Verwacht je dat de BBB veel steun gaat krijgen in hun boodschap? Ik denk dat zelfs de VVD en NSC de strenge lijn gaan kiezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
Ik ga kijken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:13 schreef Hanca het volgende:
Helaas nog weinig reacties hier (ik heb de afgelopen dagen ook geen debat gezien), maar vandaag staat de begroting Klimaat op de agenda. Toch wel een spannende begrotingsbehandeling, gezien het feit dat BBB recht tegenover de minister staat als het gaat om het belang van de klimaatdoelen.
Dat wordt vast ook weer hilarisch. Wordt lastig om al het vuurwerk vandaag te kunnen volgen.quote:
Thanks man!quote:Op maandag 11 november 2024 08:44 schreef Hanca het volgende:
Toch nog een poging dit tot leven te wekken:
Planning deze week, dit zijn volgens mij de meest interessante zaken:
Maandag:
10u wetgevingsoverleg OCW over het onderdeel cultuur van de begroting
10u wetgevingsoverleg BZK over het onderdeel digitalisering van de begroting
Dinsdag:
14u vragenuur
17u belastingplan (plenair)
Woensdag:
10u commissiedebat laaggeletterdheid
10u commissiedebat medische ethiek/orgaandonatie
11u begroting BHO
11u technische briefing gaswinning Waddenzee
14u commissiedebat datalek politie
14u30 belastingplan
17u hoorzitting netcongestie met CEO's van de netbeheerders
Donderdag
10u raad buitenlandse zaken
10.15u begroting BHO
13u commissiedebat pensioenen
15u begroting defensie
Het vuurwerk zit hem in het belastingplan. Daar moet wat gebeuren, anders komt hij gewoon zeker niet door de Eerste Kamer. En de Eerste Kamer heeft geen recht van amendement, dus daar is het te laat.quote:Op maandag 11 november 2024 08:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks man!
Komt er nog ergens een spoeddebat, wat GW graag wil? En verwacht je nog ergens vuurwerk deze week?
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom?quote:Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".
Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.
Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.quote:Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zit er zo'n groot verschil in subsidie? En waarom?
Mooi fenomeen, zo'n extraparlementair kabinet.quote:Op maandag 11 november 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
Alle partijen trekken hun handen af van de cultuurbegroting. "Wij willen dit ook niet, maar het staat nou eenmaal op papier".
Niemand wil een BTW verhoging, iedereen wil meer spreiding van het budget voor cultuur in het land. Maar die BTW verhoging is er nou eenmaal en per inwoner krijgt Noord-Holland nou eenmaal 86 euro subsidie en Drenthe 3 euro, niks aan te veranderen helaas, al willen we dat allemaal wel.
Dat is in grote lijnen de bijdrage van alle 4 de coalitiepartijen. Maar iets veranderen "dat kan niet, onze handtekening staat".
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.quote:Op maandag 11 november 2024 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar bijna alle gesubsideerde groepen, orkesten e.d. in Amsterdam zitten.
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.quote:Op maandag 11 november 2024 13:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het op z'n zachtst gezegd bijzonder.
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.quote:Op maandag 11 november 2024 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is al jaren zo, en het is een zichzelf versterkend effect. De kunsten draaien nu eenmaal op subsidie, dus iedereen die wat kan verkast naar waar het geld is. Met als gevolg dat het geld gaat naar de plek waar iedereen is. En daar komt de Randstadbias van de commissies die de subsidies mogen uitdelen dan nog bij.
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?quote:Op maandag 11 november 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dat het Rick vd Ploeg en daarna Halbe Zijlstra beleid dat Joop van de Ende e.d. het maar moeten opvangen (of ABN Amro) hier ook aan bij dragen. Want die zullen hun geld eerder in Amsterdam steken dan in Venlo of Assen.
Wat hier leidend is en wat volgend in het proces is niet zo heel duidelijk.
Het lijkt me een hele ter zake doende reactie.quote:Op maandag 11 november 2024 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen wij afspreken dat als jij niet op mij reageert, ik dat ook niet op jou doe?
Voor bepaalde partijen kan ik de toon wel invullen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:56 schreef capricia het volgende:
1400 vanmiddag vragenuurtje.
Ben benieuwd wat de toon gaat zijn.
Weinig verrassend gok ikquote:Op dinsdag 12 november 2024 07:56 schreef capricia het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)dag-12-november-2024quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:56 schreef capricia het volgende:
Is het spoeddebat woensdag.. top!quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)dag-12-november-2024
Inge van Dijk (CDA) aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over het bericht 'Gemeenten: Problemen met arbeidsmigranten nemen alleen maar toe' (Nos.nl, 7 november 2024)
Bart van Kent (SP) aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat, bij afwezigheid van de staatssecretaris, over de stakingen bij ProRail (Ad.nl, 7 november 2024)
Wieke Paulusma (D66) aan de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, bij afwezigheid van de minister, over het bericht 'Onderzoek: sociale klasse heeft invloed op kans op overleven bij kanker' (Nos.nl, 6 november 2024)
Wellicht dat er nog een vraag erbij gepropt wordt? Of toch maar opsparen voor spoeddebat woensdag.
Daar ging Schoof vanuit maar ik zie dat het nog niet op agenda staat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het spoeddebat woensdag.. top!
Enig idee hoe laat?
Ik zag het gisteren ook niet staan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar ging Schoof vanuit maar ik zie dat het nog niet op agenda staat.
Zelfbenoemd fatsoenlijk rechts JA21 wil stadsdeel voor stadsdeel, straat voor straat, huis voor huis, op jacht naar 'de daders'.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:12 schreef Puzzie het volgende:
Nu een raadsvergadering over de ongeregeldheden in Amsterdam
Eerst de wijk afgrendelen zeker, en dan met van die open vrachtwagens de mensen ophalen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfbenoemd fatsoenlijk rechts JA21 wil stadsdeel voor stadsdeel, straat voor straat, huis voor huis, op jacht naar 'de daders'.
@:AllesKaputt
Zij die fatsoen uitpoepen, dan moet je op gaan passen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfbenoemd fatsoenlijk rechts JA21 wil stadsdeel voor stadsdeel, straat voor straat, huis voor huis, op jacht naar 'de daders'.
@:AllesKaputt
Allemaal prima reacties van Henri. Behalve als je zelf in wappiehoek zit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij die fatsoen uitpoepen, dan moet je op gaan passen.
[ x ]
Wat precies is er niet fatsoenlijk??quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij die fatsoen uitpoepen, dan moet je op gaan passen.
[ x ]
Dat kan ook pas bij de regeling geregeld worden, een spoeddebat heeft een meerderheid in de Kamer nodig en dan moet je dat dus wel eerst officieel vaststellen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar ging Schoof vanuit maar ik zie dat het nog niet op agenda staat.
Thuiswerkdag zonder meetings, dus ik zet hem aan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:00 schreef capricia het volgende:
Morgen kwart over tien "Debat over de geweldsincidenten in Amsterdam".
Tot half zeven.
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering?date=13-11-2024
Zet je wekker dus om 10.15 uur.
Oh kwart over, ik dacht 10:00quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:00 schreef capricia het volgende:
Morgen kwart over tien "Debat over de geweldsincidenten in Amsterdam".
Tot half zeven.
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering?date=13-11-2024
Zet je wekker dus om 10.15 uur.
Yep.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op naar eerste stukje polarisatie...
0 stemmen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die "Keiharde maatregelen!!" van onze Dick
Dan ben ik blijkbaar geen Nederlander aangezien ik dit niet herken.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef PotjeSambal het volgende:
Wilders zet de toon, dan weet je al dat het een weggegooide dag wordt. 'Iedere Nederlander herkent'
En jij denkt dat het beter gaat worden als je uberhaupt geen dialoog hebt? Hier zet je ook een hele groep weg als fout terwijl nog geen 1% van deze groep is lopen rellen afgelopen weekend.quote:
Dit type debat is altijd weggegooide tijd. Vinden ze in Den Haag grotendeels ook, maar hier niet over debateren gaat ook niet. Wilders vindt het geen weggegooide tijd, die ziet het als een ideaal campagnemoment en aangezien hij 100% van de tijd in campagnestand staat (en dus nooit iets uitvoert) is het voor hem een belangrijk moment.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef PotjeSambal het volgende:
Wilders zet de toon, dan weet je al dat het een weggegooide dag wordt. 'Iedere Nederlander herkent'
Praten werkt niet met Moslims.....quote:Op woensdag 13 november 2024 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En jij denkt dat het beter gaat worden als je uberhaupt geen dialoog hebt? Hier zet je ook een hele groep weg als fout terwijl nog geen 1% van deze groep is lopen rellen afgelopen weekend.
