abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215397976
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215398002
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Nogmaals, er is in Austin uitgelegd waarom het 5 was. Ik vind persoonlijk alleen 10 seconden voor het incident in T4 echt lachwekkend. Daar lijken me ook wel dezelfde verzachtende omstandigheden te gelden omdat Norris door de baan af te steken de plek gewoon krijgt waar hij recht op denkt te hebben. Waarom dan 10 (!) seconden geven. Temeer daar je voor het incident enkele bochten later sowieso al 10 seconden geeft.
Hier ben ik het mee eens.
Had geen moer uitgemaakt voor de stand trouwens. Maar dan nog. Willekeur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 00:15:51 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_215398006
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.

Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.

Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?

T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.

Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.

Het klopt van geen kant meer.

Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:20:35 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215398017
Je gaat er wel vrij makkelijk vanuit dat Norris de bocht niet zou hebben gehaald.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:24:43 #6
pi_215398025
En je zegt “Lando remde belachelijk laat”

Ja dat is een beetje wat racing is he, een mooie uitremactie. En Max geeft hem geen inch. Dan denk ik: waarom niet?

Racen draait erom dat je samen door de bocht kan en vecht voor je positie. Niet dat je elkaar eraf gaat duwen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398029
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
F1TV was echt om te janken vandaag ook. Bij iedere gevecht na die van Max roepen dat het nu wel eerlijk verliep. Hadden allemaal broek op enkels niet normaal ....
Dan zijn ze bij Viaplay doorgaans realistischer. Nu ook in eerste instantie op de hand van Max, om vervolgens tot realistische conclusies te komen.
  maandag 28 oktober 2024 @ 00:27:30 #8
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_215398030
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 00:15 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc.

Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat.

Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week?

T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc.

Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc.

Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Stroll krijgt sowieso zelden straf voor z'n divebombs, altijd degenen die hij aanvalt.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:28:42 #9
pi_215398032
Nog ff over die save van Charles

Was natuurlijk bizar knap, maar ook weer een bewijs van hoeveel insane grip een F1 auto heeft. Wisten we natuurlijk al, maar ook mooi om te bewijs zien als een auto niet op, maar naast de baan zit.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 28 oktober 2024 @ 00:31:55 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215398035
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 00:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nog ff over die save van Charles

Was natuurlijk bizar knap, maar ook weer een bewijs van hoeveel insane grip een F1 auto heeft. Wisten we natuurlijk al, maar ook mooi om te bewijs zien als een auto niet op, maar naast de baan zit.
Wat is insane grip?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:37:41 #11
pi_215398044
Ik ga voor de lol nog ff het F1Tv commentaar en het sky commentaar luisteren van het moment van de wedstrijd (namelijk Lando VS Max)

Kijken hoe de diverse analisten het ervaarden :D
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398053
NL
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 00:56:22 #13
pi_215398072
Oke dat commentaar was niet zo heel bijzonder.

Nu nog even Norris zijn onboord gekeken en hij had die bocht (4) eigenlijk al gehaald maar Max dwong hem gewoon van de baan af anders gingen ze crashen. Dus moest Norris wel het gras op.

Maar verder zoals ik al zei: prachtige inhaalactie van Lando en zo kennen we hem weer. Vond hem vorige week wat te bangig, maar hij is echt weer terug.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 01:03:39 #14
pi_215398077
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 28 oktober 2024 @ 01:27:20 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215398107
Jurysport F1.
  maandag 28 oktober 2024 @ 02:35:53 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215398186
De FIA zag de ideale gelegenheid om de titelstrijd weer nieuw leven in te blazen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215398350
Ongekende Red Bull troep :')

Gewoon treurige midfieldbak ondertussen, wat een drama

Debiele acties van VER, maar ineens met 2 x 10s gaan strooien is ook wel weer peak FIA
Jack does it in real time...
  maandag 28 oktober 2024 @ 07:39:08 #18
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215398545
Cruciaal blijft voor mij: forcing another driver off the track is 10 seconden. Oké. We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat dat niet consequent wordt toegepast, want er zijn voorbeelden te over waar dat niet gebeurde. Niet alleen dat er geen straf wordt uitgedeeld, maar ook waarbij het maar 5 seconden is. Dat laatste zou dan dus telkens het geval zijn wanneer er verzachtende omstandigheden zijn. Kan iemand mij uitleggen waarom die hier niet zouden gelden dan? Norris steekt de van af en pakt gewoon de positie. Hij ondervindt letterlijk 0 nadeel.

Dit is puur vanwege het hele week in de bus blazen voor McLaren en het feit dat er een bevoordeelde Brit bij de stewards zit. Exact deze actie had in alle andere situaties waarbij Verstappen niet betrokken zijn zo waarschijnlijk niet eens onderzocht. Hooguit had de partij Verstappen geroepen dat de ander de plek zou moeten teruggeven. Maar echt never nooit een 10 seconden penalty.
Rini dankjewel.
  maandag 28 oktober 2024 @ 07:53:06 #19
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_215398615
Charles under investigation omdat hij fuck heeft gezegd in de FIA press conference??
Hopelijk straffen ze deze rapper ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 28-10-2024 08:00:27 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_215398698
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’

Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215398753
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’

Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:12:09 #22
pi_215398770
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:01 schreef schommelstoel het volgende:

Dat zie je correct.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398772
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan.
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig.
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 08:20:43 #24
416575 crew  Evenstar
pi_215398824
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview.
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.

Daarna na de race is het opeens het liefste jongetje van de klas. Goed afgekeken van Lewis hoe het moet en hoe je de al op Briste handen zijnde media moet en kan bespelen. Men roept altijd hoe kut RB is en hoe vals ze kunnen spelen, maar als ik Horner was geweest had ik het nog veel vuiler gespeelt als je ziet hoe McLaren het aanpakt.
pi_215398833
twitter

"race nietig verklaren" :')
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:24:13 #26
pi_215398836
Zo chanant weer die man met zijn “FIA fuck you”

:')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398837
quote:

Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.

Als je wheel to wheel racing wilt zien zijn dit nu precies die acties waarbij men toch echt geacht moet worden ruimte te laten voor de ander, en dat is met die idiote apex regel natuurlijk totaal niet aan de orde.
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:24:58 #28
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215398839
quote:

...
Dat niet Max maar Norris vorige week een straf kreeg is omdat in de Driving Standard Guidelines niet staat dat de verdediger op de baan moet blijven als die voor ligt bij de apex.

Omgekeerd staat er wel in dat de verdediger ruimte moet laten als de aanvaller voor ligt bij de apex. Dat laatste deed Max niet, dus kreeg hij nu straf. Alleen is 10s wel veel als je ziet dat Norris zelf de bocht ook niet had kunnen halen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_215398848
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat ben ik blij dat Olav Mol het commentaar niet meer doet. Mijn hemel.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:27:06 #30
pi_215398855
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]
als je ziet dat Norris zelf de bocht ook niet had kunnen halen.
Over welke bocht heb je het nu?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 08:27:43 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215398858
twitter
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:29:11 #32
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215398862
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Over welke bocht heb je het nu?
T4
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:30:10 #33
pi_215398867
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:29 schreef Starflyer het volgende:

[..]
T4
Heb je de onboard gezien?

Daaruit blijkt dat die de bocht al had gehaald maar alsnog moest uitwijken voor Max.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398870
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:27 schreef Nattekat het volgende:
[ x ]
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:31:57 #35
pi_215398877
Stewards zeggen hetzelfde als ik over bocht 4 zo te zien.

quote:
The Stewards believe that the maneuver was done
in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the
maneuver on the track had he not been forced off the track by Verstappen
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:33:11 #36
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_215398884
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:12 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dat is hun taak. Horner deed hetzelfde met Toto/Mercedes en nu ook. Horner verpakt het alleen veel beter.

Stella is een beetje een jankend kind in de supermarkt en Zak Brown de Temu versie van Toto Wolff.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:33:55 #37
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215398891
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was.

Daarna na de race is het opeens het liefste jongetje van de klas. Goed afgekeken van Lewis hoe het moet en hoe je de al op Briste handen zijnde media moet en kan bespelen. Men roept altijd hoe kut RB is en hoe vals ze kunnen spelen, maar als ik Horner was geweest had ik het nog veel vuiler gespeelt als je ziet hoe McLaren het aanpakt.
‘Max is een groot coureur, die heeft dit niet nodig’. Dat soort onzin waarmee je direct impliceert dat je zelf wel netjes bent en bovendien boven de partijen staat, terwijl je in feite alleen probeert de media, het publiek en nog erger de scheidsrechter probeert te beïnvloeden.
Rini dankjewel.
pi_215398921
Oh nu Lando de nieuwe concurrent is van Max gaat hij hetzelfde pad op als Lewis.

Sterkte lieve Lando.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:37:03 #39
pi_215398925
Wat Max deed in bocht 8 was dan ook gewoon gevaarlijk. Reed bijna zichzelf eruit ook nog. Er was echt niemand die dat oké vond

En Lando rijdt op dat moment vol adrenaline rond. Niet raar dat die er wat van zegt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 08:37:18 #40
416575 crew  Evenstar
pi_215398928
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden.

Als je wheel to wheel racing wilt zien zijn dit nu precies die acties waarbij men toch echt geacht moet worden ruimte te laten voor de ander, en dat is met die idiote apex regel natuurlijk totaal niet aan de orde.
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.

Denk ook dat de stewards door hele mediacircus behoorlijk worden beïnvloed, want McLaren en de Britten hebben er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat Max in een kwaad daglicht kwam te staan (en blijft staan). Luister voor de gein even naar F1TV. Zij hebben bijv. zonder gekheid iedere 2-3 ronden weer uitgehaald richting Max. Bijna bij iedere gevecht genoemd hoe kut Max is en hoe geweldig de rest is met wheel to wheel racen etc en dat is dan zogenaamd "onpartijdig" vs een Sky.
pi_215398930
quote:
[ x ]

De Max Verstappen fanclub, ik had geen andere mening verwacht daar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:38:59 #42
pi_215398937
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh nu Lando de nieuwe concurrent is van Max gaat hij hetzelfde pad op als Lewis.

Sterkte lieve Lando.
En Max z’n straf komt ook weer door de Britse media :D

Tsjonge jonge ze weten ook niet van ophouden die Britten!
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215398967
quote:
[ x ]

die man is niet goed
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 08:43:44 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215398989
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:31 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen.
Gezellig
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215399003
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden.

Denk ook dat de stewards door hele mediacircus behoorlijk worden beïnvloed, want McLaren en de Britten hebben er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat Max in een kwaad daglicht kwam te staan (en blijft staan). Luister voor de gein even naar F1TV. Zij hebben bijv. zonder gekheid iedere 2-3 ronden weer uitgehaald richting Max. Bijna bij iedere gevecht genoemd hoe kut Max is en hoe geweldig de rest is met wheel to wheel racen etc en dat is dan zogenaamd "onpartijdig" vs een Sky.
Colapinto kreeg gisteren ook 10 seconden aan de broek. Na alle (terechte) heisa van vorige week zal men het doel hebben gesteld het dan maar wat harder te bestraffen. En dat is gebeurd.

Ik zal dus verre van willen spreken dat Max genaaid werd want hij had eenmaal eens echt niet de apex, maar haalt vervolgens wel weer zijn trucje uit door de auto van de tegenstander buiten de baan te dwingen.
pi_215399012
Ik mis de race battles van de jaren 2000 tot 2010 ongeveer.
Lekker wheelbangen en al.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_215399021
Verder terechte straffen voor Max, maar alleen die 10s hoort gewoon 5s te zijn.
De hoogte is touw aan vast te knopen.

Verder mag Johnny Herbert echt geen stewards bij een race zijn.
Die heeft soort vendetta richting Max en Alonso (aka alles wat niet brits is)
Die kan nooit neutraal oordelen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215399023
Deze auto's zijn verder ook een verschrikking om mee te racen, lekker log door die sector 2 in Mexico die 2m breed is, elke move wordt automatisch een incident door die Pirelli troep i.c.m. een ton wegende monsters...
Jack does it in real time...
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:54:16 #49
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215399052
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Heb je de onboard gezien?

Daaruit blijkt dat die de bocht al had gehaald maar alsnog moest uitwijken voor Max.
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 08:56:10 #50
pi_215399067
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:54 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde.
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik.

in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the

Wat is jouw bron voor die informatie over dat die er 15 harder doorheen zou zijn gegaan?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399077
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:54 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat is dus net wat Max ook altijd doet in zo'n situatie. Heel laat remmen en de apex pakken.

Max dwingt daarna de tegenstander nog buiten de baan, heb ik Lando nog niet zien doen.
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:00:51 #52
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215399093
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:56 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik.

Wat is jouw bron voor die informatie over dat die er 15 harder doorheen zou zijn gegaan?
De telemetriedata, waar de stewards blijkbaar niet naar gekeken hebben.

maandag 28 oktober 2024 @ 09:00:53 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215399094
Olav Mol kan echt niet meer.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:01:06 #54
pi_215399095
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat is dus net wat Max ook altijd doet in zo'n situatie. Heel laat remmen en de apex pakken.

Max dwingt daarna de tegenstander nog buiten de baan, heb ik Lando nog niet zien doen.
Daarbij als je inhaalt dan rij je altijd een heel andere lijn dan als je een snelle ronde neerzet. En hij remde waarschijnlijk later, maar ook harder.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:16 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215399101
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
niet
Als inhaler moet je ook de bocht kunnen halen. Max haalde hier de bocht wel, Lando niet.
pi_215399104
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar als iemand een bocht gewoon haalt maakt het toch geen bal uit hoe hard iemand in eerdere ronden, waarin hij nota bene niet in gevecht is, de bocht aanpakt?
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:04:15 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215399114
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Maar als iemand een bocht gewoon haalt maakt het toch geen bal uit hoe hard iemand in eerdere ronden, waarin hij nota bene niet in gevecht is, de bocht aanpakt?
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho.
pi_215399116
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat blijkt uit de beelden?
pi_215399119
En als we nu echt gaan meenemen dat Max hem geen ruimte geeft en Lando daardoor de bocht niet haalt en dat gaan aanhalen als ''Lando haalt de bocht niet'' zijn we wel echt klaar hoor.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:06:56 #60
pi_215399127
quote:

[..]
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Telemetry zegt niet alles.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399130
Het is invulling of gewoon wensdenken, ik heb de indruk dat voor het stoeltje van 2025 Perez de hete adem van Lawson in zijn nek voelt. Perez zou tijdens de race op de big screens een herhaling gezien hebben van het Lawson Collapinto gevecht waar hij Lawson een 'idiot' noemde.

Misschien was het nog vanwege hun onderlinge battle die toch wel erg ver ging. Maar na de race laat Perez geen kans liggen om overal zijn kritiek op Lawson geven, over Lawson op de baan en vooral over Lawson buiten de baan.

Perez maakt zich zorgen?
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:09:11 #62
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215399137
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk.
[..]
Oh, nu ineens niet?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215399140
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
[..]
Telemetrie laat alleen even zien dat Lando DRS en een lekkere slipstream had.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:09:35 #64
pi_215399142
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh, nu ineens niet?
Nee, sowieso al niet.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:09:59 #65
pi_215399144
Die zelfde teemetrie zegt namelijk ook dat Lando veel harder decelereert.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399151
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder terechte straffen voor Max, maar alleen die 10s hoort gewoon 5s te zijn.
De hoogte is touw aan vast te knopen.

Verder mag Johnny Herbert echt geen stewards bij een race zijn.
Die heeft soort vendetta richting Max en Alonso (aka alles wat niet brits is)
Die kan nooit neutraal oordelen.
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.

Dit is bij geen enkele andere serieuze sport denkbaar dat dit kan.
No bitch to me
pi_215399156
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is invulling of gewoon wensdenken, ik heb de indruk dat voor het stoeltje van 2025 Perez de hete adem van Lawson in zijn nek voelt. Perez zou tijdens de race op de big screens een herhaling gezien hebben van het Lawson Collapinto gevecht waar hij Lawson een 'idiot' noemde.

Misschien was het nog vanwege hun onderlinge battle die toch wel erg ver ging. Maar na de race laat Perez geen kans liggen om overal zijn kritiek op Lawson geven, over Lawson op de baan en vooral over Lawson buiten de baan.

Perez maakt zich zorgen?
Zou het?
pi_215399163
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:12 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zou het?
Toch fijn dat we hier zoveel gekwalificeerde psychologen rond hebben lopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215399176
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Toch fijn dat we hier zoveel gekwalificeerde psychologen rond hebben lopen.
Heb ik collegae hier :o
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 oktober 2024 @ 09:16:52 #70
416575 crew  Evenstar
pi_215399177
Wat minder fijn is is dat er wat minder users zijn die begrijpend kunnen lezen.....
pi_215399180
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:10 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
De techniek en de stewards hebben natuurlijk alleen gelijk als Chevy het met ze eens is.

Dat weten we zo onderhand toch wel.
Het gaat vooral om context. Verder ook wel flauw om op de man te spelen.
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:18:52 #72
Brabo Bastard
pi_215399189
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de straf(fen) onterecht vinden. Het gaat om de zwaarte ervan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:19:31 #73
pi_215399195
Bocht niet gehaald?

Mwah..

Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:20:34 #74
pi_215399205
Of wil je zeggen dat die er alsnog was afgegaan als Max er niet zat?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399213
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de straf(fen) onterecht vinden. Het gaat om de zwaarte ervan.
Helemaal mee eens.

Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:21:47 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215399214
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet.

Welkom bij de FIA-Goden.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:22:43 #77
pi_215399219
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in.
Lando deed niet hetzelfde als Max. Max forceert namelijk Norris het verf op en pakt ermee een positie.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:23:54 #78
Brabo Bastard
pi_215399231
quote:

[..]
Helemaal mee eens.

Als ik het goed gezien/gelezen heb, zou Norris ook 10 seconden moeten krijgen omdat dit de standaard straf is. Maar blijkbaar dus verzachtende omstandigheden (wat onzin is). En zo maak je de sport kapot ja.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215399239
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als ik het goed gezien/gelezen heb, zou Norris ook 10 seconden moeten krijgen omdat dit de standaard straf is. Maar blijkbaar dus verzachtende omstandigheden (wat onzin is). En zo maak je de sport kapot ja.
Door dit soort acties zie ik Max ook nog wel eerder stoppen met F1, want het haalt plezier uit het racen weg.
Wat ik eerder al post ik mis het wheelbangen en racen op het randje van vroeger.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:05 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215399242
Het word sowieso wel een WK-titel van de armoede. Verstappen heeft al sinds juni geen hoofdrace meer gewonnen en Norris heeft er 3 van de 20 gewonnen. Nou, geweldig allemaal.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:47 #81
pi_215399246
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het word sowieso wel een WK-titel van de armoede. Verstappen heeft al sinds juni geen hoofdrace meer gewonnen en Norris heeft er 3 van de 20 gewonnen. Nou, geweldig allemaal.
WDC = WDC. Max pakt hem toch wel trouwens.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:27:26 #82
Brabo Bastard
pi_215399249
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Door dit soort acties zie ik Max ook nog wel eerder stoppen met F1, want het haalt plezier uit het racen weg.
Wat ik eerder al post ik mis het wheelbangen en racen op het randje van vroeger.
Straks is dat ook het doel, om Verstappen uit de F1 te krijgen :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215399256
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
7 verschillende racewinnaars.

Zoals F1 moet zijn.
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:30:16 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215399264
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
7 verschillende racewinnaars.

Zoals F1 moet zijn.
Het is wel vermakelijk hoor, daar niet van.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:30:59 #85
pi_215399270
quote:

[..]

Uit dit ook niet?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399273
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Straks is dat ook het doel, om Verstappen uit de F1 te krijgen :D
Nou t gaat weer lekker hier. Het is weer een groot BNW.
Terwijl het uiteindelijk gewoon RB is die het heeft laten lopen en Max die denkt dat hij koste wat kost de punten dan maar op deze manier binnen moet harken
Wie dit leest is gek
pi_215399288
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Mwah. Dressuur, kunstschaatsen, turnen?
Dat het kan wil niet zeggen dat de jurylid partijdig is. Dat laat onverlet dat Johnny Herbert als steward bijzonder controversieel is.

Connelly wordt ook van bias beschuldigd alleen dat is nog steeds op basis van Japan 2016. Nu acht seizoenen verder is hij bij heel veel wedstrijden van Verstappen aanwezig geweest en kan je toch moeilijk meer spreken van bias
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:38:07 #88
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215399325
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Uit dit ook niet?
I stand corrected.
pi_215399327
Wat zijn eigenlijk de regels van een nieuw geval? Want Max krijgt nu 2 straffen voor eigenlijk hetzelfde gevecht, terwijl als hij hem in bocht 4 en daarna in bocht 5 van de baan had gereden hij geen 2 straffen had gekregen (in ieder geval ik kan mij niet een situatie herinneren waarin iemand dan 2 straffen krijgt).
pi_215399329
quote:

[..]
Helemaal mee eens.

Het is en blijft mensenwerk. Je bent zelf moderator op dit forum. Hoe vaak hoor je mensen wel niet zeggen dat ze het niet logisch vinden hoe notes of band worden toegepast. Of waarom bepaalde posts gewijzigd worden en andere mogen blijven staan.

Bij mensenwerk is het gewoon heel moeilijk alles als een robot te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2024 09:39:06 ]
pi_215399335
Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen er aan het einde van het seizoen mee kapt.
pi_215399338
quote:

[..]
Helemaal mee eens.

Daarom stond vorige week ook heel duidelijk in het decision document waarom ze 5 en niet de standaard 10 gaven. Prima logica als je gewoon de documenten leest.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:42:44 #93
pi_215399351
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:39 schreef byah het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen er aan het einde van het seizoen mee kapt.
Welnee. Sleept gewoon nr. 4 binnen en dan het volgend seizoen krijgen we weer een fantastisch gevecht om de titel.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:43:46 #94
Brabo Bastard
pi_215399354
quote:
99s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:31 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Nou t gaat weer lekker hier. Het is weer een groot BNW.
Terwijl het uiteindelijk gewoon RB is die het heeft laten lopen en Max die denkt dat hij koste wat kost de punten dan maar op deze manier binnen moet harken
Smiley niet gezien? ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:46:14 #95
pi_215399366
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215399375
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was.

Zowel bij de fans als coureurs. Dus is besloten om vanaf 2024 een standaard 10 seconden tijdstraf toe te passen.

An sich prima dat Verstappen 2 x 10 krijgt. Alleen voelt het krom omdat het gaat om hetzelfde gevecht in 4 vier bochten waarbij Norris na die eerste bocht gewoon voor Verstappen de baan weer op komt.
pi_215399381
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Welnee. Sleept gewoon nr. 4 binnen en dan het volgend seizoen krijgen we weer een fantastisch gevecht om de titel.
Ik hoop nog altijd op een comeback van Hamilton.
Misschien dat het gaat lukken met Ferrari.
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:49:45 #98
Brabo Bastard
pi_215399386
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was.

Zowel bij de fans als coureurs. Dus is besloten om vanaf 2024 een standaard 10 seconden tijdstraf toe te passen.

An sich prima dat Verstappen 2 x 10 krijgt. Alleen voelt het krom omdat het gaat om hetzelfde gevecht in 4 vier bochten waarbij Norris na die eerste bocht gewoon voor Verstappen de baan weer op komt.
Het is vooral krom dat Norris dus eigenlijk niet dezelfde straf kreeg vorige week. Verder mee eens :)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP maandag 28 oktober 2024 @ 09:50:01 #99
Brabo Bastard
pi_215399388
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:49 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Ik hoop nog altijd op een comeback van Hamilton.
Misschien dat het gaat lukken met Ferrari.
Nou, 4 teams die meedoen :D
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 09:51:00 #100
446930 crew  ESF1Gamer
pi_215399401
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, 4 teams die meedoen :D
Zin in *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215399409
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')