abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 november 2024 @ 21:07:41 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215442095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 20:54 schreef Origami94 het volgende:
Las net het artikel van de Nos over Insinga. Walgelijk wel, in Nederland hebben we een Toeslagenaffaire maar als investeerder krijg je meer geld van de Belastingdienst dan wat je hebt geinvesteerd.

Daarnaast heeft Wilders moreel gewoon gelijk. Ook al zijn z'n intenties onjuist. Meer transparantie maar wel een Zuidas boef binnenhalen
Een land waar de witteboordencriminelen overal mee weg komen, nog geld toe krijgen ook van de staat, en lager opgeleiden voor hetzelfde vergrijp drie keer zo hard worden gestraft. Dit krijg je met altijd VVD in de regering en Wierd Duk als dé duider kenner van ons land.

Joop Wijn, Gerrit Zalm e.d. hebben de belasting benadeeld voor zesduizend keer de Bulgarenfraude.

VVD moet je gewoon zien als een soort Hell's Angels @nostra
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 november 2024 @ 21:27:15 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215442307
Afbraakpolitiek en Pyromanenpolitiek deel zoveel. Nu in de (preventieve) zorg en volksgezondheid.

https://www.skipr.nl/nieuws/vng-stapt-uit-iza/

https://www.binnenlandsbe(...)erleg-zorgakkoord-af

https://www.welingelichte(...)ord-om-bezuinigingen

Je ziet het ook in de VS nu: hoe meer opgeleiden een district heeft, des te meer kans voor de Democraten (ook: abstracter denken, de verbintenissen zien). Rode districten breken het onderwijs af. Rara waarom.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 november 2024 @ 21:44:05 #253
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215442409
quote:
Folkert Idsinga, de vandaag afgetreden NSC-staatssecretaris van Financiën, investeerde voor zijn politieke carrière in een algenbedrijf. Die investering was fiscaal zo aantrekkelijk dat hij mogelijk direct al meer geld van de Belastingdienst terugkreeg dan hij zelf investeerde. Fiscalisten noemen de constructie fiscaal agressief.

Er leven al langer vragen over de investeringen van Folkert Idsinga, die een flink vermogen verdiende in de 25 jaar dat hij werkzaam was als belastingadviseur aan de Amsterdamse Zuidas. In totaal bezit hij voor ruim 6 miljoen euro aan aandelen en spaargeld, maar hij wilde niet openbaren waarin hij investeerde.

De onderzoeksredactie van de NOS en Nieuwsuur deed de afgelopen maanden onderzoek naar een investering die door formateur Richard van Zwol wel met naam werd genoemd. Dat betreft een meerderheidsbelang in de vennootschap Algaerator 906 B.V. Dat bedrijf is gelieerd aan een producent van algen die verwerkt kunnen worden tot voedsel. Idsinga deed de investering in 2019, nog voordat hij politiek actief werd.

De vennootschap Algaerator 906 beheert een of meerdere machines waarmee algen kunnen worden gekweekt. Omdat de algen gebruikt kunnen worden als vervanger van dierlijke eiwitten en vetzuren komen de machines in aanmerking voor aantrekkelijke fiscale stimuleringsregelingen, bedoeld om milieuvriendelijke investeringen door ondernemers aan te jagen.

Ondernemer of belegger?
In zijn toelichting op zijn aftreden sprak Idsinga vandaag consequent over zichzelf als ondernemer. En het is precies die term waar fiscaal experts vraagtekens bij zetten. Want is Idsinga hier een ondernemer? Of een belegger? Het antwoord op die vraag is van belang, want als ondernemer heeft Idsinga recht op een forse fiscale subsidie. Als belegger niet.

"Wat je vaak ziet is dat met behulp van een ingewikkelde fiscale constructie een fiscale aftrek die bedoeld is voor ondernemers door beleggers wordt benut", zegt Martijn Nouwen, universitair docent belastingrecht aan de Universiteit Leiden. "Hierdoor kunnen de beleggers, die vaak vermogend zijn, veel belasting terugkrijgen."

Dat komt omdat zij een aftrekpost krijgen waardoor zij minder inkomstenbelasting hoeven te betalen. De constructie kan zelfs zo aantrekkelijk zijn dat beleggers meer geld terugkrijgen dan zij zelf investeren.

"De wet is erg ruim", zegt Nouwen, "waardoor de deur open staat voor allerlei fiscale constructies en agressieve beleggingsproducten die gebruikmaken van dit soort aftrekposten".

