Zeker, maar ik mag hopen dat het niet gewoon weer een VVD wordt met een christelijk sausje. Lange tijd stond het CDA links van hun Duitse zusterpartij, ten tijde van Balkenende en Buma niet meer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel prima dat het CDA aan het herstellen is. Niet dat het mijn partij is. Maar het is nou eenmaal de partij die mensen die mensen die moeite hebben met veranderingen op constructieve wijze kan vertegenwoordigen. De late Majority partij is toch beter dan Laggard partijen die alleen maar hun hakken in het zand zetten.
Het voordeel van de huidige situatie is dat de belangrijke posities in het CDA nog worden ingenomen door mensen die trouw zijn gebleven aan Bontenbal en niet uit opportunisme naar BBB en NSC zijn gegaan. Die groep mensen gaat bij het CDA niet veel meer voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker, maar ik mag hopen dat het niet gewoon weer een VVD wordt met een christelijk sausje. Lange tijd stond het CDA links van hun Duitse zusterpartij, ten tijde van Balkenende en Buma niet meer.
Onder Hoekstra was het al stukken beter (net als D66 na Pechtold), ik kan me er zelfs grotendeels in vinden, maar Hoekstra zelf was niet de juiste man voor dat profiel. Hoekstra was een Rutte kopie.
Interessant leesvoer:
https://www.tijdschriftcd(...)rken-tegen-populisme
Het is natuurlijk Twitter maar kom op de neergang van de PVV, dit zijn 2 zeteltjes minder. Dat lijkt me ruim binnen de foutmarge van zon poll. Daarbij nog altijd meer dan ze hadden bij de afgelopen verkiezingenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]Gaat langzaam de goede kant op (wel nog steeds een veel te hoog Kremlin gehalte). Hopelijk staat Bontenbal ook echt voor een nieuw CDA en niet oude wijn in nieuwe zakken.
FvD naar beneden is altijd goed. Deze club moet zo snel mogelijk verboden worden.
Jammer wel van de PvdA-GL terugval. Kiezers denken helaas dat dit de meest linkse partij is. Deze zetels gaan nu naar PvdD, en die zetels kun je natuurlijk direct weggooien.
VVD nog steeds op verlies: top! Het zou heel gezond zijn wanneer hun gemanouvreer niet beloond gaat worden. Ik stem nog liever op Wilders dan op Yesilgöz.
“Be your own boss”quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, helemaal uitroeien is echt niet wenselijk maar Nederland is echt wel een buitenbeentje (ook puur ZZPers).
In sommige gevallen wordt het draagkrachtbeginsel ondermijnd.
Fiscale redenen verstoren de afwegingen en ook de vraagkant. Het is een leuke manier om een wig te drijven tussen diverse belanghebbenden.
'Vrijwillig kiezen' is in dit geval meer een continuüm dan wel/niet. Zo zie ik het althans.
Dat je in een rijtje staat met Italië en Spanje zou te denken moeten geven. Iedereen zijn eigen mini-bedrijfje (een recept voor extreem-rechts denken overigens).
Het was toch wel Hugo die hier vol voor ging toen hij nog minister was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
https://wnl.tv/2024/10/29(...)een-kippenhok-wonen/
WNL/Telegraaf doet weer aan De Jonge bashing terwijl toch echt de VVD de grootste pleitbezorger van de flexwoningen was (donateur Van Gool met zijn Kafra housing).
Zo maar een greep (krottenwijken van de toekomst, op naar Zuid-Afrika). De overheid moest maar even voor 100 miljoen flexwoningen gaan in slaan (bij hun donateurs?).
https://www.noordhollands(...)tgeven/11245672.html
Wat is dat WNL toch een smerig zooitje. Loek Hermans is de voorzitter.
Het verkiezingsprogramma 2021 van de VVD was hier veel explicieter over dan die van het CDA. Nog even los van dat het CDA natuurlijk een rechtse partij was/is, moest De Jonge voor zijn hele agenda steun zien te vinden. Door ook de VVD een beetje tegemoet te komen krijg je die steun.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het was toch wel Hugo die hier vol voor ging toen hij nog minister was.
PostNL staart je recht in de ogen aan met een aanbod van 37.50 per uur... en daar moet je dan een bestelbus van rijden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Met 100 euro en 1800 uur zit je aan 180.000 bruto per jaar aan inkomsten.
Dat terwijl deze wet bedacht is voor de PostNL's van de wereld
Haha, ergens tussen daar en 100 per uur ligt de grens tussen schijnzelfstandigheid en serieuze ZZP’er. Maar alsnog lijkt me een arbitraire grens daar ergens me beter dan ze collectief het ZZP’en heel ingewikkeld maken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
PostNL staart je recht in de ogen aan met een aanbod van 37.50 per uur... en daar moet je dan een bestelbus van rijden.
Eens, maar ik sloeg vooral aan op PostNL, want als er toch -een- bedrijf is dat doelbewust gebruik maakt van schijnzelfstandigheid is dat het wel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, ergens tussen daar en 100 per uur ligt de grens tussen schijnzelfstandigheid en serieuze ZZP’er. Maar alsnog lijkt me een arbitraire grens daar ergens me beter dan ze collectief het ZZP’en heel ingewikkeld maken.
Ja dat zeg ik tochquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
PostNL staart je recht in de ogen aan met een aanbod van 37.50 per uur... en daar moet je dan een bestelbus van rijden.
Als politiek en religie met elkaar verweven zijn, dan hoort het gewoon in dit topic.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:15 schreef Cyan9 het volgende:
We gaan de religie discussie niet opnieuw opstarten. Open er een apart topic over.
Het is wonderlijk dat je dat uit mijn woorden kunt halen. Oprecht applaus voor het compleet negeren van de tekst.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, je had het dus niet over een eerlijke verdeling maar over bijna alle vluchtelingen dumpen in Griekenland en Italië?
Onzin. Het bestaat alleen maar om zogenaamde schijnzelfstandigheid tegen te gaan, dat is altijd de motivatie geweest. Oneerlijke concurrentie komt vrijwel niet voor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist die oneerlijke concurrentie / uitbuiting (dat zijn 2 kanten van dezelfde medaille) is de hoofdreden voor de DBA.
Hoe snel? Heb je cijfers?quote:Samen met het feit dat ZZPers snel in de bijstand vallen. Dat wordt er dus niet bij de haren bijgesleept.
Nee jij stemt VVD toch? dat is nog ergerquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wonderlijk dat je dat uit mijn woorden kunt halen. Oprecht applaus voor het compleet negeren van de tekst.
Nee, dat staat er natuurlijk niet. Het tegenovergestelde juist, wat jij nu noemt is de status quo omdat de EU haar eigen verdragen niet naleeft en de smokkelnetwerken zijn ontstaan. De vraag die je consequent negeert is hiermee te beantwoorden: hoe komen al die mensen bij de Nederlandse grens terecht? Omdat ze gebruik maken van smokkelnetwerken die (onder andere) gebruik maken van de oververhitte situatie in landen als Griekenland en Italië. Die landen kunnen de aantallen niet aan en dus reizen mensen zonder blikken of blozen door. Daar betalen ze voor. Evenals de Turkije-route, een land dat gewoon geen moeite doet en asielzoekers en migranten inzet als politiek drukmiddel.
De EU moet juist landen als Griekenland en Italië gaan helpen zoals ik zeg. Asielaanvragen centraal regelen, asielzoekers centraal opvangen (bij voorkeur buiten de EU) en dan goedegekeurde aanvragen eerlijk verdelen. Verdragen met andere landen om de dodelijke boottrips te verminderen zijn ook nodig. Dat is niet de PVV-oplossing trouwens, daarom stem ik ook niet op die partij.
DENK 4 zetelsquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]Gaat langzaam de goede kant op (wel nog steeds een veel te hoog Kremlin gehalte). Hopelijk staat Bontenbal ook echt voor een nieuw CDA en niet oude wijn in nieuwe zakken.
FvD naar beneden is altijd goed. Deze club moet zo snel mogelijk verboden worden.
Jammer wel van de PvdA-GL terugval. Kiezers denken helaas dat dit de meest linkse partij is. Deze zetels gaan nu naar PvdD, en die zetels kun je natuurlijk direct weggooien.
VVD nog steeds op verlies: top! Het zou heel gezond zijn wanneer hun gemanouvreer niet beloond gaat worden. Ik stem nog liever op Wilders dan op Yesilgöz.
Nee hoor, ten eerste krijgen al die mensen niet zomaar een verblijfsvergunning en ten tweede heb ik het over een eerlijke verdeling. Dus een verdeling over de EU, niet alleen over Nederland, Duitsland en een paar andere rijkere landen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een einde aan die 'smokkelnetwerken' door de EU hoort dat wij zo'n 50.000 asielzoekers per jaar over nemen van Griekenland en Italië, door ze zelf op te halen. Dat snap jij ook best.
Wat is het hier toch altijd inhoudelijkquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee jij stemt VVD toch? dat is nog erger
Het zou fijn zijn wanneer je concreet uit zou leggen hoe een eerlijker spreiding voor minder asielzoekers in Nederland zou zorgen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wonderlijk dat je dat uit mijn woorden kunt halen. Oprecht applaus voor het compleet negeren van de tekst.
Nee, dat staat er natuurlijk niet. Het tegenovergestelde juist, wat jij nu noemt is de status quo omdat de EU haar eigen verdragen niet naleeft en de smokkelnetwerken zijn ontstaan. De vraag die je consequent negeert is hiermee te beantwoorden: hoe komen al die mensen bij de Nederlandse grens terecht? Omdat ze gebruik maken van smokkelnetwerken die (onder andere) gebruik maken van de oververhitte situatie in landen als Griekenland en Italië. Die landen kunnen de aantallen niet aan en dus reizen mensen zonder blikken of blozen door. Daar betalen ze voor. Evenals de Turkije-route, een land dat gewoon geen moeite doet en asielzoekers en migranten inzet als politiek drukmiddel.
De EU moet juist landen als Griekenland en Italië gaan helpen zoals ik zeg. Asielaanvragen centraal regelen, asielzoekers centraal opvangen (bij voorkeur buiten de EU) en dan goedegekeurde aanvragen eerlijk verdelen. Verdragen met andere landen om de dodelijke boottrips te verminderen zijn ook nodig. Dat is niet de PVV-oplossing trouwens, daarom stem ik ook niet op die partij.
Een soort spreidingswet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, ten eerste krijgen al die mensen niet zomaar een verblijfsvergunning en ten tweede heb ik het over een eerlijke verdeling. Dus een verdeling over de EU, niet alleen over Nederland, Duitsland en een paar andere rijkere landen.
Laatst had iemand het hier over parallelle universums. Zo klink jij op deze manier ook...quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie komt vrijwel niet voor.
Jij lijkt maar niet te beseffen dat bij een eerlijke verdeling Nederland veel meer asielzoekers krijgt, dat Nederland nu bijna onderaan staat qua aantal asielzoekers. Dat is je nu al duizenden keren gemeld, stop eens met het je vingers in de oren stoppen en lalala roepen en accepteer die realiteit. Nederland heeft zeker EU breed gezien een zeer lage instroom.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, ten eerste krijgen al die mensen niet zomaar een verblijfsvergunning en ten tweede heb ik het over een eerlijke verdeling. Dus een verdeling over de EU, niet alleen over Nederland, Duitsland en een paar andere rijkere landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |