Nou uit de verhalen hier kom ik ongeveer op 100 lessen uit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:44 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Maar nog altijd geen antwoord op de vraag: Hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad?
In totaal? Ooit? En bij deze rijschool?
Als je echt werk zou willen maken van 'oefenen zonder autorijbewijs' zou je je brommerrijbewijs kunnen proberen te halen. En dan in een brommobiel gaan rijden. Wat sowieso een mogelijke work-around is voor een deel van je vervoersprobleem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 01:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Het enige voertuig waar ik mee kan oefenen is de elektrische fiets.
Een auto kopen zonder rijbewijs kan in theorie wel, maar hoe ga ik hem dan verzekeren?
Illegaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe ga je ermee rijden op de openbare weg zonder rijbewijs?
Een brommobiel is helaas niet gratis, en mijn actieradius daarmee is niet groter dan met mijn elektrische fiets. Het is ietsjes sneller dan de elektrische fiets maar dat verschil is redelijk minimaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je echt werk zou willen maken van 'oefenen zonder autorijbewijs' zou je je brommerrijbewijs kunnen proberen te halen. En dan in een brommobiel gaan rijden. Wat sowieso een mogelijke work-around is voor een deel van je vervoersprobleem.
Rijden zonder rijbewijs: niet doen. Je maakt een ander en jezelf voor de rest van het leven ongelukkig als je een ongeluk krijgt.
Zie vorige paginaquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:44 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Maar nog altijd geen antwoord op de vraag: Hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad?
In totaal? Ooit? En bij deze rijschool?
Je kunt ook gewoon in de botsautos gaan oefenen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Illegaal.
Net zoals dat jij vast wel eens te hard rijdt, dat mag ook niet.
Dat was de suggestie althans. Extra oefenen buiten rijlessen om.
Klopt, maar het levert je wel oefening op met verkeersinzicht etc.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Een brommobiel is helaas niet gratis, en mijn actieradius daarmee is niet groter dan met mijn elektrische fiets. Het is ietsjes sneller dan de elektrische fiets maar dat verschil is redelijk minimaal.
Je bent dan niet verzekerd. Als je iemand een beetje beschadigt lopen de kosten in de tienduizenden euro's. Beschadig iemand een beetje meer en je hebt het over honderduizenden. Dat wordt dan op jou verhaald.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Illegaal.
Net zoals dat jij vast wel eens te hard rijdt, dat mag ook niet.
Dat was de suggestie althans. Extra oefenen buiten rijlessen om.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:50 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geef je nou eerlijk toe dat je van plan was iets illegaals te doen
Botsautos heeft weinig met autorijden te makenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon in de botsautos gaan oefenen.
En een vergelijking tussen een snelheids overtreding (Mulder boete) en rijden zonder rijbewijs (strafblad) slaat als een tang op een varken alleen om je illegale plannetjes maar voor jezelf goed te praten.
Zo een ding is bijna net zo duur als een auto daarvoor kan je een boel rijlessen inplannenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, maar het levert je wel oefening op met verkeersinzicht etc.
En je beweegt je echt anders tussen de rest van het verkeer dan met een fiets. Over je schouder kijken, spiegels, positie op de weg, bochtenwerk.
Ook voor een brommobiel heb je eerst een rijbewijs nodig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zo een ding is bijna net zo duur als een auto daarvoor kan je een boel rijlessen inplannen
Maar als jij er nog een op de oprit hebt staan wil ik hem wel lenen
100 lessen volgen en dan nog steeds geen inschatting van snelheden en bochten kunnen maken ook niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Botsautos heeft weinig met autorijden te maken
Dan loop je echter veel banen mis. Zo liep ik daar tegenaan bij detachering. Dus helaas is dat geen optie want ik krijg geen uitkering er moet brood op de plank komen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:48 schreef capricia het volgende:
Als bochten en je plek op weg na 100 rijlessen nog steeds een probleem zijn, misschien is autorijden dan gewoon niet voor je weggelegd.
En kun je beter stoppen.
Natuurlijk welquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
100 lessen volgen en dan nog steeds geen inschatting van snelheden en bochten kunnen maken ook niet.
Je bent heel erg (>100%) met JEZELF bezig. Volledig 100% egocentrisch. Alleen, als iemand jou daarop wijst of aanspreekt, dan externaliseer jij dat (ook weer 100%). Je kan totaal niet omgaan met kritiek of commentaar. Blijkbaar heb je dat nooit geleerd. En dat vind ik verdrietig, oprecht. Want als je het nooit hebt geleerd, en je hebt nu niemand die jou af en toe met de neus op de feiten drukt, dan blijf je vastzitten in een heel teleurstellend patroon.quote:
Dan zoek je een andere baan die dichterbij zit banen voor het oprapen voor vakmensen op dit moment.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan loop je echter veel banen mis. Zo liep ik daar tegenaan bij detachering. Dus helaas is dat geen optie want ik krijg geen uitkering er moet brood op de plank komen.
Die loop je nu toch al mis. Want je hebt geen rijbewijs.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan loop je echter veel banen mis. Zo liep ik daar tegenaan bij detachering. Dus helaas is dat geen optie want ik krijg geen uitkering er moet brood op de plank komen.
Ja precies dit. 100 rijlessen en dan nog steeds niet een bocht fatsoenlijk kunnen nemen, laat staan gewoon op de juiste plek op de weg rijden. Dan ben je gewoon niet geschikt voor autorijden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:48 schreef capricia het volgende:
Als bochten en je plek op weg na 100 rijlessen nog steeds een probleem zijn, misschien is autorijden dan gewoon niet voor je weggelegd.
En kun je beter stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |