abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215412057
Ik kwam deze vraag ergens tegen en ben benieuwd naar uitleg.

Het idee is dat mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken terwijl veel mensen die dakloos zijn geworden door geen criminele zaken net niets krijgen (gelukkig is het hier in Nederland redelijk goed geregeld voor dak en thuislozen maar toch).

Wat denk jij hier van?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215412116
Appels en peren vergelijken.
Maar goed: De straf voor criminelen is opsluiting, minder/slecht eten is niet de straf. Dit blijven ze dus gewoon krijgen en zeker niet als beloning.
pi_215412119
Ah, de typische rechtse race to the bottom framing. Een klassieker. Zet twee benedenmodale groepen tegenover elkaar en redeneer dan naar minder 'rechten' toe.

Gemarginaliseerde groep A heeft het dankzij ons slecht (de enorm gegroeide groep daklozen) dus waarom zou groep B dit allemaal moeten 'krijgen'.

Daarom: doodstraf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:48:28 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215412129
Omdat ze anders dood gaan?

De staat zet ze vast en neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor hun welzijn over

Vind het een vreemde vraag tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:49:55 #5
375570 crew  Cyan9
pi_215412150
Volgens mij liggen de tijden van "op water en brood" toch wel ruim achter ons.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215412269
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, de typische rechtse race to the bottom framing. Een klassieker. Zet twee benedenmodale groepen tegenover elkaar en redeneer dan naar minder 'rechten' toe.

Gemarginaliseerde groep A heeft het dankzij ons slecht (de enorm gegroeide groep daklozen) dus waarom zou groep B dit allemaal moeten 'krijgen'.

Daarom: doodstraf.
LOL, gewoon een vraag; ik kwam hem online tegen en dacht, leuk om een discussie te voeren! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215412292
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:49 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens mij liggen de tijden van "op water en brood" toch wel ruim achter ons.
Voor sommige lieden zou dit weer moeten terug komen.
pi_215412328
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:59 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Voor sommige lieden zou dit weer moeten terug komen.
Absoluut mee eens, sommige zijn onze verzorgingsstaat niet waardig door hun eigen acties! :Y
Like trump...
pi_215412332
In gevangenis krijgen ze eten voorschotelt. Er is geen keuze wat zij willen eten.

Naast dat hebben ze alleen dieren op tv, kennen ze een bedtijd..
Spel console is ter leen en alleen uit jaren 2000 of ouder..

Verder hebben ze zeer beperkt beweging vrije..

Daartegen heb de daklozen meer vrijheid en mogelijkheden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215412335
Ontnemen van vrijheid is de straf. Ze hoeven geen biefstuk te eten, maar als ze vrijkomen hoop ik dat ex-criminelen in elk geval niet gezondheidsproblemen er bij hebben gekregen. Daar heeft niemand wat aan.
-nee-
pi_215412447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
In gevangenis krijgen ze eten voorschotelt. Er is geen keuze wat zij willen eten.

Naast dat hebben ze alleen dieren op tv, kennen ze een bedtijd..
Spel console is ter leen en alleen uit jaren 2000 of ouder..

Verder hebben ze zeer beperkt beweging vrije..

Daartegen heb de daklozen meer vrijheid en mogelijkheden.
Je bent iig niet goed op de hoogte hoe het gaat in veel gevangenissen.

In veel gevangenissen koken de gevangen zelf en spelen de laatste games op de PS5. Hebben overdag zat tijd voor sport/activiteiten (die geregeld worden) en zelfs tijd om her en der wat te werken voor wat kleingeld.

Dak en thuislozen krijgen alleen maar te eten op vaste tijden, en moeten het doen met wat ze kunnen krijgen terwijl in het gevang er voor zover mij bekend (en ja ik heb directe en indirecte ervaring, nee ik heb niet gezeten) is het eten stukken beter dan in de opvang... (in een TBS kliniek kregen we zelfs gehaktballen die 2x zo groot waren als mijn eigen gehaktballen thuis, en die zijn ook niet aan de kleine kant.)
Like trump...
pi_215412448
In de landen waar dat van toepassing is, zal de situatie in de gevangenis wellicht ook anders zijn.

De straf is vrijheidsontneming, verder niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_215412510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:11 schreef Chandler het volgende:

[..]
Je bent iig niet goed op de hoogte hoe het gaat in veel gevangenissen.

In veel gevangenissen koken de gevangen zelf en spelen de laatste games op de PS5. Hebben overdag zat tijd voor sport/activiteiten (die geregeld worden) en zelfs tijd om her en der wat te werken voor wat kleingeld.

Dak en thuislozen krijgen alleen maar te eten op vaste tijden, en moeten het doen met wat ze kunnen krijgen terwijl in het gevang er voor zover mij bekend (en ja ik heb directe en indirecte ervaring, nee ik heb niet gezeten) is het eten stukken beter dan in de opvang... (in een TBS kliniek kregen we zelfs gehaktballen die 2x zo groot waren als mijn eigen gehaktballen thuis, en die zijn ook niet aan de kleine kant.)
Mijn zwager heeft een tijd in Zaandam in de bak gezeten, en zit nu in TBS in Assen. Die mogen daar op beide plekken absoluut geen consoles met wifi of een mogelijkheid tot internet. Het zal wel verschillen van plek tot plek, maar ik heb niks nieuwers dan een ps2 gezien, een ps5 kunnen ze alleen maar van dromen.
-nee-
pi_215412605
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn zwager heeft een tijd in Zaandam in de bak gezeten, en zit nu in TBS in Assen. Die mogen daar op beide plekken absoluut geen consoles met wifi of een mogelijkheid tot internet. Het zal wel verschillen van plek tot plek, maar ik heb niks nieuwers dan een ps2 gezien, een ps5 kunnen ze alleen maar van dromen.
Ik wel, maar de laatste PS5 zag ik in een jeugdkliniek.

Maar speel liever op zo'n console buiten het gevang! _O-
Like trump...
pi_215413351
Ik zie hierin eigenlijk vooral een pleidooi om dakloze mensen beter op te vangen. Altijd een verwarmde slaapplek (dus niet alleen als het vriest), driemaal per dag een voedzame maaltijd en ruimte om naar het toilet te gaan en om te douchen. En hulp om aan de situatie van dakloosheid een einde te maken.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:22:15 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215413475
Hoe gaat een gevangene zelf in zijn voeding voorzien wanneer de staat hem opgesloten heeft? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215413651
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:41 schreef Chandler het volgende:

Het idee is dat mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken terwijl veel mensen die dakloos zijn geworden door geen criminele zaken net niets krijgen (gelukkig is het hier in Nederland redelijk goed geregeld voor dak en thuislozen maar toch).

Wat denk jij hier van?
Als je een stel mensen ergens op straat laat verhongeren ben je een lul. Als je ze in jouw huis laat verhongeren ben je een nog veel grotere lul.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:48 schreef sp3c het volgende:

De staat zet ze vast en neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor hun welzijn over

Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215413671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:22 schreef Dven het volgende:
Hoe gaat een gevangene zelf in zijn voeding voorzien wanneer de staat hem opgesloten heeft? :')
Recht van de sterkste Dven. Dat je dit vraagt laat al zien dat je het nooit zou overleven in de bak.
pi_215413725
Dakloos zijn is een keuze. Gevang genomen zijn niet, vandaar dat er verschil in zit.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:18:30 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215413946
Daklozen kunnen als ze willen een uitkering krijgen en daar prima eten van kopen.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:20:01 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215413959
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Daklozen kunnen als ze willen een uitkering krijgen en daar prima eten van kopen.
Nee, dat kan dus niet zomaar want je hebt geen vast verblijfadres en contactgegevens. Als dakloze kun je geen bijstandsuitkering krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:22:30 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215413982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet zomaar want je hebt geen vast verblijfadres en contactgegevens. Als dakloze kun je geen bijstandsuitkering krijgen.
Jawel, ze kunnen bij de gemeente een briefadres krijgen zodat ze een daklozenuitkering kunnen aanvragen.
pi_215414009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:48 schreef sp3c het volgende:

De kern is denk ik het volgende: waarom neemt de staat wel verantwoordelijkheid voor criminelen en niet voor daklozen die geen criminelen zijn? Het is duidelijk dat ze gevangenen moeten voeren, maar waarom niet de verantwoordelijkheid om mensen ook te moeten voeren die in een extra ellendige situatie zitten (en ook niet zomaar eten kunnen krijgen)
pi_215414016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, ze kunnen bij de gemeente een briefadres krijgen zodat ze een daklozenuitkering kunnen aanvragen.
Daklozenuitkering is vele malen minder dan een bijstandsuitkering. Dus niet jawel. Gewoon nee.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:33:14 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215414051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:27 schreef LushiM het volgende:

[..]
Daklozenuitkering is vele malen minder dan een bijstandsuitkering. Dus niet jawel. Gewoon nee.
Klopt, maar dan kunnen ze daar nog steeds eten van kopen.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:54:16 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_215414232
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:11 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie hierin eigenlijk vooral een pleidooi om dakloze mensen beter op te vangen. Altijd een verwarmde slaapplek (dus niet alleen als het vriest), driemaal per dag een voedzame maaltijd en ruimte om naar het toilet te gaan en om te douchen. En hulp om aan de situatie van dakloosheid een einde te maken.
Maar niet iedere daklozen wil geholpen worden natuurlijk. Maar de daklozen die wel graag geholpen willen worden zouden we beter moeten helpen dan we nu doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:00:56 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215414281
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar niet iedere daklozen wil geholpen worden natuurlijk. Maar de daklozen die wel graag geholpen willen worden zouden we beter moeten helpen dan we nu doen.
Sommige daklozen willen niet meewerken inderdaad en gaan liever bedelen of andere dubieuze dingen doen om aan geld te komen. De zorgmijders.

Anderen die wel willen, lopen soms vast in de bureaucratie. Zo hadden we in Eindhoven een jaar of tien geleden een probleem vanwege dat het beleid vereiste dat verslavingshulp werd geaccepteerd. Maar daklozen die niet verslaafd waren liepen daarom vast. :')

Uiteindelijk opgelost natuurlijk. Maar gezien dakloosheid vaak een complex verhaal is heb je wel vaker dat soort issues.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:27:41 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215414509
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Troel het volgende:

[..]
De stijging van daklozen zou een nationale schande moeten zijn. Het huidige regeerprogramma zegt er helemaal niets over... (de vorige twee kabinetten wel)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215416938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De stijging van daklozen zou een nationale schande moeten zijn. Het huidige regeerprogramma zegt er helemaal niets over... (de vorige twee kabinetten wel)
Dat is niet zo gek. Dankzij het opheffen van de spreidingswet gaan er nog meer daklozen en overlast bijkomen op straat. Rechts zag dat het goed was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:24:42 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215417412
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Recht van de sterkste Dven. Dat je dit vraagt laat al zien dat je het nooit zou overleven in de bak.
Flinke aanname van jou, dat ik nooit gezeten heb :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215417424
What the fuck!? Krijgen veroordeelden ook nog eten en drinken? Dat dit kan in Nederland!
pi_215417524
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:24 schreef Dven het volgende:

[..]
Heb je in een donker Afrikaanse land gezeten voor wapenhandel en het willen plegen van staatsgrepen enzo?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:52:44 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215417592
quote:
mensen die terecht opgepakt zijn voor criminele daden beloond worden met eten en drinken
Nee hen wordt als straf de vrijheid ontnomen, we ontnemen ze echter niet hun gezondheid dus dan kan je niet anders dan ze goed te eten geven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:14:37 #34
338319 ZarB
Piña colada
pi_215417780
De staat is verantwoordelijk voor de gevangenen. En is het wel zo netjes om ze te voorzien in eten en drinken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215418009
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:24 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik nam inderdaad aan dat je naar Oost-Europa gevlucht was vóórdat je gepakt werd.

Maar ik ging er dus onterecht van uit dat je een slimme crimineel was?

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 30-10-2024 12:59:46 ]
pi_215418238
Absoluut geen ps5 in de lik. Ook is het standaard eten kwalitatief zwaar ondermaats; bonen of kool met een kledder aardappel en wat mystery meat met botsplinters.

Als je niet het geld hebt om eten te kopen ben je overgeleverd aan het voer dat ze je geven. Geen aanrader.
pi_215418262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:22 schreef Dven het volgende:
Je krijgt elke week een bestellijst waar je boodschappen kunt aankruisen, mits je geld hebt, want het kost ongeveer het dubbele van wat het buiten kost.

Ik had het geluk dat ik geld van buiten kreeg en dus nooit het hondenvoer dat je standaard krijgt hoefde te eten.
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:40:58 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418294
ik zat een keer een ochtend vast zonder reden, kreeg geen koffie, kreeg geen ontbijt, kreeg geen dekens etc. terwijl dat wel in het boekje stond en toen ze mijn vingerafdrukken wilde nemen deed de computer het niet dus die moest ik eerst fixen om er vanaf te zijn

voelde gewoon als werk, wel goed betaald werk want pro deo advocaatje is flink aan het werk gegaan

blijkbaar waren er inbraken en ik lijk 99% op het signalement, de rechter leek het onwaarschijnlijk dat het signalement was 'donkere jongen met ijshockeyshirt en korte broek en een tas vol bammetjes bij 5 graden celsius'

iedereen was het ermee eens
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:41:10 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418295
wat eigenlijk racistisch van ze was
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:42:26 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418299
kan gewoon, zolang het nog geen ijshockeyseizoen is is het wmb zomer

dus korte broek en dat is de ene keer kouder dan de ander
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:42:57 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418301
dit seizoen valt wel mee, global warming for the win
pi_215418319
quote:
88s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:40 schreef sp3c het volgende:
ik zat een keer een ochtend vast zonder reden, kreeg geen koffie, kreeg geen ontbijt, kreeg geen dekens etc. terwijl dat wel in het boekje stond en toen ze mijn vingerafdrukken wilde nemen deed de computer het niet dus die moest ik eerst fixen om er vanaf te zijn

voelde gewoon als werk, wel goed betaald werk want pro deo advocaatje is flink aan het werk gegaan

blijkbaar waren er inbraken en ik lijk 99% op het signalement, de rechter leek het onwaarschijnlijk dat het signalement was 'donkere jongen met ijshockeyshirt en korte broek en een tas vol bammetjes bij 5 graden celsius'

iedereen was het ermee eens
Hebben ze je nog gemarteld om een bekentenis uit je te trekken?
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:47:15 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418322
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hebben ze je nog gemarteld om een bekentenis uit je te trekken?
nee daar ben ik te macho voor
pi_215418333
quote:
88s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee daar ben ik te macho voor
Oef, heb jij ff geluk gehad! :Y
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:49:47 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418341
toen ik daar binnen kwam vroeg zo'n vogel of ik advocaat wilden dus ik zeg ja bro ik weet niet hoe dit allemaal werkt dus doe maar de optie die allemaal hetzelfde klaar is

zegtie 'ja ik krijg iedere dag hier mensen die zeggen dat ze onschuldig zijn aan de balie }:|'
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:50:53 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418347
IK HEB NU NET WAT VAN JE VRIENDEN ONTMOET EN DAT SNAP IK HELEMAAL 100% SERPICO!
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 13:51:46 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215418351
gelijk uitkleden tot de onderbroek en naar de cel :')

vond de rechter niet zo ok
pi_215418680
Vanwege allerlei internationale verdragen.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 14:56:39 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215418693
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:41 schreef Chandler het volgende:

Wat denk jij hier van?
Wat ik denk? Ik denk dat we gevangenen eten moeten geven. Het is niet alsof ze het zelf kunnen gaan halen in de supermarkt hè.
Huilen dan.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 15:57:17 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215419143
quote:
12s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik nam inderdaad aan dat je naar Oost-Europa gevlucht was vóórdat je gepakt werd.

Maar ik ging er dus onterecht van uit dat je een slimme crimineel was?
Flinke aanname van jou dat het in Nederland was :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')