Er mogen dan ook niet dagelijks 5000 man doorlopenquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die wet deed weinig tot niets aan de problematiek aan de grens. Als je op dagelijkse basis 5000 man mag laten doorlopen voordat er word ingegrepen zou je theoretisch op meer dan 1,5 miljoen illegalen per jaar zitten die zo ongestoord mogen doorlopen.
Dat is natuurlijk een zeer slechte wet die illegale immigratie toestaat.
Het zou verschrikkelijk zijn voor de mensen die illegale immigratie willen stoppen. Bovendien heb je als GOP zijnde een handtekening gezet onder beleid waar de achterban niet achterstaat.
Het is goed dat dit soort verraad naar de kiezer word geblokkeerd.
Yup. Dit is gespeeld.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vergeet 't... Dit is gedaan.
Trump wint
Oh god, 'hate speech' en Elon Muskquote:Op vrijdag 1 november 2024 16:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De nyt heeft daar vandaag een uitgebreid artikel over gemaakt. Gift link:
Xenophobia and Hate Speech Are Spiking Heading Into the Election
Leading Republican politicians and lax social media controls have contributed to a proliferation of hate rhetoric and anti-immigrant sentiment.
Wat zijn jou redenen? Ik denk het ook hoor, maar ik denk dat het nog wel spannender kan worden dan veel mensen denken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump wint
Omdat ik Arizona en Nevada niet blauw zie gaan, en als die verloren zijn, met PA blauw worden, en dat zie ik ook niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat zijn jou redenen? Ik denk het ook hoor, maar ik denk dat het nog wel spannender kan worden dan veel mensen denken.
Ja dit komt de komende tijd niet meer goed.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
40 jaar Republikeinse verrechtsing resulteert in dit. 40 jaar neoliberalisme. Beer is los.
[ x ]
Je factcheck ontkracht nergens de claim dat er geen 5000 per dag toegelaten mogen worden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er mogen dan ook niet dagelijks 5000 man doorlopen
[ x ]
Dit is wel heel stellig, er is geen enkele indicatie dat Trump of Harris dit wel even gaat winnen. Het blijft ontzettend spannend en de peilingen vliegen ook alle kanten op.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump wint
Niet echt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is wel heel stellig, er is geen enkele indicatie dat Trump of Harris dit wel even gaat winnen. Het blijft ontzettend spannend en de peilingen vliegen ook alle kanten op.
Daar heb je gelijk in, maar als Harris PA pakt dan moet Trump Arizona, Nevada en Wisconsin of Michigan pakken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Pennsylvania moet Harris winnen; en dan moet je ervan uit gaan dat ze Wisconsin ook pakt.
Zonder PA is het sowieso over.
Nee hoor, ook zonder Nevada en Arizona is Trump er met PA al.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar als Harris PA pakt dan moet Trump Arizona, Nevada en Wisconsin of Michigan pakken.
De strijd gaat nu echt om PA en ze doet haar stinkende best om die te pakken.
Ik zag net een tweet met Shapiro die naast Harris zit en de mensen uit PA op het hart drukt om voor Harris te gaan.
Je hebt gelijk, maar PA winnen word al lastig genoeg voor beide kandidaten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, ook zonder Nevada en Arizona is Trump er met PA al.
Wisconsin en Michigan kan hij ook missen.
Het is toch een heel vreemd systeem dat de Amerikaanse presidentsverkiezingen de Pennsylvania verkiezingen zijn geworden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:04 schreef Monolith het volgende:
De conventionele wijsheid is dat Wisconsin en Michigan blauwer zijn dat Pennsylvania en die staat weer blauwer dan Sunbelt States als Arizona, Nevada en Georgia.
Vanuit dat perspectief is Pennsylvania de cruciale swing state, want die zorgt voor beide kandidaten dan voor de benodigde 270 kiesmannen.
Er is een stille hoop bij de democraten dat GA blauw word maar ook ik zie dat niet gebeuren. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor NC.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, ook zonder Nevada en Arizona is Trump er met PA al.
Wisconsin en Michigan kan hij ook missen.
[ afbeelding ]
Punt is: geen enkele van die rode staten hierboven, op PA na, zullen blauw worden. Geen één.
Georgia en N Carolina gaan niet blauw worden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een stille hoop bij de democraten dat GA blauw word maar ook ik zie dat niet gebeuren. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor NC.
Arizona is sowieso voor Trump alleen Nevada ben ik niet zeker van.
Nou ja, dat is ook een wat te simpele voorstelling van zaken natuurlijk. :pquote:Op vrijdag 1 november 2024 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch een heel vreemd systeem dat de Amerikaanse presidentsverkiezingen de Pennsylvania verkiezingen zijn geworden.
Het is een prima systeem, het probleem is alleen dat er teveel federale invloed is op de burger.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch een heel vreemd systeem dat de Amerikaanse presidentsverkiezingen de Pennsylvania verkiezingen zijn geworden.
California is 67% D en 33% R. New York dacht ik 60% D en 40% R (een deel van New York bevindt zich in de Rust Belt). Echter in zowel Florida en Texas zijn de marges voor de Republikeinen een stuk minder groot. Ongeveer 55% stemt R en 45% stemt D. Na Georgia en North-Carolina komen deze twee Staten als een soort Near Swing State (bijna-kantelstaat) tevoorschijn, terwijl de Near Swing States aan Democratische zijde een stuk kleiner zijn (Minnesota, Virginia, New Hampshire, Colorado en New Mexico).quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook een wat te simpele voorstelling van zaken natuurlijk. :p
Staten als Californië, Texas, Florida of New York doen er enorm toe. Alleen zijn ze vrij standaard voor de Democraten of Republikeinen tegenwoordig.
In de meeste systemen met twee partijen gaat het niet om die 80% die standaard op dezelfde optie stemt, maar op die 20% die van partij wisselt, zaken als opkomst daargelaten.
Het verschil is dat de VS een federatie van Staten is die in meer of mindere mate naar één partij neigen. Daardoor is er altijd een staat op papier de "tipping point", maar als Californië plots Republikeins of Texas plots Democratisch zou stemmen, dan zou het gros van de swing states er niet toe doen.
De Federale Invloed was in de New Deal periode (grofweg 1930-1985) natuurlijk niet minder en toen was er stukken minder polarisatie. De Republikein Eisenhower bemoeide zich met de infrastructuur en snelwegen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een prima systeem, het probleem is alleen dat er teveel federale invloed is op de burger.
Als er veel meer macht bij de staten zou liggen word democratie lokaler en worden federale verkiezingen minder relevant.
In de VS zou het zo moeten net zoals bij ons hier in de EU. Ons nationale parlement heeft veel meer invloed op ons leven dan de dictaten uit Brussel. Nu kruipen wij langzaam naar eenwording en zullen nationale verkiezingen in Nederland met de tijd minder relevant worden.
Dat proces is in de VS al een heel stuk verder met als gevolg enorme polarisatie.
Een beetje, maar op zich valt dat ook wel mee natuurlijk. De rest telt net zo hard mee, maar is wellicht minder spannend. Net zoals de Eredivisie natuurlijk niet beslist wordt doordat Ajax in de laatste speelronde gelijk speelt ipv wint, want de 33 wedstrijden daarvoor telden ook gewoon mee, alleen is die laatste wedstrijd (Pennsylvania in dit geval) nou eenmaal meer zichtbaar omdat het alleen daar nog spannend isquote:Op vrijdag 1 november 2024 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |