Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is in Austin uitgelegd waarom het 5 was. Ik vind persoonlijk alleen 10 seconden voor het incident in T4 echt lachwekkend. Daar lijken me ook wel dezelfde verzachtende omstandigheden te gelden omdat Norris door de baan af te steken de plek gewoon krijgt waar hij recht op denkt te hebben. Waarom dan 10 (!) seconden geven. Temeer daar je voor het incident enkele bochten later sowieso al 10 seconden geeft.
Dan zijn ze bij Viaplay doorgaans realistischer. Nu ook in eerste instantie op de hand van Max, om vervolgens tot realistische conclusies te komen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
F1TV was echt om te janken vandaag ook. Bij iedere gevecht na die van Max roepen dat het nu wel eerlijk verliep. Hadden allemaal broek op enkels niet normaal ....
Stroll krijgt sowieso zelden straf voor z'n divebombs, altijd degenen die hij aanvalt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.
Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.
Het klopt van geen kant meer.
Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Wat is insane grip?quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nog ff over die save van Charles
Was natuurlijk bizar knap, maar ook weer een bewijs van hoeveel insane grip een F1 auto heeft. Wisten we natuurlijk al, maar ook mooi om te bewijs zien als een auto niet op, maar naast de baan zit.
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’
Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij?
Dat zie je correct.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’
Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij?
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen.
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.
Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.
Het klopt van geen kant meer.
Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Dat niet Max maar Norris vorige week een straf kreeg is omdat in de Driving Standard Guidelines niet staat dat de verdediger op de baan moet blijven als die voor ligt bij de apex.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.
Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.
Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?
...
Over welke bocht heb je het nu?quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
als je ziet dat Norris zelf de bocht ook niet had kunnen halen.
T4quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over welke bocht heb je het nu?
Heb je de onboard gezien?quote:
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.quote:
quote:The Stewards believe that the maneuver was done
in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the
maneuver on the track had he not been forced off the track by Verstappen
Dat is hun taak. Horner deed hetzelfde met Toto/Mercedes en nu ook. Horner verpakt het alleen veel beter.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen.
‘Max is een groot coureur, die heeft dit niet nodig’. Dat soort onzin waarmee je direct impliceert dat je zelf wel netjes bent en bovendien boven de partijen staat, terwijl je in feite alleen probeert de media, het publiek en nog erger de scheidsrechter probeert te beïnvloeden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.
Daarna na de race is het opeens het liefste jongetje van de klas. Goed afgekeken van Lewis hoe het moet en hoe je de al op Briste handen zijnde media moet en kan bespelen. Men roept altijd hoe kut RB is en hoe vals ze kunnen spelen, maar als ik Horner was geweest had ik het nog veel vuiler gespeelt als je ziet hoe McLaren het aanpakt.
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.
Als je wheel to wheel racing wilt zien zijn dit nu precies die acties waarbij men toch echt geacht moet worden ruimte te laten voor de ander, en dat is met die idiote apex regel natuurlijk totaal niet aan de orde.
De Max Verstappen fanclub, ik had geen andere mening verwacht daar.quote:
En Max z’n straf komt ook weer door de Britse mediaquote:Op maandag 28 oktober 2024 08:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh nu Lando de nieuwe concurrent is van Max gaat hij hetzelfde pad op als Lewis.
Sterkte lieve Lando.
Gezelligquote:Op maandag 28 oktober 2024 08:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.
Colapinto kreeg gisteren ook 10 seconden aan de broek. Na alle (terechte) heisa van vorige week zal men het doel hebben gesteld het dan maar wat harder te bestraffen. En dat is gebeurd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.
Denk ook dat de stewards door hele mediacircus behoorlijk worden beïnvloed, want McLaren en de Britten hebben er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat Max in een kwaad daglicht kwam te staan (en blijft staan). Luister voor de gein even naar F1TV. Zij hebben bijv. zonder gekheid iedere 2-3 ronden weer uitgehaald richting Max. Bijna bij iedere gevecht genoemd hoe kut Max is en hoe geweldig de rest is met wheel to wheel racen etc en dat is dan zogenaamd "onpartijdig" vs een Sky.
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je de onboard gezien?
Daaruit blijkt dat die de bocht al had gehaald maar alsnog moest uitwijken voor Max.
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.
Dat is dus net wat Max ook altijd doet in zo'n situatie. Heel laat remmen en de apex pakken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.
De telemetriedata, waar de stewards blijkbaar niet naar gekeken hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik.
The Stewards believe that the maneuver was done
in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the
maneuver on the track had he not been forced off the track by Verstappen
Wat is jouw bron voor die informatie over dat die er 15 harder doorheen zou zijn gegaan?
Daarbij als je inhaalt dan rij je altijd een heel andere lijn dan als je een snelle ronde neerzet. En hij remde waarschijnlijk later, maar ook harder.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat is dus net wat Max ook altijd doet in zo'n situatie. Heel laat remmen en de apex pakken.
Max dwingt daarna de tegenstander nog buiten de baan, heb ik Lando nog niet zien doen.
Als inhaler moet je ook de bocht kunnen halen. Max haalde hier de bocht wel, Lando niet.quote:
Maar als iemand een bocht gewoon haalt maakt het toch geen bal uit hoe hard iemand in eerdere ronden, waarin hij nota bene niet in gevecht is, de bocht aanpakt?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De telemetriedata, waar de stewards blijkbaar niet naar gekeken hebben.
[ afbeelding ]
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar als iemand een bocht gewoon haalt maakt het toch geen bal uit hoe hard iemand in eerdere ronden, waarin hij nota bene niet in gevecht is, de bocht aanpakt?
Dat blijkt uit de beelden?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho.
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho.
Telemetry zegt niet alles.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De telemetriedata, waar de stewards blijkbaar niet naar gekeken hebben.
[ afbeelding ]
Oh, nu ineens niet?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk.
[..]
Telemetry zegt niet alles.
Telemetrie laat alleen even zien dat Lando DRS en een lekkere slipstream had.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk.
[..]
Telemetry zegt niet alles.
Nee, sowieso al niet.quote:
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder terechte straffen voor Max, maar alleen die 10s hoort gewoon 5s te zijn.
De hoogte is touw aan vast te knopen.
Verder mag Johnny Herbert echt geen stewards bij een race zijn.
Die heeft soort vendetta richting Max en Alonso (aka alles wat niet brits is)
Die kan nooit neutraal oordelen.
Zou het?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is invulling of gewoon wensdenken, ik heb de indruk dat voor het stoeltje van 2025 Perez de hete adem van Lawson in zijn nek voelt. Perez zou tijdens de race op de big screens een herhaling gezien hebben van het Lawson Collapinto gevecht waar hij Lawson een 'idiot' noemde.
Misschien was het nog vanwege hun onderlinge battle die toch wel erg ver ging. Maar na de race laat Perez geen kans liggen om overal zijn kritiek op Lawson geven, over Lawson op de baan en vooral over Lawson buiten de baan.
Perez maakt zich zorgen?
Toch fijn dat we hier zoveel gekwalificeerde psychologen rond hebben lopen.quote:
Heb ik collegae hierquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch fijn dat we hier zoveel gekwalificeerde psychologen rond hebben lopen.
Het gaat vooral om context. Verder ook wel flauw om op de man te spelen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De techniek en de stewards hebben natuurlijk alleen gelijk als Chevy het met ze eens is.
Dat weten we zo onderhand toch wel.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de straf(fen) onterecht vinden. Het gaat om de zwaarte ervan.
Welkom bij de FIA-Goden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.
Dit is bij geen enkele andere serieuze sport denkbaar dat dit kan.
Lando deed niet hetzelfde als Max. Max forceert namelijk Norris het verf op en pakt ermee een positie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Als ik het goed gezien/gelezen heb, zou Norris ook 10 seconden moeten krijgen omdat dit de standaard straf is. Maar blijkbaar dus verzachtende omstandigheden (wat onzin is). En zo maak je de sport kapot ja.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Door dit soort acties zie ik Max ook nog wel eerder stoppen met F1, want het haalt plezier uit het racen weg.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als ik het goed gezien/gelezen heb, zou Norris ook 10 seconden moeten krijgen omdat dit de standaard straf is. Maar blijkbaar dus verzachtende omstandigheden (wat onzin is). En zo maak je de sport kapot ja.
WDC = WDC. Max pakt hem toch wel trouwens.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het word sowieso wel een WK-titel van de armoede. Verstappen heeft al sinds juni geen hoofdrace meer gewonnen en Norris heeft er 3 van de 20 gewonnen. Nou, geweldig allemaal.
Straks is dat ook het doel, om Verstappen uit de F1 te krijgenquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door dit soort acties zie ik Max ook nog wel eerder stoppen met F1, want het haalt plezier uit het racen weg.
Wat ik eerder al post ik mis het wheelbangen en racen op het randje van vroeger.
7 verschillende racewinnaars.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het word sowieso wel een WK-titel van de armoede. Verstappen heeft al sinds juni geen hoofdrace meer gewonnen en Norris heeft er 3 van de 20 gewonnen. Nou, geweldig allemaal.
Het is wel vermakelijk hoor, daar niet van.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
7 verschillende racewinnaars.
Zoals F1 moet zijn.
quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho.
Nou t gaat weer lekker hier. Het is weer een groot BNW.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Straks is dat ook het doel, om Verstappen uit de F1 te krijgen
Mwah. Dressuur, kunstschaatsen, turnen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.
Dit is bij geen enkele andere serieuze sport denkbaar dat dit kan.
I stand corrected.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uit dit ook niet?
Het is en blijft mensenwerk. Je bent zelf moderator op dit forum. Hoe vaak hoor je mensen wel niet zeggen dat ze het niet logisch vinden hoe notes of band worden toegepast. Of waarom bepaalde posts gewijzigd worden en andere mogen blijven staan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Daarom stond vorige week ook heel duidelijk in het decision document waarom ze 5 en niet de standaard 10 gaven. Prima logica als je gewoon de documenten leest.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Welnee. Sleept gewoon nr. 4 binnen en dan het volgend seizoen krijgen we weer een fantastisch gevecht om de titel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:39 schreef byah het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen er aan het einde van het seizoen mee kapt.
Smiley niet gezien?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou t gaat weer lekker hier. Het is weer een groot BNW.
Terwijl het uiteindelijk gewoon RB is die het heeft laten lopen en Max die denkt dat hij koste wat kost de punten dan maar op deze manier binnen moet harken
Lawson biedt excuses aan voor opsteken van middelvinger naar Pérez in Mexicoquote:
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de straf(fen) onterecht vinden. Het gaat om de zwaarte ervan.
Ik hoop nog altijd op een comeback van Hamilton.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Welnee. Sleept gewoon nr. 4 binnen en dan het volgend seizoen krijgen we weer een fantastisch gevecht om de titel.
Het is vooral krom dat Norris dus eigenlijk niet dezelfde straf kreeg vorige week. Verder mee eensquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was.
Zowel bij de fans als coureurs. Dus is besloten om vanaf 2024 een standaard 10 seconden tijdstraf toe te passen.
An sich prima dat Verstappen 2 x 10 krijgt. Alleen voelt het krom omdat het gaat om hetzelfde gevecht in 4 vier bochten waarbij Norris na die eerste bocht gewoon voor Verstappen de baan weer op komt.
Nou, 4 teams die meedoenquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:49 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ik hoop nog altijd op een comeback van Hamilton.
Misschien dat het gaat lukken met Ferrari.
Zin inquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, 4 teams die meedoen
Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was.
Zowel bij de fans als coureurs. Dus is besloten om vanaf 2024 een standaard 10 seconden tijdstraf toe te passen.
An sich prima dat Verstappen 2 x 10 krijgt. Alleen voelt het krom omdat het gaat om hetzelfde gevecht in 4 vier bochten waarbij Norris na die eerste bocht gewoon voor Verstappen de baan weer op komt.
Dan wordt het wel leuker jaquote:
Diezelfde logica (die ze bij Gasly toepasten ) kan ik ook op het T4-incident toepassen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarom stond vorige week ook heel duidelijk in het decision document waarom ze 5 en niet de standaard 10 gaven. Prima logica als je gewoon de documenten leest.
Dat spreekt dan ook wel boekdelen denk ik.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen.
Het zou voor de uitslag niets uitmaken ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:54 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dat spreekt dan ook wel boekdelen denk ik.
Ja maar is dat sarcasme? Het is sowieso niet alleen jouw post maar hoe iedereen die zich hier als Max-fan laat gelden en het alleen maar over het verschil van die 5 seconden heeft. Niet omdat het enig verschil in de uitslag van gisteren zou maken, maar omdat het onderdeel zou zijn van een veel groter complot van de FIA.quote:
Mja, ze weten zelf ook wel dat Max fout zat, vooral bocht zeven was nogal belachelijk te noemen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen.
Dat zeiden ze bij mclaren ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen.
Waarom zouden ze?quote:
Update:quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Mexico_City_Grand_Prixquote:Franco Colapinto received a ten-second time penalty for causing a collision with Liam Lawson. His final position was not affected by the penalty.
Komt regelmatig voor dat ze uren na de race nog straffen uitdelen.quote:
Er is ook echt helemaal niemand die vindt dat wat Max in bocht 7 deed goed was. Alleen heb je hier een stel zogenaamd objectieven die zichzelf ver boven de Verstappen fans plaatsen (maar in feite alleen maar trollen) die niet kunnen lezen en alleen maar bezig zijn met roepen hoe slecht het allemaal wel niet was en blijven herhalen dat de straf volkomen terecht was in deze hoogte in de hoop op reacties. Dan kunnen ze weer zeggen dat zij niet met een oranje bril kijken en veel objectiever zijn enzo. En zo draaien we vrolijk door in een rondje. Nogmaals: niemand betwist de straf voor bocht 7/8, het gaat over bocht 4. Maar lezen is lastig als je wilt trollen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mja, ze weten zelf ook wel dat Max fout zat, vooral bocht zeven was nogal belachelijk te noemen.
Ik ben het wel eens met de kritiek op de straffen maar overduidelijk zat Max fout.
Tacotroepquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is invulling of gewoon wensdenken, ik heb de indruk dat voor het stoeltje van 2025 Perez de hete adem van Lawson in zijn nek voelt. Perez zou tijdens de race op de big screens een herhaling gezien hebben van het Lawson Collapinto gevecht waar hij Lawson een 'idiot' noemde.
Misschien was het nog vanwege hun onderlinge battle die toch wel erg ver ging. Maar na de race laat Perez geen kans liggen om overal zijn kritiek op Lawson geven, over Lawson op de baan en vooral over Lawson buiten de baan.
Perez maakt zich zorgen?
Het dient ook geen enkel nutquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen.
Het is ook een geweldige sneer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan niet klikken, maar zal wel een geweldige sneer zijn.
Volgens mij moet je even FOK sluiten en lekker een wandeling gaan maken. gratis tip.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Er is ook echt helemaal niemand die vindt dat wat Max in bocht 7 deed goed was. Alleen heb je hier een stel zogenaamd objectieven die zichzelf ver boven de Verstappen fans plaatsen (maar in feite alleen maar trollen) die niet kunnen lezen en alleen maar bezig zijn met roepen hoe slecht het allemaal wel niet was en blijven herhalen dat de straf volkomen terecht was in deze hoogte in de hoop op reacties. Dan kunnen ze weer zeggen dat zij niet met een oranje bril kijken en veel objectiever zijn enzo. En zo draaien we vrolijk door in een rondje. Nogmaals: niemand betwist de straf voor bocht 7/8, het gaat over bocht 4. Maar lezen is lastig als je wilt trollen.
De waarheid mag best benoemd wordenquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij moet je even FOK sluiten en lekker een wandeling gaan maken. gratis tip.
Kan het jou nou schelen wat een paar foktrollen vinden....
Dat er gekeken wordt naar contact of uitkomst is al jaren een bron van ergenis bij (veel) fans. Helemaal eens.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:51 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel.
Dit roep ik ook al maanden. Maar de Britten bezitten de schijnheiligheid om te acteren dat zij boven de partijen staan en objectief zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.
Dit is bij geen enkele andere serieuze sport denkbaar dat dit kan.
Waarom dat precies? Er zitten hier genoeg users die wel prima comments leveren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij moet je even FOK sluiten en lekker een wandeling gaan maken. gratis tip.
Kan het jou nou schelen wat een paar foktrollen vinden....
Ieder geval mag steward geen commentator of presentator zijn bij een F1 broadcaster.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit roep ik ook al maanden. Maar de Britten bezitten de schijnheiligheid om te acteren dat zij boven de partijen staan en objectief zijn.
De politie gaat geen aangifte opnemen als er geen klap is uitgedeeldquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:51 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel.
Precies.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ieder geval mag steward geen commentator of presentator zijn bij een F1 broadcaster.
Anders kan steward zijn mening heerlijk via tv uitzendingen bezigen.
En wat is daarmee het probleem?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Anders kan steward zijn mening heerlijk via tv uitzendingen bezigen.
Beetje net zoals er mensen zijn die 10s voor Colapinto overdreven vonden, maar 10s voor Verstappen in T4 terecht. Identieke acties, maar omdat het iemand anders is, hebben ze plots een andere mening. Dat niet met 10s bestraffen was pas belachelijk geweest.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:28 schreef Droopie het volgende:
Lang verhaal kort, scheidsrechters zijn in het algemeen nooit consequent, om de eenvoudige reden dat het mensen zijn.
Dat zie je met voetbal, basketball, honkbal, zelfs met een VAR is er altijd ruimte voor eigen interpretatie.
Bij bepaalde sporten kan je dat uitsluiten, bv in Honkbal gaan ze volgend met hawkeye de pitches beoordelen.
Maar het is en blijft mensenwerk.
True. Maar zo'n Herbert zou in deze fase van het kampioenschap gewoon niet meer bij de stewards mogen zitten. Op een WK of EK voetbal worden arbiters uit landen die ver komen ook naar huis gestuurd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:28 schreef Droopie het volgende:
Lang verhaal kort, scheidsrechters zijn in het algemeen nooit consequent, om de eenvoudige reden dat het mensen zijn.
Dat zie je met voetbal, basketball, honkbal, zelfs met een VAR is er altijd ruimte voor eigen interpretatie.
Bij bepaalde sporten kan je dat uitsluiten, bv in Honkbal gaan ze volgend met hawkeye de pitches beoordelen.
Maar het is en blijft mensenwerk.
Doen ze nooitquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen.
https://www.de-strafrecht(...)-zware-mishandeling/quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
De politie gaat geen aangifte opnemen als er geen klap is uitgedeeld
quote:Wat betekent bij poging tot zware mishandeling begin van de handeling?
In de context van het strafrecht, specifiek met betrekking tot de poging tot zware mishandeling, betekent “begin van de handeling” dat de dader een begin heeft gemaakt met de uitvoering van het delict. Dit houdt in dat er een start is gemaakt met de feitelijke gedragingen die tot zware mishandeling zouden leiden, ook al is het delict nog niet voltooid.
Elementen van poging:
Om te spreken van een poging tot een strafbaar feit, moeten volgens de Nederlandse wet (artikel 45 van het Wetboek van Strafrecht) aan bepaalde criteria worden voldaan:
Voornemen: De dader moet het voornemen hebben gehad om het strafbare feit te plegen.
Begin van uitvoering: Er moet een begin zijn gemaakt met de uitvoering van het delict. Dit betekent dat de dader handelingen heeft verricht die direct gericht zijn op de voltooiing van het strafbare feit.
Niet-voltooiing: Het strafbare feit is niet voltooid door omstandigheden buiten de wil van de dader om.
Voorbeeld
Als iemand met een honkbalknuppel op iemand afloopt en uithaalt om die persoon zwaar te mishandelen, maar de knuppel wordt op dat moment afgepakt door een omstander, dan is er sprake van een begin van de handeling. De dader heeft immers een begin gemaakt met de uitvoering van de zware mishandeling, ook al is deze niet voltooid.
Het begin van de handeling is dus een essentieel onderdeel om te kunnen spreken van een poging tot zware mishandeling in juridische zin.
Dit vind ik persoonlijk dan ook geen serieuze sporten, slechts mijn mening he.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah. Dressuur, kunstschaatsen, turnen?
Dat het kan wil niet zeggen dat de jurylid partijdig is. Dat laat onverlet dat Johnny Herbert als steward bijzonder controversieel is.
Connelly wordt ook van bias beschuldigd alleen dat is nog steeds op basis van Japan 2016. Nu acht seizoenen verder is hij bij heel veel wedstrijden van Verstappen aanwezig geweest en kan je toch moeilijk meer spreken van bias
Het zou ook niets veranderen aan de uitslag.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:54 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dat spreekt dan ook wel boekdelen denk ik.
Snap je punt compleet, maar zou je dan stewards uit China of Qatar willen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
True. Maar zo'n Herbert zou in deze fase van het kampioenschap gewoon niet meer bij de stewards mogen zitten. Op een WK of EK voetbal worden arbiters uit landen die ver komen ook naar huis gestuurd.
Probeer het maarquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:30 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
https://www.de-strafrecht(...)-zware-mishandeling/
[..]
PR technisch geeft dat alleen maar problemen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En wat is daarmee het probleem?
Het verschil hier is dat de hoogste en laagste score niet meetellen, waardoor de (potentiële) bias teniet gedaan wordt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk dan ook geen serieuze sporten, slechts mijn mening he.
Je moet als sport dat niet eens willen dat het gezegd kan worden. Gewoon uit landen zoeken die het liefst niet meedoen of op zijn minst niet om de prijzen strijden.
Er mag best een woordvoerder zijn die de beslissing van de stewards uitlegt, verbaast me eigenlijk dat die er in de formule 1 niet is, maar idd. zou de stewards nooit zelf in het publiek laten reageren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:40 schreef PirE het volgende:
[..]
PR technisch geeft dat alleen maar problemen.
Juryleden moeten vooral op de achtergrond blijven. Als ze publiekelijk hun mening mogen verkondigen krijg je snel vragen over de neutraliteit van die persoon.
Dit is een persoonlijke mening.
Doet ie ook niet meer getuige zijn antwoord gisteren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
De dagen van Perez bij RBR lijken me onderhand ook wel geteld? Zelfs Horner kan dit niet meer blijven verdedigen.
Z'n teamgenoot heeft 20 seconden met uitgeschakelde motor voor zich uit zitten staren in de pits en eindigde alsnog voor hem.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
De dagen van Perez bij RBR lijken me onderhand ook wel geteld? Zelfs Horner kan dit niet meer blijven verdedigen.
Checo is mentaal gebroken. Weer in Q1 eruit, niet goed in zijn startvak etc. Dit kan gewoon echt niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Z'n teamgenoot heeft 20 seconden met uitgeschakelde motor voor zich uit zitten staren in de pits en eindigde alsnog voor hem.
Dat klopt wel precies politie gaat geen aangifte opnemen van iets wat niet is gebeurtquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:51 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel.
Al het hele seizoen heeft Max geen enkele hulp van Perez.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Checo is mentaal gebroken. Weer in Q1 eruit, niet goed in zijn startvak etc. Dit kan gewoon echt niet meer.
2025 rijdt iemand anders er als ik Horner zo leesquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
De dagen van Perez bij RBR lijken me onderhand ook wel geteld? Zelfs Horner kan dit niet meer blijven verdedigen.
Toch jammer ergens.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Checo is mentaal gebroken. Weer in Q1 eruit, niet goed in zijn startvak etc. Dit kan gewoon echt niet meer.
Als ik jou met een mes wil steken, maar mis, dan worden er echt wel juridische stappen ondernemen. Hetzelfde als ik een granaat voor je deur leg die niet afgaat. Maar goed, we gaan dan teveel off-topic ik heb eerder een artikel geplaatst hierover.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:55 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat klopt wel precies politie gaat geen aangifte opnemen van iets wat niet is gebeurt![]()
Note: poging tot mishandeling bestaat niet voor het recht.
Dat denk ik ook. Checo is echt wel in potentie een betere coureur dan wat hij nu laat zien. Maar mentaal is er inderdaad iets bij hem geknakt lijkt het.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Checo is mentaal gebroken. Weer in Q1 eruit, niet goed in zijn startvak etc. Dit kan gewoon echt niet meer.
Checo probeerde gisteren gewoon FL van Lando af te pakken samen met Lawsonquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Al het hele seizoen heeft Max geen enkele hulp van Perez.
En maar domme fouten maken zonder ook maar een grammetje zelfreflectie...
Dat deed Leclerc ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Checo probeerde gisteren gewoon FL van Lando af te pakken samen met Lawson
Heb je het stuk gemist dat Lawson zijn halve voorvleugel miste?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Checo probeerde gisteren gewoon FL van Lando af te pakken samen met Lawson
Zowel Leclerc als Perez waren sneller uiteindelijk. Perez was uiteindelijk niet nodig, maar voor zelfde geld maar Leclerc een fout of iets.quote:
Dan heb je het over zware mishandeling of misschien zelfs poging tot doodslag. poging tot zware mishandeling/doodslag kan wel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:06 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Als ik jou met een mes wil steken, maar mis, dan worden er echt wel juridische stappen ondernemen. Hetzelfde als ik een granaat voor je deur leg die niet afgaat. Maar goed, we gaan dan teveel off-topic ik heb eerder een artikel geplaatst hierover.
Wat was het ook alweer? 9 tienden?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Checo probeerde gisteren gewoon FL van Lando af te pakken samen met Lawson
Hij was sneller dan Lando, dus missie geslaagd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer? 9 tienden?
'Poging'.
En dit mag wel?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lawson biedt excuses aan voor opsteken van middelvinger naar Pérez in Mexico
Mooi gebaar. (het excuses)
En dat met een beschadigde wagen. Had niet verwacht dat hij sneller zou zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij was sneller dan Lando, dus missie geslaagd.
Lando had 'm toen al niet meer want Lawson was al sneller geweest. Lando deed ook geen poging meer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij was sneller dan Lando, dus missie geslaagd.
Ja, af en toe de McLaren's in de weg zitten zou al ontzettend hebben geholpen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Perez gewoon het hele seizoen top-6 had gereden met die auto dan had hij Verstappen veel meer geholpen dan af en toe een kruimel van de snelste ronde proberen te pakken.
Het was geen garantie dat Lando er niet nogmaals onder ging komen, Lawson was niet zo veel sneller. Het was ook geen garantie dat Leclerc foutloos ging blijven. Het ging 100% om Lando.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lando had 'm toen al niet meer want Lawson was al sneller geweest. Lando deed ook geen poging meer.
Leclerc ging er voor op dat moment.
Het ging er dus om om het punt weg te halen bij Ferrari.
Er waren 3 gasten op de baan die op dat moment voor de FL gingen waardoor Mclaren ook geen schijn van kans had en het liet varen.
Er waren meerdere redenen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was geen garantie dat Lando er niet nogmaals onder ging komen, Lawson was niet zo veel sneller. Het was ook geen garantie dat Leclerc foutloos ging blijven. Het ging 100% om Lando.
Wat ook niet mee hielp is die ene uitvalbeurt in Melbourne.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, af en toe de McLaren's in de weg zitten zou al ontzettend hebben geholpen.
Ja dan neemt hij punten wegquote:Op maandag 28 oktober 2024 12:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Bizar genoeg denk ik dat als Perez in de resterende 4 races 4x de FL weg haalt bij McLaren (Norris) hij meer functie heeft dan dat hij 6e wordt. Voor één van Max zijn concurrenten eindigen gaat hem toch niet lukken.
Voor de zekerheid elke race pitlane start en compleet nieuwe engine voor de best mogelijke prestaties. Dan kan hij ook niet crashen bij de start.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Bizar genoeg denk ik dat als Perez in de resterende 4 races 4x de FL weg haalt bij McLaren (Norris) hij meer functie heeft dan dat hij 6e wordt. Voor één van Max zijn concurrenten eindigen gaat hem toch niet lukken.
Wat Bottas deed in de laatste fase van 2021 seizoen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Voor de zekerheid elke race pitlane start en compleet nieuwe engine voor de best mogelijke prestaties. Dan kan hij ook niet crashen bij de start.
Hoe harder hij beweerde F1 kampioen te worden, hoe harder z'n prestaties achteruit zijn gegaan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:55 schreef RamboDirk het volgende:
Perez is een parodie op een f1 coureur.
Zijn contract is al verlengdquote:Op maandag 28 oktober 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe harder hij beweerde F1 kampioen te worden, hoe harder z'n prestaties achteruit zijn gegaan.
Zou me niet verbazen dat als hij vandaag te horen krijgt dat z'n contract niet verlengd wordt, hij de laatste 4 races ineens weer "erbij" zit.
Ik bedoel, als z'n contract niet verlengd zou worden dat er dan druk wegvalt.quote:
Daar zit toch een prestatie clausule in.quote:
Dat mag je wel hopenquote:Op maandag 28 oktober 2024 13:27 schreef PirE het volgende:
[..]
Daar zit toch een prestatie clausule in.
Niet alles geloven wat je op random F1 sites leest.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoontje oprichter Mc Laren was ook steward gisteren…
Alsof dat iets zegt tegenwoordig.quote:
Net als vorige week zijn dit zeer slechte regels, maar wel correct nageleefdquote:Op maandag 28 oktober 2024 15:42 schreef RAVW het volgende:
Toch vreemd dat Max 2 keer 10 Sec kreeg terwijl de bewijzen er toch zijn dat Nor doordrukte terwijl die achter MAX reed , van beide keren zijn er duidelijke fotos
[ afbeelding ]
Dus als je doel bewust recht door rijd en je snijdt een bocht hier door af en je geeft ej plek niet terug krijgt de andere een 10 Sec....quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Net als vorige week zijn dit zeer slechte regels, maar wel correct nageleefd
Ik weet niet wat die twee foto's bewijzen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:42 schreef RAVW het volgende:
Toch vreemd dat Max 2 keer 10 Sec kreeg terwijl de bewijzen er toch zijn dat Nor doordrukte terwijl die achter MAX reed , van beide keren zijn er duidelijke fotos
[ afbeelding ]
De bovenste ging hij bewust de korte weg , en gaf die plek niet terug aan Mas en dan de tweede is dat Max zijn positie terug pakt op Nor waar hij gewoon recht op had.
Dus hoe zo 20 sec.
Nor had hier gewoon allang niet meer mogen zitten de tweede keer.
quote:
Waarom denk je dat Norris bij die eerste het gras op stuurde?quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:42 schreef RAVW het volgende:
Toch vreemd dat Max 2 keer 10 Sec kreeg terwijl de bewijzen er toch zijn dat Nor doordrukte terwijl die achter MAX reed , van beide keren zijn er duidelijke fotos
[ afbeelding ]
De bovenste ging hij bewust de korte weg , en gaf die plek niet terug aan Mas en dan de tweede is dat Max zijn positie terug pakt op Nor waar hij gewoon recht op had.
Dus hoe zo 20 sec.
Nor had hier gewoon allang niet meer mogen zitten de tweede keer.
Bij de eerste wacht je op de beoordeling van de stewards. Als Norris in overtreding is moet hij de plek opgeven of hij krijgt een penalty.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:42 schreef RAVW het volgende:
Toch vreemd dat Max 2 keer 10 Sec kreeg terwijl de bewijzen er toch zijn dat Nor doordrukte terwijl die achter MAX reed , van beide keren zijn er duidelijke fotos
[ afbeelding ]
De bovenste ging hij bewust de korte weg , en gaf die plek niet terug aan Mas en dan de tweede is dat Max zijn positie terug pakt op Nor waar hij gewoon recht op had.
Dus hoe zo 20 sec.
Nor had hier gewoon allang niet meer mogen zitten de tweede keer.
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:39 schreef Evenstar het volgende:
Geen tijd om zelf te checken, maar klopt dit? Ik vind het een kut site, maar omdat ze echt naar FIA verwijzen dacht ik wel "huh".
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)n-komt-met-statement
Bedankt voor het checken, dacht al dat het niks was, maar je weet maar nooit met die lui.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
Betekent helemaal niks maar die site heeft er wel mooi twee kliks bij.
Ja, weet ik, maar dat moet niet uitmaken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lando kreeg in Austin 5 seconde tijdstraf omdat Max zelf ook buiten de baan ging.
Het document is wel offline gehaald en vervangen door een nieuw document waar de strafpunten bij zijn opgenomen. Die stonden niet in het eerste document.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
Betekent helemaal niks maar die site heeft er wel mooi twee kliks bij.
Zoon van een voormalige eigenaar van McLaren, niet de oprichter. Dat was Bruce McLaren. Na zijn dood heeft Teddy Mayer het team overgenomen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:54 schreef Evenstar het volgende:
Ik zat net nog even andere documenten na te lezen waar 10s straffen zijn verminderd naar 5s i.v.m. verzachtende omstandighede. Denk dat ze daar echt van af moeten.
Of het is een straf waard en dan geef je een straf of het is geen straf waard en je laat ze racen. Nu is het totaal willekeurig en proberen de stewards de gedachten van coureurs te lezen en dat is niet hoe het zou moeten zijn.
Norris kreef maar 5s straf, Russel ook maar 5s straf, omdat ze vonden dat Russell het waarschijnlijk niet met opzet had gedaan. Knap dat ze dat kunnen invullen voor iemand.
Verander apex regel en maak er een standaard straf van, 5s of 10s of 15s maakt niet uit, maar als je een overtreding begaat dan gewoon pats volledige straf zonder mitsen en maren.
Nu s het echt niet gek dat RB en Max-fans roepen dat de stewards partijdig kunnen zijn. Herbert heeft al vaker laten merken Max te "haten" en als je als de zoon van de oprichter van McLaren beslissingen neemt die McLaren in de kaart spelen dan heb je ook wel alle schijn tegen. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar je kan dit echt wel anders aanpakken en alle gezeur voor zijn. Net zoals ze bij EK's en WK's geen scheidsrechters van de overgebleven landen laten fluiten. Net zoals ze in de Premier League tegenwoordig vragen van welke clubs de scheidsrechters fans zjin etc. etc. Het is echt niet zo'n gekke gedachte.
Sinds wanneer is de mening van een troll aanleiding om te geloven dat het ook echt niet klopt? Ik vind er trouwens wel wat in zitten: wat nou als Tom Coronel (een coureur) en de zoon van Mateschitz steward zouden zijn in Norris in Amerika 10 seconden hebben gegeven? Hoe zou dan de Britse pers reageren? Maar wij moeten het allemaal maar ondergaan en als je er twijfels bij hebt dan moet je maar je oranje bril af doen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bedankt voor het checken, dacht al dat het niks was, maar je weet maar nooit met die lui.
Dan is hier toch ook vijf seconde op zijn plaats omdat Norris gewoon de plek kreeg?quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lando kreeg in Austin 5 seconde tijdstraf omdat Max zelf ook buiten de baan ging.
Omdat verzachtende omstandigheden blijkbaar.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan is hier toch ook vijf seconde op zijn plaats omdat Norris gewoon de plek kreeg?
Norris had in Austin helemaal geen andere keus dan Max in te halen omdat die bijna haaks op de rij-richting van Lando stond. Maar het belangrijkste is dat hij ook daar door Max buiten de baan werd gedwongen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar dat moet niet uitmaken.
Heeft hij buiten de baan ingehaald? Ja, dus 10s straf, klaar.
Deze "troll" heeft anders wel bijna altijd gelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de mening van een troll aanleiding om te geloven dat het ook echt niet klopt? Ik vind er trouwens wel wat in zitten: wat nou als Tom Coronel (een coureur) en de zoon van Mateschitz steward zouden zijn in Norris in Amerika 10 seconden hebben gegeven? Hoe zou dan de Britse pers reageren? Maar wij moeten het allemaal maar ondergaan en als je er twijfels bij hebt dan moet je maar je oranje bril af doen.
Ik vind vooral de tien seconden straf voor T4 onzin. Norris pakt daar gewoon de plek. Ik vind zelfs de straf daardoor überhaupt totale onzin. Ik denk ook dat wanneer je even je best doet en zoekt je talloze voorbeelden vindt waarbij vergelijkbare kwesties niet eens onderzocht zijn omdat het probleem zich al vanzelf heeft opgelost.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
En tevens: door het buiten de baan gedwongen worden was het ook geen tracklimit overtreding
[ afbeelding ]
Colapinto en Lawson in T1. Dat probleem heeft zichzelf absoluut opgelost in T2.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind vooral de tien seconden straf voor T4 onzin. Norris pakt daar gewoon de plek. Ik vind zelfs de straf daardoor überhaupt totale onzin. Ik denk ook dat wanneer je even je best doet en zoekt je talloze voorbeelden vindt waarbij vergelijkbare kwesties niet eens onderzocht zijn omdat het probleem zich al vanzelf heeft opgelost.
Het ging bij de straf in T4 ook niet om het inhalen of buiten de baan raken. Het is een bestraffing voor het van de baan duwen van Lando terwijl die het recht op de bocht had. Max had moeten remmen zodat Lando zijn racelijn had kunnen afmaken. Dat alleen is al standaard 10 seconden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind vooral de tien seconden straf voor T4 onzin. Norris pakt daar gewoon de plek. Ik vind zelfs de straf daardoor überhaupt totale onzin. Ik denk ook dat wanneer je even je best doet en zoekt je talloze voorbeelden vindt waarbij vergelijkbare kwesties niet eens onderzocht zijn omdat het probleem zich al vanzelf heeft opgelost.
In dat geval remde Carlos ook daadwerkelijk te laat. Hij gaf zichzelf in ieder geval de schuld dat ie lag te slapen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging bij de straf in T4 ook niet om het inhalen of buiten de baan raken. Het is een bestraffing voor het van de baan duwen van Lando terwijl die het recht op de bocht had. Max had moeten remmen zodat Lando zijn racelijn had kunnen afmaken. Dat alleen is al standaard 10 seconden.
Max duwde Carlos in bocht 1 van de baan maar dat werd niet bestraft om Max daar net voor lag.
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantagequote:Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
En tevens: door het buiten de baan gedwongen worden was het ook geen tracklimit overtreding
[ afbeelding ]
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantagequote:Op maandag 28 oktober 2024 19:32 schreef Evenstar het volgende:
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantage
Eens. De stewards hebben dit geëtter zelf veroorzaakt door behoorlijn inconsequent te zijn en te zoeken naar excuses om de straf te verlagen. Vorige week had ook 2x 10 seconden moeten zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantage
Straf zou dus ook puur moeten zijn voor "gaining a lasting advantage" en daar staat normaal gesproken 10s op. Dat hele geneuzel achteraf om toch maar minder straf te geven is gewoon onzin en zorgt juist voor niet consequent gedrag. Of het nou terecht is of niet doet er niet toe. Het zorgt voor gezeik over de radio, teambazen die van alles en nog wat roepen, haat tussen de fans etc. etc.
Had Norris een voordeel? Ja. Heeft hij zijn voordeel vrijwillig opgegeven? Nee.
.. dus gewoon 10s straf.
Heeft Russel Bottas van de baan geduwd en hebben de stewards gezegd dat zijn beweging onder iemand van de baan duwen viel? Ja ... dus gewoon 10s straf en niet gaan kutten dat hij het niet opzettelijk heeft gedaan of wat dan ook.
Als ze dat vorige week zo hadden aangepakt dan had niemand nu kunnen zeuren over Max.
Ja Max duwde Norris van de baan, maar Norris had die plek wel gewoon gepakt uiteindelijk, dus Norris had na T4 weinig nadeel ondervonden van wat Max had gedaan. Dat kan je dan ook als iets gebruiken waardoor je 5s zou kunnen geven. Ik snap gewoon niet waarom jij en een paar anderen dit niet willen inzien of begrijpen.
T8 zegt niemand iets over, want dat was gewoon volkomn terecht.
Wel bijzonder dat de driver die je nu het meeste hoort (Russel) het vorige week nog oneens was met z’n straf.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantage
Maar dat "left the track" neem je dus niet mee in je betoog terwijl dat de basis is van de regel.
Ik denk dat er eerder overwogen is om Norris 0 sec straf te geven in Austin omdat Verstappen zichzelf in een positie gereden had dat hij zich niet meer kon verdedigen. In mijn ogen was die 5 al niet perse nodig maar die rijdersvakbond is zelf met de apex-regel gekomen dus dat hebben ze gehonereerd.
Overigens denk ik wel dat ze op de achtergrond wel degelijk een einde willen maken aan het buiten de baan forceren, wie het ook doet.
Kunnen ze prima een eind aan maken: plek teruggeven, anders een drive-throughquote:Op maandag 28 oktober 2024 19:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat de driver die je nu het meeste hoort (Russel) het vorige week nog oneens was met z’n straf.
Heb de 2 situaties nog even vergeleken (Max T4 en Russel vorige week). Heel veel verschillen die 2 acties niet van elkaar aangezien ze beide naar links gingen, beide de binnenbocht hadden en beide achter lagen bij de apex. Russel kreeg daar 5 sec, Max 10.
Eerlijk gezegd bestaat uit die 2 acties vooral het verschil dat Bottas op de rem ging, terwijl hier Norris naar buiten reed, maar super wezenlijk verschillen ze niet. Als Russel niet vindt dat hij een straf verdiende maar wel vindt dat wat Max hier in T4 doet niet zou moeten kunnen, dan wordt het een lastig verhaal die allemaal…
"However in mitigation, a 5 second penalty is imposed instead of the standard 10quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat de driver die je nu het meeste hoort (Russel) het vorige week nog oneens was met z’n straf.
Heb de 2 situaties nog even vergeleken (Max T4 en Russel vorige week). Heel veel verschillen die 2 acties niet van elkaar aangezien ze beide naar links gingen, beide de binnenbocht hadden en beide achter lagen bij de apex. Russel kreeg daar 5 sec, Max 10.
Eerlijk gezegd bestaat uit die 2 acties vooral het verschil dat Bottas op de rem ging, terwijl hier Norris naar buiten reed, maar super wezenlijk verschillen ze niet (al was die van Max wel iets agressiever). Als Russel niet vindt dat hij een straf verdiende maar wel vindt dat wat Max hier in T4 doet niet zou moeten kunnen, dan wordt het een lastig verhaal die allemaal…
Ben het ook helemaal eens dat Max hem er harder ingooide, tegelijkertijd was de uitkomst voor de verliezer van de bocht wel vergelijkbaar.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"However in mitigation, a 5 second penalty is imposed instead of the standard 10
second penalty because the Stewards determine that the forcing off track was not
deliberate, and the driver of Car 63 was in control of the car at all times."
Volgens de interpretatie van de stewards deed Russell het niet opzettelijk, en Max wel.
Wat ik maar blijf herhalen is dat Norris 0 nadeel ondervond van het buiten de baan duwen. Je hoeft niet steeds de regel op de dreunen, die ken ik wel. Maar als in heel veel gevallen gezocht wordt naar verzachtende omstandigheden (die staan niet beschreven) dan vind ik dat hier ook de verzachtende omstandigheid op gaat dat de positie gewoon gewonnen is en het zogenaamde slachtoffer geen enkel nadeel heeft ondervonden (anders dan in andere gevallen waarbij iemand bijvoorbeeld door het grind moet, vuile banden geeft etcetera).quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging bij de straf in T4 ook niet om het inhalen of buiten de baan raken. Het is een bestraffing voor het van de baan duwen van Lando terwijl die het recht op de bocht had. Max had moeten remmen zodat Lando zijn racelijn had kunnen afmaken. Dat alleen is al standaard 10 seconden.
Max duwde Carlos in bocht 1 van de baan maar dat werd niet bestraft om Max daar net voor lag.
Volgens mij is er niemand die wil betogen dat hetgeen ik Abu Dhabi gebeurde helemaal normaal was. Maar Verstappen was wel de terechte wereldkampioen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:22 schreef Abid-Meher het volgende:
Ik snap de zuurheid niet zo, toen een beslissing werd gemaakt die Max aan zijn eerste kampioenschap hielp, was elke Hamilton fan zuur en met een gekleurde bril aan het kijken. Nu is het opeens allemaal politiek...
Ik denk dat het mensenwerk is en dat het altijd anders kan lopen, en ja, iedereen zal het anders zien, maar uiteindelijk worden keuzes gemaakt en als dat arbitrair voelt, troost je dan aan het feit dat het soms ook in het voordeel kan vallen in de coureur waar jij voor bent.
Ergens is dat arbitraire ook wel iets moois, betekent dat dingen ook nog wel open kunnen liggen.
...en dat is dus precies waar het mis gaat "interpretatie". Dat kunnen ze op allerlei manieren spinnen en niemand kan mij laten geloven dat daar dan niet bepaalde andere dingen bij gaan spelen, zoals de duidelijke 'haat", even gebrek aan een ander woord, van Herbert richting Max of andere belangen. Dat interpretatie deel moet juist weg. De feiten moeten bestraft worden, niet interpretaties.....quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"However in mitigation, a 5 second penalty is imposed instead of the standard 10
second penalty because the Stewards determine that the forcing off track was not
deliberate, and the driver of Car 63 was in control of the car at all times."
Volgens de interpretatie van de stewards deed Russell het niet opzettelijk, en Max wel.
Herbert was steward.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Oostenrijk is een mooi voorbeeld om aan te halen ja, Max word van de baan geduwd en geen penalty voor Lando.
Lando rijdt tegen Max aan en Max krijgt een penalty.
Tijdens het remmen bijsturen moet gewoon kunnenquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Oostenrijk is een mooi voorbeeld om aan te halen ja, Max word van de baan geduwd en geen penalty voor Lando.
Lando rijdt tegen Max aan en Max krijgt een penalty.
Kloptquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:26 schreef bedachtzaam het volgende:
In feite is het best bijzonder dat Max de penalty niet kreeg in Austin, zal wel geen Herbert als Steward aanwezig geweest zijn.
Zoals Lando ook deed in Austin bedoel je? wie zou de penalty gehad hebben als Max niet reageerde en tegen Lando knalde?quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Tijdens het remmen bijsturen moet gewoon kunnen
Mooi dat je mij gelijk geeftquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zoals Lando ook deed in Austin bedoel je? wie zou de penalty gehad hebben als Max niet reageerde en tegen Lando knalde?
Er is een verschil tussen naar de racelijn gaan en juist van de racelijn afwijken en naar binnen snijden.quote:
Pakt Max hier nu die gridstraf vanwege motorwissel?quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, de pers heeft weer een boel om over te schrijven om met clickbait titels te komen.
Het is gelukkig ook deze week weer raceweek. Sprintrace Brazilie.
Laat daar de aandacht naartoe gaan. Dat geneuzel over regeltjes en wat er dan allemaal niet klopt is slaapverwekkend.
Komend weekend toch een wissel of begreep ik dat verkeerd?quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Pakt Max hier nu die gridstraf vanwege motorwissel?
Dan had hij voor Norris moeten finishen in Mexico.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik hoor al mensen zeggen dat zelfs Leclerc nog WK kan worden.
Marko schijnt gezegd te hebben dat de problemen bij Verstappen komen door de motor, en dat daarom zeer waarschijnlijk in Brazilie de motor gewisseld gaat worden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Pakt Max hier nu die gridstraf vanwege motorwissel?
Brazilië is de enige logische optie voor een wissel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Komend weekend toch een wissel of begreep ik dat verkeerd?
Ik vermoed dat ook zonder de inbreng van McLaren ze de manier van verdedigen van Verstappen gewoon zat zijn. Je kunt dat discriminatie, of haat of bias noemen maar Max dwingt ze steeds in een positie dat ze een beslissing moeten nemen en dar is de sport niet voor bedoeld. Er moet gewoon fair gereden worden en elkaar wat ruimte geven. Verstappen is er veel te vaak bij betrokken en vooral als hij een puntenvoorsprong heeft en gebaat is bij uitval van beiden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik maar blijf herhalen is dat Norris 0 nadeel ondervond van het buiten de baan duwen. Je hoeft niet steeds de regel op de dreunen, die ken ik wel. Maar als in heel veel gevallen gezocht wordt naar verzachtende omstandigheden (die staan niet beschreven) dan vind ik dat hier ook de verzachtende omstandigheid op gaat dat de positie gewoon gewonnen is en het zogenaamde slachtoffer geen enkel nadeel heeft ondervonden (anders dan in andere gevallen waarbij iemand bijvoorbeeld door het grind moet, vuile banden geeft etcetera).
Zeker wanneer je (hoewel ze het los van elkaar zeggen te hebben beoordeeld) in hetzelfde duel toch al voor een latere situatie toch al tien seconden gaat opleggen. Dan lijkt me dat meer dan voldoende en kun je je niet aan de indruk onttrekken dat de vooringenomenheid van tenminste één van de stewards en daarbij de lobby van McLaren een enorme invloed heeft gespeeld.
Dat heb ik ook gehoord, en dat in Brazilië makkelijker in te halen is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Marko schijnt gezegd te hebben dat de problemen bij Verstappen komen door de motor, en dat daarom zeer waarschijnlijk in Brazilie de motor gewisseld gaat worden.
Geen absolute zekerheid dus.
Lijkt mij voor een sprintweekend wel een puik idee.
Dat vind ik dus bias. Ik vind die manier van verdedigen helemaal niet zo’n probleem. Maar wanneer Verstappen het doet wordt er, omdat hij een hoge (niet Britse) boom is wordt er wanneer hij iets doet meteen een enorme heisa om gemaakt. Het beste voorbeeld was Oostenrijk dit jaar. Verstappen deed helemaal niks vreemds (Sainz deed en jaar eerder exact hetzelfde) maar meteen werden alle Britse kanonnen ingezet en wordt weer de ‘optelsom’ van stal gehaald en wordt gedaan alsof we weer ‘de oude Max zien’.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ook zonder de inbreng van McLaren ze de manier van verdedigen van Verstappen gewoon zat zijn. Je kunt dat discriminatie, of haat of bias noemen maar Max dwingt ze steeds in een positie dat ze een beslissing moeten nemen en dar is de sport niet voor bedoeld. Er moet gewoon fair gereden worden en elkaar wat ruimte geven. Verstappen is er veel te vaak bij betrokken en vooral als hij een puntenvoorsprong heeft en gebaat is bij uitval van beiden.
Dit is allemaal begonnen in Brazilie 2021, weer verdwenen door de superieure auto's van RB in 22 en 23 maar nu het weer man tegen man is, is het weer raak.
Gaat er sowieso al uit. Alleen wordt t vervangen door actieve vleugels dacht ikquote:Op maandag 28 oktober 2024 22:13 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat mij betreft word de DRS er ook uit gesloopt want dat zorgt juist voor deze situaties omdat het snelheidsverschil enorm is.
Klopt ja, ik ben benieuwd hoe die auto's het gaan doen met dat concept.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gaat er sowieso al uit. Alleen wordt t vervangen door actieve vleugels dacht ik
6 idd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:
Hoeveel strafpunten heeft Max nu op zijn licentie? Als ik het goed heb tel ik er 6
Iets kleiner. Iets.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Klopt ja, ik ben benieuwd hoe die auto's het gaan doen met dat concept.
Veel minder neerwaartse druk ook en kleinere auto's.
Maar ook 20 cm smaller toch?quote:
Laat remmen is tegenwoordig fout?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 03:53 schreef RAVW het volgende:
Hier word dus duidelijk uitgelegd wat ik dus ook al ziet en waar andere hier dus niet zien wat er echt gebeurd.
Lando is hier de foute, en zoals ik al zei ... de volgende keer niet klagen dat Nor in de muur hang want Max was het eerste bij de Apex.
Dat ga je straks krijgen dat ze gaan vechten om het eerste in de bocht aan te komen
Nor remde gewoon veel te laat was al veel verder dan waar Max en Sai remde, puur alleen om het eerste bij de Apex te zijn.
Ook zijn stuur beweging richting Max , en ook de twee keer dat hij buiten de baan vliegt omdat hij zijn auto niet onder controle kon houden na het veel te laat remmen.
Het is niet voor niets dat ik Zondag al zei dat Nor gewoon zwart had moeten krijgen.
De binnen kant heeft ALTIJD voorrang.
https://racingnews365.nl/(...)40yNdxnv0kWJ_Ja_WPag
Het mcLaren-modelquote:Op maandag 28 oktober 2024 22:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gaat er sowieso al uit. Alleen wordt t vervangen door actieve vleugels dacht ik
Zak is nog erger dan Toto.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:37 schreef schommelstoel het volgende:
McLaren CEO Zak Brown believes that the two 10-second time penalties handed to Max Verstappen for his moves on Lando Norris during the Mexico City Grand Prix were “probably not enough”, with the American calling for “good clean racing moving forward”.
![]()
Conform jouw trollmodus mogen alleen concurrenten van Verstappen dat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Laat remmen is tegenwoordig fout?
Tsja. Als dat al niet meer mag.
Rini dankjewel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Conform jouw trollmodus mogen alleen concurrenten van Verstappen dat.
Kom je nu pas achter?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zak is nog erger dan Toto.
Met zijn geblèr krijgt hij wel steeds zijn zin. Ik vrees dat we de laatste bizarre acties van de FIA nog niet gezien hebben. We zien een volstrekt normale actie in T4, 13 in een dozijn en de voice over die we krijgen is alsof het levensgevaarlijk was en de Britjes vallen over elkaar heen om het te bevestigen en te doen alsof het nóg erger was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zak is nog erger dan Toto.
Nee, maar ik zeg het gewoonquote:
Ze zijn bang voor Max.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met zijn geblèr krijgt hij wel steeds zijn zin. Ik vrees dat we de laatste bizarre acties van de FIA nog niet gezien hebben. We zien een volstrekt normale actie in T4, 13 in een dozijn en de voice over die we krijgen is alsof het levensgevaarlijk was en de Britjes vallen over elkaar heen om het te bevestigen en te doen alsof het nóg erger was.
Wij van WC-eend verhaal, dus ja dat gaat niet veranderen, niet todat een grote groep niet Britse coureurs gaan roepen "en nu is het genoeg" en daar moeten coureurs zoals Sainz, Leclerc, maar ook vooral Alonso voortouw in nemen, want niemand gaat Max serieus nemen omdat hij er zo direct bij betrokken is. De andere vinden het allemaal maar best, want het komt hun ook goed uit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wat me irriteert is dat het allemaal kritiekloos opgeschreven wordt, omdat ze weten dat het clicks oplevert. Niemand die eens doorvraagt en zegt: wat lul je nou allemaal. Leg eens uit wat er zo gevaarlijk is dan.
Met Zeik en Stella is dat hele team inmiddels afgegleden, al maanden dat die lui constant over alles lopen te janken maar ondertussen doen of hun neus bloedt als het over McLaren zelf gaat zoals met bijvoorbeeld die illegale vleugels waar ze races lang profijt van hebben gehad.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zak is nog erger dan Toto.
Dat is gewoon niet waar. 1e bij de apex heeft voorrang. Dat is ook waarom Max in Austin niet in te halen was. Die remde steeds zo laat dat hij de bocht niet vloeiend kon nemen maar wel als eerste bij de apex was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 03:53 schreef RAVW het volgende:
Het is niet voor niets dat ik Zondag al zei dat Nor gewoon zwart had moeten krijgen.
De binnen kant heeft ALTIJD voorrang
Nou ja zwart is ook zowat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. 1e bij de apex heeft voorrang. Dat is ook waarom Max in Austin niet in te halen was. Die remde steeds zo laat dat hij de bocht niet vloeiend kon nemen maar wel als eerste bij de apex was.
Dit is het nieuwe racen. Tot er iets beters wordt bedacht.
En dan André van Duin als commentator!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:15 schreef Evenstar het volgende:
Ik zeg Robert Doornbos en Chalerm Yoovidhya als nieuwe stewards in Brazilië en dan gaan wij eens kijken hoe de Britten gaan reageren als Norris ergens een straf voor krijgt
Muh gras, muhn gras!!!!!!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En dan André van Duin als commentator!
Daar kijk ik echt naar uit!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ga nog wel zien hoe Leclerc hier mee om gaat volgend jaar als hij Lewis als teamgenoot heeft en al zijn acties uitvergroot gaan worden door de Britten.
Lewis is het met je eensquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 03:53 schreef RAVW het volgende:
Hier word dus duidelijk uitgelegd wat ik dus ook al ziet en waar andere hier dus niet zien wat er echt gebeurd.
Lando is hier de foute, en zoals ik al zei ... de volgende keer niet klagen dat Nor in de muur hang want Max was het eerste bij de Apex.
Dat ga je straks krijgen dat ze gaan vechten om het eerste in de bocht aan te komen
Nor remde gewoon veel te laat was al veel verder dan waar Max en Sai remde, puur alleen om het eerste bij de Apex te zijn.
Ook zijn stuur beweging richting Max , en ook de twee keer dat hij buiten de baan vliegt omdat hij zijn auto niet onder controle kon houden na het veel te laat remmen.
Het is niet voor niets dat ik Zondag al zei dat Nor gewoon zwart had moeten krijgen.
De binnen kant heeft ALTIJD voorrang.
https://racingnews365.nl/(...)40yNdxnv0kWJ_Ja_WPag
Het probleem is dat ook Nederlandse media de Britten vaak als autoriteit zien. Zo van: Damon Hill vindt dit. Martin Brundle zegt dat. Terwijl ik wat Damon Hill vindt net zo serieus neem als waar Coronel vindt. Dat is een fanboy en die komt daar ook gewoon voor uit. Maar wat Britten vinden is minstens zo biased. Dat hoef je helemaal niet serieus te behandelen. Het zegt niks, het is niet de waarheid ofzo, integendeel haast.quote:
Lewis' signature move. Hij laat zn auto naar buiten rollen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lewis is het met je eens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is precies waarom de apex-regel bedacht is. Want toen was de discussie altijd wie de "race-lijn" volgde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lewis' signature move. Hij laat zn auto naar buiten rollen.
Albon en Perez (dacht ik) laten hier genoeg ruimte over maar Lewis stuurt ruimer in en laat de auto in 1 beweging iets verder naar buiten rollen.
Op YT onder Oops I did it again zijn er een stuk of 15 van dit soort acties over zijn hele carriere + de bekendste: Copse met Max.
Dit is niet de binnenkant van de bocht claimen, dit is causing a collision.
En nu is het dus wie het eerst bij de apex is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit is precies waarom de apex-regel bedacht is. Want toen was de discussie altijd wie de "race-lijn" volgde.
Met allerlei filmpjes en anematies hoe die zelfde bocht eerder genomen waren. Dus dat werkte ook al niet.
Jaartje rust en dan WEC.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:58 schreef PzKpfw het volgende:
Het zou mooi zijn als Max dit seizoen nog kampioen wordt en de F1 dan met een grote middelvinger verlaat.
Kreeg die ookquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terugkijkend, was dit niet om de grote Lewis te beschermen als engeltje terwijl hij hier gewoon 'causing a collision' aan zijn broek had moeten krijgen?
Ik heb liever dat hij nog even blijft sturenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:58 schreef PzKpfw het volgende:
Het zou mooi zijn als Max dit seizoen nog kampioen wordt en de F1 dan met een grote middelvinger verlaat.
Ga eerst naar jezelf kijken Perezquote:
Dit is niet heel slim Checo.quote:
Probleem is echter niet dat Nederlandse media het serieus neemt, maar de hele wereld. Sky, F1TV, allemaal in handen van Britse commentatoren en pundits die alles bepalen. Combineer dat met Britse coureurs (Lewis eerst, Norris nu) en je hebt een prima combinatie om de tegenstanders van de Britten zwart te maken. Nu is het Max, maar Vettel, Rosberg, Alonso, Schumacher hebben het allemaal meegemaakt. In de tijd van Schumachter etc was er tenminste geen social media leger. Nu gebruiken de teambazen/teamleiders social media om via hun fans (en de Britten) druk te zetten op de FIA en de stewards.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ook Nederlandse media de Britten vaak als autoriteit zien. Zo van: Damon Hill vindt dit. Martin Brundle zegt dat. Terwijl ik wat Damon Hill vindt net zo serieus neem als waar Coronel vindt. Dat is een fanboy en die komt daar ook gewoon voor uit. Maar wat Britten vinden is minstens zo biased. Dat hoef je helemaal niet serieus te behandelen. Het zegt niks, het is niet de waarheid ofzo, integendeel haast.
Horner vond het niet veel.quote:
https://www.the-race.com/(...)mexican-gp-f1-crash/quote:“They're independent teams and as you can see they race each other hard,” Horner said to Sky of RB and Red Bull.
“There was contact and Checo unfortunately picked up quite a lot of damage, there was about 65-70 points of [downforce] damage with the hole in the sidepod and the floor.
“But that's racing. We saw a lot of tough racing out there today.”
Wild om zich heen aan het slaan. Het wordt wat pathetisch, Perez in de Red Bull en überhaupt in de F1.quote:
Fan is een wat groot woord lijkt me, als je hem wat langer volgt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Brundle is een van de belangrijkste F1 kenners ter wereld. En hij is ook nog eens fan van Verstappen. Dus als hij kritiek geeft dan weet je dat het gebalanceerd is. Althans, volgens mijn mening. Hij zal geen pro British bias hebben.
Volgens de stewards was het geen gelijkwaardig geval omdat dit keer Norris voor zat bij de apex en Verstappen hem eraf duwde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Fan is een wat groot woord lijkt me, als je hem wat langer volgt.
Los daarvan, Verstappen ging dit weekend in één van de twee situaties duidelijk over de grens van wat je zou moeten toestaan en of dat dan 5 of 10 seconde straf is kun je over discussiëren.
Maar 2x10 sec voor situaties waarbij er één zeer vergelijkbaar was met de situatie vorige week waar notabene Norris een straf voor kreeg in dezelfde rol als deze week, dat is gewoon politiek.
Waarom zouden ze in hemelsnaam Brown willen pleasen?quote:Prima als er vanaf nu een andere interpretatie van de regels wordt gehanteerd, maar dat is het niet. Want ook dit weekend werd een vrijwel identiek geval (Perez/Lawson) afgedaan als 'no further investigation'.
Het is dus puur de duimschroeven aandraaien bij Verstappen om Brown te pleasen. En, de hedendaagse F1 kennende, het kampioenschap spannender te maken.
er zijn een aantal coureurs die precies weten hoe groot de auto is en die van zijn tegenstanderquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:15 schreef Managarm het volgende:
Ik denk dat ze die auto's een heel stuk kleiner moeten maken, dan is er weer ruimte.
Die regel van hij lag er een centimeter voor, weet de coureur dat? Zitten er sensors in de auto die melden dat de auto naast hem een centimeter eerder de bocht inging?
Dat weten ze allemaal, het gaat erom of ze weten of iemand er een centimeter voor zit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zijn een aantal coureurs die precies weten hoe groot de auto is en die van zijn tegenstander
Nee, maar zo zijn de regels nu eenmaal. Die gelden toch voor iedereen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nu is het dus wie het eerst bij de apex is.
Prima, dan rem ik 30 meter later en ga 'jamaar die bocht was van mijjjjjj' zeuren.
Werkt toch ook niet?
Ik ga niet in op irrelevant gezeik over Lewis want schijnbaar is dat dé manier om het forum zo gezellig Nederlands te maken.quote:Terugkijkend, was dit niet om de grote Lewis te beschermen als engeltje terwijl hij hier gewoon 'causing a collision' aan zijn broek had moeten krijgen?
Het wordt allemaal zo ingewikkeld als je willekeur wil toepassen en afgelopen weekenden waren daar weer bewijs van.
Vergeet niet eerder dit jaar op Oostenrijk T3. Ook een arbitrair moment waar Max bestraft is geweest.
Ze moeten die raketmotor van Mercedes erin schroeven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:23 schreef pmponer het volgende:
Norris deed gewoon een verstappentje, het uitbuiten van de regels en had het geluk nu ca 1cm voor te zitten op de apex. De rest is geweest op maar Brazillie, ik ben benieuwd of Max daar een nieuwe motor pakt.
Gelukkig is er in Brazilië niet zo'n bocht die altijd voor gedoe zorgt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:23 schreef pmponer het volgende:
Norris deed gewoon een verstappentje, het uitbuiten van de regels en had het geluk nu ca 1cm voor te zitten op de apex. De rest is geweest op maar Brazillie, ik ben benieuwd of Max daar een nieuwe motor pakt.
Zoiets waar Britten nog jaren naar blijven wijzen zou echt afschuwelijk zijn ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gelukkig is er in Brazilië niet zo'n bocht die altijd voor gedoe zorgt.
Klopt, maar het zou wel prettig zijn als de serieuze Nederlandse media zich wat meer zouden afzetten tegen de Britten. Door bijvoorbeeld onomwonden te zeggen dat ze onzin uitkramen. Maar daar lijkt een soort taboe op te rusten. Ik volg bijvoorbeeld De Boordradio van Nu.nl en daar krijgen ze er geen genoeg van om maar zoveel mogelijk ‘neutraal’ te zijn en vooral niet zaken te vooroordelen die je rustig mag veroordelen. Verder een prima podcast, maar in deze wel storend. En ik weet dat ze in UK niet wakker liggen van Nu.nl, maar het zou wel fijn zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze in Spanje alles slaafs serieus nemen wat van dat eiland komt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is echter niet dat Nederlandse media het serieus neemt, maar de hele wereld. Sky, F1TV, allemaal in handen van Britse commentatoren en pundits die alles bepalen. Combineer dat met Britse coureurs (Lewis eerst, Norris nu) en je hebt een prima combinatie om de tegenstanders van de Britten zwart te maken. Nu is het Max, maar Vettel, Rosberg, Alonso, Schumacher hebben het allemaal meegemaakt. In de tijd van Schumachter etc was er tenminste geen social media leger. Nu gebruiken de teambazen/teamleiders social media om via hun fans (en de Britten) druk te zetten op de FIA en de stewards.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |