abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215569023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:19 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik lees het anders: er is een 2e hypotheek van totaal 80 k, die voor twee leningen van in totaal 140 k 'zekerheid' biedt. Dat geeft weinig comfort, zeker gedurende het eerste jaar van de 2e lening gedurende welke niets wordt afgelost...
Tweemaal een 2e hypotheek op 2 verschillende woonhuizen van ieder 80000 ofwel 160000 totaal naast een hoofdelijke aansprakelijkheid van beiden en een totale schuld nu aan Collin van 140000
pi_215569101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:43 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Tweemaal een 2e hypotheek op 2 verschillende woonhuizen van ieder 80000 ofwel 160000 totaal naast een hoofdelijke aansprakelijkheid van beiden en een totale schuld nu aan Collin van 140000
Waarbij beide woonhuizen gezamenlijk een overwaarde hebben van ruim 300K, en ieder voor zich ook royaal méér dan die 80K inschrijving. Dat is toch prima of heb ik nu last van de vallende bladeren buiten?
Pecunia non olet
pi_215569228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:37 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Bij mijn HCN-transactiepagina is het wel tweewekelijks: ..., 13 oktober, 27 oktober, 10 november, 24 november.
Bij mij is het 6 oktober, 27 oktober, 10 november, 24 november. En zat er dus tussen 6 en 27 oktober 3 weken. Ook eerder zat er een keer 3 weken tussen (18 augustus - 8 september).

Ik heb het idee dat wanneer er na 2 weken maar weinig projecten (zeg 1 of 2) hun betaaldatum hebben en 1 week later zijn het er meer, dat ze het dan een weekje opschuiven. Daar kan wat voor te zeggen zijn, maar dan moeten ze dat wel duidelijk communiceren. Nu weet je dus nooit langer van tevoren zeker wanneer er weer een verzamelbetaling is.

Ook is het van tevoren onzeker tot welke dag/betaaldatum betalingen worden meegenomen met de verzamelbetaling. Bij de verzamelbetaling van 27 oktober bv had ik er betalingen bij zitten van 26 oktober (zaterdag) en 28 oktober (maandag) volgens het betaalschema. Nu bij de verzamelbetaling van 10 november ontbraken betalingen van 8 en 9 november (vrijdag en zaterdag), die komen pas bij de verzamelbetaling van de 24e samen met een betaling van de 12e. Waarom wordt dan de ene keer wel een betaling van de zaterdag ervoor meegenomen en een andere keer niet (en komt ook een betaling van de vrijdag ervoor 2 weken later)?
pi_215569322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 16:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Bij mij is het 6 oktober, 27 oktober, 10 november, 24 november. En zat er dus tussen 6 en 27 oktober 3 weken. Ook eerder zat er een keer 3 weken tussen (18 augustus - 8 september).

Ik heb het idee dat wanneer er na 2 weken maar weinig projecten (zeg 1 of 2) hun betaaldatum hebben en 1 week later zijn het er meer, dat ze het dan een weekje opschuiven. Daar kan wat voor te zeggen zijn, maar dan moeten ze dat wel duidelijk communiceren. Nu weet je dus nooit langer van tevoren zeker wanneer er weer een verzamelbetaling is.

Ook is het van tevoren onzeker tot welke dag/betaaldatum betalingen worden meegenomen met de verzamelbetaling. Bij de verzamelbetaling van 27 oktober bv had ik er betalingen bij zitten van 26 oktober (zaterdag) en 28 oktober (maandag) volgens het betaalschema. Nu bij de verzamelbetaling van 10 november ontbraken betalingen van 8 en 9 november (vrijdag en zaterdag), die komen pas bij de verzamelbetaling van de 24e samen met een betaling van de 12e. Waarom wordt dan de ene keer wel een betaling van de zaterdag ervoor meegenomen en een andere keer niet (en komt ook een betaling van de vrijdag ervoor 2 weken later)?
Volgens mij is het de tweede week uitbetaling na de week van de eerste betaling/incasso. En dit kan dus zorgen voor wisselende termijnen, als in niet elke 2 weken maar maximaal 2 weken na ontvangst van de eerste betaling.
pi_215570102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:43 schreef crowder07 het volgende:

[..]
A ja, te snel gelezen. My bad. oO/
pi_215570468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:40 schreef Tjalala het volgende:
Iemand nog iets van A4F gehoord van onze schoenendame?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een goede!

Nee niks meer van gehoord.
Misschien kan iemand dit eens navragen?
pi_215570568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:11 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
ook gelijk 4 maanden achterstallige rente bijgeschreven. Aflossing helaas niet. Wat bij betreft gewoon doorpakken en niet weer een voorstel met uitstel van aflossingsverplichting en pappen + nathouden.
termijnen 25,26,27 rente. Termijn 28 hogere rente.
Wat ze gaan voorstellen is dus iets hogere rente en dan weer afwachten. Dan gaan ze er gelijk van uit dat we akkoord zijn? Zoals gebruikelijk. Stemming = wassen neus. Collin bepaald. Alleen al reden om tegen te stemmen voor mij.

edit. Ik zie nu in het betaalschema (de 9e versie inmiddels) helemaal geen hogere rente maar dat er voor een paar termijnen ipv de 16e de 18e wordt betaald.
pi_215574751
GvE/St****ijl Ka****ppers heeft hun pand verkocht.
Veenendaal, 13 november 2024
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_215574848
GVE Update project : 22915 The H*ly Sp1r!tus

SPOILER
pi_215576770
Update tapperij.
Kunnen gelijk door naar de notaris voor een scheiding.

SPOILER
pi_215576954
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:55 schreef zeeland6 het volgende:
Update tapperij.

SPOILER
Toevallig was vandaag nog op het nieuws dat IJsselstein zeer geliefd is onder huizenkopers. Dus dat komt wel goed. Al met al heb ik er niet zoveel moeite mee om nog een paar maanden een bijna risicoloze vordering te hebben met 9% rendement.

01-01-2023 446.000 euro
01-01-2022 426.000 euro
01-01-2021 372.000 euro
Pecunia non olet
pi_215576957
Mensen die nog wat zien in de Suri groothandel? Het is wel moat op zich.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215576967
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:19 schreef nostra het volgende:
Mensen die nog wat zien in de Suri groothandel?
Vooral veel bami, roti, pom, tjauw min en moksi alesi. :P

Verder geen ¤ interesse of jullie moeten wel enthousiast zijn?
Pecunia non olet
pi_215577169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vooral veel bami, roti, pom, tjauw min en moksi alesi. :P

Verder geen ¤ interesse of jullie moeten wel enthousiast zijn?
Neutraal. Ik wacht op iets beters. Maar heb soms wat moeite om me te beheersen. :+
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215577361
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:55 schreef zeeland6 het volgende:
Update tapperij.

SPOILER
Kleine nuance hierin; het kan dat ze niet op de hoogte is /was van achterstanden. Maar ze is wél op de hoogte van een 3e hypotheek, kan immers niet verkregen worden zonder toestemming woningeigenaar.
pi_215578041
korte (6 mnd) herfinanciering bij Collin
SPOILER
pi_215578146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:29 schreef Slingervinger het volgende:
korte (6 mnd) herfinanciering bij Collin
SPOILER
Ik ben niet zo van het VRH miepen, maar dit maakt het wel heel onaantrekkelijk allemaal.

5,8% netto en dan ook nog de boetevrije vervroegt aflossen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215578227
quote:
99s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van het VRH miepen, maar dit maakt het wel heel onaantrekkelijk allemaal.

5,8% netto en dan ook nog de boetevrije vervroegt aflossen.
Een bate/risico verhouding om van te janken, maar ja het zal wel weer vol komen door de liefhebbers van korte projecten en hypotheken.

Ik zie meer heil in Vastco1, zie net het linkje binnenfloepen :)
https://www.collincrowdfund.nl/vastco-1-b-v/
Pecunia non olet
pi_215578711
Update HCN/S***ugo Amersfoort

SPOILER
Dat heeft die klojo niet handig aangepakt :)
Pecunia non olet
pi_215578976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:14 schreef obligataire het volgende:

SPOILER
Dat heeft die klojo niet handig aangepakt :)
Mooi en snelle afhandeling door direct beslag te leggen op de privewoning
pi_215579040
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat ze zich eerst met een kluitje in het riet hebben laten sturen, maar op basis van wat ik lees lijken ze zich op dat punt goed te hebben herpakt. Ik heb het gevoel dat je met eerlijke pogingen een probleem op te lossen bij hcn als geldnemer best veel voor elkaar kunt krijgen (en misschien ook nog wel het nodige advies/hulp kunt krijgen), maar aan de boel voorliegen hebben ze volgens mij een gruwlijke hekel aan.

Ik zit niet in dit project, maar als ik het eerste faillisementsverlsag zo lees (en het feit dat er al een uitschrijving van de bv bij de kvk is) lijkt het alsof hij met stille trom dacht te kunnen vertrekken. Ben benieuwd hoe de curator uiteindelijk in deze situatie gaat handelen (of niet handelen en het boek weer zo snel mogelijk dichtdoen).
pi_215579048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zo handelt HCN vrijwel altijd ( in stilte als het noodzakelijk is) voor de bescherming van belangen investeerders,.
Hiervan kunnen vele crowdfondsen wat van leren.
pi_215579074
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:57 schreef tnhb het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat ze zich eerst met een kluitje in het riet hebben laten sturen.....
Er is tot en met oktober gewoon betaald, dus dan ga je denk ik ook wel uit van de goede wil van de leningnemer.
Ik denk dat ze vooral zijn verrast, doordat de acties van de man geen enkele logica bevatten, wetende dat er al beslag op de woning lag, althans ik neem aan dat hij dat goed wist en begreep.
Pecunia non olet
pi_215579087
Zijn plek in de top 25 zal hij inmiddels wel kwijt zijn: :W

Een aantal jaar geleden is hij onderscheiden met een opname in de top 25 van gouden parels. Daarin staan getalenteerde ondernemers die een grote aanwinst zijn voor de regio en zich positief onderscheiden.
(bron: pitch)
Pecunia non olet
pi_215579225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:14 schreef obligataire het volgende:
Ik dacht eerst bij snel lezen "waarom heb ik dan geen update ontvangen" tot ik zag dat het om de vestiging in Amersfoort gaat, ik zit in die van Amsterdam.
Die in Amsterdam heeft overigens vorige maand een dag on hold gestaan omdat er niet op tijd betaald was en ook deze maand is de betaling nog niet binnen. Betaaldatum is de 11e dus had bij de betalingen van begin van de week moeten zitten, eens kijken of die er morgen bij zit. Vestiging Amsterdam staat nog wel op de website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')