Beer Mile iets voor jou?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:26 schreef ok01 het volgende:
Kreeg zelf een keer een biertje aangeboden toen ik door Albertus rende die ik vervolgens net iets te enthousiast op dronk.
Moest daarna alleen nog vijf kilometer, dus had er instant spijt van
Prachtig dat dit bestaatquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Beer Mile iets voor jou?
https://www.beermile.com/(...)r-mile-world-classic`
Misschien moeten we ophouden voor we ook hier een reputatie van alcoholisme opbouwen
Lijkt me verschrikkelijk. Maar liever 3 van deze dan 1 urban trailquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Beer Mile iets voor jou?
https://www.beermile.com/(...)r-mile-world-classic`
Misschien moeten we ophouden voor we ook hier een reputatie van alcoholisme opbouwen
Ook tegen verkeer in, overal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:17 schreef GotC het volgende:
Oke, random vraag omdat ik irl iedereen het anders zie doen:
Stel, je moet op een fietspad hardlopen omdat er geen andere opties zijn. Aan welke kant ga je hardlopen?
[poll=7976]
Urban Night Run een optie a.s. zaterdag van zo'n 5km?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Die urban run in Eindhoven lijkt me wel echt leuk om te doen.
Maar valt helaas net in ons verhuisweekend, dus afhankelijk hoe het gaat, maar durf dat nu niet in te plannen 😅
Echt? Ik heb zo’n hekel aan lopers die, als er een voetpad is, op het fietspad gaan lopenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:13 schreef twist02 het volgende:
En ik loop trouwens standaard op het fietspad, ook als er een stoep naast isfietspad is vaak veel vlakker en comfortabeler lopen
komt nog, je horloge gaat je pittigere trainingen geven na verloop van tijd en ervaring. Lekker de trainingen afwerken en heel blijvenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Vraagje voor de Garmin gebruikers. Ik las hier laatst iets over de Garmin Coach en het leek mij een goede om eens uit mijn luie hardloopdip te komen. Welke trainer hebben jullie gekozen? Ik heb Greg en na mijn benchmarkrun zijn tot dusver alle trainingen een kwartiertje hardlopen. Ik had gehoopt op iets meer interval qua afwisseling. Gaat dat nog komen of kan ik beter een andere coach kiezen?
Ah, ik ben weer eens te ongeduldigquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
komt nog, je horloge gaat je pittigere trainingen geven na verloop van tijd en ervaring. Lekker de trainingen afwerken en heel blijven
Ik heb drie keer Greg gedaan: twee keer HM en een keer 10k. Mijn ervaring was dat de eerste 3 weken of zo allemaal korte loopjes op rustig tempo waren en daarna werd het langer en kwamen er intervallen en tempoloopjes bij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Vraagje voor de Garmin gebruikers. Ik las hier laatst iets over de Garmin Coach en het leek mij een goede om eens uit mijn luie hardloopdip te komen. Welke trainer hebben jullie gekozen? Ik heb Greg en na mijn benchmarkrun zijn tot dusver alle trainingen een kwartiertje hardlopen. Ik had gehoopt op iets meer interval qua afwisseling. Gaat dat nog komen of kan ik beter een andere coach kiezen?
Ligt ook aan de afstand. 5 km heeft geen interval. Langere afstanden wel (volgens mij zijn het 20 seconden strides).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:17 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Ligt ook aan de afstand. 5 km heeft geen interval. Langere afstanden wel (volgens mij zijn het 20 seconden strides).
Ik doe geen coach greg of amy ofzo maar gewoon de garmin schema's. Daar was het de eerste twee weken ook rustige loopjes en daarna kwam meer variatie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb drie keer Greg gedaan: twee keer HM en een keer 10k. Mijn ervaring was dat de eerste 3 weken of zo allemaal korte loopjes op rustig tempo waren en daarna werd het langer en kwamen er intervallen en tempoloopjes bij.
Ik heb ook al zo'n 6 maanden Greg aan voor HM schema's, vooral het begin was even suf, maar nu krijg ik, ook bij een nieuwe ronde, gewoon lange loopjes, en nog best wel op tempo ook.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Mijn z2 is ongeveer 5:05 (hartslag ongeveer 137 bij max van 182), dat is bij een marathon streef(!)tijd van 3 uur dus ik zou gevoelsmatig zeggen dat je z2 ergens boven de 6:00 zit.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:38 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Ik heb ook al zo'n 6 maanden Greg aan voor HM schema's, vooral het begin was even suf, maar nu krijg ik, ook bij een nieuwe ronde, gewoon lange loopjes, en nog best wel op tempo ook.
Vind het wel altijd bijzonder dat ik een easy run heb met een average van ~5:40, terwijl mijn marathon pace volgens m'n horloge 5:20 is. In mijn beleving hoort een easy run in Z2 te zijn (toch?!), nou, met 5:40 kom ik echt niet in Z2
Maarja, sinds mijn laatste HM 2 weken geleden komt mijn voorspellende tijd nu al 4 minuten lager uit, dus ik ben niet minder eigenwijs, en volg braaf Greg.
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mijn z2 is ongeveer 5:05 (hartslag ongeveer 137 bij max van 182), dat is bij een marathon streef(!)tijd van 3 uur dus ik zou gevoelsmatig zeggen dat je z2 ergens boven de 6:00 zit.
Maar je kunt beter uitgaan van je hartslag.
Ik heb het overzicht wat ik destijds had gebruikt teruggevonden op Webarchive.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.
Wat ik me kan herinneren:
- intervallen van 1 min snel 1 min rust
- 30 sec snel met 1 min rust
- 3 of 4 of 5 min snel, met 3 min rust
- 8x800m met 400m rust
- tempotraining van 15 tot 45 min op HM wedstrijdtempo
- tempotraining met 15 tot 30 min op 10k wedstrijdtempo
Heb ik allemaal langs zien komen in ca 12 weken Coach Greg.
Als je naar https://connect.garmin.com/modern/training-plan gaat, kun je onderin ook 'zelfgestuurde plannen' vinden, o.a. schema's voor HM/M, puur op hartslag. Misschien is dat iets?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:10 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.
Weet iemand anders een goed (uiteraard liefst gratis) hardloopschema voor de HM/M die gewoon lekker wél op hartslag gaat?Ik hou van een simpel/strak schema zodat ik braaf als een lemming 's avonds m'n training opstart en hij zelf zegt "Hup, rennen xx mins". (en gewoon simpel in Garmin te importeren is, zodat ik niet zodirect eerst een avond bezig ben een hele calender vol te prakken met workouts)
Meh, die plans waren het nét niet had ik het gevoel. Maar is ook alweer een tijdje terug.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Als je naar https://connect.garmin.com/modern/training-plan gaat, kun je onderin ook 'zelfgestuurde plannen' vinden, o.a. schema's voor HM/M, puur op hartslag. Misschien is dat iets?
Hoe krijg je een website onoverzichtelijk! Pfff, of ik ben te domquote:Edit: Of betaalde opties zoals via Training Peaks (https://www.trainingpeaks(...)-6-25-hours-per-week bv, volgt de 80/20 theorie)
Heb je eigenlijk natuurlijk groot gelijk in, dat vooropgesteldquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Echt? Ik heb zo’n hekel aan lopers die, als er een voetpad is, op het fietspad gaan lopen. Je bent een voetganger dus als er een voetpad is, loop je daar, vind ik
(maar een geasfalteerde weg loopt lekkerder idd)
Ik snap je helemaalquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk natuurlijk groot gelijk in, dat vooropgesteld
Maar <insert mijn manier om het toch goed te praten> op de stoep heb ik te maken met wandelaars, kinderwagens, rolstoelen, etc. En zij met mij
Die lopen daar ook allemaal terecht, dus ik wil dan ook niemand opjagen of verplichten om mij er langs te laten ofzo, maar tegelijkertijd erger ik me dan wel. Dus gevoelsmatig loop ik op een fietspad minder in de weg (en anderen mij).
Ik volg het schema van Ben Parkes, die zijn niet op hartslag, maar op verwachte eindtijd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:10 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.
Weet iemand anders een goed (uiteraard liefst gratis) hardloopschema voor de HM/M die gewoon lekker wél op hartslag gaat?Ik hou van een simpel/strak schema zodat ik braaf als een lemming 's avonds m'n training opstart en hij zelf zegt "Hup, rennen xx mins". (en gewoon simpel in Garmin te importeren is, zodat ik niet zodirect eerst een avond bezig ben een hele calender vol te prakken met workouts)
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzoquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik snap je helemaalIs zeker wat voor te zeggen!
Denk dat m'n gevoel ook vooral komt door wielrenners op een autoweg ipv fietspad, en dat ik daarom vind dat je op je eigen pad moet blijven om te voorkomen dat mensen ook zo denken over hardlopers. Ja, ik heb veel tijd om na te denken tijdens duurloopjes
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzo
*poetst zijn racefiets maar weer eens schoonquote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:
[..]!
Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't.
Oh, dit zou ik heel leuk vindenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.
Wat ik me kan herinneren:
- intervallen van 1 min snel 1 min rust
- 30 sec snel met 1 min rust
- 3 of 4 of 5 min snel, met 3 min rust
- 8x800m met 400m rust
- tempotraining van 15 tot 45 min op HM wedstrijdtempo
- tempotraining met 15 tot 30 min op 10k wedstrijdtempo
Heb ik allemaal langs zien komen in ca 12 weken Coach Greg.
Ben een keertje met zo'n clubje 'mannen' meegegaan op de racefiets, 12 man 2 aan 2 kort op elkaar 34kmph over het fietspad racen, je ziet alleen de rug van degene voor je en aan het geschreeuw van de 2 op kop moet je blind sturen. Behalve 5km op kop is het ook niet moeilijk om in de slipstream hoge snelheden te halen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:
[..]!
Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't.
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Zondag een wedstrijd in Dordrecht, doen er hier meer mee?
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24..
Klopt die ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:07 schreef En1gma het volgende:
Die heb ik vorig jaar gelopen, mooie loop maar toen was het wel slecht weer met regen en behoorlijk harde wind. Daarnaast was ik te laat bij de start omdat het een drama was om een parkeerplek te vinden. Daardoor veel te snel gestart en dat later moeten bekopen.
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen?
Ik ga trouwens met de fiets/trein juist om parkeer stress te voorkomen.
De voorspellingen zijn zondag wel goed, zonnetje met 11 graden. Dus de singlet kan weer aan.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:20 schreef GotC het volgende:
Ik mocht net nog even ontspannen 'Race Pace Practice K's' lopen. Al neemt ik het voorgenomen tempo met een schep zout aangezien het een trail is. Maar, desalwelteplus: Zondag m'n langste afstand ooit lopen, 21km
Ik doe mee. Laatste 6km is windje mee zoals het er nu uitzietquote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Zondag een wedstrijd in Dordrecht, doen er hier meer mee?
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24..
Tnx, heb een plekje gereserveerd in Q park. Als het goed is kan ik zo inrijdenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:24 schreef En1gma het volgende:
[..]
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Morgen maar weer eens proberen of het gaat. Na de marathon vier weken geleden eigenlijk nog maar twee of drie keer iets gelopen. Ook veel moe en verkouden laatste week, helpt allemaal niet.
Ik heb wel zin om weer zin in lopen te hebben.
Heb ik ook altijd moeite mee. Maar ik ga vanavond wel weer. Moet bezig blijven want de meest slecht maanden komen er weer aan vol met eten, borrels en bankhangen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.
En weer tijd voor een nieuwequote:Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes
Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.
Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.
Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En weer tijd voor een nieuwe![]()
![]()
(garantie)
ik sla hem opquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:59 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En weer tijd voor een nieuwe![]()
![]()
(garantie)
Ik heb hem op verzoek schoongemaakt en het kastje gereset (hoe noem je die dingen?) (batterij eruit)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:38 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?
Je wilt namelijk niet dat de hoge hartslag door iets anders dan de borstband veroorzaakt wordt.
Just to be sure
In oktober de 2.000km grens gepasseerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Nober het volgende:
Zaterdagavond een 5km en zondag de 10mi debuut dus die 5km ga ik rustig aandoen in de achterhoede.
Zit inmiddels op 150 loopjes na 10 maanden goed voor 1.720km!
quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:40 schreef PippenScottie het volgende:
Voor het eerst in drie weken weer een 5 km gelopen. Het ging niet van harte.
We zijn in Duitsland voor een lang weekend weg en ik had voor vannacht een hotel aan de voet van de Rijn bij Koblenz. Er startte ook een parkrun vlakbij het hotel, dat heeft mogelijk meegespeeld bij de keuze voor het hotel.
Nou moeten jullie weten dat wij in een vrij chaotisch huis wonen en ik een last minute pakker ben. Dus vanochtend kwam ik er achter dat ik niet mijn lange hardloopbroek had meegenomen, maar een maillot van mijn vrouw. Ik had ook geen korte broek mee, dus ik was een beetje in paniek.
Ik heb uiteindelijk voor een plan b gekozen, lopen in mijn zwembroek. Dat was helaas wel een speedo, maar gelukkig zo’n halflange. Ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik door de Duitse zedenpolitie werd opgepakt.
De tijd viel uiteindelijk nog mee. Nu is het Fruhstuck tijd
Ik zie het helemaal voor me, gelukkig een degelijke zwembroek, gezien het feit dat je niet bent aangehoudenquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:40 schreef PippenScottie het volgende:
Voor het eerst in drie weken weer een 5 km gelopen. Het ging niet van harte.
We zijn in Duitsland voor een lang weekend weg en ik had voor vannacht een hotel aan de voet van de Rijn bij Koblenz. Er startte ook een parkrun vlakbij het hotel, dat heeft mogelijk meegespeeld bij de keuze voor het hotel.
Nou moeten jullie weten dat wij in een vrij chaotisch huis wonen en ik een last minute pakker ben. Dus vanochtend kwam ik er achter dat ik niet mijn lange hardloopbroek had meegenomen, maar een maillot van mijn vrouw. Ik had ook geen korte broek mee, dus ik was een beetje in paniek.
Ik heb uiteindelijk voor een plan b gekozen, lopen in mijn zwembroek. Dat was helaas wel een speedo, maar gelukkig zo’n halflange. Ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik door de Duitse zedenpolitie werd opgepakt.
De tijd viel uiteindelijk nog mee. Nu is het Fruhstuck tijd
Dat kloptquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:36 schreef Serinde het volgende:
Bij een Garmin plan kun je van de loopjes eenvoudig de datum wijzigen als je toch een dag later wilt lopen bijvoorbeeld. Kan het kloppen dat dat bij de laatste, de race day, niet kan?
Opnieuw dusquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit een hagelwit T-shirt (ook van m'n werkgever); was ik ook niet per se gelukkig mee
Maar kan me bij lila ook opgetrokken wenkbrauwen voorstellen ja
Ik had een keer bedacht om gewone magneetjes te gebruiken, die hadden we toch liggen op zolder. Van die kleine, maar wel hele sterke. Dit soort:quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:18 schreef Serinde het volgende:
Is dit het moment om bibbits weer eens te promoten?
Wij krijgen ook witte shirts, maar wel technisch spul en geen katoen. Maakt mij verder niet uit behalve dat ik liever in singlets loop van mezelf ongeacht de kleurquote:Op zaterdag 2 november 2024 17:09 schreef twist02 het volgende:
Er gaan sowieso geen spelden door mijn shirts heen
Ik zweer bij zo'n elastieken band waar ik m'n startnummer aan vast kan makendat doe ik dan weer wel gewoon met spelden.
[..]
Opnieuw dus![]()
Wie verzint dat nou
Ja, kwalitatief gezien zijn het gelukkig verder wel goede shirts. Maar ik heb echt een hekel aan wit, vooral omdat dat nooit lang wit blijftquote:Op zaterdag 2 november 2024 18:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wij krijgen ook witte shirts, maar wel technisch spul en geen katoen. Maakt mij verder niet uit behalve dat ik liever in singlets loop van mezelf ongeacht de kleur
Eurosport 2.quote:Op zondag 3 november 2024 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Is New York vanmiddag nog ergens te volgen via een normale tv zender?
Is helaas een betaalde zender (tenminste bij KPN). Dat had ik niet verwacht dat je zo’n belangrijk evenement niet zomaar kan kijken. Al kan ik zelf via het Franse l’Equipe kijken, maar dat is heel een ander verhaal. Overigens teveel reclame, veel focus op de wheelchair race, en minder dan verwacht op onze eigen sport.quote:
Super knap gedaan!quote:Op zondag 3 november 2024 14:54 schreef GotC het volgende:
Alphense bergen trail gedaan! Was iets korter parcours (20.3 km), maar was blij er te zijn. Hierbij m’n onsamenhangende verslag:
De organisatie was, zoals ik al wist van 1 vd eerdere loopjes, echt top. Alles was uitstekend geregeld en van tevoren gecommuniceerd. De start was een druppelstart (in groepjes dus), zonder tijdsregistratie of zelfs maar een klok.
Dus, lekker van start gegaan. Mijn hele groep sprintte er vandoor, maar had ik al verwacht. Ik ben nu eenmaal langzamer en loop toch voor mezelf dus geen punt. Het was schitterend weer: Heel mistig, windstil, 11°. Gaf gelijk al indrukwekkende uitzichten. Het parcours was afwisselend single track, bos, heide, zand, en met veel klimmetjes. YUR zou het een speeltuin noemen.