Even een heads-up: we noemen politici bij hun echte naam in POL. Dus ook geen Grote Blonde Leider of Vader Abraham.quote:
Deze groep tuig heeft het recht op dialoog inmiddels wel verspeeld, daar werken alleen zeer strenge en langdurige straffen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En jij denkt dat het beter gaat worden als je uberhaupt geen dialoog hebt? Hier zet je ook een hele groep weg als fout terwijl nog geen 1% van deze groep is lopen rellen afgelopen weekend.
Nee want dat gaat in tegen mijn normen en waardes , ik mag niet vloekenquote:Op woensdag 13 november 2024 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Even een heads-up: we noemen politici bij hun echte naam in POL. Dus ook geen Grote Blonde Leider of Vader Abraham.
Danny in FB / Aanvulling op de userpolicy per 24 augustus 2021
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Praten werkt niet met Moslims.....
50 miljoen euro uit gegeven aan verbetering om deze mensen te vreden te houden.
Koffie drinken , wijkcentrum alles is er aan gedaan om ze te overtuigen dat het hier anders moet.
Intolerantie zal nooit buigen voor tolerantie.
Kijk eens naar de wet Grensoverschrijdend gedrag, is ook voor 88% gekomen door die Fluiten en Hoer roepende maroc mannen.
Denk even aan dat vrouwen hebben geen rechten voor moslims ... de Nederlandse man / vrouwen hebben nooit problemen met elkaar gehad.
Maar het is fout gegaan toen deze marocs los gingen hier in NL.
Maar nu zijn vaak wel de Nederlandse man de dupe van deze wet.
Maar we moeten maar blijven praten........
ze lachen je hard in je bek uit .. ze hebben schijt aan heel Nederlandwet
En niet alleen in nederland geven ze problemen , overal waar ze zijn zijn er brand haarden.
VoMy in POL / Nederlandse Politiek #439 Mokum houdt de gemoederen bezigquote:Op woensdag 13 november 2024 10:58 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Deze groep tuig heeft het recht op dialoog inmiddels wel verspeeld, daar werken alleen zeer strenge en langdurige straffen.
En de moslimgemeenschap als geheel bewijst nu al jarenlang nauwelijks tot zelfreinigend vermogen, zelfs niet eens tot zelfkritiek in staat te zijn.
Ik zie werkelijk niet in wat een dialoog na al die jaren, al die kansen en al die uitgestoken handen nog kan toevoegen hier.
Doe normaal.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee want dat gaat in tegen mijn normen en waardes , ik mag niet vloeken![]()
Zo mee eens!!quote:Op woensdag 13 november 2024 10:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Praten werkt niet met Moslims.....
50 miljoen euro uit gegeven aan verbetering om deze mensen te vreden te houden.
Koffie drinken , wijkcentrum alles is er aan gedaan om ze te overtuigen dat het hier anders moet.
Intolerantie zal nooit buigen voor tolerantie.
Kijk eens naar de wet Grensoverschrijdend gedrag, is ook voor 88% gekomen door die Fluiten en Hoer roepende maroc mannen.
Denk even aan dat vrouwen hebben geen rechten voor moslims ... de Nederlandse man / vrouwen hebben nooit problemen met elkaar gehad.
Maar het is fout gegaan toen deze marocs los gingen hier in NL.
Maar nu zijn vaak wel de Nederlandse man de dupe van deze wet.
Maar we moeten maar blijven praten........
ze lachen je hard in je bek uit .. ze hebben schijt aan heel Nederlandwet
En niet alleen in nederland geven ze problemen , overal waar ze zijn zijn er brand haarden.
Lekker eenzijdig verhaal dit.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:05 schreef xdiashalizx het volgende:
[..]
Zo mee eens!!
Zwembad Tropicana in Rotterdam sluiten omdat er geen meisje/vrouw meer veilig was door groepen moslim jongeren! Niets werd en wordt er gedaan aan dit gedrag, wegkijken is makkelijker!
Mijn dochter werkt bij de politie in Rotterdam, 99% van de daders is moslim.
Het enige wat die gasten kunnen is zichzelf onderdompelen in zelfmedelijden, iedereen doet het, behalve zij!!
Helemaal niet iedereen zegt dat ze moeten worden aangepakt. Linkse partijen zijn bezig met de schuld zoveel mogelijk op de Maccabi supporters te schuiven en te benadrukken dat vooral niet benoemd mag worden dat er Marokkanen betrokken waren.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
VoMy in POL / Nederlandse Politiek #439 Mokum houdt de gemoederen bezig
Deze mensen moeten aangepakt worden, zeker. Dat zegt iedereen. Maar de politiek is er ook om verder te kijken dan je neus lang is. Zij mogen ook kijken naar andere oorzaken en die aanpakken. Ik zou de post hierboven eens goed doorlezen en rustig tot je opnemen. We roepen heel hard dat iedereen gelijk is in Nederland maar dat is lang niet zo.
Dan ben je gewoon niet aan het luisteren. Het spijt me dat je in een informatiefuik zit van rechts.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Helemaal niet iedereen zegt dat ze moeten worden aangepakt. Linkse partijen zijn bezig met de schuld zoveel mogelijk op de Maccabi supporters te schuiven en te benadrukken dat vooral niet benoemd mag worden dat er Marokkanen betrokken waren.
Waarom niet ......quote:Op woensdag 13 november 2024 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aap komt enigszins uit de mouw bij Wilders. Politiestaat mag, maar andere dingen die geld kosten liever niet.
Tricky vraagquote:Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom niet ......
Ik wil wel eens zien of ik de zelfde dingen kan doen in Marokko als wat ze hier doen.
Hoe lang denk je dat ik nog besta?
Ik ben ook wel benieuwd. Kom maar terug als je het antwoord hebt.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom niet ......
Ik wil wel eens zien of ik de zelfde dingen kan doen in Marokko als wat ze hier doen.
Volgens mij weet je helemaal niet waar ik op doel dus hier kan ik niets meequote:Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom niet ......
Ik snap wel dat een spoeddebat als deze existentile vragen kan oproepen.quote:
Ook weer zoquote:Op woensdag 13 november 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat een spoeddebat als deze existentile vragen kan oproepen.
Waarom gaan ze hier gewoon los al de politie actie onder neemt.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij weet je helemaal niet waar ik op doel dus hier kan ik niets mee
Dit is eindelijk een concreet voorstel. Er is in hoofdlijnenakkoord al afspraak dat er paar honderd miljoen extra gaat naar de politie. Wilders wil nu niet meer toezeggen omdat er dan weer geld ergens anders vandaan gehaald moet worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom gaan ze hier gewoon los al de politie actie onder neemt.
Waarom doen ze dit niet in eigen land ....
Ik zou ook meer zien zo als het in Spanje gaat ..
Guardia Civil en zwaar bewapend.
Zet de marechaussee in ipv Poliltie in.
Politie straalt niets uit in Nederland.
Of geef de Politie meer macht en meer bevoegdheden.
Het is ergens toch ook wel knap dat dit kabinet continue weet te bewijzen dat ze niks op willen lossen.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is eindelijk een concreet voorstel. Er is in hoofdlijnenakkoord al afspraak dat er paar honderd miljoen extra gaat naar de politie. Wilders wil nu niet meer toezeggen omdat er dan weer geld ergens anders vandaan gehaald moet worden.
Dus ja, ergens is er blijkbaar ook een limiet op bij Wilders.
Dat zei Geert zojuist.. maar ik kan mij voorstellen dat dit bericht je verrastquote:
Ja saai van Baarle heeft volledig gelijk maar Wilders scoort bij het domvolk.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Clash tussen Wilders en Van Baarle is een van vermoeiendste dingen deze politieke tijdperk
quote:Op woensdag 13 november 2024 12:04 schreef Jojoke het volgende:
Zijn er wel genoeg WCs voor 150 kamerleden die tegelijk moeten?
Nice.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat Ria het het net had over het leren van geschiedenis.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat domme gelul over pogromsProberen ze te zeggen dat de PVVD dit geweld heeft verordonneert? Pogroms waren vanuit de overheid georganiseerd.
Dat is het natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou mooi dat Caroline duidelijk is. Joodse angst dat is erg. Angst van niet joden, lekker boeien.
Nou ja, het woord pogrom komt uit het Russisch en was niet per se gerelateerd aan organisatie vanuit overheidswege. Wel zou je kunnen afleiden dat het bestuur het toestond. Het woordgebruik is steeds breder gegaan. Volgens wiki was het eerst juist een vorm van razzia zonder organisatie vanuit de overheid, waar de oorlog weer een extra dimensie aan heeft gegeven. Daarna is het begrip nog breder ontwikkeld.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat domme gelul over pogromsProberen ze te zeggen dat de PVVD dit geweld heeft verordonneert? Pogroms waren vanuit de overheid georganiseerd.
Het verliest wel aan de waarde als je dit al een pogrom noemt. Zelfs mensen van Joodse organisaties zeggen dat dit het niet is.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ja, het woord pogrom komt uit het Russisch en was niet per se gerelateerd aan organisatie vanuit overheidswege. Wel zou je kunnen afleiden dat het bestuur het toestond. Het woordgebruik is steeds breder gegaan. Volgens wiki was het eerst juist een vorm van razzia zonder organisatie vanuit de overheid, waar de oorlog weer een extra dimensie aan heeft gegeven. Daarna is het begrip nog breder ontwikkeld.
Het is dus maar net welke connotatie je er bij betrekt of het begrip nou wel of niet past.
Wel met veel overtuiging gespeeld, moet ik toegevenquote:Op woensdag 13 november 2024 12:25 schreef Dutch_view het volgende:
Van Baarle is een erg vermoeiende act
De arme moslims![]()
Het is eigenlijk een beetje te vroeg om dit echt goed te kunnen vaststellen. Als uit politieonderzoek blijkt dat er een sterke vorm van organisatie vooraf was, met specifiek het joods zijn als aanleiding en de voetbalwedstrijd alleen maar daarvoor gebruikt is dan heeft het er wel veel van weg. Of moeten de consequenties dan nog groter zijn? (Dit laatste niet bedoeld als sneer maar scherp krijgen wat de definitie bepaald)quote:Op woensdag 13 november 2024 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het verliest wel aan de waarde als je dit al een pogrom noemt. Zelfs mensen van Joodse organisaties zeggen dat dit het niet is.
Hij deed geen enkele vraag beantwoorden maar herhaalde zijn standaard slachtoffer riedeltje.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Interview met van Baarle bij de hofbar was wel interessant. Hij heeft niet zo'n goed verhaal, Azarkan was wel echt beter. Ook nu heeft hij moeite met van der Plas
Van der Lee.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:31 schreef Mrmime het volgende:
Val er net in. Wie is de voorzitter vandaag?
De meest bekende pogrom in Nederland is natuurlijk de kristalnacht. Dan hebben we het over het in brand steken van 1400 synagogen, vernielen van 7500 Joodse winkels en bedrijven en in brand steken van huizen, scholen, ziekenhuizen. Brandweer mocht deze niet blussen; ergo de overheid keek gewoon toe.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een beetje te vroeg om dit echt goed te kunnen vaststellen. Als uit politieonderzoek blijkt dat er een sterke vorm van organisatie vooraf was, met specifiek het joods zijn als aanleiding en de voetbalwedstrijd alleen maar daarvoor gebruikt is dan heeft het er wel veel van weg. Of moeten de consequenties dan nog groter zijn? (Dit laatste niet bedoeld als sneer maar scherp krijgen wat de definitie bepaald)
Tom van der Lee. Fijner dan Bosma die de laatste tijd na 3 seconden al begon aan te sporen tot afrondingquote:Op woensdag 13 november 2024 12:31 schreef Mrmime het volgende:
Val er net in. Wie is de voorzitter vandaag?
Totaal niet, hij maakt gehakt van der Plas. Zijn verhaal is volledig duidelijk en wordt ook niet weerlegd. Die vrouw van Volt (ik dacht Koekoek) heeft hetzelfde verhaal en ook gelijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Interview met van Baarle bij de hofbar was wel interessant. Hij heeft niet zo'n goed verhaal, Azarkan was wel echt beter. Ook nu heeft hij moeite met van der Plas
Dat is natuurlijk de bekendste en grootste, maar dat was natuurlijk niet de enige en was de uitbarsting met een aanloop van veel geweld en kleinere pogroms. Weet niet of je het woord pas moet gebruiken als het tot zoiets al de Kristallnacht komt. Maar los daarvan was mijn punt meer dat het woord, ook internationaal, in bredere contexten wordt gebruikt. Dat dit dan nationaal gebeurd is misschien dan ook niet zo gek. Meer semantisch bedoeld.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De meest bekende pogrom in Nederland is natuurlijk de kristalnacht. Dan hebben we het over het in brand steken van 1400 synagogen, vernielen van 7500 Joodse winkels en bedrijven en in brand steken van huizen, scholen, ziekenhuizen. Brandweer mocht deze niet blussen; ergo de overheid keek gewoon toe.
Dat kan je toch niet vergelijken met dit. De politie heeft er alles aan gedaan om dit te voorkomen. Het was een gewelddadige nacht maar lang geen pogrom.
Carolaain moet ook eens ophouden met dat framenquote:Op woensdag 13 november 2024 12:34 schreef Dutch_view het volgende:
Er is een ban op "thee drinken" door Dijk
Volt heeft wel een beter verhaal dan DENK. Spreken van een Arabische jacht is gewoon quatsch. Maar dit doet DENK onder van Baarle steeds, het spiegelen van woorden van diegene die hen aanvalt. Ik vind het net zo weinig constructief of zinloos als van der Plas. Dat keihard aanpakken van haar lost en niks op en leidt tot niks.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet, hij maakt gehakt van der Plas. Zijn verhaal is volledig duidelijk en wordt ook niet weerlegd. Die vrouw van Volt (ik dacht Koekoek) heeft hetzelfde verhaal en ook gelijk.
Dat van der Plas dat niet doorheeft en gewoon doorgaat is ook duidelijk.
Dit hele debat is volledig nutteloos. Het probleem is onze steun voor de genocide in Gaza. Zeuren dat het stil is in de moslimgemeenschap hierover, is natuurlijk idioot hypocriet als wij stil blijven over een genocide. Doen alsof die paar lui die een verwonding zijn opgelopen erger zijn dan de genocide die we steunen is te zot voor woorden.
Tja ik denk dat mensen ook niet bij zijn wappiedemonstraties herkend willen worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh wauw, Baudet heeft een goed punt. Bizar, ook opvallend dat hij tegen alle rechtse partijen in gaat. Juist Eerdmans was zo blij om gezichtsbedekkende kleding te willen verbieden.
Ik vind het ook bijzonder dat zit dit zo specifiek over godsdienst maken.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:37 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben de Joodse gemeenschap niets schuldig mevrouw Bikker.
In Frankrijk zijn soortgelijke rellen in het verleden geweest en die waren wel een stuk heftiger. Ik blijf erbij: deze jongeren hebben niks te verliezen door een vicieuze cirkel van uitsluiting en zelf er niks van willen maken. Als ze een aanleiding vinden, gaan ze over op rellen.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volt heeft wel een beter verhaal dan DENK. Spreken van een Arabische jacht is gewoon quatsch. Maar dit doet DENK onder van Baarle steeds, het spiegelen van woorden van diegene die hen aanvalt. Ik vind het net zo weinig constructief of zinloos als van der Plas. Dat keihard aanpakken van haar lost en niks op en leidt tot niks.
Het debat doet beetje denken aan debatten van tijdperk Fortuyn, beetje treurig dat we nog niks verder zijn. Ook treurig dat men nog steeds vindt dat de hele moslimgemeenschap zich moet uitspreken.
Alleen Gaza is het probleem ook niet, de voedingsbodem was er al lang voor 7 oktober, dat wijzen allerlei onderzoeken uit. Ben er van overtuigd dat dit in Amsterdam ook gebeurd was als Nederland wel sancties tegen Isral had uitgevaardigd.
Eens hoor. Daarom ook wel benieuwd wat er vrijdag komt tav integratie. Mensen vertonen dit gedrag niet zomaar. Tot nu toe heeft de politiek weinig gedaan aan deze vicieuze cirkel. Omdat imo van links tot rechts ze enkel het deel van de cirkel aanpakken die past bij eigen ideologie.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:52 schreef Falco het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn soortgelijke rellen in het verleden geweest en die waren wel een stuk heftiger. Ik blijf erbij: deze jongeren hebben niks te verliezen door een vicieuze cirkel van uitsluiting en zelf er niks van willen maken. Als ze een aanleiding vinden, gaan ze over op rellen.
Dat denk ik ook, aangezien de hooligans taxi's gingen slopen en leuzen aan het scanderen waren die zelfs de straatjochies niet zouden durven kunnen bedenken. Nog los van de vlagverbrandingen en vernielingen aan gebouwen.Dus ja, dan gaat het escaleren natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volt heeft wel een beter verhaal dan DENK. Spreken van een Arabische jacht is gewoon quatsch. Maar dit doet DENK onder van Baarle steeds, het spiegelen van woorden van diegene die hen aanvalt. Ik vind het net zo weinig constructief of zinloos als van der Plas. Dat keihard aanpakken van haar lost en niks op en leidt tot niks.
Het debat doet beetje denken aan debatten van tijdperk Fortuyn, beetje treurig dat we nog niks verder zijn. Ook treurig dat men nog steeds vindt dat de hele moslimgemeenschap zich moet uitspreken.
Alleen Gaza is het probleem ook niet, de voedingsbodem was er al lang voor 7 oktober, dat wijzen allerlei onderzoeken uit. Ben er van overtuigd dat dit in Amsterdam ook gebeurd was als Nederland wel sancties tegen Isral had uitgevaardigd.
Ik moet zeggen dat ik niet zo goed snapt waar je op doelt, wat wil de linkse politiek dan niet aan oplossingen.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens hoor. Daarom ook wel benieuwd wat er vrijdag komt tav integratie. Mensen vertonen dit gedrag niet zomaar. Tot nu toe heeft de politiek weinig gedaan aan deze vicieuze cirkel. Omdat imo van links tot rechts ze enkel het deel van de cirkel aanpakken die past bij eigen ideologie.
Vast niet, want de uitkomst van dat onderzoek is voor de politici die het hier vaak over hebben waarschijnlijk niet zo handig.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is uberhaupt onderzocht of veel docenten niet onderwijzen over Holocaust?
Echter te moeilijk voor de "moslims rausss"-menschen.quote:
Stoffer is idd eng.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
SGP is echt wel nog bedenkelijker geworden onder Stoffer. Echt nog veel dieper in christenfundamentalisme dan onder Kees voor mijn gevoel
Als Henk-Jan van Schothorst klaar is met het opjagen van homo's in Afrika tot ze de doodstraf krijgen is Nederland aan de beurt.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
SGP is echt wel nog bedenkelijker geworden onder Stoffer. Echt nog veel dieper in christenfundamentalisme dan onder Kees voor mijn gevoel
Wacht maar tot een een filmpje opduikt van een willekeurige voetbalwedstrijd tegen Ajax met "zingend" publiek inclusief Dilan.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:37 schreef Puzzie het volgende:
Gelukkig is Dilan wel goed gentegreerd
quote:Op woensdag 13 november 2024 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Wacht maar tot een een filmpje opduikt van een willekeurige voetbalwedstrijd tegen Ajax met "zingend" publiek inclusief Dilan.![]()
#jesuisgeintegreergd
Nou bepaald niet, ze lijkt gewoon niet te verstaan wat Timmermans zegt.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:37 schreef Puzzie het volgende:
Gelukkig is Dilan wel goed gentegreerd
Yesilgoz blijft op haar lijn zitten van "Wij hadden het anders gewild" ondanks ze altijd zelf een regeringspartij zijn geweest en hun motto was altijd "Regeren is verantwoordelijkheid pakken".quote:Op woensdag 13 november 2024 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou bepaald niet, ze lijkt gewoon niet te verstaan wat Timmermans zegt.
Want of ze snapt echt niet wat hij zegt of ze liegt en verdraait vervolgens volledig wat hij zegt. Het integratieprobleem aan het hoofd van de VVD.
Timmermans zegt meermaals die lui op scooters zijn idioten en criminelen die we moeten vervolgen maar we moeten ook de-escaleren. Breder kijken dan die lui.
Vervolgens denkt en zegt Yesilgos, Timmermans durft problemen niet te benoemen en is aan het stemmingmaken.
Yesilgos is keizerin in het verdraaien van alles. Ze verwijt de oppositie dat ze geen verantwoording nemen en zegt dat zij het wel doet. Het omgekeerde is waar want ze werpt het telkens verre van zich om ook maar enige fout toe te geven. Tenminste ze zal misschien in woord zeggen dat ze ook wel eens een fout maakt of een blinde vlek heeft om vervolgens weer door te gaan hoe toch de ander dat nog veel meer heeft.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Yesilgoz blijft op haar lijn zitten van "Wij hadden het anders gewild" ondanks ze altijd zelf een regeringspartij zijn geweest en hun motto was altijd "Regeren is verantwoordelijkheid pakken".
Is Timmermans hier nou aan het profileren?quote:Op woensdag 13 november 2024 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Timmermans zegt meermaals die lui op scooters zijn idioten en criminelen die we moeten vervolgen
Hadden Fatbikes moeten zijn, dan was iedereen pas echt boos geweest.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Is Timmermans hier nou aan het profileren?
Vervolgen, waarvoor eigenlijk? omdat ze scooter rijden?
Jaren VVD in de regering:quote:Op woensdag 13 november 2024 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Yesilgoz blijft op haar lijn zitten van "Wij hadden het anders gewild" ondanks ze altijd zelf een regeringspartij zijn geweest en hun motto was altijd "Regeren is verantwoordelijkheid pakken".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op woensdag 13 november 2024 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Jaren VVD in de regering:lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My age is very
Inappropriate
for my behavior
Als je zijn preciese bewoording wil bekritiseren moet je zelf maar naar dat debat luisteren. Ik parafraseer en hij koos zijn woorden wat mij betreft zorgvuldig.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Is Timmermans hier nou aan het profileren?
Vervolgen, waarvoor eigenlijk? omdat ze scooter rijden?
Ze ziet het laatste restje stemmers met enig verstand dat ze nog overheeft natuurlijk richting hem gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Opvallend dat Yesilgoz andere partijen niet tot nauwelijks interrumpeert maar opeens de pijlen op CDA heeft gericht
Ik denk persoonlijk dat als de huidige situatie er in Israel/Gaza/Libanon niet was geweest dat het dan donderdag niet zo uit de hand was gelopen. Jammer dat regeringspartijen dat niet zo zien, maar daar zit natuurlijk de onvoorwaardelijke steun aan Israel in vervlochten....quote:Christine Teunissen van de PvdD heeft een interruptie. ,,Erkent de VVD dat het conflict in Isral-Palestina en de houding van de regering een rol heeft gespeeld bij het geweld in Amsterdam?"
Yesilgz antwoordt: ,,Als de vraag is dat de spanningen in het Midden-Oosten ook op straat te zien zijn in Nederland? Dat is het zeker. Maar dat is niet de grondoorzaak van de Jodenjacht in Nederland. Zo werkt het niet."
Maar ze durft wel te beginnen over de Turkse staatsTV in mensen hun huishoudensquote:Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]
Ik denk persoonlijk dat als de huidige situatie er in Israel/Gaza/Libanon niet was geweest dat het dan donderdag niet zo uit de hand was gelopen. Jammer dat regeringspartijen dat niet zo zien, maar daar zit natuurlijk de onvoorwaardelijke steun aan Israel in vervlochten....
Jawel, gelukkig komen er 20% ambtenaren bij.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:37 schreef Faraday01 het volgende:
Toezicht op weekendscholen, en de inspectie had al 200 FTE extra nodig om normale scholen elke 4 jaar te bezoeken. Ik gok dat dit niet in de begroting zit.
Daar is de Onderwijsinspectie niet eens voor. Anders kunnen we ze ook wel dans-, rij- en muziekscholen laten inspecteren.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:37 schreef Faraday01 het volgende:
Toezicht op weekendscholen, en de inspectie had al 200 FTE extra nodig om normale scholen elke 4 jaar te bezoeken. Ik gok dat dit niet in de begroting zit.
Wie willen ze het dan laten doen?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is de Onderwijsinspectie niet eens voor. Anders kunnen we ze ook wel dans-, rij- en muziekscholen laten inspecteren.
Ik vind persoonlijk dat de ophef onder moslims over Isral/Gaza erg selectief is en die er vooral is omdat het Isral/joden betreft. Men weet al jaren van de kampen in China maar de eerste klopjacht op Chinese mensen in A'dam moet ik nog meemaken.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]
Ik denk persoonlijk dat als de huidige situatie er in Israel/Gaza/Libanon niet was geweest dat het dan donderdag niet zo uit de hand was gelopen. Jammer dat regeringspartijen dat niet zo zien, maar daar zit natuurlijk de onvoorwaardelijke steun aan Israel in vervlecht....
De holle retoriek prijs?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
In NWS wordt Yesilgoz op een schild gehesen. Toch heel ander blik op dit debat...
Waar lees of zie je meestal het nieuws?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat de ophef onder moslims over Isral/Gaza erg selectief is en die er vooral is omdat het Isral/joden betreft. Men weet al jaren van de kampen in China maar de eerste klopjacht op Chinese mensen in A'dam moet ik nog meemaken.
Sterker nog, daar komen ze niet eens voor op als moslim landen.
En dan heb je nog de andere brandhaarden waar moslims in grote hoeveelheden worden gedood, Soedan, Jemen, maar daar zijn de daders ook moslims dus dat interesseert ze blijkbaar ook niet genoeg om ook om protesten te organiseren.
De ophef die bestaat over Gaza is geen excuus voor het antisemitisme wat we nu zien, het antisemitisme is een grote reden dat die ophef over Gaza er berhaupt is in deze mate.
Meestal lees ik het nieuws thuis.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar lees of zie je meestal het nieuws?
Wat wel meespeelt (denk ik) is dat Israel een bondgenoot is en men in onze contreien altijd de mond vol had over mensenrechten, vrede, veiligheid ed, maar dat dat daar kennelijk van weggekeken wordt als het gaat om acties van Israel.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat de ophef onder moslims over Isral/Gaza erg selectief is en die er vooral is omdat het Isral/joden betreft. Men weet al jaren van de kampen in China maar de eerste klopjacht op Chinese mensen in A'dam moet ik nog meemaken.
En dan heb je nog de andere brandhaarden waar moslims in grote hoeveelheden worden gedood, Soedan, Jemen, maar daar zijn de daders ook moslims dus dat interesseert ze blijkbaar ook niet genoeg om ook om protesten te organiseren.
De ophef die bestaat over Gaza is geen excuus voor het antisemitisme wat we nu zien, het antisemitisme is een grote reden dat die ophef over Gaza er berhaupt is in deze mate.
Leuk.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Meestal lees ik het nieuws thuis.
Daarom kom ik ook nog zelden in NWS.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
In NWS wordt Yesilgoz op een schild gehesen. Toch heel ander blik op dit debat...
Ja nogal logisch. Daar praten ze elkaar bijna voortdurend feitenvrij naar de mond op dezelfde manier van Yesilgos. Ze zullen wel denken one of us one of us!quote:Op woensdag 13 november 2024 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat hebben die willekeurige conflicten met ons van doen? Krijgt de president van China excuses van onze koning, komt de president van Soedan spreken bij de opening van het holocaustmuseum.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ach rechtstatelijkheid.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Toch licht potsierlijk hoe van vroonhoven zich ineens weer voorstaat op de rechtsstatelijke rode lijnen. Tot nu toe buigen die prima mee met de lijnen van de macht.
Dankquote:Op woensdag 13 november 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuk.
De mensen zoeken meestal geen nieuws maar lezen wat er op websites of op TV staat. De exposure over Israel - Gaza is natuurlijk vele malen hoger dan de situatie van de Oeigoeren of Sudan. En dan speelt ook wel mee dat je eerder het gevoel hebt dat je Israel wel kan beinvloeden in plaats van China of de rebellen in Sudan...
Ja, incidentele reportages over Jemen, Soedan en de Oeigoeren inderdaad. Dat valt toch niet te vergelijken met dagelijkse exposure over Oekraine-Rusland en Israel-Gaza?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dank
Ah er is meer over te lezen dat is het. De NOS staat al 2 jaar vol over Oekrane - Rusland. Hoeveel miljoenen schade hebben de protesten daarover al opgeleverd? Hoeveel Russenjachten zijn er al geweest in Amsterdam?
Ook over de situaties in Jemen, Soedan, Oeigoeren heeft de NOS uitgebreid bericht met meerdere reportages in die gebieden. Dat zijn geen berichten waar je naar op zoek hoeft te gaan.
.
Het wordt alleen wat ingewikkeld als je zelf de uitspraak van de rechter niet respecteert, en tegelijkertijd demonstreert tegen de staat die zich niet aan de wet houdt.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oei demonstraties, dat moeten we niet hebben inderdaad. Hoe durven ze.
En wat voor demonstratie, een voor de terreurstaat van Hamas. Een ordinaire jodenhater, had zich goed thuis gevoeld in de jaren 30 van de vorige eeuw. Had die mooi wat centen kunnen verdienen ook nog.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oei demonstraties, dat moeten we niet hebben inderdaad. Hoe durven ze.
Waarom?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het wordt alleen wat ingewikkeld als je zelf de uitspraak van de rechter niet respecteert, en tegelijkertijd demonstreert tegen de staat die zich niet aan de wet houdt.
Ik vind persoonlijk dat je er nogal aan voorbij gaat dat de selectiviteit ingebakken is in de mens en dus geen flikker te maken heeft met het moslimzijn. Diezelfde selectiviteit kan je namelijk ook bij de niet-islamitische medemens treffen, op dezelfde schaal. Wij hebben meer emotie bij Oekraine dan bij Tibet of Taiwan. Aangezien de meeste moslims die hier wonen meer culturele verwantschap hebben met Palestijnen is het niet zo vreemd. Los daarvan, wij geven ook veel meer aandacht aan dit conflict dan welk conflict op deze aardbol dan ook.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De demonstratie was door de rechter verboden, dat is het verschil. Het was geen normale demonstratie. Er zijn er die vinden dat dit ook moet kunnen. Maar dan is je geloofwaardigheid van kritiek op de overheid die zich niet aan de rechtstaat houdt wat mij betreft wel weg.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom?
Demonstreren is an sich geen enkel probleem noch een teken van haat of agressie. Mensen die op een pleintje staan met kleren aan, nou nou, het is wat.
Het ziet er vrij normaal uit. Dat de rechter meegaat in het geschetste schrikbeeld van de burgemeester moet de rechter zelf weten, dat maakt deze demonstratie niet opeens problematisch.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De demonstratie was door de rechter verboden, dat is het verschil. Het was geen normale demonstratie.
Dat was mijn punt dan ook niet. Lijkt mij ook niet wenselijk dat de overheid bij Urgenda of iets dergelijks de schouder ophaalt en zegt: de natuur ziet er vrij normaal uit, ik nog nog groen. Wat erg. En weer door.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het ziet er vrij normaal uit. Dat de rechter meegaat in het geschetste schrikbeeld van de burgemeester moet de rechter zelf weten, dat maakt deze demonstratie niet opeens problematisch.
Ik zie mensen op een pleintje staan. Wat errug.
Maar de politiek maakt toch niet een leus als Slava Ukraini illegaal om zaken aan te spannen zodat we wapens naar Rusland kunnen blijven sturen en ze buigen zich toch niet in alle bochten om de inval door Rusland goed te praten.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dank
Ah er is meer over te lezen dat is het. De NOS staat al 2 jaar vol over Oekrane - Rusland. Hoeveel miljoenen schade hebben de protesten daarover al opgeleverd? Hoeveel Russenjachten zijn er al geweest in Amsterdam?
Ook over de situaties in Jemen, Soedan, Oeigoeren heeft de NOS uitgebreid bericht met meerdere reportages in die gebieden. Dat zijn geen berichten waar je naar op zoek hoeft te gaan.
.
Ik heb een weddenschap met mijn moeder over wanneer het kabinet gaat vallenquote:Op woensdag 13 november 2024 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja Vroonhoven heeft wel te maken met een gezagscrisis, ze is volledig ongeloofwaardig. Net als dat hele falende kabinet trouwens.
Wilders wil Halsema helemaal niet weg hebben. Die is veel te mooi als schietschijf, altijd prijs.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:33 schreef Cyan9 het volgende:
Eerdmans staat waarschijnlijk te popelen om zich te kunnen scharen achter Wilders zijn ultieme poging om Halsema weg te krijgen als burgemeester.
Koninklijke Marechausseequote:Op woensdag 13 november 2024 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De politie en de kmar? Wat is de kmar.
Dan kijk je naar de verslagen over de natuur en beoordeel je het daarop. Wat een waardeloze analogie.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat was mijn punt dan ook niet. Lijkt mij ook niet wenselijk dat de overheid bij Urgenda of iets dergelijks de schouder ophaalt en zegt: de natuur ziet er vrij normaal uit, ik nog nog groen.
Ennn???? Wanneer gaat het kabinet vallen?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb een weddenschap met mijn moeder over wanneer het kabinet gaat vallen
Het gaat mij om de selectieve omgang van de uitkomsten van de rechtstaat. Jij vindt het prima, ik vind die mensen ongeloofwaardigquote:Op woensdag 13 november 2024 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kijk je naar de verslagen over de natuur en beoordeel je het daarop. Wat een waardeloze analogie.
Een demomstratie is niet 'meer' problematisch op het moment dat de rechter hem verboden heeft. De demonstratie is wat ie is, en op de foto's valt niets geks te zien.
Afkorting van de koninklijke marechausseequote:Op woensdag 13 november 2024 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De politie en de kmar? Wat is de kmar.
We denken allebei over driekwart jaarquote:Op woensdag 13 november 2024 16:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ennn???? Wanneer gaat het kabinet vallen?
Afko vd kmarquote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Afkorting van de koninklijke marechaussee
Zeer ongeloofwaardig dat je het waagt te demonstreren tegen genocide door op een pleintje te gaan staan met een sjaal. Enorm ongeloofwaardig. Hoe durven ze zo ongeloofwaardig te zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het gaat mij om de selectieve omgang van de uitkomsten van de rechtstaat. Jij vindt het prima, ik vind die mensen ongeloofwaardig
Er valt wel wat geks te zien, veel en veel te veel politie. Op die manier krijg je ook onrust. De demonstranten worden tegemoet getreden alsof ze iets geks doen. Terwijl ieder weldenkend mens hun demonstatie en de boodschap ervan steunt.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kijk je naar de verslagen over de natuur en beoordeel je het daarop. Wat een waardeloze analogie.
Een demomstratie is niet 'meer' problematisch op het moment dat de rechter hem verboden heeft. De demonstratie is wat ie is, en op de foto's valt niets geks te zien.
Zijn dat niet-opgegeten hosti's?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Van Vroonhoven wil het recht op geloofsafval in de grondwet laten opnemen. Wat dat verder met de rest van het debat te maken heeft snap ik ook niet.
quote:Op woensdag 13 november 2024 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn dat niet-opgegeten hosti's?
"Meisjes die verplicht met een hoofddoek naar school moeten... dat moeten we niet willen". Voor de integratie van sommige politici kan een rondje Veluwe geen overbodige luxe.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stoffer vindt het prima dat we op islamistische zondagsscholen meekijken maar liever niet bij christelijke want daar gebeurt toch nooit wat.
Echt de hypocrisie kan niet groter zijn. Behandelen we iedereen gelijk of niet?
Als je Israel steunt na de gebeurtenissen op 7 oktober en van mening bent dat ze het recht hebben zich te verdedigden dan zou er in die steun geen verandering moeten zijn, er zitten immers nog steeds 100+ gijzelaars in Gaza, dan wel levend of dood.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja, incidentele reportages over Jemen, Soedan en de Oeigoeren inderdaad. Dat valt toch niet te vergelijken met dagelijkse exposure over Oekraine-Rusland en Israel-Gaza?
En in geval van Oekraine - Rusland is het wel makkelijk; vrijwel iedereen is daar voor Oekraine en de Nederlandse regering zet dat ook om in woorden en daden. Er wordt publiekelijk steun uitgesproken en financieel en militair ook heel veel gestuurd naar Oekraine. Rusland is al heel lang een gemeenschappelijke vijand. Oekraine maakt ook nauwelijks tot geen burgerslachtoffers. Ze richten zich puur op militaire doelen. Rusland wat meer maar dan nog komen ze bij lange na niet bij de getallen die Israel haalt in Gaza?
Dat kan je toch niet vergelijken met Israel - Gaza? In de weken na 7 oktober kan ik me voorstellen dat je Israel steunt tegen Hamas maar ondertussen zien we dat Israel zonder pardon een hoop burgerslachtoffers maakt waaronder duizenden vrouwen en kinderen.
Welk ander culturele verwantschap bestaat er tussen een Marrokaan en een Palestijn afgezien van een gedeelde geloofsovertuiging? Vandaar de verwijzing naar overige conflicten waar dezelfde geloofsovertuiging bij betrokken zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat je er nogal aan voorbij gaat dat de selectiviteit ingebakken is in de mens en dus geen flikker te maken heeft met het moslimzijn. Diezelfde selectiviteit kan je namelijk ook bij de niet-islamitische medemens treffen, op dezelfde schaal. Wij hebben meer emotie bij Oekraine dan bij Tibet of Taiwan. Aangezien de meeste moslims die hier wonen meer culturele verwantschap hebben met Palestijnen is het niet zo vreemd. Los daarvan, wij geven ook veel meer aandacht aan dit conflict dan welk conflict op deze aardbol dan ook.
Als de leus Slava Ukraini een oorsprong had in de wens een land teniet te doen en door een terroristische organisatie is geadopteerd dan zou ook die leus hier verboden worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar de politiek maakt toch niet een leus als Slava Ukraini illegaal om zaken aan te spannen zodat we wapens naar Rusland kunnen blijven sturen en ze buigen zich toch niet in alle bochten om de inval door Rusland goed te praten.
Hamas en Israel is twee kanten van een munt beide genocidaal en beide willen geen vrede. Een kant veroordelen we telkens goed en de andere kant vergoeilijken we nog altijd. Mensen die Hamas veroordelen maar Israel niet zijn niet serieus te nemen. Dan doe je enkel aan identiteitspolitiek en boeit geweld of de oorzaak daarvan je niks.
Zon Yesilgos wordt boos als Hamas als verzetsstrijders worden genoemd maar ze herhaalt moeiteloos de leugen dat Israel zichzelf verdedigt.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stoffer vindt het prima dat we op islamistische zondagsscholen meekijken maar liever niet bij christelijke want daar gebeurt toch nooit wat.
Echt de hypocrisie kan niet groter zijn. Behandelen we iedereen gelijk of niet?
