abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215487873

De (ongeveer) huidige cast:

...Soms geluk, en soms verdriet... ;(

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant

[ Bericht 4% gewijzigd door PeterKelder op 06-11-2024 09:40:22 ]
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_215489948
We houden hoop dat ze een verhaallijn moesten dumpen voor een hele spannende nieuwe verhaallijn
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 6 november 2024 @ 01:08:59 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215489989
Marwan nog langer vast laten zitten terwijl er al aangetoond was dat er geen contact meer was tussen de echte dieven kon ook niet meer. en die actrice van Tamara zou wel niet meer beschikbaar geweest zijn. Sowie voelde de eerste twist (ze is een dievegge)al heel erg geforceerd aan en niet passend. Alsof ze Marwan eerst wat met een getrouwde vrouw lieten hebben een keer anders wilde afsluiten ipv van de standaard doorgedraaide echtgenoot en toen pas het einde zijn gaan schrijven.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_215493793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 01:00 schreef RaymanNL het volgende:
We houden hoop dat ze een verhaallijn moesten dumpen voor een hele spannende nieuwe verhaallijn
Eentje waarbij Janine weer aan d'r met Garnier geverfde haren wordt bijgesleurd omdat ze tegenwoordig podcasts maakt? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 01:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Marwan nog langer vast laten zitten terwijl er al aangetoond was dat er geen contact meer was tussen de echte dieven kon ook niet meer. en die actrice van Tamara zou wel niet meer beschikbaar geweest zijn. Sowie voelde de eerste twist (ze is een dievegge)al heel erg geforceerd aan en niet passend. Alsof ze Marwan eerst wat met een getrouwde vrouw lieten hebben een keer anders wilde afsluiten ipv van de standaard doorgedraaide echtgenoot en toen pas het einde zijn gaan schrijven.
Maar echt, die hele plottwist in de zomercliff met Tamara met d'r oortje die in de lift iemand uitschakelde kwam zo uit het niets dat het erg geforceerd aanvoelde. Hadden ze nog beter voor die standaard optie kunnen gaan waarin haar jaloerse echtgenoot een moord op zijn vrouw in de schoenen van Marwan probeerde te schuiven.
pi_215495856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Eentje waarbij Janine weer aan d'r met Garnier geverfde haren wordt bijgesleurd omdat ze tegenwoordig podcasts maakt? :P
Het zal er vast op uitdraaien dat Ludo aan matchfixing doet. Past helemaal bij hem.

quote:
[..]
Maar echt, die hele plottwist in de zomercliff met Tamara met d'r oortje die in de lift iemand uitschakelde kwam zo uit het niets dat het erg geforceerd aanvoelde. Hadden ze nog beter voor die standaard optie kunnen gaan waarin haar jaloerse echtgenoot een moord op zijn vrouw in de schoenen van Marwan probeerde te schuiven.
Bovendien past dat veel beter in de huidige tijd met de aandacht voor femicide.
pi_215531527
In seizoen 14 (nu op Videoland): wat een vre-se-lijk personage is die Tracy toch. Waarom is ze eigenlijk vlak na haar entree verdwenen om vervolgens weken later als het nichtje van Sjors terug te keren? Wat een draak van een rol (en actrice).
pi_215531837
En nog wat… Lieke van Lexmond en Inge Schrama hadden in deze periode toch ontzettende ruzie met elkaar? Weet iemand de details nog? Of viel het allemaal wel mee?
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:19:14 #8
268260 Dr.Mikey
pi_215532083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:18 schreef GTST2021 het volgende:
In seizoen 14 (nu op Videoland): wat een vre-se-lijk personage is die Tracy toch. Waarom is ze eigenlijk vlak na haar entree verdwenen om vervolgens weken later als het nichtje van Sjors terug te keren? Wat een draak van een rol (en actrice).
Wij zitten thuis ook die periode te kijken en in retrospectief vind ik dat wel meevallen althans ze is niet erger als Geert Morris en Lieke Charlie.
Zag je gisteren goed Milan heeft net zijn vader van het dak gehaald die zelfmoord wilde plegen en alleen Sjors reageerde daar normaal volwassen op.
De overige waren allemaal met zichzelf bezig.
R.I.P DTS.
  zaterdag 9 november 2024 @ 21:25:30 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_215534422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:18 schreef GTST2021 het volgende:
Klopt inderdaad, ze had een vreselijke rol. Volgens mij was de actrice die Tracy speelt vroeger ook actief op FOK.
pi_215536065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, ze had een vreselijke rol. Volgens mij was de actrice die Tracy speelt vroeger ook actief op FOK.
Klopt dit is haar profiel
Yoka
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:58:21 #11
268260 Dr.Mikey
pi_215536151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Tijdens dat ze in gtst te zien was ja.
R.I.P DTS.
  zondag 10 november 2024 @ 17:28:14 #12
179002 GwaiLow
pi_215542401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:47 schreef laracroftonline het volgende:

[..]
Klopt dit is haar profiel
Yoka
Ze kreeg ook hier net ff teveel shit over dr heen, geloof ik. :{
  dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:02 #13
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_215562603
Wat slecht! Net gezien wat hier al eerder voorbij kwam in de spoilers. Ik had nog niet gelezen over deze rare wending, maar de inspiratie is zonet tot een nieuw dieptepunt gezonken bij GTST. Op het moment vind ik de verhaallijnen echt zwaar ondermaats en haast een reden om te stoppen met kijken. Een kleuter van 6 kan een interessanter einde schrijven dan deze zogenaamde professionele schrijvers. Heb hier al vaak over geschreven hier, dus vooruit... Nog maar eens een zuur stukje over het kladje dat ze daar als script gebruiken.

Ze hadden gewoon geen zin om de actrice achter Tamara terug in te huren om het verhaal netjes af te maken. Dat zie je vaker bij GTST en dat stoort mateloos. Dan sleuren we na weken Merel even in een busje en dan hebben we dat ook weer gehad? Alles om te besparen. Geen confrontatie tussen Marwan en Tamara, geen spannende afloop of een nasleep die tot een nieuw verhaal kan leiden. Dit is net zo afgeraffeld als het verhaal rondom Willem Roest, waarin de makers ook weglieten wat ze konden. Alles toevallig buiten beeld, alles per telefoon of berichtjes, geen interactie tussen de kijker en het verhaal. Je moet maar aannemen wat er gezegd wordt, omdat het zo zou zijn. Zo bouw je geen verhaal! Als kijker moet je worden meegenomen in wat er gebeurd en dat lukt niet als je niets ervan ziet. Vervolgens ook raar: Merel gaat niet naar Stefano ondanks de afspraak, ondanks dat ze het heel normaal leek te vinden om in een busje gesleurd te worden. Voor iedereen is dat een trauma, maar voor Merel is het slechts dinsdag. Net als Janine die na haar ontvoering meteen weer door kon en nergens last van had. Een hele rare opvolging: ontvoerd vóór de reclame, blij in het café ná de reclame. Volstrekt onlogisch en belachelijk! Vervolgens stort Stefano zich maar op Amber of Rosie of Sira of Juliette. Ware liefde...

Wat een broddelwerk! Ik wil niet negatief zijn, maar waar is de kwaliteit? Het gemiddelde opstel van een brugklasser zit beter in elkaar dan dit verhaal. Daarnaast ben ik die podcasts van Janine ook spuugzat. Leidt tot de matigste verhaallijnen ooit! Nu ook weer met dat blonde mens waar Linda (uiteraard) jaloers op is. Gaat ook weer nergens heen. Alles om Linda, Janine en Luuk maar iets te doen te geven, maar hetzelfde geëmmer gaat ook nog gewoon door. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dit gezeur leuk vind. Wie keurt deze matige verhalen goed voor op TV?! Kan Linda dan tenminste gewoon Linda worden, in plaats van de onnozele muts die ze nu is?

Wat hebben we verder nog? Die nieuwe huisgenote was net zo snel weer weg, als dat ze er plotseling was? Steef raakt verslaafd aan gezond doen? Die Bart zal ook nog wel iets van plan zijn met Laura of het schilderwerk? Boze Rik. Zieke Nola. Het is allemaal niet zo spannend nu, dus ik ben benieuwd wat voor spannends Marwan nu gaat beleven. Dan hebben we nog de kapstok, de lamp, stoelen en Elisa. Eerste vraag die je jezelf als schrijver moet stellen: hoe gaat het verder en waar gaat het verhaal heen? Zeker als ze verhalen vaker buiten beeld oplossen, zoals vandaag. Ze doen het al vaker, dus wie zegt dat deze verhalen niet net zo afgeraffeld eindigen? Ze hadden geen flauw idee en hebben zichzelf in een hoek geschreven. Eerder klaagde ik dat de slechterik eerder al zo snel mogelijk moest worden afgevoerd (neergeschoten door Jack, Aysen, etc.), maar nu? Ze stoppen het verhaal abrupt en geven je een excuusreden waarom!

De makers slopen hier de reden om te kijken. Echt, ik wil niet negatief reageren of klagen, maar als zo'n lange en uitgebreide verhaallijn zo kan worden afgedankt, wat heeft het dan voor nut om er als kijker tijd in te steken? Het is goed om dat niet onder stoelen of banken of Elisa te steken. Van een soapserie verwacht ik geen meesterlijke verhaallijnen, maar dit is ver onder het peil van de serie. Alsof ze hun ambitie om er iets van te maken nu echt kwijt zijn. Misschien is het tijd voor nieuwe schrijvers, die wel nog vol goede ideeën zitten. Alweer of nog steeds?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-11-2024 21:54:55 ]
pi_215563701
Nou, als aanvulling op deze rant kwam ik erachter waar ik het 'komische muziekje' wat ze vaak gebruiken onder luchtige scènes van herken; het Sinterklaasjournaal gebruikt dezelfde vingerknip-achtige drum geluiden. Misschien moeten ze daar ook eens inspiratie opdoen qua verhaal; het Sinterklaasjournaal weet namelijk wel een boeiend verhaal te vertellen
't Echte en 't ware!
  dinsdag 12 november 2024 @ 23:25:49 #15
268260 Dr.Mikey
pi_215563720
quote:
Volstrekt onlogisch en belachelijk! Vervolgens stort Stefano zich maar op Amber of Rosie of Sira of Juliette. Ware liefde...
_O-

Moest hier hardop om lachen en verder ben ik het volledig eens.
R.I.P DTS.
  donderdag 14 november 2024 @ 18:16:07 #16
268260 Dr.Mikey
pi_215579922
Wat ik ook niet snap Janine was bijna dood deze cliffhanger omdat ze in dingen dook die niet zo handig waren met die podcast en nog geen paar maanden later duikt ze in de volgende gevaarlijke zaak.
R.I.P DTS.
pi_215580495
tiktok

Spannend
  donderdag 14 november 2024 @ 19:51:22 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215580762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 19:31 schreef laracroftonline het volgende:
[ tiktok ]
Spannend
Net zo vaag als die Willem Roest-verhaallijn.
pi_215582181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ik ook niet snap Janine was bijna dood deze cliffhanger omdat ze in dingen dook die niet zo handig waren met die podcast en nog geen paar maanden later duikt ze in de volgende gevaarlijke zaak.
Dat is omdat ze de onverschrokken journaliste van de serie is, die zullen ze niet snel in een verhaallijn schrijven waar een kat vast zit in een boom. Hoewel dat laatste waarschijnlijk nog spannender kan worden neergezet dan wat ze er nu van maken :')
  donderdag 14 november 2024 @ 21:44:57 #20
346653 Ceviche
pi_215582461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 21:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is omdat ze de onverschrokken journaliste van de serie is, die zullen ze niet snel in een verhaallijn schrijven waar een kat vast zit in een boom. Hoewel dat laatste waarschijnlijk nog spannender kan worden neergezet dan wat ze er nu van maken :')
20 afleveringen over die kat in de boom, en dan een scène waarin Janine in 1 zin vertelt dat de kat vanzelf naar beneden is geklommen en dan is die verhaallijn ook weer netjes afgerond.
pi_215594062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze hebben Miss Righteousness van haar gemaakt. Vrij irritant.
  maandag 18 november 2024 @ 18:48:00 #22
268260 Dr.Mikey
pi_215618732
Kan het zijn dat Laura of Nola tegelijkertijd in het ziekenhuis komen en de een de ander kan redden of werkt dat niet met de ziektes die ze hebben.
R.I.P DTS.
pi_215619904
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kan het zijn dat Laura of Nola tegelijkertijd in het ziekenhuis komen en de een de ander kan redden of werkt dat niet met de ziektes die ze hebben.
Kanker en Parkinson; volgens mij staat dat compleet los van elkaar
't Echte en 't ware!
  maandag 18 november 2024 @ 20:36:09 #24
268260 Dr.Mikey
pi_215619961
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:31 schreef Japepk het volgende:

[..]
Kanker en Parkinson; volgens mij staat dat compleet los van elkaar
Ja dat lijkt mij ook maar ze spiegelen ze wel aan elkaar in sommige afleveringen.
R.I.P DTS.
  dinsdag 19 november 2024 @ 03:52:29 #25
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_215621631
Oh ik had dus geen foute aflevering en zo hebben ze de Tamara verhaallijn echt afgerond?

Die hele secret agent / bewaker twist was al een duidelijke revisie van de originele verhaallijn met de affaire, maar okay daar kon ik met hoe die actrice Tamara wegzette nog wel in komen (voor GTST termen logica dan) maar dit hele stiekem gewoon beroepscrimineel die Marwan zo keihard laat vallen ohnee toch niet is echt klinkklare onzin.

De verhaallijn van Laura mag wel eens naar het einde ook, het is juist accuraat om iemand met deze ziekte tergend langzaam te zien kapot gaan maar de lucht is er wel uit aan het raken. Wel lijkt die Bart misschien toch niet te deugen, we zullen het zien.

Gezin Nina-Bing vind ik nog okay, natuurlijk gaat dat zoontje meteen grafitti spuiten ipv teveel gamen als zijn aandachtsschreeuw maar dat blijft GTST voor je. Geef rick nu eens een partner die qua leeftijd wel klopt en geef Steef ook maar iets te doen.

Hoe de acteur de rol van Marwan doet blijf ik wel leuk vinden maar het enige wat ik nu "logisch" voor hem vind is een soort ereherstel-en-promotie verhaallijn, heeft de Rozenboom set ook weer wat te doen.
Schapen zijn relax.
  dinsdag 19 november 2024 @ 08:57:30 #26
179002 GwaiLow
pi_215622307
Bij de Classics op Videoland zijn er weer meerdere afleveringen overgeslagen. Opeens zijn we op het punt dat Robert vertelde over het ongeluk met Charlie, en dat Stefano heeft gehoord dat ie de broer van Ludo is. En Sjors net verkracht door Nick (?). Denk dat er wel een week is overgeslagen..
pi_215622458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 08:57 schreef GwaiLow het volgende:
Bij de Classics op Videoland zijn er weer meerdere afleveringen overgeslagen. Opeens zijn we op het punt dat Robert vertelde over het ongeluk met Charlie, en dat Stefano heeft gehoord dat ie de broer van Ludo is. En Sjors net verkracht door Nick (?). Denk dat er wel een week is overgeslagen..
Toen verhaallijnen in het seizoen ook nog knetterende hoogtepunten kenden O+
't Echte en 't ware!
pi_215622602
quote:
Lijkt erop dat er 1 aflevering is overgeslagen, namelijk de dubbele aflevering op Kerstavond. Nu staat aflevering 2649 er in plaats van 2648.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:44:09 #29
268260 Dr.Mikey
pi_215623020
quote:
Kut kijk al dagen uit naar die kerst aflevering.
R.I.P DTS.
pi_215623425
Toen die afleveringen op RTL Lounge werden uitgezonden werd er ook gerotzooid met de volgorde, toen hoogstwaarschijnlijk omdat de kerstaflevering een dubbelaflevering is en anders niet overeenkwam met het tijdslot. Mogelijk dat ie daarom nu per ongeluk ook is overgeslagen bij het uploaden op Videoland en dat ie morgen alsnog online komt.
pi_215623986
Denk nu toch dat er langzaamaan gewerkt wordt naar het afscheid van Laura. Die operatie die ze moet ondergaan zal wel niet lukken of allerlei complicaties geven waar ze aan bezwijkt, zo iets. Denk dat daarom Katja en Wilbert Gieske terugkomen om daarna weer zo snel mogelijk te wieberen na een paar afleveringen. Dus die hype dat Katja terug komt wordt ook wel groter gemaakt dan het in werkelijkheid gaat zijn allemaal. Of ze verzinnen nog iets van een wederom opbloeiende romance tussen Jullian en Jessica, dan zou ze nog wat langer kunnen blijven.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:10:37 #32
346653 Ceviche
pi_215625612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 12:47 schreef freaky40 het volgende:
Denk nu toch dat er langzaamaan gewerkt wordt naar het afscheid van Laura. Die operatie die ze moet ondergaan zal wel niet lukken of allerlei complicaties geven waar ze aan bezwijkt, zo iets. Denk dat daarom Katja en Wilbert Gieske terugkomen om daarna weer zo snel mogelijk te wieberen na een paar afleveringen. Dus die hype dat Katja terug komt wordt ook wel groter gemaakt dan het in werkelijkheid gaat zijn allemaal. Of ze verzinnen nog iets van een wederom opbloeiende romance tussen Jullian en Jessica, dan zou ze nog wat langer kunnen blijven.
Wilbert Gieske of Bartho Braat?
Ik denk dat die operatie toch geen optie is of niet goed gaat en ze dan in Frankrijk haar dagen zal slijten bij Jef.
  dinsdag 19 november 2024 @ 16:06:40 #33
268260 Dr.Mikey
pi_215626078
Het personage van Katja heeft toch nooit veel met Laura te maken gehad?
R.I.P DTS.
  woensdag 20 november 2024 @ 13:32:22 #34
179002 GwaiLow
pi_215634312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:44 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Kut kijk al dagen uit naar die kerst aflevering.
Ze hebben de kerstaflevering er ook vandaag niet opgezet :(
  woensdag 20 november 2024 @ 13:40:36 #35
268260 Dr.Mikey
pi_215634395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 13:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ze hebben de kerstaflevering er ook vandaag niet opgezet :(
Wij gaan voorlopig niet kijken tot ie er wel opstaat wil mijn partners reactie zien op die aflevering.
R.I.P DTS.
pi_215651285
Gisteren stond hij erop onder 2650 en nu is hij weer weg.
pi_215656590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:37 schreef laracroftonline het volgende:
Gisteren stond hij erop onder 2650 en nu is hij weer weg.
Hij staat er nu als 2648. Dus de volgorde is ook goed.
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:28:09 #38
268260 Dr.Mikey
pi_215657190
Ja hij staat er eindelijk kunnen kijken _O_
R.I.P DTS.
  maandag 25 november 2024 @ 09:21:01 #39
179002 GwaiLow
pi_215677934
Die invaller die nu tijdelijk de rol van meneer Harmsen op Videoland speelt is wel echt heel matig, toch? Zijn acteerwerk is toch gewoon slecht, of ben ik nou gek? Niek Pancras is zijn naam.
pi_215679012
Ik vind het momenteel helemaal niks. Saaie verhaallijn met dat fitfluencer gebeuren, weer hetzelfde ongeloofwaardige gezeik met Linda en haar dokter, die lijn met Rik en Elisa is nu al uit te tekenen..
Ik vind het eigenlijk altijd wel prima, zo lang het lekker wegkijkt, maar dit is gewoon echt troep.
  dinsdag 26 november 2024 @ 18:10:35 #41
268260 Dr.Mikey
pi_215689377
Nola en Laura samen in het ziekenhuis.
R.I.P DTS.
  dinsdag 26 november 2024 @ 23:04:19 #42
179002 GwaiLow
pi_215693213
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:46 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik vind het momenteel helemaal niks. Saaie verhaallijn met dat fitfluencer gebeuren, weer hetzelfde ongeloofwaardige gezeik met Linda en haar dokter, die lijn met Rik en Elisa is nu al uit te tekenen..
Ik vind het eigenlijk altijd wel prima, zo lang het lekker wegkijkt, maar dit is gewoon echt troep.
Ja, het is heel slecht. Dat fit-boy gedoe is echt verschrikkelijk...echt waanzin. Elisa die tegen een jonge gast zonder geld (Steef) zegt: ''Ik weet wel een goede Personal Trainer voor je. Ik regel het wel'', En dan is het gewoon iemand die 80 euro per uur wil hebben _O- .

Dit schrijversteam kan toch niet? Af en toe hebben ze wel iets aardigs, maar kom op jongens..
  woensdag 27 november 2024 @ 00:02:37 #43
346653 Ceviche
pi_215693556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 23:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, het is heel slecht. Dat fit-boy gedoe is echt verschrikkelijk...echt waanzin. Elisa die tegen een jonge gast zonder geld (Steef) zegt: ''Ik weet wel een goede Personal Trainer voor je. Ik regel het wel'', En dan is het gewoon iemand die 80 euro per uur wil hebben _O- .

Dit schrijversteam kan toch niet? Af en toe hebben ze wel iets aardigs, maar kom op jongens..
Die hele verhaallijn over die roof werd in een halve onzichtbare scène afgerond, maar hoeveel minuten hebben ze nu al wel niet gespendeerd aan die onzinnige fitfluenceronzin? Ziet er uit als een geldkwestie, lekker goedkope verhaallijn. Maar wellicht ben ik te cynisch.
  woensdag 27 november 2024 @ 00:07:30 #44
346653 Ceviche
pi_215693580
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 november 2024 @ 00:10:05 #45
346653 Ceviche
pi_215693592
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215696484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:10 schreef Ceviche het volgende:
SPOILER
Dit was ook zo dom ja :')

Ook dom: Stefano die ineens helemaal hoteldebotel is van de serveerster en met haar op date gaat in de kroeg van zijn nét-ex-schoonvader.
pi_215699538
quote:

[..]

Kun je nagaan dat er users waren (waaronder mijzelf) die dat al vonden in de tijd van Rohan en Jantien als hét schrijversduo, inmiddels ruim 15 (!!!) jaar geleden... en het is er eigenlijk nooit écht beter op geworden sindsdien.

Maar ja, deze schrijvers blijven er ook gewoon zitten omdat ze niks anders kunnen. In de hoogtijdagen van het genre (of zelfs ScriptStudio als bedrijf) konden schrijvers doorschuiven/groeien naar andere projecten, maar inmiddels is GTST het enige wat er nog gemaakt wordt. En in plaats van gaan schrijven voor het lokale sufferdje of in de zorg gaan werken of bij de zelfscankassa van de Jumbo gaan staan, blijven ze lekker zitten en leveren ze puur broddelwerk af, zelfs tot aan hun pensioen. En wat maakt het uit, immers zijn ze zo 'ervaren' (niet gek als je al twintig jaar niet verder komt dan een personage tijdens een meningsverschil "GA WEG!" te laten roepen) en RTL is tevreden met de koers van de serie en de marktaandelen die het haalt, dus blijven ze gewoon lekker doorgaan met de serie voor de zoveelste keer te vernaggelen.