Bewijslast bij de fiscus
De constructie heeft de Belastingdienst de afgelopen jaren veel hoofdbrekens gekost. Eerder werden op dezelfde manier investeringen in zeeschepen, zonnepanelen en mestverwerkingsinstallaties gedaan. Achteraf probeerde de fiscus veel van die aftrekposten te betwisten, maar dat is niet eenvoudig. De bewijslast dat er geen sprake is van ondernemerschap, ligt dan bij de fiscus.

Los van de vraag of de constructie wettelijk gezien mag of niet, een staatssecretaris zou zich er niet mee moeten inlaten, zegt hoogleraar belastingrecht Jan Vleggeert van de Universiteit Leiden. "Ik vind eigenlijk dat een staatssecretaris van Financiën niet in dit soort structuren zou moeten zitten. Ook al vindt hij misschien zelf dat het allemaal in de haak is."

"Ik vind dat hier sprake is van belastingontwijking", zegt Vleggeert. "De aftrekposten zijn bedoeld om milieuvriendelijke investeringen van ondernemers te stimuleren. Hier worden ze als beleggingsproduct verkocht aan vermogende particulieren. Terwijl de gemiddelde Nederlander met een normaal salaris en een beetje spaargeld daar geen toegang toe heeft."

'Saillant'
Al in juni namen NOS en Nieuwsuur contact op met Idsinga over de investering, nog voordat hij aantrad als staatssecretaris. In een reactie liet hij toen weten dat er vooraf overleg is geweest met de Belastingdienst "om er zeker van te zijn dat de regels goed waren geïnterpreteerd en zouden worden nageleefd".

Afspraken zijn schriftelijk vastgelegd in een zogeheten ruling, liet Idsinga destijds weten. "De Belastingdienst heeft een en ander achteraf gecontroleerd en positief geconcludeerd", zo zei hij. De Belastingdienst zei niet te kunnen reageren op vragen over individuele belastingplichtigen.

Vleggeert noemt zo'n afspraak met de fiscus "saillant" en vraagt zich af "waarom de Belastingdienst hier eigenlijk aan meewerkt". "En als dat al zo is, zou ik graag willen weten welke constructies er dan nog meer zijn en onder welke voorwaarden de Belastingdienst daaraan meewerkt."

Toelichting
De afgelopen weken is er meermaals contact gezocht met het ministerie van Financiën om Idsinga vragen te kunnen stellen over de constructie en een gesprek op achtergrondbasis. Daar was de staatssecretaris niet toe bereid.

Tijdens een toelichting op zijn aftreden ontkende Idsinga stellig dat zijn terugtreden te maken zou hebben met de vragen naar zijn investering in het algenbedrijf. De kwalificatie van zijn investering als belastingontwijking noemde hij "onzin".
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 1 november 2024 @ 21:47:30 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215442441
"De bewijslast dat er geen sprake is van ondernemerschap, ligt dan bij de fiscus."

Slim! Zo doet het Old Boys Network dit. Omkeren bewijslast is een gouwe ouwe van CDA/VVD.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 november 2024 @ 22:40:04 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215442870
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
Afbraakpolitiek en Pyromanenpolitiek deel zoveel. Nu in de (preventieve) zorg en volksgezondheid.

https://www.skipr.nl/nieuws/vng-stapt-uit-iza/

https://www.binnenlandsbe(...)erleg-zorgakkoord-af

https://www.welingelichte(...)ord-om-bezuinigingen

Je ziet het ook in de VS nu: hoe meer opgeleiden een district heeft, des te meer kans voor de Democraten (ook: abstracter denken, de verbintenissen zien). Rode districten breken het onderwijs af. Rara waarom.
Mooi, beëindig als medeoverheden de gesprekken maar als dit afbraakbeleid en gebrekkig contact doorgaan.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 23:07:02 #256
5428 crew  miss_sly
pi_215443222
Café Kockelman is toch niet eens een beetje serieus te nemen. Het was al niet veel, maar vanavond is het volledig onder de ondergrens gegaan met BBB-klaver als publiek en de moeder van Van der Plas die aan politieke duiding doet :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 november 2024 @ 23:21:13 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215443410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 21:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Lekker dan dat de belastingbetaler dit soort constructies spekt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215443478
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:07 schreef miss_sly het volgende:
Café Kockelman is toch niet eens een beetje serieus te nemen. Het was al niet veel, maar vanavond is het volledig onder de ondergrens gegaan met BBB-klaver als publiek en de moeder van Van der Plas die aan politieke duiding doet :')
Wel interessant dat ze terugkrabbelt op haar eerdere uitspraak dat ze ermee kapt als er een gedwongen uitkoop van boeren zou komen. Ik was zeer emotioneel toen ik dat zei. Ik bedoelde eigenlijk dat ik er op tegen ben dat alle boeren gedwongen moeten krimpen.
pi_215443556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een verzinsel van jou.

