abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215496231
Nieuwe HCN https://horecacrowdfundin(...)aoke-zwolle-6p3jq894

Kent iemand locatie/ formule?
pi_215496758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik ken het alleen van een eerdere crowdfundlening, vestiging Tilburg eind 2018. Deze is intussen al netjes afgelost, alleen 7 maanden corona vertraging, zoals ook veel andere HCN projecten toen.
pi_215496838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

zie ook HCN 167 The End Karaoke Tilburg 200k / 48mnd / annuiteit / 8% gelopen van dec18 t/m jun 23 inclusief 3 mnd volledige coronastop en 4 mnd corona aflos-stop / wel rente (keurig dus) Gabriel & David doen het vlgs mij niet slecht. met toko's in A'dam Tilburg Groningen & nu Zwolle, geen overdreven wilde groei maar gestage uitbreiding. Locatie Zwolle lijkt mij OK grote markt - terrasjes nearby
Tilburg zit op een prima locatie en A'dam & Groningen bestaan allang, dus geen one-day-fly.
Deze heren durf ik wel aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 06-11-2024 14:37:32 ]
pi_215497659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 22:26 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Geld komt uiteindelijk wel terug, hooguit met wat vertraging. Het verbaasd me dat de meeste inleg zo laag is tot nu toe…
ik wilde er nog meer in stoppen maar opeens ging het toch heel hard en vol
pi_215498103
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 21:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Blue Fusion tapasbar B.V.
¤ 100.000 | 10,0 % rente | 60 maanden

Nog een 10% project. Lineaire aflossing met mogelijk wat hobbels onderweg. 3e hypotheek materieel

Direct een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)4304cf602ab385e395af
ook weer in kijkduin.. daar is gedoe toch?
pi_215498669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:09 schreef Boyette het volgende:

[..]
ook weer in kijkduin.. daar is gedoe toch?
Ik zou zeggen lees o.a. het berichtje wat er direct onder staat ;)
pi_215499058
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Vergis je niet dat 500 per keer voor veel mensen een hele hoop geld is, helemaal als je dat over tientallen projecten 'moet' diversificeren.
Eens, daarom pak ik op dit moment ook veel projecten ‘maar’ voor 100 euro mee. Zo probeer ik als beginnend investeerder in Crowdfinance te spreiden. Als ik wat langer bezig ben pak ik vast wat vaker grotere projecten mee.
pi_215505421
Heeft er iemand een linkje van de B&B van collin?
pi_215506333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:08 schreef Sam2001 het volgende:
Misschien over een paar minuten al. Of vanmiddag :)

Hieronder een linkje naar een heel mooi samengesteld historisch overzicht:
https://www.archiefwell.n(...)ergen/de-grote-waaij

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 07-11-2024 11:01:50 ]
Pecunia non olet
pi_215506970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:08 schreef Sam2001 het volgende:
zie ook

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:16 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Een link is niet altijd beschikbaar. En als iemand wel een link heeft dan zie je hem vanzelf verschijnen op dit forum.
Soms worden linkjes gedeeld door CCF, soms is er iemand zo brutaal om contact op te nemen met de leningnemer om te vragen voor een linkje. Als er nog geen link gedeeld is dan kan je er van uit gaan dat dit nog niet gebeurd is. (dat kan je uiteraard ook nog altijd zelf even doen)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215507063
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]
zie ook
[..]
Soms worden linkjes gedeeld door CCF, soms is er iemand zo brutaal om contact op te nemen met de leningnemer om te vragen voor een linkje. Als er nog geen link gedeeld is dan kan je er van uit gaan dat dit nog niet gebeurd is. (dat kan je uiteraard ook nog altijd zelf even doen)
Is dat brutaal dan?
pi_215507739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:07 schreef quepos het volgende:

[..]
Is dat brutaal dan?
brutaal betekent niet automatisch onbeschoft ;)

ik ben zeer blij dat het gebeurt in ieder geval ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215507932
Ik heb maar weer een update verzoek gedaan aan CCF over het consequent niet nakomen van afspraken bij
T*pperij Thijs 42534. Betaald niet meer sinds jul 24.
pi_215509304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Misschien over een paar minuten al. Of vanmiddag :)

Ze houden het spannend :Y morgen 11:00 uur maar weer paraat :)
pi_215509488
quote:

[..]
Is dat brutaal dan?
Naar mijn idee kan brutaal met twee betekenissen uitgelegd worden:
1) "onbeschoft/geen resect hebben", die is hier naar mijn idee niet van toepassing.
2) "vrijmoedig". Ik zou deze in de tweede categorie willen plaatsen, niet bevreesd zijn iets te vragen.

In dit geval voelt het bij mij als vragen aan een ondernemer of je vooraan mag staan om in zijn plan te investeren, lijkt me op zich niets mis mee en voelt niet onbeschoft. Het zal mogelijk voor velen mogelijk wel wat ongemakkelijk voelen als ze die vraag moeten gaan stellen (en dat begrijp ik), vandaar dat ik ook blij ben met de info en linkjes die hier regelmatig gedeeld worden.
pi_215509793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:24 schreef tnhb het volgende:

[..]
Naar mijn idee kan brutaal met twee betekenissen uitgelegd worden:
1) "onbeschoft/geen resect hebben", die is hier naar mijn idee niet van toepassing.
2) "vrijmoedig". Ik zou deze in de tweede categorie willen plaatsen, niet bevreesd zijn iets te vragen.

In dit geval voelt het bij mij als vragen aan een ondernemer of je vooraan mag staan om in zijn plan te investeren, lijkt me op zich niets mis mee en voelt niet onbeschoft. Het zal mogelijk voor velen mogelijk wel wat ongemakkelijk voelen als ze die vraag moeten gaan stellen (en dat begrijp ik), vandaar dat ik ook blij ben met de info en linkjes die hier regelmatig gedeeld worden.
Wij zijn geen innercrowd van de ondernemer, maar ik denk dat die in de meeste gevallen al lang blij is als het project snel vol komt :) En ze kunnen altijd nee zeggen als ze het liever aan familie/vrienden gunnen.
Pecunia non olet
pi_215510059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:48 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb maar weer een update verzoek gedaan aan CCF over het consequent niet nakomen van afspraken bij
T*pperij Thijs 42534. Betaald niet meer sinds jul 24.
Ja vind het vrij bizar, wat is de waarde van een tweede hypotheek als er nooit een stap tot uitwinning gezet wordt ?
Tot op heden zijn er slechts 2 van de 23! in de pitch beloofde reguliere maandaflossingen gedaan.
En nog steeds heeft men het idee dat dit ooit goed komt zonder hardere maatregelen. Tot nu toe is het steeds maar weer alles vooruitschuiven. Nieuw voorstel, we gaan het weer proberen, beetje rente, ohw het stop weer. Half jaar later weer een update, overeenkomst versie 9 :N
pi_215510215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wij zijn geen innercrowd van de ondernemer, maar ik denk dat die in de meeste gevallen al lang blij is als het project snel vol komt :) En ze kunnen altijd nee zeggen als ze het liever aan familie/vrienden gunnen.
Als ze het via hun innercrowd op hadden kunnen halen hadden ze het CF platform niet nodig. Dus de meeste ondernemers zijn blij als je belangstelling hebt en in hun project wil investeren. Over het algemeen delen ze dus graag een investeringslinkje. Vermoedelijk zijn ze ook wel blij als het hier gedeeld wordt want dan hoeven ze niet zoveel mailtjes te beantwoorden om investeringslinkjes te zenden. :)
pi_215510223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:50 schreef Thomas88 het volgende:
wat is de waarde van een tweede hypotheek als er nooit een stap tot uitwinning gezet wordt ?
Ik ken het project niet, maar ik weet wel dat er situaties zijn waarin de 1e hypotheekhouder voorwaarden aan het vestigen van het 2e hypotheekrecht stelt, bijvoorbeeld een verbod op parate executie. In zo'n geval kun je zolang de 1e gewoon wordt betaald je alleen maar toekijken.
pi_215510460
Vandaag bezoekje aan de Credit Expo 2024 / nieuw tooltje bij de ING waarbij obv van saldi en mutaties vd bankrek een risicobeoordeling gemaakt wordt. Geen balans & WVrek maar obv cashflow.
Zij achten het geschikt voor ondernemingen tot een bepaalde omvang ZZP > MKB 100+

https://www.infinance.nl/(...)r-zakelijke-klanten/
https://www.ing.nl/zakeli(...)itscoring/checkahead

Misschien iets voor de CF platformen om daar waar nodig tot een (nog) w/ betere beoordeling / risico-inschatting te komen.
CASH is tenslotte KING
pi_215510984
quote:

[..]
Is dat brutaal dan?
Zolang het een enkeling is die zo brutaal vrijmoedig is om om een linkje te vragen en niet hele volksstammen bij de ondernemer gaan bedelen, want dan wordt het vervelend en is het snel gedaan met de pré-investeringslinkjes vermoed ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als ze het via hun innercrowd op hadden kunnen halen hadden ze het CF platform niet nodig.
Nouja, als de innercrowd een grote diverse groep kennissen is dan is het wel handig zo'n financiering via een onafhankelijk platform te regelen om onderling gedoe te voorkomen. Ook is op voorhand niet 100% duidelijk wat de innercrowd daadwerkelijk gaat investeren. Een mondelinge toezegging is snel gedaan, het geld daadwerkelijk in handen krijgen weer wat anders.
pi_215511208
Mijn laatste project bij KOM afgerond. Een kleintje uit mijn begindagen, ipv de oorspronkelijke 4 jaar was het een zware bevalling van 5 en een half jaar met vele niet nagekomen afspraken. Maar uiteindelijk dus toch, met wat rente, teruggekregen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat ik het zelf maar als succesvol afgerond boek. Maakt voor mijn boekhouding getalsmatig niet uit, maar ik zie liever groen dan rood in mijn spreadsheet. :)
pi_215512469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:09 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik ken het project niet, maar ik weet wel dat er situaties zijn waarin de 1e hypotheekhouder voorwaarden aan het vestigen van het 2e hypotheekrecht stelt, bijvoorbeeld een verbod op parate executie. In zo'n geval kun je zolang de 1e gewoon wordt betaald je alleen maar toekijken.
Dat zou hier kunnen spelen, maar dan moet Collin dat gewoon zeggen. Ook als dat betekent dat ze zelf ergens hebben zitten slapen.
Pecunia non olet
pi_215512515
quote:
12s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:34 schreef peterc het volgende:
Vandaag bezoekje aan de Credit Expo 2024 / nieuw tooltje bij de ING waarbij obv van saldi en mutaties vd bankrek een risicobeoordeling gemaakt wordt. Geen balans & WVrek maar obv cashflow.
Zij achten het geschikt voor ondernemingen tot een bepaalde omvang ZZP > MKB 100+

https://www.infinance.nl/(...)r-zakelijke-klanten/
https://www.ing.nl/zakeli(...)itscoring/checkahead

Misschien iets voor de CF platformen om daar waar nodig tot een (nog) w/ betere beoordeling / risico-inschatting te komen.
CASH is tenslotte KING
Deze manier van werken werd toch ook al door Funding Circle toegepast? Kredietbeoordeling aan de hand van bankafschriften (zoals dat nogal versimpeld werd verwoord).
Pecunia non olet
pi_215514298
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Deze manier van werken werd toch ook al door Funding Circle toegepast? Kredietbeoordeling aan de hand van bankafschriften (zoals dat nogal versimpeld werd verwoord).
Privé ook steeds vaker, doodenge ontwikkeling. Ik zou geen lening meer krijgen in ieder geval; niet dat ik die nodig heb, maar toch.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215514308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Mijn laatste project bij KOM afgerond. Een kleintje uit mijn begindagen, ipv de oorspronkelijke 4 jaar was het een zware bevalling van 5 en een half jaar met vele niet nagekomen afspraken. Maar uiteindelijk dus toch, met wat rente, teruggekregen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat ik het zelf maar als succesvol afgerond boek. Maakt voor mijn boekhouding getalsmatig niet uit, maar ik zie liever groen dan rood in mijn spreadsheet. :)
Dan moet je niet op de Japanse beurs gaan beleggen. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215516112
Goudsbloemlaan in den Haag is nog steeds 'onder bod' volgens funda. Dit begint aardig kolderiek te worden en het is mij een raadsel waarom Collin blijft afwachten. Iemand hier toevallig via andere kanalen iets gehoord over deze zaak?
pi_215516689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:59 schreef Faraday01 het volgende:
Goudsbloemlaan in den Haag is nog steeds 'onder bod' volgens funda. Dit begint aardig kolderiek te worden en het is mij een raadsel waarom Collin blijft afwachten. Iemand hier toevallig via andere kanalen iets gehoord over deze zaak?
Mij ook een raadsel, eerder deze week bij Collin weer om een update gevraagd maar nog niets gehoord.
pi_215517442
Linkje De Grote W**ij

SPOILER
pi_215517894
HCN
Nu twee projecten van dezelfde leningnemer niet betaald deze maand.
Desi & D*vi Gouda
Indi*n Delivery bedrijfspand
pi_215518178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:44 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Desi & D*vi Gouda
Ik zie geen achterstand van Delivery, de vorige termijn is voldaan en de eerstvolgende betaling is pas de 17e. Desi had gisteren inderdaad betaald moeten zijn en dat is nog niet gebeurd. Maar goed we hebben het over 1 dag dus.

Het is wel zo dat de betalingen van deze leningnemer afgelopen maanden structureel iets te laat zijn, dat is vast geen toeval en ook geen goed teken. Desi in Gouda is uberhaupt nog niet open geweest dus ben benieuwd hoe dat afloopt, want ze hebben daar veel kosten aan (huur, rente) zonder enige opbrengsten. Voor nu gewoon even afwachten, want van achterstanden is er nog geen spake.

[ Bericht 0% gewijzigd door JP01 op 08-11-2024 12:15:47 ]
pi_215519063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:07 schreef JP01 het volgende:

[..]
Ik zie geen achterstand van Delivery, de vorige termijn is voldaan en de eerstvolgende betaling is pas de 17e. Desi had gisteren inderdaad betaald moeten zijn en dat is nog niet gebeurd. Maar goed we hebben het over 1 dag dus.

Het is wel zo dat de betalingen van deze leningnemer afgelopen maanden structureel iets te laat zijn, dat is vast geen toeval en ook geen goed teken. Desi in Gouda is uberhaupt nog niet open geweest dus ben benieuwd hoe dat afloopt, want ze hebben daar veel kosten aan (huur, rente) zonder enige opbrengsten. Voor nu gewoon even afwachten, want van achterstanden is er nog geen spake.
Indian Delivery had op 1-11-24 betaald moeten zijn.
project 697.
pi_215519145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 12:07 schreef JP01 het volgende:
n de eerstvolgende betaling is pas de 17e.
Dat is volgns mij project 712, zeeland6 bedoelt volgens mij 697.
pi_215519692
quote:

[..]
Is het opgeven van recht tot parate executie niet een passage die dusdanig veel invloed op gestelde zekerheden heeft dat investeerders dat in de pitch kenbaar gemaakt had moeten worden ?
pi_215519847
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:44 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Desi & D*vi Gouda
Deze week weer in Gouda geweest en een kijkje genomen bij Desi. Sinds mijn vorige bezoek lijkt er niet veel meer gebeurd te zijn. Er staat nog steeds een stapel zakken met stuc in de zaak.
pi_215519897
quote:
In zo'n geval kun je zolang de 1e gewoon wordt betaald je alleen maar toekijken.
Je zou denken dat als de zekerheden dekkend zijn en het dus niet een gevalletje is van "we gaan toch failliet dus het maakt allemaal niet meer uit", dat je met boeterentes en incassokosten toch wel wat in beweging moet kunnen krijgen.

Ik vind het zelf apart dat ze destijds bij de stemming niet hebben meegenomen dat de opbrengst van zijn oude kroeg gewoon volledig afgelost had moeten worden. Nu is het alweer verdampt in die andere kroeg. Eigenljik begreep ik uberhaupt niet dat dat voortel destijds met zo'n hoog percentage werd goedgekeurd.
pi_215520845
https://www.collincrowdfund.nl/jvk-interim-en-advies-b-v/
herfinanciering ZZP-er die te veel geld aan zijn bedrijf onttrokken heeft om een huis te kunnen kopen
pi_215521873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:51 schreef Thomas88 het volgende:

[..]
Is het opgeven van recht tot parate executie niet een passage die dusdanig veel invloed op gestelde zekerheden heeft dat investeerders dat in de pitch kenbaar gemaakt had moeten worden ?
Wat mij betreft wel. Zoals ik al zei, ik ken het project niet maar dit zou een reden kunnen zijn waar om er niet doorgepakt kan worden, voor 100% zekerheid of dat inderdaad kan spelen moet je het gewoon aan het platform vragen.
pi_215522690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Indian Delivery had op 1-11-24 betaald moeten zijn.
project 697.
Thanks, duidelijk, ik was vergeten dat daar 2 projecten voor waren opgezet (een voor het pand en een voor inrichting). Dan heb ik wel een vermoeden dan de betaling voor project 712 ook niet op de 17e zal worden bijgeschreven.

Ben wel benieuwd wat daar toch mis lijkt te gaan, het is in ieder geval wel vrij duidelijk dat het geld wat voor Desi in Gouda is opgehaald in ieder geval niet in de inrichting van het pand en inventaris is geinvesteerd (zoals wel de bedoeling was), gezien de huidige staat ervan.
pi_215524430
Gve
Wie kent ze nog
2 termijnen van Ecoweedkiller
SPOILER
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:42:03 #91
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215524705
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze week weer in Gouda geweest en een kijkje genomen bij Desi. Sinds mijn vorige bezoek lijkt er niet veel meer gebeurd te zijn. Er staat nog steeds een stapel zakken met stuc in de zaak.
Goed bezig jij! Ik heb eerlijk gezegd niet meer scherp of HCN een van de platformen is die frequent meeleest.
Zelfs al zou de ondernemer nog maandelijks netjes betalen, dan is dit toch niet de bedoeling van de lening geweest.
Een stevig gesprek met de ondernemer is dus op zijn plaats. Deze man, die zelf eerder ook heel regelmatig hier te vinden was, heeft mij destijds doen besluiten om een account bij HCN aan te maken. Iedereen was zó positief over de ondernemer dat ik toen ook ben ingestapt bij dit project...
Benieuwd waar dit gaat eindigen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:48:52 #92
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215524793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:59 schreef Faraday01 het volgende:
Het handelen van de betreffende makelaar is zo mogelijk nog kolderieker. Benieuwd waarom deze zich zo lang aan het lijntje laat houden en de status niet verandert van "onder bod" naar "beschikbaar". Ik neem aan dat Collin inmiddels ook wel even met de makelaar zal hebben gebeld.

Inmiddels begint het aantal probleemprojecten bij Collin iets op te lopen (in mijn portefeuille). Het is niet dat ik de rem vol intrap, maar ik haal mijn voet wel van het gaspedaal. Collin moet eerst maar weer even gaan "leveren".
  vrijdag 8 november 2024 @ 21:05:25 #93
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215525048
Van Max CF krijg ik ook nog steeds de hik. Er is eigenlijk al meer dan genoeg over geschreven, maar ze blijven me verbazen....

Op 4 november laatste update op hun website:

SPOILER
Oké, dat is dan klaar denk je. Nog maar weer een paar weken geduld opbrengen dan.

Maar dan volgt 3 dagen later (gisteren) per mail nog weer een verzoek tot stemming over dit project.

SPOILER
Ik laat het lopen, heb nog nooit gestemd bij deze incompetente club. De uitkomst van veel stemmingen heeft helemaal niet geleid tot het voorgespiegelde resultaat.
pi_215525977
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef zeeland6 het volgende:
Gve
Wie kent ze nog
2 termijnen van Ecoweedkiller
SPOILER
GvE/Pat**a Ne**gra heeft ook weer een kleine aflossing bij elkaar weten te grabbelen.
Het is niet vet maar toch wel een positief teken dat ze niet los laten, hoe lang het ook duurt.
Pecunia non olet
pi_215526494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:42 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Goed bezig jij! Ik heb eerlijk gezegd niet meer scherp of HCN een van de platformen is die frequent meeleest.
Zelfs al zou de ondernemer nog maandelijks netjes betalen, dan is dit toch niet de bedoeling van de lening geweest.
Een stevig gesprek met de ondernemer is dus op zijn plaats. Deze man, die zelf eerder ook heel regelmatig hier te vinden was, heeft mij destijds doen besluiten om een account bij HCN aan te maken. Iedereen was zó positief over de ondernemer dat ik toen ook ben ingestapt bij dit project...
Benieuwd waar dit gaat eindigen.
Reken maar dat HCN wel weet wat er speelt, al kan het natuurlijk nooit kwaad om hen te informeren over ontwikkelingen als je toevallig iets te weten komt. Het is natuurlijk wel zo dat ze niet alle details kunnen of willen delen, dat is vaak ook niet in het belang van het project en de ondernemer ook. Dat er in dit geval wat dingen niet lekker lopen is duidelijk, maar ik ben toch geneigd om het platform en de ondernemer rustig de tijd te geven om naar een oplossing te zoeken. Bij het platform is ook voldoende kennis en ervaring aanwezig om de ondernemer te helpen.

(Voor de duidelijkheid: ik heb geen belang bij HCN, maar wel zo’n 10 jaar en 200 projecten ervaring daar)
pi_215526614
Bij onze vrind HCN/Dimit****ri's A'dam, rommelt het ook. Die heeft ook al een paar termijnen vergeten over te maken.
Pecunia non olet
pi_215526852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 23:26 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Reken maar dat HCN wel weet wat er speelt, al kan het natuurlijk nooit kwaad om hen te informeren over ontwikkelingen als je toevallig iets te weten komt. Het is natuurlijk wel zo dat ze niet alle details kunnen of willen delen, dat is vaak ook niet in het belang van het project en de ondernemer ook. Dat er in dit geval wat dingen niet lekker lopen is duidelijk, maar ik ben toch geneigd om het platform en de ondernemer rustig de tijd te geven om naar een oplossing te zoeken. Bij het platform is ook voldoende kennis en ervaring aanwezig om de ondernemer te helpen.

(Voor de duidelijkheid: ik heb geen belang bij HCN, maar wel zo’n 10 jaar en 200 projecten ervaring daar)
De ondernemer heeft nog wel op dit platform gereageerd de 1e keer dat er termijn van Desi & Devi werd gemist. Daarna niet meer en hij reageert ook niet meer op emails.
Ik weet niet hoeveel projecten hij bij HCN heeft, een stuk of 8 ? Hij zit ook bij GVE met een hypothecaire dekking. Misschien te hard gegroeid, misschien persoonlijke omstandigheden. Zou fijn zijn dat HCN openheid van zaken geeft aa de investeerders.
pi_215527625
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 22:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
GvE/Pat**a Ne**gra heeft ook weer een kleine aflossing bij elkaar weten te grabbelen.
Het is niet vet maar toch wel een positief teken dat ze niet los laten, hoe lang het ook duurt.
T**lbox ook een kleine aflossing na jaren stilte
pi_215527677
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 04:37 schreef KrekelJapie het volgende: Vervroegde aflossing Aankoop bedrijfspand Bravo Verhuizingen Geen bericht van GvE gehad, enkel mail over tussentijdse verzamelbetaling.
Uiteindelijk een hele summiere update ontvangen
pi_215527817

[ Bericht 100% gewijzigd door quepos op 09-11-2024 09:08:08 (Verkeerde) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')