Zal hij berhaupt nog terugkomen?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:59 schreef Jojoke het volgende:
Als Omtzigt terug is, moeten ze eens kijken naar een tweede vice-fractievoorzitter naast Van Vroonhoven. De kans is natuurlijk vrij groot dat Omtzigt volgend jaar weer uitvalt. Van Vroonhoven heeft nu de functie vervuld, maar ik denk dat ze het helemaal niet erg vindt als de volgende keer een ander fractiegenoot de rol op zich neemt.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hij schijnt nog voor de kerst terug te komen alsdus bronnen.
Het Nederlandse standpunt is dat die burgerdoden geen enkel probleem zijn voor de steun aan Isral, dat zien de pro-Palestijnse mensen. Er zijn overigens heel veel meer gegijzelde Palestijnen in Isral dan andersom, dus daar kun je je met je steun voor Isral ook moeilijk op beroepen. De daden van Isral voor 7 oktober waren ook van agressieve, dodelijke aard, dus het zelfverdedigen (door een gebied kapot te bombarderen) is ook niet het neutrale standpunt dat je denkt dat het misschien is.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als je Israel steunt na de gebeurtenissen op 7 oktober en van mening bent dat ze het recht hebben zich te verdedigden dan zou er in die steun geen verandering moeten zijn, er zitten immers nog steeds 100+ gijzelaars in Gaza, dan wel levend of dood.
Steun daarvoor staat echter niet gelijk aan steun voor burgerdoden en zowel onder de vorige en de huidige regering is daar meerdere malen op aangedrongen bij Isral en het lijkt mij vrij duidelijk wat het Nederlandse standpunt daarin is.
Ik verwacht niet van je dat je dat weet, aangezien je niet eens weet hoe je Marokkaan schrijft. Maar denk o.a. aan taal, geschrift en wat ik dus schreef: cultuur. Nog los van religie. Want religieuze verwantschap is er tussen een kleine 2 miljard mensen die zichzelf als moslim zien.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als je Israel steunt na de gebeurtenissen op 7 oktober en van mening bent dat ze het recht hebben zich te verdedigden dan zou er in die steun geen verandering moeten zijn, er zitten immers nog steeds 100+ gijzelaars in Gaza, dan wel levend of dood.
Steun daarvoor staat echter niet gelijk aan steun voor burgerdoden en zowel onder de vorige en de huidige regering is daar meerdere malen op aangedrongen bij Isral en het lijkt mij vrij duidelijk wat het Nederlandse standpunt daarin is.
[..]
Welk ander culturele verwantschap bestaat er tussen een Marrokaan en een Palestijn afgezien van een gedeelde geloofsovertuiging? Vandaar de verwijzing naar overige conflicten waar dezelfde geloofsovertuiging bij betrokken zijn.
Net als de PVV mbt de noodwet. Hypocriet als de neten.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Baudet hekelde overheidscontrole toch bij lockdown en vaccinaties maar nu mag je wel iedereen bespioneren van hem. Bijzonder weer.
Apart, ik dacht dat Baudet altijd uitgesproken tegen surveillance was. In welke context niet dan?quote:Op woensdag 13 november 2024 17:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Baudet hekelde overheidscontrole toch bij lockdown en vaccinaties maar nu mag je wel iedereen bespioneren van hem. Bijzonder weer.
Dat duurt nog langgquote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
We denken allebei over driekwart jaar![]()
Hopelijk heel veel eerderquote:
Ze gaan etenquote:Op woensdag 13 november 2024 17:20 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga nu inschakelen in het debat. Is het nog de moeite?
Dat heb ik ook , maar aan de andere kant zou dat alleen maar meer stemmen voor enge Geert opleveren. Daarom denk ik dat het goed is dat mensen ook echt zien waar en hoe het misgaat , en die oogkleppen afzetten.quote:
LEkker hoorquote:
quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Maar dit heeft weer allemaal weinig te doen met wat ze in de tweede kamer bespreken. De enige manier waarop dit een raakvlak daarmee heeft is het extreem eenzijdige en huichelachtige verhaal dat wordt verteld. De hele tijd hameren deze partijen op onze waarden als Nederland. En ik als autochtone Nederlander zie dat het enkel een stok mee is om te slaan, immers diezelfde waarden zijn opeens onbelangrijk als onze bondgenoot Israel ze met de voeten treed. Diezelfde waarden zijn onbelangrijk als Timmermans eraan appeleert, dan worden ze tegen hem gebruikt, naiviteit, wegkijken weet ik veel wat voor verwijten ze hem maken. Ook bij Bontenbal trouwens, ik ben nooit zo van de Christenpolitiek maar hij zegt verstandige dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja het standpunt is extreem duidelijk. Israelische burgerdoden afschuwelijk. Palestijnse burgerdoden, zelfverdediging van Israel. Wij hoeven Israel niet te steunen in hun wens voor een groter Israel net zo min als we Rusland hoeven steunen in hun idee van groter Rusland.Beide partijen delen dezelfde wens tot vernietiging van elkaar. De enige die daarin flink voortgang boekt het afgelopen jaar blijft Israel. De enige die realistisch bang hoeven te zijn voor vernietiging zijn de Palestijnen.quote:Als de leus Slava Ukraini een oorsprong had in de wens een land teniet te doen en door een terroristische organisatie is geadopteerd dan zou ook die leus hier verboden worden.
Ik hoor werkelijk nooit een VVD'er of PVV'er of BBB'er zeggen dat de Joden uit zijn op de vernietiging van Arabieren waarom eigenlijk niet? (iets wat ik trouwens ook niet zou zeggen) Palestijnen zijn niet Hamas net zoals Israel niet 'de joden' is.
Bij islam of Palestijnen hebben ze geen enkel probleem met zulke simplificatie en generalisering.Natuurlijk is Israel ook met geweld begonnen, daar is het land op gebaseerd. Natuurlijk hebben beide partijen zich schuldig gemaakt aan van alles en nog wat maar we veroordelen eenzijdig een partij, wat dus fout is. Zeker nu, nu nog een partij het dodental keihard op laat lopen. De misdadige Nederzettingen politiek veroordelen we ook niet, zeker Wilders niet. Of als er al een veroordeling is willen we daar geen enkele consequentie aan verbinden wat het waardeloos maakt.quote:Je hebt volkomen gelijk dat beide partijen niet aansturen op vrede, echter worden beide partijen veroordeeld, de een sterker dan de ander dat zeker. Echter is dat ook de partij die deze geweldsuitbarsting is begonnen en nog steeds onschuldige burgers gegijzeld heeft - dat lijkt mij niet meer dan logisch.
De fout die je hier maakt is dat je taal en geschrift gelijk stelt aan cultuur en die loskoppelt van religie. De oorspronkelijke taal en cultuur in Marokko is Berbers, net als de omliggende landen. Het feit dat ze daar Arabisch spreken is omdat het de heilige taal van de islam is die samen met de verspreiding daarvan is meegekomen. De religie en de bij behorende taal vormen daarmee de enige overeenkomsten, verdere verwantschappen zijn er niet, vandaar mijn vraag of je nog andere kon bedenken.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet van je dat je dat weet, aangezien je niet eens weet hoe je Marokkaan schrijft. Maar denk o.a. aan taal, geschrift en wat ik dus schreef: cultuur. Nog los van religie. Want religieuze verwantschap is er tussen een kleine 2 miljard mensen die zichzelf als moslim zien.
Het is ook typisch dat je de selectiviteit van de ander ziet, maar ondertussen onze eigen selectiviteit vergeet.
Ik heb van lui uit het Midden Oosten begrepen dat het Arabisch van Marokko zeer onverstaanbaar voor hen is, beetje zoals ik al dan niet dronken Limburgers tijdens carnaval totaal niet kan volgen.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De fout die je hier maakt is dat je taal en geschrift gelijk stelt aan cultuur en die loskoppelt van religie. De oorspronkelijke taal en cultuur in Marokko is Berbers, net als de omliggende landen. Het feit dat ze daar Arabisch spreken is omdat het de heilige taal van de islam is die samen met de verspreiding daarvan is meegekomen. De religie en de bij behorende taal vormen daarmee de enige overeenkomsten, verdere verwantschappen zijn er niet, vandaar mijn vraag of je nog andere kon bedenken.
quote:Op woensdag 13 november 2024 17:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Mijn standpunt is zeer duidelijk over dit conflict. Elke burgerslachtoffer, aan beide kanten, is er 1 teveel - simpel. Dit is een conflict met twee partijen, waarbij twee partijen verantwoordelijk zijn voor de slachtoffers, ook Hamas, als regering in Gaza en partij in dit conflict, heeft een directe verantwoordelijkheid voor de burgerslachtoffers onder de Palestijnen met hun manier van oorlogvoering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit heeft weer allemaal weinig te doen met wat ze in de tweede kamer bespreken. De enige manier waarop dit een raakvlak daarmee heeft is het extreem eenzijdige en huichelachtige verhaal dat wordt verteld. De hele tijd hameren deze partijen op onze waarden als Nederland. En ik als autochtone Nederlander zie dat het enkel een stok mee is om te slaan, immers diezelfde waarden zijn opeens onbelangrijk als onze bondgenoot Israel ze met de voeten treed. Diezelfde waarden zijn onbelangrijk als Timmermans eraan appeleert, dan worden ze tegen hem gebruikt, naiviteit, wegkijken weet ik veel wat voor verwijten ze hem maken. Ook bij Bontenbal trouwens, ik ben nooit zo van de Christenpolitiek maar hij zegt verstandige dingen.
Dat SGP net verlichtingsdenken; dat je mensen op hun daden moet beoordelen en niet op de daden van hun groep verwerpt is tot daar aan toe. Maar zon Yesilgos die zo denkt terwijl ze liegt voor Nederlandse waarden op te komen dat vind ik pas echt smerig. Ze komt niet voor enige waarde van ons op ze heeft haar stok om mee te slaan. Daarbij valt ze eenzijdig migranten in Nederland aan met deze stok. Waarom zegt ze niet tegen Stoffer, dat hij een ongentegreerde fundamentalist is die onze waarden niet deelt.
En het zou men sieren, zowel in de media als bij de protesteerders, dat de verantwoordelijkheid van Hamas daarin ook wordt benoemd, helaas gebeurd dat niet of veel te weinig. Men staart zich blind op de rol van Isral en verantwoordelijkheid van Hamas in dit conflict lijkt er vrijwel niet toe te doen.
Dat het blindstaren daarin nu gewelddadige proporties aan begint te nemen in Nederland vind ik ronduit walgelijk. En ja, daar mag best wel eens goed naar gekeken worden wat daarvan de voedingsbodem is, persoonlijk heb ik het gevoel dat het iets dieper gaat dan dit conflict.
quote:Op woensdag 13 november 2024 18:18 schreef Starhopper het volgende:
Het is weer begonnen zie ik. Schoof aan het woord. HEb ik nog wat gemist?
Nee dus. Hij is dus weer gewoon Wilders aan het napraten?quote:
quote:Op woensdag 13 november 2024 18:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee dus. Hij is dus weer gewoon Wilders aan het napraten?
Eigenlijk zonde van je tijd is mijn conclusie. Schoof heeft het nu bijvoorbeeld weer over met elkaar. Het is overduidelijk dat het niet met elkaar is.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eindelijk thuis, dus ik sluit aan
Ik snap wat je bedoelt. Maar wil gewoon horen wat er gezegd wordt door wie in dit debat. Dus vooralsnog luister ik.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde van je tijd is mijn conclusie. Schoof heeft het nu bijvoorbeeld weer over met elkaar. Het is overduidelijk dat het niet met elkaar is.
Ze willen niet eens een oplossing voor dit probleem, gewoon weer goedkoop scoren met identiteitspolitiek. Ik zie dat vooral aan hoe constant ook de kalmerende geluiden uit de oppositie worden weggezet. Timmermans en Bontebal zijn toch juist de mensen die je nodig hebt als je daadwerklijk werk wilt maken van integratie in Nederland. Eenzijdig hun guur-rechtse oplossingetjes als paspoorten afnemen gaan dan pijnloos zijn voor vrijwel iedereen. Het doet ook werkelijk niets voor de integratie, nouja ik verwacht een negatief effect.
Bontebal is on CDA achtig goed en prettig om naar te luisteren. Van origine vind ik het cda een vreselijke partij, maar hij is wel ok. Bij nsc zie je al die vreselijke trekjes nog welquote:Op woensdag 13 november 2024 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde van je tijd is mijn conclusie. Schoof heeft het nu bijvoorbeeld weer over met elkaar. Het is overduidelijk dat het niet met elkaar is.
Ze willen niet eens een oplossing voor dit probleem, gewoon weer goedkoop scoren met identiteitspolitiek. Ik zie dat vooral aan hoe constant ook de kalmerende geluiden uit de oppositie worden weggezet. Timmermans en Bontebal zijn toch juist de mensen die je nodig hebt als je daadwerklijk werk wilt maken van integratie in Nederland. Eenzijdig hun guur-rechtse oplossingetjes als paspoorten afnemen gaan dan pijnloos zijn voor vrijwel iedereen. Het doet ook werkelijk niets voor de integratie, nouja ik verwacht een negatief effect.
Dat uitgerekend jij dat zegt.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Meende dat hij in eerste termijn wel een motie hierover aankondigde.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Zou Wilders nog een motie gaan indienen om Halsema te ontslaan?
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Kansloos.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Meende dat hij in eerste termijn wel een motie hierover aankondigde.
Zonder twijfelquote:Op woensdag 13 november 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is niet alleen bij de SGP hoor.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als Henk-Jan van Schothorst klaar is met het opjagen van homo's in Afrika tot ze de doodstraf krijgen is Nederland aan de beurt.
Ga je mij nu als Berber vertellen hoe het zit ja? Marokko kent het klassiek Arabisch, Darija en de verschillende Amazigh talen. Het Darija is onverstaanbaar voor een deel van de Arabisch sprekende wereld, het is nanelijk een Arabisch dialect met leenwoorden uit het Tamazight, Frans en Spaans. Marokkanen krijgen echter ook les in het klassiek Arabisch. Verder bestaat cultuur uit een mengeling van taal, geschrift, muziek, gedeelde tradities noem maar op.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De fout die je hier maakt is dat je taal en geschrift gelijk stelt aan cultuur en die loskoppelt van religie. De oorspronkelijke taal en cultuur in Marokko is Berbers, net als de omliggende landen. Het feit dat ze daar Arabisch spreken is omdat het de heilige taal van de islam is die samen met de verspreiding daarvan is meegekomen. De religie en de bij behorende taal vormen daarmee de enige overeenkomsten, verdere verwantschappen zijn er niet, vandaar mijn vraag of je nog andere kon bedenken.
Waarom zou dat een bijzaak moeten zijn? Disciriminatoir gedrag is altijd een probleem, aan wie het ook gericht is.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:13 schreef Dutch_view het volgende:
Van Baarle wil wel erg graag hele discussies voeren over wat in dit debat een bijzaak zou moeten zijn
Omdat Van Baarle graag de aandacht wil afleiden van het probleem waar alle ellende mee begon, Marokkaans straattuig die ongekende haat verspreiden.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat een bijzaak moeten zijn? Disciriminatoir gedrag is altijd een probleem, aan wie het ook gericht is.
Ja precies, snap ik dat heb ik ook. Maar ik heb dit debat wel al een paar uur aangehoord. Ben echt super sceptisch dat er nog wat nieuws uit komt. Dit gaat in rondjes. Daarbij we hebben Wilders al gehoord dus waarom is Schoof nu hier en niet in Baku.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar wil gewoon horen wat er gezegd wordt door wie in dit debat. Dus vooralsnog luister ik.
Alleen geen demonstratierecht voor Marokkanen onder de 16?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Mijn god, lientje wil ad hoc op basis van een nieuwsbericht je even wat vergaande wetgeving over demonstratierecht doorvoeren. Iets meer zorgvuldigheid mag wel.
Verbieden van demonstraties op basis van compleet arbitraire en niet objectieve indicatorenquote:Op woensdag 13 november 2024 19:51 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Alleen geen demonstratierecht voor Marokkanen onder de 16?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |