Waarschuwing: het onderstaande verhaal gaat over stront. Zowel letterlijk als figuurlijk. Het gaat in Meerdijk gewoon nog steeds nergens heen. De schrijvers zien het ook niet, hoe bepaalde personages intussen behoorlijk zoutloos of zelfs irritant zijn.
Dacht het een paar dagen geleden wel weer, toen Ludo en Janine 'een appje hadden ontvangen'. Ergens hoopte ik dat de schrijvers zelf hadden ingezien dat het niks was en de verhaallijn rondom die Raoul (en die afschuwelijke Benthe) hadden afgeslagen. Nee hoor, weer dingen die uitsluitend buiten beeld gebeurd zijn. Dat ze daar eens mee kappen! Het vertelt NIETS! Er wordt alleen vertelt dat iets zo zou zijn, maar als kijker krijg je niet eens een bevestiging. Ik hoopte dat die emmer met stront wel over Ludo, Janine of de eettafel heen zou gaan maar hij werd keurig meegenomen door Rozenboom personeel. Waar zit het conflict in?! Hallo?! Spanning?!
Vervolgens een kreupel paard dat we nog nooit gezien hebben of dat die Raoul dat echt gedaan heeft. Zet dan op z'n minst een scene in, dat we hem iets geheimzinnigs zien doen in die stal. Maar nee: DOOD! Net als de spanning... Bestaat er natuurlijk ook weer een vaag appje dat Ludo 'toevallig' even weg was die avond. Aan de makers: JA, DAT HAD IN BEELD GEMOETEN, STELLETJE LUILAKKEN!! Op z'n minst!
Ik haat die podcast van Janine! Het is een reden om gauw een zwak verhaaltje op te gooien en zonder enige samenhang weer weg te gooien. Nog sneller dan normaal, met de groeten van ene Willem Roest. Geen directe verbanden tussen personages of opbouw vereist. Dit is al de zoveelste keer! Raoul heeft amper iets gedaan, behalve zijn emmertje stront en een kreupel-geappt paard, of hij is alweer vermoord. Nou, boeien... Zoveelste zwakzinnige moordmysterie dat zomaar uit de lucht komt vallen. Die strontemmer had best nog ergens heen kunnen leiden (hij had bijvoorbeeld Ludo voortdurend kunnen treiteren, met vergezochte acties), maar nu is het alleen maar STRONT!!
Over stront gesproken: was Sam eerder ook al zo strontvervelend? Het is alleen maar "IK IK IK" en zo niet, dan meteen boos. Dacht dat ze voorheen sympathieker was, dus haar terugkeer sprak me ergens wel aan. Nu niet meer! Moet het nu dan zielig zijn voor Linda? Toegeven, de kijkers kunnen Linda ook niet meer uitstaan, maar dan nog: dit slaat nergens op...
Ik dacht trouwens dat Rik en Elisa al samen waren. Wat heb ik dat verkeerd gezien! Hoe lang kun je ergens omheen draaien? Die twee rollen hangen er beide als verloren bij. Natuurlijk worden die met elkaar opgescheept, maar je mist er niets aan. Als ze nu naar een ver oord zouden emigreren voor tien weken, wie zou ze dan missen? Geldt voor meerdere personages, maar blijkbaar was het ook tijd voor een ouderwets verhaaltje over racisme. Kwam ook zomaar op als dunne stront. Dit was 'shockerend'...in de jaren 90. Waar zit de spanning in? Nog belangrijker: hoe komt die onderhand weer terug? Jessica? Ach, welnee!! Dat is vooral meer jaren 90..
"Kopje thee, alsjeblieft!"
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 23-01-2025 19:03:56 ]