Ja leuk, maar als jij geen bochten kunt nemen en je plek op de weg niet kent krijg je nooit je rijbewijs, aangezien dat toch wel vereisten zijn. Dat je pas rijervaring op gaat doen daarna klopt wel, maar om daar te komen moet je wel eerst je rijbewijs hebben wat betekent dat je wel een bocht moet kunnen nemen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:25 schreef Solispolar het volgende:
Ehm.. zoals ik het lees ben je nog gewoon 'student' en mag je fouten maken toch? Als je dat lijstje af zou kunnen strepen dan zou je voor niks lessen lijkt me? Ik zou misschien toch proberen op te schalen naar 2x per week (in overleg met de docent) en verder gewoon je best doen?
1 van de grootste clichés (en deze klopt helaas ook nog) is dat je pas echt leert rijden als je je rijbewijs eenmaal hebt. Gun jezelf de tijd om te wennen, volgens mij zijn veel van de dingen die je beschrijft ook een kwestie van vaak in die situatie komen (vandaar ook de tip om toch naar 2x p/w te gaan).
Onpopulaire mening: hetzelfde geldt voor kinderen 'krijgen'quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
Ergens is de mythe ontstaan dat een rijbewijs een universeel mensenrecht is en dat iedereen dat zou moeten kunnen halen. Maar dat is helemaal niet zo. Als je het niet kan, stop er dan mee en zoek een alternatief. Dat is niet alleen voor jezelf een betere optie, maar ook voor de andere weggebruikers.
En voor een koopwoning.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Onpopulaire mening: hetzelfde geldt voor kinderen 'krijgen'
Maar wij houden van je.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb geen rijbewijs, geen kinderen en geen koopwoning. Compleet gefaald in het leven
Valt mee hoor ik doe zelfs vrijwilligerswerk. Wat heeft dit verder met dit topic van doen? Ik zal toch ZELF het rijbewijs moeten halen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Je bent heel erg (>100%) met JEZELF bezig. Volledig 100% egocentrisch.
Zo oprecht klink je niet.quote:Alleen, als iemand jou daarop wijst of aanspreekt, dan externaliseer jij dat (ook weer 100%). Je kan totaal niet omgaan met kritiek of commentaar. Blijkbaar heb je dat nooit geleerd. En dat vind ik verdrietig, oprecht.
Mijn rijinstructeur drukt me continu met de neus op de feiten.quote:Want als je het nooit hebt geleerd, en je hebt nu niemand die jou af en toe met de neus op de feiten drukt, dan blijf je vastzitten in een heel teleurstellend patroon.
Wiens schuld is het dat ik moeite heb met autorijden dan ? De here Jezus?quote:Jouw antwoord op de vragen die gesteld worden zijn typisch antwoorden van een ASK-HOLE. Je wil helemaal geen antwoord. Je wil klagen, zeuren, zeiken, externaliseren. Alles is een ander zijn schuld, het ligt nooit aan jou, en jij bent de spreekwoordelijke Calimero.
Heel oprecht ditquote:Succes in het leven met die instelling. Jij gaat er wel komen
Als je kinderen hebt heb je al gefaald dat gekrijs word je gek van.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb geen rijbewijs, geen kinderen en geen koopwoning. Compleet gefaald in het leven
Mwah dat is nogal ongenuanceerdquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja leuk, maar als jij geen bochten kunt nemen en je plek op de weg niet kent krijg je nooit je rijbewijs, aangezien dat toch wel vereisten zijn. Dat je pas rijervaring op gaat doen daarna klopt wel, maar om daar te komen moet je wel eerst je rijbewijs hebben wat betekent dat je wel een bocht moet kunnen nemen.
TS kan dat na 100 lessen nog steeds niet.
Zo zonder rijbewijs aanmodderen doe ik natuurlijk al mijn hele leven. Helaas heb ik bij mijn zoektocht naar een baan (die ik nu wel heb maar met veel moeite en veel te ver weg ) vaak te horen gekregen dat het toch wel heel lastig wordt zonder rijbewijs. Bij detacheringsbureaus kan je het al helemaal schudden. Dus helaas is het toch wel noodzakelijk en zal ik dus ook niet zomaar het behalen van het rijbewijs opgeven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Geen rijbewijs hebben is echt het einde van de wereld. Dat ik het al bijna 38 jaar volhoud is echt een godswonder.
En genoeg banen in de wereld waar je geen rijbewijs voor nodig hebt. Je zoekt gewoon excuses om door te gaan met je rijbewijs terwijl het beter is voor de medemens als je eigen portemonnee als je er gewoon mee ophoudt.
