abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215482221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
na 4 jaar trump stonden de russsen weer aan de poorten van europa. heeft trump er alles aan gedaan om poetin machtiger te maken op wereld toneel.
Strafte God de Wereld met covid, moet ik nog even door gaan.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat Noord Korea in Oekraďne zit dankzij Trump.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:07:11 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:01 schreef Coelho het volgende:

[..]
Wat is zijn legacy dan, waar heeft hij de boel verneukt? En dan heb ik het niet over polarisatie, dat is er in een land met zo'n grote tweedeling altijd al.
Toevallig zijn twee impeachments, zijn behandeling van de epidemie en 6 januari vergeten? In principe was er elke dag wel iets dat schandalig was. Bondgenoten schofferen, schurken bewieroken, verdagen willen stoppen en vooral op geen enkel gebied ergens verstand van hebben, maar ook niet het inzicht hebben om te delegeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215482236
Rogan heeft Trump geendorsed in zijn podcast met Elon Musk gister. Met het grote bereik van zijn podcast kan dat nog wel wat mensen overhalen.
pi_215482245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:59 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je economische visie deel ik ook niet helemaal: Hij wil vooral veel productie weer terughalen naar de USA, wat voor de eigen bedrijven goed is. Aandelen zullen stijgen en aangezien de Amerikanen zelf in hun pensioen moeten beleggen, zullen velen hiervan profiteren. Bovendien is het stimuleren van de eigen economie goed voor de werkgelegenheid. Wij zullen het vast aan onze export gaan merken, maar voor de Amerikaan hoeft het zeker niet zo negatief uit te vallen.
Er is in de VS sprake van zeer lage werkloosheid. Daarnaast wil Trump miljoenen werkende immigranten deporten. Hoe kan hij dan productie terughalen? Het enige wat dit gaat opleveren is enorme inflatie voor de gemiddelde Amerikaan. De bedrijven gaan hun tarieven volledig doorrekenen aan de Amerikaanse consumenten. Ook prijzen van Amerikaanse geproduceerde alternatieven gaan dan omhoog door de toegenomen vraag.

quote:
Tot slot de wereldpolitiek, hoe gaat bijvoorbeeld een Poetin ooit Harris serieus nemen? Alfamannetjes moet je met alfamannetjes bestrijden. Voor iets anders zijn ze niet gevoelig. Wat dat betreft heb je aan die oranje gast wel een goede op de apenrots.
Ik zou als ik jou was de eerdere publieke ontmoetingen tussen Poetin en Trump nog eens terugkijken. Trump kwam daar over als een schoothondje van Poetin.

quote:
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als sommigen ons willen doen geloven, en dat we 4 jaar Trump ook wel weer zullen overleven. En de kans op escalatie is stukken minder groot wanneer hij wint, dan wanneer hij nipt verliest (en ja, het dat is te belachelijk voor woorden!)
Een ding is zeker, een winst van Trump is niet in het belang van Europa. Door zijn handelstarieven en door zijn ondermijning van de NAVO.
pi_215482252
quote:

[..]
8 jaar geleden werd er ook gedaan alsof Trump de grote rampspoed zou zijn. Daar is uiteindelijk niet zo heel veel van terecht gekomen.
We wachten nog steeds op WW3 want oh wat zou er een rampspoed komen over de wereld als Trump werd gekozen.
pi_215482260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:08 schreef Writersright het volgende:
Rogan heeft Trump geendorsed in zijn podcast met Elon Musk gister. Met het grote bereik van zijn podcast kan dat nog wel wat mensen overhalen.
Dat zal wel meevallen. Er is al een hele grote overlap tussen Rogan luisteraars en Trump stemmers. Beide zitten in de rechterzijde van het politieke spectrum
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:11:10 #232
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_215482265
quote:

[..]
na 4 jaar trump stonden de russsen weer aan de poorten van europa. heeft trump er alles aan gedaan om poetin machtiger te maken op wereld toneel.
quote:

[..]
De Russen annexeerden de Krim in 2014, onder Obama. Je weet wel, die president die volgens ons in het Westen geweldig was en oprecht een geweldig spreker is, maar die volgens de gemiddelde Amerikaan niks voor het land heeft gedaan.

Covid heeft toch niks met Trump te maken? En nog minder met god, tenzij je in het sprookjesboek gelooft. We zijn gewoon met teveel op deze aarde, reizen veel te makkelijk wat spreiding ten goede komt. Dus dat er eens in de zoveel tijd een plaag voorbij komt, is niet meer dan normaal.

quote:

[..]
niks ligt aan trump of niet
Dat zeg ik niet, ik vind 'm een grote narcist en snap niet dat hij het ooit tot president(skandidaat) heeft geschopt, maar dat geldt evenzo voor Harris. Als je 350M inwoners hebt, dan moet je toch 2 capabele bestuurders kunnen aanwijzen?

Ik zeg alleen dat we de 'rampspoed' Trump niet moeten overdrijven. We doen hier net alsof de wereld vergaat als hij verkozen wordt, terwijl 50% van de Amerikanen zich in zijn beleid kunnen vinden.
pi_215482268
Het tijdperk Trump is nakende, eerst 10 jaar Donald, daarna Ivanka en Barron aan de macht, Amerika als modern keizerrijk
pi_215482273
quote:

[..]
Je economische visie deel ik ook niet helemaal: Hij wil vooral veel productie weer terughalen naar de USA, wat voor de eigen bedrijven goed is. Aandelen zullen stijgen en aangezien de Amerikanen zelf in hun pensioen moeten beleggen, zullen velen hiervan profiteren. Bovendien is het stimuleren van de eigen economie goed voor de werkgelegenheid. Wij zullen het vast aan onze export gaan merken, maar voor de Amerikaan hoeft het zeker niet zo negatief uit te vallen.
Nee, dat is voor 'de eigen bedrijven' helemaal niet per se goed. Dit beleid is ook niet echt anders dan wat Biden doet, teren op de illusie van goedbetaalde, ongeschoolde arbied. Das war einmal, zo werkt de productiesector al lang niet meer.
Waar door economen vooral voor wordt gevreesd is inflatie die wordt gedreven door factoren zoals forse importheffingen. Trump heeft nog steeds een obsessie met dat handelstekort, wat er economisch gezien weinig toe doet. Ironisch genoeg draait de Amerikaanse economie op het moment in tegenstelling tot zo ongeveer heel Europa en ook China als een tierelier, maar door de toegenomen polarisatie wordt daar door kiezers afhankelijkheid van stemvoorkeur heel verschillend over gedacht.

quote:
Tot slot de wereldpolitiek, hoe gaat bijvoorbeeld een Poetin ooit Harris serieus nemen? Alfamannetjes moet je met alfamannetjes bestrijden. Voor iets anders zijn ze niet gevoelig. Wat dat betreft heb je aan die oranje gast wel een goede op de apenrots.
Dit is van die typische kleedkamerretoriek die gek genoeg ook vaak gepaard gaat met het uitmaken van de Democraten voor 'war hawks'. Poetin heeft bij zijn invasie van Oekraďne de inschattingsfout gemaakt dat het Westen wel protesterend zou toekijken, maar dat is niet het geval gebleken. Onder Trump had Oekraďne hoogstwaarschijnlijk kunnen fluiten naar de hoeveelheid militaire steun die ze nu krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:13:07 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482278
Nou, de krochten zijn geopend...
pi_215482280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:11 schreef Coelho het volgende:

[..]
[..]
De Russen annexeerden de Krim in 2014, onder Obama. Je weet wel, die president die volgens ons in het Westen geweldig was en oprecht een geweldig spreker is, maar die volgens de gemiddelde Amerikaan niks voor het land heeft gedaan.

* xpompompomx Tjekt lijstje van Russische presidenten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:13:25 #237
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215482282
quote:

[..]
Ook met Mevr. Clinton als president kregen wij te maken met Covid-19 in 2020. Virusuitbraken laten zich niet leiden naar wie de president van de Verenigde Staten is.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215482283
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:11 schreef UitStraling het volgende:
Het tijdperk Trump is nakende, eerst 10 jaar Donald, daarna Ivanka en Barron aan de macht, Amerika als modern keizerrijk
Amerika zonder de blauwe staten in de geval
pi_215482286
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou zelfs kunnen zeggen dat Noord Korea in Oekraďne zit dankzij Trump.
En wat boeit dat? Beter dan ze daar als kanonnenvoer dienen dan dat ze lastig doen tegen Zuid-Korea.
pi_215482287
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:42 schreef Pegos het volgende:
Ik geloof dat de Amerikanen niet goed in de gaten hebben waarvoor Trump staat.
Hij wil de grondwet buiten werking stellen, en een eigen in elkaar geknutselde grondwet instellen, een heksenjacht op zijn politieke rivalen organiseren, een heksenjacht op eerbare Amerikanen die de verkiezingsuitslag in 2020 hebben vastgesteld en tevens op de rechters die dat hebben gehonoreerd, etc.
Verder geeft hij blijk van een uiterste minachting te hebben voor minderheden in het land, wie dat dan ook zijn, waardoor te verwachten is dat die het bijzonder zwaar te verduren krijgen onder zijn bewind.
Mensen die hem tegenspreken wil hij voor het gerecht brengen, ook al hebben die het beste voor met het land, want hij is de enige dat dat heeft, volgens zijn eigen verkrampte ideeën.
Als je hem goed beluistert zegt hij eigenlijk dat hij het kiesstelsel wil afschaffen en daarmee langdurig alleenheerser zou worden met een soort dictatoriale macht.
De vrijheid en de veiligheid in het land komen ernstig in het gedrang.
Economisch is zijn programma ook niet erg florissant voor de Amerikanen, met een voortgaande nog hogere inflatie met name door de invoering van hoge importheffingen, en nog wat andere nadelige zaken.
Verder wil Trump de winstbelasting verlagen wat vooral grote bedrijven en de hogere inkomens ten goede komt.
Het begrotingstekort zal mede hierdoor nog weer fors stijgen en de belastingbetaler zal daar natuurlijk uiteindelijk voor moeten opdraaien.
Al met al ziet het er bepaald niet goed uit als Trump verkozen zou worden.
Een groot deel van zijn achterban heeft juist precies door waar hij voor staat. Ze willen dit.
Incelfrikandel
pi_215482290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Komt er weer een Cal-exit :') :W
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:15:06 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ook met Mevr. Clinton als president kregen wij te maken met Covid-19 in 2020. Virusuitbraken laten zich niet leiden naar wie de president van de Verenigde Staten is.
Het gaat dan ook hoe ermee omgesprongen werd, dat snap jij ook wel.
pi_215482318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat brengt een paintballpistool in tegen een AR-15?
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:18:40 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een groot deel van zijn achterban heeft juist precies door waar hij voor staat. Ze willen dit.
Dat klopt wel ja. Wat ze dan weer niet doorhebben is dat het vroeg of laat hen in de kont gaat bijten, maar dan trekt men hun wapens.
pi_215482338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat brengt een paintballpistool in tegen een AR-15?
Want dat zal er gebruikt worden bij een gewapend conflict tussen afscheidende staten? Dream on
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:21:35 #246
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215482343
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
The blue wall verzekeren is momenteel 1 van de 3 enige reële optie voor Harris, en dat lijkt volgens vrijwel alle peilingen echt nek aan nek, of ze moet toch NC gaan winnen.

Hoop wel nog steeds op een Blexas of een Blorida -O-
Texas is toch zo'n beetje DE hillbilly staat van Amerika?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:21:38 #247
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_215482344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat dan ook hoe ermee omgesprongen werd, dat snap jij ook wel.
Dat ben ik wel weer met je eens. En hoe ze met Fauci zijn omgegaan is ook schandalig. Ik vraag me alleen oprecht af of de voorspiegeling zoals we die in de media zien "blauw is goed, rood is fout" niet te eenzijdig is. En ja, ik heb ook gewoon mijn prikjes gehaald want ik geloof in de medische wetenschap, ik vind Poetin een lul en sta achter Israel in strijd tegen terroristen, al slaan ze momenteel behoorlijk door. Dus nee, ik reken mezelf niet tot de koekwauzen van deze wereld, maar ben alleen benieuwd of we niet teveel vanuit een hoek geďnformeerd worden.

Als het bijvoorbeeld waar is (en ik weet niet of het zo is!) dat Harris inderdaad veel immigranten de Amerikaanse status wil geven, dan schijnen er over 4 jaar niet eens meer swingstates te zijn omdat deze mensen dan in grote getale voor blauw gaan stemmen. Dat klinkt logisch, maar waar de exacte werkelijkheid ligt is vanaf deze kant van de plas gewoon lastig in te schatten.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:24:17 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215482363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Je had in die periode de Tea Party-beweging en die vonden McCain en Romney RINO's, dus Republican in name only. Dus een onderstroom om de partij naar rechts te trekken was er toen inderdaad al.
McCain was inderdaad gematigd maar was ook een gevolg van de impopulariteit van Bush op dat moment (2007-2008). Bush vertegenwoordigde op dat moment de rechtervleugel van zijn partij. McCain verloor al eerder als centrist van Bush in 2000 (met behulp van smerige leugens over dat McCain zwarte vrouwen bezwangerd zou hebben).

Romney was veel minder gematigd, naar mijn observatie (en is minder gematigd, hij likt gewoon de hielen van Trump, in veel grotere mate dan McCain toen die nog in leven was; McCain redde Obamacare!).

Hij werd ook pas ná de Tea Party beweging genomineerd. Daar moest het nominatieproces zich toe verhouden. Romney was/is weliswaar veel gemanierder dan Trump, en Vance kan zo een pose goed op zetten nu, maar was m.i. zowel economisch als sociaal-cultureel vrij conservatief. Het blijft een Mormoon. De 47% opmerking werd berucht.

Op buitenlands gebied was Romney wel behoorlijk gematigd (Europa zou direct bij het kruisje tekenen), en dat was op dat moment nu juist het meest omstreden en impopulaire punt van de Bush jaren onder de potentiële Republikeinse kiezers. Deze erfenis deed het meest pijn @Monolith

Zoals eerder aangegeven:
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 12:25:11 #249
5428 crew  miss_sly
pi_215482371
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Alles kan gebeuren deze verkiezing. Abortus is een groot topic, waarbij ook de meerderheid van de republikeinse vrouwen tot 50 jaar pro-choice is.
En ouder, 65+ vrouwen ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215482382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
McCain was inderdaad gematigd maar was ook een gevolg van de impopulariteit van Bush op dat moment. Bush vertegenwoordigde op dat moment de rechtervleugel van zijn partij. McCain verloor al eerder als centrist van Bush in 2000 (met behulp van smerige leugens over dat McCain zwarte vrouwen bezwangerd zou hebben).

Romney was veel minder gematigd, naar mijn observatie (en is minder gematigd, hij likt gewoon de hielen van Trump, in veel grotere mate dan McCain toen die nog in leven was; McCain redde Obamacare!).

Hij werd ook pas ná de Tea Party beweging genomineerd. Daar moest het nominatieproces zich toe verhouden. Romney was weliswaar veel gemanierder dan Trump, en Vance kan zo een pose goed op zetten nu, maar was m.i. zowel economisch als sociaal-cultureel vrij conservatief. Het blijft een Mormoon. De 47% opmerking werd berucht.

Op buitenlands gebied was Romney wel behoorlijk gematigd (Europa zou direct bij het kruisje tekenen), en dat was op dat moment nu juist het meest omstreden en impopulaire punt van de Bush jaren onder de potentiële Republikeinse kiezers. @:Monolith

Zoals eerder aangegeven:
[ afbeelding ]
Ik weet dat je fan bent van Voteview:
https://voteview.com/person/41902/willard-mitt-mitt-romney
https://voteview.com/person/15039/john-sidney-mccain-iii

Beide kandidaten zaten aan wat je in zekere zin de 'linkerflank van de GOP' kunt noemen. Nou betekent dat natuurlijk niet dat ze objectief bezien heel erg links waren natuurlijk, maar voor GOP begrippen waren dit geen kandidaten aan hun rechterflank.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')