LOL, gewoon een vraag; ik kwam hem online tegen en dacht, leuk om een discussie te voeren!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, de typische rechtse race to the bottom framing. Een klassieker. Zet twee benedenmodale groepen tegenover elkaar en redeneer dan naar minder 'rechten' toe.
Gemarginaliseerde groep A heeft het dankzij ons slecht (de enorm gegroeide groep daklozen) dus waarom zou groep B dit allemaal moeten 'krijgen'.
Daarom: doodstraf.
Voor sommige lieden zou dit weer moeten terug komen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:49 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens mij liggen de tijden van "op water en brood" toch wel ruim achter ons.
Absoluut mee eens, sommige zijn onze verzorgingsstaat niet waardig door hun eigen acties!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:59 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Voor sommige lieden zou dit weer moeten terug komen.
Je bent iig niet goed op de hoogte hoe het gaat in veel gevangenissen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
In gevangenis krijgen ze eten voorschotelt. Er is geen keuze wat zij willen eten.
Naast dat hebben ze alleen dieren op tv, kennen ze een bedtijd..
Spel console is ter leen en alleen uit jaren 2000 of ouder..
Verder hebben ze zeer beperkt beweging vrije..
Daartegen heb de daklozen meer vrijheid en mogelijkheden.
Mijn zwager heeft een tijd in Zaandam in de bak gezeten, en zit nu in TBS in Assen. Die mogen daar op beide plekken absoluut geen consoles met wifi of een mogelijkheid tot internet. Het zal wel verschillen van plek tot plek, maar ik heb niks nieuwers dan een ps2 gezien, een ps5 kunnen ze alleen maar van dromen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:11 schreef Chandler het volgende:
[..]
Je bent iig niet goed op de hoogte hoe het gaat in veel gevangenissen.
In veel gevangenissen koken de gevangen zelf en spelen de laatste games op de PS5. Hebben overdag zat tijd voor sport/activiteiten (die geregeld worden) en zelfs tijd om her en der wat te werken voor wat kleingeld.
Dak en thuislozen krijgen alleen maar te eten op vaste tijden, en moeten het doen met wat ze kunnen krijgen terwijl in het gevang er voor zover mij bekend (en ja ik heb directe en indirecte ervaring, nee ik heb niet gezeten) is het eten stukken beter dan in de opvang... (in een TBS kliniek kregen we zelfs gehaktballen die 2x zo groot waren als mijn eigen gehaktballen thuis, en die zijn ook niet aan de kleine kant.)
Ik wel, maar de laatste PS5 zag ik in een jeugdkliniek.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft een tijd in Zaandam in de bak gezeten, en zit nu in TBS in Assen. Die mogen daar op beide plekken absoluut geen consoles met wifi of een mogelijkheid tot internet. Het zal wel verschillen van plek tot plek, maar ik heb niks nieuwers dan een ps2 gezien, een ps5 kunnen ze alleen maar van dromen.
Als je een stel mensen ergens op straat laat verhongeren ben je een lul. Als je ze in jouw huis laat verhongeren ben je een nog veel grotere lul.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:41 schreef Chandler het volgende:
Ik kwam deze vraag ergens tegen en ben benieuwd naar uitleg.
Het idee is dat mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken terwijl veel mensen die dakloos zijn geworden door geen criminele zaken net niets krijgen (gelukkig is het hier in Nederland redelijk goed geregeld voor dak en thuislozen maar toch).
Wat denk jij hier van?
Dit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:48 schreef sp3c het volgende:
Omdat ze anders dood gaan?
De staat zet ze vast en neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor hun welzijn over
Vind het een vreemde vraag tbh
Recht van de sterkste Dven. Dat je dit vraagt laat al zien dat je het nooit zou overleven in de bak.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:22 schreef Dven het volgende:
Hoe gaat een gevangene zelf in zijn voeding voorzien wanneer de staat hem opgesloten heeft?
Nee, dat kan dus niet zomaar want je hebt geen vast verblijfadres en contactgegevens. Als dakloze kun je geen bijstandsuitkering krijgen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Daklozen kunnen als ze willen een uitkering krijgen en daar prima eten van kopen.
Jawel, ze kunnen bij de gemeente een briefadres krijgen zodat ze een daklozenuitkering kunnen aanvragen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet zomaar want je hebt geen vast verblijfadres en contactgegevens. Als dakloze kun je geen bijstandsuitkering krijgen.
De kern is denk ik het volgende: waarom neemt de staat wel verantwoordelijkheid voor criminelen en niet voor daklozen die geen criminelen zijn? Het is duidelijk dat ze gevangenen moeten voeren, maar waarom niet de verantwoordelijkheid om mensen ook te moeten voeren die in een extra ellendige situatie zitten (en ook niet zomaar eten kunnen krijgen)quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:48 schreef sp3c het volgende:
Omdat ze anders dood gaan?
De staat zet ze vast en neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor hun welzijn over
Vind het een vreemde vraag tbh
Daklozenuitkering is vele malen minder dan een bijstandsuitkering. Dus niet jawel. Gewoon nee.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, ze kunnen bij de gemeente een briefadres krijgen zodat ze een daklozenuitkering kunnen aanvragen.
Klopt, maar dan kunnen ze daar nog steeds eten van kopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:27 schreef LushiM het volgende:
[..]
Daklozenuitkering is vele malen minder dan een bijstandsuitkering. Dus niet jawel. Gewoon nee.
Maar niet iedere daklozen wil geholpen worden natuurlijk. Maar de daklozen die wel graag geholpen willen worden zouden we beter moeten helpen dan we nu doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:11 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie hierin eigenlijk vooral een pleidooi om dakloze mensen beter op te vangen. Altijd een verwarmde slaapplek (dus niet alleen als het vriest), driemaal per dag een voedzame maaltijd en ruimte om naar het toilet te gaan en om te douchen. En hulp om aan de situatie van dakloosheid een einde te maken.
Sommige daklozen willen niet meewerken inderdaad en gaan liever bedelen of andere dubieuze dingen doen om aan geld te komen. De zorgmijders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar niet iedere daklozen wil geholpen worden natuurlijk. Maar de daklozen die wel graag geholpen willen worden zouden we beter moeten helpen dan we nu doen.
De stijging van daklozen zou een nationale schande moeten zijn. Het huidige regeerprogramma zegt er helemaal niets over... (de vorige twee kabinetten wel)quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar niet iedere daklozen wil geholpen worden natuurlijk. Maar de daklozen die wel graag geholpen willen worden zouden we beter moeten helpen dan we nu doen.
Dat is niet zo gek. Dankzij het opheffen van de spreidingswet gaan er nog meer daklozen en overlast bijkomen op straat. Rechts zag dat het goed was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De stijging van daklozen zou een nationale schande moeten zijn. Het huidige regeerprogramma zegt er helemaal niets over... (de vorige twee kabinetten wel)
Flinke aanname van jou, dat ik nooit gezeten hebquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Recht van de sterkste Dven. Dat je dit vraagt laat al zien dat je het nooit zou overleven in de bak.
Heb je in een donker Afrikaanse land gezeten voor wapenhandel en het willen plegen van staatsgrepen enzo?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Flinke aanname van jou, dat ik nooit gezeten heb
Nee hen wordt als straf de vrijheid ontnomen, we ontnemen ze echter niet hun gezondheid dus dan kan je niet anders dan ze goed te eten geven.quote:mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken
Ik nam inderdaad aan dat je naar Oost-Europa gevlucht was vóórdat je gepakt werd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Flinke aanname van jou, dat ik nooit gezeten heb
Je krijgt elke week een bestellijst waar je boodschappen kunt aankruisen, mits je geld hebt, want het kost ongeveer het dubbele van wat het buiten kost.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:22 schreef Dven het volgende:
Hoe gaat een gevangene zelf in zijn voeding voorzien wanneer de staat hem opgesloten heeft?
Hebben ze je nog gemarteld om een bekentenis uit je te trekken?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:40 schreef sp3c het volgende:
ik zat een keer een ochtend vast zonder reden, kreeg geen koffie, kreeg geen ontbijt, kreeg geen dekens etc. terwijl dat wel in het boekje stond en toen ze mijn vingerafdrukken wilde nemen deed de computer het niet dus die moest ik eerst fixen om er vanaf te zijn
voelde gewoon als werk, wel goed betaald werk want pro deo advocaatje is flink aan het werk gegaan
blijkbaar waren er inbraken en ik lijk 99% op het signalement, de rechter leek het onwaarschijnlijk dat het signalement was 'donkere jongen met ijshockeyshirt en korte broek en een tas vol bammetjes bij 5 graden celsius'
iedereen was het ermee eens
nee daar ben ik te macho voorquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben ze je nog gemarteld om een bekentenis uit je te trekken?
Wat ik denk? Ik denk dat we gevangenen eten moeten geven. Het is niet alsof ze het zelf kunnen gaan halen in de supermarkt hè.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:41 schreef Chandler het volgende:
Ik kwam deze vraag ergens tegen en ben benieuwd naar uitleg.
Het idee is dat mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken terwijl veel mensen die dakloos zijn geworden door geen criminele zaken net niets krijgen (gelukkig is het hier in Nederland redelijk goed geregeld voor dak en thuislozen maar toch).
Wat denk jij hier van?
Flinke aanname van jou dat het in Nederland wasquote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik nam inderdaad aan dat je naar Oost-Europa gevlucht was vóórdat je gepakt werd.
Maar ik ging er dus onterecht van uit dat je een slimme crimineel was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |