abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:25:11 #249
5428 crew  miss_sly
pi_215482371
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Alles kan gebeuren deze verkiezing. Abortus is een groot topic, waarbij ook de meerderheid van de republikeinse vrouwen tot 50 jaar pro-choice is.
En ouder, 65+ vrouwen ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215482382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
McCain was inderdaad gematigd maar was ook een gevolg van de impopulariteit van Bush op dat moment. Bush vertegenwoordigde op dat moment de rechtervleugel van zijn partij. McCain verloor al eerder als centrist van Bush in 2000 (met behulp van smerige leugens over dat McCain zwarte vrouwen bezwangerd zou hebben).

Romney was veel minder gematigd, naar mijn observatie (en is minder gematigd, hij likt gewoon de hielen van Trump, in veel grotere mate dan McCain toen die nog in leven was; McCain redde Obamacare!).

Hij werd ook pas ná de Tea Party beweging genomineerd. Daar moest het nominatieproces zich toe verhouden. Romney was weliswaar veel gemanierder dan Trump, en Vance kan zo een pose goed op zetten nu, maar was m.i. zowel economisch als sociaal-cultureel vrij conservatief. Het blijft een Mormoon. De 47% opmerking werd berucht.

Op buitenlands gebied was Romney wel behoorlijk gematigd (Europa zou direct bij het kruisje tekenen), en dat was op dat moment nu juist het meest omstreden en impopulaire punt van de Bush jaren onder de potentiële Republikeinse kiezers. @:Monolith

Zoals eerder aangegeven:
[ afbeelding ]
Ik weet dat je fan bent van Voteview:
https://voteview.com/person/41902/willard-mitt-mitt-romney
https://voteview.com/person/15039/john-sidney-mccain-iii

Beide kandidaten zaten aan wat je in zekere zin de 'linkerflank van de GOP' kunt noemen. Nou betekent dat natuurlijk niet dat ze objectief bezien heel erg links waren natuurlijk, maar voor GOP begrippen waren dit geen kandidaten aan hun rechterflank.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215482389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Texas is toch zo'n beetje DE hillbilly staat van Amerika?
Maar ook gewoon een staat met 'liberal hellholes' als Austin en Houston.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:29:40 #252
5428 crew  miss_sly
pi_215482397
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:
Wat ontzettend goed en duidelijk werd verteld door Michelle Obama: het gaat niet alleen om abortus, spontaan vanwege afwijkingen of abortus provocatie vanwege rape or incest!
Het gaat om vrouwen gezondheidszorg op Alle leeftijden!!!
En ook dat het niet alleen een vrouwenprobleem is.
Het kan ook de vriendin van je zoon zijn die ongewenst zwanger wordt en daarmee kan ook zijn toekomst worden verknald.
Maar het kan ook jouw vrouw zijn die door deze wetgeving niet de zorg krijgt die ze nodig heeft, waardoor je als man en vader alleen achterblijft met je kind(eren) die je alleen op kunt voeden omdat de moeder, jouw vrouw, is overleden door gebrek aan die zorg.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:29:59 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:21 schreef Coelho het volgende:

[..]
Dat ben ik wel weer met je eens. En hoe ze met Fauci zijn omgegaan is ook schandalig. Ik vraag me alleen oprecht af of de voorspiegeling zoals we die in de media zien "blauw is goed, rood is fout" niet te eenzijdig is. En ja, ik heb ook gewoon mijn prikjes gehaald want ik geloof in de medische wetenschap, ik vind Poetin een lul en sta achter Israel in strijd tegen terroristen, al slaan ze momenteel behoorlijk door. Dus nee, ik reken mezelf niet tot de koekwauzen van deze wereld, maar ben alleen benieuwd of we niet teveel vanuit een hoek geïnformeerd worden.

Als het bijvoorbeeld waar is (en ik weet niet of het zo is!) dat Harris inderdaad veel immigranten de Amerikaanse status wil geven, dan schijnen er over 4 jaar niet eens meer swingstates te zijn omdat deze mensen dan in grote getale voor blauw gaan stemmen. Dat klinkt logisch, maar waar de exacte werkelijkheid ligt is vanaf deze kant van de plas gewoon lastig in te schatten.
Je eerste alinea kan ik mij misschien nog voorstellen bij de vorige verkiezingen, maar tegenwoordig lijken ze juist meer beide kanten te belichten. Maar dan nog, die punten die ik je hierboven heb aangegeven maken de keuze voor hem dan ook absurd en dat is niet gek dat we in Nederland daar dan over berichten. Dat er dan mensen zijn die zich op de een of andere manier aangetrokken voelen door iemand die het niet zo heeft met de democratie, dat is wel nieuws ja, en zeer gevaarlijk. Dus de wereld is wel degelijk de verkeerde kant op aan het veranderen, zeker met het normaliseren van dit soort absurde figuren.

Je tweede alinea is natuurlijk kolder, want ten eerste is het een frame over Harris en ook een frame van 'illegalen' en dat werkt enorm goed bij boze mensen die zich laten gek maken over een relatief kleine groep mensen. Verder is elk mens een individu, maar als jij van het 'buitenland' komt en je mag ergens gaan wonen, maar er is een man die zich openlijk uitspreekt tegenover buitenlanders als jij, ze zelfs 'het vergif van de samenleving' noemt, zou jij dan wel geneigd zijn op hem te stemmen? Dus misschien is er iets mis met de boodschap van Trump (en dus de GOP), waardoor 'buitenlandse' mensen niet op hem zouden stemmen?

(Overigens bedankt voor het hanteren van een fijne discussiestijl, ook al ben ik het niet helemaal met je eens. Daar kan ik nog wat van leren)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215482440
Waarom is dat kolder? Ik heb nog steeds geen enkel goed argument gehoord waarom het nodig was om al het beleid van Trump met betrekking tot de grens bij het grofvuil te zetten.
Dat heeft als gevolg gehad miljoenen illegalen die nu in de VS zitten. Als het niet gaat om het importeren van stemmen, voor wat dan wel?
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:35:17 #256
5428 crew  miss_sly
pi_215482454
quote:
Geen linkdumps, geeft wat context bij wat je post.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:35:43 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:
Waarom is dat kolder? Ik heb nog steeds geen enkel goed argument gehoord waarom het nodig was om al het beleid van Trump met betrekking tot de grens bij het grofvuil te zetten.
Dat heeft als gevolg gehad miljoenen illegalen die nu in de VS zitten. Als het niet gaat om het importeren van stemmen, voor wat dan wel?
Wat het grensbeleid is is tot daar aan toe, maar de frame dat men 'ze importeert om stemmen te genereren' is gewoon domme retoriek.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:35:53 #258
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215482461
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Den zwarte Amerikaan gaat plunderen bij een Trump overwinning. Daarom gooien ze in Portland te boel dicht
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:36:01 #259
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215482464
quote:
Dan zal Harris wel winnen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215482465
quote:
Hetzelfde doen ze nu ook in DC, het zou verstandig zijn als ze het ook in NYC zouden doen.
In 2016 braken er massale rellen uit, ik sluit het deze keer zeker niet uit want de sfeer is een stuk grimmiger.
pi_215482471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:59 schreef Coelho het volgende:

[..]
8 jaar geleden werd er ook gedaan alsof Trump de grote rampspoed zou zijn. Daar is uiteindelijk niet zo heel veel van terecht gekomen. Hij vloog nogal eens uit de bocht op Twitter en heeft een paar kilometer muur op de Mexicaanse grens gebouwd, maar verder viel het allemaal toch wel mee?

Je economische visie deel ik ook niet helemaal: Hij wil vooral veel productie weer terughalen naar de USA, wat voor de eigen bedrijven goed is. Aandelen zullen stijgen en aangezien de Amerikanen zelf in hun pensioen moeten beleggen, zullen velen hiervan profiteren. Bovendien is het stimuleren van de eigen economie goed voor de werkgelegenheid. Wij zullen het vast aan onze export gaan merken, maar voor de Amerikaan hoeft het zeker niet zo negatief uit te vallen.

Tot slot de wereldpolitiek, hoe gaat bijvoorbeeld een Poetin ooit Harris serieus nemen? Alfamannetjes moet je met alfamannetjes bestrijden. Voor iets anders zijn ze niet gevoelig. Wat dat betreft heb je aan die oranje gast wel een goede op de apenrots.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als sommigen ons willen doen geloven, en dat we 4 jaar Trump ook wel weer zullen overleven. En de kans op escalatie is stukken minder groot wanneer hij wint, dan wanneer hij nipt verliest (en ja, het dat is te belachelijk voor woorden!)
Met alle respect, maar dit kleine betoogje laat vooral zien dat je een je je er amper in hebt verdiept. Je hebt de laatste weken een beetje de aanloop naar de verkiezingen gevolgd, en in de periode 2017-2021 af en toe wat meegekregen van Trumps periode als president.

Ik heb geen zin om een heel verhaal te tikken, maar dat Trumps eerste termijn niet een grote chaos werd is vooral te danken aan zijn kabinetsleden, de mensen om hen heen. Mannen zoals James Mattis, John Kelly en Rex Tillerson. Dat zijn relatief gematigde Republikeinen die alles deden om Trump in toom te houden. Als je hier echt in bent geïnteresseerd, dan is hier genoeg informatie over te vinden. Zulke mannen zijn nu nergens te bekennen, Trump omringt zichzelf met krankzinnige loyalisten.

Niet voor niets winden de voormalige kabinetsleden van Trump er geen doekjes om. Ze hebben zich stuk voor stuk tegen hem gekeerd en geven in stevige bewoordingen waarschuwingen. Zie ook dit artikel: As Election Nears, Kelly Warns Trump Would Rule Like a Dictator. Het enige voormalige kabinetslid dat Trump steunt is Nikky Haley. De rest raadt Amerikaanse kiezers af om op hem te stemmen. Dat zegt toch eigenlijk alles.

En vergeet niet dat Trumps vorige termijn eindigde met de bestorming van het Capitool, die was aangejaagd door zijn leugens over verkiezingsfraude en zijn oproep aan vice-president Pence om de uitslag 'niet te certificeren' (lees: ongeldig te verklaren). Tot op de dag van vandaag houdt Trump vol dat Pence anders had moeten handelen.

Wat betreft het 'alfa mannetjes'-gedoe. Google eens op Trump, Poetin en Helsinki. Tijdens zijn eerste termijn bukte Trump steevast voor dictators en overlaadde hij ze met lof. Tegelijkertijd bekritiseerde en schoffeerde hij zijn (Europese) bondgenoten en ondermijnde hij het vertrouwen in internationale organisaties, zoals de NAVO.

Om je een beetje op weg te helpen met Helsinki, zie dit artikel: Trump embraces longtime US foe Putin, doubting own intel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:37:02 #262
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215482474
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou zelfs kunnen zeggen dat Noord Korea in Oekraïne zit dankzij Trump.
Trump is niet eens aan de macht geweest sinds die oorlog aan de gang is :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:37:30 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215482478
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een groot deel van zijn achterban heeft juist precies door waar hij voor staat. Ze willen dit.
Yep. Menigeen - zie elders in de wereld - voelt zich "(h)eerlijk" in dan de zekerheid van geen keuze (hoeven) te hebben en dan alle ellende te kunnen wijten aan die haar "leiden".

Ik blijf mij verbazen dat mensen regels willen hebben om zich te kunnen laten onderdrukken of om maar geen mening te hoeven hebben, waarbij zij zelf de keuze hebben om zich niet te laten horen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:37:59 #264
5428 crew  miss_sly
pi_215482485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:35 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Den zwarte Amerikaan gaat plunderen bij een Trump overwinning. Daarom gooien ze in Portland te boel dicht
Dat is jouw invulling. Er zijn ook zorgen dat juist pro-Trumpers, bijvoorbeeld the Proud Boys, kunnen gaan rellen.
pi_215482505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat het grensbeleid is is tot daar aan toe, maar de frame dat men 'ze importeert om stemmen te genereren' is gewoon domme retoriek.
Ik zie geen andere rationele verklaring. Het naturaliseren van illegalen heeft van Californië een blauwe staat gemaakt.
Als je nog een naturalisatie ronde gaat houden dan zijn potentieel alle swingstates ook blauw.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:40:43 #266
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215482512
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is jouw invulling. Er zijn ook zorgen dat juist pro-Trumpers, bijvoorbeeld the Proud Boys, kunnen gaan rellen.
Het is Portland.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:41:13 #267
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215482515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Texas is toch zo'n beetje DE hillbilly staat van Amerika?
Dat denken niet-Amerikanen vaak, maar het slaat nergens op. Daarvoor moet je vooral in Arkansas, Mississippi, Louisana e.d. wezen :D
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:42:07 #268
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215482523
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En ouder, 65+ vrouwen ook.
Dat wist ik nog niet! :o
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:42:18 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zie geen andere rationele verklaring. Het naturaliseren van illegalen heeft van Californië een blauwe staat gemaakt.
Als je nog een naturalisatie ronde gaat houden dan zijn potentieel alle swingstates ook blauw.
Nogmaals, als jij een migrant zou zijn, zou jij dan stemmen op iemand die stelt dat migranten 'het gif van de samenleving' zijn?
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:42:20 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215482525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:35 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Nee joh, er zijn steeds meer zwarte Amerikanen die voor Trump stemmen, dit lijkt mij dus stug.

Ik denk dat als er ongeregeldheden komen het voornamelijk de zwart geklede vermeend 'antifascistische' groepjes zullen zijn. En van de rechts en conservatieve kant zijn er natuurlijk ook wel enkele groepjes die een conflict niet mijden. De user miss_sly noemt bijvoorbeeld al de Proud Boys, maar er zijn er nog meer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:42:21 #271
5428 crew  miss_sly
pi_215482526
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:40 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Het is Portland.
Dus?
pi_215482529
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tweets komen maar halve tijd door dus plaats ik de link er ook nog voor de zekerheid bij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hetzelfde doen ze nu ook in DC, het zou verstandig zijn als ze het ook in NYC zouden doen.
In 2016 braken er massale rellen uit, ik sluit het deze keer zeker niet uit want de sfeer is een stuk grimmiger.
Rellen nadat Trump won? Fakenews.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:44:07 #273
5428 crew  miss_sly
pi_215482538
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat wist ik nog niet! :o
twitter

Vrouwen van deze leeftijd weten nog welke rechten ze niet hadden en waarvoor gestreden is. Die willen ze niet weer kwijtraken. En ze willen niet dat hun dochters en kleindochters die kwijtraken en weer opnieuw moeten strijden om die rechten terug te krijgen.
pi_215482547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, als jij een migrant zou zijn, zou jij dan stemmen op iemand die stelt dat migranten 'het gif van de samenleving' zijn?
Waarom niet, hij had het overduidelijk over illegalen. Als hij het had over alle immigranten dan had hij daar zijn grootste supporter (Musk) en zijn eigen vrouw beledigt.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:45:52 #275
5428 crew  miss_sly
pi_215482548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef Nober het volgende:

[..]
Tweets komen maar halve tijd door dus plaats ik de link er ook nog voor de zekerheid bij.
[..]
Rellen nadat Trump won? Fakenews.
It's happening is geen context. DAt is een oneliner.

Voorzie je posts van tekst bij je twitterberichten, dat is de policy.
pi_215482577
Weet iemand een goede website waar de opkomstcijfers live te raadplegen zijn?
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:50:52 #277
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215482597
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus?
Je verwacht daar veel trumpers?
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:50:54 #278
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_215482598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Met alle respect, maar dit kleine betoogje laat vooral zien dat je een je je er amper in hebt verdiept. Je hebt de laatste weken een beetje de aanloop naar de verkiezingen gevolgd, en in de periode 2017-2021 af en toe wat meegekregen van Trumps periode als president.

Ik heb geen zin om een heel verhaal te tikken, maar dat Trumps eerste termijn niet een grote chaos werd is vooral te danken aan zijn kabinetsleden, de mensen om hen heen. Mannen zoals James Mattis, John Kelly en Rex Tillerson. Dat zijn relatief gematigde Republikeinen die alles deden om Trump in toom te houden. Als je hier echt in bent geïnteresseerd, dan is hier genoeg informatie over te vinden. Zulke mannen zijn nu nergens te bekennen, Trump omringt zichzelf met krankzinnige loyalisten.

Niet voor niets winden de voormalige kabinetsleden van Trump er geen doekjes om. Ze hebben zich stuk voor stuk tegen hem gekeerd en geven in stevige bewoordingen waarschuwingen. Zie ook dit artikel: As Election Nears, Kelly Warns Trump Would Rule Like a Dictator. Het enige voormalige kabinetslid dat Trump steunt is Nikky Haley. De rest raadt Amerikaanse kiezers af om op hem te stemmen. Dat zegt toch eigenlijk alles.

En vergeet niet dat Trumps vorige termijn eindigde met de bestorming van het Capitool, die was aangejaagd door zijn leugens over verkiezingsfraude en zijn oproep aan vice-president Pence om de uitslag 'niet te certificeren' (lees: ongeldig te verklaren). Tot op de dag van vandaag houdt Trump vol dat Pence anders had moeten handelen.

Wat betreft het 'alfa mannetjes'-gedoe. Google eens op Trump, Poetin en Helsinki. Tijdens zijn eerste termijn bukte Trump steevast voor dictators en overlaadde hij ze met lof. Tegelijkertijd bekritiseerde en schoffeerde hij zijn (Europese) bondgenoten en ondermijnde hij het vertrouwen in internationale organisaties, zoals de NAVO.

Om je een beetje op weg te helpen met Helsinki, zie dit artikel: Trump embraces longtime US foe Putin, doubting own intel.
Dank voor je uitgebreide reply. Je hebt gelijk dat ik me niet dagelijks met de Amerikaanse politiek bezig houd. Wat me oprecht aan het twijfelen heeft gebracht over het verschil tussen ons in Europa en de Amerikanen zelf, is Obama. Nogmaals gezegd, een geweldig spreker en een man die je zou geloven. Hoe kan het toch dat Amerikanen dat compleet anders zien en dat de man eigenlijk niks blijvends heeft kunnen veranderen?

Hetzelfde geldt voor Trump, daar werden we 8 jaar geleden ook voor gewaarschuwd, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. De bestorming van het Capitool was echter meer dan schandalig en wat mij betreft hadden ze hem daarvoor veroordeeld.

Biden won van Trump, maar hij was vanaf dag 1 al een seniele, oude man en heeft wederom weinig bereikt in 4 jaar tijd.

Vandaar mijn conclusie dat het wellicht allemaal wel meevalt, en de invloed van de president lang niet zo groot is als men ons doet geloven. Jouw meer dan uitgebreide achtergrond toont mij echter dat de situatie wezenlijk anders is dan 8 jaar terug. Dat wist ik niet en ik ga er zeker wat tijd in steken om wat dingen te lezen. Dus bedankt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je eerste alinea kan ik mij misschien nog voorstellen bij de vorige verkiezingen, maar tegenwoordig lijken ze juist meer beide kanten te belichten. Maar dan nog, die punten die ik je hierboven heb aangegeven maken de keuze voor hem dan ook absurd en dat is niet gek dat we in Nederland daar dan over berichten. Dat er dan mensen zijn die zich op de een of andere manier aangetrokken voelen door iemand die het niet zo heeft met de democratie, dat is wel nieuws ja, en zeer gevaarlijk. Dus de wereld is wel degelijk de verkeerde kant op aan het veranderen, zeker met het normaliseren van dit soort absurde figuren.

Je tweede alinea is natuurlijk kolder, want ten eerste is het een frame over Harris en ook een frame van 'illegalen' en dat werkt enorm goed bij boze mensen die zich laten gek maken over een relatief kleine groep mensen. Verder is elk mens een individu, maar als jij van het 'buitenland' komt en je mag ergens gaan wonen, maar er is een man die zich openlijk uitspreekt tegenover buitenlanders als jij, ze zelfs 'het vergif van de samenleving' noemt, zou jij dan wel geneigd zijn op hem te stemmen? Dus misschien is er iets mis met de boodschap van Trump (en dus de GOP), waardoor 'buitenlandse' mensen niet op hem zouden stemmen?
De kentering naar rechts zien we op steeds meer plekken. Wellicht omdat de wereld steeds kleiner wordt door alle mogelijkheid om te reizen, social media enz. Mensen houden krampachtig vast aan wat ze hadden, bang om het te verliezen. Dat gebeurt in Europa en in de USA. Zeker wanneer er andere krachten zijn die daar vol gas tegenin gaan (de snelheid waarmee de EU wil hervormen, en de toenemende zeggenschap die ze (willen) hebben, de open grenzen politiek van de democraten, alles wat met 'woke' te maken heeft), hebben de mensen de neiging om het 'oude vertrouwde' nog harder te verdedigen.

Hoe dit uitwerkt zullen we zien. Ik dacht oprecht dat Trump in zijn eerste termijn uiteindelijk lang niet zoveel heeft kunnen doen als hij aangekondigd had en dat het dus meeviel, @KoosVogels legt uit hoe dat kan en wat het verschil van nu is. Ik lees en leer :)

quote:
(Overigens bedankt voor het hanteren van een fijne discussiestijl, ook al ben ik het niet helemaal met je eens. Daar kan ik nog wat van leren)
Laat me af en toe (expres) stellig zijn, daarmee kunnen we elkaar toch nog steeds in onze waarde laten? Juist van een discussie kun je ook leren, wat mij betreft moet je altijd bereid zijn om meningen van anderen te overwegen, ervan te leren en eventueel je eigen visie aan te passen :)

Ik geloof oprecht in de kracht van het woord en in evidence based. Dus verbeterd worden met argumenten is dan het beste wat je kan overkomen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:51:41 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215482608
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee joh, er zijn steeds meer zwarte Amerikanen die voor Trump stemmen, dit lijkt mij dus stug.

Ik denk dat als er ongeregeldheden komen het voornamelijk de zwart geklede vermeend 'antifascistische' groepjes zullen zijn. En van de rechts en conservatieve kant zijn er natuurlijk ook wel enkele groepjes die een conflict niet mijden. De user miss_sly noemt bijvoorbeeld al de Proud Boys, maar er zijn er nog meer.
Altijd maar weer die false balance terwijl de statistieken toch echt vrij helder zijn over (terroristisch) geweld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')