zij (indirect) betrokken is bij een schimmig zaakje, wat stomtoevallig bij Interpol wordt gevolgd door o.a. Merel?
pi_215775591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:37 schreef PeterKelder het volgende:

SPOILER
SPOILER
  donderdag 5 december 2024 @ 19:06:15 #87
268260 Dr.Mikey
pi_215778775
Stom dat ze Merel dan net wegsturen
R.I.P DTS.
pi_215784259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stom dat ze Merel dan net wegsturen
Ja, met Demi wel meer kansen. Tom terug, Marwan weer blij. Beter voor het verhaal nu.
  Miss 200.000.000! vrijdag 6 december 2024 @ 18:48:47 #89
367000 roos94
pi_215788868
Nu ik seizoen 6 kijk vallen paar dingen op;

- Dian drinkt gewoon rustig alcohol aan de bar terwijl ze zwanger is :+

- Wat is Rik hier een hunk!

- de verslaafde broer van Helen Helmink, pakt steeds melk uit de koelkast en op die fles zit nooit een dop. Whyy?

- jette van der meij haar naam is fout gespeld in de aftiteling.

- ik vind janine hier een erg vervelend en bazig personage
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:38:05 #90
268260 Dr.Mikey
pi_215789338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:52 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Ja, met Demi wel meer kansen. Tom terug, Marwan weer blij. Beter voor het verhaal nu.
Als ze die verpleger maar in Marokko laat.
R.I.P DTS.
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:43:18 #91
346653 Ceviche
pi_215789397
Die Demi had een babyzoontje toch? Als die zoon terugkeert is hij vast ineens 17 ofzo :P
pi_215791966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:43 schreef Ceviche het volgende:
Die Demi had een babyzoontje toch? Als die zoon terugkeert is hij vast ineens 17 ofzo :P
Ze is zelf 19 :’) niet zo realistisch.
  zaterdag 7 december 2024 @ 00:34:54 #93
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215792297
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:14 schreef GTST2021 het volgende:
Hoe zat die verhaallijn van de come-back ook alweer? Ludo en Bing stonden lijnrecht tegen overelkaar en Ludo wantrouwde Bing die co-owner was van Sanders Inc. Hij wou Bing testen door met hem een contract te tekenen voor een nieuw bedrijf, om te kijken of Bing het contract zou aanpassen. Uiteindelijk belande Ludo door een streek van Martine in de bak vanwege de moordpoging op Bing die uiteindelijk blind werd.

Hoe zit dit ook alweer sinds Martine weer terug keerde en de daarvoor al de strijd opnieuw aanging met Ludo als Maddy Everest?
pi_215795603
Wat was die amulet verhaallijn slecht.

Sjors is in een mysterieus gebouw maar is precies dezelfde set als de gevangenis
  zaterdag 7 december 2024 @ 13:01:47 #95
346653 Ceviche
pi_215796012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:20 schreef Saranghae het volgende:
Wat was die amulet verhaallijn slecht.

Sjors is in een mysterieus gebouw maar is precies dezelfde set als de gevangenis
Ik vind hem nu ook erg saai, eigenlijk. Hij was ook helemaal wel uit mijn geheugen, maar ik wist nog wel dat Jack uiteindelijk Scala koopt en dan de naam verandert naar Teluma en dat Sjors dan boos wordt :D
Ik vond en vind Wiet en Dian ook saaie personages.
  zaterdag 7 december 2024 @ 15:08:09 #96
268260 Dr.Mikey
pi_215797245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik vind hem nu ook erg saai, eigenlijk. Hij was ook helemaal wel uit mijn geheugen, maar ik wist nog wel dat Jack uiteindelijk Scala koopt en dan de naam verandert naar Teluma en dat Sjors dan boos wordt :D
Ik vond en vind Wiet en Dian ook saaie personages.
Zo jammer dat inspecteur Mo toen weg moest uit de serie.
R.I.P DTS.
pi_215798321
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:34 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Hoe zat die verhaallijn van de come-back ook alweer? Ludo en Bing stonden lijnrecht tegen overelkaar en Ludo wantrouwde Bing die co-owner was van Sanders Inc. Hij wou Bing testen door met hem een contract te tekenen voor een nieuw bedrijf, om te kijken of Bing het contract zou aanpassen. Uiteindelijk belande Ludo door een streek van Martine in de bak vanwege de moordpoging op Bing die uiteindelijk blind werd.

Hoe zit dit ook alweer sinds Martine weer terug keerde en de daarvoor al de strijd opnieuw aanging met Ludo als Maddy Everest?
Je beschrijft het best goed!

Ludo ontdekte dat 'iemand' uit Rusland zijn bedrijf aan het ruïneren was: Maddy Everest, de schuilnaam van Martine Hafkamp. Ondertussen was Sjors via Jack en Wiet in Rusland beland en ontdekte daar dat haar moeder nog leefde. Sjors besloot haar moeder te helpen met het wraakplan om Sanders kapot te maken.

Terug in Meerdijk stelde de verhaallijn teleur. Ludo's bedrijf was al kapot. Dus Martine had weinig te doen, zoals Inge Ipenburg in dat interview aangeeft. Een spannende strijd tussen Martine en Maxime had zoveel meer potentie gehad. Martine dacht Maxime te hebben gerekruteerd, terwijl Maxime juist Ludo wilde beschermen. Helaas kozen de schrijvers ervoor om Martine doelloos rond te laten lopen in De Rozenboom. Zonde, zeker omdat Maxime een paar maanden later bij de brand in Boks omkwam. Hoe vet was een spannende lijn tussen die twee geweest, waar Maxime uiteindelijk om het leven zou komen? Marjolein Keuning wist toen immers al dat ze wilde stoppen met GTST.

Verder verliep het verhaal zoals je zei. Via Bing probeerde Martine Ludo verder onderuit te halen. Martine liet Bing neerschieten, ze wist alles zo te draaien zodat het leek alsof Ludo de dader was. Hij belandde in de gevangenis, maar kwam vrij nadat Martine alles opbiechtte. Uiteindelijk stapte Martine in een helikopter en sprong eruit. Wat een enorme flater was dit. Daar hebben we dan 13 jaar op gewacht :') Een maand later had niemand het meer over Martine en Ludo was al snel weer miljonair. Het kan snel gaan in Meerdijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door GTST2021 op 07-12-2024 16:18:25 ]
pi_215799482
Waarbij je nog vergeet te melden dat het grootste deel van het verhaal in Rusland volgens mij alleen online te volgen was. De rentree van Martine op tv was bij een veiling van de Sandersvilla in de Rozenboom.

Dat maakte die verhaallijn onduidelijk, want al die mensen die Martine zogenaamde gerekruteerd had, was allemaal alleen online te zien. Op tv had je dus ineens karakters die maandenlang dubbelspionnen waren geweest zonder enige aanleiding.

Zelfs Marcus Sanders had hiermee te maken via Malena Blanco en Robert Alberts volgens mij via Maxime. Het had daardoor enorm episch kunnen zijn, maar het werd prut.
't Echte en 't ware!
pi_215800732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:58 schreef Japepk het volgende:
Waarbij je nog vergeet te melden dat het grootste deel van het verhaal in Rusland volgens mij alleen online te volgen was. De rentree van Martine op tv was bij een veiling van de Sandersvilla in de Rozenboom.

Dat maakte die verhaallijn onduidelijk, want al die mensen die Martine zogenaamde gerekruteerd had, was allemaal alleen online te zien. Op tv had je dus ineens karakters die maandenlang dubbelspionnen waren geweest zonder enige aanleiding.

Zelfs Marcus Sanders had hiermee te maken via Malena Blanco en Robert Alberts volgens mij via Maxime. Het had daardoor enorm episch kunnen zijn, maar het werd prut.
Haar rentree op beeld was in het 'kantoor' van Mount High Enterprises, in een aflevering waarin met verschillende tijdsprongen het verhaal min of meer uit de doeken werd gedaan:

Bekijk deze YouTube-video

Maar het hele verhaal werd inderdaad opgetuigd zonder dat Martine in beeld was, in eerste instantie via het iconische personage Malena Blanco :')
Van Wikipedia:

quote:
Malena Blanco is het nichtje van de huishoudster van Ludo Sanders. Malena komt haar vervangen doordat ze een ongelukje heeft gehad en raakt vrij snel verliefd op Ludo. Malena maakt Ludo snel duidelijk dat ze een relatie met hem wil, maar Ludo weigert dit in eerste instantie. Ludo wil een afspraak maken met Malena om elkaar zo min mogelijk in het huis te zien op dezelfde plekken, omdat Ludo stiekem zijn gevoelens niet wil waarmaken. Langzamerhand groeien Malena en Ludo toch naar elkaar toe en willen het samen proberen. (...) In Huize Sanders ziet Malena voor haar dat Ludo en Janine weer samen zijn en wordt ze bot genegeerd door Ludo. Malena geeft niet op en probeert via Nina een baan te krijgen binnen de mode als assistent. Malena helpt Nina bij het organiseren van een modeshow en assisteert haar daarbij dat alles goed verloopt. In de Rozenboom komen Ludo, Janine en Malena elkaar tegen en krijgt Ludo onverwachts te horen dat Malena voor Nina werkt. Janine bleek dit al eerder te weten van Nina en Ludo denkt dat Malena een plannetje heeft en vertrouwt haar niet. Later krijgt ze een relatie met Marcus Sanders. (...) In de Rozenboom krijgt Malena een mysterieus telefoontje dat gaat over een plan om Ludo buiten spel te zetten. Ze krijgt de opdracht om de ID kaarten van Bing en Marcus te stelen en te vervalsen. Als ze wil stoppen wordt ze vervolgens aangereden en komt in het ziekenhuis terecht. Later worden er nog twee moordaanslagen gepleegd in het ziekenhuis, die ze op het nippertje overleefd. Ludo komt er achter dat Malena haar tante onder druk heeft gezet om het werk van haar over te nemen. Later als ze uit haar coma ontwaakt biecht ze op te werken voor Maddy Everest, die haar in het verleden van haar boze ex heeft gered en er iets voor terug wilde. Ze slaat vervolgens met Marcus op de vlucht nadat Maxime haar het land heeft uitgestuurd.
Ludo die het aanlegt met de huishoudster ook _O-
  Miss 200.000.000! zaterdag 7 december 2024 @ 20:13:52 #100
367000 roos94
pi_215800982
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 19:56 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Haar rentree op beeld was in het 'kantoor' van Mount High Enterprises, in een aflevering waarin met verschillende tijdsprongen het verhaal min of meer uit de doeken werd gedaan:

Maar het hele verhaal werd inderdaad opgetuigd zonder dat Martine in beeld was, in eerste instantie via het iconische personage Malena Blanco :')
Van Wikipedia:
[..]
Ludo die het aanlegt met de huishoudster ook _O-
Iemand idee hoe het Inge Schrama nu vergaat?
pi_215803493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 20:13 schreef roos94 het volgende:

[..]
Iemand idee hoe het Inge Schrama nu vergaat?
Dat is zowat vragen naar de bekende weg, want dat is zowat het best bewaarde geheim van Hillywood :P Everon vertelde vorig jaar in een interview nog wel af en toe met haar te appen, dus dat contact is er nog.

Via haar Instagram (waar al lang niet meer op gepost is) kwam ik uit op een nog altijd actieve Vinted-pagina waar ze spullen op verkoopt. En verder denk ik dat ze gewoon aan het moederen is en wellicht een nieuwe carrière buiten de showbizz heeft.

Ik blijf erbij: ze is te lang in GTST blijven plakken. Waar ik haar geen ongelijk in geef hoor, want een vast contract met een stabiel inkomen is in zo'n sector een uitzondering. Maar ik denk oprecht dat als ze eerder uit de serie was gestapt, ze daarna nog andere mooie rollen had kunnen spelen. Want acteren kon ze écht wel, dat maakt het des te spijtiger hoe het gelopen is.
pi_215807217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 23:39 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is zowat vragen naar de bekende weg, want dat is zowat het best bewaarde geheim van Hillywood :P Everon vertelde vorig jaar in een interview nog wel af en toe met haar te appen, dus dat contact is er nog.

Via haar Instagram (waar al lang niet meer op gepost is) kwam ik uit op een nog altijd actieve Vinted-pagina waar ze spullen op verkoopt. En verder denk ik dat ze gewoon aan het moederen is en wellicht een nieuwe carrière buiten de showbizz heeft.

Ik blijf erbij: ze is te lang in GTST blijven plakken. Waar ik haar geen ongelijk in geef hoor, want een vast contract met een stabiel inkomen is in zo'n sector een uitzondering. Maar ik denk oprecht dat als ze eerder uit de serie was gestapt, ze daarna nog andere mooie rollen had kunnen spelen. Want acteren kon ze écht wel, dat maakt het des te spijtiger hoe het gelopen is.
Er was toch ook ooit sprake van dat marlies alcmaer in de serie zou komen maar waarom is dat niet doorgegaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Bpalma op 08-12-2024 13:42:14 (verkeerd getypt) ]
  zondag 8 december 2024 @ 13:55:15 #103
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_215807377
Verkeerde topic

[ Bericht 54% gewijzigd door Curiosity op 08-12-2024 14:00:14 (Verkeerde topic) ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_215807783
Sebastiaan Labrie was niet altijd even blij met verhaallijn van Ray Groenoord in 'GTST': 'Wat hadden de schrijvers genuttigd?'

quote:
“Ik weet niet wat de schrijvers hadden genuttigd, maar een paar verhaallijnen sloegen echt nergens op”, zegt hij lachend. Zo werd Ray in een klooster gehersenspoeld door een non die dacht dat Janine Elschot (Caroline de Bruijn) het kwaad was. Uiteindelijk probeerde zij Janine op een brandend kruis te offeren aan de duivel, maar dat werd door Ludo Sanders (Erik de Vogel) gestopt. “Dat verhaal ging echt nergens over.”
Dit was inderdaad zo'n rare afterthought vanuit de schrijvers. Hadden ze Ray, na het uitkomen van het zinloos geweld op Dennis en het stuklopen van de relatie met Janine, gewoon laten vertrekken (zoals het in eerste instantie ook was), dan was dat een perfecte send-off geweest voor het karakter en enigszins full circle geweest.

Zelfde met Valerie na haar val in het ravijn. In plaats van dat ze zowat direct het loodje legde lag ze nog weken in het ziekenhuis en verscheen ze in allerlei rare droomscènes. Het zou me niks verbazen als het puur vanuit contractoverwegingen was (dat zowel Sebastiaan als Elle nog zoveel weken onder contract stonden en ze dus iets met hun karakters moesten doen), maar het hielp niet mee.
  zondag 8 december 2024 @ 14:40:53 #105
436222 Japepk
Padvinder
pi_215808129
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:17 schreef PeterKelder het volgende:
Sebastiaan Labrie was niet altijd even blij met verhaallijn van Ray Groenoord in 'GTST': 'Wat hadden de schrijvers genuttigd?'
[..]
Dit was inderdaad zo'n rare afterthought vanuit de schrijvers. Hadden ze Ray, na het uitkomen van het zinloos geweld op Dennis en het stuklopen van de relatie met Janine, gewoon laten vertrekken (zoals het in eerste instantie ook was), dan was dat een perfecte send-off geweest voor het karakter en enigszins full circle geweest.

Zelfde met Valerie na haar val in het ravijn. In plaats van dat ze zowat direct het loodje legde lag ze nog weken in het ziekenhuis en verscheen ze in allerlei rare droomscènes. Het zou me niks verbazen als het puur vanuit contractoverwegingen was (dat zowel Sebastiaan als Elle nog zoveel weken onder contract stonden en ze dus iets met hun karakters moesten doen), maar het hielp niet mee.
Van alle rariteiten die we in seizoen 15/16 te verhaspelen kregen vond ik het klooster nog het minst erg. Dat vond ik nog een soort van originele spin. En de brandstapel is natuurlijk heerlijk cult geworden
't Echte en 't ware!
  zondag 8 december 2024 @ 14:56:06 #106
346653 Ceviche
pi_215808459
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:17 schreef PeterKelder het volgende:
[..]

Oh maar dat was juist een van de leukere verhaallijnen. Maar volgens mij kon Janine in het begin gewoon weg, maar bleef je om 'maar ik ga niet weg zonde jou'-onzin en dat vind ik dan weer stom.
Maar ja ik kijk gtst voor de plottwists en storylines die je in het echt niet mee zou maken, niet voor die eeuwige relatiestruggles waar elke serie al aandacht aan besteedt.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 06:13:33 #107
388664 crew  Dotteke
pi_215814038
Wat een rare uitzending vandaag op videoland
O ik snap het al
SPOILER
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_215814748
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 06:13 schreef Dotteke het volgende:
Wat een rare uitzending vandaag op videoland
O ik snap het al
SPOILER
Nou, eerder
SPOILER
Je kunt er vanalles van vinden. Feit is wel dat de familie Verduyn voor de zoveelste maal de tranen in mijn ogen toverde. Natuurlijk aan het eind van de 7000e aflevering;)

En een toffe gastrol voor Richard Spijkers. Een kennis van mij 😁
't Echte en 't ware!
  maandag 9 december 2024 @ 09:13:44 #109
346653 Ceviche
pi_215814906
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 08:40 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nou, eerder
SPOILER
Je kunt er vanalles van vinden. Feit is wel dat de familie Verduyn voor de zoveelste maal de tranen in mijn ogen toverde. Natuurlijk aan het eind van de 7000e aflevering;)

En een toffe gastrol voor Richard Spijkers. Een kennis van mij 😁
SPOILER
Tof dat er een bekende in zat :D
pi_215815178
Ja toffe 7000e aflevering, maar ik was even bang dat

SPOILER
pi_215815205
Wat een flop was die 7000e aflevering.
Ik hou van eten, maar eten ook van mij.
pi_215816409
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:35 schreef laracroftonline het volgende:

[..]
SPOILER
Had ik toch gelijk 😉
pi_215820843
Je zag gewoon aankomen wat er zou gebeuren. Erg cheesy die kerst 'droom' van Jullian. Leuk om Demi weer te zien, maar ook Merel was er gewoon weer bij nadat hij was bij gekomen.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 9 december 2024 @ 22:00:58 #114
268260 Dr.Mikey
pi_215820905
Zo heel interessant was het allemaal niet.
Zo een kerstdroom achtige aflevering wel vaker in andere series gezien leuk als special maar de 7000e eigenlijk onwaardig zelfde als toen die horror show met Noud Wiet en Ronja toen der tijd.
Laatst was op de classics de 2000ste te zien geloof ik die was veel beter.
R.I.P DTS.
pi_215821755
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zo heel interessant was het allemaal niet.
Zo een kerstdroom achtige aflevering wel vaker in andere series gezien leuk als special maar de 7000e eigenlijk onwaardig zelfde als toen die horror show met Noud Wiet en Ronja toen der tijd.
Laatst was op de classics de 2000ste te zien geloof ik die was veel beter.
De beste blijft voor mij 2500. Aflevering van een uur. Goede buitenlandscenes in de sneeuw. Hitsige vrouwtje die met Milan ingesneeuwd zit, Charlie die daardoor uiteindelijk vreemdgaat en in Meerdijk zelf Ludo die op Tony jaagt, Tony die op Stefano jaagt (en Yasmine water board in de keuken van Harmsen) met een kokend hoogtepunt op het huwelijk van Simon Dekker waarbij Tony uiteindelijk perongeluk Simon overhoop schiet. Dat waren tijden 😁
't Echte en 't ware!
  dinsdag 10 december 2024 @ 00:33:36 #116
268260 Dr.Mikey
pi_215821770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:30 schreef Japepk het volgende:

[..]
De beste blijft voor mij 2500. Aflevering van een uur. Goede buitenlandscenes in de sneeuw. Hitsige vrouwtje die met Milan ingesneeuwd zit, Charlie die daardoor uiteindelijk vreemdgaat en in Meerdijk zelf Ludo die op Tony jaagt, Tony die op Stefano jaagt (en Yasmine water board in de keuken van Harmsen) met een kokend hoogtepunt op het huwelijk van Simon Dekker waarbij Tony uiteindelijk perongeluk Simon overhoop schiet. Dat waren tijden 😁
Daar doelde ik ook op die kerk scene.
En pas geleden was die speciale waar Stefano bijna in de modder verzuipt nadat Ludo hem vertelde dat ze broers zijn. Ondertussen komt alles boven aan het kerstdinner van de familie Alberts/Fischer en Nick verkracht Sjors in de rozenboom.
R.I.P DTS.
pi_215821793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:33 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Daar doelde ik ook op die kerk scene.
En pas geleden was die speciale waar Stefano bijna in de modder verzuipt nadat Ludo hem vertelde dat ze broers zijn. Ondertussen komt alles boven aan het kerstdinner van de familie Alberts/Fischer en Nick verkracht Sjors in de rozenboom.
Dat is ook met recht een classic ja. Aflevering 500 was qua verhaal niet bijzonder volgens mij, alleen was overal in de aflevering het cijfer 500 in verwerkt. Zoals op de voorpagina van de krant etc.

1000 was de moord op Frits. Legendarisch, maar volgens mij speelde daar verder niet veel bijzonders? 1500 volgens mij Daniel die door Ludo van een eiland wordt gered (? Ik heb dat verhaal nooit gezien)
2000 was de dood van Roos, op zichzelf ook een heftig gegeven. 2500 dus de moord op Simon. 3000 volgens mij de terugkeer van Rik en Anita? Dennis had buitenlandscenes volgens mij. 3500 heb ik even niet paraat, 4000 was het sanatorium. Ontknoping van een lange whodunit met een aardige plottwist. Maar toen had de serie het euvel al dat de dader een figurant is en de hoofdpersonages er een zonder kleerscheuren af komen. De -500 afleveringen vanaf dan zou ik niet meer op kunnen noemen. 5000 was het sprookje in Ierland, met Zeger en Wiet en 6000 the excorcist in IJsland. And yet here we are 😁 In dat licht bezien was dit een prima jubileum aflevering. Zeker toen Demi 'echt' bleek :)

Btw; de dokter doet nog een reeks afleveringen mee. De actuer schrijft op socials 'Dr. Rogier Bergman, vanaf afl. 7000'

[ Bericht 3% gewijzigd door Japepk op 10-12-2024 00:50:58 ]
't Echte en 't ware!
pi_215823791
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:41 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat is ook met recht een classic ja. Aflevering 500 was qua verhaal niet bijzonder volgens mij, alleen was overal in de aflevering het cijfer 500 in verwerkt. Zoals op de voorpagina van de krant etc.

1000 was de moord op Frits. Legendarisch, maar volgens mij speelde daar verder niet veel bijzonders? 1500 volgens mij Daniel die door Ludo van een eiland wordt gered (? Ik heb dat verhaal nooit gezien)
2000 was de dood van Roos, op zichzelf ook een heftig gegeven. 2500 dus de moord op Simon. 3000 volgens mij de terugkeer van Rik en Anita? Dennis had buitenlandscenes volgens mij. 3500 heb ik even niet paraat, 4000 was het sanatorium. Ontknoping van een lange whodunit met een aardige plottwist. Maar toen had de serie het euvel al dat de dader een figurant is en de hoofdpersonages er een zonder kleerscheuren af komen. De -500 afleveringen vanaf dan zou ik niet meer op kunnen noemen. 5000 was het sprookje in Ierland, met Zeger en Wiet en 6000 the excorcist in IJsland. And yet here we are 😁 In dat licht bezien was dit een prima jubileum aflevering. Zeker toen Demi 'echt' bleek :)

Btw; de dokter doet nog een reeks afleveringen mee. De actuer schrijft op socials 'Dr. Rogier Bergman, vanaf afl. 7000'
De hereniging van Rik en Anita was pas ver na aflevering 3000 (oftewel begin seizoen 18). Aflevering 1500 was de eerste aflevering van een uur i.p.v. een halfuur (en Daniël die uit een helikopter springt). Aflevering 3000 was met de familie Fischer in Portugal (en de ingebruikname van de destijds nieuwe logo en leader). Van aflevering 3500 kan ik me alleen Rik en Anita in Zwitserland herinneren.
pi_215824102
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:41 schreef Japepk het volgende:

[..]

Aflevering 1000: de moord op Frits. Dát was wat speelde, het bouwde op naar de climax met de scène met de tv die in bad geduwd werd: Frits die Cilia bedreigde met haar verleden, vooral omdat Daniël was benoemd tot voogd over Wendela. Jef die het niet eens was met het huwelijk van Dian met Frits. Remco die door Frits aan de kant geschoven werd. En natuurlijk Hannie, die off-screen helemaal kapot ging van het feit dat Frits haar gouden bergen beloofde als zij abortus zou laten plegen, om er vervolgens met Dian vandoor te gaan. Niks geen Hans van Houten en gezever over een amulet: gewoon een moord uit pure haat voor de man van wie Hannie zo ontzettend hield.

Aflevering 1500: Daniël die door Ludo van het 'onbewoonde' eiland werd geplukt nadat hij maanden spoorloos verdwenen was, voortgekomen uit het feit dat Dian Suzanne een aanbod had gedaan om zich in te kopen in Variety (na het vertrek van Linda) en Daniël dat afraadde. Dian kon dat niet verkroppen en kwam er toen achter dat Daniël te maken had met de mysterieuze dood van Onno P. Wassenaar en hield dat als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd als wraak. Daniël sloeg op de vlucht, Ludo kocht iemand om zodat die de schuld van Wassenaars dood op zich nam en een ernstig verwarde Daniël zette weer voet op land, om nog enkele weken geteisterd te worden door wraakgevoelens jegens Dian.

Aflevering 2000: De dood van Roos.

Aflevering 2500: Het huwelijk van Simon en Esther, met Tony die zich wilde wreken op Stefano en hem wilde neerschieten in de kerk (maar gelukkig kreeg Ludo net op dat moment zijn zicht terug en kon Stefano wegtrekken, terwijl Yasmin het helaas de noodzaak vond om Tony te lijf te gaan waardoor Simon geraakt werd).
Overigens vond ik dit geen hele spannende jubileumaflevering bij het terugzien: de spanning komt pas echt op gang in het laatste kwartier terwijl de rest van de tijd gespendeerd wordt rond het (vermoedelijke) vreemdgaan van zowel Milan als Charlie op wintersport :O

Aflevering 3000: Barbara en Valerie die na een lange vete eindelijk tot elkaar komen in Portugal, om vijf minuten later allebei te bungelen aan een cliff met Charlie die hen niet allebei kan vasthouden aan het touw.

Aflevering 3500: Het huwelijk van Dennis en Anita, met Rik die op Anita's vrijgezellen in Zwitserland haar nog op andere gedachten probeert te brengen, en terug in Meerdijk in de val gelokt wordt door Bob Lanschot als de stalker van Dian.

Aflevering 4000: Slachtavond in het sanatorium, met superheld Jack die de spanning opnieuw aan flarden schiet (na dat een jaar eerder al gedaan te hebben in de climax van de René Meijer-lijn).

Aflevering 4500: Het voorgenomen derde huwelijk van Ludo en Janine dat verijdelt wordt door de explosie in de paardenstallen, wat is veroorzaakt door Amy die Nina wil vermoorden. Nick en Maxime die op dat moment een confrontatie hebben in de paardenstallen worden onbedoeld ook slachtoffer.

Aflevering 5000: Nina die in Israël lelijk ten val komt en in coma raakt, Lucas die ontvoerd wordt, Anton en Ludo die op elkaar inrijden met de auto en wie is de hogere macht die Reinier Veltman in zijn macht heeft?

Aflevering 5500: Het dubbelhuwelijk van Linda en Anton en Sam en d'r vriendje, waarbij Linda vers getrouwd al vreemdgaat met ex Bill Norris.

Aflevering 6000: Het vrijgezellenfeest van Amir op IJsland met wacko Romy, een tijdsprongetje en een vallende kroonluchter op het einde.

Andere noemenswaardige jubileumafleveringen:

Aflevering 4105: Het 20-jarig jubileum van De Koning, en de confrontatie tussen Ludo en Maxime waarbij hij haar (opnieuw) neerschiet.

Aflevering 5209: Het 25-jarig bestaan met het sprookje van Zeger in Ierland, met Laura die intussen haar leven voorbij zich ziet flitsen in het ziekenhuis als ze bijna het loodje legt.

Aflevering 6275: Het 30-jarig bestaan met het terugdenken aan Arnie, en een cameo van Stan Nijholt Paul Groot die een belabberde imitatie doet van Arnie.
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:28:05 #120
268260 Dr.Mikey
pi_215828188
Het is heel Meerdijk vs Nick Sanders momenteel.
R.I.P DTS.
pi_215832733
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:59 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Uitmuntend epistel as usual
Goeie aanvulling, thanks! Je ziet ook echt de golven waarin de serie steeds gaat, in elk geval vanaf seizoen 15/afleveringen 3000. Het wordt algemener, het zakt in. Dan komt er een goed verhaal rondom Ludo om de boel recht te trekken. Die tussentijd wordt alleen steeds korter. De explosie in de stallen was sterk, daarna was het volgende hoogtepunt letterlijk pas weer Reinier Veltman. Daarna was het Ludo op het booreiland die de sterke jaren rond seizoen 30 markeerde. Ik vond de 7000e gelijkaardig aan de aflevering voor het 30-jarig bestaan. Dat was toen vanwege corona ook maar een klein clubje en veel gedroom over het verleden.
't Echte en 't ware!
pi_215840048
@PeterKelder en @Mr.Pomtip Haha, jullie quotes in het GTST Courant 2024 overzicht https://gtstcourant.com/g(...)-gtst-jubileum-2024/ dat is toch wel grappig! :D

Dit viel mij nog op in dat verhaal: Pia Blanco is niet de hoofdschrijver. "De structuur in het schrijversteam is veranderd. Het is niet zo dat er een andere hoofdschrijver is. Dit is dus meer een organisatorische verandering."
Dus men werkt daar niet meer met hoofdschrijvers?

[ Bericht 4% gewijzigd door GTST2021 op 11-12-2024 20:16:46 ]
pi_215840375
Ik dacht dat Yasmin, Stefano's grote liefde was.
Met zijn afscheid van Merel leek het wel alsof zij het was
  woensdag 11 december 2024 @ 20:34:26 #124
268260 Dr.Mikey
pi_215840479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:27 schreef Saranghae het volgende:
Bowien, maar de schrijfster van nu is Bowien en Yasmin al lang vergeten.
R.I.P DTS.
  woensdag 11 december 2024 @ 20:35:43 #125
346653 Ceviche
pi_215840506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:27 schreef Saranghae het volgende:
Hij zei dat ook, dat er niet eerder een vrouw zo belangrijk voor hem was geweest of zoiets.
En dat snap ik ergens wel, met die rolstoel en depressie daarna, maar het is ook wel een beetje vreemd omdat hij met Yasmin zou trouwen (of getrouwd was, weet ik het) en Bowien is natuurlijk ook doodgegaan en daar was hij ook mee getrouwd. Ik was niet echt onder de indruk van deze uitspraak naar Merel toe eigenlijk :P
pi_215841961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:04 schreef GTST2021 het volgende:
@:PeterKelder en @:Mr.Pomtip Haha, jullie quotes in het GTST Courant 2024 overzicht https://gtstcourant.com/g(...)-gtst-jubileum-2024/ dat is toch wel grappig! :D

Dit viel mij nog op in dat verhaal: Pia Blanco is niet de hoofdschrijver. "De structuur in het schrijversteam is veranderd. Het is niet zo dat er een andere hoofdschrijver is. Dit is dus meer een organisatorische verandering."
Ik hoop dat het artikel ook naar rtl is gestuurd en de makers want wat er staat is 100% de waarheid.
pi_215842291
quote:
@:PeterKelder en @:Mr.Pomtip Haha, jullie quotes in het GTST Courant 2024 overzicht https://gtstcourant.com/g(...)-gtst-jubileum-2024/ dat is toch wel grappig! :D
Kijk, daar doen we het voor! :D Dank aan de beheerder(s) van GTST Courant voor het meelezen en quoten van mijn periodieke rants over de serie, zulke waardering vind ik leuk!

Verder ben ik het eens met wat er in de analyse gesteld wordt, ook door Jef Willemsen: de verhalen hebben nauwelijks nog impact, als er al een begin gemaakt wordt ontbreken zowel het midden als het eind, en de draaideur in de studio's waardoor acteurs en personages komen en gaan mag op slot gedaan worden. Wat was bijvoorbeeld het nut van het terughalen van Kees Boot als ie toch weer voor onbepaalde tijd uit beeld is? Oh wacht: om Babette van Veen in de tussentijd het zoveelste kolderieke verhaallijntje te geven waarmee de eens zo iconische Linda Dekker nog verder wordt verpest als overjarige onzekere puber.

En intussen is vrijwel zeker dat Sophie Bouquet voor een laatste keer door de draaideur in de studio is gegaan. Goed voor haar, ik hoop dat ze een verdere carrière kan uitbouwen (waar ze inmiddels al mee bezig was), maar ik vind het zonde dat het personage Merel Verduyn nooit goed is uitgewerkt. Eerst werden zij en Steef op een zijspoor gezet door Demi door onze strot te duwen, toen had ze eindelijk een goede liefdeslijn met Marwan die prompt werd afgekapt en sindsdien deden de schrijvers maar wat met haar: ze was een blauwe maandag lesbisch, wilde ineens bij de pliesie, dook op een man die haar vader had kunnen zijn, was afgelopen seizoen meer niet dan wel in beeld en nu kon ze op stel en sprong aan de slag bij Interpol. En dan te bedenken dat de oorspronkelijke verhaallijn voor Merel een bipolaire stoornis was waar het gezin Verduyn gebukt onder ging...

Daarop voortbordurend deze quote uit de analyse: Noa Jacobus is een ontzettend groot talent. GTST moet er echt álles aan doen om haar de komende jaren binnenboord te houden. Waar ik alleen maar volmondig ja op kan zeggen. Het is alleen te hopen dat de schrijvers haar niet als een voodoo-poppetje behandelen en alle ellende over Nola uitstorten, maar haar range als actrice ten volle benutten.

Waar ik zelf overigens acteur Ingmar aan wil toevoegen. Die gozer is een posterboy, heeft vorig seizoen bewezen te kunnen acteren in die scène met Saskia, dus speel dat uit en geef hem verdomme dan ook de verhaallijnen die het waard zijn! Geen corpsballen-ongein of fitfluencer-bullshit, maar verhalen waar de acteur zijn tanden in kan zetten en waarmee Steef Verduyn een onvergetelijk personage kan worden.

quote:
Hmm, dat kan verklaren waarom het inhoudelijk een enorme puinhoop is, aangezien er klaarblijkelijk geen duidelijke roerganger is. Wellicht dat Idse Grotenhuis daar nu meer op zit in zijn functie als creative producer, want uiteindelijk moet er iemand ook in besprekingen zitten met bijvoorbeeld RTL.
Aan Pia Blanco, mocht ze meelezen: mijn excuses dat ik in de veronderstelling was dat jij opnieuw als hoofdschrijver actief was, op basis van elders verkregen informatie. Desalniettemin zit je in het kernteam en bewijzen jij en je collega's vooralsnog niet geschikt te zijn voor die plek, getuige de erbarmelijke inhoudelijke staat van de serie op het moment. Ik vind dat dat gezegd mag, nee, moet worden. Want het blijft pijnlijk om een aflevering van 20 jaar geleden erbij te pakken en te concluderen dat dat veel beter geschreven werd - mede door een aantal van de schrijvers die er nu nog zitten.
En nee, ik wil niemand het kaas van zijn of haar brood wegnemen, maar doe jullie best en schrijf een soap/daily die de moeite van het kijken waard is, of ga voor van die pulpboekjes als Dokter Lidy van de Poel schrijven. Maar dat wat er nu van gemaakt wordt is GTST onwaardig. Ik zou bijna een fiets door een raam willen gooien uit plaatsvervangende schaamte...

[ Bericht 4% gewijzigd door PeterKelder op 11-12-2024 22:25:14 ]
  woensdag 11 december 2024 @ 22:31:20 #128
346653 Ceviche
pi_215842593
Wat trouwens ook een probleem is van huidig gtst, is dat de personages het nooit over vroeger lijken te hebben. Ik kijk het nu weer vanaf die kettingbotsingcliffhanger, en ik kom er deze week pas achter (als ik alles goed begrepen heb, want zeker ben ik er niet van) wat cs is, wat nina's baan eigenlijk is, dat Merel bipolair is, dat Steef een eetstoornis had, dat Tom van Marwan is (hoezo komen dit soort dingen nooit ter sprake?), iets over dat de vrouw van Julian aangerand is, om maar een paar dingen te noemen. Waarom worden dat soort dingen niet eens terloops benoemd?
Die moeder van die graffiti-jongen, die ineens naar Tel Aviv ging (ook weer zo'n sterk einde van een verhaallijn :')) die wordt ook nooit meer genoemd bijvoorbeeld.
pi_215842601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:35 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Hij zei dat ook, dat er niet eerder een vrouw zo belangrijk voor hem was geweest of zoiets.
En dat snap ik ergens wel, met die rolstoel en depressie daarna, maar het is ook wel een beetje vreemd omdat hij met Yasmin zou trouwen (of getrouwd was, weet ik het) en Bowien is natuurlijk ook doodgegaan en daar was hij ook mee getrouwd. Ik was niet echt onder de indruk van deze uitspraak naar Merel toe eigenlijk :P
"Geen enkele liefde is ooit zo belangrijk geweest als mijn liefde voor jou."
- Stefano Sanders, 11 december 2024

Wauw. Bowien en Yasmin draaien zich om in hun graf als ze dit horen.
Maar inderdaad, deze uitspraak is niet heel indrukwekkend aangezien hij het inmiddels alweer druk heeft met zijn serveerstertje met wie hij "een goed team" is. Gast, je doet niet mee aan Boggle, stfu :')
  woensdag 11 december 2024 @ 22:34:16 #130
268260 Dr.Mikey
pi_215842633
Sowieso is Stefano maar een sukkeltje in die rolstoel. Niks meer over van de oude Stefano.
R.I.P DTS.
  woensdag 11 december 2024 @ 22:40:05 #131
346653 Ceviche
pi_215842772
Ik vond Stefano altijd al een behoorlijke sukkel, dat pompeuze gedoe altijd met z'n kunst in de plaatselijke disco. Zo ken ik hem dan toch vooral. Zelfs als maffioso vond ik hem niet intimiderend.
Ludo daarentegen...
pi_215843406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Sowieso is Stefano maar een sukkeltje in die rolstoel. Niks meer over van de oude Stefano.
Het is 3x niks. Hij mag van mij wel vertrekken.
  donderdag 12 december 2024 @ 00:20:36 #133
268260 Dr.Mikey
pi_215843427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 00:13 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Het is 3x niks. Hij mag van mij wel vertrekken.
Ja eerst waren mensen blij want goed dat iemand een keer niet als een mirakel geneest zoals eerder Nina Robert Charlie Janine Ludo etc van het een of ander maar uiteindelijk kan je er nu heel weinig mee. En zijn comeback begon met een of ander vaag wraakplan en gelijk daarna de rolstoel eindstand comeback van niks.
R.I.P DTS.
  donderdag 12 december 2024 @ 00:38:59 #134
346653 Ceviche
pi_215843471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 00:20 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ja eerst waren mensen blij want goed dat iemand een keer niet als een mirakel geneest zoals eerder Nina Robert Charlie Janine Ludo etc van het een of ander maar uiteindelijk kan je er nu heel weinig mee. En zijn comeback begon met een of ander vaag wraakplan en gelijk daarna de rolstoel eindstand comeback van niks.
Nou ja Charlie was ook niet binnen twee weken genezen, maar of dat nou een half jaar was of een jaar of langer, geen idee. Ik houd de optie nog wel open dat het alsnog goed komt met Stefano :+

Ik zocht hoe lang charlie nou in die rolstoel zat, maar ik kon het niet vinden. Maar ik vond wel dat Tamara Brinkman (Saskia) ook een korte tijd de rol van Charlie heeft gespeeld, dat wist ik niet.
  donderdag 12 december 2024 @ 01:11:47 #135
268260 Dr.Mikey
pi_215843518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 00:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Nou ja Charlie was ook niet binnen twee weken genezen, maar of dat nou een half jaar was of een jaar of langer, geen idee. Ik houd de optie nog wel open dat het alsnog goed komt met Stefano :+

Ik zocht hoe lang charlie nou in die rolstoel zat, maar ik kon het niet vinden. Maar ik vond wel dat Tamara Brinkman (Saskia) ook een korte tijd de rol van Charlie heeft gespeeld, dat wist ik niet.
Charlie duurde iets meer als een seizoen.
Stefano zit er inmiddels al langer in daar was het trauma veroorzaakt door Barbara en Valerie uiteindelijk de reden.
R.I.P DTS.
pi_215845239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 01:11 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Charlie duurde iets meer als een seizoen.
Stefano zit er inmiddels al langer in daar was het trauma veroorzaakt door Barbara en Valerie uiteindelijk de reden.
Bij Charlie vond ik het destijds prima aangepakt. Maar ik was toen een jaar of 12 en had de eerdere 'rolstoelers' dus niet meegemaakt.
't Echte en 't ware!
pi_215850221
Wat een cliché. Hoofd kaal scheren bij een kankerpatiënt verhaallijn.
#superniger2020
  donderdag 12 december 2024 @ 21:05:06 #138
346653 Ceviche
pi_215850695
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:32 schreef superniger het volgende:
Als je dochter van 17 of 15 een kankerdiagnose krijgt dan koop je toch meteen een haarstuk? Of ben ik dan raar? Zeker met zo'n rijke familie. Ik snap dat dat het alsnog vrij heftig is om je haar te verliezen hoor, daar gaat het niet om.

Ik dacht eigenlijk dat ze deze clichéscene over zouden slaan, maar ineens is hij er toch nog.
Luuks bijbaan als seh-arts was ook alleen maar zodat hij een keer kon komen opdraven bij een Nola-scène en een Laura-scène :') je verwacht het niet.
pi_215854431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:15 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Kijk, daar doen we het voor! :D Dank aan de beheerder(s) van GTST Courant voor het meelezen en quoten van mijn periodieke rants over de serie, zulke waardering vind ik leuk!

Verder ben ik het eens met wat er in de analyse gesteld wordt, ook door Jef Willemsen: de verhalen hebben nauwelijks nog impact, als er al een begin gemaakt wordt ontbreken zowel het midden als het eind, en de draaideur in de studio's waardoor acteurs en personages komen en gaan mag op slot gedaan worden. Wat was bijvoorbeeld het nut van het terughalen van Kees Boot als ie toch weer voor onbepaalde tijd uit beeld is? Oh wacht: om Babette van Veen in de tussentijd het zoveelste kolderieke verhaallijntje te geven waarmee de eens zo iconische Linda Dekker nog verder wordt verpest als overjarige onzekere puber.

En intussen is vrijwel zeker dat Sophie Bouquet voor een laatste keer door de draaideur in de studio is gegaan. Goed voor haar, ik hoop dat ze een verdere carrière kan uitbouwen (waar ze inmiddels al mee bezig was), maar ik vind het zonde dat het personage Merel Verduyn nooit goed is uitgewerkt. Eerst werden zij en Steef op een zijspoor gezet door Demi door onze strot te duwen, toen had ze eindelijk een goede liefdeslijn met Marwan die prompt werd afgekapt en sindsdien deden de schrijvers maar wat met haar: ze was een blauwe maandag lesbisch, wilde ineens bij de pliesie, dook op een man die haar vader had kunnen zijn, was afgelopen seizoen meer niet dan wel in beeld en nu kon ze op stel en sprong aan de slag bij Interpol. En dan te bedenken dat de oorspronkelijke verhaallijn voor Merel een bipolaire stoornis was waar het gezin Verduyn gebukt onder ging...

Daarop voortbordurend deze quote uit de analyse: Noa Jacobus is een ontzettend groot talent. GTST moet er echt álles aan doen om haar de komende jaren binnenboord te houden. Waar ik alleen maar volmondig ja op kan zeggen. Het is alleen te hopen dat de schrijvers haar niet als een voodoo-poppetje behandelen en alle ellende over Nola uitstorten, maar haar range als actrice ten volle benutten.

Waar ik zelf overigens acteur Ingmar aan wil toevoegen. Die gozer is een posterboy, heeft vorig seizoen bewezen te kunnen acteren in die scène met Saskia, dus speel dat uit en geef hem verdomme dan ook de verhaallijnen die het waard zijn! Geen corpsballen-ongein of fitfluencer-bullshit, maar verhalen waar de acteur zijn tanden in kan zetten en waarmee Steef Verduyn een onvergetelijk personage kan worden.
[..]
Hmm, dat kan verklaren waarom het inhoudelijk een enorme puinhoop is, aangezien er klaarblijkelijk geen duidelijke roerganger is. Wellicht dat Idse Grotenhuis daar nu meer op zit in zijn functie als creative producer, want uiteindelijk moet er iemand ook in besprekingen zitten met bijvoorbeeld RTL.
Aan Pia Blanco, mocht ze meelezen: mijn excuses dat ik in de veronderstelling was dat jij opnieuw als hoofdschrijver actief was, op basis van elders verkregen informatie. Desalniettemin zit je in het kernteam en bewijzen jij en je collega's vooralsnog niet geschikt te zijn voor die plek, getuige de erbarmelijke inhoudelijke staat van de serie op het moment. Ik vind dat dat gezegd mag, nee, moet worden. Want het blijft pijnlijk om een aflevering van 20 jaar geleden erbij te pakken en te concluderen dat dat veel beter geschreven werd - mede door een aantal van de schrijvers die er nu nog zitten.
En nee, ik wil niemand het kaas van zijn of haar brood wegnemen, maar doe jullie best en schrijf een soap/daily die de moeite van het kijken waard is, of ga voor van die pulpboekjes als Dokter Lidy van de Poel schrijven. Maar dat wat er nu van gemaakt wordt is GTST onwaardig. Ik zou bijna een fiets door een raam willen gooien uit plaatsvervangende schaamte...
Jullie vergeten dat Kees en Babette beiden in 40-45 de musical spelen, en dat heel moeilijk te combineren is. Dus geen idee of dit een tijdelijke exit, ligt er ook aan of ze de musical gaan verlengen of niet.

En ik ben het er inderdaad mee eens dat de verhaallijnen worden afgeraffeld, personages ineens uit beeld verdwijnen, zoals Tamara.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:19:02 #140
179002 GwaiLow
pi_215855600
quote:
Vooral omdat je de blonde haren van Nola onder haar muts uit zag komen _O-. Dat is toch wel erg amateuristisch gedaan!
pi_215858478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:22 schreef gtststreetteam het volgende:

[..]
Jullie vergeten dat Kees en Babette beiden in 40-45 de musical spelen, en dat heel moeilijk te combineren is. Dus geen idee of dit een tijdelijke exit, ligt er ook aan of ze de musical gaan verlengen of niet.
Dat is juist de grap: alles wat nu nog op het scherm te zien is, is rond afgelopen juli opgenomen, nog voor de zomerstop van cast en crew. De repetities voor de 40-45 musical zijn pas in augustus begonnen.
Dit is meer het gevolg van die nieuwe strategie waar personages ineens voor weken of maanden uit de serie geschreven worden, dan weer terugkeren om vervolgens na enkele weken wéér uit beeld te verdwijnen. Wat is dan zelfs het nut van zo'n personage terug te halen? Het is simpelweg een rommeltje, en dat staat voor een groot gedeelte los van de nevenactiviteiten van de acteurs.
pi_215863899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:22 schreef gtststreetteam het volgende:

[..]

En ik ben het er inderdaad mee eens dat de verhaallijnen worden afgeraffeld, personages ineens uit beeld verdwijnen, zoals Tamara.
Ja, dus? Waarom zit Babette dan nog wel in GTST?
pi_215865540
RTL verlengt contract GTST met 3 jaar

De kijkcijfers en marktaandelen zijn goed, maar op basis van de inhoud momenteel vind ik dit een onverdiende verlenging. Mag toch hopen dat de contracten van de schrijvers niet voor zo'n lange periode verlengd worden.

De 7000e was aardig, maar niet meer dan dat. Eerder een volledige versie van toen Rikkemans een hartaanval kreeg en een ideale leven na de dood met Anita en Rikki zag.
Dat gezegd hebbende: de eenmalige terugkeer van Tamara Brinkman was wel de highlight van de aflevering. De chemie tussen haar en Cas was direct weer als vanouds en het toont aan dat het ontzettend zonde is dat Saskia niet meer in de serie zit. Helemaal met de op handen zijnde terugkeer van Jessica.

En ook opmerkelijk: na 6999 afleveringen wordt GTST niet langer geproduceerd onder de banner Endemol (Shine Scripted), maar onder NL Film. Het zal verder niks veranderen, maar toch...
pi_215868005
Katja krijgt natuurlijk een unfinished business rolletje met Jullian en dan kan het ook zomaar eens best voor onbepaalde tijd zijn dat ze terug is. En dat is gezien de ophef omtrent haar terugkomst wel begrijpelijk. Het lijkt me niet dat ze voor 2/3 afleveringen terugkomt zoals met Jeff ook al eens gebeurde. Dat zou wel een afgang zijn. Laat haar dan maar weg. En voor wat betreft de verlenging met 3 jaar zou ik voor Videoland gewoon de vrijdag er ook weer bij betrekken zodat je op vrijdag de maandag aflevering al kunt kijken een week vooruit. RTL is trots op GTST dus moet je hier ook verder in investeren. Het terug brengen naar 4 afleveringen per week was puur een bezuiniging, niets meer dan dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door freaky40 op 15-12-2024 15:24:44 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_215873588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:22 schreef freaky40 het volgende:
Katja krijgt natuurlijk een unfinished business rolletje met Jullian en dan kan het ook zomaar eens best voor onbepaalde tijd zijn dat ze terug is. En dat is gezien de ophef omtrent haar terugkomst wel begrijpelijk. Het lijkt me niet dat ze voor 2/3 afleveringen terugkomt zoals met Jeff ook al eens gebeurde. Dat zou wel wel een afgang zijn. Laat haar dan maar weg. En voor wat betreft de verlenging met 3 jaar zou ik voor Videoland gewoon de vrijdag er ook weer bij betrekken zodat je op vrijdag de maandag aflevering al kunt kijken een week vooruit. RTL is trots op GTST dus moet je hier ook verder in investeren. Het terug brengen naar 4 afleveringen per week was puur een bezuiniging, niets meer dan dat.
Rtl kan makkelijk het weer op vrijdag terug brengen zo bijzonder zijn de masked singer etc niet
  maandag 16 december 2024 @ 18:13:21 #146
268260 Dr.Mikey
pi_215889395
Wat een raar begin weer op de videoland aflevering.
R.I.P DTS.
pi_215892202
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vond het wel verassend zo aan het begin van de week.

Over GTST terug naar 5 dagen; naast budgettaire redenen is ook de nieuwe manier van filmen en montage die sinds enkele jaren terug is ingevoerd een reden dat het niet meer naar 5 dagen kan gaan.
pi_215892612
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vond dat juist leuk :)
pi_215892708
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:18 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Vond het wel verassend zo aan het begin van de week.

Over GTST terug naar 5 dagen; naast budgettaire redenen is ook de nieuwe manier van filmen en montage die sinds enkele jaren terug is ingevoerd een reden dat het niet meer naar 5 dagen kan gaan.
Het heeft niks te maken met niet kunnen, maar met niet willen. Ze kunnen ook met twee opnameteams tegelijk gaan werken, zodat er op één dag alsnog meer scènes kunnen worden opgenomen terwijl er voor het proces nog steeds meer tijd is dan in de oude situatie. In zowel België als Frankrijk werken er zelfs drie opnameteams simultaan aan de inhoud voor een blok van vijf tot tien afleveringen. Het zal de productieplanners iets meer kopzorgen geven misschien, maar het kán wel.
pi_215894812
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:55 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Het heeft niks te maken met niet kunnen, maar met niet willen. Ze kunnen ook met twee opnameteams tegelijk gaan werken, zodat er op één dag alsnog meer scènes kunnen worden opgenomen terwijl er voor het proces nog steeds meer tijd is dan in de oude situatie. In zowel België als Frankrijk werken er zelfs drie opnameteams simultaan aan de inhoud voor een blok van vijf tot tien afleveringen. Het zal de productieplanners iets meer kopzorgen geven misschien, maar het kán wel.
Dat kan inderdaad! Maar dat kost natuurlijk wel weer extra geld, wat ook 1 van de redenen was dat ze teruggingen naar 4 dagen.

Trouwens, onverwachte comeback vandaag! Valt mee dat die niet uitgelekt is!

SPOILER
pi_215895434
Zit Stefano permanent in een rolstoel?
Of gaat hij nog een Charlie doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door superniger op 17-12-2024 09:33:26 ]
#superniger2020
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:08:09 #152
268260 Dr.Mikey
pi_215898845
Nina en de modenichten
R.I.P DTS.
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:55:14 #153
346653 Ceviche
pi_215899239
Is die Spijker eerder in de serie al geïntroduceerd? Ik kan het me niet herinneren namelijk, dus ik vraag me af of ik dat heb gemist. Er staat me wel iets bij van dat het teveel voor Nina was icm de zorg voor Nola.
  dinsdag 17 december 2024 @ 20:40:52 #154
433862 Mr.Pomtip
pi_215901748
quote:
@:PeterKelder en @:Mr.Pomtip Haha, jullie quotes in het GTST Courant 2024 overzicht https://gtstcourant.com/g(...)-gtst-jubileum-2024/ dat is toch wel grappig!
:D

Ha, dat is wel tof! Ja, daar doen we het wel voor, he PeterKelder! Jammer dat het eigenlijk vooral geklaag over de serie is, maar misschien kunnen ze het bij de GTST-redactie eens lezen. Gratis feedback! Als ik lof voor ze heb dan hadden ze dat ook mogen lezen. Zorg ervoor! Als ze goede verhalen schrijven dan wil ik daar ook wel eens een reactie over typen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:32 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
"Geen enkele liefde is ooit zo belangrijk geweest als mijn liefde voor jou."
- Stefano Sanders, 11 december 2024
Dat is erg relatief. Bowien en Yasmin zijn ook alweer zo'n lange tijd overleden en wat heeft het dan achteraf ook voorgesteld? Intussen is Merel ook alweer afgedankt voor Rosie, dus erg overtuigend is hij er niet bij. Het ging immers al langer slecht (twee hele weken maar liefst) en ze hadden steeds weer ruzie (twee of drie keer omdat ze het druk hadden). Tja, dan is het wel klaar met die relatie. Niet meer te repareren of over te praten. De eigenlijke uitspraak van Stefano was:

"Geen enkele liefde is ooit zo belangrijk geweest als mijn liefde voor jou, dus ik ben nu met Rosie."

Hoe durft hij? Eerst zielig zijn omdat hij niet meer kan lopen en dan een nieuwe vriendin uitzoeken na al die steun, bij de eerste de beste klik. Is voor de meeste vrouwen ook geen belemmering blijkbaar, zo'n rolstoel. En nu is Merel weg en eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk! Had Sophie Bouquet betere verhalen gegeven. Dan was ze misschien gebleven, maar nee... Merel was uiteindelijk alleen maar van liefdeslijn naar liefdeslijn aan het hoppen. Zelfs met Lynn, wat niemand uiteindelijk een leuk personage vond...

quote:
Tegelijk was dat wel een emotioneel moment. Eén van de weinige keren dit jaar dat ik het wel emotioneel vond. Laat ook de ernst van de situatie zien, al moeten ze van Nola ook niet continu het zielige vogeltje van de serie maken. Wie weet wat voor gruwelijks er verder nog aan komt. Misschien wel een busje met Tamara erin, waarna Nola na de reclame weer helemaal beter is... Zoiets verzin je toch niet?!! :(

De 7000e aflevering vond ik ook een goede! Zat van alles wat in, waaronder kerst en gaf ook wat situaties die je normaal nooit ziet in GTST. Enige nadeel? Saskia is nog steeds weg. Haal haar terug! Zie haar op het moment liever terugkeren dan Jessica Harmsen, die ik eigenlijk ook in de 7000e aflevering had verwacht. Hoop echt dat ze daar nog iets speciaals mee gaan doen, al verwacht ik weer het cliché dat ze berooid en / of gescheiden terugkeert naar Meerdijk. Als je nu moet antwoorden: wie is de grote liefde van Julian? Jessica of Saskia? Saskia! Valt het op dat ik (nog) geen zin heb in Katja's terugkeer? Ze mag ons verrassen...

Zie je wel! Toch nog een beetje lof voor de serie. Het kan wel maar ze moeten het wel verdienen. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 17-12-2024 21:07:06 ]
pi_215904104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:40 schreef Mr.Pomtip het volgende:
! Valt het op dat ik (nog) geen zin heb in Katja's terugkeer? Ze mag ons verrassen...

Maar dit. Het enige waardoor het leuk relevant is dat Jessica terugkeert is het feit dat Julian in de serie zit. Verder niets. Maar die heeft ze voor het grijpen, nu er geen enkele twist meer zit met zijn gezin of iets. Misschien komt Katja alleen maar om Julian mee te nemen. Mag hopen dat ze voor Laura dan ook zo uit gaan pakken. Dan wil ik Wim Zomer en Bruni Heinke terug 😜
't Echte en 't ware!
pi_215904302
Heb het gevoel dat de terugkeer van Sam er ook alleen maar is om Linda nog een zinvolle rol te geven.
pi_215904584
Ja, Sam was ik ook weer even vergeten. Dacht dat ze naar de US was vertrokken in de serie, maar hoorde nu weer Vancouver. Hopelijk blijft die nog wel even een tijdje, leuke actrice en frisse verschijning nog steeds, Stijn.
En voor wat betreft weer terug naar 5 dagen, natuurlijk is dat een budget kwestie maar technisch is het gewoon mogelijk om voor 5 dagen te draaien. De zomerstop valt ook altijd al zo vroeg dus dan kunnen ze dat beter compenseren met 1 extra uitzenddag anders blijft het maar karig.
Die La Nina verhaalijn gaat ook maar door 'for ages', wordt tijd dat hier weer eens wat vernieuwing in gaat komen, en dat Nina een totaal andere richting uit gaat. Erg sleets verhaallijntje wat totaal niet meer boeit, ook vandaag weer niet met dat hulpje van haar wat haar totaal in de problemen brengt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215906703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 00:09 schreef freaky40 het volgende:
Ja, Sam was ik ook weer even vergeten. Dacht dat ze naar de US was vertrokken in de serie, maar hoorde nu weer Vancouver. Hopelijk blijft die nog wel even een tijdje, leuke actrice en frisse verschijning nog steeds, Stijn.
En voor wat betreft weer terug naar 5 dagen, natuurlijk is dat een budget kwestie maar technisch is het gewoon mogelijk om voor 5 dagen te draaien. De zomerstop valt ook altijd al zo vroeg dus dan kunnen ze dat beter compenseren met 1 extra uitzenddag anders blijft het maar karig.
Die La Nina verhaalijn gaat ook maar door 'for ages', wordt tijd dat hier weer eens wat vernieuwing in gaat komen, en dat Nina een totaal andere richting uit gaat. Erg sleets verhaallijntje wat totaal niet meer boeit, ook vandaag weer niet met dat hulpje van haar wat haar totaal in de problemen brengt.
Marly’s rol (en die van Everon) is al jaren uitgespeeld. Nina en Bing weg uit GTST, strak plan!
  woensdag 18 december 2024 @ 11:22:42 #159
268260 Dr.Mikey
pi_215906928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:01 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Marly’s rol (en die van Everon) is al jaren uitgespeeld. Nina en Bing weg uit GTST, strak plan!
Blijft vreemd hoe ze die toen willekeurig bij elkaar gezet hebben jaren geleden. Dit seizoen zijn ze vooral aangevers in de verhalen van de kinderen dat gebeurde bij Laura,Robert, Jef, Ludo en Janine pas in een veel latere leeftijdsfase overigens tegenwoordig is dat met Henk en Laura dan weer totaal niet zo maar er zijn jaren geweest dat Laura was veranderd in een edel figurant dat hebben ze ze laatste jaren wel goed gerepareerd.
R.I.P DTS.
pi_215907391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:40 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]
Had Sophie Bouquet betere verhalen gegeven. Dan was ze misschien gebleven, maar nee... Merel was uiteindelijk alleen maar van liefdeslijn naar liefdeslijn aan het hoppen. Zelfs met Lynn, wat niemand uiteindelijk een leuk personage vond...
Opvallend is ook dat Sophie dus laatst in een interview aangaf de serie te hebben verlaten om "meer drama, meer thriller" te kunnen/willen doen. In het GTST van zo'n twintig jaar geleden had ze dat soort verhalen makkelijk kunnen spelen, maar inmiddels komen ze niet verder dan Merel in een busje sleuren en een scène later staat ze alweer vrolijk in De Koning... Daar haal je als actrice weinig voldoening uit lijkt me.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:33 schreef RaymanNL het volgende:
Heb het gevoel dat de terugkeer van Sam er ook alleen maar is om Linda nog een zinvolle rol te geven.
Ik las gisterochtend toevallig onder de hashtag op Twitter "Sam is terug!!" En ik heb serieus een minuut moeten nadenken wie de fucksels Sam ook alweer was :') Leuk voor de actrice dat ze terug mocht komen, want met die gedroomde carrière na GTST is het ook niet echt gelukt. Maar wat het nut is van het terughalen van Sam (buiten Linda een enigszins zinvolle rol te geven inderdaad, voor zover dat mogelijk is) weet ik echt niet.

En intussen worden Sil en Amy, twee personages met voldoende (familie)banden en verhaalmogelijkheden al jaren stomweg vergeten. Begrijpe wie begrijpen kan...

quote:

[..]
Er is alleen één minuscuul probleempje: Marly en Everon hebben allebei een vast contract, dus het gaat de producent aanzienlijk wat geld kosten om ze uit de serie te schrijven. Al zou dat ook één van mijn eerste keuzes zijn moest ik er het voor het zeggen hebben hoor. Dan maar wat meer scènes met gesponsorde boterhammetjes van de Jumbo met Calvé pindakaas aan de Leen Bakker-keukentafel om die kosten terug te verdienen :P
pi_215911352
Het jammere is dat Nina en Bing allebei ook van die zouteloze karakters zijn en 0 chemie hebben samen. En dat terwijl ze allebei de serie inkwamen als stevige types. Bing is eigenlijk gewoon een draaideurcrimineel en Nina was in de eerste seizoen een doortrapt kreng die kon manipuleren om haar zin te krijgen. De chemie tussen Marly en Ruud Feltkamp was goed, waardoor Nina en Noud een koppel werden en daardoor werd Nina een zacht ei. En dat terwijl ze als getraumatiseerd kreng veel interessanter is. Hun vechtscheiding met die kinderen was wat dat betreft een goed verhaal, dat had niet 3 maanden later weer goed moeten komen (om vervolgens allebei weer 2x vreemd te gaan)
't Echte en 't ware!
pi_215919054
quote:

[..]
Dat zou ik wel jammer vinden, ik vind het leuk als de familie Sanders een beetje steady blijft.

Die Rosie mag er wel zo snel mogelijk uit, wat een vreselijk slechte actrice is dat. Irritant hoofd ook.
pi_215930000
Wordt ook wel moe van het Nola verhaallijntje elke keer, dat pathetisch dramatische. Aan het eind van deze hele verhaallijn gaat ze zeker ook dood, dat maakt het nog maar meer dramatischer wat GTST echt niet nodig heeft.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215930814
Lekker zeiken en tóch gewoon blijven kijken, altijd +1 _O_
  vrijdag 20 december 2024 @ 14:57:03 #165
346653 Ceviche
pi_215931185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:25 schreef DjVero het volgende:
Hatewatchen is ook een hobby :@ al geloof ik dat de meesten hier niet kijken om te hatewatchen.
  vrijdag 20 december 2024 @ 14:59:14 #166
346653 Ceviche
pi_215931201
Sam kwam droog uit de douche :D
En ik snap Steefs financiën niet. Eerst schulden (denk ik, ik keek toen niet maar zoiets zei Henk), toen op wereldreis, en ondanks dat hij die eerder af heeft gebroken heeft hij nu weer geldproblemen?
pi_215931432
quote:
Stijn Fransen keert terug in Goede Tijden, Slechte Tijden als het personage Sam Dekker. Dat bevestigt een woordvoerder van RTL na berichtgeving van RTL Boulevard. De 34-jarige actrice keert niet terug als vast castlid, maar wel "voor een wat langere periode".
Weer zo iemand die even de boel komt opvullen om daarna weer te vertrekken zonder iets noemenswaardig te hebben bijgedragen. :O
pi_215931476
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:59 schreef Ceviche het volgende:
En ik snap Steefs financiën niet. Eerst schulden (denk ik, ik keek toen niet maar zoiets zei Henk), toen op wereldreis, en ondanks dat hij die eerder af heeft gebroken heeft hij nu weer geldproblemen?
In de periode dat Steef professioneel gamer was, bouwde hij een belastingschuld van enkele tienduizenden euro's op. Julian zocht toen een oplossing door naar het casino te gaan, waar hij een louche geldschieter ontmoette voor wie hij vervolgens diamanten moest smokkelen. Marwan raakte daar ook bij betrokken en het ging mis toen zij tijdens een smokkelritje werden overvallen waardoor ze nog verder in de problemen raakten bij de louche geldschieter. Uiteindelijk kwam dat tot een bloederige confrontatie in de Buurtsuper en werd Julian opgepakt en moest hij zes maanden brommen voor betrokkenheid bij smokkelen. Hoe dat uiteindelijk met die belastingschuld is afgelopen is mij echter onbekend.
  vrijdag 20 december 2024 @ 16:03:10 #169
346653 Ceviche
pi_215931834
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 15:26 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
In de periode dat Steef professioneel gamer was, bouwde hij een belastingschuld van enkele tienduizenden euro's op. Julian zocht toen een oplossing door naar het casino te gaan, waar hij een louche geldschieter ontmoette voor wie hij vervolgens diamanten moest smokkelen. Marwan raakte daar ook bij betrokken en het ging mis toen zij tijdens een smokkelritje werden overvallen waardoor ze nog verder in de problemen raakten bij de louche geldschieter. Uiteindelijk kwam dat tot een bloederige confrontatie in de Buurtsuper en werd Julian opgepakt en moest hij zes maanden brommen voor betrokkenheid bij smokkelen. Hoe dat uiteindelijk met die belastingschuld is afgelopen is mij echter onbekend.
Maar dan had Steef toch heel veel geld verdiend met dat gamen? Waarom gamet hij nu trouwens niet? Hoe oud is Steef trouwens?
  vrijdag 20 december 2024 @ 16:59:04 #170
179002 GwaiLow
pi_215932271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:59 schreef Ceviche het volgende:
Dit viel mij ook op. De douch ging uit, en ze kwam direct droog uit de badkamer gelopen met een handdoek om. Het zijn maar kleine dingetjes, maar dit zijn toch wel belangrijke details? Of mag je dat niet verwachten van een soap als GTST?
  vrijdag 20 december 2024 @ 17:00:03 #171
179002 GwaiLow
pi_215932281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:25 schreef DjVero het volgende:
Dat is waar. Ik blijf altijd hopen dat het niveau omhoog gaat!
  vrijdag 20 december 2024 @ 17:58:01 #172
346653 Ceviche
pi_215932752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:59 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Dit viel mij ook op. De douch ging uit, en ze kwam direct droog uit de badkamer gelopen met een handdoek om. Het zijn maar kleine dingetjes, maar dit zijn toch wel belangrijke details? Of mag je dat niet verwachten van een soap als GTST?
Niet eens een handdoek, maar een badjas en slippers. De douche had niet eens zogenaamd aan hoeven staan om haar 'onder de douche vandaan te laten komen'.
pi_215946633
Ondertussen bij GTST Classics: dat opnieuw inspreken van Hafworks/Merenpark is echt ongelooflijk knullig gedaan. Ja, het is 20 jaar geleden, maar kon dat toen echt niet anders? :’)
pi_215959607
Zo in de classics heeft milan zojuist charlie voor t altaar laten staan 🤣
  maandag 23 december 2024 @ 13:13:34 #175
268260 Dr.Mikey
pi_215968852
Sam mag wel weer weg met der kinderlijke onzin verhaallijn.
R.I.P DTS.
  maandag 23 december 2024 @ 13:17:17 #176
268260 Dr.Mikey
pi_215968920
Uiteraard de zitting om dat kind van Amy Rose en Stefano was voor het gemak weer buitenbeeld.
R.I.P DTS.
pi_215976482
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Uiteraard de zitting om dat kind van Amy Rose en Stefano was voor het gemak weer buitenbeeld.
En ineens wordt ze opnieuw opgepakt en is ze uit de serie :’) De schrijvers: “ja laten we stoppen met deze verhaallijn man, geen zin meer in”
pi_215985953
quote:
Inderdaad geen speld tussen te krijgen. Het is een ongelofelijke puinhoop, en helemaal als je het zo opgetekend ziet.
Het is wel duidelijk dat RTL het contract met drie jaar verlengd heeft op basis van kijkcijfers en marktaandelen, want op basis van de inhoud zou ik hebben gezegd: stop maar onmiddellijk met de opnames waar jullie nu zitten, sluit jezelf als makers een week op in een vakantiehuisje om alles vanaf februari te herschrijven, neem dat opnieuw op en als het dán goed is krijgen jullie verlenging van een jaar - en niet meer dan dat. Want het is wel duidelijk dat de makers strak aan de teugels gehouden moeten worden.

Uit de analyse:
quote:
Ook wisten ze onlangs te verrassen door het ochtendritueel van alle Meerdijkers te laten zien, waardoor je als kijker meer dan ooit het idee krijgt dat iedereen in dezelfde wereld leeft.
Hartstikke mooi, maar zo'n sequentie past bij een allereerste aflevering van de serie - niet bij nummer 7004. Daarbij: die sequentie duurde ruim twee minuten. Twee minuten waarin de zichzelf gerespecteerde schrijvers twee scènes hadden kunnen schrijven om een paar van die vage verhaallijnen misschien nog enigszins duidelijk te krijgen. Heb ik het nog niet eens over de tijd die het kost om al die shots van slapende of fietsende personages te maken zonder dat het enig nut heeft voor de inhoud van de serie.
Met zulke 'mooie bijkomstigheden' kun je als makers experimenteren en uitpakken op het moment dat je serie inhoudelijk stáát op een solide fundering, en niet (zoals nu het geval is) op Meerdijks drijfzand.
pi_215988074
Pamela Teves zou er zo weer ingeschreven kunnen worden. Ze was/is de eigenaar van de flat waar Rik en Jullian nog wonen. Verzin een heftige verhaallijn en maak het personage van Pamela Teves permanent. Denk dat zij wel een geschikte actrice voor is, dat heeft ze bewezen in ONM natuurlijk. Ludo is al lang niet meer die 'schurk' die het altijd was, hij begint een beetje te deugen en woke te zijn zelfs. Mag dus wel wat meer peper in de soap komen...Dat verhaallijntje met Nola, hoelang willen ze dat nog rekken. Tot ze dood is? Of dat ze leukemie-vrij is?
Allemaal cabaretteketet!
pi_216015643
Lol, Nola heeft last van online haters. :')
#superniger2020
pi_216015703
Wat is dit slecht.
#superniger2020
  donderdag 26 december 2024 @ 22:06:58 #183
346653 Ceviche
pi_216016856
SPOILER
pi_216022327
Op RTL Lounge worden de 4:3 GTST classics opeens uitgezonden als uitgerekt 16:9, dat ziet er niet uit :{
Kan het wel aanpassen op de tv, maar vind het een beetje gek dat ze dat doen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 00:36:41 #185
268260 Dr.Mikey
pi_216039608
Ze blijven wel Robert lang de schuld geven van een ongeluk die Barbara Charlie en Valerie veroorzaakt hebben. Hij heeft haar niet eens geraakt _O-
R.I.P DTS.
pi_216075161
Geen enkele spannende ontwikkeling deze maand. 2025 is een goed moment om te stoppen met kijken.
pi_216075188
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 00:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze blijven wel Robert lang de schuld geven van een ongeluk die Barbara Charlie en Valerie veroorzaakt hebben. Hij heeft haar niet eens geraakt _O-
Prachtig seizoen + nu ook Martine en Il Filio.
pi_216078008
Benieuwd naar de maandtrailer van Januari. Zou die morgen komen?
  zondag 29 december 2024 @ 21:16:11 #189
268260 Dr.Mikey
pi_216079999
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 18:24 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Prachtig seizoen + nu ook Martine en Il Filio.
Met de brand als prachtige finale en ook de Stefano en Ludo zijn broers onthulling en de introductie van Nick _O_ al duurde het getouwtrek om Sill wel te lang voort en was het ook het seizoen van de nep harmsen en tracy en de leugens om het boek _O- bij een recensie over dat seizoen had ik voor die verhaallijn een punt afgetrokken.
R.I.P DTS.
  maandag 30 december 2024 @ 00:55:56 #190
268260 Dr.Mikey
pi_216085442
Rick benoemd Anita ^O^
R.I.P DTS.
pi_216090539
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 00:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Rick benoemd Anita ^O^
Ja en nog 1, maar die naam verstond ik niet
pi_216091642
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:37 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja en nog 1, maar die naam verstond ik niet
Shanty
pi_216119167
SPOILER
pi_216120073
Wat een gare verhaallijn van Stefano en zijn nieuwe vlam. Stefano kan niet meer helder nadenken, krijgt ruzie met Ludo, maar die blijkt gelijk te hebben en dan is alles weer goed. Het is te hopen dat ze het niet te lang rekken.
pi_216133395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 15:21 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Wat een gare verhaallijn van Stefano en zijn nieuwe vlam. Stefano kan niet meer helder nadenken, krijgt ruzie met Ludo, maar die blijkt gelijk te hebben en dan is alles weer goed. Het is te hopen dat ze het niet te lang rekken.
Met een beetje geluk is dat binnenkort voorbij, getuige de maandpromo:

pi_216134174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:22 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Met een beetje geluk is dat binnenkort voorbij, getuige de maandpromo:
Die ziet er wel leuk uit :)
pi_216137168
Duurt niet lang meer.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216138437
Ik vermoed dat de komst van Jessica er is om Julian uit de serie te schrijven. Gezien de inzichten die hij heeft gekregen en het hele gezin wat uit elkaar is gevallen
pi_216142826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:39 schreef RaymanNL het volgende:
Ik vermoed dat de komst van Jessica er is om Julian uit de serie te schrijven. Gezien de inzichten die hij heeft gekregen en het hele gezin wat uit elkaar is gevallen
Laten we het hopen. Met dit verhaal niveau zou haar terugkeer waarschijnlijk anders nergens op slaan.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 3 januari 2025 @ 00:21:11 #200
268260 Dr.Mikey
pi_216156341
Bart heeft in seizoen 8 al eerder in gtst gespeeld ?
R.I.P DTS.
pi_216160186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:39 schreef RaymanNL het volgende:
Dat denk ik niet, hopelijk blijft Katja permanent, voor zover in je de soap-wereld over permanent kunt spreken. Demi probeert toch ook weer in Nederland een opleiding te gaan volgen dus ik denk dat de Verduyntjes nog niet klaar zijn in Meerdijk. Ook Sam is weer terug die zich in Nederland wil gaan vestigen met haar sport carrière.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 januari 2025 @ 14:25:23 #202
268260 Dr.Mikey
pi_216160362
Sam is sowieso tijdelijk dat is al aangekondigd.
Maa de comeback van Linda zou ook tijdelijk zijn en werd ook elke keer verlengd dus helemaal zeker weet je het nooit.
R.I.P DTS.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 15:19:21 #203
436222 Japepk
Padvinder
pi_216160907
Ik ben een beetje afgehaakt met kijken en als ik zo nu en dan wat meepik merk ik dat het vooral allemaal niet boeit omdat een groot deel van de karakters losse pionnen zijn. Als Jessica blijft, dreigt dat de zoveelste te worden. Óf zij moet weer bij Julian eindigen en Elisa bij Rik, dat dat gewoon de vervangers van Saskia en Shanti zijn. Al is Shanti gewoon weg vanwege de echte zwangerschap van Bertri toch?

Maar zelfs al zouden in de flat weer 2 happy couples wonen; die zijn dan veel te gelijkend aan elkaar. Rik en Julian zijn totaal inwisselbaar als karakter. Julian had eerst nog een mooi gezin, maar dat is ook weggevallen. Ze moeten het gewoon aandurven om hem er dan ook uit te schrijven. Óf een karakter een écht goede draai kunnen geven, maar dat is ze eigenlijk al bijna 20 jaar niet meer gelukt.

En dan is er ook nog Stefano. Als tegenhanger van Ludo kwam hij niet uit de verf, als compagnon was hij niet onderscheidend genoeg dus nu wordt hij ook maar in de baantjescarroussel van de horeca gegooid. Hij, Bing, Rik en Julian vormen weliswaar een leuk vriendengroepje, veel meer dan af en toe een biertje in de kroeg doen ze ook niet. Er zijn er teveel in die categorie en het vervelende is dat Bing degenen is die nooit gewipt gaat worden. Hoe verfrissend zou het zijn als Bing zou verdwijnen en als Julian bij Nina zou eindigen. Ik zie hem wel met Nola en die kids aan de slag gaan hoor.

Stefano is de ideale opvolger van Ludo als anker in de serie. Niet heel gedurfd, maar ze kunnen wat dat aangaat beter op safe spelen. Erik de Vogel is ook al 63 en die zie ik niet net zoals Jette tot zijn 70e doorspelen met de intensiteit die de verhalen van Ludo kennen. Bovendien ben je dan óók Janine kwijt en vallen Nina en Bing dan ook rap door de mand. Al zullen ze dat in Amsterdam wel anders zien.

Elisa heeft eigenlijk nooit wat toegevoegd en was vooral te doen om de naam van Jasmine Sendar te kunnen gebruiken in de promotie. Die moet toch zelf ook wel zien dat deze rol het bij lange na niet haalt bij haar rol in ONM? En hoe iconisch Jessica en Katja ook zijn; met een slap verhaal wordt Jessica binnen 3 weken dezelfde kleurloze vaatdoek als Elisa en Linda.

Prima dat het een serie met veel veertigers/vijftigers is, maar laat ze dan in godsnaam ook iets doen.
't Echte en 't ware!
pi_216162940
Uit een interview met Tamara Brinkman voor LINDA:

quote:
Ongeveer een jaar geleden verliet Brinkman de soapserie GTST. “In eerste instantie omdat ik graag nog andere rollen wil spelen en daar geen ruimte voor zou hebben als ik in de serie zou blijven.” Toch maakt ze voor de 7000ste aflevering een uitzondering. Hierin maakt ze haar opwachting en is ze weer even terug van weggeweest. “Ik kreeg een belletje van de producent. Die vertelde dat het ze fantastisch leek als Saskia weer even terugkwam. Hij was nog niet eens uitgepraat of ik zei al ja.”

Ze rolt gelijk weer in haar rol: “De dynamiek op de set was gelijk weer als vanouds. Iedereen riep dat ook. Het was echt weer een warm bad en we hebben weer veel lol gehad. Mensen daar vroegen meteen of ik voor een langere tijd terug wilde komen, maar ik zei gelijk: nee. Dit is voor mij perfect. Tuurlijk had het me leuk geleken als Saskia nog even wat langer was gebleven, want deze personages blijven voor altijd in mijn hart. Maar ik heb een weloverwogen keuze gemaakt om ruimte over te houden voor verdere ambities. Ik heb weer even genoten en dat was precies goed.”
Ergens zou je denken dat dit een aanleiding is geweest voor de makers om met de strategie te komen dat personages (en dus acteurs) voor een periode ineens uit het verhaal geschreven worden. Immers, haar soapdochter Sophie Bouquet heeft het afgelopen jaar aan meerdere projecten kunnen werken mede doordat ze vorig seizoen voor een aantal periodes uit de serie geschreven werd.

En ja, de exit van Saskia blijft ook een aderlating met de nakende terugkeer van Jessica. Daar had zoveel meer vlees aan gezeten als er een connectie was tussen de breuk van Julian met Jessica/zijn relatie met Saskia dan het slappe verhaaltje dat Jessica blijkbaar zo'n enorme flirt was en Julian dat niet trok.
pi_216163277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 15:19 schreef Japepk het volgende:
Ik ben een beetje afgehaakt met kijken en als ik zo nu en dan wat meepik merk ik dat het vooral allemaal niet boeit omdat een groot deel van de karakters losse pionnen zijn. Als Jessica blijft, dreigt dat de zoveelste te worden. Óf zij moet weer bij Julian eindigen en Elisa bij Rik, dat dat gewoon de vervangers van Saskia en Shanti zijn. Al is Shanti gewoon weg vanwege de echte zwangerschap van Bertri toch?
Shanti zou ook weer terugkeren naar het schijnt, dus die zal wel in het verhaal terugkomen met een baby die van Rikkemans is waardoor de relatie van Rik en Elisa op wankelen staat en bla bla bla :Z Al zie ik de schrijvers het ook nog zo twisten dat Shanti de nieuwe verovering van Stefano wordt, nu zijn dagen met Rosie geteld lijken en ze verder ook niks met hem kunnen aanvangen :')

quote:
Stefano is de ideale opvolger van Ludo als anker in de serie. Niet heel gedurfd, maar ze kunnen wat dat aangaat beter op safe spelen. Erik de Vogel is ook al 63 en die zie ik niet net zoals Jette tot zijn 70e doorspelen met de intensiteit die de verhalen van Ludo kennen. Bovendien ben je dan óók Janine kwijt en vallen Nina en Bing dan ook rap door de mand. Al zullen ze dat in Amsterdam wel anders zien.
Er is alleen één probleem: Stefano is als personage bij lange na niet zo iconisch als Ludo in zijn slechtste periode (like: nu). De Stefano uit 1999-2005 was bij vlagen memorabel en stond als personage, maar de Stefano van tegenwoordig is net zo inwisselbaar als Bing, Rik of Julian nu zijn. Ze zijn alle vier vriendelijke veertigers met elk een ietwat ander kantje (Julian is de pleaser, Bing de koppige, Stefano de verstikker en Rik wil op z'n motor rijden).
Stefano als 'anker' van de serie is net alsof je een vislijntje uitgooit om een vrachtschip af te remmen. Ludo is tegenwoordig weliswaar een schim van zichzelf maar heeft 29 jaar aan verleden en binding met de serie wat hem het nodige gewicht geeft, met voldoende memorabele momenten en uiteraard de relatie met Janine als basis. Zelfs al zouden ze het aandurven om Stefano tot het nieuwe anker van de serie te bombarderen, dan mist hij dat gewicht op alle vlakken.

quote:
Elisa heeft eigenlijk nooit wat toegevoegd en was vooral te doen om de naam van Jasmine Sendar te kunnen gebruiken in de promotie. Die moet toch zelf ook wel zien dat deze rol het bij lange na niet haalt bij haar rol in ONM? En hoe iconisch Jessica en Katja ook zijn; met een slap verhaal wordt Jessica binnen 3 weken dezelfde kleurloze vaatdoek als Elisa en Linda.
Ik snap Jasmine Sendar ook niet dat ze hiervoor gekozen heeft. Na haar exit bij ONM was ze eigenlijk afgeschreven als actrice (omdat ze een te groot soapstempel had) en heeft ze jarenlang moeten vechten om weer in de picture te komen. Nu is ze eindelijk op het punt gekomen dat ze in meer prestigieuze projecten kan meedoen, en dan kiest ze voor zo'n dertien-in-een-dozijn rol in GTST. Want inderdaad: het personage van Elisa is vlees noch vis en ik kan me niet indenken dat er een enorme uitdaging voor Jasmine in zit. Maar ja, de schoorsteen moet roken zeker.
pi_216207592
Kim en Jessica namedrop.
#superniger2020
pi_216208837
De racismekaart wordt ook weer getrokken in de Videoland aflevering van vandaag met het verhaallijntje van Jasmin Sendar en die mevrouw die eigenlijk voor een witte meneer kwam die haar moest behandelen. Wel ja, die hadden we nog niet gehad volgens mij. Zodoende worden de schaapjes middels een dagelijkse soap geïndoctrineerd dat dit toch erg fout is en totaal niet woke is 'in deze tijd', wat er dan altijd bij gezegd moet worden. De soap is al lang de soap niet meer wat het was. Het is een doorgeefluik van woke-Nederland wat hun agenda wil doordrukken. Zeker op RTL-Woke, wat de NPO links inhaalt zelfs op veel gebieden de laatste jaren.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216217013
GTST-actrice Sophie Bouquet poseert naakt voor Playboy, collega maakt de foto's: ‘Vond mezelf eigenlijk te jong’
https://www.ad.nl/show/gt(...)jk-te-jong~ab9f6043/
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:02:45 #209
268260 Dr.Mikey
pi_216217675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:09 schreef RipCity het volgende:
GTST-actrice Sophie Bouquet poseert naakt voor Playboy, collega maakt de foto's: ‘Vond mezelf eigenlijk te jong’
https://www.ad.nl/show/gt(...)jk-te-jong~ab9f6043/
Bij leaks staat mijn dm open.
R.I.P DTS.
pi_216219872
Weet iemand vanaf welke aflevering Jessica er weer in zit?

Wat een toestand!!??
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:56:13 #211
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_216249262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:55 schreef freaky40 het volgende:
De racismekaart wordt ook weer getrokken in de Videoland aflevering van vandaag met het verhaallijntje van Jasmin Sendar en die mevrouw die eigenlijk voor een witte meneer kwam die haar moest behandelen. Wel ja, die hadden we nog niet gehad volgens mij. Zodoende worden de schaapjes middels een dagelijkse soap geïndoctrineerd dat dit toch erg fout is en totaal niet woke is 'in deze tijd', wat er dan altijd bij gezegd moet worden. De soap is al lang de soap niet meer wat het was. Het is een doorgeefluik van woke-Nederland wat hun agenda wil doordrukken. Zeker op RTL-Woke, wat de NPO links inhaalt zelfs op veel gebieden de laatste jaren.
Serieus zoek een nieuwe hobby. Er is genoeg kritiek te leveren op RTLNL en GTST is zeker niet bang voor een actueel thema van de dag maar jij ziet echt spoken.

Waarom ik dit nog weet terzijde was een paar maanden terug jouw eerste reactie op Troi nog dat het vast een gastarbeider/pool verhaallijn ging worden of iets in die richting. Ik vind het juist een van de leukere rollen momenteel, positief ingesteld vriendje voor de grillige Nola.

Aan Nola (en de actrice) moeten ze sowieso vasthouden. Ze is nu ineens wel weer 16 is ipv bijna 18 en ze (Nola) lijkt is dat de Rozenboom eigenlijk van haar is ook weer bijna vergeten. Maar het is wel een rol en personage dat perspectief heeft voor de langere termijn.
Schapen zijn relax.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 03:52:24 #212
268260 Dr.Mikey
pi_216249404
quote:
Aan Nola (en de actrice) moeten ze sowieso vasthouden. Ze is nu ineens wel weer 16 is ipv bijna 18 en ze (Nola) lijkt is dat de Rozenboom eigenlijk van haar is ook weer bijna vergeten. Maar het is wel een rol en personage dat perspectief heeft voor de langere termijn.
Die hebben ze gewoon 2x haar sweet 16 laten vieren _O- ook wel stom dat ze dat gedaan hebbben misschien na de kanker verhaallijn maakt ze terug een sprongetje.
R.I.P DTS.
pi_216250580
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:56 schreef DumpTruck het volgende:

[..]
Serieus zoek een nieuwe hobby. Er is genoeg kritiek te leveren op RTLNL en GTST is zeker niet bang voor een actueel thema van de dag maar jij ziet echt spoken.

Waarom ik dit nog weet terzijde was een paar maanden terug jouw eerste reactie op Troi nog dat het vast een gastarbeider/pool verhaallijn ging worden of iets in die richting. Ik vind het juist een van de leukere rollen momenteel, positief ingesteld vriendje voor de grillige Nola.

Waarom moet het gelijk weer persoonlijk worden getrokken. Ik heb een mening, en deze deel ik en zal ik ook blijven doen. Punt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216252790
quote:
Mwah, discriminatie rondom donkere mensen werd zo vroeg als seizoen 3 al een keer aangekaart toen Arthur geweigerd werd in een club vanwege zijn huidskleur. Dus dat dat nooit is voorgekomen in de serie lijkt me niet heel correct :P

Verder wel mee eens dat GTST het wat minder mag zoeken bij verhaallijnen die samenhangen met hedendaagse culturele discussies. Daarvoor hebben we al genoeg media in Nederland.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:39:21 #215
346653 Ceviche
pi_216253275
En Terra en de vader van Sylvester :X
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:48:04 #216
268260 Dr.Mikey
pi_216253384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:39 schreef Ceviche het volgende:
En Terra en de vader van Sylvester :X
Ja dat was heftig
R.I.P DTS.
pi_216256623
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:00 schreef Nexum het volgende:

[..]
Mwah, discriminatie rondom donkere mensen werd zo vroeg als seizoen 3 al een keer aangekaart toen Arthur geweigerd werd in een club vanwege zijn huidskleur. Dus dat dat nooit is voorgekomen in de serie lijkt me niet heel correct :P

Verder wel mee eens dat GTST het wat minder mag zoeken bij verhaallijnen die samenhangen met hedendaagse culturele discussies. Daarvoor hebben we al genoeg media in Nederland.
Dus dat. Breng gewoon het echte GTST gevoel weer terug. Je wilt elke dag niet geconfronteerd worden met al die actuele problemen uit de samenleving in een soap, beetje wegvluchten uit de werkelijkheid dat was altijd het USP van een soap waardoor het ook niet meer echt op een soap lijkt daardoor.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 12 januari 2025 @ 15:00:31 #218
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_216266785
Het mag van mij wel een beetje spannender en grootser. Ik kijk nu de classics op videoland en die zijn interessanter dan wat we nu krijgen. Tsja de film techniek is vooruit gegaan en de belichting maar daar houd t gewoon op, op dit moment.
  zondag 12 januari 2025 @ 22:28:56 #219
179002 GwaiLow
pi_216273663
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:00 schreef laracroftonline het volgende:
Het mag van mij wel een beetje spannender en grootser. Ik kijk nu de classics op videoland en die zijn interessanter dan wat we nu krijgen. Tsja de film techniek is vooruit gegaan en de belichting maar daar houd t gewoon op, op dit moment.
Niet alleen op dit moment, al heeeel lang is dat de enige vooruitgang :P
pi_216283057
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:00 schreef laracroftonline het volgende:
Nou zeg dat. Het was vandaag weer droevig op Videoland met Ludo en Janine.
  maandag 13 januari 2025 @ 17:34:18 #221
268260 Dr.Mikey
pi_216283283
Weer iets spannends wat buiten beeld gebeurd is.
Zoveelste keer al moeten ze mee kappen.
R.I.P DTS.
pi_216283632
quote:
Het gekke is dat het gelijk racisme werd genoemd.

Het kon ook zijn omdat ze vrouw is of omdat ze geen snuggere indruk maakte.

Maar blijkbaar was de enige reden omdat ze zwart is?

Heel apart.

En dan ook dat ze het elke week meemaakt?

Dat lijkt mij niet realistisch maar dat zal wel aan mij liggen blijkbaar.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:12:24 #223
346653 Ceviche
pi_216286681
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weer iets spannends wat buiten beeld gebeurd is.
Zoveelste keer al moeten ze mee kappen.
En Mila de neuroot die blijkbaar alweer verhuisd is :')
  maandag 13 januari 2025 @ 21:51:30 #224
268260 Dr.Mikey
pi_216287284
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:12 schreef Ceviche het volgende:

[..]
En Mila de neuroot die blijkbaar alweer verhuisd is :')
En eerst die studenten van Steef die ook opeens verdwenen waren.
R.I.P DTS.
pi_216288038
Wederom een raar verhaallijntje over Ludo die iemand vermoord zou hebben die zijn paarden wat aangedaan had. Weer zie je niets van dit hele voorval. Weer falen ze in laffe storytelling. Bij échte series op Netflix, in de grote mensen wereld zal ik maar zeggen, zie je tenminste nog flashbacks, maar nee blijkbaar niet in GTST....fail!
Disclaimer: of het moet nog komen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216288913
quote:
Helemaal mee eens. Hoewel Jasmine Sendar natuurlijk een ervaren (soap)actrice is, zal het niet voor niets zijn dat ze aan de cast is toegevoegd. Het was immers met Lynn (zwart, vrouw, lesbisch en dik, dus vier pluspunten) en die vrouwelijke homofiele ''adoptiezoon'' Mats van Rik en Shanti alweer véél te lang geleden dat GTST schaamteloos de woke toer opging. Het vervelende is vooral dat deze verhaallijn in de tijd van Arthur (maar denk ook aan de lesbische affaire van Laura) gedurfd was geweest, maar nu is het gewoon ontzettend conformistisch op de woke ''bandwagon'' springen; er is niets rebels of taboedoorbrekends aan, integendeel. Realistisch is het ook niet, want dan zouden we eerder omgekeerd racisme hebben gezien, of bijvoorbeeld Marokkanen die een blanke meid aanranden. Maar goed, ze moesten Elisa bij gebrek aan een creatief productieteam blijkbaar een verhaallijn geven, want tot nu toe hing ze er maar een beetje bij.
pi_216288930
Dus dat.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 januari 2025 @ 02:58:24 #228
268260 Dr.Mikey
pi_216289234
Eigenlijk is het heel lomp om Elisa dus deze verhaallijn te geven. Oh de actrice is donker laten we iets makkelijks met racisme doen.
R.I.P DTS.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:16:12 #229
268260 Dr.Mikey
pi_216329564
Is dit nou kubisme _O_
R.I.P DTS.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:14:00 #230
346653 Ceviche
pi_216330193
Wat denken jullie, gaan we Anneke nog een keer terugzien? :')
Ik vind het trouwens nog steeds asociaal hoor, van die vuilniszakken.
pi_216331753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:14 schreef Ceviche het volgende:
Wat denken jullie, gaan we Anneke nog een keer terugzien? :')
Ik vind het trouwens nog steeds asociaal hoor, van die vuilniszakken.
Dit sloeg echt weer helemaal nergens op 😅
pi_216334126
Sam slaat haar eigen moeder?!!! ook dit is vlees noch vis: https://gtstcourant.com/s(...)-in-gtst-klap-linda/
  maandag 20 januari 2025 @ 08:37:48 #233
179002 GwaiLow
pi_216363032
Haha die reactie van Laura op het uitgeleende geld van de spaarrekening. Ze smijt Henk gelijk woedend het huis uit 😂. En die vent die uit haar naam schilderde en die schilderijen voor zichzelf verkocht wilde ze graag gelijk vergeven en cadeaus meegeven. Wat een onzin zeg. Ze zal uiteraard wel weer snel spijt krijgen nu, en heeft dit met haar ziekte te maken. Maar toch wel vreemd.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:29:51 #234
346653 Ceviche
pi_216364084
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:37 schreef GwaiLow het volgende:
Haha die reactie van Laura op het uitgeleende geld van de spaarrekening. Ze smijt Henk gelijk woedend het huis uit 😂. En die vent die uit haar naam schilderde en die schilderijen voor zichzelf verkocht wilde ze graag gelijk vergeven en cadeaus meegeven. Wat een onzin zeg. Ze zal uiteraard wel weer snel spijt krijgen nu, en heeft dit met haar ziekte te maken. Maar toch wel vreemd.
:') ja en dat geld wilde ze eerst zelf overmaken toch?

Ik denk vaak dat ze de verkeerde verhaallijnen aan de verkeerde personen geven. Steef had bijvoorbeeld nog meer misbruik kunnen maken van Laura, dat dat het ouderenmishandelingverhaallijntje werd. En dan de hartaanval naar Henk, extra ruimte voor Steefs mishandelingen. Ik ken Stefano niet als iemand die zich zo gedraagt, dat had beter bij Rosie gepast, die heeft dan als extra motivatie ze haar zoon sneller terugkrijgt als ze een man/baan/huis heeft. En dat Stefano haar dan vermoordt :+
Het is imo ook niet logisch dat Ludo een man vermoordt omdat die man zijn paard verwond heeft, Ludo is een hele berekenende man, een gewond paard staat niet in verhouding tot een moord. Ik denk sowieso niet dat Ludo dat gedaan heeft, maar zo'n verhaallijn had beter bij een ander personage gepast.
pi_216364179
Ik vind die verhaallijn van Ludo weer meer van hetzelfde, met Janine die hem niet vertrouwt en uiteindelijk blijkt dat onterecht. De inspiratie is een beetje op.
pi_216368209
Ik denk dat dat verhaallijntje van Steef ook snel weer in de vergetelheid raakt, wat betreft het geld die ¤ 27.000 .
Beetje jammer zou het zijn.
Het is sowieso een beetje een rommeltje daar nu. Ik spoel ook altijd de helft door, verhaallijnen met Eliza zijn echt niks, vind dat met Demi ook wat tegenvallen, hadden ze ook wel wat meer mee kunnen doen.
India, ga er na toe!
pi_216368593
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:40 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik vind die verhaallijn van Ludo weer meer van hetzelfde, met Janine die hem niet vertrouwt en uiteindelijk blijkt dat onterecht. De inspiratie is een beetje op.
Dit is echt classic een moord-lijn. Ludo wordt erbij gehaald, want die is sowieso duister. Die heeft dan allerlei gekke telefoontjes gepleegd en staat op de verkeerde foto's. En in een normale serie zou het dan een andere figurant zijn die de dader was, bij GTST blijkt het waarschijnlijk ineens Julian te zijn.
't Echte en 't ware!
pi_216374403
Voorspelbaar dat Sam straks een keer Linda bijna vermoord of net voor belangrijke match in elkaar slaat ofzo en wordt opgepakt. Kunnen ze iets minder voorspelbaar naar iets toewerken misschien?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 01:02:57 #239
268260 Dr.Mikey
pi_216374445
Slechtste aflevering in tijden gezien.
Ludo en Janine terug in relatie therapie :Z
Rosie en Stefano herhaaldelijke scenes en Laura was weer eens super onredelijk tegen Henk.
R.I.P DTS.
pi_216377367
En Katja die Meerdijk in komt rijden op haar motor....
Allemaal cabaretteketet!
pi_216377848
Katja ziet er nog wel heel.goed uit voor haar leeftijd ^O^
pi_216379016
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:40 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Haha zei dit toevallig ook van de week tegen mijn vriendin :')
pi_216384785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:40 schreef Vino_Tinto het volgende:
Katja ziet er nog wel heel.goed uit voor haar leeftijd ^O^
Beetje een kindvrouwtje zoals ze nu gebracht wordt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216384798
Wat is er trouwens met Sam aan de hand, ongecontroleerde agressie. Rare vibe heeft die gekregen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216398772
Nou wat hebben ze er lang naar toegewerkt :’) Maar love de eerste scène met Katja en Julian (Inc muziek!). Jessica en Katja lijken wel op elkaar, kan me überhaupt niet herinneren hoe Jessica was, alleen dat het een toestand was.
pi_216402244
Rare aflevering gisteren met het ziekenhuisbezoek van Nola, waar de buiten opnames gewoon bij de Arena en de Endemol studio's zijn gedraaid. Geen scene van het verlossende woord van de arts, nee we krijgen gelijk maar een supriseparty thuis...echt... 8)7
Allemaal cabaretteketet!
pi_216402789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:05 schreef freaky40 het volgende:
Rare aflevering gisteren met het ziekenhuisbezoek van Nola, waar de buiten opnames gewoon bij de Arena en de Endemol studio's zijn gedraaid. Geen scene van het verlossende woord van de arts, nee we krijgen gelijk maar een supriseparty thuis...echt... 8)7
Vond ik niet echt raar, gewoon spannend houden!
pi_216403206
Ik denk dat Nola en Steef het nieuwe koppel wordt :P
pi_216403421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:17 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Vond ik niet echt raar, gewoon spannend houden!
Ik zie die spanning niet. Gewoon een fail van het schrijversteam om een logische verhaallijn te maken. Iets waar ze de laatste tijd wel vaker de plank mis mee slaan, zoals het ontbreken van de hele scene van Ludo bij die Raoul ofzo? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 23 januari 2025 @ 17:40:50 #250
433862 Mr.Pomtip
pi_216404055
Waarschuwing: het onderstaande verhaal gaat over stront. Zowel letterlijk als figuurlijk. Het gaat in Meerdijk gewoon nog steeds nergens heen. De schrijvers zien het ook niet, hoe bepaalde personages intussen behoorlijk zoutloos of zelfs irritant zijn.

Dacht het een paar dagen geleden wel weer, toen Ludo en Janine 'een appje hadden ontvangen'. Ergens hoopte ik dat de schrijvers zelf hadden ingezien dat het niks was en de verhaallijn rondom die Raoul (en die afschuwelijke Benthe) hadden afgeslagen. Nee hoor, weer dingen die uitsluitend buiten beeld gebeurd zijn. Dat ze daar eens mee kappen! Het vertelt NIETS! Er wordt alleen vertelt dat iets zo zou zijn, maar als kijker krijg je niet eens een bevestiging. Ik hoopte dat die emmer met stront wel over Ludo, Janine of de eettafel heen zou gaan maar hij werd keurig meegenomen door Rozenboom personeel. Waar zit het conflict in?! Hallo?! Spanning?!

Vervolgens een kreupel paard dat we nog nooit gezien hebben of dat die Raoul dat echt gedaan heeft. Zet dan op z'n minst een scene in, dat we hem iets geheimzinnigs zien doen in die stal. Maar nee: DOOD! Net als de spanning... Bestaat er natuurlijk ook weer een vaag appje dat Ludo 'toevallig' even weg was die avond. Aan de makers: JA, DAT HAD IN BEELD GEMOETEN, STELLETJE LUILAKKEN!! Op z'n minst!

Ik haat die podcast van Janine! Het is een reden om gauw een zwak verhaaltje op te gooien en zonder enige samenhang weer weg te gooien. Nog sneller dan normaal, met de groeten van ene Willem Roest. Geen directe verbanden tussen personages of opbouw vereist. Dit is al de zoveelste keer! Raoul heeft amper iets gedaan, behalve zijn emmertje stront en een kreupel-geappt paard, of hij is alweer vermoord. Nou, boeien... Zoveelste zwakzinnige moordmysterie dat zomaar uit de lucht komt vallen. Die strontemmer had best nog ergens heen kunnen leiden (hij had bijvoorbeeld Ludo voortdurend kunnen treiteren, met vergezochte acties), maar nu is het alleen maar STRONT!!

Over stront gesproken: was Sam eerder ook al zo strontvervelend? Het is alleen maar "IK IK IK" en zo niet, dan meteen boos. Dacht dat ze voorheen sympathieker was, dus haar terugkeer sprak me ergens wel aan. Nu niet meer! Moet het nu dan zielig zijn voor Linda? Toegeven, de kijkers kunnen Linda ook niet meer uitstaan, maar dan nog: dit slaat nergens op...

Ik dacht trouwens dat Rik en Elisa al samen waren. Wat heb ik dat verkeerd gezien! Hoe lang kun je ergens omheen draaien? Die twee rollen hangen er beide als verloren bij. Natuurlijk worden die met elkaar opgescheept, maar je mist er niets aan. Als ze nu naar een ver oord zouden emigreren voor tien weken, wie zou ze dan missen? Geldt voor meerdere personages, maar blijkbaar was het ook tijd voor een ouderwets verhaaltje over racisme. Kwam ook zomaar op als dunne stront. Dit was 'shockerend'...in de jaren 90. Waar zit de spanning in? Nog belangrijker: hoe komt die onderhand weer terug? Jessica? Ach, welnee!! Dat is vooral meer jaren 90.. :(

"Kopje thee, alsjeblieft!" ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 23-01-2025 19:03:56 ]
pi_216406559
Vanavond ook weer, Ludo moest naar het bureau. Ineens is hij geen verdachte meer en zou hij een relatie hebben met die vrouwelijke rechercheur?Dus wellicht heeft hij het afgekocht of die rechercheur bewerkt met een vette beurt. Hoe dan? Wat heb ik gemist? 1 gatenkaas verhaallijnen festijn!
Laatste stukje met Jessica en Jullian was dan wel weer aardig in beeld gebracht met een subtiel pianootje op de achtergrond die de originele leader van GTST pingelde, om wat sjeu aan de scene te brengen.
Nee, inderdaad de schrijvers maken er een potje van, het lijkt wel of ze de bus/trein moesten halen bij station J. Cruijf Arena...
Allemaal cabaretteketet!
pi_216408428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:33 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik zie die spanning niet. Gewoon een fail van het schrijversteam om een logische verhaallijn te maken. Iets waar ze de laatste tijd wel vaker de plank mis mee slaan, zoals het ontbreken van de hele scene van Ludo bij die Raoul ofzo? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Ik vond de opbouw eigenlijk wel logisch, met die "cliffhangers" in de telefoontjes naar huis en de surpriseparty als ontknoping. Prima gedaan imo.
pi_216409364
Welnee. Jij snapt niets van verhaallijnen opbouwen en series schrijven.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 00:51:49 #254
268260 Dr.Mikey
pi_216409507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:38 schreef freaky40 het volgende:
Vanavond ook weer, Ludo moest naar het bureau. Ineens is hij geen verdachte meer en zou hij een relatie hebben met die vrouwelijke rechercheur?Dus wellicht heeft hij het afgekocht of die rechercheur bewerkt met een vette beurt. Hoe dan? Wat heb ik gemist? 1 gatenkaas verhaallijnen festijn!
Laatste stukje met Jessica en Jullian was dan wel weer aardig in beeld gebracht met een subtiel pianootje op de achtergrond die de originele leader van GTST pingelde, om wat sjeu aan de scene te brengen.
Nee, inderdaad de schrijvers maken er een potje van, het lijkt wel of ze de bus/trein moesten halen bij station J. Cruijf Arena...
Dat van die relatie met die rechercheur was Ludo en Janine die liepen te grappen.
R.I.P DTS.
pi_216409532
Dat begreep ik er niet uit. Staat buiten kijf dat het slecht verteld is.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 01:37:42 #256
268260 Dr.Mikey
pi_216409610
Was grappig bedoelde onzin van de schrijvers.
En Nola er werd niet uitgelegd wat ze in het ziekenhuis kwam doen en opeens geen kanker meer.
R.I.P DTS.
pi_216410509
We kunnen ook overdrijven. Van Nola is de hele week al aangekondigd dat ze in het ziekenhuis de uitslag van een beenmergpunctie zou krijgen. Die 'surprise' is keurig de aflevering erna uitgelegd: de leukemie is 'in remissie'.

Dat van Ludo en de rechercheur was echt overduidelijk een grap, dan moet je echt beter kijken hoor! Wat ik dan niet snap is de moord op Raoul, die was na 2 afleveringen al vermoord en de zaak is nu opgelost......?

[ Bericht 3% gewijzigd door GTST2021 op 24-01-2025 10:19:59 ]
pi_216411685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:38 schreef freaky40 het volgende:
Dit was een grapje / sarcasme van Janine.
pi_216411689
Ok.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216411969
Blij dat ik het opneem, zodat ik die achterlijkheid rond Sam Dekker door kan spoelen. Wat ik dan dus ook doe. Wat een stampvoetend, verwend kut-kreng dat geen nee accepteert. En dan dat smoeltje wat de hele tijd scheef trekt als ze naar haar zin niet krijgt; doet mijn dochter van 2 ook. Irriteer me mateloos aan d'r. De actrice dan :+
pi_216412053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 09:23 schreef GTST2021 het volgende:
We kunnen ook overdrijven. Van Nola is de hele week al aangekondigd dat ze in het ziekenhuis de uitslag van een beenmergpunctie zou krijgen. Die 'surprise' is keurig de aflevering erna uitgelegd: de leukemie is 'in remissie'.

Dat van Ludo en de rechercheur was echt overduidelijk een grap, dan moet je echt beter kijken hoor!
Precies. We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen, maar er is ook nog zoiets als goed kijken en luisteren om te begrijpen hoe iets bedoeld wordt.

quote:
Wat ik dan niet snap is de moord op Raoul, die was na 2 afleveringen al vermoord en de zaak is nu opgelost......?
Dít is dan weer terechte kritiek. Sowieso is het al raar dat er eerst wekenlang niet meer gerefereerd werd naar dat matchfixinggedoe van Raoul (alsof het nooit heeft plaatsgevonden), vervolgens wordt er ineens naar teruggegrepen met dat artikel dat online wordt gezet, Raoul maakt wat stampij met een emmer stront (really? :') ) en is na (een vermeende want off screen) mishandeling van een paard ineens buiten beeld vermoord waarbij Ludo eveneens buiten beeld nog een appje zou hebben gehad en is langsgegaan. En net een week later is alles off screen opgelost en kunnen we weer verder. Kan iemand van dat o zo geweldige schrijversteam even uitleggen wat de bedoeling was van dit hele verhaallijntje buiten dat het de afleveringen lekker opvult?

Zelfde verhaal voor die plotselinge racisme-lijn. Er is een vrouw die niet door Elisa behandeld wil worden, dat wordt door Bingbong en Rikkemans op racisme gegooid (want Elisa heeft een donkere huidskleur dus is het racisme blijkbaar, alsof er niet legio andere redenen zijn waarom die vrouw niet door Elisa geholpen wilde worden) en ineens worden ze geteitsterd door pesterijen en vandalisme. Ehhh...?

Oh, en nog een tip voor de schrijvers: stop met onzinnige dingen als social media filmpjes en zogenaamde vlogs in de verhaallijnen. Buiten dat het door jullie nooit geloofwaardig geschreven wordt (en door de verdere productie evenmin geloofwaardig wordt uitgevoerd) is het gewoonweg niet interessant als 'hoek' om een verhaal mee te vertellen.
pi_216412336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 22:31 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik vond de opbouw eigenlijk wel logisch, met die "cliffhangers" in de telefoontjes naar huis en de surpriseparty als ontknoping. Prima gedaan imo.
Ben het hier ook wel mee eens. Ze hebben het zo spannend gehouden, je wist tot de party niet wat de uitslag was. Misschien wel wat meer uitleg in vervolg met inhoerverre ze genezen is.

Snap het punt over buiten beeld overigens wel, zoals de die roof half jaartje terug.

Overigens heb ik me dood geïrriteerd aan het rekken van Jessica’s terugkomst. Op maandag al teasen terwijl op donderdag het pas echt gebeurd.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 13:16:50 #263
346653 Ceviche
pi_216413009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:47 schreef PeterKelder het volgende:

[..] en ineens worden ze geteitsterd door pesterijen en vandalisme. Ehhh...?
Die jongens die buiten sparks zaten te lachen bij die scène met die lekke banden, volgens mij waren dat dakloze jongeren die gewoon boos zijn op Rik omdat hij ineens gestopt is met soep brengen en daarom wraak hebben genomen :(
pi_216416961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 00:07 schreef freaky40 het volgende:
Welnee. Jij snapt niets van verhaallijnen opbouwen en series schrijven.
Volgens mij ben jij degene die het niet helemaal snapt :)
pi_216418975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 19:55 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij degene die het niet helemaal snapt :)
Gaan we nu jij-bakken?
Allemaal cabaretteketet!
pi_216419696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Die jongens die buiten sparks zaten te lachen bij die scène met die lekke banden, volgens mij waren dat dakloze jongeren die gewoon boos zijn op Rik omdat hij ineens gestopt is met soep brengen en daarom wraak hebben genomen :(
Whahaha oh ja, dat was ook ineens klaar toen mislukte Mats halsoverkop de serie verliet :') _O-
  vrijdag 24 januari 2025 @ 22:38:54 #267
346653 Ceviche
pi_216419802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:31 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Whahaha oh ja, dat was ook ineens klaar toen mislukte Mats halsoverkop de serie verliet :') _O-
Haha ja, zo van: ik kan me hieraan niet relateren dus het boeit me niet meer. Als de relatie tussen Rik en Elise uit gaat, dan is hij ook niet meer geïnteresseerd wanneer mensen racistische uitspraken doen. Want ja, boeiend ook eigenlijk :')
pi_216424633
Kan iemand mij helpen herinneren hoe het afloopt met Jack&Anita ?

Want hij weet nu dat ze positief is en ontwijkt haar nadat hij steeds achter haar aanliep. Maar komen ze ooit bij elkaar ?

En zo zonde wat ze met Nick&Charlie hebben gedaan echt een leuk stel waren ze
pi_216426605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:47 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Precies. We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen, maar er is ook nog zoiets als goed kijken en luisteren om te begrijpen hoe iets bedoeld wordt.
[..]
Dít is dan weer terechte kritiek. Sowieso is het al raar dat er eerst wekenlang niet meer gerefereerd werd naar dat matchfixinggedoe van Raoul (alsof het nooit heeft plaatsgevonden), vervolgens wordt er ineens naar teruggegrepen met dat artikel dat online wordt gezet, Raoul maakt wat stampij met een emmer stront (really? :') ) en is na (een vermeende want off screen) mishandeling van een paard ineens buiten beeld vermoord waarbij Ludo eveneens buiten beeld nog een appje zou hebben gehad en is langsgegaan. En net een week later is alles off screen opgelost en kunnen we weer verder. Kan iemand van dat o zo geweldige schrijversteam even uitleggen wat de bedoeling was van dit hele verhaallijntje buiten dat het de afleveringen lekker opvult?

Zelfde verhaal voor die plotselinge racisme-lijn. Er is een vrouw die niet door Elisa behandeld wil worden, dat wordt door Bingbong en Rikkemans op racisme gegooid (want Elisa heeft een donkere huidskleur dus is het racisme blijkbaar, alsof er niet legio andere redenen zijn waarom die vrouw niet door Elisa geholpen wilde worden) en ineens worden ze geteitsterd door pesterijen en vandalisme. Ehhh...?

Oh, en nog een tip voor de schrijvers: stop met onzinnige dingen als social media filmpjes en zogenaamde vlogs in de verhaallijnen. Buiten dat het door jullie nooit geloofwaardig geschreven wordt (en door de verdere productie evenmin geloofwaardig wordt uitgevoerd) is het gewoonweg niet interessant als 'hoek' om een verhaal mee te vertellen.
Toch kan ik het mij niet voorstellen dat het hierbij blijft, Ludo en Raoul. Waarom halen ze dat anders na weken ineens weer aan? Zou iemand bezig zijn om Ludo te kapot te maken, op de achtergrond?
pi_216427492
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 16:43 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Toch kan ik het mij niet voorstellen dat het hierbij blijft, Ludo en Raoul. Waarom halen ze dat anders na weken ineens weer aan? Zou iemand bezig zijn om Ludo te kapot te maken, op de achtergrond?
Wellicht leeft er nog wat op, maar ik denk dat het gewoon prutswerk qua schrijven is.
't Echte en 't ware!
pi_216453669
Ow wat hoop ik dat Jessica lang in meerdijk blijft om de boel op stelten te zetten :’) Wat lijkt ze toch op Katja
pi_216458268
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 20:01 schreef RaymanNL het volgende:
Ow wat hoop ik dat Jessica lang in meerdijk blijft om de boel op stelten te zetten :’) Wat lijkt ze toch op Katja
De chemie tussen haar en Julian spat wel echt van het scherm hoor
't Echte en 't ware!
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:22:02 #273
268260 Dr.Mikey
pi_216458289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 18:02 schreef Japepk het volgende:

[..]
Wellicht leeft er nog wat op, maar ik denk dat het gewoon prutswerk qua schrijven is.
Ik denk dat het zo blijft die sarcastische scène tussen Ludo en Janine leek ook wel een reactie op de kritiek die de schrijvers krijgen van oudere fans.
R.I.P DTS.
pi_216458970
Blijkbaar gaat ze weer weg, het was dus toch maar voor 1/2 afleveringen. Ik wist het.
Allemaal cabaretteketet!
pi_216459878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:27 schreef freaky40 het volgende:
Blijkbaar gaat ze weer weg, het was dus toch maar voor 1/2 afleveringen. Ik wist het.
Dat zou wel héél slap zijn. Er was toch al bekend dat ze iets op te biechten had ofzo? Of hebben we dat er zelf van gemaakt naar een maandtrailer die weer veel te suggestief was?
't Echte en 't ware!
pi_216459899
In spoiler omdat het de aflevering van videoland is van vandaag
SPOILER
pi_216461089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:45 schreef Vino_Tinto het volgende:
In spoiler omdat het de aflevering van videoland is van vandaag
SPOILER
SPOILER
pi_216461451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef NedKelly het volgende:

[..]
SPOILER
Dat is ok een goeie :o
pi_216464396
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 29-01-2025 18:33:30 ]
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:37:48 #280
268260 Dr.Mikey
pi_216464760
In de preview Linda en Jessica die elkaar tegenkomen op een karaoke avond in de koning is natuurlijk een gouden kans om ze Ademnood te laten zingen.
R.I.P DTS.
pi_216465604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de preview Linda en Jessica die elkaar tegenkomen op een karaoke avond in de koning is natuurlijk een gouden kans om ze Ademnood te laten zingen.
Ik weet het niet meer maar was ademnood ook een ding in GTST zelf?
pi_216465982
SPOILER
  woensdag 29 januari 2025 @ 01:40:53 #283
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216466013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 23:59 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Ik weet het niet meer maar was ademnood ook een ding in GTST zelf?
In aflevering 1000, waarbij de uiteindelijke hit gepresenteerd werd tijdens een gala, was het wel Frits die ongetwijfeld ademnood kreeg.... :+

Als ik zo lees was dit iets dat buiten GTST zelf werd gezongen. Maar het is wel een gemiste kans dat je er ook geen glimpje terug zag. Halverwege de aflevering van a.s woensdag zie je bij de karaoke de titels en artiesten van een reeks nummers voorbij komen. Ik hoopte dat als 'easter egg' Ademnood ertussen zat, maar dat was volgens mij helaas niet zo. Een geremasterd versie als achtergrondmuziek had ook wel mooi gewezen.
  woensdag 29 januari 2025 @ 02:09:48 #284
268260 Dr.Mikey
pi_216466055
Helaas helemaal toen Linda en Jessica samen moesten zingen.
R.I.P DTS.
pi_216466292
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 01:15 schreef Niels_ het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_216466584
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2025 01:40 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
In aflevering 1000, waarbij de uiteindelijke hit gepresenteerd werd tijdens een gala, was het wel Frits die ongetwijfeld ademnood kreeg.... :+

Als ik zo lees was dit iets dat buiten GTST zelf werd gezongen. Maar het is wel een gemiste kans dat je er ook geen glimpje terug zag. Halverwege de aflevering van a.s woensdag zie je bij de karaoke de titels en artiesten van een reeks nummers voorbij komen. Ik hoopte dat als 'easter egg' Ademnood ertussen zat, maar dat was volgens mij helaas niet zo. Een geremasterd versie als achtergrondmuziek had ook wel mooi gewezen.
Thanks, zojuist 1000 en 1001 weer geleken _O_ Wat stond het me allemaal nog op het netvlies.

Mis trouwens wel de zakenwereld uit gtst als ik zo terug kijk. De ene plek waar mensen elkaar nu nog ontmoeten is tijdens een karaoke party
pi_216470205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
Even in spoiler want het is een aflevering van videoland

SPOILER
pi_216471040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 01:15 schreef Niels_ het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_216471976
Zou Rosie alweer helemaal uit beeld/vergeten zijn?
pi_216473324
Linda en Jessica zongen "The Rose" tijdens de karaoke-avond. Toch een kleine verwijzing.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:01:22 #291
268260 Dr.Mikey
pi_216474645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 18:34 schreef PatriQue89 het volgende:
Linda en Jessica zongen "The Rose" tijdens de karaoke-avond. Toch een kleine verwijzing.
Heel netjes.
R.I.P DTS.
pi_216474797
quote:
Mooi!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 30 januari 2025 @ 10:05:03 #293
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_216480920
quote:
denk je er om dat als het nog niet op TV s geweest je spoilers behoort te gebruiken?

Mooi dat het op 29 januari uitgezonden werd. (ik wist het niet meer maar blijkbaar is Guusje 29 januari 2004 overleden)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_216481099
Wat een toestand! Want niet alleen Jessica keert terug, maar ook onze waarde @Frey is vandaag jarig - en dat wordt gevierd door al zijn Meerdijkse vrienden *O*
pi_216481778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:42 schreef RaymanNL het volgende:
Zou Rosie alweer helemaal uit beeld/vergeten zijn?
Die is net zo snel verdwenen als dat ze gekomen is. Ook zo'n onafgemaakt verhaallijntje. Snap niet dat je zo'n zwaarmoedig nummer als The Rose gaat zingen op een Karaoke avond.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 30 januari 2025 @ 12:18:12 #296
268260 Dr.Mikey
pi_216482238
Gefeliciteerd @Frey *O*
R.I.P DTS.
pi_216483586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:26 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Die is net zo snel verdwenen als dat ze gekomen is. Ook zo'n onafgemaakt verhaallijntje. Snap niet dat je zo'n zwaarmoedig nummer als The Rose gaat zingen op een Karaoke avond.
Omdat het een eerbetoon aan Guusje is misschien? Lekker bot weer!
pi_216483988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 14:55 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Omdat het een eerbetoon aan Guusje is misschien? Lekker bot weer!
Hoezo bot?
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 30 januari 2025 @ 20:22:07 #299
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_216487354
Bedankt! :D

Ik ben niet meer actief hier, maar ik lees nog altijd mee. ;)
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_216489006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:26 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Wat snap je daar nou weer niet aan? Het was een vrij duidelijke verwijzing.
pi_216489205
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:05 schreef Nizno het volgende:

[..]
denk je er om dat als het nog niet op TV s geweest je spoilers behoort te gebruiken?

Mooi dat het op 29 januari uitgezonden werd. (ik wist het niet meer maar blijkbaar is Guusje 29 januari 2004 overleden)
De uitzending op RTL is 5 febr. Volgende week, een dag te laat. Guusje is 4 febr. 1969 geboren en 4 febr. 2004 begraven.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 31 januari 2025 @ 08:51:09 #302
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_216491635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 22:04 schreef casita het volgende:

[..]
De uitzending op RTL is 5 febr. Volgende week, een dag te laat. Guusje is 4 febr. 1969 geboren en 4 febr. 2004 begraven.
ow das bagger... sorry had een nieuwsbericht er over gevonden en dacht dat het de TV uitzending was waar ze naar verwezen. Thanks
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')