Blijft toch apart. RTL publiceert wat over een staatssecretaris, de oppositie gaat vol in de aanval terwijl hij geen regels heeft overtreden en dan is het de schuld van de coalitie dat hij dan voelt dat hij op moet stappen? Tuurlijk joh :D
RTL publiceert wat. Wilders speelt oppositie, zijn positie voelt onhoudbaar voor hem daardoor. En jij ziet het als iets wat de daadwerkelijke oppositie zou doen. Dat is bijzonder inderdaad. Als hij gewoon steun had van zijn coalitie was er niks aan de hand. Begrijp je wel dat de coalitie een meerderheid heeft? Dus dat de oppositie hoog en laag kan springen in zo'n geval maar helemaal niks kan.

Hier heb je bijvoorbeeld BNR
https://www.bnr.nl/nieuws(...)na-belangenschandaal
quote:
Wilders wil openheid
'Maar beter openbaar maken die miljoenenbelangen', twitterde PVV-leider Geert Wilders erover. Deze oproep heeft Idsinga opgevat 'openlijke twijfel' over zijn 'onafhankelijkheid', schrijft de ex-staatssecretaris in een brief aan de Kamer. 'Dit raakt voor mij direct aan het vertrouwen dat de Tweede Kamer heeft in mij als bewindspersoon. Ik heb dit alles gewogen en mijn conclusies getrokken', aldus Idsinga.
Dat jij dan vervolgens een werkelijkheid probeert te schetsen waar het de schuld is van duh oppositie is waarom ik zeg dat het je eigen werkelijkheid is. Vrijwel niemand zal hem delen omdat het feitelijk niet klopt en er geen logisch argument voor je situatieschets is.

quote:
Hij had gewoon moeten blijven zitten. Als de oppositie er een probleem mee heeft moeten ze maar een wetswijziging indienen, zoals Frozen-assasin ook al zei.
Het probleem lag dan ook niet bij de oppositie, die vervult haar rol en hij kon ook blijven zitten. Kiest er zelf voor op te stappen. Hij is zelf deel van de regering. Maar jij vindt dat blijkbaar de schuld van anderen, niet de persoon uit de regering die wat doet, nee de oppositie is volgens jou schuldig.
  vrijdag 1 november 2024 @ 23:37:54 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215443596
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:07 schreef miss_sly het volgende:
Kockelman is een clown. Vraagt niet door aan BBB hoe het met hun financiële huishouding zit. Applausuitzending.

Dan zo een jonge BBBer met een voorkeur voor Trump. Van der Plas vindt het beiden niks (ze is stiekem voor Trump hoor). Geen woord over dat deze man de democratie op heft.

PVV met een trekker is deze club.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 november 2024 @ 23:40:34 #261
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215443609
Idsinga is jarenlang de favoriete adviseur van multinationals geweest. Heeft misschien wel mee geholpen aan de earningstrippingstrukerij waar FTM over belicht. Advies gegeven over BTW bij grensoverschrijdende activiteiten.

Zuidas is sowieso een sjofele bedoening; elke crimineel en Buk-raket kan zijn ei kwijt. De spreekwoordelijke drugsschuur naast de toplocaties in London en New York.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215443787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 19:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar, en ik vraag me echt af waarom je dat verzint.
Ook NRC verzint dit blijkbaar.
quote:
Staatssecretaris Idsinga treedt af om toon Wilders en laat de coalitie iets wankeler achter
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 00:25:17 #263
236264 crew  capricia
pi_215443822
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Idsinga is jarenlang de favoriete adviseur van multinationals geweest. Heeft misschien wel mee geholpen aan de earningstrippingstrukerij waar FTM over belicht. Advies gegeven over BTW bij grensoverschrijdende activiteiten.

Zuidas is sowieso een sjofele bedoening; elke crimineel en Buk-raket kan zijn ei kwijt. De spreekwoordelijke drugsschuur naast de toplocaties in London en New York.
Hij komt bij de VVD vandaan.
Daar was ie belastingwoordvoerder.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215444177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 20:54 schreef Origami94 het volgende:
Las net het artikel van de Nos over Insinga. Walgelijk wel, in Nederland hebben we een Toeslagenaffaire maar als investeerder krijg je meer geld van de Belastingdienst dan wat je hebt geinvesteerd.

Daarnaast heeft Wilders moreel gewoon gelijk. Ook al zijn z'n intenties onjuist. Meer transparantie maar wel een Zuidas boef binnenhalen
Wilders had deze discussie moeten voeren toen de beste man beoogd staatssecretaris was. Niet een paar maanden later....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215444237
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wel interessant dat ze terugkrabbelt op haar eerdere uitspraak dat ze ermee kapt als er een gedwongen uitkoop van boeren zou komen. Ik was zeer emotioneel toen ik dat zei. Ik bedoelde eigenlijk dat ik er op tegen ben dat alle boeren gedwongen moeten krimpen.
De repliek hier had natuurlijk moeten zijn dat letterlijk niemand dit ooit heeft voorgesteld en het dus een totale stropop is.

Maja als je een kritische vraag durft te stellen ben je gelijk links tegenwoordig.
  zaterdag 2 november 2024 @ 08:31:55 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215444626
Livestro ziet het ook:
twitter

Precies. Yesilgöz is nooit ergens te bekennen wanneer wat Turken het ziekenhuis in worden geslagen.

Ik haat echt de VVD in al mijn vezels :( nog liever PVV. VVDers zijn helemaal geen democraten. Het is een oligarchie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 08:34:29 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215444637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 05:04 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De repliek hier had natuurlijk moeten zijn dat letterlijk niemand dit ooit heeft voorgesteld en het dus een totale stropop is.

Maja als je een kritische vraag durft te stellen ben je gelijk links tegenwoordig.
Kockelmann is sowieso een grote grap. Lees het account van Nina Zeelen maar eens door. Het is een VVD buikspreekpop neer gezet door Loek Hermans cs. Kockelmann, Kelder, Nieman - alle drie fout.

Ze passen de overtreffende trap toe van waar ze ooit de VARA van beschuldigden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215444824
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 08:31 schreef Klopkoek het volgende:
Livestro ziet het ook:
[ x ]
Precies. Yesilgöz is nooit ergens te bekennen wanneer wat Turken het ziekenhuis in worden geslagen.

Ik haat echt de VVD in al mijn vezels :( nog liever PVV. VVDers zijn helemaal geen democraten. Het is een oligarchie.
Dat jij ergens een zwak hebt voor autoritaire types zal niemand verbazen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:18:05 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215444895
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat jij ergens een zwak hebt voor autoritaire types zal niemand verbazen.
De VVD was natuurlijk heel lang de meest autoritaire partij in het bestel. Denk aan types als Henk Kamp, en er waren velen zoals hem. Resultaat: een land waar klassenjustitie welig tiert, witteboorden overal mee weg komen (veel meer nog dan in Amerika!) en er een heel repressie-apparaat voor 'de onderkant' is opgetuigd. Onvervalste smeerlappen en ook economisch nogal conservatief.

In 2016 was ik idd voor Trump en tegen Clinton. Daar sta ik nog steeds wel achter, met de wetenschap en informatie van toen. Grappig om te lezen dat @Hanca hetzelfde dacht (of iig zei dat Clinton vs Trump een heel moeilijke keuze zou zijn).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215444938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Grappig om te lezen dat @:Hanca hetzelfde dacht (of iig zei dat Clinton vs Trump een heel moeilijke keuze zou zijn).
Dat heeft niks met autoritaire types te maken, maar met het feit dat Hillary Clinton allereerst samenwerken een vies woord lijkt te vinden en daarnaast het D66 deel van haar agenda, Clinton was echt wel de Pia Dijkstra van de Democraten. Wat mij betreft was het toen een keuze tussen 2 extreem slechte opties die allebei alleen maar de slechtse president ooit van de VS konden worden. Waarbij de Republikeinen al waren geradicaliseerd en Clinton de potentie had hetzelfde te doen met de Democraten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 09:20:57 #271
5428 crew  miss_sly
pi_215444943
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kockelman is een clown. Vraagt niet door aan BBB hoe het met hun financiële huishouding zit. Applausuitzending.

Dan zo een jonge BBBer met een voorkeur voor Trump. Van der Plas vindt het beiden niks (ze is stiekem voor Trump hoor). Geen woord over dat deze man de democratie op heft.

PVV met een trekker is deze club.
En Vermeer die begint over het weghalen van de dammen als oorzaak van de ramp in de regio Valencia nu. Datzelfde lulverhaal als eerder werd gebruikt als oorzaak voor de overstromingen in Limburg. Wordt ook niet over doorgevraagd en kan aan die tafel gewoon worden beweerd.
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:23:13 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215444969
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En Vermeer die begint over het weghalen van de dammen als oorzaak van de ramp in de regio Valencia nu. Datzelfde lulverhaal als eerder werd gebruikt als oorzaak voor de overstromingen in Limburg. Wordt ook niet over doorgevraagd en kan aan die tafel gewoon worden beweerd.
Wappie-onzin om maar de kop in het zand te kunnen steken wat betreft o.a. klimaatverandering.

https://www.knack.be/fact(...)-dammen-veroorzaakt/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215444971
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je wat daar één van de oorzaken is? De intensievere landbouw: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-landgebruik-helpen
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 09:26:00 #274
5428 crew  miss_sly
pi_215445007
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weet je wat daar één van de oorzaken is? De intensievere veehouderij: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-landgebruik-helpen
Is het intensieve veehouderij, of juist landbouw waarbij meer vlak land efficienter is voor de grote machines die nodig zijn?

Hoe dan ook, de agrarische sector is inderdaad mede aan deze ramp.
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 09:29:32 #275
5428 crew  miss_sly
pi_215445049
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heeft niks met autoritaire types te maken, maar met het feit dat Hillary Clinton allereerst samenwerken een vies woord lijkt te vinden en daarnaast het D66 deel van haar agenda, Clinton was echt wel de Pia Dijkstra van de Democraten. Wat mij betreft was het toen een keuze tussen 2 extreem slechte opties die allebei alleen maar de slechtse president ooit van de VS konden worden. Waarbij de Republikeinen al waren geradicaliseerd en Clinton de potentie had hetzelfde te doen met de Democraten.
Wat bedoel je met de Pia Dijkstra? Wat is er zo extreem aan haar?
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:29:33 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445050
quote:

[..]
Dat heeft niks met autoritaire types te maken
Bij mij ook niet! :)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215445057
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is het intensieve veehouderij, of juist landbouw waarbij meer vlak land efficienter is voor de grote machines die nodig zijn?

Hoe dan ook, de agrarische sector is inderdaad mede aan deze ramp.
Ik had het al aangepast naar landbouw, want het is inderdaad landbouw daar. Na intensieve komt alleen mijn tablet automatisch met de suggestie veehouderij ;)
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:31:12 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445065
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weet je wat daar één van de oorzaken is? De intensievere landbouw: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-landgebruik-helpen
Exact. Kockelmann doet alsof hij is van de afdeling 'Hardtalk' maar het is een pose bij hem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215445082
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de Pia Dijkstra? Wat is er zo extreem aan haar?
Pia Dijkstra staat voor alles waarin CU en D66 elkaar niet kunnen vinden. Extreem richting zelfbeschikking en de wetenschap moet alles maar kunnen aanpassen aan mensen, maar Pia Dijkstra was ook het laatste D66 kamerlid dat nog pleitte voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Op dezelfde manier pleitte Clinton enorm voor embryoselectie, eigenlijk moest er overal op geselecteerd kunnen worden. En aangezien in de VS IVF nog veel normaler is dan hier, krijg je dan een generatie uitgezochte kinderen. Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:44:25 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445128
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:34 schreef Hanca het volgende:
Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten. Zeker in de Amerikaanse maatschappij is het hebben van een handicap verre van een pretje, en ook voor ouders geen pretje overigens (aan risicodeling/risk pooling, solidariteit en schaalvoordelen bij bekostiging doet men daar niet).

Clinton vergelijk ik met Pechtold hier. Pechtold was in alles een VVDer in vermomming - met een progressief sausje - en ook mede verantwoordelijk voor dit soort toestanden. Ik zou dan waarschijnlijk thuis blijven of met een pistool op mijn hoofd PVV stemmen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215445174
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten.
Ze doelde daar echt op embryoselectie, niet op het feit dat je met een schonere leefomgeving zorgt voor minder handicaps. Maar echt dat je geen gehandicapt kind uit kiest. Gevolg: net als in IJsland en Denemarken waar je tegenwoordig als ouders boos wordt aangekeken als je een kind met het Syndroom van Down 'geboren laat worden'. Wat mij betreft de grootste voorbeelden van niet-inclusieve samenlevingen.
pi_215445218
quote:
. Wat mij betreft was het toen een keuze tussen 2 extreem slechte opties die allebei alleen maar de slechtse president ooit van de VS konden worden. Waarbij de Republikeinen al waren geradicaliseerd en Clinton de potentie had hetzelfde te doen met de Democraten.
Nou daar zat je dan flink naast, want Clinton was overduidelijk een veel betere president geweest dan Trump. Dat was voor elk weldenkend mens overduidelijk. Met de wijsheid van nu en ook met de wijsheid van toen.
pi_215445263
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:55 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nou daar zat je dan flink naast, want Clinton was overduidelijk een veel betere president geweest dan Trump. Dat was voor elk weldenkend mens overduidelijk. Met de wijsheid van nu en ook met de wijsheid van toen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. En voor de Amerikaanse samenleving was deze keus ook beter. Na Clinton was er nooit meer een verbinder als Biden aan de macht gekomen. Clinton had juist een bloedhekel aan verbinders. Nu is er in elk geval een redelijke optie over gebleven.
pi_215445286
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten. Zeker in de Amerikaanse maatschappij is het hebben van een handicap verre van een pretje, en ook voor ouders geen pretje overigens (aan risicodeling/risk pooling, solidariteit en schaalvoordelen bij bekostiging doet men daar niet).

Clinton vergelijk ik met Pechtold hier. Pechtold was in alles een VVDer in vermomming - met een progressief sausje - en ook mede verantwoordelijk voor dit soort toestanden. Ik zou dan waarschijnlijk thuis blijven of met een pistool op mijn hoofd PVV stemmen.
Ik had waarschijnlijk Stein gestemd. Niet omdat ik het met haar eens ben, maar om te laten zien dat de beide opties van de grootste partijen beroerd waren. Maar goed, dit gaat wel offtopic zo.
pi_215445294
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. En voor de Amerikaanse samenleving was deze keus ook beter. Na Clinton was er nooit meer een verbinder als Biden aan de macht gekomen. Clinton had juist een bloedhekel aan verbinders. Nu is er in elk geval een redelijke optie over gebleven.
Aah ok, honderden miljarden aan taxbreaks voor de ultrarijken, afbraak van de gezondheidszorg, torpederen van de Iran-deal, het land in een bittere tweedeling storten en een poging tot een staatsgreep.

Maar dat is de prijs die je nu eenmaal moet betalen voor de ultieme beloning: verbinder Biden die een paar scherven mocht opruimen.
pi_215445320
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
...het land in een bittere tweedeling storten...
Dat was al zo en was met Clinton nog erger geworden: niet alleen de Republikeinen waren dan geradicaliseerd, ook de Democraten. Er was dan geen enkele redelijke partij meer over geweest, dat is 100% mijn overtuiging. Clinton had de Democraten net zo hard afgebroken als al gebeurd was met de Republikeinen (let op: Trump is daar niet de oorzaak, maar een gevolg van de afbraak van de partij). Liever 4 jaar Trump dan geen enkele redelijke optie meer in de toekomst.
pi_215445383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was al zo en was met Clinton nog erger geworden: niet alleen de Republikeinen waren dan geradicaliseerd, ook de Democraten. Er was dan geen enkele redelijke partij meer over geweest, dat is 100% mijn overtuiging. Clinton had de Democraten net zo hard afgebroken als al gebeurd was met de Republikeinen (let op: Trump is daar niet de oorzaak, maar een gevolg van de afbraak van de partij). Liever 4 jaar Trump dan geen enkele redelijke optie meer in de toekomst.
Je bent gewoon in de Fox-propaganda getrapt van Clinton als een enge liberale heks die het liefst zoveel mogelijk aan ongeboren baby’s wil knutselen.

Dat Trump een enge, gevaarlijke en autoritaire man was, was dan weer geen propaganda en is ook gewoon waarheid gebleken. Dat je hem liever aan de macht ziet is extreem cynisch en ook ronduit dom. Het is niet zo dat als je autocraten de macht geeft, je daarmee ruimte schept voor het redelijke geluid. Autocraten breken af, creëren de omstandigheden om nóg meer af te breken en maken het alleen maar moeilijker om weer op te bouwen.

Misschien moeten we anders Thierry Baudet ook 4 jaar de macht geven? Het is even doorbijten natuurlijk, maar dan komt er daarná in ieder geval weer ruimte voor het redelijke geluid.
pi_215445436
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:16 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je bent gewoon in de Fox-propaganda getrapt van Clinton als een enge liberale heks die het liefst zoveel mogelijk aan ongeboren baby’s wil knutselen.
Ik kijk geen Fox, dus nee. Ik zit wel in wat Amerikaanse christelijke mailgroepen. Geen enkele predikant oid adviseerde om Clinton te stemmen, ze adviseren wel massaal (in mijn groepen eigenlijk praktisch 100%) om Biden of nu Harris te stemmen. Dat geeft gewoon wel wat aan.
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:00:55 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445846
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze doelde daar echt op embryoselectie, niet op het feit dat je met een schonere leefomgeving zorgt voor minder handicaps. Maar echt dat je geen gehandicapt kind uit kiest. Gevolg: net als in IJsland en Denemarken waar je tegenwoordig als ouders boos wordt aangekeken als je een kind met het Syndroom van Down 'geboren laat worden'. Wat mij betreft de grootste voorbeelden van niet-inclusieve samenlevingen.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. :) Met dat laatste.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:04:51 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445889
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:16 schreef Lichtloper het volgende:
Misschien moeten we anders Thierry Baudet ook 4 jaar de macht geven? Het is even doorbijten natuurlijk, maar dan komt er daarná in ieder geval weer ruimte voor het redelijke geluid.
Of vier jaar Wilders. Zo heel anders dan Trump zijn agenda is het niet. Wilders steunt Trump immers, nog steeds.

Een groot misverstand onder de bevolking bestaat over dat er een gapend gat tussen Wilders en Baudet zou bestaan (of Eerdmans). Alleen in de vorm misschien, inhoudelijk niet echt. Baudet zei zelf: mijn optreden heeft Wilders acceptabeler gemaakt. Hij zei het zelf.

Trump zegt nu openlijk: stem op mij en je hoeft nooit meer te stemmen. Run government like a business. Daarom weg met het circus van de verkiezingen, mooie bezuiniging, efficiënt. Singapore en Dubai als lichtende voorbeelden (met veel leuke slaven in Dubai! Letterlijk heb je daar slaven en slavernij, dat generaties lang door kan gaan).

[ Bericht 6% gewijzigd door Klopkoek op 02-11-2024 11:14:47 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:13:38 #291
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445988
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had waarschijnlijk Stein gestemd. Niet omdat ik het met haar eens ben, maar om te laten zien dat de beide opties van de grootste partijen beroerd waren. Maar goed, dit gaat wel offtopic zo.
Jill Stein heeft iets teveel van een Kremlin lucht om haar heen en wordt gesponsord door de GOP.

De Europese Groenen moeten weinig van haar hebben.

Maar dat was in 2016 natuurlijk allemaal nog onduidelijk en in de toekomst.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:17:32 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215446038
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Of vier jaar Wilders. Zo heel anders dan Trump zijn agenda is het niet. Wilders steunt Trump immers, nog steeds.

Een groot misverstand onder de bevolking bestaat over dat er een gapend gat tussen Wilders en Baudet zou bestaan (of Eerdmans). Alleen in de vorm misschien, inhoudelijk niet echt. Baudet zei zelf: mijn optreden heeft Wilders acceptabeler gemaakt. Hij zei het zelf.

Trump zegt nu openlijk: stem op mij en je hoeft nooit meer te stemmen. Run government like a business. Daarom weg met het circus van de verkiezingen, mooie bezuiniging, efficiënt. Singapore en Dubai als lichtende voorbeelden (met veel leuke slaven in Dubai! Letterlijk heb je daar slaven en slavernij, dat generaties lang door kan gaan).
Wilders is gewoon een iets extremere versie van Trump.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:35:46 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215446193
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vraag me nou af waar dat op is gebaseerd. Hillary was naar mijn idee gewoon een mainstream partijbons die naar mijn idee gewoon een centrumkoers vaarde. Ze was vooral een nogal veel weerstand opwekkende persoonlijkheid maar dat had volgens mij weinig met haar standpunten te maken. En had ook wel wat teveel schandalen aan haar broek.

Dat Hillary een vervelend mens is, die haar ellebogen flink heeft gebruikt, dat geloof ik wel. Maar dat ze een soort Trump zou worden, daar wijst ook niks op.
pi_215446253
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pia Dijkstra staat voor alles waarin CU en D66 elkaar niet kunnen vinden. Extreem richting zelfbeschikking en de wetenschap moet alles maar kunnen aanpassen aan mensen, maar Pia Dijkstra was ook het laatste D66 kamerlid dat nog pleitte voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Op dezelfde manier pleitte Clinton enorm voor embryoselectie, eigenlijk moest er overal op geselecteerd kunnen worden. En aangezien in de VS IVF nog veel normaler is dan hier, krijg je dan een generatie uitgezochte kinderen. Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.
Ik vind het wel grappig dat we nu weten dat er een bankier vanuit Uruguay aan Forum en PVV trekt (en de VVD braaf volgt), ze de weg richting fascisme bewandelen en steeds een tandje bijschakelen.

Dat je het nu hebt over hoe “extreem” Pia Dijkstra wel niet is, alsof ze ook maar enig prikje kan geven in de lak van de hele fascistische stoomlocomotief van PVVD.
pi_215446556
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vraag me nou af waar dat op is gebaseerd. Hillary was naar mijn idee gewoon een mainstream partijbons die naar mijn idee gewoon een centrumkoers vaarde. Ze was vooral een nogal veel weerstand opwekkende persoonlijkheid maar dat had volgens mij weinig met haar standpunten te maken. En had ook wel wat teveel schandalen aan haar broek.

Dat Hillary een vervelend mens is, die haar ellebogen flink heeft gebruikt, dat geloof ik wel. Maar dat ze een soort Trump zou worden, daar wijst ook niks op.
Eens ik denk dat die weerstand tegen zo'n Hillary meer gebaseerd is op hetzelfde als bij bijvoorbeeld Kaag dan dat ze nou werkelijk zo afschuwelijk was. Komt gewoon niet heel oprecht over en niet gezellig ofzo dat je denkt daarmee zou ik een bietje willen drinken. Zal vast meespelen dat het vrouwen zijn dat vinden mensen toch heel moeilijk te verteren als die naar voren worden geschoven terwijl het bij mannen de norm is. Zie je bij zon Harris ook je hebt van die types die willen doen alsof ze daar zitten als token of omhoog geneukt.
Qua competenties lijkt me bij dat ze echt wel goed zaten en dat de 'hetze' nogal overtrokken is en gebaseerd op een soort collectief gehaat dat vrij succesvol was. De kracht van herhaling als men maar vaak genoeg iets herhaalt blijft er toch vanzelf wat plakken.
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:53:40 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215447208
https://x.com/ajboekestijn/status/1852662643443581129
https://x.com/mmeeuw/status/1852661371877429400

Er is meer te vinden maar het lijkt erop dat Henk Vermeer gewoon dezelfde teksten heeft uitgekraamd over de Spaanse overstromingen als de extreem-rechtse partijen daar. Het fascistische Vox. Dat Vox is écht niet fris en zelfs geweldadig.

Kockelmann knikte instemmend. @miss_sly

Verbaast me niks want dat extreem-rechts internationaal communicatietactieken deelt is wel langer bekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:43:45 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215447632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:

Er is meer te vinden maar het lijkt erop dat Henk Vermeer gewoon dezelfde teksten heeft uitgekraamd over de Spaanse overstromingen als de extreem-rechtse partijen daar. Het fascistische Vox. Dat Vox is écht niet fris en zelfs geweldadig.

Kockelmann knikte instemmend. @:miss_sly

Verbaast me niks want dat extreem-rechts internationaal communicatietactieken deelt is wel langer bekend.
Henk Vermeer is ook gespot tijdens een lezing van Clintel, eveneens een beruchte organisatie die zich bezig houdt met desinformatie.

https://www.tubantia.nl/a(...)lotdenkers~aa5605bb/

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 02-11-2024 15:27:38 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215447649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat we nu weten dat er een bankier vanuit Uruguay aan Forum en PVV trekt (en de VVD braaf volgt), ze de weg richting fascisme bewandelen en steeds een tandje bijschakelen.

Dat je het nu hebt over hoe “extreem” Pia Dijkstra wel niet is, alsof ze ook maar enig prikje kan geven in de lak van de hele fascistische stoomlocomotief van PVVD.
Het is niet omdat we nu een idiote partij aan de macht hebben, dat je het dan met alle anderen plots eens moet zijn. Pia Dijkstra was op bepaalde punten ook extreem en daar kwam ze juist ook voor uit, daar was ze trots op. Maar daar mag je het dan ook gewoon hartgrondig mee oneens zijn.

Fascistisch is de PVV trouwens niet, er moet wat minder goedkoop met dergelijke termen gestrooid worden. Fascisme zonder geweld bestaat niet en de PVV heeft geen geweldadige milities in uniform. Juist dat laatste kenmerkt het fascisme, laten we ons tot de feiten beperken. Ze zijn radicaal-rechts en willen de rechtsstaat slopen en ze bestaan bij de gratie van haat, dat is erg genoeg.
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 14:50:12 #299
5428 crew  miss_sly
pi_215447678
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:

Kockelmann knikte instemmend. @:miss_sly

Het is een ook wappie-talking point, 'Ze hEBbuH hEEl vEel daMmEN WeggeHaAlD, daT moeSt Van WEF!!#%#@!@#".
  zaterdag 2 november 2024 @ 16:36:46 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215449203
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een ook wappie-talking point, 'Ze hEBbuH hEEl vEel daMmEN WeggeHaAlD, daT moeSt Van WEF!!#%#@!@#".
Tegen Kockelmann zegt Vermeer: ik ben geen klimaatontkenner. Kockelmann vraagt niet door en wat hij bij Clintel doet.

Hier word ik ook niet vrolijk van (Wierd Duk en Ad Verbrugge duiken ook weer op; de podcast van de laatste mbt welke middeltjes je moet drinken tegen Covid)
https://pointer.kro-ncrv.(...)spreiden-structureel
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')