Hier sprak iemand die geen diepte ziet en daardoor een gevaar op de weg is omdat ze zeker op hoge snelheden het allemaal niet goed kan inschatten en daardoor te voorzichtig is. Hierdoor zou ik met veel pijn, moeite en geld best een rijbewijs kunnen halen, maar dat het beter is voor het overige verkeer als ik dat niet doe.
Vakmens?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zoek je een andere baan die dichterbij zit banen voor het oprapen voor vakmensen op dit moment.
Dan wil je een baan die niet bij je leven past.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zo zonder rijbewijs aanmodderen doe ik natuurlijk al mijn hele leven. Helaas heb ik bij mijn zoektocht naar een baan (die ik nu wel heb maar met veel moeite en veel te ver weg ) vaak te horen gekregen dat het toch wel heel lastig wordt zonder rijbewijs. Bij detacheringsbureaus kan je het al helemaal schudden. Dus helaas is het toch wel noodzakelijk en zal ik dus ook niet zomaar het behalen van het rijbewijs opgeven.
Mischien als het na 8 x examen nog niet is gelukt. Dan geef ik het misschien op.
Tegen die tijd zitten we alweer in 2026.
Ik heb muizen, dus mijn leven is een succesquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
De enige baan die bij mijn leven past is met een uitkering op de bank zitten. Die krijg ik niet dus arbeiden zal ik wel moeten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan wil je een baan die niet bij je leven past.
Aanstellerquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De enige baan die bij mijn leven past is met een uitkering op de bank zitten. Die krijg ik niet dus arbeiden zal ik wel moeten.
Ok mag jij vindenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Aansteller
Genoeg overige banen in de wereld
Dus heb je pech en ga je altijd aan de zijlijn blijven staan in plaats van 'de beste kansen op de arbeidsmarkt' te kunnen grijpen. Jammer joh.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik was eens in gesprek met zo een jobcoach van de gemeent toen ik nog werkloos was.
Die zei meteen bij binnenkomst "zeg zie je dat busje daar rijden ? Daar al eens aan gedacht ?"
Ik zeg "wordt wel moeilijk zonder rijbewijs he "
Ook een keer gesprek met een andere arbeidscoach. Toen had ik notabene van tevoren aangegeven dat in geen rijbewijs heb en moeite heb dat te behalen. Toen zei ze "voor de beste kansen op de arbeidsmarkt zul je toch het rijbewijs moeten proberen te behalen "
Aldus zodoende.
Binnenkort naamsverandering naar 'harde guy'quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus heb je pech en ga je altijd aan de zijlijn blijven staan in plaats van 'de beste kansen op de arbeidsmarkt' te kunnen grijpen. Jammer joh.
Vandaar dat ik het rijbewijs dus niet opgeeftquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus heb je pech en ga je altijd aan de zijlijn blijven staan in plaats van 'de beste kansen op de arbeidsmarkt' te kunnen grijpen. Jammer joh.
Ik verdien nu meer dan een baristaquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Arbeidscoaches nodig hebben.![]()
Word barista in een hippe koffietent bereikbaar met je fiets en maak mooie figuurtjes in het schuim.
De grootste inspiratiebron in zijn leven was een Amerikaan toen hij in het revalidatiecentrum lag. Die zei volgens mij ook niet dat hij het gewoon moest opgeven. Wel apart dat hij dat nu wel suggereert.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Binnenkort naamsverandering naar 'harde guy'
Ik heb vroeger automaat gelest en ik had daar precies dezelfde problemen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:12 schreef afterburner het volgende:
Geen zin om 5 pagina's te lezen....
Maar heb je wel eens aan oefenen in een rijsimulator gedacht?
https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/rijles-in-een-simulator
Dat is vaak goedkoper als in het echt, maar geeft je wel wat meer gevoel.
Op pagina 1 geef je aan dat de bediening je redelijk af gaat en je pas na x keer zakken in automaat wil proberen. Echter hetgeen jij aangeeft moeilijk te vinden, is juist in een automaat makkelijker, omdat je dan meer kan rondkijken ipv te schakelen en koppelen. Een paar lessen in een automaat kan je net ff helpen, om het kijken beter door te krijgen.
Net alsof verdiensten de belangrijkste drijfveer is ipv een baan te vinden waar je met plezier naar toe gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik verdien nu meer dan een barista
Die zei dat ik de keuze had, of het een of het ander, maar zeuren brengt niets. Zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De grootste inspiratiebron in zijn leven was een Amerikaan toen hij in het revalidatiecentrum lag. Die zei volgens mij ook niet dat hij het gewoon moest opgeven. Wel apart dat hij dat nu wel suggereert.
Ik denk juist dat iets kwijt kunnen wel kan helpen, en advies vragen van anderen. Anders kook ik alleen maar in mijn eigen sop gaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die zei dat ik de keuze had, of het een of het ander, maar zeuren brengt niets. Zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Mwah als ik het niet vervelend vind en het niet te stressvol is dat je een burn out krijgt ben ik blij. En in mijn zoektocht naar mijn huidige baan kwam ik heel veel afwijzingen tegen vanwege het gebrek aan rijbewijs B, vandaar dat ik daar nu dus aan werk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net alsof verdiensten de belangrijkste drijfveer is ipv een baan te vinden waar je met plezier naar toe gaat.![]()
Maar goed smijt nog 2000 euro stuk aan nog meer rijlessen en we horen je over een paar maanden wel weer dat je nog steeds te snel door de bocht vliegt of als een slak rijdt.
Is dat niet onderdeel van het probleem? Ben je bij hem niet uitgeleerd en kan hij je niet meer bij leren. Is een andere instructeur met een andere benadering niet het zetje dat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur drukt me continu met de neus op de feiten.
[..]
Ik ben afgekeurd voor bus- en vrachtwagenrijbewijs. Voor taxi heb je een chauffeurspas nodig en de kans dat ik dat kan halen is ook vrij klein.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Op wat voor functies reageer je dan dat ze perse een rijbewijs vragen?
Taxi rijden en Vrachtwagenchauffeur.
Zandvoort is hier dichtbij maar ik denk dat een rondje over dat circuit duurder is dan rijlessen nemen helaas.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:52 schreef Troel het volgende:
Tja, wat moet ik zeggen. Als je moeite hebt met deze dingen, dan vraag ik me af of die herkeuring wel fatsoenlijk gegaan is, sorry.
Ik was bij de keuring van mijn oudste en en dat stelde echt geen fluit voor, dus heel veel zeggen die medische keuringen niet als het om bepaalde zaken gaat.
Uiteindelijk gaat je rijbewijs hartstikke duur worden (dat is het nu al). Ik zou eens kijken of je, wellicht via een andere rijschool of op een circuit, nog wat extra uren kan maken. En vraag dan meteen een second opinion. En ga pas op als je er echt aan toe bent.
Waarschijnlijk hoopte de beste man dat dat wel goed zou komen nog door te lessen ofzo. Of je moet vijf van dat soort dingen fout doen om te zakken ofzo. Maar eigenlijk is het schrikbarend dat ze op basis daarvan zeggen dat iemand inderdaad geschikt is om te rijden, sorryquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zandvoort is hier dichtbij maar ik denk dat een rondje over dat circuit duurder is dan rijlessen nemen helaas.
Keuring bestaat uit arts + rijtest door cbr die ik dus wel heb gehaald. Wel gaf ook die examinator allerlei negatieve feedback :
- je rijdt te langzaam (in een 30 zone ga ik 20 of langzamer )
- te dicht op voorganger bij het invoegen op de snelweg
- niet op tijd aan de kant bij een van achter naderende ambulance met sirene en zwaailichten
- bij linksafslaan in het midden wachten terwijl er van rechts een vrachtwagen komt waardoor je niet meer kan zien wat er van rechts komt en heel lang in het midden van het kruispunt moet wachten
Toch lijkt het oordeel van een CBR examinator die ernaast zat, mij betrouwbaarder dan het oordeel van een willekeurige forummer op FOK!. Denk je niet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hoopte de beste man dat dat wel goed zou komen nog door te lessen ofzo. Of je moet vijf van dat soort dingen fout doen om te zakken ofzo. Maar eigenlijk is het schrikbarend dat ze op basis daarvan zeggen dat iemand inderdaad geschikt is om te rijden, sorry
Sure, alleen dat je technisch gezien auto mág rijden betekent niet dat je het kunt, en dat blijkt ook wel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Toch lijkt het oordeel van een CBR examinator die ernaast zat, mij betrouwbaarder dan het oordeel van een willekeurige forummer op FOK!. Denk je niet?
Nouja, ik neem aan dat de eisen lager zijn dan bij het daadwerkelijke rij-examen. Maar mijn reactie komt puur door wat jij zelf ook allemaal zegt. maar hey, voor jou hoop ik dat het allemaal lukt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Toch lijkt het oordeel van een CBR examinator die ernaast zat, mij betrouwbaarder dan het oordeel van een willekeurige forummer op FOK!. Denk je niet?
En jij wel dan ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sure, alleen dat je technisch gezien auto mág rijden betekent niet dat je het kunt, en dat blijkt ook wel.
En jij wel dan ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sure, alleen dat je technisch gezien auto mág rijden betekent niet dat je het kunt, en dat blijkt ook wel.
Nou dank voor je steunquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik neem aan dat de eisen lager zijn dan bij het daadwerkelijke rij-examen. Maar mijn reactie komt puur door wat jij zelf ook allemaal zegt. maar hey, voor jou hoop ik dat het allemaal lukt.
Goed genoeg om mijn rijbewijs snel te halen en daarna goed genoeg om een stuk of 9 a 10 leaseauto's verslijten waarvan ik er minimaal 7 naar de 160.000km heb gereden zonder een ongeval te veroorzaken of wat dan ook.quote:
Ik had een collega waarvan de vrouw 60!!!!! keer examen heeft gehad. Volgens mij hebben ze een kleine 30.000 euro aan lessen uitgegeven en ik ben bang dat ze haar maar hebben laten slagen omdat ze het zo zielig vonden. Gelukkig wonen ze in Almere dus valt het niet zo op als ze ergens tegen aan botst.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:14 schreef GGMM het volgende:
Gewoon niet doen dan. Niet afrijden totdat je het kan of er gewoon helemaal vanaf zien.
Waarom zou je medeweggebruikers irriteren/in gevaar brengen omdat je per se wil rijden.
Dit is ook helemaal niet lollig bedoeld. Voor sommige mensen is het gewoon te lastig en dus gevaarlijk.
Eerlijk gezegd lijkt één rijles per week me een beetje weinig. Wat je leert op de ene rijles, ben je een week later op de volgende rijles al weer verleerd of vergeten. Ik denk dat je dan maar heel langzaam vorderingen maakt. Veel rijscholen bieden niet voor niets van die spoedcursussen aan waarbij je bijvoorbeeld twee weken lang iedere dag twee uur rijles hebt en aan het eind van die twee weken examen doet. Je moet er uiteraard wel de tijd voor hebben en de centen om het ineens te kunnen betalen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat ik buiten rijlessen om niet kan oefenen. En nog meer dan 1 rijles per week is vrijwel niet in te plannen, bedenk dat er momenteel een tekort is aan instructeurs en al helemaal aan speciale die er zijn voor moeilijke gevallen zoals ik.
En heb je ook tips voor hoe ik dat ook kan doen ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Goed genoeg om mijn rijbewijs snel te halen en daarna goed genoeg om een stuk of 9 a 10 leaseauto's verslijten waarvan ik er minimaal 7 naar de 160.000km heb gereden zonder een ongeval te veroorzaken of wat dan ook.
Dus ja, ik denk ik wel ja.
Ik kan geen ballen vangen inderdaad.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens mij kun je gewoon afstanden en snelheden niet goed inschatten. Bij vrijwel alles wat je noemt lijkt dat het probleem. Misschien meer naar aantal lantaarnpalen en strepen op de weg kijken tussen jou en een voorganger of bocht.
Heb je moeite met het vangen van een bal als die naar je gegooid wordt?
Volgens mij kan dat niet hoor 60 keer praktijkexamen. Je krijgt op een gegeven moment een speciaal examen volgens mij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik had een collega waarvan de vrouw 60!!!!! keer examen heeft gehad. Volgens mij hebben ze een kleine 30.000 euro aan lessen uitgegeven en ik ben bang dat ze haar maar hebben laten slagen omdat ze het zo zielig vonden. Gelukkig wonen ze in Almere dus valt het niet zo op als ze ergens tegen aan botst.
Dat biedt mijn huidige instructeur niet aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 01:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt één rijles per week me een beetje weinig. Wat je leert op de ene rijles, ben je een week later op de volgende rijles al weer verleerd of vergeten. Ik denk dat je dan maar heel langzaam vorderingen maakt. Veel rijscholen bieden niet voor niets van die spoedcursussen aan waarbij je bijvoorbeeld twee weken lang iedere dag twee uur rijles hebt en aan het eind van die twee weken examen doet. Je moet er uiteraard wel de tijd voor hebben en de centen om het ineens te kunnen betalen.
Nou ik zit dagelijks op de weg en het is echt schrikbarend wat voor idiote fratsen mensen soms uithalen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De meeste mensen raken niet in paniek als er 'ineens' een 'scherpe bocht' komt. De meeste mensen kunnen hun plek op de weg ook wel bewaren, en de meeste mensen kunnen ook prima inschatten of, als er een gat is ergens, of ze daar tussen kunnen, etc.
Dus ja, het rijbewijs halen is helemaal niet moeilijk, maar je hebt er altijd uitzonderingen bij. Jij bent schijnbaar zo'n uitzondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |