abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215548551
GVE 26116 - Verbouwing vastgoed Neede is ook weer een typisch voorbeeld van het hebben van lak aan de investeerders daar bij GVE.

Meneer blijkt de boel niet op orde te hebben en kon in juni 2023 niet meer betalen. Volgens Google Maps niet zo gek, er is geen spijker de muur in gegaan in het pand. En toen ging GVE actie ondernemen, of althans, zij vinden het actie.

Begin dit jaar (24 januari) ineens de mededeling dat er actie is:
quote:
Binnen de vastgoedportefeuille van de geldnemer, de heer S, is een pand verkocht. Met de gerealiseerde overwaarde kan een deelaflossing op lening 26116 worden gedaan. Over de verdere voortgang wordt u zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
En dan krijg ik gisteren het bericht:
quote:
Hierbij informeren wij u dat het bedrag zoals overeengekomen in het aan u ter stemming
voorgelegde voorstel, inmiddels door ons is ontvangen. Dit bedrag zal naar rato onder de
investeerder worden verdeeld en binnen enkele werkdagen aan u worden uitgekeerd. Dit bedrag
dient als slotbetaling, waarna wij zullen overgaan tot de afwikkeling van de lening.
Zonder mee te hebben gestemd en zonder zelfs het hele voorstel maar gezien te hebben is er zo'n 15% afgeschreven op de lening. Blijkbaar wikkelen ze de lening ook ineens af, al kan ik niet vinden wat dit in gaat houden. Het pand stond tot voor kort te koop op Funda (weet de huidige status niet), maar aangezien GVE structureel weigert om mijn mails te beantwoorden en ik niks van het voorstel heb gezien weet ik niet of het geld uit een ander pand komt of uit dit pand. Eerst zou er een deel betaald worden vanuit eerdere overwaarde, maar wat is de status nu?

Ga er vanuit dat ik die 15% kwijt ben en dat zal mij jeuken. Ik ben vooral blij dat er weer een project minder bij GVE openstaat. Maar het complete rookgordijn wat opgetrokken wordt is echt schandelijk.
pi_215548633
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:42 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe op Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/rene-wouters-fotografie/

Heel ruim hypothecair gedekt. Het geld is vooral nodig voor privé belastingschuld zo te zien.
Dit geld komt wel terug , sowieso de helft al via de maandbetaling .

Balanscijfers zijn niet goed, met een negatief eigen vermogen, maar wel te overzien.
Na herfinanciering is de druk er af. Normaliter zou de lening zonder al te veel hobbels afgelost moeten kunnen worden lijkt mij. De man heeft regelmatige inkomsten, grote vaste klant.
Ik zie vooral red flags. Omzet van 62k in 2023 is echt heel weinig voor een fulltime eigen onderneming, voor 2024 wel wat groei maar allerminst zeker dat dit doorzet natuurlijk. Nu is er geen gouden regel voor wat je minimaal moet omzetten per jaar voor een gezonde onderneming, maar gezien zijn kosten zou dit wel een stuk hoger moeten zijn. Je bouwt ook niet zomaar een belastingschuld op van 80k (!). Juist 1 grote vaste klant baart mij meer zorg dan dat het geruststellend werkt. Die klant kan morgen zomaar stoppen.

Ik blijf ervan weg, gun de man het beste maar denk niet dat dit een succesvolle gaat zijn.
pi_215548658
Lening Discus V**nendaal

1e hyp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215548887
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:36 schreef GereDathan het volgende:
GVE 26116 - Verbouwing vastgoed Neede is ook weer een typisch voorbeeld van het hebben van lak aan de investeerders daar bij GVE.

Meneer blijkt de boel niet op orde te hebben en kon in juni 2023 niet meer betalen.
Je kan een klacht indienen dat je niet bent meegenomen in communicatie en stemming.
pi_215549012
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Totdat die makelaar zijn kantoor na 20 jaar eens verkoopt, natuurlijk.
Dan gaat hij failliet en wordt zijn huis verkocht. Of de koper gaat met hem door. Of hij vindt andere klanten.
Mogelijkheden te over. Intussen zijn de risico's zéér te overzien dus ome obli steunt de kiekjesmaker met een aardige inleg. :P
Pecunia non olet
pi_215549035
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:32 schreef obligataire het volgende:
ome obli steunt de kiekjesmaker met een aardige inleg. :P
Dan was je een heel vroege klant van Collin. :+
pi_215549053
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan was je een heel vroege klant van Collin. :+
Ik was er altijd al vroeg bij :7
Pecunia non olet
pi_215549234
2e linkje vandaag vrienden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e hyp op pizzeria.
pi_215549538
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:46 schreef Jaco078 het volgende:
Lening Discus V**nendaal

1e hyp

SPOILER
ziet er op het eerste gezicht goed uit
pi_215549654
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 12:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je kan een klacht indienen dat je niet bent meegenomen in communicatie en stemming.
Dat gaat ook zeker gebeuren, ik ben nu alweer 1,5 week in afwachten van een mail van GVE.
pi_215549662
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:27 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik kom er al vanaf mijn jonge jaren ik weet nog dat ze in dit pand zijn gekomen. Daarvoor zaten ze iets verder in de straat aan dezelfde kant.
Ik fokte in de jaren 90 ( als hobby ) konijnen en cavias ik heb er daar in die tijd honderden verkocht.
Dus ik stop de winst van toen met wat extra in dit project. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Collin63 op 11-11-2024 15:27:05 (.) ]
pi_215549675
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat gaat ook zeker gebeuren, ik ben nu alweer 1,5 week in afwachten van een mail van GVE.
Misschien even bellen?
pi_215549689
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 13:43 schreef Collin63 het volgende:

Ook al meermaals gedaan. Elke keer "stuurt u even een mail meneer".

Waardeloze tent geworden.
pi_215549817
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:27 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Boeterente betalen, daar houdt de dierenvriend niet zo van........ ;)
Pecunia non olet
pi_215550277
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:52 schreef iprhba0 het volgende:

[..]
Mij ook een raadsel, eerder deze week bij Collin weer om een update gevraagd maar nog niets gehoord.
Update vanuit Collin:

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door iprhba0 op 11-11-2024 15:09:02 (Toevoegen ) ]
pi_215550743
Onze klussende interimmer staat open.......voor belangstellenden.
https://www.collincrowdfund.nl/jvk-interim-en-advies-b-v/
Pecunia non olet
pi_215550841
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:46 schreef Jaco078 het volgende:
Lening Discus V**nendaal

1e hyp

SPOILER
Hij haal 1,05 miljoen op. Maar over de kosten om de 6 appartementen te realiseren wordt niet gepraat, en wat ze op moeten brengen ook niet. Ik twijfel.
pi_215550877
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:01 schreef obligataire het volgende:
Onze klussende interimmer staat open.......voor belangstellenden.
https://www.collincrowdfund.nl/jvk-interim-en-advies-b-v/
in no time vol
pi_215550886
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:23 schreef quepos het volgende:

[..]
Hij haal 1,05 miljoen op. Maar over de kosten om de 6 appartementen te realiseren wordt niet gepraat, en wat ze op moeten brengen ook niet. Ik twijfel.
de helft wordt door familie gelapt en achtergesteld t o v de Collin investeerders
pi_215551035
NW SIG van Gary M uit Hoofddorp, Graan voor Visch , eerder voor dit pand was 20210038 (na 36 mnd afgelost juli24)(¤ 547,5k) nu 602,8k. De woning is inderdaad cf dit project keurig zij-uitgebouwd en de rest heeft ook een upgrade gehad als je de foto's vergelijkt. Aan de knoppen dus
pi_215551183
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:31 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
de helft wordt door familie gelapt en achtergesteld t o v de Collin investeerders
leent bij CCF 550k met 1e hypo voor een pand dat nu globaal 800k-850k waard is met blijkbaar een vergunning voor de 6 appartementen. Worst case komt er altijd nog wel een private ontwikkelaar op af.
Zal wel zijn voorraadbeheer anders moeten managen, maar ook dat scheelt hem ¤ als hij het clever aanpakt.
pi_215551471
quote:
12s.gif Op maandag 11 november 2024 17:16 schreef peterc het volgende:

[..]
leent bij CCF 550k met 1e hypo voor een pand dat nu globaal 800k-850k waard is met blijkbaar een vergunning voor de 6 appartementen. Worst case komt er altijd nog wel een private ontwikkelaar op af.
Zal wel zijn voorraadbeheer anders moeten managen, maar ook dat scheelt hem ¤ als hij het clever aanpakt.
ik heb ook het idee dat onze pet shop boy meer een liefhebber is dan een rasondernemer. Zou me niks verbazen als de plannen uit de koker komen van de familie die er 500 k instopt
  maandag 11 november 2024 @ 19:15:05 #149
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215552335
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:06 schreef iprhba0 het volgende:

[..]
Update vanuit Collin:

SPOILER
Ik ben wel benieuwd via welke weg Collin die getekende koopovereenkomst heeft ontvangen. Via de (niet communicerende) ondernemer óf via de makelaar.
Als het laatste het geval zou zijn geweest, dan was de Funda status al aangepast naar 'verkocht onder voorbehoud', zou ik denken.
Als de ondernemer het zelf aan Collin heeft verstrekt, dan kan dit voer voor speculatie zijn. Maar ik neem toch aan dat Collin dan even met de makelaar belt waarom de status niet is aangepast. Niet alleen op Funda, maar óók op de website van de makelaar zelf overigens.
pi_215552707
quote:
12s.gif Op maandag 11 november 2024 16:55 schreef peterc het volgende:
NW SIG van Gary M uit Hoofddorp, Graan voor Visch , eerder voor dit pand was 20210038 (na 36 mnd afgelost juli24)(¤ 547,5k) nu 602,8k. De woning is inderdaad cf dit project keurig zij-uitgebouwd en de rest heeft ook een upgrade gehad als je de foto's vergelijkt. Aan de knoppen dus
Opvallend twee weken te laat afgelost in juli 2024, wilde toen niet herfinancieren.Nu weer terug bij SIG omdat anderen dit niet wilden financieren ?
Of misschien was de verbouwing nog net niet klaar voor het polenhotel.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 11-11-2024 20:05:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')