abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215403588
Echt autorijden leer je pas als je je rijbewijs hebt en veel rijdt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:51:00 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215403660
Ergens is de mythe ontstaan dat een rijbewijs een universeel mensenrecht is en dat iedereen dat zou moeten kunnen halen. Maar dat is helemaal niet zo. Als je het niet kan, stop er dan mee en zoek een alternatief. Dat is niet alleen voor jezelf een betere optie, maar ook voor de andere weggebruikers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215403740
Ik ben er ook mee gekapt lang geleden, geen aanleg voor, na twee keer gezakt te zijn hield ik het voor gezien, het zat er gewoon niet in
pi_215403779
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
Ergens is de mythe ontstaan dat een rijbewijs een universeel mensenrecht is en dat iedereen dat zou moeten kunnen halen. Maar dat is helemaal niet zo. Als je het niet kan, stop er dan mee en zoek een alternatief. Dat is niet alleen voor jezelf een betere optie, maar ook voor de andere weggebruikers.
Helaas loop je dan minder kans op bepaalde banen. Zo werk ik in de ICT en loop je dan een heleboel mis binnen de detacheringbranche.

Alternatieven gebruik ik mijn hele leven al natuurlijk.
pi_215403804
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:43 schreef sigme het volgende:
Echt autorijden leer je pas als je je rijbewijs hebt en veel rijdt.
Ik denk ook dat het beter zou gaan zonder pottenkijkers naast me maar ja zo werkt het helaas niet in nederland.
pi_215403825
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het beter zou gaan zonder pottenkijkers naast me maar ja zo werkt het helaas niet in nederland.
Ga het dan ergens in het buitenland proberen. Oh wacht…
pi_215403836
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zo werkt het niet he
pi_215403981
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier is geen land mee te bezeilen _O-
pi_215404680
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou, dat is allemaal vrij normaal hoor. Niemand komt als volleerd ervaren autorijder aan een rijbewijs; je hoopt dat je het haalt en daarna kan je ervaring opdoen.

Oh, en de mennekes (m/v) die denken dat ze de volleerde chauffeurs zijn de dag nadat ze hun papiertje hebben zijn niet de beste chauffeurs.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215404790
Misschien heeft diegene die niet genoemd mag worden nog wel tips _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_215404982
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, dat is allemaal vrij normaal hoor. Niemand komt als volleerd ervaren autorijder aan een rijbewijs; je hoopt dat je het haalt en daarna kan je ervaring opdoen.

Oh, en de mennekes (m/v) die denken dat ze de volleerde chauffeurs zijn de dag nadat ze hun papiertje hebben zijn niet de beste chauffeurs.
Helemaal mee eens hoor maar er moet wel een bepaalde basis zijn om enigszins veilig op de weg te mogen.
En als ik dit topic zo lees ontbreekt die basis volledig.
Graag verwijderen
pi_215405083
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dat systeem in Engeland wel erg ok. Als je net je rijbewijs hebt gehaald kun je ervoor kiezen om de letter P op je auto te plaatsen zodat andere weggebruikers kunnen zien dat je net je rijbewijs hebt zodat ze wat rekening met je kunnen houden.
pi_215405369
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:32 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Helemaal mee eens hoor maar er moet wel een bepaalde basis zijn om enigszins veilig op de weg te mogen.
En als ik dit topic zo lees ontbreekt die basis volledig.
Tsja, daar is de examinator voor, om te beoordelen of het enige kans van slagen heeft.

Als het echt niks is haalt hij z'n rijbewijs niet.
pi_215405479
@TS: Beter leren rijden heeft met inzicht en focus te maken.
Als je dat niet hebt dan zal je nooit goed kunnen anticiperen in het verkeer (en op gebeurtenissen in het leven)

Gewoon doorgaan. Uiteindelijk slaag je. Er rijden al genoeg inzicht loze bestuurders en bestuurders die met van alles en nog wat bezig zijn in de auto, behalve met het verkeer. Een meer of minder zal statistisch gezien niet veel uit maken.
pi_215405772
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:16 schreef Geerd het volgende:
Misschien heeft diegene die niet genoemd mag worden nog wel tips _O_ _O_ _O_ _O_
Wie?
pi_215405829
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat kan je nog meer doen om beter auto te rijden met de rijlessen?

Gewoon in de auto van je ouders (en in eerste instantie ook met ouders/iemand met rijbewijs) gaan rond rijden en écht ervaring op doen. Zo is het mij geleerd, Uiteindelijk maar een paar lesjes nodig gehad.
pi_215406266
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:26 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Gewoon in de auto van je ouders (en in eerste instantie ook met ouders/iemand met rijbewijs) gaan rond rijden en écht ervaring op doen. Zo is het mij geleerd, Uiteindelijk maar een paar lesjes nodig gehad.
Mijn moeder is dood. Mijn vader heb ik nauwelijks contact mee en woont in het buitenland. Dus dat wordt lastig.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 00:07:39 #68
236264 crew  capricia
pi_215406339
Zijn er geen andere mogelijkheden om te oefenen?
Dit klinkt namelijk als dat je gewoon heel veel extra uren achter een stuur moet doorbrengen.

Een vriend waarbij je op een verlaten industrieterrein wat kunt oefenen in zijn auto? De bochten. Je snelheid, het gevoel.

Ik ben zelf met een simpel pakket van 15 lessen geslaagd. Het lijkt me dus verschrikkelijk om zoveel geld uit te moeten geven, pakket na pakket, en het gevoel te hebben dat het niet opschiet. En dan is je theorie ook maar beperkt houdbaar, en moet je dat ook weer opnieuw halen.
Wat een drama.

Je hebt gewoon meer uur achter het stuur nodig. Kijk of je dat kunt regelen bij vrienden. Op een veilig plekje.

[ Bericht 22% gewijzigd door capricia op 29-10-2024 00:18:15 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215406426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 00:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er geen andere mogelijkheden om te oefenen?
Dit klinkt namelijk als dat je gewoon heel veel extra uren achter een stuur moet doorbrengen.

Een vriend waarbij je op een verlaten industrieterrein wat kunt oefenen in zijn auto? De bochten. Je snelheid, het gevoel.

Ik ben zelf met een simpel pakket van 15 lessen geslaagd. Het lijkt me dus verschrikkelijk om zoveel geld uit te moeten geven, pakket na pakket, en het gevoel te hebben dat het niet opschiet. En dan is je theorie ook maar beperkt houdbaar, en moet je dat ook weer opnieuw halen.
Wat een drama.

Je hebt gewoon meer uur achter het stuur nodig. Kijk of je dat kunt regelen bij vrienden. Op een veilig plekje.
Woon je in zuid holland midden toevallig? Mag ik dan even jouw auto lenen dan oefen ik wel op het parkeerterrein van valkenburgse meer of zo.

Want mijn vrienden gaan daar niet aan beginnen.

Misschien kan ik het aan @CoolGuy vragen maar die woont helemaal niet in de buurt helaas.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 00:45:48 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215406439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 00:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Woon je in zuid holland midden toevallig? Mag ik dan even jouw auto lenen dan oefen ik wel op het parkeerterrein van valkenburgse meer of zo.

Misschien kan ik het aan @:CoolGuy vragen maar die woont helemaal niet in de buurt helaas.
Ze woont niet in Zuid-Holland.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215406477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze woont niet in Zuid-Holland.
Jammerdebammer.

Het enige voertuig waar ik mee kan oefenen is de elektrische fiets.

Een auto kopen zonder rijbewijs kan in theorie wel, maar hoe ga ik hem dan verzekeren?
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:23:10 #72
236264 crew  capricia
pi_215406913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 00:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Ik woon daar niet, en ben je vriend niet. :P
Succes met de rijlessen ieg!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215406953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 01:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jammerdebammer.

Het enige voertuig waar ik mee kan oefenen is de elektrische fiets.

Een auto kopen zonder rijbewijs kan in theorie wel, maar hoe ga ik hem dan verzekeren?
En hoe ga je ermee rijden op de openbare weg zonder rijbewijs? :')
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:40:14 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215406975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoe ga je ermee rijden op de openbare weg zonder rijbewijs? :')
Als je het een beetje kan, dan kun je dat nog best lang volhouden zonder op te vallen. Maar in het geval van TS lijkt me die vlieger niet op te gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215406985
Maar nog altijd geen antwoord op de vraag: Hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad?
In totaal? Ooit? En bij deze rijschool?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')