Bij mij ook niet!quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft niks met autoritaire types te maken
Ik had het al aangepast naar landbouw, want het is inderdaad landbouw daar. Na intensieve komt alleen mijn tablet automatisch met de suggestie veehouderijquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het intensieve veehouderij, of juist landbouw waarbij meer vlak land efficienter is voor de grote machines die nodig zijn?
Hoe dan ook, de agrarische sector is inderdaad mede aan deze ramp.
Exact. Kockelmann doet alsof hij is van de afdeling 'Hardtalk' maar het is een pose bij hem.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weet je wat daar één van de oorzaken is? De intensievere landbouw: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-landgebruik-helpen
Pia Dijkstra staat voor alles waarin CU en D66 elkaar niet kunnen vinden. Extreem richting zelfbeschikking en de wetenschap moet alles maar kunnen aanpassen aan mensen, maar Pia Dijkstra was ook het laatste D66 kamerlid dat nog pleitte voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Op dezelfde manier pleitte Clinton enorm voor embryoselectie, eigenlijk moest er overal op geselecteerd kunnen worden. En aangezien in de VS IVF nog veel normaler is dan hier, krijg je dan een generatie uitgezochte kinderen. Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de Pia Dijkstra? Wat is er zo extreem aan haar?
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten. Zeker in de Amerikaanse maatschappij is het hebben van een handicap verre van een pretje, en ook voor ouders geen pretje overigens (aan risicodeling/risk pooling, solidariteit en schaalvoordelen bij bekostiging doet men daar niet).quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:34 schreef Hanca het volgende:
Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.
Ze doelde daar echt op embryoselectie, niet op het feit dat je met een schonere leefomgeving zorgt voor minder handicaps. Maar echt dat je geen gehandicapt kind uit kiest. Gevolg: net als in IJsland en Denemarken waar je tegenwoordig als ouders boos wordt aangekeken als je een kind met het Syndroom van Down 'geboren laat worden'. Wat mij betreft de grootste voorbeelden van niet-inclusieve samenlevingen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten.
Nou daar zat je dan flink naast, want Clinton was overduidelijk een veel betere president geweest dan Trump. Dat was voor elk weldenkend mens overduidelijk. Met de wijsheid van nu en ook met de wijsheid van toen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:20 schreef Hanca het volgende:
. Wat mij betreft was het toen een keuze tussen 2 extreem slechte opties die allebei alleen maar de slechtse president ooit van de VS konden worden. Waarbij de Republikeinen al waren geradicaliseerd en Clinton de potentie had hetzelfde te doen met de Democraten.
Daar ben ik het dus niet mee eens. En voor de Amerikaanse samenleving was deze keus ook beter. Na Clinton was er nooit meer een verbinder als Biden aan de macht gekomen. Clinton had juist een bloedhekel aan verbinders. Nu is er in elk geval een redelijke optie over gebleven.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nou daar zat je dan flink naast, want Clinton was overduidelijk een veel betere president geweest dan Trump. Dat was voor elk weldenkend mens overduidelijk. Met de wijsheid van nu en ook met de wijsheid van toen.
Ik had waarschijnlijk Stein gestemd. Niet omdat ik het met haar eens ben, maar om te laten zien dat de beide opties van de grootste partijen beroerd waren. Maar goed, dit gaat wel offtopic zo.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo een rare uitspraak? Simpel gezegd: schonere leefomgeving en je krijgt minder gehandicapten. Zeker in de Amerikaanse maatschappij is het hebben van een handicap verre van een pretje, en ook voor ouders geen pretje overigens (aan risicodeling/risk pooling, solidariteit en schaalvoordelen bij bekostiging doet men daar niet).
Clinton vergelijk ik met Pechtold hier. Pechtold was in alles een VVDer in vermomming - met een progressief sausje - en ook mede verantwoordelijk voor dit soort toestanden. Ik zou dan waarschijnlijk thuis blijven of met een pistool op mijn hoofd PVV stemmen.
Aah ok, honderden miljarden aan taxbreaks voor de ultrarijken, afbraak van de gezondheidszorg, torpederen van de Iran-deal, het land in een bittere tweedeling storten en een poging tot een staatsgreep.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. En voor de Amerikaanse samenleving was deze keus ook beter. Na Clinton was er nooit meer een verbinder als Biden aan de macht gekomen. Clinton had juist een bloedhekel aan verbinders. Nu is er in elk geval een redelijke optie over gebleven.
Dat was al zo en was met Clinton nog erger geworden: niet alleen de Republikeinen waren dan geradicaliseerd, ook de Democraten. Er was dan geen enkele redelijke partij meer over geweest, dat is 100% mijn overtuiging. Clinton had de Democraten net zo hard afgebroken als al gebeurd was met de Republikeinen (let op: Trump is daar niet de oorzaak, maar een gevolg van de afbraak van de partij). Liever 4 jaar Trump dan geen enkele redelijke optie meer in de toekomst.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
...het land in een bittere tweedeling storten...
Je bent gewoon in de Fox-propaganda getrapt van Clinton als een enge liberale heks die het liefst zoveel mogelijk aan ongeboren baby’s wil knutselen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was al zo en was met Clinton nog erger geworden: niet alleen de Republikeinen waren dan geradicaliseerd, ook de Democraten. Er was dan geen enkele redelijke partij meer over geweest, dat is 100% mijn overtuiging. Clinton had de Democraten net zo hard afgebroken als al gebeurd was met de Republikeinen (let op: Trump is daar niet de oorzaak, maar een gevolg van de afbraak van de partij). Liever 4 jaar Trump dan geen enkele redelijke optie meer in de toekomst.
Ik kijk geen Fox, dus nee. Ik zit wel in wat Amerikaanse christelijke mailgroepen. Geen enkele predikant oid adviseerde om Clinton te stemmen, ze adviseren wel massaal (in mijn groepen eigenlijk praktisch 100%) om Biden of nu Harris te stemmen. Dat geeft gewoon wel wat aan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:16 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je bent gewoon in de Fox-propaganda getrapt van Clinton als een enge liberale heks die het liefst zoveel mogelijk aan ongeboren baby’s wil knutselen.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze doelde daar echt op embryoselectie, niet op het feit dat je met een schonere leefomgeving zorgt voor minder handicaps. Maar echt dat je geen gehandicapt kind uit kiest. Gevolg: net als in IJsland en Denemarken waar je tegenwoordig als ouders boos wordt aangekeken als je een kind met het Syndroom van Down 'geboren laat worden'. Wat mij betreft de grootste voorbeelden van niet-inclusieve samenlevingen.
Of vier jaar Wilders. Zo heel anders dan Trump zijn agenda is het niet. Wilders steunt Trump immers, nog steeds.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:16 schreef Lichtloper het volgende:
Misschien moeten we anders Thierry Baudet ook 4 jaar de macht geven? Het is even doorbijten natuurlijk, maar dan komt er daarná in ieder geval weer ruimte voor het redelijke geluid.
Jill Stein heeft iets teveel van een Kremlin lucht om haar heen en wordt gesponsord door de GOP.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had waarschijnlijk Stein gestemd. Niet omdat ik het met haar eens ben, maar om te laten zien dat de beide opties van de grootste partijen beroerd waren. Maar goed, dit gaat wel offtopic zo.
Wilders is gewoon een iets extremere versie van Trump.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Of vier jaar Wilders. Zo heel anders dan Trump zijn agenda is het niet. Wilders steunt Trump immers, nog steeds.
Een groot misverstand onder de bevolking bestaat over dat er een gapend gat tussen Wilders en Baudet zou bestaan (of Eerdmans). Alleen in de vorm misschien, inhoudelijk niet echt. Baudet zei zelf: mijn optreden heeft Wilders acceptabeler gemaakt. Hij zei het zelf.
Trump zegt nu openlijk: stem op mij en je hoeft nooit meer te stemmen. Run government like a business. Daarom weg met het circus van de verkiezingen, mooie bezuiniging, efficiënt. Singapore en Dubai als lichtende voorbeelden (met veel leuke slaven in Dubai! Letterlijk heb je daar slaven en slavernij, dat generaties lang door kan gaan).
Ik vraag me nou af waar dat op is gebaseerd. Hillary was naar mijn idee gewoon een mainstream partijbons die naar mijn idee gewoon een centrumkoers vaarde. Ze was vooral een nogal veel weerstand opwekkende persoonlijkheid maar dat had volgens mij weinig met haar standpunten te maken. En had ook wel wat teveel schandalen aan haar broek.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was al zo en was met Clinton nog erger geworden: niet alleen de Republikeinen waren dan geradicaliseerd, ook de Democraten. Er was dan geen enkele redelijke partij meer over geweest, dat is 100% mijn overtuiging. Clinton had de Democraten net zo hard afgebroken als al gebeurd was met de Republikeinen (let op: Trump is daar niet de oorzaak, maar een gevolg van de afbraak van de partij). Liever 4 jaar Trump dan geen enkele redelijke optie meer in de toekomst.
Ik vind het wel grappig dat we nu weten dat er een bankier vanuit Uruguay aan Forum en PVV trekt (en de VVD braaf volgt), ze de weg richting fascisme bewandelen en steeds een tandje bijschakelen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pia Dijkstra staat voor alles waarin CU en D66 elkaar niet kunnen vinden. Extreem richting zelfbeschikking en de wetenschap moet alles maar kunnen aanpassen aan mensen, maar Pia Dijkstra was ook het laatste D66 kamerlid dat nog pleitte voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Op dezelfde manier pleitte Clinton enorm voor embryoselectie, eigenlijk moest er overal op geselecteerd kunnen worden. En aangezien in de VS IVF nog veel normaler is dan hier, krijg je dan een generatie uitgezochte kinderen. Ze noemde het ook zonde dat er nog zoveel gehandicapten geboren werden.
Eens ik denk dat die weerstand tegen zo'n Hillary meer gebaseerd is op hetzelfde als bij bijvoorbeeld Kaag dan dat ze nou werkelijk zo afschuwelijk was. Komt gewoon niet heel oprecht over en niet gezellig ofzo dat je denkt daarmee zou ik een bietje willen drinken. Zal vast meespelen dat het vrouwen zijn dat vinden mensen toch heel moeilijk te verteren als die naar voren worden geschoven terwijl het bij mannen de norm is. Zie je bij zon Harris ook je hebt van die types die willen doen alsof ze daar zitten als token of omhoog geneukt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me nou af waar dat op is gebaseerd. Hillary was naar mijn idee gewoon een mainstream partijbons die naar mijn idee gewoon een centrumkoers vaarde. Ze was vooral een nogal veel weerstand opwekkende persoonlijkheid maar dat had volgens mij weinig met haar standpunten te maken. En had ook wel wat teveel schandalen aan haar broek.
Dat Hillary een vervelend mens is, die haar ellebogen flink heeft gebruikt, dat geloof ik wel. Maar dat ze een soort Trump zou worden, daar wijst ook niks op.
Henk Vermeer is ook gespot tijdens een lezing van Clintel, eveneens een beruchte organisatie die zich bezig houdt met desinformatie.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
https://x.com/ajboekestijn/status/1852662643443581129
https://x.com/mmeeuw/status/1852661371877429400
Er is meer te vinden maar het lijkt erop dat Henk Vermeer gewoon dezelfde teksten heeft uitgekraamd over de Spaanse overstromingen als de extreem-rechtse partijen daar. Het fascistische Vox. Dat Vox is écht niet fris en zelfs geweldadig.
Kockelmann knikte instemmend. @:miss_sly
Verbaast me niks want dat extreem-rechts internationaal communicatietactieken deelt is wel langer bekend.
Het is niet omdat we nu een idiote partij aan de macht hebben, dat je het dan met alle anderen plots eens moet zijn. Pia Dijkstra was op bepaalde punten ook extreem en daar kwam ze juist ook voor uit, daar was ze trots op. Maar daar mag je het dan ook gewoon hartgrondig mee oneens zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat we nu weten dat er een bankier vanuit Uruguay aan Forum en PVV trekt (en de VVD braaf volgt), ze de weg richting fascisme bewandelen en steeds een tandje bijschakelen.
Dat je het nu hebt over hoe “extreem” Pia Dijkstra wel niet is, alsof ze ook maar enig prikje kan geven in de lak van de hele fascistische stoomlocomotief van PVVD.
Het is een ook wappie-talking point, 'Ze hEBbuH hEEl vEel daMmEN WeggeHaAlD, daT moeSt Van WEF!!#%#@!@#".quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
https://x.com/ajboekestijn/status/1852662643443581129
https://x.com/mmeeuw/status/1852661371877429400
Er is meer te vinden maar het lijkt erop dat Henk Vermeer gewoon dezelfde teksten heeft uitgekraamd over de Spaanse overstromingen als de extreem-rechtse partijen daar. Het fascistische Vox. Dat Vox is écht niet fris en zelfs geweldadig.
Kockelmann knikte instemmend. @:miss_sly
Verbaast me niks want dat extreem-rechts internationaal communicatietactieken deelt is wel langer bekend.
Tegen Kockelmann zegt Vermeer: ik ben geen klimaatontkenner. Kockelmann vraagt niet door en wat hij bij Clintel doet.quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een ook wappie-talking point, 'Ze hEBbuH hEEl vEel daMmEN WeggeHaAlD, daT moeSt Van WEF!!#%#@!@#".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |