abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215408724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:12 schreef afterburner het volgende:
Geen zin om 5 pagina's te lezen....

Maar heb je wel eens aan oefenen in een rijsimulator gedacht?
https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/rijles-in-een-simulator

Dat is vaak goedkoper als in het echt, maar geeft je wel wat meer gevoel.

Op pagina 1 geef je aan dat de bediening je redelijk af gaat en je pas na x keer zakken in automaat wil proberen. Echter hetgeen jij aangeeft moeilijk te vinden, is juist in een automaat makkelijker, omdat je dan meer kan rondkijken ipv te schakelen en koppelen. Een paar lessen in een automaat kan je net ff helpen, om het kijken beter door te krijgen.
Ik heb vroeger automaat gelest en ik had daar precies dezelfde problemen.

Ik kijk niet naar de pook als ik schakel. Jij wel ? Dat mag niet eens van het cbr

Rijsimulator is wel eventueel een optie maar ik denk niet dat het veel goedkoper is. Maar ik zal ernaar kijken of dat los te boeken is.
pi_215408752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik verdien nu meer dan een barista
Net alsof verdiensten de belangrijkste drijfveer is ipv een baan te vinden waar je met plezier naar toe gaat. :P

Maar goed smijt nog 2000 euro stuk aan nog meer rijlessen en we horen je over een paar maanden wel weer dat je nog steeds te snel door de bocht vliegt of als een slak rijdt.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:34:51 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215408900
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De grootste inspiratiebron in zijn leven was een Amerikaan toen hij in het revalidatiecentrum lag. Die zei volgens mij ook niet dat hij het gewoon moest opgeven. Wel apart dat hij dat nu wel suggereert.
Die zei dat ik de keuze had, of het een of het ander, maar zeuren brengt niets. Zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215409446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die zei dat ik de keuze had, of het een of het ander, maar zeuren brengt niets. Zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik denk juist dat iets kwijt kunnen wel kan helpen, en advies vragen van anderen. Anders kook ik alleen maar in mijn eigen sop gaar.
pi_215409466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Net alsof verdiensten de belangrijkste drijfveer is ipv een baan te vinden waar je met plezier naar toe gaat. :P

Maar goed smijt nog 2000 euro stuk aan nog meer rijlessen en we horen je over een paar maanden wel weer dat je nog steeds te snel door de bocht vliegt of als een slak rijdt.
Mwah als ik het niet vervelend vind en het niet te stressvol is dat je een burn out krijgt ben ik blij. En in mijn zoektocht naar mijn huidige baan kwam ik heel veel afwijzingen tegen vanwege het gebrek aan rijbewijs B, vandaar dat ik daar nu dus aan werk.

Voor mijn huidige baan is het rijbewijs B niet nodig. Maar of dit een vast contract wordt is niet zeker.
pi_215409554
Op wat voor functies reageer je dan dat ze perse een rijbewijs vragen?

Taxi rijden en Vrachtwagenchauffeur. :P
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:52:00 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_215409571
Tja, wat moet ik zeggen. Als je moeite hebt met deze dingen, dan vraag ik me af of die herkeuring wel fatsoenlijk gegaan is, sorry.
Ik was bij de keuring van mijn oudste en en dat stelde echt geen fluit voor, dus heel veel zeggen die medische keuringen niet als het om bepaalde zaken gaat.

Uiteindelijk gaat je rijbewijs hartstikke duur worden (dat is het nu al). Ik zou eens kijken of je, wellicht via een andere rijschool of op een circuit, nog wat extra uren kan maken. En vraag dan meteen een second opinion. En ga pas op als je er echt aan toe bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:05:14 #133
545 dop
:copyright: dop
pi_215409667
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur drukt me continu met de neus op de feiten.
[..]

Is dat niet onderdeel van het probleem? Ben je bij hem niet uitgeleerd en kan hij je niet meer bij leren. Is een andere instructeur met een andere benadering niet het zetje dat je nodig hebt.
Ik heb zelf mijn rijbewijs pas op mijn 49e gehaald (Eerder nooit gelest, geen behoefte).
Les gehad van een vader en zoon.
Eerste periode de vader die een waarschijnlijk al wel ver genoeg kwam met mij, maar ik vond het heel verfrissend dat de zoon voor het examen ook nog wat lessen heeft gegeven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215410281
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Op wat voor functies reageer je dan dat ze perse een rijbewijs vragen?

Taxi rijden en Vrachtwagenchauffeur. :P
Ik ben afgekeurd voor bus- en vrachtwagenrijbewijs. Voor taxi heb je een chauffeurspas nodig en de kans dat ik dat kan halen is ook vrij klein.

Denk aan detachering binnen de ICT branch of sales.
pi_215410311
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:52 schreef Troel het volgende:
Tja, wat moet ik zeggen. Als je moeite hebt met deze dingen, dan vraag ik me af of die herkeuring wel fatsoenlijk gegaan is, sorry.
Ik was bij de keuring van mijn oudste en en dat stelde echt geen fluit voor, dus heel veel zeggen die medische keuringen niet als het om bepaalde zaken gaat.

Uiteindelijk gaat je rijbewijs hartstikke duur worden (dat is het nu al). Ik zou eens kijken of je, wellicht via een andere rijschool of op een circuit, nog wat extra uren kan maken. En vraag dan meteen een second opinion. En ga pas op als je er echt aan toe bent.
Zandvoort is hier dichtbij maar ik denk dat een rondje over dat circuit duurder is dan rijlessen nemen helaas.

Keuring bestaat uit arts + rijtest door cbr die ik dus wel heb gehaald. Wel gaf ook die examinator allerlei negatieve feedback :

- je rijdt te langzaam (in een 30 zone ga ik 20 of langzamer )
- te dicht op voorganger bij het invoegen op de snelweg
- niet op tijd aan de kant bij een van achter naderende ambulance met sirene en zwaailichten
- bij linksafslaan in het midden wachten terwijl er van rechts een vrachtwagen komt waardoor je niet meer kan zien wat er van rechts komt en heel lang in het midden van het kruispunt moet wachten
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:27:48 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_215410720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zandvoort is hier dichtbij maar ik denk dat een rondje over dat circuit duurder is dan rijlessen nemen helaas.

Keuring bestaat uit arts + rijtest door cbr die ik dus wel heb gehaald. Wel gaf ook die examinator allerlei negatieve feedback :

- je rijdt te langzaam (in een 30 zone ga ik 20 of langzamer )
- te dicht op voorganger bij het invoegen op de snelweg
- niet op tijd aan de kant bij een van achter naderende ambulance met sirene en zwaailichten
- bij linksafslaan in het midden wachten terwijl er van rechts een vrachtwagen komt waardoor je niet meer kan zien wat er van rechts komt en heel lang in het midden van het kruispunt moet wachten
Waarschijnlijk hoopte de beste man dat dat wel goed zou komen nog door te lessen ofzo. Of je moet vijf van dat soort dingen fout doen om te zakken ofzo. Maar eigenlijk is het schrikbarend dat ze op basis daarvan zeggen dat iemand inderdaad geschikt is om te rijden, sorry :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215412845
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 15:27 schreef Troel het volgende:

[..]
Waarschijnlijk hoopte de beste man dat dat wel goed zou komen nog door te lessen ofzo. Of je moet vijf van dat soort dingen fout doen om te zakken ofzo. Maar eigenlijk is het schrikbarend dat ze op basis daarvan zeggen dat iemand inderdaad geschikt is om te rijden, sorry :@
Toch lijkt het oordeel van een CBR examinator die ernaast zat, mij betrouwbaarder dan het oordeel van een willekeurige forummer op FOK!. Denk je niet?
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:45:55 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_215413697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Toch lijkt het oordeel van een CBR examinator die ernaast zat, mij betrouwbaarder dan het oordeel van een willekeurige forummer op FOK!. Denk je niet?
Sure, alleen dat je technisch gezien auto mág rijden betekent niet dat je het kunt, en dat blijkt ook wel.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:12:10 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_215413911
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nouja, ik neem aan dat de eisen lager zijn dan bij het daadwerkelijke rij-examen. Maar mijn reactie komt puur door wat jij zelf ook allemaal zegt. maar hey, voor jou hoop ik dat het allemaal lukt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215414737
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Sure, alleen dat je technisch gezien auto mág rijden betekent niet dat je het kunt, en dat blijkt ook wel.
En jij wel dan ?
pi_215414744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En jij wel dan ?
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik neem aan dat de eisen lager zijn dan bij het daadwerkelijke rij-examen. Maar mijn reactie komt puur door wat jij zelf ook allemaal zegt. maar hey, voor jou hoop ik dat het allemaal lukt.
Nou dank voor je steun
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:16:21 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_215414804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En jij wel dan ?
Goed genoeg om mijn rijbewijs snel te halen en daarna goed genoeg om een stuk of 9 a 10 leaseauto's verslijten waarvan ik er minimaal 7 naar de 160.000km heb gereden zonder een ongeval te veroorzaken of wat dan ook.

Dus ja, ik denk ik wel ja.
pi_215414843
Volgens mij kun je gewoon afstanden en snelheden niet goed inschatten. Bij vrijwel alles wat je noemt lijkt dat het probleem. Misschien meer naar aantal lantaarnpalen en strepen op de weg kijken tussen jou en een voorganger of bocht.
Heb je moeite met het vangen van een bal als die naar je gegooid wordt?
pi_215414845
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:14 schreef GGMM het volgende:
Gewoon niet doen dan. Niet afrijden totdat je het kan of er gewoon helemaal vanaf zien.

Waarom zou je medeweggebruikers irriteren/in gevaar brengen omdat je per se wil rijden.

Dit is ook helemaal niet lollig bedoeld. Voor sommige mensen is het gewoon te lastig en dus gevaarlijk.
Ik had een collega waarvan de vrouw 60!!!!! keer examen heeft gehad. Volgens mij hebben ze een kleine 30.000 euro aan lessen uitgegeven en ik ben bang dat ze haar maar hebben laten slagen omdat ze het zo zielig vonden. Gelukkig wonen ze in Almere dus valt het niet zo op als ze ergens tegen aan botst.
pi_215415259
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat ik buiten rijlessen om niet kan oefenen. En nog meer dan 1 rijles per week is vrijwel niet in te plannen, bedenk dat er momenteel een tekort is aan instructeurs en al helemaal aan speciale die er zijn voor moeilijke gevallen zoals ik.
Eerlijk gezegd lijkt één rijles per week me een beetje weinig. Wat je leert op de ene rijles, ben je een week later op de volgende rijles al weer verleerd of vergeten. Ik denk dat je dan maar heel langzaam vorderingen maakt. Veel rijscholen bieden niet voor niets van die spoedcursussen aan waarbij je bijvoorbeeld twee weken lang iedere dag twee uur rijles hebt en aan het eind van die twee weken examen doet. Je moet er uiteraard wel de tijd voor hebben en de centen om het ineens te kunnen betalen.
pi_215415530
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Goed genoeg om mijn rijbewijs snel te halen en daarna goed genoeg om een stuk of 9 a 10 leaseauto's verslijten waarvan ik er minimaal 7 naar de 160.000km heb gereden zonder een ongeval te veroorzaken of wat dan ook.

Dus ja, ik denk ik wel ja.
En heb je ook tips voor hoe ik dat ook kan doen ?
pi_215415532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens mij kun je gewoon afstanden en snelheden niet goed inschatten. Bij vrijwel alles wat je noemt lijkt dat het probleem. Misschien meer naar aantal lantaarnpalen en strepen op de weg kijken tussen jou en een voorganger of bocht.
Heb je moeite met het vangen van een bal als die naar je gegooid wordt?
Ik kan geen ballen vangen inderdaad.

Ik kan daarom ook geen balsporten doen. Hier is een rugby vereniging en het zou me nog wel leuk lijken ook maar dat gaat helaas niet voor mij.
pi_215415537
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]
Ik had een collega waarvan de vrouw 60!!!!! keer examen heeft gehad. Volgens mij hebben ze een kleine 30.000 euro aan lessen uitgegeven en ik ben bang dat ze haar maar hebben laten slagen omdat ze het zo zielig vonden. Gelukkig wonen ze in Almere dus valt het niet zo op als ze ergens tegen aan botst.
Volgens mij kan dat niet hoor 60 keer praktijkexamen. Je krijgt op een gegeven moment een speciaal examen volgens mij.

Edit : wettelijk gezien zou het wel mogen, maar het cbr heeft het recht om een medische keuring te doen als je vaker zakt voor het "nader onderzoek rijvaardigheid" examen dat je na 4 keer zakken krijgt.

[ Bericht 11% gewijzigd door pedaalemmerzak op 30-10-2024 06:43:09 ]
pi_215415539
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd lijkt één rijles per week me een beetje weinig. Wat je leert op de ene rijles, ben je een week later op de volgende rijles al weer verleerd of vergeten. Ik denk dat je dan maar heel langzaam vorderingen maakt. Veel rijscholen bieden niet voor niets van die spoedcursussen aan waarbij je bijvoorbeeld twee weken lang iedere dag twee uur rijles hebt en aan het eind van die twee weken examen doet. Je moet er uiteraard wel de tijd voor hebben en de centen om het ineens te kunnen betalen.
Dat biedt mijn huidige instructeur niet aan.

Misschien dat ik dat probwer als ik de eerste keer niet slaag. Is een optie. Want het is eens per week en deze week gaat het niet door
pi_215415559
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De meeste mensen raken niet in paniek als er 'ineens' een 'scherpe bocht' komt. De meeste mensen kunnen hun plek op de weg ook wel bewaren, en de meeste mensen kunnen ook prima inschatten of, als er een gat is ergens, of ze daar tussen kunnen, etc.

Dus ja, het rijbewijs halen is helemaal niet moeilijk, maar je hebt er altijd uitzonderingen bij. Jij bent schijnbaar zo'n uitzondering.
Nou ik zit dagelijks op de weg en het is echt schrikbarend wat voor idiote fratsen mensen soms uithalen.

Van de week nog een vent van middelbare leeftijd die achteruit de snelweg oprit weer af ging. Verkeerde afslag genomen wellicht?

Los van het feit dat je steeds meer idioten hebt die met 60 op de middenbaan van een A weg aan het appen of make uppen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')