Creative producer Idse Grotenhuis zei aan de start van dit seizoen nog zo mooi: “Zelfs wie onder een steen leeft, zal komend jaar van GTST horen!” Al komt dat waarschijnlijk omdat GTST zelf haast weer onder een steen ligt, want inhoudelijk is het op sterven na dood.
pi_215708403
Snap niet dat die scene van de diefstal van Manu niet in de uitzending zat, wat is dat voor slechte storytelling van heb ik jou daar. Of mag dat weer niet van de deugpolitie omdat dit anders aan zou zetten tot diefstal of iets anders van die onzin.
Kees Boot dus weer exit bij GTST, begon eigenlijk net aan zijn personage te wennen eigenlijk.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 28 november 2024 @ 20:18:12 #49
268260 Dr.Mikey
pi_215710090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef freaky40 het volgende:
Snap niet dat die scene van de diefstal van Manu niet in de uitzending zat, wat is dat voor slechte storytelling van heb ik jou daar. Of mag dat weer niet van de deugpolitie omdat dit anders aan zou zetten tot diefstal of iets anders van die onzin.
Kees Boot dus weer exit bij GTST, begon eigenlijk net aan zijn personage te wennen eigenlijk.
Ja net als toen de ontvoering van Merel slechte zaak eigenlijk de meeste interessante dingen laten ze niet meer zien. En Jammer dat ze Kees Bot zijn personage bijna alleen maar met dat Linda gezeik hebben laten meemaken. Toen met Bing en Stanley had hij even een verhaallijn buiten Linda om en dat was gelijk het meest interessante van heel het personage toch jammer hadden ze meer mee kunnen doen. Lijkt er trouwens in de spoilers op dat Merel ook exit is ik hoop het niet.
R.I.P DTS.
pi_215710272
Neuh. En de ontmoeting tussen Rik en Elisa had ik beter gedaan, gewoon face to face en niet zo sneaky er tussenuit glippen nadat ze wist om wie het ging. Was in basis best een grappig verhaallijntje maar dan weer zo'n einde, echt, gemiste kans!
Allemaal cabaretteketet!
pi_215712757
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:39 schreef freaky40 het volgende:
Neuh. En de ontmoeting tussen Rik en Elisa had ik beter gedaan, gewoon face to face en niet zo sneaky er tussenuit glippen nadat ze wist om wie het ging. Was in basis best een grappig verhaallijntje maar dan weer zo'n einde, echt, gemiste kans!
Het is alleen wel een gebbetje wat al 3x in de serie is voorgekomen en wat denk ik al 20 jaar achterhaald is om te daten via chatrooms met schuilnamen. Wat doet Elisa tegenwoordig nog? Maar goed, dat kun je je van meer karakters afvragen. Stefano, Merel, Henk. En Rik gaat ook weer aardig die kant op. Het begint weer een beetje los zand te worden en er wordt niet bijgestuurd.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 29 november 2024 @ 01:36:20 #52
433862 Mr.Pomtip
pi_215712841
Er is zoveel los zand dat alle verhaallijnen onderuit glijden momenteel. Waar hebben we nu weer naar zitten kijken? Linda die Luuk om bevestiging vraagt, vervolgens aan die matige actrice nóg meer bevestiging vraagt en dan alsnog dezelfde zeikconclusie trekt. Hoe kunnen die makers in godsnaam denken dat iemand dit interessant vindt?! Cursus tegen jaloezie trouwens? Dat zeggen ze, maar daar hebben we niks van gezien. Ik geloof er niks van, dat Linda naar een cursus is geweest. Zelfde als met al die andere dingen die je maar moet geloven, omdat ze dat zeggen. Zoals bij Willem Roest of het busje met Tamara (sorry, maar ik blijf me verbazen over hoe ze dat hebben afgeraffeld). Weglaten voelt als niet gebeurd en ze laten heel wat weg de laatste tijd. Geloof jij het nog?

Getrouwd of niet, het blijft steeds hetzelfde liedje tussen Linda en Luuk. Doe eens iets nieuws! We zijn niet veeleisend, maar zelfs bij de Teletubbies zien we minder "nog een keer, nog een keer" dan in GTST momenteel. Waarom is Linda zo labiel en jaloers geworden? Oja, omdat dat grappig moet voorstellen. Het enige wat grappig is, is dat Luuk z'n reactie op haar dezelfde is als die van het publiek. Steeds opnieuw. Vermoeiende personages. Let op: uiteindelijk blijkt natuurlijk dat die Benthe wel degelijk achter Luuk aan zit, al weten we dat nu nog niet. Of is dat te voorspelbaar? Zoals het daten tussen Elisa en Rik: twee saaie personages die samen waarschijnlijk nog saaier zijn, maar die beide niks meer te doen hebben (totdat Shanti weer terug is). Ze daten alleen omdat alle anderen bezet zijn. Vervelend maar Elisa werkt niet als personage. Het ligt niet aan de actrice.

Wat bezielt Stefano? Een paar keer ruzie en hij is verliefd op de assistente van Dr. Tinus. Zomaar. Alsof een man in een rolstoel de dames zo voor het uitkiezen heeft. Nogal ongeloofwaardig hoe dat eigenlijk niks uit lijkt te maken. De schrijvers zijn weer fijn aan het schuiven met poppetjes. Die kan wel daarbij en die daarbij. Wat maakt het uit dat het eerder werkte, vreemd genoeg? Moet toch wat gebeuren? Er kwam een busje aangereden en na de reclame was alles weer anders..

Vrees dat deze manier van een 'verhaal' vertellen de makers wel bevalt. Het is goedkoop, het is los en als je het beu bent pleur je alles weg. Waar zijn ze toch mee bezig? Goede vraag. Dit nodigt niet echt uit om verder te kijken. De beste verhaallijnen nu zijn de ziektes van Nola en Laura, maar dat is gelijk weer tweemaal zware kost. Mogen hopen dat ze deze verhaallijnen wel tot een conclusie weten te brengen. Dus niet: Nola krijgt met kerst ineens een brief waarin staat dat ze helemaal beter is. Dus niet: Laura vertrekt binnenkort naar het buitenland en is daar ineens overleden. Het is een jubileumseizoen. Maak er eens wat van!

En toen kwam er een olifant met een hele grote snuit en die blies het verhaaltje toen u... Ja, laat maar! :N

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Pomtip op 29-11-2024 01:56:40 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:50:42 #53
346653 Ceviche
pi_215715056
Waar is die schoonmaakneuroot eigenlijk gebleven? Is die weggegaan toen?
pi_215715214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Ceviche het volgende:
Waren weer 2 mooie dagen idd :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215715927
Ik loop inmiddels 2 weken achter met kijken en voel niet echt de behoefte om dat in te halen. Op videoland zitten we ondertussen 5 afleveringen voor de 7000e, en ik begrijp dat er eigenlijk geen enkele spanning te vinden is? Krijgen we wat halfbakken ziekenhuisscènes met Laura? Komt er in een week nog een podcastplan op tafel? Of loopt er over een week gewoon iemand onder de tram?
't Echte en 't ware!
pi_215717053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Ceviche het volgende:
Haha, nu je het zegt! Dat sloeg ook helemaal nergens op.
pi_215742044
Die inval-Harmsen die nu te zien is op GTST Classics... Sorry, maar dit is echt niet om aan te gluren.

Ik weet dat niet de allerbeste acteurs in GTST spelen, waar hebben ze dit non talent vandaan getrokken? Is dat niemand bij de casting opgevallen? Was dit echt de beste vervanger die ze konden vinden?! Het is echt verschrikkelijk pijnlijk om te zien hoe elke scène als een soort robot wordt opgelezen.
De beste man leeft niet meer, over de doden niets dan goeds, maar ik moest het toch ff kwijt...

[ Bericht 5% gewijzigd door GTST2021 op 01-12-2024 22:20:24 ]
pi_215742081
Also, wel heerlijk om die verhaallijn van Martine/Ludo op gang te zien komen. Jammer dat ze Hafkamps comeback in 2017 zo vern**kt hebben, vindt Inge Ipenburg nu zelf ook: https://gtstcourant.com/g(...)-teleurgesteld-gtst/
  maandag 2 december 2024 @ 00:51:34 #59
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215743003
Ik had echt gehoopt op een verhaallijn die een half jaar zou duren, met een geweldige spanningsopbouw. Maar het was allemaal slappe hap. Echt jammer van dit resultaat na ruim 10 hoopvolle jaren.

Ook erg jammer dat ze niet het oude decor van Sanders Inc. hebben opgebouwd in het begin van die verhaallijn, toen er eigenaardigheden waren aangetroffen in de financiële boeken. En dat het een goedkoop decor was in plaats van het protserige kantoor die we in seizoen 16 zagen.

Ook de rol van Tiffany was lachwekkend te noemen. Opeens bleek zij een hacker te zijn. _O-

Wel wat anders interessants, of misschien ook niet: De Siemens-oven in het huis van Nina en Bing is eindelijk goed ingesteld. Normaal zag je altijd te standaard instelling om de tijd in te stellen. Maar nu zie je het hoofdmenu, en hebben ze alle 12 instellingen doorgelopen *O*

Uiteraard is het vast wel duidelijk dat na werktijd de stroom van de set afgaat, en dat de oven elke keer opnieuw in de reset-stand staat. :P
pi_215743253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:18 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ja net als toen de ontvoering van Merel slechte zaak eigenlijk de meeste interessante dingen laten ze niet meer zien. En Jammer dat ze Kees Bot zijn personage bijna alleen maar met dat Linda gezeik hebben laten meemaken. Toen met Bing en Stanley had hij even een verhaallijn buiten Linda om en dat was gelijk het meest interessante van heel het personage toch jammer hadden ze meer mee kunnen doen. Lijkt er trouwens in de spoilers op dat Merel ook exit is ik hoop het niet.
Nooit geweten dat Stanley een comeback had gemaakt.

Vond hem 1 van de betere acteurs uit de jaren 2000.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 december 2024 @ 15:10:00 #61
433862 Mr.Pomtip
pi_215747754
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:14 schreef GTST2021 het volgende:
Also, wel heerlijk om die verhaallijn van Martine/Ludo op gang te zien komen. Jammer dat ze Hafkamps comeback in 2017 zo vern**kt hebben, vindt Inge Ipenburg nu zelf ook: https://gtstcourant.com/g(...)-teleurgesteld-gtst/
Dat was echt een aanfluiting van een verhaallijn. Ik had gisteren het interview met Inge Iepenburg uit de Linda ook online gelezen. Er werd uitgebreid ingegaan op Martine's comeback, haar relatie met Inge/Sjors en hoe het daarna verliep. Mensen die hier wel eens lezen weten dat ik een zwak heb voor Inge Schrama en haar versie van Sjors. Deze verhaallijn was daar het einde van en de schrijvers hebben er gewoon met de pet naar gegooid. Het gebeurd niet vaak dat een acteur of actrice daarmee naar buiten komt, maar het lijkt mij iets om serieus te nemen! Als je niks weet, laat zo'n klassiek personage als Martine dan pas terugkomen als je een goed verhaal hebt bedacht! Ook als het daardoor nooit gebeurd!

Toen Martine in beeld kwam was het verhaal inderdaad al klaar. Over mijn ongenoegen daarover heb ik jaren terug al eens geschreven hier, maar moet je zien: het is intussen op een nog slechter niveau gekomen qua schrijfwerk. Als dat verhaal nu werd gemaakt, was er geen scene met een helikopter. Dan was Sjors na weken niks een busje ingetrokken, had ze na de reclame buiten beeld met Martine gesproken en was alles weer goed. Het mag gezegd worden: De comeback van Martine in 2017 was een verhaal van het level "Dennis Tuinbroek is als baby omgewisseld met Arnie" en met recht één van de slechtste verhaallijnen ooit! Het heeft twee langlopende favoriete personages compleet verkloot, omdat ze geen idee hadden wat die personages moesten gaan doen.

Begon ook met een wedstrijd voor de kijkers. Zij konden stemmen uit drie verhaalopties, toen Wiet de serie verliet: Ze werd ontvoerd en de kijker mocht beslissen wie de dader was. Het kon Pim Wessels zijn, de vriend van actrice Pip Pellens in het echte leven, die Wiet als zijn ware liefde had ontvoerd. Het kon die gestoorde sprookjesfanaat Seger zijn, die blijkbaar niet dood was gegaan in Ierland. De gewonnen optie was dat Jack Wiet had ontvoerd, omdat hij informatie had over Martine Hafkamp in Rusland. Dat was nog een enigszins aardige aanzet. De ontmoeting tussen Sjors en Martine was het enige hoogtepunt van de verhaallijn. Verder hadden die schrijvers het nog niet verzonnen. Geen confrontatie met Ludo zelfs Dat zou het eerste zijn waar kijkers over zouden schrijven, als ze de kans kregen! De schrijvers niet, hoor...

Mogelijk had de verhaallijn meer impact gehad als met Martine's terugkeer ook de rol van Sjors werd beëindigd. Inge Schrama liep volgens het artikel al langer met mentale klachten rond. Had Sjors laten meegaan met haar moeder, zodat het Melissa Drost-tijdperk van Sjors nooit was gebeurd. Nu werd niet alleen Martine afgedankt, maar Sjors ook. Onder Melissa Drost was het nauwelijks nog hetzelfde personage en had bijna alleen binding met die lompe Amir en verschrikkelijke Lana. Melissa Drost had geen vast contract, zoals Inge. Dit was voor de schrijvers dus het moment om de rol van Sjors te laten ontsporen en uit de serie te werken. Ze ging naar Duitsland en er is nooit meer iets van Sjors vernomen. Van Inge Schrama ook niet.

Ik vond het pijnlijk om te lezen dat Inge Iepenburg na afloop nog contact probeerde te zoeken met Inge Schrama, maar dat ze alleen een emoticon-hartje terugkreeg. Het was dan wel een professionele relatie, maar het laat ook zien hoe ver Ingmar op dat moment mogelijk in haar burn-out verstrikt zat. Zoiets kan ook erg zwaar zijn, maar ik verwacht niet dat we Inge Schrama ooit nog in de media zullen zien. Ik vind dat erg, zeker omdat haar laatste verhaallijn door het gemakzucht van die snertschrijvers zo tegenviel. Misschien heeft het verhaal ook bij Inge Schrama een slechte indruk achtergelaten, waardoor de zin om terug te keren ook wat verdween. Zij haar best gedaan op een zwakke verhaallijn en vervolgens met een burn-out thuis daarvoor. Ik las ook iets over persoonlijke druk, omdat Inge naast Sjors eigenlijk nooit verdere vaste rollen heeft gespeeld. Kan me voorstellen dat zoiets gaat knagen naarmate je ouder wordt, al was ze echt wel een uitstekende actrice! Misschien werd de twijfel haar te groot. Geen leuk einde voor die verhaallijn, actrice, haar loopbaan of het personage. :(

Ik vind het jammer dat een actrice die ruim veertien jaar in de serie rondliep niet eens een afscheid kon krijgen. Dat is zeker binnen soap echt heel lang! De rol werd overgenomen, maar Sjors was het eigenlijk niet meer. Vergelijkbaar met hoe Lieke-Charlie heel anders was dan Aukje-Charlie. Ik vond Lieke-Charlie geen leuk personage, maar haar laatste aflevering was wel de Lieke-show. Melissa Drost deed het op zich goed, maar gaf meermaals aan dat ze het geen leuke rol vond. Teveel de was opvouwen en janken, wat onder Inge niet zo gebruikelijk was (al was over de buik wrijven, denkend aan 'kindsjes' ook niet zo'n geweldige periode voor het personage). De ideeën waren gewoon op.

En nu is het 2024 en zitten we weer in zo'n zelfde inspiratieloze dip. Ze weten niks meer? Dan schrijven ze niks meer en komt Tamara wel even in een busje om Merel de waarheid te vertellen. Het blijft zo'n bespottelijke belachelijke wending! Daar kijk je toch niet voor naar een serie?! Een paar jaar terug was de serie zo netjes teruggekomen, met de terugkeer van Julian en zijn gezin, de buurtsuper, rommel op tafel, enzovoorts. Intussen zitten we weer op het niveau dat de serie in gevaar bracht, in een jubileumjaar nog wel! Schrijven met afkappen en doorgaan met iets anders is onder deze hoofdschrijfster altijd een probleem geweest. Als je je baan niet meer leuk vindt, geef iemand anders dan die positie of doe beter je best!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Pomtip op 02-12-2024 16:12:45 ]
pi_215748206
Doet de politie eigenlijk nog onderzoek naar die hele bende van Tamara die dat sieraad heeft gestolen of is het met de vrijlating van die jongen en terugkeer naar z'n werk opeens allemaal opgelost? of heb ik iets gemist?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215748909
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:10 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]
Dat was echt een aanfluiting van een verhaallijn. Ik had gisteren het interview met Inge Iepenburg uit de Linda ook online gelezen. Er werd uitgebreid ingegaan op Martine's comeback, haar relatie met Inge/Sjors en hoe het daarna verliep. Mensen die hier wel eens lezen weten dat ik een zwak heb voor Inge Schrama en haar versie van Sjors. Deze verhaallijn was daar het einde van en de schrijvers hebben er gewoon met de pet naar gegooid. Het gebeurd niet vaak dat een acteur of actrice daarmee naar buiten komt, maar het lijkt mij iets om serieus te nemen! Als je niks weet, laat zo'n klassiek personage als Martine dan pas terugkomen als je een goed verhaal hebt bedacht! Ook als het daardoor nooit gebeurd!

Toen Martine in beeld kwam was het verhaal inderdaad al klaar. Over mijn ongenoegen daarover heb ik jaren terug al eens geschreven hier, maar moet je zien: het is intussen op een nog slechter niveau gekomen qua schrijfwerk. Als dat verhaal nu werd gemaakt, was er geen scene met een helikopter. Dan was Sjors na weken niks een busje ingetrokken, had ze na de reclame buiten beeld met Martine gesproken en was alles weer goed. Het mag gezegd worden: De comeback van Martine in 2017 was een verhaal van het level "Dennis Tuinbroek is als baby omgewisseld met Arnie" en met recht één van de slechtste verhaallijnen ooit! Het heeft twee langlopende favoriete personages compleet verkloot, omdat ze geen idee hadden wat die personages moesten gaan doen.

Begon ook met een wedstrijd voor de kijkers. Zij konden stemmen uit drie verhaalopties, toen Wiet de serie verliet: Ze werd ontvoerd en de kijker mocht beslissen wie de dader was. Het kon Pim Wessels zijn, de vriend van actrice Pip Pellens in het echte leven, die Wiet als zijn ware liefde had ontvoerd. Het kon die gestoorde sprookjesfanaat Seger zijn, die blijkbaar niet dood was gegaan in Ierland. De gewonnen optie was dat Jack Wiet had ontvoerd, omdat hij informatie had over Martine Hafkamp in Rusland. Dat was nog een enigszins aardige aanzet. De ontmoeting tussen Sjors en Martine was het enige hoogtepunt van de verhaallijn. Verder hadden die schrijvers het nog niet verzonnen. Geen confrontatie met Ludo zelfs Dat zou het eerste zijn waar kijkers over zouden schrijven, als ze de kans kregen! De schrijvers niet, hoor...

Mogelijk had de verhaallijn meer impact gehad als met Martine's terugkeer ook de rol van Sjors werd beëindigd. Inge Schrama liep volgens het artikel al langer met mentale klachten rond. Had Sjors laten meegaan met haar moeder, zodat het Melissa Drost-tijdperk van Sjors nooit was gebeurd. Nu werd niet alleen Martine afgedankt, maar Sjors ook. Onder Melissa Drost was het nauwelijks nog hetzelfde personage en had bijna alleen binding met die lompe Amir en verschrikkelijke Lana. Melissa Drost had geen vast contract, zoals Inge. Dit was voor de schrijvers dus het moment om de rol van Sjors te laten ontsporen en uit de serie te werken. Ze ging naar Duitsland en er is nooit meer iets van Sjors vernomen. Van Inge Schrama ook niet.

Ik vond het pijnlijk om te lezen dat Inge Iepenburg na afloop nog contact probeerde te zoeken met Inge Schrama, maar dat ze alleen een emoticon-hartje terugkreeg. Het was dan wel een professionele relatie, maar het laat ook zien hoe ver Ingmar op dat moment mogelijk in haar burn-out verstrikt zat. Zoiets kan ook erg zwaar zijn, maar ik verwacht niet dat we Inge Schrama ooit nog in de media zullen zien. Ik vind dat erg, zeker omdat haar laatste verhaallijn door het gemakzucht van die snertschrijvers zo tegenviel. Misschien heeft het verhaal ook bij Inge Schrama een slechte indruk achtergelaten, waardoor de zin om terug te keren ook wat verdween. Zij haar best gedaan op een zwakke verhaallijn en vervolgens met een burn-out thuis daarvoor. Ik las ook iets over persoonlijke druk, omdat Inge naast Sjors eigenlijk nooit verdere vaste rollen heeft gespeeld. Kan me voorstellen dat zoiets gaat knagen naarmate je ouder wordt, al was ze echt wel een uitstekende actrice! Misschien werd de twijfel haar te groot. Geen leuk einde voor die verhaallijn, actrice, haar loopbaan of het personage. :(

Ik vind het jammer dat een actrice die ruim veertien jaar in de serie rondliep niet eens een afscheid kon krijgen. Dat is zeker binnen soap echt heel lang! De rol werd overgenomen, maar Sjors was het eigenlijk niet meer. Vergelijkbaar met hoe Lieke-Charlie heel anders was dan Aukje-Charlie. Ik vond Lieke-Charlie geen leuk personage, maar haar laatste aflevering was wel de Lieke-show. Melissa Drost deed het op zich goed, maar gaf meermaals aan dat ze het geen leuke rol vond. Teveel de was opvouwen en janken, wat onder Inge niet zo gebruikelijk was (al was over de buik wrijven, denkend aan 'kindsjes' ook niet zo'n geweldige periode voor het personage). De ideeën waren gewoon op.

En nu is het 2024 en zitten we weer in zo'n zelfde inspiratieloze dip. Ze weten niks meer? Dan schrijven ze niks meer en komt Tamara wel even in een busje om Merel de waarheid te vertellen. Het blijft zo'n bespottelijke belachelijke wending! Daar kijk je toch niet voor naar een serie?! Een paar jaar terug was de serie zo netjes teruggekomen, met de terugkeer van Julian en zijn gezin, de buurtsuper, rommel op tafel, enzovoorts. Intussen zitten we weer op het niveau dat de serie in gevaar bracht, in een jubileumjaar nog wel! Schrijven met afkappen en doorgaan met iets anders is onder deze hoofdschrijfster altijd een probleem geweest. Als je je baan niet meer leuk vindt, geef iemand anders dan die positie of doe beter je best!
Er klopte ook een hoop niet meer aan deze verhaallijn. Ineens wist Sjors niet meer dat Karel zelfmoord had gepleegd, terwijl Martine dat toch echt tegen haar had gezegd. En Janine wist niet meer wat Ludo Martine had aangedaan, pijnlijk, want dit wist ze dus wel. Ook werd in 2017 steeds gesproken dat Martine verantwoordelijk was voor de verdwijning van Nina, terwijl Isabella Nina had ontvoerd. Slordig en rommelig schrijfwerk.
  maandag 2 december 2024 @ 17:24:16 #64
268260 Dr.Mikey
pi_215749061
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:57 schreef RipCity het volgende:
Doet de politie eigenlijk nog onderzoek naar die hele bende van Tamara die dat sieraad heeft gestolen of is het met de vrijlating van die jongen en terugkeer naar z'n werk opeens allemaal opgelost? of heb ik iets gemist?
Marwan is vrij dus is niet meer belangrijk.
R.I.P DTS.
pi_215749579
GTSTCourant wijst steeds naar Pia Blanco als 'dader' voor de huidige koers. Ik neem aan dat er toch meer mensen verantwoordelijk zijn, zoals de creative? Die heeft er toch uiteindelijk het meest over te zeggen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 17:42:54 #66
268260 Dr.Mikey
pi_215758240
Arme Nick
R.I.P DTS.
pi_215760628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Arme Nick
Heerlijke scène
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:14:19 #68
268260 Dr.Mikey
pi_215760785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:03 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Heerlijke scène
Ja wel subliem gespeeld maar hoe Ludo en Stefano altijd tegen hem gedaan hebben :N.
R.I.P DTS.
pi_215761367
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:11 schreef GTST2021 het volgende:
GTSTCourant wijst steeds naar Pia Blanco als 'dader' voor de huidige koers. Ik neem aan dat er toch meer mensen verantwoordelijk zijn, zoals de creative? Die heeft er toch uiteindelijk het meest over te zeggen?
Het is een combinatie, want ook de creative (Idse Grotenhuis) zit mee in het schrijfteam voor het uitstippelen van de lange lijnen. Uiteindelijk is Pia Blanco als hoofdschrijver verantwoordelijk voor de uitwerking daarvan in scriptvorm.

Maar buiten dat valt niet te ontkennen dat Blanco niet de juiste persoon op de juiste positie is. Dat bewees ze al in haar vorige periode als hoofdschrijver, waarin de serie inhoudelijk zwalkte (die achterlijke sprongen in het verhaal door alle afleveringen heen) en de focus teveel ging naar Postbus 51-lijntjes (zelfbeschadiging, slutshaming, diabetes, frontotemporale dementie) die dan ook niet goed werden uitgewerkt.
En als je naar de huidige staat van de verhaallijnen kijkt is haar stempel opnieuw waarneembaar: de leukemieverhaallijn van Nola (hoi Postbus 51), het lijntje van Steef als fitfluencer (want de vorige twee influencer-lijntjes met Job als kookvlogger en het groepje met Valentijn/Rover als prankers waren al zo'n groot succes, not) of het uitgekauwde verhaal rond Motormuis en Sunshine die niet weten dat ze online met elkaar aan het flirten zijn (het GTST uit 2001 wil deze verhaallijn rond Anita en Gijs terug) tonen aan dat ze er niet de feeling voor heeft. Misschien is ze een heel goede dialoogschrijver of een fantastische storyliner, maar als hoofdschrijver levert ze niet. Dus dat ze na de vorige periode, waarin de serie inhoudelijk en qua cijfers op een absoluut dieptepunt kwam, opnieuw op die positie kan komen is onbegrijpelijk.

Nu, wat betreft Idse Grotenhuis: die zit er inmiddels ook al weer te lang. Oorspronkelijk was hij aangesteld als tussenpaus om een definitieve nieuwe creative producer aan te stellen, maar Harm van der Sanden heeft met moeite één seizoen meegedraaid voordat die terugkeerde op zijn post als regisseur. En ik geef alle credits aan Idse voor het hoognodig vernieuwen van het productiemodel, maar hij zit er al langer dan in zijn vorige periode (1999-2002) waarin hij zelfs dit aangaf in een interview:

quote:
“Ik vind dat je als producer niet langer dan drie jaar ergens moet blijven zitten. Dan wordt het weer tijd voor iemand anders. Er moet een frisse wind blijven waaien. Dat vind ik overigens van alle creatieve functies.”
Soms hoop je dat ze meelezen, daar in Amsterdam-Duivendrecht...
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 13:27:53 #70
367000 roos94
pi_215766241
Weet iemand vanaf welke aflevering angela schijf begon in gtst? Wil dat graag terugkijken ik vind alleen jaartal maar niet precies wanneer
pi_215766307
On a positive note: die nieuwe verhaallijn met Bart/Henk/Ludo lijkt wel leuk te worden, vind ik :)
pi_215767741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:27 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand vanaf welke aflevering angela schijf begon in gtst? Wil dat graag terugkijken ik vind alleen jaartal maar niet precies wanneer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kim_Verduyn

kennelijk 1103.
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 16:37:57 #73
367000 roos94
pi_215767943
quote:
Merci!!
pi_215769489
Vandaag op Videoland is jammer genoeg het karakter Merel vertrokken 😔
  Miss 200.000.000! woensdag 4 december 2024 @ 22:32:55 #75
367000 roos94
pi_215771941
Ik zit nu dus seizoen van 1996 te kijken( voor het eerst) en het valt me op dat ze zo grof tegen elkaar praten en met elkaar omgaan? :P het hart flink op de tong zegmaar. Weinig vriendelijke filters.
pi_215772151
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:34 schreef laracroftonline het volgende:
Die keert over 6 maanden wel weer terug, dat werd wel erg benadrukt.
  woensdag 4 december 2024 @ 23:48:49 #77
268260 Dr.Mikey
pi_215772376
quote:
Maar echt? Even dronken aanpappen met iemand en je zit bij interpol ?
R.I.P DTS.
pi_215772556
quote:
Ik weet het niet, kan nog een adertje onder het gras zitten. Zien we morgen denk ik. Zou wel een aderlating zijn want de hele familie Verduin wordt eruit geschreven zo lijkt het.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215772559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 22:55 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Die keert over 6 maanden wel weer terug, dat werd wel erg benadrukt.
Waar bleek dat uit?
Allemaal cabaretteketet!
pi_215773420
Spoilertekst voor aflevering 7000:

SPOILER: Aflevering 7000
SPOILER
pi_215773889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 00:57 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Waar bleek dat uit?
Merel had het zelf over een periode van 6 maanden. Juliette van Ardenne spreekt ook van ‘even’: “Ik denk dat het eerder andersom was, dat schrijvers dachten van Sophie gaat weg voor even, dus dan moeten we daar iets mee en Stefano.” https://www.shownieuws.nl(...)e-gaat-gtst-verlaten
pi_215773899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:37 schreef PeterKelder het volgende:

SPOILER
Apart… we gaan het zien
pi_215775166
Dan is Sophie vanwege de flexwet er even uit, of ze heeft een ander TV project.
Allemaal cabaretteketet!
pi_215775345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 23:48 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Maar echt? Even dronken aanpappen met iemand en je zit bij interpol ?
Heerlijk toch, die realiteit van GTST. Niks geen wekenlang wachten na het indienen van een sollicitatiebrief, nee hoor, ze mag meteen naar Lyon. Het politiekorps in Meerdijk heeft er ook geen probleem mee als een van hun krachten op stel en sprong vertrekt, desnoods gaat Alex de Boer wel rondes lopen in een politiepakkie _O-

Dit is ook alleen maar interessant als het een staartje krijgt bij de comeback van Jessica, die Julian destijds in Frankrijk heeft laten vallen voor een Fransman. Wat als dat nou een crimineel is en Jessica richting Meerdijk (en Julian) vlucht omdat zij (indirect) betrokken is bij een schimmig zaakje, wat stomtoevallig bij Interpol wordt gevolgd door o.a. Merel?
pi_215775591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:37 schreef PeterKelder het volgende:

SPOILER
SPOILER
  donderdag 5 december 2024 @ 19:06:15 #87
268260 Dr.Mikey
pi_215778775
Stom dat ze Merel dan net wegsturen
R.I.P DTS.
pi_215784259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stom dat ze Merel dan net wegsturen
Ja, met Demi wel meer kansen. Tom terug, Marwan weer blij. Beter voor het verhaal nu.
  Miss 200.000.000! vrijdag 6 december 2024 @ 18:48:47 #89
367000 roos94
pi_215788868
Nu ik seizoen 6 kijk vallen paar dingen op;

- Dian drinkt gewoon rustig alcohol aan de bar terwijl ze zwanger is :+

- Wat is Rik hier een hunk!

- de verslaafde broer van Helen Helmink, pakt steeds melk uit de koelkast en op die fles zit nooit een dop. Whyy?

- jette van der meij haar naam is fout gespeld in de aftiteling.

- ik vind janine hier een erg vervelend en bazig personage
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:38:05 #90
268260 Dr.Mikey
pi_215789338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:52 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Ja, met Demi wel meer kansen. Tom terug, Marwan weer blij. Beter voor het verhaal nu.
Als ze die verpleger maar in Marokko laat.
R.I.P DTS.
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:43:18 #91
346653 Ceviche
pi_215789397
Die Demi had een babyzoontje toch? Als die zoon terugkeert is hij vast ineens 17 ofzo :P
pi_215791966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:43 schreef Ceviche het volgende:
Die Demi had een babyzoontje toch? Als die zoon terugkeert is hij vast ineens 17 ofzo :P
Ze is zelf 19 :’) niet zo realistisch.
  zaterdag 7 december 2024 @ 00:34:54 #93
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215792297
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:14 schreef GTST2021 het volgende:
Hoe zat die verhaallijn van de come-back ook alweer? Ludo en Bing stonden lijnrecht tegen overelkaar en Ludo wantrouwde Bing die co-owner was van Sanders Inc. Hij wou Bing testen door met hem een contract te tekenen voor een nieuw bedrijf, om te kijken of Bing het contract zou aanpassen. Uiteindelijk belande Ludo door een streek van Martine in de bak vanwege de moordpoging op Bing die uiteindelijk blind werd.

Hoe zit dit ook alweer sinds Martine weer terug keerde en de daarvoor al de strijd opnieuw aanging met Ludo als Maddy Everest?
pi_215795603
Wat was die amulet verhaallijn slecht.

Sjors is in een mysterieus gebouw maar is precies dezelfde set als de gevangenis
  zaterdag 7 december 2024 @ 13:01:47 #95
346653 Ceviche
pi_215796012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:20 schreef Saranghae het volgende:
Wat was die amulet verhaallijn slecht.

Sjors is in een mysterieus gebouw maar is precies dezelfde set als de gevangenis
Ik vind hem nu ook erg saai, eigenlijk. Hij was ook helemaal wel uit mijn geheugen, maar ik wist nog wel dat Jack uiteindelijk Scala koopt en dan de naam verandert naar Teluma en dat Sjors dan boos wordt :D
Ik vond en vind Wiet en Dian ook saaie personages.
  zaterdag 7 december 2024 @ 15:08:09 #96
268260 Dr.Mikey
pi_215797245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik vind hem nu ook erg saai, eigenlijk. Hij was ook helemaal wel uit mijn geheugen, maar ik wist nog wel dat Jack uiteindelijk Scala koopt en dan de naam verandert naar Teluma en dat Sjors dan boos wordt :D
Ik vond en vind Wiet en Dian ook saaie personages.
Zo jammer dat inspecteur Mo toen weg moest uit de serie.
R.I.P DTS.
pi_215798321
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:34 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Hoe zat die verhaallijn van de come-back ook alweer? Ludo en Bing stonden lijnrecht tegen overelkaar en Ludo wantrouwde Bing die co-owner was van Sanders Inc. Hij wou Bing testen door met hem een contract te tekenen voor een nieuw bedrijf, om te kijken of Bing het contract zou aanpassen. Uiteindelijk belande Ludo door een streek van Martine in de bak vanwege de moordpoging op Bing die uiteindelijk blind werd.

Hoe zit dit ook alweer sinds Martine weer terug keerde en de daarvoor al de strijd opnieuw aanging met Ludo als Maddy Everest?
Je beschrijft het best goed!

Ludo ontdekte dat 'iemand' uit Rusland zijn bedrijf aan het ruïneren was: Maddy Everest, de schuilnaam van Martine Hafkamp. Ondertussen was Sjors via Jack en Wiet in Rusland beland en ontdekte daar dat haar moeder nog leefde. Sjors besloot haar moeder te helpen met het wraakplan om Sanders kapot te maken.

Terug in Meerdijk stelde de verhaallijn teleur. Ludo's bedrijf was al kapot. Dus Martine had weinig te doen, zoals Inge Ipenburg in dat interview aangeeft. Een spannende strijd tussen Martine en Maxime had zoveel meer potentie gehad. Martine dacht Maxime te hebben gerekruteerd, terwijl Maxime juist Ludo wilde beschermen. Helaas kozen de schrijvers ervoor om Martine doelloos rond te laten lopen in De Rozenboom. Zonde, zeker omdat Maxime een paar maanden later bij de brand in Boks omkwam. Hoe vet was een spannende lijn tussen die twee geweest, waar Maxime uiteindelijk om het leven zou komen? Marjolein Keuning wist toen immers al dat ze wilde stoppen met GTST.

Verder verliep het verhaal zoals je zei. Via Bing probeerde Martine Ludo verder onderuit te halen. Martine liet Bing neerschieten, ze wist alles zo te draaien zodat het leek alsof Ludo de dader was. Hij belandde in de gevangenis, maar kwam vrij nadat Martine alles opbiechtte. Uiteindelijk stapte Martine in een helikopter en sprong eruit. Wat een enorme flater was dit. Daar hebben we dan 13 jaar op gewacht :') Een maand later had niemand het meer over Martine en Ludo was al snel weer miljonair. Het kan snel gaan in Meerdijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door GTST2021 op 07-12-2024 16:18:25 ]
pi_215799482
Waarbij je nog vergeet te melden dat het grootste deel van het verhaal in Rusland volgens mij alleen online te volgen was. De rentree van Martine op tv was bij een veiling van de Sandersvilla in de Rozenboom.

Dat maakte die verhaallijn onduidelijk, want al die mensen die Martine zogenaamde gerekruteerd had, was allemaal alleen online te zien. Op tv had je dus ineens karakters die maandenlang dubbelspionnen waren geweest zonder enige aanleiding.

Zelfs Marcus Sanders had hiermee te maken via Malena Blanco en Robert Alberts volgens mij via Maxime. Het had daardoor enorm episch kunnen zijn, maar het werd prut.
't Echte en 't ware!
pi_215800732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:58 schreef Japepk het volgende:
Waarbij je nog vergeet te melden dat het grootste deel van het verhaal in Rusland volgens mij alleen online te volgen was. De rentree van Martine op tv was bij een veiling van de Sandersvilla in de Rozenboom.

Dat maakte die verhaallijn onduidelijk, want al die mensen die Martine zogenaamde gerekruteerd had, was allemaal alleen online te zien. Op tv had je dus ineens karakters die maandenlang dubbelspionnen waren geweest zonder enige aanleiding.

Zelfs Marcus Sanders had hiermee te maken via Malena Blanco en Robert Alberts volgens mij via Maxime. Het had daardoor enorm episch kunnen zijn, maar het werd prut.
Haar rentree op beeld was in het 'kantoor' van Mount High Enterprises, in een aflevering waarin met verschillende tijdsprongen het verhaal min of meer uit de doeken werd gedaan:

Bekijk deze YouTube-video

Maar het hele verhaal werd inderdaad opgetuigd zonder dat Martine in beeld was, in eerste instantie via het iconische personage Malena Blanco :')
Van Wikipedia:

quote:
Malena Blanco is het nichtje van de huishoudster van Ludo Sanders. Malena komt haar vervangen doordat ze een ongelukje heeft gehad en raakt vrij snel verliefd op Ludo. Malena maakt Ludo snel duidelijk dat ze een relatie met hem wil, maar Ludo weigert dit in eerste instantie. Ludo wil een afspraak maken met Malena om elkaar zo min mogelijk in het huis te zien op dezelfde plekken, omdat Ludo stiekem zijn gevoelens niet wil waarmaken. Langzamerhand groeien Malena en Ludo toch naar elkaar toe en willen het samen proberen. (...) In Huize Sanders ziet Malena voor haar dat Ludo en Janine weer samen zijn en wordt ze bot genegeerd door Ludo. Malena geeft niet op en probeert via Nina een baan te krijgen binnen de mode als assistent. Malena helpt Nina bij het organiseren van een modeshow en assisteert haar daarbij dat alles goed verloopt. In de Rozenboom komen Ludo, Janine en Malena elkaar tegen en krijgt Ludo onverwachts te horen dat Malena voor Nina werkt. Janine bleek dit al eerder te weten van Nina en Ludo denkt dat Malena een plannetje heeft en vertrouwt haar niet. Later krijgt ze een relatie met Marcus Sanders. (...) In de Rozenboom krijgt Malena een mysterieus telefoontje dat gaat over een plan om Ludo buiten spel te zetten. Ze krijgt de opdracht om de ID kaarten van Bing en Marcus te stelen en te vervalsen. Als ze wil stoppen wordt ze vervolgens aangereden en komt in het ziekenhuis terecht. Later worden er nog twee moordaanslagen gepleegd in het ziekenhuis, die ze op het nippertje overleefd. Ludo komt er achter dat Malena haar tante onder druk heeft gezet om het werk van haar over te nemen. Later als ze uit haar coma ontwaakt biecht ze op te werken voor Maddy Everest, die haar in het verleden van haar boze ex heeft gered en er iets voor terug wilde. Ze slaat vervolgens met Marcus op de vlucht nadat Maxime haar het land heeft uitgestuurd.
Ludo die het aanlegt met de huishoudster ook _O-
  Miss 200.000.000! zaterdag 7 december 2024 @ 20:13:52 #100
367000 roos94
pi_215800982
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 19:56 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Haar rentree op beeld was in het 'kantoor' van Mount High Enterprises, in een aflevering waarin met verschillende tijdsprongen het verhaal min of meer uit de doeken werd gedaan:

Bekijk deze YouTube-video

Maar het hele verhaal werd inderdaad opgetuigd zonder dat Martine in beeld was, in eerste instantie via het iconische personage Malena Blanco :')
Van Wikipedia:
[..]
Ludo die het aanlegt met de huishoudster ook _O-
Iemand idee hoe het Inge Schrama nu vergaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')