Bij de eerste verzorgingspost rond 5 km stonden YUR en de mini, even veters opnieuw gedaan en weer door. Rond km 8 was een vrouw vlak voor me gevallen, dus even 5-10 min gestopt om haar te helpen. YUR stond bij de tweede verzorgingspost, paar honderd meter verderop en kreeg te horen dat er EHBO nodig was voor een vrouw en zag dat ik stilstond op de Garmin livetrack. Maar gelukkig was ik iig niet degene die hulp nodig had.
Na de verzorgingspost liep ik tijdje tussen de 12 km lopers, maar gelukkig kwam er een punt waarbij ik links mocht afslaan en zij naar rechts. Vanaf dat moment liep ik nagenoeg alleen, best lekker!
Nog 2 verzorgingsposten gepasseerd en vanaf km 18 had ik ineens persoonlijke escort: Ik was de laatste 21 km loper. Eerst baalde ik ervan, maar beide mannen gaven wel voldoende afleiding om het laatste stuk nog te blijven lopen en zo finishte ik, samen met een rennende mini, onder de 3 uur (incl al het stilstaan uiteraard).
Het was iig prachtig, met top vrijwilligers en alles goed geregeld. En ik ben trots op mezelf.
Op naar m’n volgende trainingsdoel: Sneller worden op de 5 km!
Yep! Er waren 4 afstanden: 8, 12, 21 en 25 km.quote:Op zondag 3 november 2024 17:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Super knap gedaan!
Weet niet of er meerdere afstanden waren? Iemand anders die ik op Strava volg heeft die trail op 23,5 km staan. Die heeft er ergens nog twee lusjes bij als ik het zo zie.
@:sport_life ook super netjes gedaan!
Welke Saucony dan ?!quote:Op zondag 3 november 2024 23:12 schreef kalinhos het volgende:
En als laatste post:
Gisteren sSaucony schoenen gekocht, dat zijn toffe dingen zegwilde eigenlijk wedstrijdschoenen, maar heb Hoka en die Nikes geprobeerd maar ze werden afgeraden omdat mijn enkel steeds naar binnen klapt dus ik wat ondersteuning nodig heb. Heb een paar x Brooks Adrenaline gelopen, keer Asics GT 4000 maar die Saucony is een heel andere wereld ineens!
Kan dat überhaupt wel doorgaan daar?quote:Op zondag 3 november 2024 23:07 schreef kalinhos het volgende:
Over 4 weken loop ik Valencia en als ik daar iets wil zal ik iig onder de anderhalf op de halve moeten lopen.
He dan heb je mij ingehaaldquote:Op zondag 3 november 2024 23:07 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag ook de Drechtstadloop Hm in Dordrecht gelopen. Zat al paar weekjes béetje te tobben met 1 knie, die heb ik denk ik wat overbelast laatste weken. Iets te snel opgebouwd denk ik, zitten of fietsen dan voel ik t maar met rennen valt t eigenlijk wel mee. Dus kdacht we gaan gewoon weg op 4:16 en we zien het wel. Het doel was onder de 1:30. Over 4 weken loop ik Valencia en als ik daar iets wil zal ik iig onder de anderhalf op de halve moeten lopen.
Maargoed. 1e km was ongekend kut. Door mn eigen getreuzel achteraan gestart waardoor je iedereen op een postzegel moet inhalen, 1e km was mn langzaamste.
Maar daarna! Het weer werd prachtig, het parcours werd breed (ik ken het parcours vrij goed) en ik voelde me eigenlijk topfit. Knie voelde ik wel íets maar ik liep 4:08 zonder problemen. Na 10km draaide je de Nieuwe Dordtse Biesbo in: normaal echt een plaatje om doorheen te lopen, nu was het dichte mist en zag je geen reet. Zonde, maar ideaal om te lopen. Iets kouder, geen wind, perfect. Laatste 6 km de (zwakke) wind in je rug, nog doorgetrokken met 2 km’s van 3:59 en uiteindelijk gefinisht in 1:26:15, een minuut of 5 van mn PR af! Nu is ook, mits álles meezit, wellicht een tijd rond de 3:00 op de hele mogelijk want ik had ook weer niet het gevoel alsof ik helemaal leeg was.
Ja geen idee. De MotoGP die een week eerder is is afgelast. Volgens mij is het parcours van de marathon niet echt geraakt, maargoed als alles eromheen kapot of weggestroomd is is het ook niet ideaal natuurlijk. Anders wordt Spijkenisse mijn plan Bquote:Op maandag 4 november 2024 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dat überhaupt wel doorgaan daar?
Saucint Guide 17 (ff gekeken naar wat er eigenlijk op de schoenen staat)quote:Op maandag 4 november 2024 09:34 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Welke Saucony dan ?!Ben nu wel erg nieuwsgierig.
Ik heb ook best wel ondersteuning nodig en kon erg lastig mijn nieuwe schoenen vinden. Ik liep altijd op Brooks Levitate, die liepen zalig, alleen zijn ze er niet meer kennlijk![]()
Uiteindelijk de Saucony Guide en Mizuno Wave Inspire gekocht (kon niet kiezen in de winkel, 20% korting haalde me over), Saucony is heerlijk zacht en de Mizuno lekker hard. Maar beide wel voldoende ondersteuning, vooral die Mizuno is heeeeerlijk met lange loopjes.
(De Adrenalines zijn mij ooit ook eens aangeraden, en zaten heerlijk, alleen na 1-2 weken kreeg ik allemaal pijntjes/klachten die ik daarvoor niet had. Dus die staan al een tijdje mooi, nieuw te zijn in mijn kast)
Jaaa! Die lopen heerlijk! Vroegâh, liep ik altijd op de Guide, tot de 10, toen hebben ze 'iets' gewijzigd en kreeg ik pijn/hielspoor.quote:Op maandag 4 november 2024 10:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Saucint Guide 17 (ff gekeken naar wat er eigenlijk op de schoenen staat)
Daar zijn duizenden mensen die de Rotterdam marathon wilde doen het niet mee eensquote:Op maandag 4 november 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Normaal gesproken is wel bekend wanneer een inschrijving opent, maar bij de CPC is het een groot mysterie.
Luister naar je verstand, zeg ik als bloedeigenwijze 42 jarige.quote:Op maandag 4 november 2024 16:35 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb een naar pijntje in mijn knie.
Ik ben wel wat kniepijn gewend, maar dat zit altijd in een pees aan de zijkant en daar helpt alleen rust tegen.
Dit pijntje lijkt bij de knieschijf te zitten en ik heb er vreemd genoeg vooral last van als ik rust, niet als ik aan het rennen ben. Maar dan wel weer ná het rennen. Het kwam ook opzetten toen ik een paar weken niet heb gesport en dan juist ‘s nachts.
Het is niet heel vervelend, het belemmert me niet. Maar ik ben 43 en kniepijntjes baren me wel een beetje zorgen.
Herkent iemand dit? Ik vind het niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan. Volgens google heb ik artrose, een bacteriële infectie en/of een slijmbeursontsteking. Mijn verstand zegt rusten, maar mijn hart zegt rennen.
^^quote:Op maandag 4 november 2024 16:45 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Luister naar je verstand, zeg ik als bloedeigenwijze 42 jarige.
Ga er mee naar een goede fysiotherapeut, die kan je waarschijnlijk beter helpen dan de huisarts.quote:Op maandag 4 november 2024 16:35 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb een naar pijntje in mijn knie.
Ik ben wel wat kniepijn gewend, maar dat zit altijd in een pees aan de zijkant en daar helpt alleen rust tegen.
Dit pijntje lijkt bij de knieschijf te zitten en ik heb er vreemd genoeg vooral last van als ik rust, niet als ik aan het rennen ben. Maar dan wel weer ná het rennen. Het kwam ook opzetten toen ik een paar weken niet heb gesport en dan juist ‘s nachts.
Het is niet heel vervelend, het belemmert me niet. Maar ik ben 43 en kniepijntjes baren me wel een beetje zorgen.
Herkent iemand dit? Ik vind het niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan. Volgens google heb ik artrose, een bacteriële infectie en/of een slijmbeursontsteking. Mijn verstand zegt rusten, maar mijn hart zegt rennen.
lekker bezigquote:Op maandag 4 november 2024 22:04 schreef Nober het volgende:
Lekkere weekendje gehad met de 5km en 10 mijl debuut.
Zaterdagavond de night run met zo'n vierhonderd deelnemers en veel lichten door gebouwen zoals een kerk, gemeentehuis, brandweer, supermarkt in rustig tempo alsof ze rekening met mij hielden. Het kwam ook nog uit op 5km dus helemaal tevreden mee.
Zondag iets te laat vertrokken naar de loop want ik dacht ik pak nog wel even het eerste deel van de F1 kwalificatie mee (niet dus!). Ik was uiteindelijk 2 minuten voor de start in het startvak en stond dus bepaald niet vooraan.
Eerste kilometers kon je amper inhalen door de drukte en op zo'n 2,5km kwamen er ineens een paar hele snelle lopers voorbij die nog verder naar achteren stonden dan ik... totdat ik in de gaten kreeg dat dat de 5km loop was. Die startte vijf minuten later.
Ben iets te snel gestart waardoor er voor de laatste kilometer nauwelijks nog wat in zat. Opzich wel tevreden met mijn tijd van SUB 1 uur 21 al was ik graag onder de 1:20 gedoken.
[ afbeelding ]
Niet de jubileummedaille die ze hadden besteld want die waren nog bij de douane in India...
Ga maar niet naar pagina 2 of 3 van google, dan vergaat de zin in het leven je vanzelf.quote:Op maandag 4 november 2024 16:35 schreef PippenScottie het volgende:
Volgens google heb ik artrose, een bacteriële infectie en/of een slijmbeursontsteking. Mijn verstand zegt rusten, maar mijn hart zegt rennen.
Dit. Voor alles is uiteindelijk een oplossing. En ls de fysio het niet kan oplossen, kan-ie je nog doorverwijzen naar een orthopeed.quote:Op maandag 4 november 2024 20:57 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Ga er mee naar een goede fysiotherapeut, die kan je waarschijnlijk beter helpen dan de huisarts.
Uitvaart is al geregeldquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ga maar niet naar pagina 2 of 3 van google, dan vergaat de zin in het leven je vanzelf.
( ga even langs een fysio ofzo)
Naar een fysio gaan is geen zwakte. Hij/zij kan je ook oefeningen geven die ook voor de toekomst nuttig kunnen zijnquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Uitvaart is al geregeld![]()
Ik kijk het nog even aan en zal me inhouden een tijdje niet rennen.
Ik ben groot fan van laagdrempelig naar de fysio gaanquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit. Voor alles is uiteindelijk een oplossing. En ls de fysio het niet kan oplossen, kan-ie je nog doorverwijzen naar een orthopeed.
Ik kan begrijpen dat het een kostentechnische afweging kan zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van laagdrempelig naar de fysio gaan
Mijn motto is dan, stel je zou blijven lopen en je knie vermoorden vs. minder lopen en iets conditie verliezen... welke optie levert een betere marathon opquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:43 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb toch ook nog wat last van mn knie. Als ik loop eigenlijk nauwelijks, maar als ik ga zitten en dan opsta oioi.
Ik ga hier al voor naar de fysio maar stel ik zou nu vrij weinig doen(30-40 per week max) tot marathon (1dec)…hoeveel aan conditie zou ik verliezen?
Ja goed punt. Fietsen voel ik ook (door het buigen) maar ik zal morgen ook ff checken met de fysiotherapeut.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn motto is dan, stel je zou blijven lopen en je knie vermoorden vs. minder lopen en iets conditie verliezen... welke optie levert een betere marathon op
Als fietsen of crosstraineren of zo wel pijnloos gaat, misschien dat meer doen naast je verminderde loopkilometers?
Waarschijnlijk deze maand.quote:Op maandag 4 november 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Normaal gesproken is wel bekend wanneer een inschrijving opent, maar bij de CPC is het een groot mysterie.
Nu geopend!quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarschijnlijk deze maand.
Volgend jaar de 50ste dus in 2046 bij de 070ste wil ik wel een keer die kant op.
Weer hetzelfde trucje van golazo door na een bepaald aantal inschrijvingen de prijs te verhogen.quote:
Ik zie het ja. Wat stom is dat!quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Weer hetzelfde trucje van golazo door na een bepaald aantal inschrijvingen de prijs te verhogen.
Niet zo heel veel, want de laatste 2 weken zijn sowieso taper.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:43 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga hier al voor naar de fysio maar stel ik zou nu vrij weinig doen(30-40 per week max) tot marathon (1dec)…hoeveel aan conditie zou ik verliezen?
Eens kijken of ik dat haal...quote:
Het equivalent van 2:00:00 op de HM komt uit op 54:30 op de 10km, uitgaande dat je goed getraind was voor de HM. Dan is een gat naar <50:00 wel enorm. ( http://www.corniel.nl/runs/ ). Bij een sub 50 verwacht je een HM van rond de 1:50:00quote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef rawdemin het volgende:
Mezelf zojuist even lastminute ingeschreven voor de Olympisch Stadionloop.
Toch weer eens een leuke afwisseling in de training voor de Halve van Egmond en grappig om te kijken of ik al een stuk sneller kan/ga. Ik hoop ergens richting de 45-50 minuten uit te komen op de 10k.
Volgens zit ik nu op 50:59, dus ik ga mezelf even lekker uitputten.
Uiteindelijk onwaarschijnlijk doel is Halve van Egmond te doen richting de 1:45, maar de HM Eindhoven was 2u dus of die in deze korte tijd helemaal realistisch of haalbaar is, geen idee(onhaalbare doelen doen het altijd goed bij mij)
Voor mijn gevoel zit er nog erg veel meer in het vat. Ik was altijd erg onregelmatig qua trainen, loop wel al zo'n 13 jaar, maar niet gestructureerd. Laatste half jaar komt er pas echt structureel 4-5x per week lopen via een schema bij. Qua pijntjes is het echt bizar veel minder geworden en qua tijden merk ik dat ik gewoon goed/lekker loop.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het equivalent van 2:00:00 op de HM komt uit op 54:30 op de 10km, uitgaande dat je goed getraind was voor de HM. Dan is een gat naar <50:00 wel enorm. ( http://www.corniel.nl/runs/ ). Bij een sub 50 verwacht je een HM van rond de 1:50:00
Voor mij kloppen deze tijden nagenoeg precies. Dit jaar in mei een 10km in 48:59 gelopen, daar zou een Halve Marathon tijd van 1:47:38 bij passen. Begin oktober liep ik op de HM een tijd van 1:46:57.
In 2 maanden tijd een kwartier van je HM tijd aflopen op een parcours als Egmond lijkt mij zwaar onrealistisch. tenzij je Eindhoven ongetraind en verre van je maximale effort gedaan hebt. Als je het goed doet op onhaalbare doelen is 1:00:23 misschien wel wat voor je
Zou het niet doen, die run slaat helemaal nergens op en je staat meer te wachten dan dat je aan het rennen bent voor ingangen van een theater, bioscoop, molen of gemeentehuis.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef En1gma het volgende:
Ik ben totaal niet van de city runs met dat door gebouwen lopen enzo, maar alleen al voor dit shirt overweeg ik volgend jaar de city run in Oss te gaan doen:
[ afbeelding ]
Die run interesseert me ook niks, maar ik vind dat shirt gewoon erg tof!quote:Op woensdag 6 november 2024 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou het niet doen, die run slaat helemaal nergens op en je staat meer te wachten dan dat je aan het rennen bent voor ingangen van een theater, bioscoop, molen of gemeentehuis.
Dan moet je van een 5:40 pace naar een 5:00 pace voor een 1h45 HM. Dat is behoorlijk pittig.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef rawdemin het volgende:
Afgelopen zondag liep ik een easyrun op 5:50/17,5km terwijl ik de HM dus deed op 5:40.
Geen idee ik hou niet precies bij wat jij doet, er is natuurlijk wat marge. Qua talent kan je wat sneller of langzamer zijn op de lange afstand in verhouding. Maar dat heb je het niet over vele minuten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
46:00 op de 10km maar waarom loop ik niet die 1:46:57 op de halve?
Shirt is wel vet maar qua cityruns ben ik het met Jor_Dii eens: je staat continu stil en na het 7e lege restaurant (want tis 10:15 sochtends) heb je het wel gezien. Ik deed ‘m zelf in Delft vorig jaar en sprak later gasten die m in Rotterdam deden en geen 1 was er positief.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef En1gma het volgende:
Ik ben totaal niet van de city runs met dat door gebouwen lopen enzo, maar alleen al voor dit shirt overweeg ik volgend jaar de city run in Oss te gaan doen:
[ afbeelding ]
Ik vind dit juist heerlijkquote:Op woensdag 6 november 2024 19:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind dit vreselijk weer om buiten te lopen. Koud, donker, mistig. Ben de sportschool ingedoken en heb een heerlijk rondje op de loopband gelopen. Gelukkig weer beetje fijn gevoel!
Goed kleden scheelt al een hoop.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind dit vreselijk weer om buiten te lopen. Koud, donker, mistig. Ben de sportschool ingedoken en heb een heerlijk rondje op de loopband gelopen. Gelukkig weer beetje fijn gevoel!
Mee eens, het is fantastisch loopweer de laatste weken. Droog en weinig wind.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik vind dit juist heerlijkgraad of 10, nauwelijks wind (en toevallig wel gewoon veel zicht). Dalijk heb je eventjes dat het rond het vriespunt komt; dan zit er helemaal veel zuurstof in de lucht.
Heerlijk vind ik die, mits goed gekleed. Geen last van de warmte zoals in de zomer, in staat om harder te gaan. In de winter ga ik trainingstechnisch heel goed. Ik wil eind december ook weer relaxed 30km kunnen lopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goed kleden scheelt al een hoop.
Voor mij is dat kort broekje met lange mouwen, als het kouder wordt handschoenen en als het stevig vriest een tight. (Vind dat verschrikkelijk lopen dus alleen als het niet anders kan)
Meestal zijn alleen de eerste kilometers koud .
Ik zie alleen wel een beetje tegen de lange duurlopen op (>30km) in december.
Bij temperaturen rond 0 en weinig wind kun je op zich best in een korte broek gaan lopen (vind ik persoonlijk). Zolang ik mijn bovenlichaam goed bescherm tegen de kou is het heerlijk lopen.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef ok01 het volgende:
Ik loop nu nog in korte kleding, maar vrees dat ik daar binnenkort verandering in moet brengen.
Weet nog wel dat ik vorig jaar een rondje deed terwijl het sneeuwde. Was nogal koud, maar had ook wel iets magisch
Daar heb je helemaal gelijk in! Lange broek doe ik ook alleen maar in uiterste gevallenquote:Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij temperaturen rond 0 en weinig wind kun je op zich best in een korte broek gaan lopen (vind ik persoonlijk). Zolang ik mijn bovenlichaam goed bescherm tegen de kou is het heerlijk lopen.
Ik heb een sportjasje (windjack) dat ik daarvoor gebruik. Kan omgedoopt maar is zo klein dat het ook in een broekzak zou passen.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
Hier krijgen m’n benen het niet snel warm, uiteindelijk alleen zo’n raar gloeiend maar koud laagje aan de buitenkant, dus loop nu wel met een lange legging.
Bovenkleding vind ik lastiger. Om te starten vind ik het vaak koud (en krijg het dan ook niet goed warm). Dus vaak een t-shirt met dun vestje die ik later om knoop. Vorige winter ook wel eens met Thermo shirt maar dan merk ik dat ik halverwege eigenlijk m’n mouwen beu ben, maar ze niet lekker kan opstropen.
Maar aan de andere kant vind ik zo’n vestje ook niet ideaal (is ook geen sportvestje, maar weet ook niet wat ik beter kan gebruiken (en makkelijk uit kan doen en niet in de weg hangt als ik hem om knoop)
Mijn achillespezen wil ik ook altijd wel goed beschermen tegen de kou, bij de training iets doe ik onder de 5 graden wel lang.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij temperaturen rond 0 en weinig wind kun je op zich best in een korte broek gaan lopen (vind ik persoonlijk). Zolang ik mijn bovenlichaam goed bescherm tegen de kou is het heerlijk lopen.
De 4 mijl van Groningen verslagen!quote:Op donderdag 7 november 2024 10:32 schreef xzaz het volgende:
Al een keer eerder geroepen maar doe het gewoon nog een keer 32 euro voor een 10k
quote:4 mijl van Groningen (6,4km) á ¤23,25.
Nouja, gisteravond hardlopen was op het randje hoorquote:Op donderdag 7 november 2024 16:27 schreef Quoi het volgende:
Gisteravond kon kort-kort nog wel. Maar goed, ik moet ook naar de club fietsen en zal de wereld mijn benen dan toch maar niet aandoen![]()
Wat goed!quote:Op woensdag 6 november 2024 19:13 schreef GotC het volgende:
Ik heb even met een schuin oog gekeken naar de HM bij de CPC, maar toch besloten eerst aan wat meer snelheid en loop techniek (heeft uiteraard met elkaar te maken) te werken.
Dus, volgende week start ik met een schema om sneller te worden op de 5 km
Mooi met het gekoppelde goede doel ookquote:Op zondag 10 november 2024 15:56 schreef mignonne het volgende:
Maastunnelloop gedaan. Superleuk parcours!
Ik was niet fit afgelopen anderhalve week. Hoesten en eerder ook beetje verkouden. Dacht eigenlijk dat ik er wel weer overheen was maar heb mezelf behoorlijk overschot. Tena-waardige hoestbuien onderweg![]()
Wel een tof parcours en hotel NY op de medaille is epic 😍
Twijfel nu heel erg over de 7heuvelenloop volgende week qua wel pf niet doen.
Het tempo maakt niet uit, je doet het!quote:Op zondag 10 november 2024 19:46 schreef Serinde het volgende:
Ik loop nog steeds in korte broek en singlet.
Op de loopband thuis met het raam open![]()
![]()
Gisteren 2x 10 minuten. Herhaling van week 6 deze week. Moet wel lachen om opmerkingen hier over slakkentempo's. Ik sta stil in vergelijking daarmee. Loop nu op 8:34
Maar ik kom er welHeb superveel waar voor mijn geld met deze app, de meeste mensen gebruiken het een week of 9. Ik geniet er inmiddels al 15 weken van
Is het erg als de eerste km wat rustiger is?quote:Op zondag 10 november 2024 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zorgen jullie ervoor dat je de eerste kilometer meteen de juiste snelheid kunt lopen? Rekken en strekken? Eerst rustig inlopen?
Ik ben echt een diesel en zie steeds dat ik langzaam begin en dan elke volgende kilometer ietsje sneller ga lopen. Het lijkt wel alsof m’n lichaam echt eerst moet opwarmen. Ook voelt de laatste kilometer soms makkelijker aan dan de eerste.
Overigens net begonnen met hardlopen dus loop vooralsnog maximaal 5km.
Omarm je diesel zijn, is niks mis meequote:Op zondag 10 november 2024 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zorgen jullie ervoor dat je de eerste kilometer meteen de juiste snelheid kunt lopen? Rekken en strekken? Eerst rustig inlopen?
Ik ben echt een diesel en zie steeds dat ik langzaam begin en dan elke volgende kilometer ietsje sneller ga lopen. Het lijkt wel alsof m’n lichaam echt eerst moet opwarmen. Ook voelt de laatste kilometer soms makkelijker aan dan de eerste.
Qua training of qua wedstrijd?quote:Op zondag 10 november 2024 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben een oude diesel. Smerige uitstoot. Draait op goedkope brandstof.quote:Op maandag 11 november 2024 09:23 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben meer een electrische auto, aan het einde van de wedstrijd is altijd mijn accu leeg.
belachelijk, in tijd van schaarste de inschrijfleeftijd ook nog eens verlagen.quote:Op maandag 11 november 2024 09:48 schreef Zwabberhark het volgende:
https://speld.nl/2024/11/(...)thon-rotterdam-2040/
Wat ben jij toch een powerhousequote:Op maandag 11 november 2024 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren trouwens de halve marathon van Gouda gedaan. Mijn eerste keer en ze bestaan ook pas 5 jaar, hoorde ik. Goed te bereiken met de trein, dat hielp me overstag. Start en finish waren op de markt, bij het mooie stadhuis. Volgens mij deden er in totaal 2500 deelnemers mee. Ik vond alles goed geregeld en omdat dit loopje nog niet zo groot is, viel het mee met de drukte. Er was een goede toiletwagen, er was voldoende ruimte, statafeltjes, ruimte om de kou buiten te houden en even binnen in het stadhuis op te warmen en er waren geen fuiken op het parcours.
Het parcours liep grotendeels langs de Reeuwijkse plassen en in het begin door Reeuwijk Brug.Toch nog best aardig wat mensen langs de kant daar. Het weer was wat warmer dan ik had verwacht: achteraf gezien had ik best sleeveless kunnen lopen ipv met korte mouwen.
Ik had verwacht dat ik deze halve al iets sneller kon lopen, maar ik finishte in 1:52. Redelijk tevreden, maar sowieso weer blij een halve gedaan te hebben. Deze halve heeft me ook gemotiveerd me eindelijk aan te melden voor de 12 Provincies challenge en medaille: https://www.prorun.nl/de-twaalf-provincies/ .
Ik sta momenteel op 2 provincies, in December volgt provincie 3 en voor provincie Gelderland heb ik de Stevensloop gekozen (en ingeschreven). Dit zijn van die dingen die me gemotiveerd houden
Dank je wel.quote:
Ik sta op 4, had gehoopt dit jaar nog op 5 te komen maar de Linschotenloop en Winter Marathon in Leeuwarden zijn uitverkocht. In plaats daarvan ingeschreven voor de derde kerstdagloop in Arnhem, hoewel ik Gelderland al heb gedaan.quote:Op maandag 11 november 2024 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren trouwens de halve marathon van Gouda gedaan. Mijn eerste keer en ze bestaan ook pas 5 jaar, hoorde ik. Goed te bereiken met de trein, dat hielp me overstag. Start en finish waren op de markt, bij het mooie stadhuis. Volgens mij deden er in totaal 2500 deelnemers mee. Ik vond alles goed geregeld en omdat dit loopje nog niet zo groot is, viel het mee met de drukte. Er was een goede toiletwagen, er was voldoende ruimte, statafeltjes, ruimte om de kou buiten te houden en even binnen in het stadhuis op te warmen en er waren geen fuiken op het parcours.
Het parcours liep grotendeels langs de Reeuwijkse plassen en in het begin door Reeuwijk Brug.Toch nog best aardig wat mensen langs de kant daar. Het weer was wat warmer dan ik had verwacht: achteraf gezien had ik best sleeveless kunnen lopen ipv met korte mouwen.
Ik had verwacht dat ik deze halve al iets sneller kon lopen, maar ik finishte in 1:52. Redelijk tevreden, maar sowieso weer blij een halve gedaan te hebben. Deze halve heeft me ook gemotiveerd me eindelijk aan te melden voor de 12 Provincies challenge en medaille: https://www.prorun.nl/de-twaalf-provincies/ .
Ik sta momenteel op 2 provincies, in December volgt provincie 3 en voor provincie Gelderland heb ik de Stevensloop gekozen (en ingeschreven). Dit zijn van die dingen die me gemotiveerd houden
maar je stond toch al op bijna 50 halve marathons? of verwar ik je met iemand anders?quote:Op maandag 11 november 2024 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Hoppaaaa lekker zeg!! Goed gedaan weer.quote:Op maandag 11 november 2024 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er pas 42 gelopen.quote:Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
maar je stond toch al op bijna 50 halve marathons? of verwar ik je met iemand anders?
Het hoeft niet in 1 jaar he? Je mag er zo lang over doen als je wiltquote:Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef CaLeX het volgende:
Hier 5 HM's in 2 provincies, en met 3 HM's in de planning blijf ik op 2 provincies staanIk geloof niet dat die challenge wat voor mij is
https://kiekendiefmarathon.nl/ Dit is de enige die ik zo snel kan vindenquote:Op dinsdag 12 november 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
De 12 provincies marathon editie lijkt me wel een lastige. Je zult dan toch regelmatig een of andere afgelegen trail- of natuurmarathon moeten lopen. Wordt vooral in Flevoland een ding. Ik kan voor de halve nog de 30 van Almere lopen bijv., weet niet hoe het daar zit met marathons.
Nope:quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:00 schreef CaLeX het volgende:
[..]
https://kiekendiefmarathon.nl/ Dit is de enige die ik zo snel kan vinden
Deze mag wel: https://slooownatuurmarathon.nl/quote:Teams van minimaal twee en maximaal vier personen gaan in estafettevorm de ruim 42 kilometer afleggen. Telkens is er één hardloper onderweg terwijl 1 of meerdere teamgenoten meefietsen en kunnen uitrusten. Er kan vrij en onbeperkte worden gewisseld.
quote:
Dat is al geen Flevoland meer, last time I checkedquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]![]()
die had ik gemist. dan zie ik inderdaad alleen een trail in Steenwijk.
Ik kende hem wel, maar dit is de echte startpagina en dat is wel nuttig. Via die site kom ik deze tegen voor Friesland:quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef CaLeX het volgende:
deze kende ik trouwens nog niet: https://www.hardloopkalendernederland.nl/perregio/
Ik ontdek net deze in Leeuwarden in mei, ook een halve: https://www.loopleeuwarden.frl/quote:Op maandag 11 november 2024 20:04 schreef En1gma het volgende:
[..]
Ik sta op 4, had gehoopt dit jaar nog op 5 te komen maar de Linschotenloop en Winter Marathon in Leeuwarden zijn uitverkocht. In plaats daarvan ingeschreven voor de derde kerstdagloop in Arnhem, hoewel ik Gelderland al heb gedaan.![]()
Volgend jaar komt Limburg er sowieso bij, daarnaast eens kijken welke nog meer.
Gelukkig is er in Juni deze: https://www.mar-athon.com(...)athon-sneek-in-2025/quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ontdek net deze in Leeuwarden in mei, ook een halve: https://www.loopleeuwarden.frl/
Hmm ik zag wel de provinciegrens maar ging er niet vanuit dat er een worrmvormig aanhangsel van Overijssel tussen zou kunnen zittenquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is al geen Flevoland meer, last time I checked
Oh dat moet ik nog even uitzoeken, ik zag alleen aantal keer deelgenomen en de gemiddelde tijd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:42 schreef En1gma het volgende:
Je kunt ook zien welke wedstrijden andere deelnemers gedaan hebben.
Qua sfeer denk ik aan de Damloop (15km), maar die is in september geloof ik.quote:Op woensdag 13 november 2024 00:26 schreef Alaianaya het volgende:
1,5 week geleden de NYC Marathon gelopen. Heeeeel vet, maar een marathon lopen doe ik nooit meerDie bruggen zijn niet niks... doel was 04:05, maar is uiteindelijk 04:20 geworden.
Nu op zoek naar leuke halve marathons. Het was mijn eerste marathon, dus ik denk dat andere runs nu snel tegen zullen vallen qua sfeer. Iemand nog iets leuks op de planning wat nog niet is uitverkocht?
Ik vond vooral de DtotDam start indrukwekkend, het stukje door de Ij-tunnel, maar daarna was het best veel afslagen, opritten en wat dorpjes. Ik denk dat ik hem indrukwekkender had verwacht of meer stukjes Amsterdam.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Qua sfeer denk ik aan de Damloop (15km), maar die is in september geloof ik.
En (halve) marathon Rotterdam/Amsterdam/Eindhoven.
Heb zelf Leiden op de planning staan maar dat is niet vanwege de sfeer.
Het wordt een epische 7H.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:20 schreef Noisecontrollers het volgende:
Lijkt erop dat het zondag nogal herfstachtig weer gaat worden bij de Zevenheuvelenloop (wind en veel regen), dat is wel even balen na al een flinke tijd droog en zonnig weer
Kou zit tussen je oren, hup naar buiten jij, vies dik mens. Hup hup, wat doe je hier nog!quote:Op donderdag 14 november 2024 10:19 schreef Evangelion het volgende:
3.5 week niet gelopen door vakantie. #viesdik
Normaal vind ik 2 dagen rust al te veel. Maar hopen dat een keer langer rust toch een beetje nuttig was voor bijkomen van spieren/pezen/botten/gewrichten.
Wel koud nu.![]()
De motor GP is verplaatst naar Barcelona geloof ik , dus wie weet de marathon ook.quote:Op donderdag 14 november 2024 16:21 schreef kalinhos het volgende:
Dit is mn laatste goeie trainingsweek voor Valencia. Eergisteren looptraining 14k, vandaag looptraining en dan zondag nog 1 lange duurloop van 25 op heel rustig tempo en dan komende 2 weken rustig, alleen nog 1x een 10 op tempo.
Ik verwacht dat Valencia wel doorgaat, anders hadden ze het inmiddels wel afgelast.
Je moet ook voorbereid zijn op de regen dus zondag gewoon die 35km lopen!quote:Op donderdag 14 november 2024 09:26 schreef Sport_Life het volgende:
Zondag 35km op het programma. Ik ga m zaterdag wel doen denk ik gezien ik het weer
Zojuist mailtje gehad: het gaat door.quote:Op donderdag 14 november 2024 16:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De motor GP is verplaatst naar Barcelona geloof ik , dus wie weet de marathon ook.![]()
Màlaga gaat vooralsnog wel door, hoewel het daar ook behoorlijk tekeer gaat.
Leuk Quoi, wij zijn ook bij de AV blijven hangen waar we toen zo'n clinic deden naar aanloop van een evenement.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:20 schreef Quoi het volgende:
Ik heb me ingeschreven bij de plaatselijke AV (waar ik Start2Run deed afgelopen weken). Volgende week de finale: 30min lopen. Daarna hoop ik lekker elke woensdagavond mee te hobbelen.
Dit is wel de Mijlpaal der Mijlpalen. Ik had niet gedacht dat dit moment nog zou komen![]()
@:GotC Blijf eens heel! We moeten samen die 5k'tjes gaan lopen.
Het lijk er op dat de soep wederom niet zo heet is als wanneer die word opgediend.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:20 schreef Noisecontrollers het volgende:
Lijkt erop dat het zondag nogal herfstachtig weer gaat worden bij de Zevenheuvelenloop (wind en veel regen), dat is wel even balen na al een flinke tijd droog en zonnig weer
Waarschijnlijk ook nog een PR op de 5 mijl (8,04km)?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:58 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag voor het eerst 10 km gelopen in 1 uur en 6 minuten. Ook de eerste 5km in 31 minuten dat is ook een PR.
Dus twee prs op 1 dag![]()
#TEAMSLAK![]()
Dat kreeg ik niet op Strava.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:06 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen 5,8km gelopen @:7:19 gemiddeld.
[..]
Waarschijnlijk ook nog een PR op de 5 mijl (8,04km)?
Snap dat je daarvan baalt hoor!quote:Op zondag 17 november 2024 21:30 schreef Noisecontrollers het volgende:
Horloge geeft 15,13 km, op de 15 km 59:34, maar dat telt natuurlijk niet
Omg wat snel zeg!!! Goed gedaanquote:Op zondag 17 november 2024 21:30 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag Zevenheuvelenloop gedaan, doel onder het uur.
Ging eigenlijk prima, de vlakke stukken rond de 4:00 gelopen, heuvelop 4:15 ongeveer en naar beneden rond de 3:45.
Had achteraf iets minder scherp op 4:00 gemiddeld moeten lopen en sowieso iets minder dromen aan het eind, want mijn eindtijd is 1:00:08
Ik dacht dat het laatste stukje naar beneden wel genoeg speling zou geven, maar niet dus.
Horloge geeft 15,13 km, op de 15 km 59:34, maar dat telt natuurlijk niet
Dacht trouwens dat vanaf het hotel Erica sowieso alleen maar bergaf was, maar zat toch nog best een stukje vals plat omhoog tussen...
Ach ja, over 3 weken mag ik herkansen tijdens de Bruggenloop
Zuid Oost had ook niet te klagenquote:Op zondag 17 november 2024 13:46 schreef kalinhos het volgende:
Het is echt prachtig weer om te lopen zeg, althans in het zuid-westelijk deel van de natie.
Heel netjes, gefeliciteerd met je mooie resultaatquote:Op zondag 17 november 2024 23:23 schreef mignonne het volgende:
Hier ook de zevenheuvelen gedaan. In meer dan het dubbele van hierboven 🤣👌🏻 2:07:42
En daar ben ik stiekem rete trots op. Ik was al 2.5 week echt niet fit. Toch de Maastunnelloop gedaan want dacht dat het wel ging. Daar de longen uit mn lijf gehoestook mn rechterbeen nog steeds niet helemaal lekker. Dus ik ging er een beetje van uit dat het een compleet rampenplan zou worden.
Had mezelf een perfect, goed en realistische tijd ingebeeld zeg maar en 2.05 was perfect en 2.15 heel goed voor mij nu deze keer. Needless to say dat ik dus echt heel blij ben met dit resultaat
En weer een provincie afgestreept. Nog 7 te gaan.
Liefst uitlopen onder 2.10. Alles beter is mooi meegenomen.quote:Op maandag 18 november 2024 09:38 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Heel netjes, gefeliciteerd met je mooie resultaat![]()
Al een doel op het oog voor de Bruggenloop?
Neeeeee. Altijd voor groter gaan, voeten zetten altijd uit tijdens het lopen.quote:Op maandag 18 november 2024 12:35 schreef xzaz het volgende:
Ok, ik heb echt nieuwe schoenen nodig. Ik heb op dit moment maat 44 maar er zit nog wel wat ruimte tussen mijn teen en de schoen.
Zal ik proberen 43,5 te nemen?
dit. Ik heb normaal 46, voor lopen heb ik 47-48 (afhankelijk vh merk en de US maat12). En ik heb totaal niet het gevoel alsof ik er in zwem ofzo.quote:Op maandag 18 november 2024 12:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Neeeeee. Altijd voor groter gaan, voeten zetten altijd uit tijdens het lopen.
Succes! Het is in ieder geval een sfeervol evenementquote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Liefst uitlopen onder 2.10. Alles beter is mooi meegenomen.
Ik hoop dat ik tegen die tijd een beetje meer opgeknapt ben en dat ik daarmee wat lekkerder kan lopen.
En jij? Rotterdam onder het uur?
Toch worden juist bij de zevenheuvelenloop steeds wereldrecords gelopen.quote:Op maandag 18 november 2024 19:13 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Succes! Het is in ieder geval een sfeervol evenement
En, hoe langer je erover doet, hoe meer van de kerstsfeer je meekrijgt omdat het dan donker begint te worden
Mijn doel voor de Bruggenloop wordt denk ik 58:xx.
Als ik 1:00:08 loop op een heuvelachtig parcours moet dat er denk ik wel in zitten op een stuk vlakker parcours.
De Brienenoordbrug is even taai, maar voor de rest is het vrij vlak.
De Erasmusbrug is niet zo steil en is al na 3 km, dus daar heb je dan nog niet zo'n last van
Euh even voor de duidelijkheid 14,99km/uur vind ik ook snel.quote:Op zondag 17 november 2024 23:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Omg wat snel zeg!!! Goed gedaan![]()
Ik loop ook de bruggenloop, leuk!
Nou dat is het zeker!quote:Op maandag 18 november 2024 20:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Euh even voor de duidelijkheid 14,99km/uur vind ik ook snel.
Ja he? Ik las ergens dat het het snelste 15km parcours ter wereld zou zijn. Zal vast door de hoeveelheid bergafwaarts zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 20:19 schreef En1gma het volgende:
[..]
Toch worden juist bij de zevenheuvelenloop steeds wereldrecords gelopen.
Dat gaat je lukken!!quote:Op maandag 18 november 2024 20:18 schreef Quoi het volgende:
Na een druk weekend heb ik tijdens de voetbaltraining van zoonlief 2x 15 min gelopen met 5 min ertussen. Gelukt![]()
Morgen naar de sportschool en dan woensdag The Grand Finale: 30 min hardlopen.
Wellicht ook de snelste omdat er niet zoveel 15km races zijn. Vaker 10 of 16quote:Op maandag 18 november 2024 22:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja he? Ik las ergens dat het het snelste 15km parcours ter wereld zou zijn. Zal vast door de hoeveelheid bergafwaarts zijn.
Ik ga er zelf om die reden van uit dat ik de bruggenloop dus langzamer ga doen dan deze. Hoop dat ik iets meer hersteld ben en dat ik daarmee wat goed maak qua uithoudingsvermogen.
Qua heuvels vind ik de bruggetjes in het zuiderpark al kut dus mja ach😂
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik mag bijna weer jongens en meisjes!
Conditie is weer terug naar 0, maar ben wel blijven wamdelen dus hoop dat dat iets geholpen heeft!
In de week van 9 december ga ik weer beginnen
Afgelopen jaar begin mei, in 2023 zelfs pas begin juni. Geen idee of ze het verder naar voren halen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:01 schreef twist02 het volgende:
Iemand een idee wanneer de inschrijving voor Eindhoven 2025 open gaat?
Zag dat het dit jaar 'pas' in mei was; zou dat nu weer zo zijn?
('Pas' als in: relatief laat t.o.v. andere grote loopevenementen)
Ja, heb ik inderdaad gedaanquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:26 schreef En1gma het volgende:
[..]
Afgelopen jaar begin mei, in 2023 zelfs pas begin juni. Geen idee of ze het verder naar voren halen.
Je kunt je inschrijven voor de interesselijst, dan krijg je een mailtje als de inschrijving opent.
Klinkt zeker tof jaquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:37 schreef mignonne het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met de super halfs?
Ik zag het voorbij komen en ben intruiged. Haha 😂 ik ben wel vatbaar voor dat soort challenges...
Ja toch? Ik hou onwijs van reizen en stedentrips. Dit zou ik echt een hele toffe combinatie vinden.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, heb ik inderdaad gedaandan hoor ik het vanzelf wel!
[..]
Klinkt zeker tof jahad er nog nooit van gehoord!
Ik acht de kans klein dat ik binnen 5 jaar op al die plekken kom, maar voor de reislustige lopers is het wel een gave uitdaging!
Soort van 67 star majors op europees vlakquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:37 schreef mignonne het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met de super halfs?
Ik zag het voorbij komen en ben intruiged. Haha 😂 ik ben wel vatbaar voor dat soort challenges...
Vast wel, je bent nu een beginner met ervaringquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik mag bijna weer jongens en meisjes!
Conditie is weer terug naar 0, maar ben wel blijven wamdelen dus hoop dat dat iets geholpen heeft!
In de week van 9 december ga ik weer beginnen
Ja maar wel windkracht 5 !quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:50 schreef Sport_Life het volgende:
Vanmorgen rondje gelopen 13km maar vond t net gaan met korte broek , handschoenen en shirt met lange mouwen.
Zondag 37km (13km easy/13km marathon pace/11km easy) en daarmee de langste duurloop van de training, volgens mij wordt t 15 graden las ik ergens?kort/kort
Hier ook hoor. Onder 12-15 sowieso lange legging.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:10 schreef twist02 het volgende:
Waarom hebben jullie toch allemaal zo'n hekel aan lange pijpen en mouwen?
Onder de 10-15 graden gewoon lekker lang-lang hoor
Mijn benen voelen nooit koud aan, en als het echt koud is doe ik compressie kousen aan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:10 schreef twist02 het volgende:
Waarom hebben jullie toch allemaal zo'n hekel aan lange pijpen en mouwen?
Onder de 10-15 graden gewoon lekker lang-lang hoor
Op zich wel eens met dat advies nu, maar "geen regen en weinig wind"?quote:Op woensdag 20 november 2024 09:28 schreef CaLeX het volgende:
Niet meer zelf nadenken over wat je aantrekt?
Ik kwam laatst deze site tegen
https://loopweer.nl/
Ik had na het wegbrengen van de dochter ook een plasje op de grond van mijn uitlekkende jasquote:Op woensdag 20 november 2024 09:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Op zich wel eens met dat advies nu, maar "geen regen en weinig wind"?
Ik liep net met windkracht 5, stromende regen en hagel![]()
Was de eerste keer (sinds 4-5 weken dat ik bezig ben met m'n schema) dat ik niet zo stond te popelen om te gaan vanmorgen; 5x6 minuten interval met dit weer
Maar goed voor de mentale training ofzo
En een groot budget om toppers aan de start te krijgen.quote:Op maandag 18 november 2024 23:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wellicht ook de snelste omdat er niet zoveel 15km races zijn. Vaker 10 of 16
quote:Op woensdag 20 november 2024 11:11 schreef En1gma het volgende:
In het kader van de 12 provincies medaille heb ik me zojuist ingeschreven voor De Heale Lemster in Lemmer op 2-2-2025, waarmee Friesland afgevinkt gaat worden. Relatief gezien het dichtst bij huis in die provincie en er zit een gratis shirt bij.
Staat ook gewoon allemaal op de website zoals bij elke hardloopwedstrijd met meer dan 10 deelnemers.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:10 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga volgende week Valencia lopen en ik ben ook lid van hun facebookgroep….mijn god zegde vragen die daar voorbij komen, alsof al die mensen gisteren geboren zijn en totaal geen idee hebben:
- hoe moet ik bij de expo komen?
- is er een spullenafgifte?
- is er een manier om vanuit stad x(madrid, Barcelona, alicante) in Valencia te komen?
- zijn er douches na afloop?
- hoelang van tevoren opent een startvak zodat ik vooraan kan staan?
Enerzijds begrijpelijke vragen….als je voor het allereerst ergens aan meedoet. Anderzijds, hoeveel mensen kiezen nou een marathon als allereerste evenement? Je kan toch wel een béetje inschatten dat bij een evenement van 30k deelnemers er waarschijnlijk wel een tassenafgifte is maar geen douche.
Tis dat niemand er wat aan heeft als er cynisch gereageerd wordt maar kom opje kan er toch wel een beetje vanuit gaan dat een organisatie die dit jaren al regelt haar zaakjes wel gewoon voor elkaar heeft.
Of gasten die se halve wereld overvliegen om er te komen en dan miepen omdat een hotelkamer ineens ¤20 per nacht duurder is
Dit idd. Jeetje je verwacht van volwassen mensen toch wel een beetje zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Staat ook gewoon allemaal op de website zoals bij elke hardloopwedstrijd met meer dan 10 deelnemers.
https://www.valenciaciudaddelrunning.com/en/half/race-guide/
Oh wacht dat is de halve
Jij ook lekker bezig! Dan maar nog een weekje hetzelfde lopenquote:Op donderdag 21 november 2024 08:20 schreef Serinde het volgende:
Wat goed Quoi! Lekker bezig![]()
Ik blijf een beetje hangen in mijn week 6 (lessen: 5-8-5 , 2x10 en 25)
De 5-8-5 ging wel iets makkelijker dan vorige week.
Zelfredzaamheid op Facebook? Vergeet het maar
Thanks Zwabber, het voelt echt als weer terug zijn. Best wel een groot ding!quote:Op donderdag 21 november 2024 09:28 schreef Zwabberhark het volgende:
Heel goed Quoi, dit is toch weer een mijlpaal
Ja, zag de mail ook binnenkomen, dus maar meteen ingeschreven ook!quote:Op donderdag 21 november 2024 11:36 schreef mignonne het volgende:
Inschrijvingen voor de 1/4 van Rotterdam zijn open! 🥳![]()
Ik ga
Je blijft waarschijnlijk in ieder geval een paar mannen voor. Er zijn er meestal 2 of 3 die 38-42 minuten doen over de 5 km.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:23 schreef Quoi het volgende:
Heb me onder lichte groepsdruk nu ingeschreven voor de Kopjesloop op 8 december. Have mercy
Thanks, ingeschreven.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:36 schreef mignonne het volgende:
Inschrijvingen voor de 1/4 van Rotterdam zijn open! 🥳![]()
Ik ga
Idd 😱quote:Op donderdag 21 november 2024 13:36 schreef twist02 het volgende:
Zo, die gaat ook al rap; het eerste tarief is al uitverkocht
quote:Op donderdag 21 november 2024 12:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je blijft waarschijnlijk in ieder geval een paar mannen voor. Er zijn er meestal 2 of 3 die 38-42 minuten doen over de 5 km.
Zo was er net iemand met ditquote:Op woensdag 20 november 2024 14:10 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga volgende week Valencia lopen en ik ben ook lid van hun facebookgroep….mijn god zegde vragen die daar voorbij komen, alsof al die mensen gisteren geboren zijn en totaal geen idee hebben:
- hoe moet ik bij de expo komen?
- is er een spullenafgifte?
- is er een manier om vanuit stad x(madrid, Barcelona, alicante) in Valencia te komen?
- zijn er douches na afloop?
- hoelang van tevoren opent een startvak zodat ik vooraan kan staan?
Enerzijds begrijpelijke vragen….als je voor het allereerst ergens aan meedoet. Anderzijds, hoeveel mensen kiezen nou een marathon als allereerste evenement? Je kan toch wel een béetje inschatten dat bij een evenement van 30k deelnemers er waarschijnlijk wel een tassenafgifte is maar geen douche.
Tis dat niemand er wat aan heeft als er cynisch gereageerd wordt maar kom opje kan er toch wel een beetje vanuit gaan dat een organisatie die dit jaren al regelt haar zaakjes wel gewoon voor elkaar heeft.
Of gasten die se halve wereld overvliegen om er te komen en dan miepen omdat een hotelkamer ineens ¤20 per nacht duurder is
dacht ik eerst ook maar iedereen reageert ook in het Spaans (dat dan net zo louzy vertaald wordt) van nja als je echt zo begaan bent mag je ook komen helpen hoor, zowel vrijwillig tijdens de run of in het rampgebied, of het gewoon betalen net zoals iedereen, etc.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:24 schreef Quoi het volgende:
Ik denk dat met deze louzy vertaling alle (goed bedoelde) context verloren is gegaan
Klinkt als een inspirerende FB-groepquote:Op donderdag 21 november 2024 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Dat
[..]
dacht ik eerst ook maar iedereen reageert ook in het Spaans (dat dan net zo louzy vertaald wordt) van nja als je echt zo begaan bent mag je ook komen helpen hoor, zowel vrijwillig tijdens de run of in het rampgebied, of het gewoon betalen net zoals iedereen, etc.
Terecht. Wat een trieste actie dit zeg. Als hij of zij wil doneren of helpen dan kan dat ook zonder een startbewijs gratis te bietsen van iemand.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Dat
[..]
dacht ik eerst ook maar iedereen reageert ook in het Spaans (dat dan net zo louzy vertaald wordt) van nja als je echt zo begaan bent mag je ook komen helpen hoor, zowel vrijwillig tijdens de run of in het rampgebied, of het gewoon betalen net zoals iedereen, etc.
En dit vind ik ook altijd een beetje treurig. Gelijk dat gejank over dat de een meer recht zou moeten hebben dan de ander enz en de tijdslimiet moet naar 4u want anders heb je niks te zoeken op een marathon. Nee, je hebt gewoon dikke vette pech en een ander heeft mazzel. So be it, volgende keer heb jij weer mazzel. Stelletje afgunstige kleuters.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:36 schreef SEMTEX het volgende:
In de Rotterdam Marathon facebook groep zitten ook zeurenvooral mensen die niet op tijd een startnummer wisten te bemachtigen en dat Golazo kut is.
Ik heb altijd het idee dat dit soort vragen gesteld worden door een webcare medewerker die zo de faq onder de aandacht probeert te brengen.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit idd. Jeetje je verwacht van volwassen mensen toch wel een beetje zelfredzaamheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |